კომენტარები

jano099's picture
jano099 (jano099)
სხვა
რეგ. თარ: 2024/02/07
ბოლო შემოს: 2025/06/02 12:16:50
კონტაქტი - ყველა კომენტარი

უძრავ ქონებაზე აღსრულებას ექვემდებარება
არასასოფლო სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთები, შენობა-ნაგებობები და საჯარო რეესტრში შეტანილ უძრავ ქონებაზე საერთო საკუთრების წილი
მიწის ნაკვეთები, შენობა-ნაგებობები და საჯარო რეესტრში შეტანილ უძრავ ქონებაზე თანასაკუთრების წილი
მიწის ნაკვეთები, შენობა-ნაგებობები და საჯარო რეესტრში შეტანილ უძრავ ქონებაზე საერთო საკუთრების წილი
მიწის ნაკვეთები, მშენებარე და დასრულებული შენობები და საჯარო რეესტრში შეტანილ უძრავ ქონებაზე საერთო საკუთრების წილი
ქულა: 2
2
რა ვადაში უგზავნის აღმასრულებელი მოვალეს წინადადებას ვალდებულების ნებაყოფლობით შესრულების თაობაზე?
სააღსრულებო ფურცლის წარმოებაში მიღებიდან არაუგვიანეს 10 დღის ვადაში;
ვადა არ არის კონკრეტულად განსაზღვრული;
სააღსრულებო ფურცლის წარმოებაში მიღებიდან არაუგვიანეს 5 დღის ვადაში;
სააღსრლებო ფურცლის წარმოებაში მიღებიდან არაუგვიანეს 13 დღის ვადაში;
ქულა: 2
3
გირავნობის მოწმობის საფუძველზე მოგირავნისათვის მოძრავი ნივთის გადაცემა გულისხმობს
მექანიკურ სატრანსპორტო საშუალებაზე ძებნის გამოცხადებას
აუქციონზე ნივთის რეალიზაციიდან ამონაგები თანხით მოგირავნის დაკმაყოფილებას
ნივთის დაყადაღებას და მოგირავნისათვის შესანახად გადაცემას
მოვალისათვის ნივთის ჩამორთმევას და გირავნობის მოწმობის მფლობელი მოგირავნისათვის მის გადაცემას
ქულა: 2
4
თუ აღსრულების ადგილზე შექმნილი განსაკუთრებული ვითარების გამო ამ მოქმედების გაგრძელება არ შეესაბამება მორალის ზოგად პრინციპებსა და ნორმებს,მოვალის განცხადების საფუძველზე აღსრულების ეროვნულ ბიუროს შეუძლია
არა უმეტეს 3 თვის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
არა უმეტეს 10 დღის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
არა უმეტეს 6 თვის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
არა უმეტეს 2 თვის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
ქულა: 2
5
სხვისი მფლობელობიდან და სარგებლობიდან ქონების გამოთხოვის საქმეზე პირმა შესაბამის დოკუმენტაციასთან ერთად აღსრულების ეროვნულ ბიუროში წარადგინა ქონების საბაზრო ღირებულების დამადასტურებელი დოკუმენტი, რომელიც გაცემული იყო კომპეტენტურმა პირის მიერ. აღსრულების ეროვნული ბიურო არ დაეყრდნო ქონების წარმოდგენილ შეფასებას და თავად შეაფასა იგი.შეფასებისას აღმოჩნდა, რომ ქონება მეტი ღირებულებისა იყო, ვიდრე დაფიქსირებული იყო პირის მიერ წარმოდგენილ განცხადებაში, და პირს მოსთხოვა საფასურის თანხის შეავსება სრულ ოდენობამდე. შეაფასეთ აღსრულების ეროვნული ბიუროს მოქმედება.
აღსრულების ეროვნული ბიუროს მოქმედება უკანონოა, ვინაიდან ასეთი უფლებამოსილება გათვალისწინებულია მხოლოდ ფულადი მოთხოვნილებების აღსრულების საქმეებზე.
აღსრულების ეროვნული ბიუროს მოქმედება კანონიერია, ვინაიდან ასეთი უფლებამოსილება მას აქვს ყველა სახის სააღსრულებო საქმეზე;
აღსრულების ეროვნული ბიუროს მოქმედება კანონიერია, ვინაიდან ასეთ უფლებამოსილებას ითვალისწინებს "სააღსრულებო წარმოებათა შესახებ" კანონი;
აღსრულების ეროვნული ბიუროს მოქმედება უკანონოა, ვინაიდან ასეთი უფლებამოსილება არ არის გათვალისწინებული კანონით;
ქულა: 2
6
როდესაც მოვალის ადგილსამყოფელი უცნობია, ან როცა იგი სპეციალურად არიდებს თავს მოვალეობის შესრულებას, მოსამართლეს აღსრულების ეროვნული ბიუროს დასაბუთებული შუამდგომლობის საფუძველზე გამოაქვს განჩინება პოლიციის ორგანოების მეშვეობით მოვალის ძებნისა და მოყვანის შესახებ
იმ საქმეებზე, რომლებიც ეხება სხეულის დასახიჩრებით ან ჯანმრთელობის სხვაგვარი დაზიანებით მიყენებული ზიანის ანაზღაურებას
ყველა კატეგორიის საქმეებზე
იმ საქმეენზე, რომლებიც ეხება მარჩენალის სიკვდილით გამოწვეული ზიანის ანაზღაურებას
იმ საქმეებზე, რომელიც ეხება ალიმენტის გადახდევინებას
ქულა: 2
7
შესაძლებელია თუ არა მოვალის მოთხოვნაზე ყადაღის დადება
დიახ, მოვალის მოთხოვნაზე შეიძლება ყადაღის დადება, თუ კანონმდებლობა არ ზღუდავს მათ გადაცემას ან მათზე ყადაღის დადებას
დიახ, მოვალის მოთხოვნაზე შეიძლება ყადაღის დადება
არა, კანონი ყადაღის დადებას არ ითვალისწინებს არამატერიალურ ქონებრივ სიკეთეზე
არა, კანონი არ ითვალისწინებს მოვალის მოთხოვნაზე ყადაღის დადების შესაძლებლობას
ქულა: 2
8
ყადაღას არ ექვემდებარება
კანონში განხორციელებული ცვლილებებით, ყადაღას ექვემდებარება ყველა სახის მატერიალური და არამატერიალური ქონებრივი სიკეთე
სახელმწიფოს მიერ გაცემული ყველა სახის დახმარება
იმ სოციალურად დაუცველი ოჯახების მონაცემთა ერთიან ბაზაში რეგისტრირებული ოჯახის წევრის ქონება, რომლის სოციალურ-ეკონომიკური მაჩვენებელიც საქართველოს მთავრობის მიერ დადგენილ ზღვარზე მეტია;
იმ სოციალურად დაუცველი ოჯახების მონაცემთა ერთიან ბაზაში რეგისტრირებული ოჯახის წევრის ქონება, რომლის სოციალურ-ეკონომიკური მაჩვენებელიც საქართველოს მთავრობის მიერ დადგენილ ზღვარზე ნაკლებია
ქულა: 2
9
პირველ განმეორებით საჯარო აუქციონში გამარჯვებულმა პირმა ქონების ფასი არ დაფარა ,,სააღსრულებო წარმოებათა შესახებ’’ საქართველოს კანონით დადგენილ ვადაში. აღსრულების ეროვნულმა ბიურომ გამოსცა განკარგულება ჩატარებული აუქციონის შედეგის გაუქმების შესახებ, რის შემდგომ დაინიშნა განმეორებითი აუქციონი. შეაფასეთ აღსრულების ეროვნული ბიუროს მოქმედება
,,სააღსრულებო წარმოებათა შესახებ’’ საქართველოს კანონი არ ითვალისწინებს განმეორებითი აუქციონის ჩატარებას
სწორია, ვინაიდან თუ აუქციონში გამარჯვებული პირი სააღსრულებო კანონით დადგენილ ვადაში სრულად არ გადაიხდის ქონების ფასს, აღსრულების ეროვნული ბიურო გამოსცემს განკარგულებას ჩატარებული აუქციონის შედეგის გაუქმების შესახებ და ატარებს განმეორებით აუქციონს, რომელზეც ქონების საწყისი ფასია ამ ქონების საბაზრო ღირებულების 25%
არასწორია, ვინაიდან თუ აუქციონში გამარჯვებული პირი სააღსრულებო კანონით დადგენილ ვადაში სრულად არ გადაიხდის ქონების ფასს, აღსრულების ეროვნული ბიურო გამოსცემს განკარგულებას ჩატარებული აუქციონის შედეგის გაუქმების შესახებ და მისი გამოცემიდან ერთი თვის ვადაში ატარებს ხელახალ აუქციონს, რომელიც არ ჩაითვლება განმეორებით აუქციონად
სწორია, ვინაიდან თუ აუქციონში გამარჯვებული სააღსრულებო კანონით დადგენილ ვადაში სრულად არ გადაიხდის ქონების ფასს, აღსრულების ეროვნული ბიურო გამოსცემს განკარგულებას ჩატარებული აუქციონის შედეგის გაუქმების შესახებ და უფლებამოსილია ჩაატაროს განმეორებითი აუქციონი ან დაუბრუნოს ქონება მოვალეს
ქულა: 2
10
რა შემთხვევაში ადგენს აღსრულების ეროვნული ბიურო გაანგარიშებას
ყველა სააღსრულებო საქმეზე
სააღსრულებო წარმოების დასრულებისას თანხის გადახდევინებასთან დაკავშირებულ სააღსრულებო საქმეებზე;
ერთი რიგის კრედიტორების არსებობისას, თუ მოვალისათვის გადახდევინებული თანხა არ არის საკმარისი ყველა მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად, აღსრულების ეროვნული ბიურო ადგენს ერთი რიგის კრედიტორთა შორის თანხის განაწილების გაანგარიშებას და თანხას გასცემს მის შესაბამისად
მრავალი კრედიტორის არსებობისას, თუ მოვალისათვის გადახდევინებული თანხა არ არის საკმარისი ყველა მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად, აღსრულების ეროვნული ბიურო ადგენს კრედიტორთა შორის თანხის განაწილების გაანგარიშებას და თანხას გასცემს მის შესაბამისად
ქულა: 2
11
აღმასრულებელს ყადაღადადებული ფული
დაუყოვნებლივ შეაქვს საქართველოს ეროვნული ბანკის ანგარიშზე
ტოვებს მოვალესთან და აფრთხილებს მას ფულის გასხვისების/გამოყენების შემთხვევაში შესაბამისი პასუხისმგებლობის შესახებ
დაუყოვნებლივ შეაქვს ნებისმიერი საბანკო დაწესებულების ანგარიშზე;
დაუყოვნებლივ შეაქვს აღსრულების ეროვნული ბიუროს სადეპოზიტო ანგარიშზე
ქულა: 2
12
რა სამართლებრივი შედეგი აქვს მოვალის მიერ 7 დღის ვადაში ნებაყოფლობით ვალდებულების შესრულებას?
იგი საფასურს იხდის სრულად;
იგი მთლიანად თავისუფლდება საფასურის გადახდისაგან
იგი თავისუფლდება ვალდებულების სრულად შესრულებისაგან;
იგი იხდის მხოლოდ კრედიტორის მიერ შეტანილ წინასწარ საფასურს;
ქულა: 2
13
თუ აღსრულების ადგილზე შექმნილი განსაკუთრებული ვითარების გამო ამ მოქმედების გაგრძელება არ შეესაბამება მორალის ზოგად პრინციპებსა და ნორმებს,მოვალის განცხადების საფუძველზე აღსრულების ეროვნულ ბიუროს შეუძლია
არა უმეტეს 3 თვის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
არა უმეტეს 6 თვის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
არა უმეტეს 10 დღის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
არა უმეტეს 2 თვის ვადით გადადოს იძულებითი აღსრულების ესა თუ ის ღონისძიება
ქულა: 2
14
გადახდის ბრძანება საჩივრდება:
ყველა შემთხვევაში სასამართლოში;
აღსრულების ეროვნულ ბიუროში ან სასამართლოში;
პროცედურული დარღვევების შემთხვევაში სასამართლოში;
არცერთი პასუხი არ არის სწორი.
ქულა: 2
15
საფასურის წინასწარ გადახდისა და დაკისრებისაგან თავისუფლდებიან
საჯარო სამართლის იურიდიული პირები
სახელმწიფო წილობრივი მონაწილეობით შექმნილი შეზღუდული პასუხიმგებლობის საზოგადოებები;
კერძო სამართლის იურიდიული პირები, რომლებიც ახორციელებენ საქველმოქმედო საქმიანობას;
საჯარო სამართლის იურიდიული პირები – საქართველოს ეროვნული ბანკი, საჯარო სამართლის იურიდიული პირისა – საქართველოს დაზღვევის სახელმწიფო ზედამხედველობის სამსახურისა და საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირისა – შემოსავლების სამსახურისა.

tojina tojina's picture
tojina tojina (tojina )
სხვა
რეგ. თარ: 2023/05/04
ბოლო შემოს: 2025/11/11 02:54:18
კონტაქტი - ყველა კომენტარი

1. ავტომანქანის დათვალიერების კაზუსი
სიტუაცია:
პოლიციამ მოქალაქის ავტომობილი დათვალიერა სასამართლოს განჩინების გარეშე. დათვალიერებისას აღმოაჩინეს ეჭვმიტანილ ნივთი.

ანალიზი:
შესაბამისი სამართლებრივი ნორმების მიხედვით (სსსკ მუხლი 120) ავტომობილის დათვალიერება უნდა იყოს სასამართლოს განჩინების საფუძველზე, გარდა გადაუდებელი აუცილებლობისა. თუ განჩინება არ იყო და გადაუდებელი აუცილებლობის არსებობა არ დადასტურდა, დათვალიერება უკანონოა და მტკიცებულება შესაძლოა იყოს დაუშვებელი.

2. დაკავების კაზუსი
სიტუაცია:
პოლიციამ დააკავა პირი, რომელსაც ეჭვი ჰქონდა დანაშაულში, თუმცა დაკავების ოქმი არ გაუფორმებია და დაკავებულს არ აცნობეს უფლებები.

ანალიზი:
დაკავება სავალდებულოდ უნდა დაჯავშნეს ოქმით და დაკავებულმა უნდა იცოდეს თავისი უფლებები (სსსკ მუხლი 174). ამ მოთხოვნების უგულებელყოფა იწვევს დაკავების არადამაჯერებლად ცნობას და სამართლებრივი შედეგების გარეშე ყოფნას.

3. ჩხრეკის ჩატარების კაზუსი
სიტუაცია:
გამომძიებელმა ჩაატარა ჩხრეკა პირის სახლში სასამართლოს განჩინების გარეშე, მხოლოდ პირის თანხმობის საფუძველზე, თუმცა თანხმობა მიღებული იყო დუმილისა და მუქარის ფონზე.

ანალიზი:
სასამართლო პრაქტიკა და სსსკ 120 მუხლი ავალდებულებს, რომ თანხმობა იყოს ნებაყოფლობითი და მიღებული თავისუფალ გარემოში. დაჟინებული მუქარის ან ძალის გამოყენების შემთხვევაში, თანხმობა არ ითვლება კანონიერად და ჩხრეკა შეიძლება ჩაითვალოს უკანონოდ.

m12m's picture
m12m (m12m)
სხვა
რეგ. თარ: 2024/04/30
ბოლო შემოს: 2025/07/18 07:49:34
კონტაქტი - ყველა კომენტარი

1. ფასილიტაციური მედიაცია
მედიატორი მხოლოდ უძღვება კომუნიკაციას და არ არის დაცული ან მოსაზრებებს.
მხარეებს, რომ თვითონ იპოვონ გამოსავალი.
აქცენტი კეთდება კომუნიკაციაზე და პროცესის მართვაზე.

2. მოსაზრებითი (შეფასებითი) მედიაცია
მედიატორი აფასებს მხარეთა პოზიციებს, სამოქალაქო კანონი და პრაქტიკული პერსპექტივის დანახვაში.
ხშირად თამაშები კომერციულ დავებში.
მედიატორი შესაძლოა შესთავაზებს საკუთარ მოსაზრებებს.

3. ნორმატიული მედიაცია
აქ ყურადღება ეთმობა ეთიკურ, სოციალური ან სამართლებრივ ნორმებს.
მედიატორი მხარეებს შეახსენებს საზოგადოებას, კანონს და მორალს.
ოჯახური, განათლების ან სოციალური საკითხების განხილვა.

4. რესტორატიული (აღდგენითი) მედიაცია
მიზანია მხოლოდ შეთანხმება, არა ურთიერთობის აღდგენა.
განხილვა კრიმინალურ სამართალში.
ხაზს უსვამს საზიანო აღიარებას, მორალურ პასუხისმგებლობასა და შერიგებას.

5. ტრანსფორმაციული მედიაცია
მიზანია მხარეთა პიროვნული განვითარება და ურთიერთგაგების გაღრმავება.
მედიატორი მხარს უჭერს მხარეთა გაძლიერებას (empowerment) და ურთიერთპატივისცემის ზრდას.
არ აჩქარებს შეთანხმების მიღწევას, აქცენტი კეთდება პროცესზე.