დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
„ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ადგილობრივი ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2018 წლის 21 დეკემბრის №39 დადგენილებაში ცვლილების თაობაზე | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 14 |
დოკუმენტის მიმღები | ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტი |
მიღების თარიღი | 31/10/2019 |
დოკუმენტის ტიპი | მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დადგენილება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 05/11/2019 |
სარეგისტრაციო კოდი | 010250050.35.133.016290 |
|
„ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ადგილობრივი ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2018 წლის 21 დეკემბრის №39 დადგენილებაში ცვლილების თაობაზე
|
საქართველოს ორგანული კანონი „ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსის“ 24-ე მუხლის პირველი ნაწილის „დ.ა“ ქვეპუნქტის, 54-ე მუხლის პირველი ნაწილის „გ.ა“ ქვეპუნქტისა და „ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონის მე-20 მუხლის მე-4 პუნქტის შესაბამისად, ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის საკრებულომ დაადგინა: |
1. „ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ადგილობრივი ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2018 წლის 21 დეკემბრის №39 დადგენილებაში (www.matsne.gov.ge, 26/12/2018, სახელმწიფო სარეგისტრაციო კოდი (010250050.35.133.016274) შეტანილ იქნეს ცვლილება და დადგენილებით დამტკიცებული დანართი ჩამოყალიბდეს თანდართული რედაქციით. |
2. დადგენილება ამოქმედდეს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, მისი გამოქვეყნებისთანავე. |
|
დანართი
|
თავი I ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის მაჩვენებლები
|
მუხლი 1.
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ბალანსი |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ბალანსი თანდართული რედაქციით:
|
მუხლი 2.
ხელვაჩაურიის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის შემოსულობები, გადასახდელები და ნაშთის ცვლილება |
განისაზღვროს მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის შემოსულობები, გადასახდელები და ნაშთის ცვლილება თანდართული რედაქციით:
|
თავი II
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის შემოსულობები |
მუხლი 3.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის შემოსავლები |
განისაზღვროს ხელვაჩაური მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის შემოსავლები 18 066 175 ლარის ოდენობით:
|
მუხლი 4.
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის გადასახადები |
განისაზღვროს ხელვაჩაური მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის გადასახდელები 12 860 900 ლარის ოდენობით:
|
მუხლი 5.
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის გრანტები |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის გრანტები 2 394 000 ლარის ოდენობით:
|
მუხლი 6.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის სხვა შემოსავლები |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის სხვა შემოსავლები 2.811,275 ლარის ოდენობით:
|
თავი III ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ხარჯები, არაფინანსური აქტივები და მათი
ფუნქციონალური კლასიფიკაცია |
მუხლი 7.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ხარჯები |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ხარჯები 12 848 758 ლარის ოდენობით, თანდართული რედაქციით:
|
მუხლი 8.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის არაფინანსური აქტივების ცვლილება |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის არაფინანსური აქტივების ცვლილება 8 950 639 ლარის ოდენობით, მათ შორის:
ა) განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის არაფინანსური აქტივების ზრდა 9 170 399 ლარის ოდენობით, თანდართული რედაქციით:
ბ) განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის არაფინანსური აქტივების კლება 219 760 ლარის ოდენობით, მათ შორის:
|
მუხლი 9.
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ხარჯებისა და არაფინანსური აქტივების ფუნქციონალური კლასიფიკაცია |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ხარჯებისა და არაფინანსური აქტივების ზრდა 22 019 157 ლარის ოდენობით ფუნქციონალურ ჭრილში, თანდართული რედაქციით:
|
თავი IV ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის მთლიანი სალდო, ფინანსური აქტივებისა და ვალდებულების ცვლილება |
მუხლი 10.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის მთლიანი სალდო |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის მთლიანი სალდო -3 733 222 ლარის ოდენობით. |
მუხლი 11.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ფინანსური აქტივების ცვლილება |
1. განისაზღვროს მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ფინანსური აქტივების ცვლილება-3 733 222 ლარის ოდენობით.
2. განისაზღვროს მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ფინანსური აქტივების ზრდა 28 600 ლარის ოდენობით. 3. განისაზღვროს მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ფინანსური აქტივების კლება 3 761 822 ლარის ოდენობით.
|
მუხლი 12.
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ვალდებულებების ცვლილება |
1. განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ვალდებულებების ცვლილება-0 ლარის ოდენობით.
|
მუხლი 13.
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის სარეზერვო ფონდი |
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტით გაუთვალისწინებელი გადასახდელების დაფინანსების მიზნით, მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტში შეიქმნას სარეზერვო ფონდი 282 000 ლარის ოდენობით. სარეზერვო ფონდიდან თანხის გამოყოფა განხორციელდეს მუნიციპალიტეტის მერის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის საფუძველზე. |
თავი V ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის პრიორიტეტები და პროგრამები |
მუხლი 14.
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის პრიორიტეტები და პროგრამები |
1. წარმომადგენლობითი და ღმასრულებელი ხელისუფლება პრიორიტეტის მიზანია წარმომადგენლობითი და აღმასრულებელი ორგანოების გამართული და ეფექტური მუშაობა . პრიორიტეტი მოიცავს ისეთ პროგრამებს და ქვეპროგრამებს, რომლებიც: ადმინისტრაციული ხასიათისაა და ხელს უწყობს სისტემის გამართულ ფუნქციონირებას , როგორიცაა: მუნიციპალიტეტის სტრუქტურული ერთეულების , მუნიციპალიტეტის საკრებულოს , აპარატის შენახვის ხარჯები , მათ შორის : თანამდებობრივი სარგო , ჯილდო , დანამატი და სხვა . ასევე , მოიცავს ბიუჯეტის სარეზერვო ფონდს , წინაწლებში წარმოქმნილი დავალიანებების დაფარვისა და სასამართლო გადაწყვეტილებების აღსრულების ფონდს , ვალების დაფარვის ხარჯებს . მმართველობითი სფეროს რეფორმა ერთ -ერთი მთავრი ფაქტორია მუნიციპალიტეტის საქმიანობის ეფექტურად წარმართვისათვის . ასევე იგეგმება გარკვეული რეფორმები , რომელიც განხორციელდება რამოდენიმე მიმართულებით : 1. სტრუქტურის , დებულებებისა და სამუშაოთა აღწერილობის შექმნა ; 2. მმართველობითი გუნდის მუშაობის შეფასების შიდა და გარე სისტემების შექმნა ; 3. მუნიციპალიტეტის ფუნქციონირებისას მოსახლეობის ჩართულობის სისტემების შექმნა ; 4. საბიუჯეტო პროცესის გაუმჯობესება ; 5. ქონების მართვის სისტემის გაუმჯბესება ; 6.მიმდინარე პროცესების მართვა და სხვა . 1.1. პროგრამის /ქვეპროგრამის დასახელება საბიუჯეტო პროცესის გაუმჯობესების პროგრამა. მიზანი მუნიციპალიტეტში საბიუჯეტო პროცესის გაუმჯობესება და საერთაშორისო სტანდარტებთან თანხვედრაში მოყვანა . აღწერა დღეის მდგომარეობით მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ფორმატი და ფინანსური ანგარიშები არ შეესაბამება საერთაშორისო სტანდარტებს , რაც გამოწვეულია თანამშრომლების კვალიფიკაციის არასაკმარისი დონით , აქტივებზე სრულყოფილი ინფორმაციის არარსებობით . მუნიციპალიტეტში არ არის აქტივების აღრიცხვის ერთიანი სისტემა . საბიუჯეტო პროცესში დაბალია მოსახლეობის ჩართულობის და პროცესების გამჭვირვალობის დონე . ყოველივე ზემოთ აღნიშნული პრობლემების მოგვარებისათვის განხორციელდება თანამშრომლების გადამზადება , მოსახლეობაში გამოკითხვების ჩატარება და აქტივების შესახებ სტატისტიკური მონაცემების აღრიცხვა , ასევე , საერთაშორისო სტანდარტებით საჯარო ფინანსების მართვის ეფექტურობის შეფასება , მოსახლეობის ჩართულობისა და გამჭვირვალე პროცესების წარმართვისათვის შეიქმნება და დაინერგება მდგრადი სისტემა . 2. ინფრასტრუქტურა მუნიციპალიტეტის ინფრასტრუქტურის განვითარება და გაუმჯობესება პირდაპირ კავშირშია მუნიციპალიტეტეის მოსახლეობის კეთილდღეობასთან . ინფრასტრუქტურის მოწესრიგება (როგორიცაა: გზების , გარე განათების , წყლის სისტემების და სხვა ) ხელს უწყობს მუნიციპალიტეტში ინვესტიციების მოზიდვას , რაც წინაპირობაა ტურიზმის , მრეწველობის , სოფლის მეურნეობისა და სხვა დარგების განვითარებისთვის . 2.1. საგზაო ინფრასტრუქტურის მშენებლობა, რეაბილიტაცია და მოვლა -შენახვის პროგრამა პროგრამის მიზანი : საგზაო ინფრასტრუქტურის გამართული ფუნქციონირება , ტრანსპორტის და მოსახლეობის შეუფერხებელი გადაადგილება. პროგრამის აღწერა : მუნიციპალიტეტი გეგმავს მომდევნო 2-3 წლის განმავლობაში გზების მთლიანი მოცულობის 50 პროცენტის მშენებლობა-რეაბილიტაციას . ასევე ყურადღება ექცევა რეაბლიტირებული გზების მოვლას , რაც გულისხმობს ორმულ შეკეთებებს , ზამთარში მარილის მოყრას .განხორციელდება მუნიციპალიტეტში არსებული რეაბილიტირებული ცენტრალური გზების მდგომარეობის შენარჩუნება და ახალი /მეორე მნიშვნელობის გზებისა და შიდაკვარტალური მისასვლელი გზების რეაბილიტაცია . 2.2. წყალმომარაგების უზრუნველყოფის განვითარება პროგრამის მიზანი : წყლის სისტემების გამართული ფუნქციონირება . პროგრამის აღწერა : პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება მოსახლეობისათვის წყლის მიწოდების ხელშეწყობა , მუნიციპალური მომსახურების ერთ -ერთ მთავარ მიმართულებას წარმოადგენს მოსახლეობის ხარისხიანი სასმელი წყლით უზრუნველყოფა . ქვეპროგრამის ფარგლებში დაფინანსდება შპს „ხელვაჩაურის წყალკანალი“, რომელიც უზრუნველყოფს დაბისა და სოფლების წყალსადენების სათავე -ნაგებობების და მაგისტრალური ქსელის მოვლა -შენახვას , ქლორირებასა და ფილტრაციას . სულ მუნიციპალიტეტში 70-აუზია 3500კმ მაგისტრალის ოდენობით , რასაც საჭიროების შემთხვევაში უტარდება მიმდინარე რემონტი . 2.3 გარე განათების რეაბილიტაცია და ექსპლოატაციის პროგრამა /ქვეპოგრამა პროგრამის მიზანი : გარე განათების ქსელის გამართული ფუნქციონირება . პროგრამის აღწერა : გარე განათების არსებული ქსელის ექსპლოატაცია – დახარჯული ელექტროენერგიის ღირებულების ანაზღაურება და მოვლა -პატრონობის ხარჯები . დღე -ღამის განმავლობაში მოსახლეობის კომფორტული და უსაფრთხო გადაადგილებისათვის აუცილებელ პირობას წარმოადგენს ქუჩების განათება , რის უზრუნველსაყოფად ქვეპროგრამის ფარგლებში დაფინანსდება გარე განათების არსებული ქსელის – 3550 წერტის ექსპლოატაცია . 2.4 მშენებლობა , ავარიული ობიექტების და შენობების რეაბილიტაცია პროგრამის მიზანი : მუნიციპალიტეტსი არსებული შენობების მდგრადობა და დანიშნულებისამებრ ექსპლუატაცია . პროგრამის აღწერა : განხორციელდება ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბალანსზე რიცხული შენობების ექსპლოატაცია და რეაბილიტაცია (მათ შორის თემის წარმომადგენლების შენობები და სხვა ). ასევე იგეგმება მოსახლეობის ჩართულობის დახმარებით თემში ავარიული ობიექტების და შენობების რეაბილიტაცია . 2.5 კეთილმოწყობის ღონისძიებები პროგრამის მიზანი : მუნიციპალიტეტში არსებული სივრცეების მოწესრიგება -რეაბილიტაცია , რათა მოსახლეობას მიეცეს სამოქალაქო აქტივობების სრულყოფილად განხორციელების შესაძლებლობა . პროგრამის აღწერა : პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება საზოგადოებრივი სივრცეების ცენტრების მოწყობა -რეაბილიტაცია , ექსპლოტაცია , საპროექტო დოკუმენტაციისა და საექსპორტო მომსახურების შესყიდვა . 3. დასუფთავება და გარემოს დაცვა მუნიციპალიტეტის ეკოლოგიური მდგომარეობის შენარჩუნებისა და გაუმჯობესების პროგრამა თანხვედრაშია ქვეყნის ძირითადი მონაცემებისა და მიმართულებების 2019-2022 წლის დოკუმენტში მოცემულ სტრატეგიასთან . ჩვენი მიზანია ყველა გადაწყვეტილების , მათ შორის , ეკონომიკურად მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღება ხდებოდეს ეკონომიკურ მიზანშეწონილობასთან ერთად , ეკოლოგიური ეფექტიანობის გათვალისწინებით . ამ მიზნის მისაღწევად საჭიროა ყურადღება მიექცეს ისეთი პროგრამების განხორციელებას, როგორიცაა მწვანე ნარგავების დარგვა და მოვლაპატრონობა , გარემოს დასუფთავება , სუფთა ტრანსპორტი , ნარჩენების სეპარირებულად შეგროვება , უნარჩენო წარმოების ხელშეწყობა დასხვა . აღნიშნული მიმართულებით მუნიციპალიტეტში მომსახურებას ახორციელებს შპს „სანდასუფთვება“, ხოლო აღსრულების კუთხით ჩართულია ააიპ „გამწვანების დასუთავებისა და კომუნალური მომსახურების სამსახური “. 3.1 დასუფთავება და ნარჩენების გატანა პროგრამის მიზანი : მუნიციპალიტეტში ეკოლოგიური მდგომარეობის გაუმჯობესება, შენარჩუნება და დასუფთავების მუნიციპალური სერვისის გამართული ფუნქციონირება. პროგრამის აღწერა : პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება მუნიციპალიტეტში ტერიტორიის დაგვა -დასუფთავება ; სანაგვე კონტეინერების გარეცხვა , ცალკეული ტერიტორიების , ქუჩების მორწყვა -მორეცხვა ; ტერიტორიის თოვლის საფარისაგან გაწმენდა , მოყინვის საწინააღმდეგო სამუშაოების განხორციელება და საჭიროების შემთხვევაში თოვლის მასის გატანა ; საყოფაცხოვრებო ნარჩენების გატანა ; ნაგავსაყრელის ექსპლუატაცია და სანიტარიული მომსახურება ; დამატებითი ურნების შესყიდვა . 4. განათლება განათლების სისტემის ფუნდამენტური რეფორმა სკოლამდელი განათლების დონეზე იწყება . მუნიციპალიტეტის სკოლამდელი სააღმზრდელო მიმართულებები სრულ თანხვედრაში იქნება სახელმწიფოს მიერ დაგეგმილ რეფორმებთან . სკოლამდელი სააღმზრდელო დაწესებულებები რეფორმირდება სკოლამდელი განათლების დაწესებულებებად და დაიწყება განათლების ხარისხის ერთიანი სახელმწიფო სტანდარტების დანერგვა , რათა მყარი საფუძველი შეექმნას აღსაზრდელებს სასკოლო განათლების მისაღებად მომზადებისთვის . სკოლამდელი განათლების დაწესებულებებში უზრუნველყოფილი იქნება ინკლუზია , აღსაზრდელების უსაფრთხოება და საუკეთესო ინტერესების დაცვა . გაძლიერდება სტანდარტის შესრულების კონტროლი . ეროვნულ დონეზე შექმნილი სკოლამდელი განათლების ხარისხის შეფასების ინსტრუმენტები გამოყენებული იქნება მუნიციპალიტეტში განვითარების მიმდინარეობის შესაფასებლად . გაგრძელდება სკოლამდელი განათლების დაწესებულებებზე ხელმისაწვდომობის გაზრდის მიზნით ახალი ინფრასტრუქტურის განვითარება და არსებულის გაუმჯობესება . აღმზრდელ -პედაგოგების ახალი პროფესიული სტანდარტის შესაბამისად ამოქმედდება კადრების მომზადებისა და გადამზადების სისტემა , დაიწყება აღმზრდელისა და აღმზრდელ -პედაგოგის პროფესიების განვითარება , პროფესიაში ახალგაზრდა კვალიფიციური კადრების მოზიდვა . 4.1 სკოლამდელი დაწესებულებების ფუნქციონირება პროგრამის მიზანი : სკოლამდელი ასაკის ბავშვების სკოლისთვის მზაობა. პროგრამის აღწერა : პროგრამამ უნდა უზრუნველყოს სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებების ეფექტიანი ფუნქციის უზრუნველყოფა , რომელიც გულისხმობს შემდეგი ღონისძიებების გატარებას : სკოლამდელი აღზრდის სფეროში მართვის პოლიტიკის განხორციელება , სტანდარტების შესაბამისი სააღმზრდელო პროგრამა / მეთოდოლოგის დახვეწა , საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული სტანდარტების შესაბამისი კვებით უზრუნველყოფა , აღსაზრდელთა უსაფრთხოების მიზნით ბაგა -ბაღების ინფრასტრუქტურის (ეზო , შენობა , ინვენტარი და სხვა ) განვითარება , ბაგა -ბაღების პერსონალის კვალიფიკაციის ამაღლება , საბავშვო ბაგა -ბაღების მაქსიმალური გამტარუნარიანობა (სკოლამდელი აღზრდის მომსახურების მიღების მსურველთა არსებული მოთხოვნის რაოდენობის მაქსიმალურად დაკმაყოფილებისთვის სხვადასხვა ღონისძიების განხორციელება , მათ შორის : ახალი ბაგა -ბაღების მშენებლობა , არსებულ ბაგა -ბაღებში სააღმზრდელო ჯგუფების მოწყობა , ბავშვების სხვადასხვა სოფლიდან ტრანსპორტირება . 1. კულტურა , ახალგაზრდობა და სპორტი სპორტის , ახალგაზრობისა და კულტურის მიმართულების მხარდაჭერა უზრუნველყოფს ქვეყნის სოციალურ და ეკონომიკურ განვითარებას , ერთმანეთთან აკავშირებს სხვადასხვა დარგს და მნიშვნელოვან როლს თამაშობს მათ განვითარებაში ; ხელს უწყობს ტურიზმს , მეწარმეობას , ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას , დანაშაულის პრევენციას , კულტურული დიპლომატიის განვითარებას . ქმედითი ნაბიჯები გადაიდგმება იმისათვის , რომ კულტურა და სპორტი უფრო მეტად ინტეგრირდეს მოსახლეობაში . მუნიციპალიტეტის მიზანია გაიზარდოს ახალგაზრდების ჩართულობა საზოგადოებრივ , კულტურულ და პოლიტიკურ ცხოვრებაში , განავითაროს ახალგაზრდების მხრიდან ეკონომიკის სხვადასხვა დარგში თვითრეალიზების შესაძლებლობები , რაც ხელს შეუწყობს მათ პროფესიულ განვითარებასა და კონკურენტუნარიანობის ზრდას , საკუთარი პოტენციალის სრულფასოვნად რეალიზებისა და დასაქმების შესაძლებლობების გაუმჯობესების მიზნით . ამ მიმართულებით მუნიციპალიტეტში პროგრამები ხორციელდება როგორც კულტურის სამსახურის, ასევე კულტურის სფეროში შექმნილი ააიპ -ების მიერ . 5.1 სპორტის სფეროს განვითარება პროგრამის მიზანი : ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრება -პოპულარიზაცია. პროგრამის აღწერა : მუნიციპალიტეტში სპორტის სხვადასხვა სახეობის განვითარება-პოპულარიზაციას , საქართველოს ნაკრების , ეროვნული და ასაკობრივი გუნდების მზადება და მონაწილეობა საერთაშორისო და ადგილობრივ სპორტულ ღონისძიებებში (მსოფლიო , ევროპის და საქართველოს ჩემპიონატები , პირველობები , თასების გათამაშებები , მასობრივი სპორტული ღონისძიებები , საერთაშორისო ტურნირები , სასწავლო საწვრთნელი შეკრებები ); სპორტის სხვადასხვა სახეობის ეროვნულ ფედერაციებთან , სპორტულ ასოციაციებთან , სხვადასხვა სპორტულ ორგანიზაციასთან თანამშრომლობა და მათი საქმიანობის ხელშეწყობა ; მწვრთნელ -მასწავლებელთა და წარმატებული სპორტსმენი ბავშვების სოციალური და მატერიალური პირობების გაუმჯობესება ; სპორტის სხვადასხვა სახეობის პოპულარიზაცია შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებში , მათი შემდგომში რესოციალიზაციისა და აქტიურ სპორტში ჩართვისათვის ; სპორტული ინფრასტრუქტურის შექმნა და რეაბილიტაცია , მატერიალურ -ტექნიკური მდგომარეობის გაუმჯობესება , სპორტული დანიშნულების ობიექტების აღდგენა , მშენებლობა . მრავალფუნქციური სპორტული კომპლექსების მშენებლობა . პროგრამა ასევე მოიცავს ღონისძიებებს , რომლებიც ორიენტირებულია : სპორტის განვითარებაზე , საზოგადოებაში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებაზე , სპორტის სხვადასხვა სახეობაში საქართველოს ეროვნული და ასაკობრივი გუნდების მომზადებასა და საერთაშორისო სპორტულ ღონისძიებებში (მსოფლიოსა და ევროპის ჩემპიონატებში , სხვადასხვა საერთაშორისო ტურნირებში ) მონაწილეობის ხელშეწყობაზე , საქართველოს ჩემპიონატებისა და პირველობების ჩატარებაზე , სპორტული რეზერვისა და მაღალი კლასის სპორტსმენების მომზადებაზე. ეს ყოველივე მნიშვნელოვნად შეუწყობს ხელს სპორტის სხვადასხვა სახეობის განვითარებასა და პოპულარიზაციას , ადგილობრივი ან საერთაშორისო მაღალი რანგის შეჯიბრებებზე ნაკრები გუნდების წევრთა მიერ საპრიზო ადგილების დაკავებას . სპორტის სხვადასხვა სახეობში პირველობების , ჩემპიონატების , თასების გათამაშებების , მასობრივი სპორტული ღონისძიებების , სახელობითი და საერთაშორისო ტურნირების , სასწავლო -საწვრთნო შეკრებების ჩატარება და სპორტსმენთა მივლინება საერთაშორისო ტურნირებზე ; ქართული საბრძოლო ხელოვნების ხელშეწყობა ; მასობრივი სპორტის პოპულარიზაცია და ქალთა სპორტის განვითარებაზე ორიენტირებული პროექტების ხელშეწყობა . მსოფლიო , ევროპის და საქართველოს ჩემპიონატებში მიღწეული წარმატებებისათვის მუნიციპალიტეტის სპორტსმენებისა და მათი მწვრთნელების მატერიალური წახალისება , სპორტსკოლის საჭირო ინვენტარით და სპორტსმენთა ეკიპირებით უზრუნველყოფა . სპორტის სხვადასხვა სახეობის ხელშეწყობა . მუნიციპალიტეტში მასობრივი სპორტის განვითარებისა და ახალგაზრდების სპორტულ ცხოვრებაში აქტიურად ჩართულობის გაზრდის მიზნით იგეგმება სხვადასხვა სახეობაში სპორტული კლუბების ხელშეწყობა და განვითარება საგანმანათლებლო დაწესებულებების ბაზებზე და სხვა . 5.2 კულტურის სფეროს განვითარება პროგრამის მიზანი : მუნიციპალიტეტში კულტურული ტრადიციების მხარდაჭერა , განვითარება და მოსახლეობის კულტურული დონის ამაღლება პროგრამის აღწერა : პროგრამა ითვალისწინებს სახელმწიფო , სახალხო , რელიგიური დღესასწაულებისა და სხვა საზოგადოებრივი მნიშვნელობის ღონისძიებების აღნიშვნას , რომლის დროსაც მნიშვნელოვანია ტრადიციების მაქსიმალური შენარჩუნება , რათა სასიამოვნო და დაუვიწყარი გარემო შეიქმნას როგორც ჩვენი მოსახლეობისთვის , ასევე ტურისტებისთვისაც; ხელოვანების ღირსეულად წარმოჩენასა და მათი შემოქმედების ხელშეწყობას , ფესტივალების , კონკურსების და საიუბილეო ღონისძიებების ხელშეწყობას , დამეგობრებულ მუნიციპალიტეტებთან კულტურული ურთიერთობების შენარჩუნება -გაფართოების მიზნით სპეციალური გაცვლითი ღონისძიებების დაგეგმვასა და განხორციელებას , სხვადასხვა ფესტივალის ჩატარებას , თავისუფალი თეატრალური პროექტების ხელშეწყობას , საგამომცემლო საქმიანობისა და კულტურულ-საგანმანათლებლო პროექტების ხელშეწყობას , სხვადასხვა სახელოვნებო მიმართულების განვითარებას , როგორიცაა : თეატრი , სახვითი ხელოვნება , სამუსიკო სფერო თუ ლიტერატურა , მიმდინარე კულტურულ -საგანმანათლებლო პროცესებში სხვადასხვა თაობის ხელოვანების ჩართულობა , კულტურის სტრატეგიის დოკუმენტის მომზადება და სხვა . პროგრამის ფარგლებში დაფინანსებული იქნება კულტურის სფეროს დაწესებულებები , როგორიცაა ბიბლიოთეკა , მუზეუმი , კულტურის სახლი , სამუსიკო სკოლები , ხელოვნების სკოლები და სხვა . 6. ჯანმრთელობის დაცვა და სოციალური უზრუნველყოფა ჯანდაცვის მიმართულებით მუნიციპალიტეტში ხორციელდება სხვადასხვა პროგრამა . მოსახლეობის სოციალური დაცვის მიმართულებით გაგრძელდება ისეთი პროგრამების დაფინანსება , რომელიც გაზრდის სოციალურად დაუცველი ფენის ხელმისაწვდომაობას ჯანდაცვისა და მომსახურების სხვადასხვა სერვისზე . 6.1. ჯანმრთელობის დაცვა პროგრამის მიზანი : მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე მოსახლეობის ჯანმრთელობის ხელშეწყობა და დაავადებების პრევენცია , საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ოპერატიული ფუნქციების განხორციელების გზით ; პროგრამის აღწერა : მოსახლეობის ჯანმრთელობის დაცვის ხელშეწყობა და მათი სოციალური დაცვა მუნიციპალიტეტის ერთ -ერთ მთავარ პრიორიტეტს წარმოადგენს . მუნიციპალიტეტი არსებული რესურსების ფარგლებში განაგრძობს სოციალურად დაუცველი მოსახლეობის სხვადასხვა დახმარებით და შეღავათის უზრუნველყოფას . გაგრძელდება ისეთი მნიშვნელოვანი პროექტები , როგორიცაა : ეპილეფსიით დაავადებულ პირთა სპეციფიკური მედიკამენტებით უზრუნველყოფა ,პირველადი ჯანდაცვის ცენტრების ფუნქციონირების ხელშეწყობა , დიალიზით მოსარგებლე პირთა ტრანსპორტირების ხარჯით უზრუნველყოფა , სოფლის მოსახლეობის ექიმამდელი სამედიცინო დახმარების პროგრამა , პარკინსონით დაავადებულ პირთა სპეციფიკური მედიკამენტით უზრუნველყოფა , ბრონქული ასთმით დაავადებულ პირთა სპეციფიკური მედიკამანტებით უზრუნველყოფა , თემზე დაფუძნებული მობილური გუნდის მომსახურება მძიმე ფსიქიკური აშლილობის მქონე პირებისათვის , ბავშვთა აბილიტაცია-რეაბილიტაციის პროგრამაში ჩართულ ბენეფიციართა ტრანსპორტირების ხელშეწყობა , ფენილკეტონურიით დაავადებულ პირთა ერთჯერადი მატერიალური დახმარების პროგრამა , ვეტერანთა მედიკამენტებით დახმარების პროგრამა . 6.2. სოციალური დაცვა პროგრამის მიზანი : მოსახლეობისათვის სხვადასხვა სოციალური სერვისის ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესება. პროგრამის აღწერა : სოციალური პროგრამების ფარგლებში განხორციელდება მოსახლეობის სხვადასხვა ჯგუფისათვის (მუნიციპალიტეტში რეგისტრირებული სოციალურად დაუცველი სტატუსის მქონე , მრავალშვილიანი ოჯახები , შშმ , უსახლკარო და სხვა განსაკუთრებული საჭიროების მქონე პირები ) სოციალური საჭიროების შესაბამისი სერვისების მიწოდება . გაგრძელდება ისეთი მნიშვნელოვანი პროექტები , როგორიცაა: უმწეო მდგომარეობაში მყოფ მოქალაქეთა ერთჯერადი კვებით უზრუნველყოფა , ომის მონაწილეებსა და დაღუპულთა ოჯახის წევრებზე სადღესასწაულო დღეების ორგანიზება და დახმარება , მრავალშვილიანი დედების (ყოველ მე -3 და მომდევნო შვილის შეძენისას ) ერჯერადი მატერიალური დახმარება , მრავალშვილიანი და დედ-მამით ობოლ ბავშთა (18 წლამდე ასაკის ბავშვები ) ოჯახებისათვის ერთჯერადი მატერიალური დახმარების პროგრამა , 0-დან 100 000 ქულის მქონე სოციალურად დაუცველი ოჯახებისათვის ოჯახის წევრების გარდაცვალებასთან დაკავშირებით ერთჯერადი მატერიალური დახმარება , 0-დან 200000 ქულის მქონე სოციალურად დაუცველი ოჯახების პირველ და მეორე ახალშობილზე ერთჯერადი მატერიალური დახმარება , გაზიფიცირების პროგრამა 0-დან 100 000 ქულის მქონე სარეიტინგო ქულის მქონე ოჯახებისათვის , მარტოხელა მშობლების (მარტოხელა დედა და მარტოხელა მამა ) ერთჯერადი მატერიალური დახმარება .სტიქიური რისკის ზონაში მცხოვრები ოჯახების საცხოვრებელი სახლების მიმართ ფერდსამაგრი ნაგებობების მშენებლობის ხელშეწყობა . |
თავი VI ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ასიგნებები |
მუხლი 15. ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ასიგნებები |
განისაზღვროს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ასიგნებები საბიუჯეტო კლასიფიკაციის მიხედვით თანდართული რედაქციით:
|
თავი VII მარეგულირებელი ნორმები |
მუხლი 16 |
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ბიუჯეტის ასიგნებების დაფინანსება გაგრძელდეს სახელმწიფო ხაზინის ერთიანი ანგარიშიდან საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო ფინანსების მართვის საინფორმაციო (ელექტრონული) სისტემის მეშვეობით. |
მუხლი 17 |
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ბიუჯეტის ასიგნებების გადანაწილება და ცვლილებები პროგრამულ კლასიფიკაციაში განხორციელდეს დამტკიცებული წლიური ასიგნებების ფარგლებში საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსის და ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ დადგენილი წესის თანახმად. |
მუხლი 18 |
2019 წლის განმავლობაში ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის დაფინანსებაზე მყოფი დაწესებულებებისა და ორგანიზაციების მოსამსახურეებზე საქართველოს კანომდებლობით განსაზღვრული ფულადი ჯილდო, დანამატი და სხვა ანაზღაურება გაიცეს მათთვის შესაბამისი ბიუჯეტებით დამტკიცებული ასიგნებების ფარგლებში. |
მუხლი 19 |
მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტით განსაზღვრული პროგრამებისა და ქვეპროგრამების განხორციელება, ამ პროგრამებისა და ქვეპროგრამების ფარგლებში გაფორმებულ სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ ხელშეკრულების შესრულებაზე კონტროლი (ინსპექტირება), დაევალოთ ხელვაჩაურის მერიის სამსახურებს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. |
მუხლი 20 |
1.ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სტრუქტურულმა ერთეულებმა, ყოველი თვის დასრულებიდან 3 სამუშაო დღის ვადაში საფინანსო სამსახურს წარუდგინონ ინფორმაცია მათ მიერ და მათი კონტროლისადმი დაქვემდებარებული საბიუჯეტო ორგანიზაციების მიერ, ამ დადგენილებით მათთვის გათვალისწინებული საბიუჯეტო სახსრებით, „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად განხორციელებული ტენდერებისა და შესრულებული სამუშაოების შედეგად წარმოქმნილი ეკონომიის თაობაზე.
2. საფინანსო სამსახური მუნიციპალიტეტის მერს წარუდგენს ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებულ ინფორმაციას. მუნიციპალიტეტის მერი იღებს გადაწყვეტილებას ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული ეკონომიის სხვა პრიორიტეტულ მიმართულებებზე გადანაწილების შესახებ, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. |
მუხლი 21 |
პროგრამებისა და ქვეპროგრამების განმახორციელებელი ორგანიზაციების ნუსხა დამტკიცდეს მუნიციპალიტეტის მერის მიერ და მასვე მიენიჭოს ცვლილებების შეტანის უფლებამოსილება. |
მუხლი 22 |
მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ბიუჯეტით გათვალისწინებული პროგრამული კოდი 01 04-დან დაფინანსდება წინა წლების დავალიანებები, სასამართლოს გადაწყვეტილებით დაკისრებული თანხები, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით იძულებით ჩამოჭრილი თანხები და მუნიციპალიტეტის მიერ აღიარებული ვალდებულებები.
წინა წლებში წარმოქმნილი ფაქტობრივი დავალიანებების დასაფარავად ბიუჯეტის დაფინანსებაზე მყოფმა საბიუჯეტო ორგანიზაციებმა და დაწესებულებებმა შესაძლებელია გამოიყენონ 2019 წელს მათთვის გამოყოფილი ასიგნებები იმ პირობით, რომ არ დაიშვება ახალი დავალიანების დაგროვება, რისთვისაც მთელი პასუხისმგებლობა ეკისრებათ აღნიშნულ ორგანიზაციებს. |
მუხლი 23 |
საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსის 82-ე მუხლის თანახმად მუნიციპალიტეტის საფინანსო სამსახურმა მოამზადოს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 2019 წლის ბიუჯეტის კვარტალური განწერა საბიუჯეტო კლასიფიკაციის შესაბამისად. |
დოკუმენტის კომენტარები