სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის დამტკიცების შესახებ

  • Word
სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის დამტკიცების შესახებ
დოკუმენტის ნომერი 23
დოკუმენტის მიმღები საქართველოს მთავრობა
მიღების თარიღი 24/01/2012
დოკუმენტის ტიპი საქართველოს მთავრობის დადგენილება
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი ვებგვერდი, 26/01/2012
ძალის დაკარგვის თარიღი 11/02/2013
სარეგისტრაციო კოდი 340170000.10.003.016696
კონსოლიდირებული პუბლიკაციები
  • Word
23
24/01/2012
ვებგვერდი, 26/01/2012
340170000.10.003.016696
სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის დამტკიცების შესახებ
საქართველოს მთავრობა
თქვენ უყურებთ დოკუმენტის პირველად სახეს
დოკუმენტის კონსოლიდირებული ვარიანტის ნახვა ფასიანია, აუცილებელია სისტემაში შესვლა და საჭიროების შემთხვევაში დათვალიერების უფლების ყიდვა, გთხოვთ გაიაროთ რეგისტრაცია ან თუ უკვე რეგისტრირებული ხართ, გთხოვთ, შეხვიდეთ სისტემაში

პირველადი სახე (26/01/2012 - 07/02/2013)

საქართველოს მთავრობის

დადგენილება 23

2012 წლის 24 იანვარი

. თბილისი

სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის დამტკიცების შესახებ

მუხლი 1. „საქართველოს 2012 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-20 მუხლის შესაბამისად, დამტკიცდეს თანდარ­თუ­ლი სოფლის მხარდაჭერის პროგრამა.

მუხლი 2. დადგენილება ამოქმედდეს გამოქვეყნების­თა­ნავე.

პრემიერ-მინისტრი . გილაური

 

სოფლის მხარდაჭერის პროგრამა

    მუხლი 1. ზოგადი დებულებანი

1. სოფლის მხარდაჭერის პროგრამა (შემდგომში – პროგ­რამა) შემუშა­ვებულია „საქართველოს 2012 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ“ საქარ­თველოს კანონის მე-20 მუხლის მო­თხოვნათა შესაბამისად.

2. პროგრამის შემუშავებისას გათვალისწინებულ იქნა „ად­გი­ლობრივი თვითმმართველობის შესახებ“ საქართველოს ორგა­ნული კანონით, საქარ­თვე­ლოს საბიუჯეტო კოდექსით და სხვა ნორმატიული აქტებით განსაზღვ­რული პრინციპები და ნორმები.

    მუხლი 2. პროგრამის ძირითადი მიზნები

პროგრამის ძირითადი მიზნებია:

ა) პროგრამით გათვალისწინებული თანხის წარმართვა სოფ­ლის პირ­ვე­ლი რიგის სოციალურ-ეკონომიკურ საჭიროე­ბათა და­სა­ფინანსებლად (ადგილობრივი ინფრასტრუქტურის ობიექტების აღდგენა-რეაბილიტაცია, კეთილმოწყობის სამუშა­ო­ების განხორციელება და სხვ.);

ბ) თვითმმართველობის განხორციელებაში მოქალაქეთა ჩართულო­ბის მხარდაჭერა;

გ) მოსახლეობასა და თვითმმართველობის ორგანოთა შორის ურთი­ერთობის გაუმჯობესება;

დ) თვითმმართველობის დამოუკიდებლობის ხარისხის ამა­ღ­ლება და თვითმმართველი ერთეულის ტერიტორიული ორგანოს ხელმძღვანელის – თვითმმართველი ერთეულის რწმუნებულის (შემდგომში – რწმუნებული) უფ­ლებამოსილებათა ეფე­ქ­ტიანად განხორციელება.

    მუხლი 3. პროგრამის დაფინანსების წყაროები

1. პროგრამის დაფინანსების წყაროა „საქართველოს 2012 წლის სა­ხელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ“ საქართველოს კანო­ნით გათვალისწინებული ასიგნებები.

2. პროგრამის ფარგლებში განსახორციელებელი პროექ­ტები შესაძ­ლე­ბელია დამატებით დაფინანსდეს საერთაშორისო და დონორი ორგანიზა­ციების ან/და ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის სახსრებით.

    მუხლი 4. პროგრამის მოცულობა და სტრუქტურა

1. პროგრამის განსახორციელებლად საქართველოს სახელმწიფო ბიუ­ჯე­ტიდან გა­მოი­ყოფა 50 000 000 (ორმოცდაათი მილიონი) ლარი, რო­მე­ლიც ნაწილდება შემდეგნაირად:

ა) არა უმეტეს 50-სულიანი სოფლისათვის – 2 000 ლარი;

ბ) 51-დან 200-სულამდე სოფლისათვის – 4 000 ლარი;

გ) 201-დან 400-სულამდე სოფლისათვის – 5 000 ლარი;

დ) 401-დან 1 000-სულამდე სოფლისათვის – 8 000 ლარი;

ე) 1 000-ზე მეტსულიანი სოფლისათვის – 12 000 ლარი.

2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში ასახული გაანგარიშების შემდეგ პრო­­რამით გათვალისწინებული დარჩენილი თანხა სოფლებისათვის ნაწილ­დება ერთ სულ მოსახლეზე გაანგარიშებული მაჩვენებლის მიხედვით. აღ­ნიშ­ნული მაჩვენებ­ლები გაიანგარიშება სოფლის მოსახლეობის რაოდენობი­სა და 12,565409 კოეფიციენტის ნამრავლით.

    მუხლი 5. პროგრამით გამოყოფილი თანხის მიზნობრიობა

1. თანხის გამოყენების მიზნობრიობის განსაზღვრა ხდება შესაბამის სოფლის მოსახლეობასთან მხოლოდ წინასწარი კონსულტაციის შემდეგ.

2. წინასწარი კონსულტაციის გამართვას უზრუნველყოფს რწმუნე­ბული, რომელიც საჭიროების შემთხვევაში ატარებს მო­სახლეობის გამო­კითხ­ვას, ორგანიზებას უწევს სოფლის კრე­ბის გამართვას, აწ­ყობს საჯარო გან­ხილ­ვებს და მოსახლეობასთან ათანხმებს პროგრამით სოფ­ლი­სათ­ვის გამოყოფილი თანხის გამოყენების მიზნობრიობას.

3. პროგრამით სოფლისათვის გამოყოფილი თანხის გამო­ყე­ნების მიზ­ნობ­რიობის განსაზღვრის კრიტერიუმებია:

ა) განსახორციელებელი პროგრამით (პროგრამებით) სა­რ­გებ­ლობის სა­შუალება უნდა ჰქონდეს სოფლის მოსახ­ლე­ობის უმრავლესობას;

ბ) შესყიდულ სამუშაოს (საქონელს, მომსახურებას) უნდა ჰქონდეს ხანგრძლივი გამოყენების დანიშნულება და არ უნდა იყოს მიმართული ერთჯერადი, მოკლევადიანი მოხმარები­სათ­ვის;

გ) სამუშაოთა შესასრულებლად მაქსიმალურად უნდა და­საქმდეს შე­საბამისი სოფლის (ამ მუხლის მე-4 პუნქტით გათ­ვალისწინებულ შემ­თხვე­ვაში – სოფლების) მოსახლეობა.

4. საერთო ინტერესების გათვალისწინებით დასაშვებია რამდენიმე სოფ­ლისათვის გამოყოფილი თანხის გაერთიანება ამ სოფლების საერთო პრობლემის (მაგალითად, წყალსადენის სათავო ნაგებობის ან სარწყავი სისტემის გაწმენდა-რეაბი­ლიტაცია, რომელიც რამდენიმე სოფელს ემსახურება) გადასა­წყვეტად.

5. მოსახლეობასთან შეთანხმებულ წინადადებებს რწმუ­ნებული წა­რუდგენს შესაბამისი მუნიციპალიტეტის გამგე­­ბას.

    მუხლი 6. პროგრამით გათვალისწინებული თანხის ათვისების პროცედურა

1. პროგრამით გათვალისწინებული თანხის განკარგვა ხო­რ­ციელდება საქართველოს მთავრობის განკარგულებების სა­ფუძ­ველზე.

2. პროგრამის ფარგლებში ადგილობრივი თვითმმარ­თვე­ლი ერთეუ­ლე­ბი­სათვის თანხის გამოყოფის თაობაზე საქარ­თველოს მთავრობის სხდო­მაზე საკითხს განსახილველად წარადგენს საქართველოს ფინანსთა სამინის­ტრო.

3. საქართველოს მთავრობის განკარგულებაში მიეთი­თება თანხის რაოდენობა და თვითმმართველი ერთეულის დასახე­ლება, რომლის ადგი­ლობრივ ბიუჯეტშიც ირიცხება პროგრამით გათვალისწინებული თანხა.

4. თანხის მიზნობრივად გამოყენებისა და შესაბამისი სა­ხელმწიფო შესყიდვების კანონის შესაბამისად განხორციელე­ბი­სათვის პასუხისმგე­ბელია თანხის მიმღები – მუნიციპალი­ტეტის გამგეობა.