„ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის შესახებ

„ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის შესახებ
დოკუმენტის ნომერი 63/ნ
დოკუმენტის მიმღები საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი
მიღების თარიღი 03/05/2018
დოკუმენტის ტიპი საქართველოს მინისტრის ბრძანება
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი ვებგვერდი, 11/05/2018
სარეგისტრაციო კოდი 430210000.22.022.017522
კონსოლიდირებული პუბლიკაციები
63/ნ
03/05/2018
ვებგვერდი, 11/05/2018
430210000.22.022.017522
„ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის შესახებ
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი
თქვენ უყურებთ დოკუმენტის პირველად სახეს
დოკუმენტის კონსოლიდირებული ვარიანტის ნახვა ფასიანია, აუცილებელია სისტემაში შესვლა და საჭიროების შემთხვევაში დათვალიერების უფლების ყიდვა, გთხოვთ გაიაროთ რეგისტრაცია ან თუ უკვე რეგისტრირებული ხართ, გთხოვთ, შეხვიდეთ სისტემაში

პირველადი სახე (11/05/2018 - 08/08/2019)

 

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის

ბრძანება №63/ნ

2018 წლის 3 მაისი

ქ. თბილისი

 

„ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის შესახებ

„ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-20 მუხლის მე-4 პუნქტისა და „საქართველოს მთავრობის სტრუქტურის, უფლებამოსილებისა და საქმიანობის წესის შესახებ“ საქართველოს კანონის 21-ე მუხლის საფუძველზე, ვ ბ რ ძ ა ნ ე ბ:

მუხლი 1
„ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანებაში (www.matsne.gov.ge, 18/05/2016, სარეგისტრაციო კოდი: 430210000.22.022.017112)  შეტანილ იქნეს ცვლილება და ბრძანების :

1. პირველი მუხლით დამტკიცებული დანართის:

ა) თავი I-ის სათაური ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„თავი I. ეროვნული სასწავლო გეგმის სტრუქტურა, ტერმინოლოგიური ლექსიკონი და ზოგადი განათლების საფეხურები“;

ბ) მე-2 მუხლის მე-3 პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ა) აერთიანებს სწავლა-სწავლების ოთხ კომპონენტს: 1) მიზნებს, 2) შედეგებსა და შინაარსს, 3) მეთოდიკურ ორიენტირებს, 4) შეფასებას;“;

გ) მე-2 მუხლის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 21 მუხლი:

„მუხლი 21. ტერმინოლოგიური ლექსიკონი

ა) ცოდნა  ცოდნის სამი კატეგორიის (დეკლარატიულის, პროცედურულის, პირობისეულის)  ერთიანობა, რომელიც სამი ტიპის შეკითხვას პასუხობს: რა ვიცი? როგორ შევასრულო? როდის, რატომ, რა შემთხვევაში გამოვიყენო?

  • დეკლარატიული ცოდნა გულისხმობს თეორიების, ფაქტების, წესების, კანონებისა და პრინციპების თეორიულ ცოდნას. იგი სტატიკური ხასიათისაა და უპასუხებს  შეკითხვას: რა ვიცი?
  • პროცედურული ცოდნა გულისხმობს ქმედების/ქმედებათა თანამიმდევრობის ცოდნას და იძლევა ცოდნის რეალიზების საშუალებას ოპერაციების/პროცედურების დონეზე. იგი დინამიკური ხასიათისაა, აღიწერება, როგორც უნარი და უპასუხებს შეკითხვას: როგორ გავაკეთო?/როგორ შევასრულო?
  • პირობისეული ცოდნა გულისხმობს დეკლარატიული და პროცედურული ცოდნის გამოყენების პირობების გააზრებას. საგანთა, მოვლენათა, სიტუაციათა არსებითი ასპექტების გააზრების, კატეგორიზაციის უნარს, რომელიც ცოდნის სხვადასხვა კონტექსტში გადატანის (ტრანსფერის) შესაძლებლობას იძლევა. იგი დინამიკური ხასიათისაა და უპასუხებს შეკითხვებს: როდის, რა შემთხვევაში?  რატომ?

ბ) ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნები გამომდინარეობს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებიდან. ისინი განსაზღვრავს იმ ზოგად უნარებსა და ღირებულებებს, რომელთა განვითარება-ჩამოყალიბებასაც ყველა საგანში შეძენილი ცოდნა უნდა ემსახურებოდეს;

გ) საგნობრივი ჯგუფის მიზნები აზუსტებს და აკონკრეტებს ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებს საგნობრივი ჯგუფის სფეროს ფარგლებში. საგნობრივი ჯგუფის მიზნების განხორციელებას ემსახურება  საგნობრივი სტანდარტები და წლიური პროგრამები;

დ) საგნობრივი სტანდარტი განსაზღვრავს ცოდნის სავალდებულო მინიმუმს, რომელსაც უნდა ფლობდეს მოსწავლე საფეხურის ბოლოს. იგი პასუხობს შეკითხვებს: რა უნდა იცოდეს  მოსწავლემ, რა უნდა შეეძლოს მას, რა ღირებულებებით უნდა აღიზარდოს იგი კონკრეტული საგნის ფარგლებში.  სტანდარტი შედგება შემდეგი ნაწილებისგან:

  • საგნის სწავლების მიზნები;
  • სტანდარტის შედეგები და შინაარსი;
  • მეთოდიკური ორიენტირები;
  • შეფასება.

ე) წლიური პროგრამა გვიჩვენებს სასწავლო პროცესში საგნობრივი სტანდარტის მოთხოვნების რეალიზების გზებს. სტანდარტისგან განსხვავებით, წლიური პროგრამა სარეკომენდაციო ხასიათისაა;

ვ) საგნის  სწავლა-სწავლების  მიზნები აკონკრეტებს ეროვნული სასწავლო გეგმისა და საგნობრივი ჯგუფის მიზნებს კერძო საგნის კონტექსტში;

ზ) სტანდარტის შედეგები საგნის ცნებებზე დაფუძნებით განსაზღვრავს მიზნობრივ ორიენტირებს და უპასუხებს შეკითხვას: რა უნდა შეეძლოს საბაზო საფეხურის მოსწავლეს? შედეგები აღიწერება პროცედურული და პირობისეული ცოდნის სახით. სწავლა-სწავლება, ისევე როგორც შეფასება, უნდა დაიგეგმოს და განხორციელდეს შედეგებზე დაყრდნობით;

თ) სტანდარტის შინაარსი განსაზღვრავს, რა უნდა იცოდეს მოსწავლემ. შინაარსი აღიწერება  სავალდებულო ცნებების, სასწავლო თემების/ თემატური ბლოკების/ ჩარჩოების, საგნობრივი საკითხების სახით;

ი) ცნებები საგნის სისტემური და გააზრებული ცოდნის საფუძველი ამ საგნის ძირითად ცნებათა სისტემაა. აქედან გამომდინარე, ცნებები შედეგის განუყოფელი ნაწილი და სასწავლო პროცესის მიზნობრივი ორიენტირია.  ცნების  სწავლა-სწავლება მოიცავს მის სამ სტრუქტურულ ელემენტს:  ტერმინს (ცნების აღმნიშვნელი სიტყვა), ცნების შინაარსს (ცნების განმსაზღვრელი, არსებითი ნიშან-თვისებები) და ცნების მოცულობას (მაგალითების/შემთხვევების სიმრავლე, რომლებსაც ეს ნიშან-თვისებები მიესადაგება);

კ) სასწავლო თემები წარმოადგენს სასწავლო ერთეულს, რომლის ფარგლებშიც მუშავდება შედეგები და ცნებები. თითოეული თემის ფარგლებში შეძლებისდაგვარად სტანდარტის ყველა შედეგი უნდა დამუშავდეს. საგნობრივი პროგრამები თემების სახით მოსწავლეებს სთავაზობს ნაცნობ, მისი ასაკობრივი ინტერესების შესაბამის კონტექსტებს, რომლებიც საგნობრივი კომპონენტების (შედეგების, ცნებების, კონკრეტული საკითხების) ინტეგრირებულად და ურთიერთდაკავშირებულად სწავლების საშუალებას იძლევა; 

ლ) თემატური ბლოკი/ჩარჩო იმ საგნებში, რომლებშიც სასწავლო თემები მჭიდროდ არ უკავშირდება სტანდარტის შედეგებს (ქართული ენა და ლიტერატურა, ქართული, როგორც მეორე ენა, უცხოური ენები, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება, მუსიკა, მათემატიკა, ფიზიკური აღზრდა და სპორტი), სავალდებულო თემების ნაცვლად თემატური ბლოკები/ჩარჩოებია წარმოდგენილი. ისინი ქმნის საერთო საფუძველს წლიურ პროგრამაში კონკრეტული სასწავლო  თემების განსაზღვრისათვის;

მ) საგნობრივი საკითხები განისაზღვრება სტანდარტის შინაარსის ფარგლებში. ისინი შერჩეული უნდა იქნეს იმგვარად, რომ ცნებების გააზრებას, საკვანძო კითხვებსა და კომპლექსურ დავალებებზე მუშაობას, მკვიდრი წარმოდგენების ჩამოყალიბებას ემსახურებოდეს;

ნ) თემატური საკვანძო შეკითხვები აკავშირებს სასწავლო თემას/თემატურ ბლოკს, საკითხებს სტანდარტის შედეგებთან. მათი ფუნქციაა:

  • მოსწავლის წინარე ცოდნის გააქტიურება, ცნობისმოყვარეობის გაღვივება, პროვოცირება ახალი ცოდნის შესაძენად;
  • სასწავლო თემის შედეგზე ორიენტირებულად სწავლა-სწავლების უზრუნველყოფა; 
  • თემის სწავლა-სწავლების პროცესში შუალედური ბიჯების/ეტაპების განსაზღვრა. საკვანძო შეკითხვა წარმოადგენს მაორგანიზებელ ელემენტს, რომელიც სასწავლო თემის ფარგლებში ასრულებს გაკვეთილ(ებ)ის მიზნის როლს.
  • თემატურ საკვანძო შეკითხვებს სარეკომენდაციო ხასიათი აქვს.

ო) საფეხურებრივი საკვანძო შეკითხვები ისინი თემატური საკვანძო შეკითხვებისგან განსხვავებით სავალდებულო ხასიათისაა. საფეხურებრივი შეკითხვები განზოგადებულად განსაზღვრავენ ვექტორებს, რომლებიც სწავლა-სწავლების პროცესს შედეგებისკენ მიმართავს;

პ) შეფასების ინდიკატორები გამომდინარეობს შედეგებიდან და აჩვენებს, თუ რა უნდა შეძლოს მოსწავლემ კონკრეტული თემის ფარგლებში. სხვა სიტყვებით, ინდიკატორი არის თემაში რეალიზებული შედეგი, რომელიც სავალდებულო ხასიათს ატარებს. ინდიკატორებში დაკონკრეტებულია ცოდნის ის სავალდებულო მინიმუმი, რომელსაც მოსწავლე თემის ფარგლებში უნდა დაეუფლოს. შეფასების ინდიკატორებზე დაყრდნობით ყალიბდება კრიტერიუმები შეფასების რუბრიკებისთვის;

ჟ) შემაჯამებელი კომპლექსური დავალება განისაზღვრება თემების მიხედვით და წარმოადგენს შინაარსიან, ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირებულ დავალებას, რომლის შესრულება მოითხოვს ფუნქციურ კონტექსტებში სხვადასხვა ცოდნათა ინტეგრირებულად გამოყენებას;

რ) მკვიდრი წარმოდგენები განისაზღვრება თემების მიხედვით. ეს არის ზოგადი  წარმოდგენები, რომლებიც თემის შესწავლისას უნდა ჩამოყალიბდეს მოსწავლის  ხანგრძლივ მეხსიერებაში მის (მოსწავლის) წინარე წარმოდგენებზე დაყრდნობით, რათა მან თემის ფარგლებში დასახული მიზნების მიღწევა შეძლოს. მკვიდრი წარმოდგენები აზროვნების საყრდენია გაგების აქტების განსახორციელებლად.“;

დ) მე-7 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

მუხლი 7. ეროვნული სასწავლო გეგმის  სწავლა-სწავლების მიზნები

1. ეროვნული სასწავლო გეგმის სწავლა-სწავლების მიზნებია მოსწავლეს განუვითაროს შემდეგი გამჭოლი უნარები და ღირებულებები:

პრობლემების გადაჭრა

  • პრობლემის ამოცნობა, აღწერა და გაანალიზება;
  • პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება, მათგან ყველაზე ეფექტურის შერჩევა.

კრიტიკული აზროვნება

  • ფაქტების, წარმოდგენების, მოსაზრებების კრიტიკულად განხილვა და გაანალიზება;
  • შეკითხვების ჩამოყალიბება და მათზე პასუხის ძიება;
  • არგუმენტირებულად მსჯელობა, ანუ საკუთარი მოსაზრებების  დასაბუთება შესაფერისი არგუმენტების, მაგალითების მოყვანით;
  • გონივრული არჩევანის გაკეთება და მისი დასაბუთება.

შემოქმედებითი აზროვნება

 

  • ჩანაფიქრის შემოქმედებითად განხორციელება;
  • ორიგინალური იდეების გამოვლენა და ხორცშესხმა; ახლის შექმნა;
  • დასმული პრობლემების გადასაჭრელად  არასტანდარტული გზების მოძიება;
  • სწრაფვა გარემოს გარდაქმნა-გაუმჯობესებისკენ;
  • გამოწვევების მიღება, სასკოლო საქმიანობაში გაბედული ნაბიჯების გადადგმა.

თანამშრომლობა

  • სამუშაოს თანასწორად განაწილება და შესრულება ჯგუფური/გუნდური მუშაობის დროს;
  • მზაობა ჯგუფში/გუნდში  სხვადასხვა ფუნქციის შესასრულებლად(მაგ., ლიდერის);
  • განსხვავებული იდეების, შეხედულებების კონსტრუქციულად განხილვა;
  • რესურსების, მოსაზრებების, ცოდნის გაზიარება  პრობლემათა ერთობლივად გადაჭრის,   გადაწყვეტილებათა  ერთობლივად მიღების მიზნით.

კომუნიკაცია

  • განცდილის, ნააზრევის მიტანა მსმენელამდე/მკითხველამდე, მათზე შთაბეჭდილების მოხდენა; 
  • ინფორმაციის გაზიარება საკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამისი ვერბალური და არავერბალური საშუალებების გამოყენებით;
  • სხვისი მოსმენისა და გაგების უნარი;
  • პიროვნული ღირსების გააზრებისა და დაფასების უნარი.

ეთიკა

  • ეთიკური ნორმების  დაცვა;
  • სოლიდარობის განცდა;
  • ემპათია;
  • განსხვავებულობის მიმღებლობა;
  • საკუთარ აქტივობაზე პასუხისმგებლობის გააზრება.

მეწარმეობა, ინიციატივების გამოვლენა და საქმედ ქცევა

  • სწავლა-სწავლების პროცესში ინტერესისა და ცნობისმოყვარეობის გამოვლენა;
  • ახალი იდეების, მიდგომების, შესაძლებლობების ძიება და მათი განხორციელება სწავლის გაუმჯობესების მიზნით;
  • მზაობა გამოწვევების მისაღებად, გაბედული ნაბიჯების გადასადგმელად.

დროსა და სივრცეში ორიენტირება

  • თანამედროვე რეალობის სივრცულ-დროით ჭრილში გააზრება და ინტერპრეტირება;
  • მულტიპერსპექტიული ხედვა დროითი და სივრცული ფაქტორების გათვალისწინებით.

კვლევა

  • კვლევითი ამოცანის, კვლევის პროცედურების, მონაცემების მოპოვების გზებისა და აღრიცხვის ფორმების განსაზღვრა; სათანადო რესურსების შერჩევა;
  • კვლევის ჩატარება, მონაცემების აღრიცხვა და სხვადასხვა ფორმით წარმოდგენა/ ორგანიზება;  
  • მონაცემების ანალიზი, არგუმენტირებული მსჯელობის საფუძველზე დასკვნების გამოტანა; კვლევის შედეგების შეფასება; 
  • კვლევითი სამუშაოების ჩატარების დროს ეთიკისა და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა.

სწავლის სწავლა

დამოუკიდებლად საქმიანობა

  • აქტივობის/დავალების  ღირებულების განსაზღვრა  -  მოსწავლემ უნდა დაინახოს,  რას შესძენს  აქტივობის შესრულება, რა პიროვნულ თუ სოციალურ სარგებელს მოუტანს მას;
  • აქტივობის/დავალების დაგეგმვა - მოთხოვნათა გააზრება და მის შესასრულებლად საჭირო ცოდნის განსაზღვრა; დავალების/აქტივობის მთავარი მიზნის განსაზღვრა; სამუშაოს წარმატებით შესრულების კრიტერიუმების დადგენა; განსახორციელებელი სამუშაოს ეტაპების გამოკვეთა; იმის განჭვრეტა, თუ რა გაუადვილდება, რა გაუძნელდება, რაში დასჭირდება დახმარება; სტრატეგიების მიზანშეწონილად შერჩევა სამუშაოს თითოეული ეტაპისათვის;
  • სწავლის პროცესის მონიტორინგიდაფიქრება სწავლის პროცესზე, იმ პირობების და ფაქტორების ამოცნობა, რომლებიც ხელს უწყობს ან აფერხებს წინსვლას, სათანადო ზომების მიღება წინსვლის ხელშესაწყობად; თვითშეფასება ძლიერი და სუსტი მხარების დასადგენად, სუსტი მხარეების გასაძლიერებლად გზების დასახვა;
  • სოციოემოციური მართვა  - ნერვიულობის მინიმუმამდე დაყვანა, საჭიროებისამებრ, დახმარების თხოვნა, საკუთარ თავში  სიძნელეთა გადალახვის რესურსების პოვნა; შეცდომების მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბება და წინსვლის წყაროდ გამოყენება;
  • ცალკეული საქმიანობისთვის გამოყოფილი დროის ეფექტურად გამოყენება.

პასუხისმგებლობა

 

  • სასკოლო საქმიანობებში (სასკოლო ცხოვრებაში) ნაკისრი ვალდებულების შესრულება;
  • სამუშაოს დადგენილ ვადებში დასრულება და ჩაბარება;
  • საკუთარი ქცევის მართვა, საკუთარ ქცევებზე, სოციალურ აქტივობებზე  პასუხისმგებლობის აღება.

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება

  • ქსელური ძიება;
  • ინფორმაციის გავრცელება;
  • ელექტრონული  რესურსის მოძიება და გამოყენება სასწავლო პროცესში.

წიგნიერება

  • ზეპირი და წერითი მეტყველების გზით ინფორმაციის მიღების, დამუშავების, გააზრების, სისტემაში მოყვანის, გაანალიზება-ინტერპრეტირებისა და წარდგენა-გაზიარების უნარი.

2. ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებიდან გამომდინარე, ეროვნული სასწავლო გეგმა ასევე გამოყოფს პრიორიტეტულ თემებს:

ა) კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა;

ბ) გარემოს დაცვა;

გ) ჯანსაღი ცხოვრება;

დ) სამოქალაქო უსაფრთხოება;

ე) კონფლიქტების მართვა;

დ) ფინანსური წიგნიერება;

ე) კულტურული მრავალფეროვნება.“;

ე) მე-16 მუხლის მე-6 და მე-7 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„6. საჯარო სკოლაში III-XII კლასებში გაკვეთილის ხანგრძლივობა განისაზღვრება 45 წუთით. პირველ კლასში გაკვეთილის ხანგრძლივობა განისაზღვრება 35 წუთით, ხოლო II კლასში - 40 წუთით. გაკვეთილების ხანგრძლივობასთან დაკავშირებით შესაძლებელია დაშვებულ იქნეს გამონაკლისი, როდესაც სკოლამ, შესაძლოა, ხანმოკლე ვადით შეცვალოს გაკვეთილების ხანგრძლივობა შემდეგ შემთხვევებში:

ა) ექსტრემალური პირობების დროს (ყინვა, განსაკუთრებული სიცხეები და ა.შ.) შეამციროს მაქსიმუმ 10 წუთით;

ბ) სხვადასხვა სასკოლო ღონისძიების ჩატარების დროს გაზარდოს მაქსიმუმ 10 წუთით.

7. საჯარო სკოლაში გაკვეთილებს შორის შესვენების ხანგრძლივობა არ შეიძლება იყოს 5 წუთზე ნაკლები. შესვენებებს შორის უნდა იყოს ერთი დიდი დასვენება, რომელიც სკოლამ უნდა დაგეგმოს სასწავლო განრიგის გათვალისწინებით. დიდი დასვენება არ უნდა იყოს 10 წუთზე ნაკლები და 30 წუთზე მეტი.“;

ვ) 31-ე მუხლს დაემატოს შემდეგი შინაარსის მე-4 პუნქტი:

„4. დამატებითი სავალდებულო საგნის/საგნების შეფასება არ იანგარიშება საფეხურის ქულის გამოთვლისას.“;

ზ) 38- მუხლის:

ზ.ა) პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„1. მოსწავლის გაცდენები აღირიცხება მოსწავლეთა გაკვეთილზე დასწრების აღრიცხვის ჟურნალში, მათ შორის აბიტურის საათის და ამ მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული გაცდენები.“;

ზ.ბ) მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„4. ამ მუხლის მე-3 პუნქტი არ ვრცელდება აბიტურის საათის გაცდენის შემთხვევაში; ასევე კონკრეტული საგნისთვის კონკრეტული სასწავლო წლის მანძილზე დათმობილი საათების 30%-ში არ იანგარიშება ის გაცდენილი დღე/დღეები, როცა ჩატარდა შემაჯამებელი დავალება, თუკი ის მოგვიანებით მოსწავლემ აღადგინა.“;

თ) 47- მუხლის მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. ამ მუხლით განსაზღვრულ საგნობრივ ჯგუფში ასევე შედის შემდეგი არჩევითი საგნები: ხაზვა, ჭადრაკი (სპეციალური ელექტრონული პროგრამა II-III კლასებისთვის), რობოტექნიკა, კოდირება.“;

ი) 48- მუხლის მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. პირველი უცხოური ენის სწავლება იწყება პირველი კლასიდან, ხოლო მეორე უცხოური ენის - V კლასიდან (გარდა არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის ამ მუხლის მე-7 პუნქტით დადგენილი გამონაკლისისა). სკოლამ მინიმუმ ორი უცხოური ენა უნდა შესთავაზოს მოსწავლეებს ასარჩევად.“;

კ) 50-ე მუხლის:

კ.ა) პირველი პუნქტის „ბ“-„დ“ ქვეპუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ბ) საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები (ისწავლება VII კლასში 2019-2020 სასწავლო წლამდე);

გ) ბიოლოგია (ისწავლება VIII-XI კლასებში 2019-2020 სასწავლო წლამდე და 2019-2020 სასწავლო წლიდან - VII-XI კლასებში);

დ) ფიზიკა (ისწავლება VIII-XI კლასებში 2019-2020 სასწავლო წლამდე და 2019-2020 სასწავლო წლიდან - VII-XI კლასებში);“;

კ.ბ) მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. ამ მუხლით განსაზღვრულ საგნობრივ ჯგუფში ასევე შედის შემდეგი არჩევითი საგნები: კონსერვაციული ბიოლოგიის საფუძვლები, სამედიცინო ბიოლოგია და ჯანმრთელობა, ქიმიური ტექნოლოგიები, შესავალი თანამედროვე ფიზიკაში, ასტრონომია, გარემო და მდგრადი განვითარება, ბუნებისმეტყველების ინტეგრირებული ლაბორატორიული კვლევები, რობოტექნიკა, კოდირება.“;

ლ) 51-ე მუხლის:

ლ.ა) პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„1. ტექნოლოგიების საგნობრივ ჯგუფს განეკუთვნება სავალდებულო საგანი „ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები“ (ისტ). იგი ისწავლება დაწყებით და საბაზო საფეხურებზე.“;

ლ.ბ) მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. ამ მუხლით განსაზღვრულ საგნობრივ ჯგუფში ასევე შედის შემდეგი არჩევითი საგნები: კომპიუტერული მეცნიერება, კოდირება, რობოტექნიკა, თანამედროვე ტექნოლოგიები მუსიკაში, მულტიმედია და დიზაინი, მულტიმედია და მუსიკა, მუსიკალურ-კომპიუტერული პროგრამების პრაქტიკული კურსი, ჭადრაკი (სპეციალური ელექტრონული პროგრამა II-III კლასებისთვის).“;

მ) 52-ე მუხლის მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. ამ მუხლით განსაზღვრულ საგნობრივ ჯგუფში ასევე შედის შემდეგი არჩევითი საგნები: გამოყენებითი ხელოვნების რომელიმე დარგი (თექა, ხეზე კვეთა, მეთუნეობა, გობელენი და სხვ) - შრომა, სახვითი ხელოვნების რომელიმე დარგი (ხატვა, ფერწერა, ძერწვა), თანამედროვე ტექნოლოგიები მუსიკაში, მულტიმედია და მუსიკა, გუნდი, დრამა, თეატრალური ხელოვნება, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების თეორიულ-პრაქტიკული კურსი, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პრაქტიკული კურსი, ხელოვნების ისტორია, ფოლკლორული ანსამბლი, მუსიკალურ-კომპიუტერული პროგრამების პრაქტიკული კურსი, მულტიმედია და დიზაინი, კინოხელოვნება.“;

ნ) 54- მუხლის მე-7 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„7. არჩევითი საგნების ნუსხა.

  ერთმოდულიანი საგნები, რომელთა მოდულის ხანგრძლივობა არის ერთი სემესტრი

საგნის დასახელება

საგნობრივი

ჯგუფი

ერთი მოდულის ხანგრძლივობა სემესტრების 

მიხედვით

მოდულის რაოდენობა

კლასი

  1. გამოყენებითი ხელოვნების რომელიმე დარგი (თექა, ხეზე კვეთა, მეთუნეობა, გობელენი და სხვ) - შრომა

ესთეტიკური აღზრდა

1

1

IX

  1. სახვითი ხელოვნების რომელიმე დარგი (ხატვა, ფერწერა, ძერწვა)

ესთეტიკური აღზრდა

1

1

IX

  1. თანამედროვე ტექნოლოგიები მუსიკაში

ესთეტიკური აღზრდა, ტექნოლოგიები

1

1

IX

  1. მულტიმედია და მუსიკა

ესთეტიკური აღზრდა, ტექნოლოგიები

1

1

IX

  1. გუნდი

ესთეტიკური აღზრდა

1

1

IX

  1. დრამა

ესთეტიკური აღზრდა

1

1

IX

  1. ბუნებისმეტყველების ინტეგრირებული ლაბორატორიული კვლევები

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

1

IX

  1. კონსერვაციული ბიოლოგიის საფუძვლები

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

1

X/XI/XII

ერთმოდულიანი საგნები, რომელთა მოდულის ხანგრძლივობა არის ორი სემესტრი

  1. რობოტექნიკა

ტექნოლოგიები, მათემატიკა, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

2

1

IX

  1. კოდირება

ტექნოლოგიები, მათემატიკა, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

2

1

IX

  1. ამერიკისმცოდნეობა

საზოგადოებრივი მეცნიერებები, უცხოური ენები

2

1

X/XI/XII

  1. გეოგრაფიული კვლევა

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

X/XI/XII

  1. ეკონომიკა და სახელმწიფო

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

XI/XII

  1. თეატრალური ხელოვნება

ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1. მეწარმეობის საფუძვლები

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

X/XI/XII

  1. კომპიუტერული მეცნიერება

ტექნოლოგიები

2

1

X/XI/XII

  1. მსოფლიო კულტურა

საზოგადოებრივი მეცნიერებები, ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1. მულტიმედია და დიზაინი

ტექნოლოგიები, ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1. სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება: თეორიულ-პრაქტიკული კურსი

ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1. სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება: პრაქტიკული კურსი

ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1. ფოლკლორი და მითოლოგია

სახელმწიფო ენა

2

1

X/XI/XII

  1.  XIX–XX საუკუნის დასავლური ლიტერატურა

სახელმწიფო ენა, უცხოური ენები

2

1

X/XI/XII

  1.  ხელოვნების ისტორია

ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1.  სახელმწიფო და სამართალი

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

XI/XII

  1.  ბუნების ძეგლებზე დაკვირვება

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

X/XI/XII

  1. საქართველოს ეთნოგრაფია   

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

X/XI/XII

  1. ფოლკლორული ანსამბლი

ესთეტიკური აღზრდა

2

1

X/XI/XII

  1. სამხედრო ისტორია და ეროვნული თავდაცვა

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

2

1

X/XI/XII

ორმოდულიანი საგნები, რომლის თითო მოდულის ხანგრძლივობა არის ერთი სემესტრი (სკოლამ

 შესაძლებელია სურვილის მიხედვით ასწავლოს ან მხოლოდ ერთი მოდული, ან ორივე მოდული)

  1. კინოხელოვნება

ესთეტიკური აღზრდა

1

2

X/XI/XII

  1. მუსიკალურ-კომპიუტერული პროგრამების პრაქტიკული კურსი

ტექნოლოგიები, ესთეტიკური აღზრდა

1

2

X/XI/XII

  1. სამედიცინო ბიოლოგია და ჯანმრთელობა

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

2

I მოდ. - X/XI/XII

II მოდ. - XI/XII

  1. ქიმიური ტექნოლოგიები

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

2

XI/XII

  1. შესავალი თანამედროვე ფიზიკაში

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

2

I მოდ. - XI/XII

II მოდ. - XII

  1. ხაზვა

მათემატიკა

1

2

X/XI/XII

  1. ასტრონომია

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

2

XI/XII

  1. გარემო და მდგრადი განვითარება

საზოგადოებრივი მეცნიერებები, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

1

2

X/XI/XII

საგნები, რომლებიც შეიძლება ისწავლებოდეს ერთ წელზე მეტი ხნის განმავლობაში

  1. მესამე უცხოური ენა

უცხოური ენები

 

 

X/XI/XII

  1. მცირერიცხოვანი ეთნიკური უმცირესობების ენა (შესაძლებელია ისწავლებოდეს მინისტრის ინდივიდუალურ-სამართლებრივი აქტით განსაზღვრულ სკოლებში და კლასებში კვირაში 2-საათიანი დატვირთვით).

სახელმწიფო ენა, უცხოური ენა.

 

 

 

  1. ჭადრაკი (სპეციალური ელექტრონული პროგრამა)

ტექნოლოგიები, მათემატიკა, სპორტი

 

 

II-III

           

“;

ო) 56-ე მუხლის:

ო.ა) მე-2 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 21 პუნქტი:

„21. საათობრივი ბადე ქართულენოვანი საჯარო სკოლების/სექტორების საბაზო საფეხურისთვის

 

კლასები

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

 

საგნები

I ს

II ს

I ს

II ს

I ს

II ს

 

სახელმწიფო ენა

 

 

 

 

 

 

1

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

5

5

5

5

 

მათემატიკა

 

 

 

 

 

 

2

მათემატიკა

5

5

5

5

5

5

 

უცხოური ენები

 

 

 

 

 

 

3

პირველი უცხოური ენა

3

3

3

2

2

2

4

მეორე უცხოური ენა

2

2

2

2

2

2

 

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

 

 

 

 

 

 

5

ისტორია

2

2

2

3

3

3

6

გეოგრაფია

2

2

2

2

2

2

7

სამოქალაქო განათლება

2

2

1

1

1

1

 

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

 

 

 

 

 

 

8

ბიოლოგია

2

2

2

2

2

2

9

ფიზიკა

2

2

2

2

2

2

10

ქიმია

 

 

2

2

2

2

 

ტექნოლოგიები

 

 

 

 

 

 

11

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

1

1

1

1

 

 

 

ესთეტიკური აღზრდა

 

 

 

 

 

 

12

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

2

1

1

2

13

მუსიკა

2

2

1

2

2

1

 

სპორტი

 

 

 

 

 

 

14

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი

2

2

2

2

2

2

 

არჩევითი საგნები

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

1

1+1

სულ საათების რაოდენობა

32

32

32

32

32

32-33

“;

ო.ბ) მე-3 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 31 პუნქტი:

31.  საათობრივი ბადე არაქართულენოვანი საჯარო სკოლების/სექტორების საბაზო საფეხურისთვის

 

კლასები

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

 

საგნები

I ს

II ს

I ს

II ს

I ს

II ს

 

სახელმწიფო ენა

 

 

 

 

 

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

5

5

5

5

 

მათემატიკა

 

 

 

 

 

 

2

მათემატიკა

5

5

5

5

5

5

 

ეთნიკური უმცირესობების ენა

 

 

 

 

 

 

3

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

3-5

3-5

3-5

3-5

 

უცხოური ენები

 

 

 

 

 

 

4

პირველი უცხოური ენა

3

3

3

2

2

2

5

მეორე უცხოური ენა

0-2

0-2

0-2

0-2

0-2

0-2

 

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

 

 

 

 

 

 

6

ისტორია

2

2

2

3

3

3

7

გეოგრაფია

2

2

2

2

2

2

8

სამოქალაქო განათლება

2

2

1

1

1

1

 

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

 

 

 

 

 

 

9

ბიოლოგია

2

2

2

2

2

2

10

ქიმია

 

 

2

2

2

2

11

ფიზიკა

2

2

2

2

2

2

 

ტექნოლოგიები

 

 

 

 

 

 

12

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

1

1

1

1

 

 

 

ესთეტიკური აღზრდა

 

 

 

 

 

 

13

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

2

1

1

2

14

მუსიკა

2

2

1

2

2

1

 

სპორტი

 

 

 

 

 

 

15

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი

2

2

2

2

2

2

 

არჩევითი საგნები

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

1

1

სულ საათების მინიმალური რაოდენობა

33

33

33

33

33

33

შენიშვნა: არაქართულენოვან სკოლებში/სექტორებზე ჯამური საათობრივი დატვირთვა არ უნდა აღემატებოდეს კვირაში 35 საათს.“;

ო.გ) მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„4. წლიური საათობრივი დატვირთვა ქართულენოვანი და არაქართულენოვანი საჯარო სკოლებისთვის/ სექტორებისთვის

ა) დაწყებითი საფეხური

ქართ

არაქართ

საგანი

I კლასი

II კლასი

III კლასი

IV კლასი

V კლასი

VI კლასი

 

 

სახელმწიფო ენა

 

 

 

 

 

 

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

224

245

210

210

175

175

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

160

175

175

175

175

175

 

 

ეთნიკური უმცირესობების ენები

 

 

 

 

 

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

96-160

105-175

105-175

105-175

105-175

105-175

 

 

მათემატიკა

 

 

 

 

 

 

2

3

მათემატიკა

128-175

175

175

175

175

140

 

 

უცხოური ენები

 

 

 

 

 

 

3

 

პირველი უცხოური ენა

17

70

105

105

105

105

 

4

პირველი უცხოური ენა არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის

0-17

70

105

105

105

105

4

 

მეორე უცხოური ენა

 

 

 

 

70

70

 

5

მეორე უცხოური ენა არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის

 

 

 

 

0-70

0-70

 

 

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

 

 

 

 

 

 

5

6

მე და საზოგადოება

 

 

70

70

 

 

6

7

ჩვენი საქართველო

 

 

 

 

70

105

 

 

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

 

 

 

 

 

 

7

8

ბუნებისმეტყველება

64

70

70

70

105

105

 

 

ტექნოლოგიები

 

 

 

 

 

 

8

9

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

0-32

 

 

 

70

70

 

 

ესთეტიკური აღზრდა

 

 

 

 

 

 

9

10

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

64

70

70

70

70

70

10

11

მუსიკა

64

70

70

70

70

70

 

 

სპორტი

 

 

 

 

 

 

11

12

ფიზიკური აღზრდა

96

105

105

105

70

70

ბ) საბაზო საფეხური

ქართ

არაქართ

საგანი

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

 

 

სახელმწიფო ენა

 

 

 

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

175

175

175

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

175

175

175

 

 

ეთნიკური უმცირესობების ენები

 

 

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

105-175

105-175

105-175

 

 

მათემატიკა

 

 

 

2

3

მათემატიკა

175

175

175

 

 

უცხოური ენები

 

 

 

3

 

პირველი უცხოური ენა

105

85

70

 

4

პირველი უცხოური ენა არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის

105

85

70

4

 

მეორე უცხოური ენა

70

70

70

 

5

მეორე უცხოური ენა არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის

0-70

0-70

0-70

 

 

საზოგადოებრივი მეცნიერებები

 

 

 

5

6

ისტორია

70

90

105

6

7

გეოგრაფია

70

70

70

7

8

მოქალაქეობა

70

70

35

 

 

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები

 

 

 

8

9

ბიოლოგია

70

70

70

9

10

ფიზიკა

70

70

70

10

11

ქიმია

 

70

70

 

 

ტექნოლოგიები

 

 

 

11

12

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

35

35

 

 

 

ესთეტიკური აღზრდა

 

 

 

12

13

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

70

50

55

13

14

მუსიკა

70

55

50

 

 

სპორტი

 

 

 

14

15

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი

70

70

70

";

ო.დ) მე-5 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„5. საათობრივი ბადე კლასების მიხედვით ქართულენოვანი და არაქართულენოვანი საჯარო სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

ა) დაწყებითი საფეხური

ა.ა) I კლასი

ქართ.

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

 

 

 

I სემესტრი

II სემესტრი

 

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

7

7

 

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი.

2

3

მათემატიკა

4/5

4/5

თუ სკოლა ასწავლის ისტ-ს, მათემატიკას ეთმობა კვირაში 4 საათი.

3

 

პირველი უცხოური ენა

0

1

 

 

4

პირველი უცხოური ენა (არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის)

0

0/1

 

4

5

ბუნებისმეტყველება

2

2

 

5

6

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

0/1

0/1

 

ისტ-ის სწავლებას სკოლა თავად წყვეტს.

6

7

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

7

8

მუსიკა

2

2

 

8

9

ფიზიკური აღზრდა

3

3

 

აუცილებელი საათების რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/

სექტორებისათვის

21

22

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

 

22-24

22-25

 

ა.ბ) II კლასი

ქართ

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

 

 

 

I სემესტრი

II სემესტრი

 

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

7

7

 

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი.

2

3

მათემატიკა

5

5

 

3

4

პირველი უცხოური ენა

2

2

 

4

5

ბუნებისმეტყველება

2

2

 

5

6

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

6

7

მუსიკა

2

2

 

7

8

ფიზიკური აღზრდა

3

3

 

აუცილებელი საათების რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/

სექტორებისათვის

23

23

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

24-26

24-26

 

ა.გ) III კლასი

ქართ

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

 

 

 

I სემესტრი

II სემესტრი

 

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

6

6

 

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი.

2

3

მათემატიკა

5

5

 

3

4

პირველი უცხოური ენა

3

3

 

4

5

მე და საზოგადოება

2

2

 

5

6

ბუნებისმეტყველება

2

2

 

6

7

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

7

8

მუსიკა

2

2

 

8

9

ფიზიკური აღზრდა

3

3

 

აუცილებელი საათების რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

25

25

 

 არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

27-29

27-29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ა.დ) IV კლასი

ქართ.

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

 

 

 

I სემესტრი

II სემესტრი

 

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

6

6

 

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი.

2

3

მათემატიკა

5

5

 

3

4

პირველი უცხოური ენა

3

3

 

4

5

მე და საზოგადოება

2

2

 

5

6

ბუნებისმეტყველება

2

2

 

6

7

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

7

8

მუსიკა

2

2

 

8

9

ფიზიკური აღზრდა

3

3

 

აუცილებელი საათების რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/ სექტორებისათვის

25

25

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

27-29

27-29

 

ა.ე) V კლასი

 ქართ.

არაქართ.

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა

სემესტრი

სემესტრი

I

II

II

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით.

5

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

5

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი. ამავე დროს, თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას დაუთმოს 1 ან 2 საათი, მაშინ მშობლიური ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს 3 საათი.

5

2

3

მათემატიკა

5

5

 

6

3

4

პირველი უცხოური ენა

3

3

 

4

4

 

მეორე უცხოური ენა

2

2

 

3

 

5

მეორე უცხოური ენა (არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის)

0-2

0-2

თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას, მას შესაძლოა დაეთმოს 1 ან 2 საათი.

3

5

6

ჩვენი საქართველო

2

2

 

3

6

7

ბუნებისმეტყველება

3

3

 

4

7

8

ისტ

2

2

 

2

8

9

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

2

9

10

მუსიკა

2

2

 

2

10

11

ფიზიკური აღზრდა

2

2

 

 

 

აუცილებელი საათების რაოდენობა კვირაში

 

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/ სექტორებისათვის

28

28

 

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

29-31

29-31

 

 

ა.ვ) VI კლასი

 ქართ

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა

სემესტრი

სემესტრი

I

 II

I

 II

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით.

3

5

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

3

5

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი. ამავე დროს, თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას დაუთმოს 1 ან 2 საათი, მაშინ მშობლიური ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს მაქსიმუმ 3 საათი.

3

5

2

3

მათემატიკა

4

4

 

4

6

3

4

პირველი უცხოური ენა

3

3

 

4

4

4

 

მეორე უცხოური ენა

2

2

 

2

3

 

5

მეორე უცხოური ენა (არაქართულენოვანი სკოლებისათვის /სექტორებისათვის)

0-2

0-2

თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას, მას შესაძლოა დაეთმოს 1 ან 2 საათი.

2

3

5

6

ჩვენი საქართველო

3

3

 

2

3

6

7

ბუნებისმეტყველება

3

3

 

3

4

7

8

ისტ

2

2

 

2

2

8

9

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

2

2

9

10

მუსიკა

2

2

 

2

2

10

11

ფიზიკური აღზრდა

2

2

 

 

 

აუცილებელი საათების რაოდენობა კვირაში

 

 

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

28

28

 

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/ სექტორებისათვის

29-31

29-31

 

 

ბ) საბაზო საფეხური:

ბ.ა) VII კლასი

 ქართ

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

სემესტრი

I

 II

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით.

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი. ამავე დროს, თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას დაუთმოს 1 ან 2 საათი, მაშინ მშობლიური ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს მაქსიმუმ 3 საათი.

2

3

მათემატიკა

5

5

 

3

4

პირველი უცხოური ენა

3

3

 

4

 

მეორე უცხოური ენა

2

2

 

 

5

მეორე უცხოური ენა (არაქართულენოვანი სკოლებისათვის /სექტორებისათვის)

0-2

0-2

თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას, მას შესაძლოა დაეთმოს 1 ან 2 საათი.

5

6

ისტორია

2

2

 

6

7

გეოგრაფია

2

2

 

7

8

მოქალაქეობა

2

2

 

8

9

ბიოლოგია

2

2

 

9

10

ფიზიკა

2

2

 

10

11

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

1

1

 

11

12

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

 

12

13

მუსიკა

2

2

 

13

14

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი

2

2

 

საათების ჯამური რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

32

32

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/ სექტორებისათვის

33-35

33-35

 

შენიშვნა: კონკრეტულ საგანში შემაჯამებელი დავალებების მინიმალური რაოდენობა ემთხვევა წლის მანძილზე სასწავლი თემების რაოდენობას.

ბ.ბ) VIII კლასი

 ქართ

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

სემესტრი

I

 II

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით.

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი. ამავე დროს, თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას დაუთმოს 1 ან 2 საათი, მაშინ მშობლიური ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს მაქსიმუმ 3 საათი.

2

3

მათემატიკა

5

5

 

3

4

პირველი უცხოური ენა

3

2

 

4

 

მეორე უცხოური ენა

2

2

 

 

5

მეორე უცხოური ენა (არაქართულენოვანი სკოლებისათვის /სექტორებისათვის)

0-2

0-2

თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას, მას შესაძლოა დაეთმოს 1 ან 2 საათი.

5

6

ისტორია

2

3

 

6

7

გეოგრაფია

2

2

 

7

8

მოქალაქეობა

1

1

 

8

9

ბიოლოგია

2

2

 

9

10

ფიზიკა

2

2

 

10

11

ქიმია

2

2

 

11

2

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

1

1

 

12

13

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

1

 

13

14

მუსიკა

1

2

 

14

15

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი

2

2

 

საათების ჯამური რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

32

32

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/ სექტორებისათვის

33-35

33-35

 

შენიშვნა:

1. კონკრეტულ საგანში შემაჯამებელი დავალებების მინიმალური რაოდენობა ემთხვევა წლის მანძილზე სასწავლი თემების რაოდენობას.

2. 2019-2020 სასწავლო წელს საგნის „ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების“ სწავლება VIII კლასში უნდა წარიმართოს VII კლასის სტანდარტის შესაბამისად.

ბ.გ) IX კლასი

 ქართ

არაქართ

საგანი

საათების რაოდენობა კვირაში

შენიშვნა

სემესტრი

I

 II

1

 

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით.

 

1

ქართული, როგორც მეორე ენა

5

5

 

 

2

ეთნიკური უმცირესობების ენა

3-5

3-5

ეთნიკური უმცირესობების ენას ეთმობა მინიმუმ 3 და მაქსიმუმ 5 საათი. ამავე დროს, თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას დაუთმოს 1 ან 2 საათი, მაშინ მშობლიური ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს მაქსიმუმ 3 საათი.

2

3

მათემატიკა

5

5

 

3

4

პირველი უცხოური ენა

2

2

 

4

 

მეორე უცხოური ენა

2

2

 

 

5

მეორე უცხოური ენა (არაქართულენოვანი სკოლებისათვის /სექტორებისათვის)

0-2

0-2

თუ სკოლა გადაწყვეტს მეორე უცხოური ენის სწავლებას, მას შესაძლოა დაეთმოს 1 ან 2 საათი.

5

6

ისტორია

3

3

 

6

7

გეოგრაფია

2

2

 

7

8

მოქალაქეობა

1

1

 

8

9

ბიოლოგია

2

2

 

9

10

ფიზიკა

2

2

 

10

11

ქიმია

2

2

 

11

12

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

1

2

 

12

13

მუსიკა

2

1

 

13

14

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი

2

2

 

14

 

არჩევითი საგნები

1

1+1

სკოლას შეუძლია II სემესტრში მოსწავლეებს შესთავაზოს ერთი არჩევითი საგანი და მას დაუთმოს კვირაში 1 ან 2 საათი, ან შესთავაზოს  ორი არჩევითი საგანი და თითოეულს დაუთმოს 1 საათი

 

15

არჩევითი საგნები არაქართულენოვანი სკოლებისთვის/სექტორებისთვის)

1

1

 

საათების ჯამური რაოდენობა კვირაში

 

 

 

ქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

32

32-33

 

არაქართულენოვანი სკოლებისათვის/სექტორებისათვის

33-35

33-35

 

შენიშვნა: კონკრეტულ საგანში შემაჯამებელი დავალებების მინიმალური რაოდენობა ემთხვევა წლის მანძილზე სასწავლი თემების რაოდენობას.“;

პ) 58-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 1-ის შესაბამისად;

ჟ) 59-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 2-ის შესაბამისად;

რ) 62-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 3-ის შესაბამისად;

ს) 64-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 4-ის შესაბამისად;

ტ) 65-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 5-ის შესაბამისად;

უ) 66-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 6-ის შესაბამისად;

ფ) 68-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 7-ის შესაბამისად;

ქ) 69-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 8-ის შესაბამისად;

ღ) 71-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 9-ის შესაბამისად;

ყ) 72-ე მუხლი ამოღებულ იქნეს;

შ) 73-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 10-ის შესაბამისად;

ჩ) 74-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 11-ის შესაბამისად;

ც) 75-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 12-ის შესაბამისად;

ძ) 76-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 13-ის შესაბამისად;

წ) 78-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 14-ის შესაბამისად;

ჭ) 79-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 15-ის შესაბამისად;

ხ) 81-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 16-ის შესაბამისად;

ჯ) 82-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 17-ის შესაბამისად;

ჰ) 83-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების  დანართი 18-ის შესაბამისად;

1) 84-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 19-ის შესაბამისად;

2) 85-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 20-ის შესაბამისად;

3) 86-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 21-ის შესაბამისად;

4) 87-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 22-ის შესაბამისად;

5) 88-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 23-ის შესაბამისად;

6) 89-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 24-ის შესაბამისად;

7) 90-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 25-ის შესაბამისად;

8) 91-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 26-ის შესაბამისად;

9) დაემატოს თავი XXVII და ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 27-ის შესაბამისად;

10) დაემატოს თავი XXVIII და ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართი 28-ის შესაბამისად.

2. მე-2 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„მუხლი 2. ძალადაკარგულად გამოცხადდეს „ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 11 მარტის №36 ბრძანებით დამტკიცებული ეროვნული სასწავლო გეგმის:

ა) შესავალი;

ბ) I კარი;

გ) II კარი

ვ) III კარის XI, XII, XV, XVI, XVII, XIX2, XX, XXI, XXIV, XXV, XXVII, XXIX, XXXI, XXXIII, XXXV, XXXVI, XXXIX, XL, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVIII, XLIX, LI, LII, LIII, LIV თავები.“.

მუხლი 2
2018 წლის 15 სექტემბრიდან ამოქმედდეს ამ ბრძანების პირველი მუხლის:

1. პირველი პუნქტის:

ა) „ა“-„ნ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის მუხლები/პუნქტები,

ბ) „ო“ ქვეპუნქტის:

ბ.ა) „ო.გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 56-ე მუხლის მე-4 პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტი,

ბ.ბ) „ო.დ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 56-ე მუხლის მე-5 პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტი;

გ) „პ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 58-ე მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტები;

დ) „ჟ“  ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 59-ე მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტები;

ე) „რ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 62-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ვ) „ს“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 64-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ზ) „ტ“  ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 65-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

თ) „უ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 66-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ი) „ფ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 68-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

კ) „ქ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 69-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ლ) „ღ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 71-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

მ) „ყ“ ქვეპუნქტი;

ნ) „შ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 73-ე მუხლი;

ო) „ჩ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 74-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

პ) „ც“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 75-ე მუხლი;

ჟ) „ძ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 76-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

რ) „წ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 78-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ს) „ჭ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 79-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

ტ) „ხ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 81-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

უ) „ჯ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 82-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ფ) „ჰ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 83-ე მუხლის პირველი პუნქტი;

ქ) „ჰ1“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 84-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

ღ) „ჰ2“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 85-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

ყ) „ჰ3“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 86-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

შ) „ჰ4“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 87-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

ჩ) „ჰ5“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 88-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

ც) „ჰ6“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 89-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

ძ) „ჰ7“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 90-ე მუხლის პირველი პუნქტი,

წ) „ჰ8“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 91-ე მუხლის პირველი პუნქტი.

2. მე-2 პუნქტი.

მუხლი 3
2019 წლის 15 სექტემბრიდან ამოქმედდეს ამ ბრძანების პირველი მუხლის პირველი პუნქტის:

ა) „ო“ ქვეპუნქტის:

ა.ა) „ო.ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 56-ე მუხლის 21 პუნქტი;

ა.ბ) „ო.ბ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 56-ე მუხლის 31 პუნქტი;

ა.გ) „ო.გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 56-ე მუხლის მე-4 პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტი;

ა.დ) „ო.დ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 56-ე მუხლის მე-5 პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტი;

ბ) „პ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 58-ე მუხლის მე-3 პუნქტი;

გ) „ჟ“  ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 59-ე მუხლის მე-3 პუნქტი;

დ) „რ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 62-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ე) „ს“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  64-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ვ) „ტ“  ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  65-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ზ) „უ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  66-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

თ) „ფ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  68-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ი) „ქ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 69-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

კ) „ღ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  71-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ლ) „ჩ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  74-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

მ) „ძ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 76-ე მუხლის მე-2 პუნქტი,

ნ) „წ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 78-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ო) „ჭ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 79-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

პ) „ხ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  81-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ჟ) „ჯ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 82-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

რ) „ჰ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  83-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ს) „ჰ1“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 84-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ტ) „ჰ2“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  85-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

უ) „ჰ3“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  86-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ფ) „ჰ4“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  87-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ქ) „ჰ5“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  88-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ღ) „ჰ6“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 89-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ყ) „ჰ7“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 90-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

შ) „ჰ8“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის 91-ე მუხლის მე-2 პუნქტი;

ჩ) „ჰ9“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის  თავი XXVII;

ც) „ჰ10“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული ეროვნული სასწავლო გეგმის თავი XXVIII.


საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრიმიხეილ ჩხენკელი