დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
„საქართველოსა და რეკონსტრუქციისა და განვითარების საერთაშორისო ბანკს შორის სასესხო შეთანხმება (საქართველოს ადამიანური კაპიტალის პროგრამა)“ | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 1057 |
დოკუმენტის მიმღები | საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი |
მიღების თარიღი | 30/03/2022 |
დოკუმენტის ტიპი | საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულება და შეთანხმება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 22/03/2023 |
ძალაში შესვლის თარიღი | 17/06/2022 |
სარეგისტრაციო კოდი | 480610000.03.030.016720 |
|
„საქართველოსა და რეკონსტრუქციისა და განვითარების საერთაშორისო ბანკს შორის სასესხო შეთანხმება (საქართველოს ადამიანური კაპიტალის პროგრამა)“
|
სესხის ნომერი 9349-GE
სასესხო შეთანხმება
საქართველოს ადამიანური კაპიტალის პროგრამა საქართველოსა და რეკონსტრუქციისა და განვითარების საერთაშორისო ბანკს შორის სესხის შეთანხმება შეთანხმება, რომელიც მასზე ხელმოწერის დღით თარიღდება, იდება საქართველოს („მსესხებელი“) და რეკონსტრუქციისა და განვითარების საერთაშორისო ბანკს („ბანკი“) შორის. წინამდებარე დოკუმენტით მსესხებელი და ბანკი შემდეგზე თანხმდებიან: მუხლი I — ზოგადი პირობები; ტერმინთა განმარტება 1.01. ზოგადი პირობები (რომლებიც წინამდებარე შეთანხმების დანართშია მოცემული) ამ შეთანხმებას ეხება და მის შემადგენელ ნაწილს წარმოადგენს. 1.02. თუ კონტექსტით სხვა რამ არ იქნება ნაკარნახევი, წინამდებარე შეთანხმებაში დიდი ასოებით მოცემულ ტერმინებს „ზოგად დებულებებში“ ან წინამდებარე შეთანხმების დანართში მოცემული მნიშვნელობა ექნებათ. მუხლი II — სესხი 2.01. ბანკი თანახმაა გამოუყოს მსესხებელს სამას ორმოცდათვრამეტი მილიონ ხუთასი ათასი ევროს (358,500,000 ევროს) ოდენობის სესხი (რომელიც დრო და დრო „ვალუტის გაცვლის ოპერაციის“ („სესხი“) საფუძველზე შესაძლოა იქნეს კონვერტირებული), წინამდებარე შეთანხმების („პროგრამა“) 1-ლ განრიგში აღწერილი პროგრამის დაფინანსების ხელშეწყობის მიზნით. 2.02. წინამდებარე შეთანხმების განრიგის 2-ის IV ნაწილის შესაბამისად, მსესხებელს სესხის თანხების გამოტანა შეუძლია. სესხის ანგარიშიდან გამოტანილ ყველა თანხას ბანკი მსესხებლის მიერ მითითებულ და ბანკისთვის მისაღებ ანგარიშზე გადარიცხავს. 2.03. სესხის გაცემისთვის დაწესებული ერთჯერადი საკომისიო გადასახადი სესხის ოდენობის ერთი პროცენტის მეოთხედს (0.25%-ს) შეადგენს. 2.04. სახსრების რეზერვირების საკომისიო გადასახადი გაცემული სასესხო თანხის წელიწადში ერთი პროცენტის მეოთხედს (0.25%-ს) შეადგენს. 2.05. საპროცენტო განაკვეთი უდრის საბაზისო განაკვეთს პლიუს მცურავ სპრედს; ან ისეთ განაკვეთს, რომელიც „ზოგადი პირობების“ 3.02(ე)-ე ნაწილის საფუძველზე კონვერტაციის შემდეგ შეიძლება იქნეს გამოყენებული. 2.06. გადახდის თარიღებია ყოველი წლის 15 აპრილი და 15 ოქტომბერი. 2.07. სესხის ძირითადი თანხა წინამდებარე შეთანხმების მე-3 განრიგის მიხედვით უნდა იქნეს გადახდილი. მუხლი III — პროგრამა 3.01. მსესხებელი აცხადებს რომ ის აცნობიერებს მის ვალდებულებას პროგრამის ამოცანების შესრულებასთან დაკავშირებით. ამ მიზნით, მსესხებელმა, მისი ფინანსთა სამინისტროს მეშვეობით, პროგრამა „ზოგადი პირობების“ V მუხლსა და წინამდებარე შეთანხმების განრიგი 2-ში მოცემული დებულებების შესაბამისად უნდა განახორციელოს. მუხლი IV— ძალაში შესვლა; შეთანხმების შეწყვეტა 4.01. წინამდებარე შეთანხმების ძალაში შესვლის თარიღია მასზე ხელმოწერის დღიდან ოთხმოცდამეათე (90) დღე. მუხლი V — წარმომადგენელი; მისამართები 5.01. მსესხებლის წარმომადგენელია ფინანსთა მინისტრი. 5.02. „ზოგადი პირობების“ 10.01-ე ნაწილის მიზნებისთვის: (ა) მსესხებლის მისამართია:ფინანსთა სამინისტრო გორგასლის ქუჩა №16 0114 თბილისი საქართველო; და (ბ) მსესხებლის ელ. ფოსტის მისამართია: publicdebt@mof.ge 5.03. „ზოგადი პირობების“ 10.01-ე ნაწილის მიზნებისთვის: (ა) ბანკის მისამართია: რეკონსტრუქციისა და განვითარების საერთაშორისო ბანკი 1818 H ქუჩა, N.W. ვაშინგტონი, D.C. 20433 ამერიკის შეერთებული შტატები; და (ბ) ბანკის ელექტრონული მისამართია:
ტელექსი: ფაქსი: [ელ. ფოსტა:]
248423(MCI) or 1-202-477-6391 smolineus@worldbank.org 64145(MCI)
შეთანხმებულია ხელმოწერის თარიღის დღისთვის. საქართველო
წარმოდგენილი: ლაშა ხუციშვილის მიერ უფლებამოსილი წარმომადგენელი სახელი: ლაშა ხუციშვილი თანამდებობა: მინისტრი თარიღი: 30 მარტი, 2022
რეკონსტრუქციისა და განვითარების საერთაშორისო ბანკი
წარმოდგენილი: სებასტიან მოლისეუსის მიერ უფლებამოსილი წარმომადგენელი სახელი: სებასტიან მოლინეუსი თანამდებობა: რეგიონული დირექტორი სამხრეთ კავკასიაში თარიღი: 30 მარტი, 2022
განრიგი 1 პროგრამის აღწერა პროგრამის მიზანია საქართველოში ადამიანური კაპიტალის მიწოდების სისტემის ეფექტიანობისა და ინკლუზიურობის გაზრდა. პროგრამა (რომელიც განათლების, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სექტორებში მსესხებლის რეფორმების გეგმის ნაწილს წარმოადგენს) შემდეგი შედეგების სფეროებისა და აქტივობებისგან შედგება: შედეგების სფერო 1: განათლების, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სექტორებში ადამიანური კაპიტალის განვითარებაზე გაწეული ხარჯების ეფექტიანობი გაზრდა სახელმწიფო ხარჯების ეფექტიანობის გაუმჯობესება შესაბამისი ადმინისტრაციული და ფინანსური მექანიზმების დამტკიცებისა და განხორციელების მეშვეობით. [DLI („გადახდასთან მიბმული ინდიკატორი“) 1] შედეგების სფერო 2: ინკლუზიურობის გაზრდა განათლების, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სექტორებში ადამიანური კაპიტალის მიმართულებით გაწეული ხარჯების ხარისხის გასაუმჯობესებლად 1. სერვისების მიმწოდებელ ყველა დაწესებულებაში ადამიანური კაპიტალის სერვისებისთვის შესაბამისი ხარისხის სტანდარტების დამტკიცება და განხორციელება. [DLI („გადახდასთან მიბმული ინდიკატორი“) 2] 2. ღარიბი და მოწყვლადი ადამიანების ჩართვა სოციალური დაცვის სერვისებში [DLI („გადახდასთან მიბმული ინდიკატორი“) 3] შედეგების სფერო 3: განათლების, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სექტორებში ადამიანური კაპიტალის მიწოდების ყველა მიმართულებით ციფრული სისტემების ერთმანეთთან კავშირის გაუმჯობესება ახალი ციფრული სერვისების დამტკიცების მიმართულებით მდგომარეობის გაუმჯობესება და ამჟამინდელი ადმინისტრაციული და მმართველობითი სისტემების მოდერნიზაცია მათ მიერ ციფრული სერვისების კუთხით არსებული ევროკავშირის შესაბამისი სტანდარტების დაკმაყოფილების მიზნით. [DLI („გადახდასთან მიბმული ინდიკატორი“) 4] განრიგი 2 პროგრამის განხორციელება
ნაწილი I. განხორციელებასთან დაკავშირებული საკითხები ა. პროგრამის განხორციელებაში ჩართული უწყებები 1. მსესხებელი, ძირითადად ფინანსთა სამინისტროს, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს და ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს მეშვეობით, პასუხისმგებელია პროგრამის ზოგად განხორციელებაზე, მონიტორინგსა და შეფასებაზე; პროგრამის განხორციელების განმავლობაში მსესხებელმა უნდა უზრუნველყოს ყველა ამგვარი რელევანტური უწყების ან მათი სააგენტოებისა და მსესხებლის წარმომადგენელი ორგანოების ჩართულობა, ამასთან, ყველა აღნიშნული უწყება პროგრამასთან დაკავშირებული ტექნიკური, სოციალური, გარემოსდაცვითი, ფიდუციარული და სხვა სახის პასუხისმგებლობებით, უფლებამოსილებით, შესაძლებლობებით, პერსონალით და რესურსებით უნდა იყოს აღჭურვილი. 2. მსესხებელმა წინამდებარე შეთანხმების ძალაში შესვლიდან არაუგვიანეს 120 დღეში (იმ შემთხვევების გარდა, როდესაც ბანკსა და მსესხებელს შორის სხვანაირი შეთანხმება იქნა მიღწეული) უნდა დააფუძნოს და პროგრამის განხორციელების მთელს მანძილზე უნდა ამუშაოს სამინისტროების დონეზე მოქმედი კომიტეტი („ადამიანური კაპიტალის მართვის კომიტეტი“ ან „HCSC“), რომლის თავმჯდომარე იქნება ფინანსთა სამინისტრო და რომლის მუშაობაშიც მონაწილეობას მიიღებენ განათლების, ჯანდაცვისა და სხვა შესაბამისი სამინისტროებისა და უწყებების წარმომადგენლები; აღნიშნულმა კომიტეტმა პროგრამის განხორციელების ზოგად კოორდინაციაზე უნდა მოახდინოს ზედამხედველობა და მას პროგრამის ფარგლებში საკუთარი ფუნქციების განსახორციელებლად შესაბამისი რაოდენობის პერსონალი და რესურსები უნდა გააჩნდეს. 3. მსესხებელმა წინამდებარე შეთანხმების ძალაში შესვლიდან არაუგვიანეს 120 დღეში (იმ შემთხვევების გარდა, როდესაც ბანკსა და მსესხებელს შორის სხვანაირი შეთანხმება იქნა მიღწეული) უნდა დააფუძნოს და პროგრამის განხორციელების მთელს მანძილზე უნდა ამუშაოს კონკრეტული ერთეული („პროგრამის მაკოორდინირებელი ერთეული“ ან „PCU“), რომლის მოვალეობა იქნება პროგრამის განხორციელების კოორდინირება და მონიტორინგი, აღნიშნული ერთეული ფინანსთა სამინისტროში უნდა დაფუძნდეს და იგი ფინანსთა სამინისტროს, განათლების და ჯანდაცვის სამინისტროების წარმომადგენლებისგან უნდა იყოს დაკომპლექტებული, აღნიშნულ ერთეულს პროგრამის ფარგლებში საკუთარი ფუნქციების განსახორციელებლად შესაბამისი რაოდენობის პერსონალი და რესურსები უნდა გააჩნდეს. 4. მსესხებელმა, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს და ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს მეშვეობით და ასევე ფინანსთა სამინისტროსთან თანამშრომლობით, წინამდებარე შეთანხმების ძალაში შესვლიდან არაუგვიანეს 120 დღეში (იმ შემთხვევების გარდა, როდესაც ბანკსა და მსესხებელს შორის სხვანაირი შეთანხმება იქნა მიღწეული) „პროგრამის მაკოორდინირებელ ერთეულში“ გარემოსდაცვითი და სოციალური მიმართულების მინიმუმ ორი ექსპერტი უნდა დანიშნოს, ერთ-ერთი სპეციალისტი განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს, ხოლო მეორე კი ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს წინაშე იქნება ანგარიშვალდებული, რომლებმაც ბანკისთვის მისაღები ტექნიკური დავალების ფარგლებში უნდა იმუშაოს. 5. მსესხებელმა პროგრამის სამოქმედო გეგმა განრიგისა და ამგვარ გეგმაში მოცემული სხვა ვალდებულებების შესაბამისად და ბანკისთვის დამაკმაყოფილებლად უნდა განახორციელოს და მსესხებელმა არ უნდა განსაზღვროს, შეცვალოს, გააუქმოს ან უარი თქვას პროგრამის სამოქმედო გეგმის რომელიმე დებულებაზე (იმ შემთხვევების გარდა როდესაც ბანკი ამ მიმართულებით სხვაგვარ გადაწყვეტილებას იღებს). ნაწილი II. აკრძალული აქტივობები
მსესხებელმა უნდა უზრუნველყოს, რომ პროგრამაში გამორიცხული იქნება ისეთი აქტივობების განხორციელება: ა) რომლებსაც ბანკის მოსაზრებით მნიშვნელოვანი უარყოფითი შედეგების გამოწვევა შეუძლიათ და რომლებსაც გარემოზე და/ან ადამიანებზე სენსიტიური, მრავალმხრივი და უპრეცედენტო ზეგავლენის მოხდენა შეუძლიათ; ბ) რომლებიც გულისხმობენ შემდეგი სახის მომსახურებისა და საქონლის შესყიდვას: (1) ერთ კონტრაქტზე 75 მილიონი ა.შ.შ. დოლარის (ან უფრო მეტის) ეკვივალენტის ოდენობის სამუშაოები; (2) საქონელი, რომლის ღირებულება ერთ კონტრაქტზე 50 მილიონი ა.შ.შ. დოლარის (ან უფრო მეტის) ეკვივალენტს შეადგენს; (3) არასაკონსულტაციო სერვისებს, რომელთა ღირებულება ერთ კონტრაქტზე 50 მილიონ ა.შ.შ. დოლარის (ან უფრო მეტის) ეკვივალენტს შეადგენს; (4) საკონსულტაციო სერვისებს, რომელთა ღირებულება ერთ კონტრაქტზე 20 მილიონ ა.შ.შ. დოლარის (ან უფრო მეტის) ეკვივალენტს შეადგენს.
ნაწილი III. პროგრამის მონიტორინგი, ანგარიშგება და შეფასება
მსესხებელმა ბანკს პროგრამის თითოეული ანგარიში თითოეული კალენდარული კვარტლის დასრულებიდან მაქსიმუმ ორ (2) თვეში უნდა წარუდგინოს, ამ ანგარიშებში შესაბამის კალენდარულ კვარტალში განხორციელებული საქმიანობა უნდა იყოს აღწერილი. ნაწილი IV. სესხის თანხების გამოტანა ა. ზოგადი დებულებები 1. „ზოგადი პირობების“ მეორე მუხლის დებულებების შეუზღუდავად და „გადახდასთან და ფინანსურ ინფორმაციასთან დაკავშირებული წერილის“ შესაბამისად, მსესხებელს სესხის თანხების გამოტანა შეუძლია: (ა) პროგრამის ხარჯების დაფინანსების მიზნით (გადასახადების ჩათვლით) მსესხებლის მიერ მიღწეული შედეგების („გადახდასთან მიბმული შედეგები“ ან „DLRs“) საფუძველზე, რომლებიც კონკრეტული ინდიკატორების მიხედვით გამოითვლება („გადახდასთან მიბმული ინდიკატორები“ ან „DLIs“); და (ბ) (i) სესხის გაცემისთვის დაწესებული ერთჯერადი საკომისიო გადასახადის გადახდა; და (ii) ფიქსირებული მაქსიმუმის მქონე მცურავი საპროცენტო განაკვეთის ან მაქსიმალური და მინიმალური ფიქსირებული ოდენობის მქონე საპროცენტო განაკვეთის პრემიუმის გადახდა; ეს ყველაფერი წინამდებარე „ა“ ნაწილის მეორე პარაგრაფში მოცემული ცხრილის მიხედვით უნდა მოხდეს. 2. ქვემოთ მოცემული ცხრილი სესხის თანხების გამოტანის თითოეულ კატეგორიას (მათ შორის „გადახდასთან მიბმულ ინდიკატორებს“ (საჭიროების შემთხვევაში)) („კატეგორია“), „თითოეული კატეგორიისთვის გადახდასთან მიბმულ შედეგებს“ (საჭიროების შემთხვევაში) და თითოეული კატეგორიის ფარგლებში სესხის თანხების გამოყოფას ადგენს:
ბ. სესხის თანხების გამოტანის პირობები; თანხების გამოტანის პერიოდი 1. წინამდებარე ნაწილის „ა“ ნაწილში მოცემული დებულებების მიუხედავად, თანხის გამოტანა არ უნდა მოხდეს: (ა) იმ „გადახდასთან მიბმული შედეგების“ საფუძველზე, რომლებიც წინამდებარე შეთანხმების ხელმოწერამდე იქნა მიღწეული. (ბ) (1)-დან (4)-ის ჩათვლით კატეგორიების „გადახდასთან მიბმული შედეგებისთვის“ მანამ, სანამ მსესხებელი არ წარმოადგენს ბანკისთვის მისაღებ მტკიცებულებას იმის შესახებ, რომ აღნიშნული „გადახდასთან მიბმული შედეგი“ იქნა მიღწეული. 2. წინამდებარე ნაწილის „ბ“ 1(ბ) დებულებების მიუხედავად, თუ 1-დან 4-ის ჩათვლით კატეგორიაში შემავალი რომელიმე „გადახდასთან მიბმული შედეგი“ არ იქნა მიღწეული ამ კონკრეტული შედეგებისთვის დაწესებულ ვადებში ან ბანკის მიერ დადგენილ უფრო გვიან ვადებში, რომლებიც ბანკმა მსესხებელს წერილობით შეტყობინების მეშვეობით აცნობა; ბანკს, მსესხებლისთვის გაგზავნილი წერილობითი შეტყობინების მეშვეობით, შეუძლია: (ა) გასცეს ნებართვა ზემოთხსნებული კონკრეტული კატეგორიისთვის გამოყოფილი სესხის ჯერ არ გამოყენებული (უფრო ნაკლები ოდენობის) თანხების გატანის შესახებ, რომლებიც ბანკის აზრით შეესაბამება კონკრეტული „გადახდასთან მიბმული შედეგის“ მიღწევის მასშტაბებს; (ბ) ხსენებული „გადახდასთან მიბმული შედეგისთვის“ გამოყოფილი სესხის თანხის მთლიანად ან ნაწილობრივ სხვა „გადახდასთან მიბმულ შედეგზე“ გადანაწილება; და/ან (გ) ხსენებული „გადახდასთან მიბმული შედეგისთვის“ გამოყოფილი სესხის თანხის გამოყოფის მთლიანად ან ნაწილობრივ გაუქმება.
განრიგი 3 [ვალდებულებასთან მიბმული სესხის განვადებით დაფარვის გრაფიკი]
ქვემოთ მოყვანილ ცხრილში მოცემულია სესხის ძირითადი თანხის დაფარვის ვადები და სესხის ძირითადი თანხის დაფარვის თითოეულ დღეს გადასახდელი სესხის მთლიანი ძირითადი თანხის პროცენტული მაჩვენებლები („შენატანის წილი“) .
თანხის თანაბარი პერიოდული შენატანებით დაფარვა
დანართი ტერმინთა განმარტება
|
|
დოკუმენტის კომენტარები