დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
„გაერთიანებული ერების ლტოლვილთა უმაღლეს კომისარიატსა (გლუკი) და საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტროს შორის პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულება (სამთავრობო პარტნიორი) UNHCR/GEO01/2016/ მიმართულება 1/0000000262/002“ | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 1033 |
დოკუმენტის მიმღები | საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი |
მიღების თარიღი | 15/12/2016 |
დოკუმენტის ტიპი | საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულება და შეთანხმება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 16/02/2017 |
ძალაში შესვლის თარიღი | 15/12/2016 |
ძალის დაკარგვის თარიღი | 31/12/2016 |
სარეგისტრაციო კოდი | 480610000.03.030.016457 |
„გაერთიანებული ერების ლტოლვილთა უმაღლეს კომისარიატსა (გლუკი) და საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტროს შორის პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულება (სამთავრობო პარტნიორი) UNHCR/GEO01/2016/ მიმართულება 1/0000000262/002“
|
ხელშეკრულების სიმბოლო: GEO01/2016/0000000262/002
|
ხელშეკრულების სიმბოლო: UNHCR/GEO01/2016/ მიმართულება 1/0000000262/002
პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულება (სამთავრობო პარტნიორი) პროექტი ხელშეკრულება დადებულია გაერთიანებული ერების ლტოლვილთა უმაღლესი კომისარიატის პროგრამის ფარგლებში შემდეგ მხარეებს შორის: გაერთიანებული ერების ლტოლვილთა უმაღლესი კომისარიატი (შემდგომში „გლუკo“) და საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტრო (შემდგომში „პარტნიორი“) (ორივე მხარე ხელშეკრულებაში „მხარეებადაა“ მოხსენიებული)
პრეამბულა
i. იმის გათვალისწინებით, რომ მხარეებმა ხელი მოაწერეს პროექტის პარტნიორობის წინამდებარე ხელშეკრულებას და ხელშეკრულების ცვლილებებს (შემდგომში „ხელშეკრულებას“) GEO01/2016/0000000262 შემდეგ თარიღებში:
ხელშეკრულების ცვლილებებს (თუ ასეთი იყო ადრე)
iii. იმის გათვალისწინებით, რომ ერთობლივი კონსულტაციების შემდეგ მხარეები შეთანხმდნენ შესწორებების შეტანაზე ხელშეკრულებაში, პროექტის მიზნების მისაღწევად აუცილებელი ცვლილებების განხორციელების მიზნით (შემდგომში „ხელშეკრულების შესწორება“), როგორც ეს გათვალისწინებულია პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულების 12 მუხლით; iv. იმის გათვალისწინებით, რომ ხელშეკრულებასა და წინა ხელშეკრულების შესწორებაში მოცემული პირობები რჩება ძალაში და მოქმედებაში, გარდა წარმოდგენილი ხელშეკრულების შესწორებით შეცვლილისა.
მხარეები თანხმდებიან: |
მუხლი 1 – შეცვლილი პირობები 1.1. მხარეები თანხმდებიან ხელშეკრულების შესწორებაზე წარმოქმნილი ვითარების მოსაგვარებლად და პროექტის საჭირო მოდიფიცირების განხორციელებაზე. წინამდებარე ხელშეკრულების შესწორებით განსაზღვრული ცვლილებები მდგომარეობს შემდეგში: პროექტის ძირითადი მაჩვენებლების შეცვლა მოსახლეობის დაგეგმარების ჯგუფ(ებ)ი: 1GEOA მიზანი (მიზნები): PF აღრიცხვის ცენტრ(ებ)ი: 21081 მდგომარეობა: 1900 პროექტის აღწერის ცვლილება (დანართი ა) მოსალოდნელი შენატანები და შედეგები გადახედილ იქნა წარმოქმნილი საჭიროებების ასახვის მიზნით, როგორც ეს მოცემულია პროექტის აღწერის ცვლილებაში (დანართი ა). პროექტის ბიუჯეტის დონე და მხარეთა მიერ რესურსების კონტრიბუცია პროექტის ბიუჯეტი გადახედილ იქნა, როგორც ეს მოცემულია ქვევით და დაწვრილებით ნაჩვენებია პროექტის ბიუჯეტში (დანართი ბ).
მუხლი 2 – სხვა ცვლილებები 2.1. (პროექტის პარტნიორობის ხელმოწერილ ხელშეკრულებაში მოცემული ზოგადი პირობები არ წარმოადგენს მოდიფიცირების ობიექტს მაკონტროლებლის ნებართვის გარეშე) მიანიშნე ნებისმიერი სხვა ცვლილება, რომელიც შესაბამისია . მუხლი 3 – პროექტის ანგარიშგება 3.1. პარტნიორი თანხმდება, რომ წარადგინოს პროექტის საბოლოო ანგარიში ხელშეკრულებით დადგენილ ვადებში და ასახოს ხელშეკრულების შესწორებით განსაზღვრული ცვლილებები და მიღწეული პროგრესი:
მუხლი 4 – დანართები და დამატებები 4.1. დანართები და დამატებები წარმოადგენენ ხელშეკრულების განუყოფელ ნაწილს და შეცვლილ იქნა ისე, როგორც მითითებულია ქვევით: ხელშეკრულების შესწორებაზე მხარეთა ხელმოწერა ნიშნავს ოფიციალურ თანხმობას 4.1. მუხლში ჩამოთვლილ ცვლილებაშეტანილ დანართებზე. მუხლი 5 – ხელშეკრულების შესწორება 5.1. წინამდებარე ხელშეკრულების შესწორება: ა. განმარტავს და იღებს განმარტებებს ისე, როგორც ეს განსაზღვრულია ხელშეკრულებაში; ბ. და პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულება (და წინამდებარე ცვლილება) უნდა ასახავდეს მთლიან ხელშეკრულებას მხარეთა შორის, ხელშეკრულების არსის მიმართ და ამ ხელშეკრულების შესწორების ასლი უნდა დაერთოს პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულების თითოეულ ორიგინალს; და გ. ძალაში უნდა შევიდეს ორივე მხარის მიერ ხელმოწერის დღიდან ისე, რომ მას შემდეგ ნებისმიერ დროს ხელშეკრულება იკითხებოდეს და განმარტავდეს შესწორების საგანს, შეტანილს ხელშეკრულების შესწორებაში და ნებისმიერი მითითება ხელშეკრულებაზე უნდა გულისხმობდეს მითითებას ხელშეკრულებაზე, როგორც ჩასწორებულზე და მოდიფიცირებულზე წინამდებარე ხელშეკრულების შესწორებით . 5.2. ყველა სხვა ასპექტში ხელშეკრულების ვადები და პირობები რჩება უცვლელი. მუხლი 6 – ენა 6.1. წინამდებარე ხელშეკრულება ხელმოწერილია მხოლოდ ინგლისურ ენაზე. ხელმოწერილია ორი დედანი სათანადო უფლებამოსილების მქონე პირთა მიერ შემდეგი მხარეების სახელით:
ხელშეკრულების სიმბოლო: გლუკი/GEO01/2016/მიმართულება 1/0000000262/002 პროექტის აღწერა: დანართი ა პროექტის აღწერა
1.0 პროექტის მიმოხილვა 1.1 პროექტის განაცხადი ეს პროექტი მხარს უჭერს საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტროს ლტოლვილთა, ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირთა და თავშესაფრის მაძიებელთა დაცვისა და დახმარების საქმეში, შემდეგის გათვალისწინებით: ა) ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურების გაუმჯობესება რეგისტრაციიდან სტატუსის მინიჭების ჩათვლით და ამასთანავე, დაუკმაყოფილებელი განაცხადის თავიდან აცილება (ამჟამად 296 განაცხადი); ბ) ლტოლვილთა, ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირთა და თავშესაფრის მაძიებელთა შორის ყველაზე უმწეო ოჯახებისათვის ფულადი შემწეობის უზრუნველყოფის გაგრძელება 2016 წლის შესწორებული სტანდარტული სამოქმედო პროცედურების შესაბამისად. სამინისტროსა და გლუკს შორის უფრო გაფართოებული თანამშრომლობის ფარგლებში, ეს ორი უწყება შეთანხმდა, რომ აქტიურად დაუჭერს მხარს სამინისტროს, განახორციელოს სახელმწიფო მიგრაციის სტრატეგია და მისი ნებისმიერი სამოქმედო გეგმა საერთაშორისო სტანდარტებისა და საუკეთესო პრაქტიკის თაობაზე კონსულტაციის გზით, ასევე ინტეგრაციის საჭიროებების შესახებ უზრუნველყოფს ინფორმაციით, რაც მოპოვებულია კვლევებისა და შეფასებების შედეგად. ასევე, სხვა სახელმწიფო ორგანიზაციებთან და უწყებებთან თანამშრომლობის გზითა და არსებული სამუშაო გეგმების შესაბამისად, მხარს დაუჭერს ინტეგრაციის მოთხოვნილი მომსახურებების განხორციელებას. გლუკი და სამინისტრო აგრეთვე მოახდენენ ლტოლვილის სტატუსის დადგენის განყოფილების, ასევე სამინისტროსა და სხვა შესაბამისი უწყებების იურიდიული დეპარტამენტების თანამშრომელთათვის 2 სემინარის ორგანიზებასა და ჩატარებას, ლტოლვილის შესახებ ახალი კანონისა და საერთაშორისო დაცვის მიმართულებით. ამ ხელშეკრულების მიღმა არსებული ეს ღონისძიებები, რაც დაფინანსებული იქნება უშუალოდ გლუკის მიერ, რაც მოითხოვს სამინისტროს ჩართულობას ამ ღონისძიებების ორგანიზებისა და კოორდინაციის საქმეში. 1.2 სამოქმედო კონტექსტი ლტოლვილთა და თავშესაფრის მაძიებელთა რაოდენობა თბილისის ადმინისტრაციულ ტერიტორიაზე ამჟამად შეადგენს 1,795-ს, წლის დასაწყისში 1,704-თან შედარებით და მიუთითებს ამ პროექტის ფარგლებში მზრუნველობის ქვეშ მყოფ პირთა რაოდენობის დასტაბილურებაზე. 2015 წლის უკანასკნელი ცხრა თვის განმავლობაში თავშესაფრის შესახებ განაცხადების რაოდენობა შემცირდა (904), 2014 წლის იმავე პერიოდთან შედარებით (1,357), სავარაუდოდ, 2014 წლის 1 სექტემბერს ახალი სავიზო რეჟიმის შემოღებისა და ევროკავშირის ქვეყნებში თავშესაფრის მაძიებელთა ბოლოდროინდელი გადინების გამო. უმრავლესობა ლტოლვილი და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე წარმოშობით არის ერაყიდან და უკრაინიდან, რომელთა შორის ძალიან მცირე ნაწილია სხვა ქვეყნებიდან, გარდა პანკისის ხეობაში მცხოვრები 233 ლტოლვილისა რუსეთის ფედერაციიდან. 2015 წელს, წარმატებით დასრულდა რუსეთის ფედერაციის ჩეჩენ ლტოლვილთათვის ადგილობრივი ინტეგრაციის უზრუნველყოფის პროგრამა. 2009 წლიდან, დაახლოებით 370 ოჯახმა ისარგებლა ამ პროექტით. გლუკი და სამინისტრო კვლავ განაგრძობენ დაცვის მონიტორინგსა და ნატურალიზაციის მხარდაჭერას დარჩენილი ჩეჩენი ლტოლვილებისთვის, მაგრამ ეს ღონისძიება არ შეადგენს ამ პროექტის ნაწილს. 2015 წლის ერთ-ერთი უდიდესი მიღწევა იყო თავშესაფრის შესახებ განხილვის პროცესში მყოფი განცხადებების შემცირება 1200-დან წლის დასაწყისში ამჟამინდელ 296-თან შედარებით და გაუმჯობესებული აღიარების მაჩვენებელი საქვეუწყებო სტანდარტული 38%-დან ახლანდელ 83%-მდე. ეს იყო სამინისტროს, გლუკისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების პარტნიორების მიერ 2014 და 2015 წლებში ურთიერთშეთანხმებული მცდელობების შედეგი. პარალელურად, სტატუსის დადგენის პროცედურების ხარისხი რეგისტრაციის ჩათვლით გაუმჯობესდა და გახდა უფრო ეფექტური და შესაბამისი საერთაშორისო სტანდარტებთან. საქართველოში მყოფი 1,267 ლტოლვილისა და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირის (პანკისში მცხოვრები პრიმა ფაციე პრინციპით არსებულ ლტოლვილთა გამორიცხვით), 296 თავშესაფრის მაძიებელი პირის დაცვის საერთო მდგომარეობა არის მისაღები სტანდარტის ფარგლებში, კერძოდ, შემდეგი მიმართულებით: ხელმისაწვდომობა ქვეყნის ტერიტორიაზე და არგაძევების პრინციპზე, რეგისტრაციაზე, დოკუმენტაციაზე; ქვეყნის შიგნით გადაადგილების თავისუფლება; ისეთ მომსახურებებზე ხელმისაწვდომობა, როგორიცაა ჯანდაცვა, განათლება, საბანკო მომსახურება, თავშესაფარი და სოციალური ინტეგრაცია. გამოწვევები და რამდენიმე ხარვეზი კვლავ რჩება სამართლებრივი დაცვის სისტემაში, რაც ეხება და მოიცავს (i) თავშესაფრის პროცედურის ხარისხის გაუმჯობესებას; (ii) ხელმისაწვდომობას ეფექტურ საშუალებაზე; (iii) ნატურალიზაციის გამარტივებას (ამჟამად, მხოლოდ ჩეჩენ ლტოლვილთათვის); (iv) ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესებას სოციალური დაცვის, ჯანდაცვისა და საგანმანათლებლო უფლებებზე; (v) გრძელვადიანი გადაწყვეტილებების (ინტეგრაციის) წახალისებასა და (vi) ხელმისაწვდომობას შრომით ბაზარზე. ლტოლვილის შესახებ ახალი კანონი ამჟამად განხილვის პროცესშია და დასრულების შემთხვევაში, იქნება სრულ შესაბამისობაში საერთაშორისო სტანდარტებთან. მოსალოდნელია, რომ კანონი საბოლოო სახეს მიიღებს 2016 წლის დასაწყისში. სამინისტროს, გლუკისა და სხვა პარტნიორების მხრიდან შესაძლებლობების გაუმჯობესების განვლილი და მიმდინარე მცდელობები სხვადასხვა ტრენინგისა და გადამზადების მეშვეობით აისახა 160-ზე მეტი უმწეო თავშესაფრის მაძიებელთა და ლტოლვილთათვის მზარდი ეფექტიანი და ეფექტური დახმარების უზრუნველყოფაში, ფულად ინტერვენციებში, ასევე დაკავების დაწესებულებებიდან თავშესაფრის მაძიებელთა მომართვიანობის გაზრდილ რაოდენობაში, რაც გამოწვეულია ლტოლვილის შესახებ ახალად შემუშავებული კანონის კურიკულუმით, რომელიც უკვე გამოიცადა ოფიციალური პირების მიერ პენიტენციურ და პრობაციის სასწავლო ცენტრში და მთავრობის მხრიდან პოლიტიკისა და კანონმდებლობის დანერგვისადმი მკაცრი ვალდებულებით. პოზიტიური განვითარებების მიუხედავად, 2015 წელს გლუკის/გაეროს განვითარების პროგრამის მიერ განხორციელებული სოციო-ეკონომიკური კვლევების შედეგებმა აჩვენა, რომ კვლავ რჩება გამოწვევები სამინისტროს მიერ მზრუნველობის ქვეშ მყოფ პირთა ფულადი შემწეობისთვის რესურსების უზრუნველყოფის კუთხით, ასევე ინტეგრაციის ღონისძიებების დაწყების მიმართულებით. სამინისტრო მართავს მარტყოფში მდებარე თავშესაფრის მაძიებელთა მიმღებ ცენტრს და ამ მიზნისთვის გამოყო საკმარისი რესურსი. 2016 წლის პროექტის სრულყოფილებისათვის, გლუკმა პარტნიორ არასამთავრობო ორგანიზაციებთან ერთად დაიწყო სოციალური ურთიერთობისა და ინტეგრაციის პროექტი, რომელიც ასევე მოიცავდა ინფორმაციის გაზიარებას ისეთი ძირითადი მომსახურებების ხელმისაწვდომობაზე, როგორიცაა ჯანდაცვა, განათლება და ენის შემსწავლელი გაკვეთილების შეთავაზება. გარდა ამისა, გლუკი და პარტნიორები გააგრძელებენ ქვეყანაში შემოსვლის/საზღვრის, დაკავების დაწესებულებების ყველა საკითხის მონიტორინგს, თავშესაფრის მაძიებელთათვის სამართლებრივი დახმარების უზრუნველყოფას და საჯარო ინფორმაციის კამპანიის გამოყენებას. გლუკმა, ასევე, წამოიწყო ღონისძიებები ლტოლვილთათვის ფსიქოსოციალური მხარდაჭერის გაზრდილი საჭიროების დასაკმაყოფილებლად. 1.3 პრობლემა (პრობლემები), მიზანი (მიზნები) და განსაზღვრული ზეგავლენა წინამდებარე პროექტის ფარგლებში წამოჭრილი ძირითადი საკითხები და პრობლემები: საქართველომ მნიშვნელოვნად გააუმჯობესა თავშესაფრის პროცედურები საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად. მოიხსნა გამოწვევები, რომელიც გულისხმობდა გადაწყვეტილების მიღების მთელ პროცესში, პოლიტიკური გადაწყვეტილებების უპირატესობას ლტოლვილის დაცვის გადაწყვეტილებებზე, ხოლო, ლტოლვილთა აღიარების დაბალი 9%-იანი და დაცვის მთლიანი 25%-იანი მაჩვენებელი ჯამში გაიზარდა 83%-მდე (შესაბამისად, 6%-მდე და 77%-მდე). თუმცა, ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურები არ მოიცავს დებულებებს, რომელიც უზრუნველყოფს განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე განსაზღვრული კატეგორიის თავშესაფრის მაძიებელთა მოპყრობის შესაბამის სტანდარტებს, სქესსა და გენდერზე დაფუძნებული ძალადობის ან წამების მსხვერპლთა, ხანდაზმულთა, შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა, განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე ქალთა ან სხვამხრივ უმწეო მდგომარეობაში მყოფ პირთა ჩათვლით. ზოგიერთ შემთხვევაში, სამინისტრო ტენდენციას იჩენს და ანაცვლებს ლტოლვილის სტატუსს დამატებითი დაცვის ფორმით. სამინისტროში შიდა ხარისხის კონტროლის ეფექტური მექანიზმის სიმცირე თავშესაფრის პროცედურის ყველა ეტაპზე უნდა გაუმჯობესდეს სამინისტროში ხარისხის კონტროლის განყოფილების შექმნის გზით. გარდა ამისა, 2015 წლის 9 თვის განმავლობაში საჭიროებების შეფასების სპეციალისტების მიერ განხორციელდა 321 შიდა ვიზიტი სახლებში. სამინისტროს მიერ მოწონებულ იქნა (ყველა მათგანი შეფასებების შემდეგ) ლტოლვილთა, ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირთა და თავშესაფრის მაძიებელთა სოციალური და ბინის დაქირავების შემწეობის მოთხოვნის შესახებ განცხადებების მხოლოდ 37.4%. გადაწყვეტილებები და შესაბამისი მიზეზები ნათლად ახსნილია განმცხადებლებისათვის. დაახლოებით 900 ლტოლვილი და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირი ცხოვრობს თბილისში, მათ შორის: 400 არაბულად მოლაპარაკე, 250 – რუსულად და 20 – ინგლისურად მოლაპარაკე ზრდასრული ასაკის ადამიანი. მათი ინტეგრირება ქართულ საზოგადოებაში ქართული ენის, ისტორიის, კულტურის, კანონმდებლობის საფუძვლების სწავლებით წარმოადგენს მნიშვნელოვან ამოცანას. საქართველოს მიგრაციის სტრატეგია 2016-2010 წლებისათვის უკვე შემუშავებულია, რაც მოიცავს ლტოლვილთა და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონეთა ინტეგრაციასთან დაკავშირებულ გარკვეულ ასპექტებს. უფრო მეტიც, სამინისტრომ მიაღწია პროგრესს თბილისში ლტოლვილთათვის ინტეგრაციის ცენტრის ორგანიზების საკითხში. მან მიმართა საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს თხოვნით, ინტეგრაციის ცენტრის დაფუძნების მიზნებისათვის თბილისში ფართის გამოყოფის თაობაზე და პასუხად სახელმწიფო ქონების ეროვნულმა სააგენტომ გადმოსცა სამინისტროს 206 კვ.მ. ფართი შემდეგ მისამართზე: თბილისი, ლიბანის ქუჩა 31 (სააგენტოს 2016 წლის 10 თებერვლის №5/6334 წერილი). შეფასების შესაბამისად, ზემოაღნიშნული ფართის შეკეთებისა და განახლების სამუშაოებს, მათ შორის საჭირო ავეჯისა და აღჭურვილობის შეძენას, დასჭირდება 100,000 ლარი. სამინისტროს მიერ კოორდინირებული სამინისტროთაშორისი ინტეგრაციის ცენტრის საპროექტო სამუშაოები უკვე დაწყებულია. სამინისტრო პასუხისმგებელია სარემონტო სამუშაოების შედეგების შეფასების, დოკუმენტირებისა და მონიტორინგის საკითხებზე და შენობის შემდგომ გამოყენებაზე. ფართი, რომელშიც ხალხი გაატარებს თავიანთ დროს, უნდა შეესაბამებოდეს მზრუნველობის ქვეშ მყოფთა მოთხოვნებს (მაგ., ინვალიდთა) და უზრუნველყოფდეს კეთილდღეობის მაღალ დონეს. პროექტის მიზნები და განსაზღვრული ზეგავლენა: ეს პროექტი იმუშავებს გლუკის შემდეგ მიზნებზე: ▪ სტატუსის დადგენის პროცედურებზე ხელმისაწვდომობისა და ხარისხის გაუმჯობესება ეს პროექტი გაზრდის სამინისტროს შესაძლებლობას ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურების გაუმჯობესებისა და მათი საერთაშორისო სტანდარტებთან მისადაგების კუთხით. თავშესაფრის მოთხოვნის შესახებ დაუკმაყოფილებელი განცხადებები განხილული იქნება პროექტის განხორციელების პირველი ექვსი თვის განმავლობაში. აღიარების მაჩვენებელმა უნდა განიცადოს შემდგომი მნიშვნელოვანი ზრდა არსებული 83%-დან. ▪ საჭიროებების შეფასების პროცედურების ხარისხის გაუმჯობესება ეს პროექტი გაზრდის სამინისტროს შესაძლებლობას საჭიროებების შეფასების პროცედურების გაუმჯობესებისა და მათი საერთაშორისო სტანდარტებთან მისადაგების კუთხით. საჭიროებების შეფასებაში მცირედი ჩამორჩენა დახმარების უზრუნველყოფის კუთხით, მოგვარებული იქნება პროექტის ფარგლებში. ▪ მოსახლეობას აქვს საკმარისი ძირითადი და საყოფაცხოვრებო ნივთები მოხდება უმწეო ლტოლვილთა და თავშესაფრის მაძიებელთა დადგენა და დახმარება ყოველთვიური ფულადი და/ან ბინის ქირის შემწობით ეფექტურად, ნაყოფიერად და შეფერხების გარეშე. შემცირდება დახმარების მინიჭებაზე არსებული შეყოვნებები. არსებული საჭიროებებისა და მოთხოვნების გამოსაკვეთად, პროცესის მოთხოვნების, უმწეობის კრიტერიუმის უკეთ განსამარტად, ცვლილებები შევიდა დახმარების უზრუნველყოფის შესახებ სტანდარტულ სამოქმედო პროცედურაში, რაც შესაბამისობაში მოვიდა სამინისტროსა და გლუკის მოთხოვნებთან. სამედიცინო საჭიროებების დაფარვა, რომელიც სცდება სახელმწიფო დაზღვევის გეგმის ფარგლებს, განხილული იქნება სამინისტროს კომისიის მიერ. ▪ პოტენციალი ინტეგრაციის რეალიზებისათვის ცენტრის დაფუძნება უზრუნველყოფს სახელმწიფო მიგრაციის სტრატეგიის დანერგვას, რადგან იგი დაკავშირებულია ლტოლვილებთან და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირებთან და მათი ხელმისაწვდომობა მომსახურებებთან და ინფორმაციასთან ქმნის მათი ინტეგრაციის შესაძლებლობას. 2.0 მზრუნველობის ქვეშ მყოფი მოსახლეობა/სხვა იურიდიული პირები, რომელთაც გაეწიათ დახმარება 2.1. პროექტის მზრუნველობის ქვეშ მყოფი მოსახლეობა პროექტი მიზნად ისახავს ყველაზე უმწეო პირების დაცვასა და დახმარებას, ამჟამად 296 თავშესაფრის მაძიებლის და 1267 ლტოლვილისა და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირის ჩათვლით, რომლებიც არიან სხვადასხვა ქვეყნიდან, უმეტესად: ერაყიდან და უკრაინიდან. ინდივიდუალური სტატუსის მქონე ლტოლვილთა უმრავლესობა ცხოვრობს თბილისსა და რუსთავში. მარტყოფის მიმღებ ცენტრში ამჟამად განთავსებულია 60 თავშესაფრის მაძიებელი, ხოლო უმრავლესობა მათგანი ცხოვრობს ნაქირავებ ბინაში თბილისში, რუსთავსა და სხვა ქალაქებში. აშშ-ის მთავრობის მიერ გაწეული დახმარების შედეგად, მარტყოფის მიმღები ცენტრის სიმძლავრე გაიზარდა 75 ადგილით. ფულად შემწეობას მიიღებს ყველაზე უმწეო ლტოლვილთა 100 და თავშესაფრის მაძიებელთა 100-მდე ოჯახი. ბინის ქირის შემწეობა უნდა განიხილებოდეს როგორც დროებითი ღონისძიება, რომელიც არ აღემატება 6 (ექვს)-თვიან პერიოდს (გამონაკლისის სახით იქნებიან ყველაზე უმწეო პირები, რასაც გადაწყვეტს კომისია) და 2016 წელს სამინისტრო დაიწყებს ადგილობრივ საინტეგრაციო პროექტებს საქართველოში ლტოლვილთა და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირთა ადგილობრივი ინტეგრაციის წასახალისებლად და მხარდასაჭერად. სავარაუდოდ, თავშესაფრის მაძიებელთა დაახლოებით 30% დატოვებს ქვეყანას გადაწყვეტილების მიღებამდე (ეფუძნება არსებულ ტენდენციას და ციფრებს 2015 წლისთვის, რომელიც მიუთითებს საქმის განხილვის ნებაყოფლობით შეწყვეტაზე, ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურებზე გამოუცხადებლობაზე ან სხვა მიზეზების არსებობაზე, რაც ჯამში შეადგენს 672 განცხადებას). 2.2. დემოგრაფიული მონაცემები ქვემოთ მოცემული ცხრილი ემყარება სამინისტროს მიერ ჩატარებული რეგისტრაციის არსებულ ციფრებს და შემცირდება თავშესაფრის შესახებ განხილული განაცხადების მზარდი რაოდენობითა, და ასევე, ზემოაღნიშნულ მაძიებელთა მიერ ქვეყნის შესაძლო დატოვების შედეგად. თავშესაფრის მაძიებელთა უმრავლესობა არის ურბანული ადგილებიდან და აქვთ უმაღლესი განათლება, პროფესიული უნარ-ჩვევები და გამოცდილება (იხილეთ 2015 წლის ეკონომიკური საბაზისო კვლევა). ისინი შეადგენენ მნიშვნელოვან რესურს ქართული ეკონომიკისთვის და აქტიურად ეძებენ დასაქმებას, ან აპირებენ საკუთარი ბიზნების წამოწყებას, თუმცა მათი ეს უნარ-ჩვევები არ აკმაყოფილებს საქართველოში საბაზრო მოთხოვნებს. ბევრმა ლტოლვილმა აღნიშნა ენობრივი ბარიერი, რაც ართულებს შრომით ბაზარსა თუ ბიზნესის წამოწყებისადმი ხელმისაწვდომობას, ასევე ხელმისაწვდომობას მენეჯმენტის ტრენინგებსა და კურსებზე, ცოდნის მიღებას ადგილობრივი შრომითი ბაზრისა და საგადასახადო კანონის შესახებ. მოზარდები ნაკლებ გამოწვევებს აწყდებიან ინტეგრაციის კუთხით, რადგან დადიან სკოლაში ან უნივერსიტეტში და კარგად ეუფლებიან ქართულ ენას. 2015 წლის იანვრიდან სექტემბრამდე პერიოდში 318 განმცხადებელმა დაწერა ხელახალი განცხადება საქმის შეწყვეტასთან დაკავშირებით, 332 არ გამოცხადდა ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურებზე და, სავარაუდოდ, დატოვა ქვეყანა, 16-ს უარი ეთქვა რეგისტრაციაზე, 4 აღმოჩნდა საქართველოს მოქალაქე და 2 დაბრუნდა წარმოშობის ქვეყანაში მიგრაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის დახმარებით. ქვემოთ მოცემულია სამინისტროს სტატისტიკა 2015 წლის 1 დეკემბრის მონაცემებით:
2.3 სხვა იურიდიული პირები, რომელთაც გაეწიათ დახმარება პროექტი ასევე დაეხმარება სამინისტროში არსებულ ლტოლვილთა განყოფილებას, გაზრდის საჭიროებების შეფასებაზე მომუშავე შტატის შესაძლებლობას და გააუმჯობესებს დახმარების უზრუნველყოფის პროცესს. ეს ძირითადად განხორციელდება გლუკთან და სამართლებრივი დაცვის სხვა პარტნიორებთან კოორდინაციისა და ტრენინგის, ლტოლვილთა და თავშესაფრის მაძიებელთათვის ფულადი შემწეობის უზრუნველყოფის შესახებ სტანდარტული სამოქმედო პროცედურის ერთობლივი გადახედვის გზით. 3.0 შეთანხმებები პროექტის განხორციელების შესახებ 3.1. პროექტის განხორციელება პროექტის განხორციელების ღონისძიებები ერთობლივად იქნა შეთანხმებული სამინისტროსა და გლუკს შორის, გათვალისწინებულ იქნა სამინისტროსა და გლუკის კონტროლის მექანიზმები და წესები ფულადი გრანტის გაცემასთან, თანამშრომელთა დაქირავებასთან და მათ ანაზღაურებასთან დაკავშირებით. წყაროდ მითითებულია პარტნიორობის ხელშეკრულების მუხლები, რომელიც ეხება პროექტის განსაზღვრულ ღონისძიებებს: ფულად და ვაუჩერით დახმარებას და 10.38 მუხლს პარტნიორის საშტატო ხარჯების შესახებ. წინამდებარე ხელშეკრულებაზე თანდართულია განსაზღვრული სტანდარტული სამოქმედო პროცედურა, რომლის გადახედვა განხორციელდა ერთობლივად. ფულადი გრანტის უზრუნველყოფა: სამინისტრომ გადახედა არსებულ სტანდარტულ სამოქმედო პროცედურას თავშესაფრის მაძიებელთა და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირთათვის ფულადი და სამედიცინო დახმარების უზრუნველყოფის შესახებ (წინამდებარე ხელშეკრულების დანართი 1). ინდივიდუალურ შეფასებებზე დაყრდნობით, სტანდარტული სამოქმედო პროცედურა წარმართავს ფულადი გრანტების უზრუნველყოფის პროცესს სამინისტროს კომისიის მიერ გადაწყვეტილებების მიღების გზით ბენეფიციართათვის სოციალური შემწეობის გაცემის თაობაზე (17.02.2015 წლის მინისტრის №240 ბრძანება) გლუკის, გაეროს საქართველოს ასოციაციისა და სხვა წარმომადგენლების მონაწილეობით, რაც ეფუძნება უმწეობის განსაზღვრულ კრიტერიუმებს, ფულის გადარიცხვის შესახებ მიღებულ ინფორმაციას, მონიტორინგსა და დოკუმენტაციას. გასაჩივრების მექანიზმი ასევე ამოქმედდა ეფექტური, სამართლიანი და გამჭვირვალე პროცედურის უზრუნველსაყოფად. გადაწყვეტილების მიღების პროცესი არის სამართლიანი და გამჭვირვალე და ხორციელდება მინისტრის ბრძანების საფუძველზე მოქმედი კომისიის მეშვეობით. კომისიას ხელმძღვანელობს მინისტრის პირველი მოადგილე, რაშიც მონაწილეობას იღებს გლუკი, გაეროს საქართველოს ასოციაცია და სხვა წარმომადგენლები. თავშესაფრის მოთხოვნით მომართვათა რაოდენობა 2016 წლის ცხრა თვის განმავლობაში (693) შემცირდა 2015 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით (904), ანუ შემცირდა 24%-ით, სავარაუდოდ როგორც შედეგი 2014 წლის 1 სექტემბრიდან ახალი სავიზო რეჟიმის შემოღებისა, უკრაინაში საბრძოლო მოქმედებების შეწყვეტისა და თავშესაფრის მაძიებელთა დიდი ნაკადის შედინებისა ევროკავშირის ქვეყნებში. ასევე, წინა წლებთან შედარებით შეიცვალა თავშესაფრის მაძიებელთა გეოგრაფია. მნიშვნელოვნად გაიზარდა მომართვათა რაოდენობა აზიისა და აფრიკის ქვეყნებიდან, მაგალითად: ნიგერიიდან (79), სომალიდან (46), ბანგლადეშიდან (65), ინდოეთიდან (56), ირანიდან (48), ეგვიპტიდან (57) და ა.შ., – უმეტესად ეკონომიკურ მიგრანტები, რამაც შეადგინა მთელი მომართვათა რაოდენობის ნახევარზე მეტი (50,6%). ამის გარდა, 361 საქმე (მომართვათა 52%) იქნა შეწყვეტილი, რადგან: 243 განმცხადებელმა ნებაყოფლობით განაცხადა უარი საქმის განხილვაზე, 91 – არ გამოცხადდა წინასწარ ანკეტირებასა და ინტერვიუზე და სავარაუდოდ დატოვა ქვეყანა, 1 – უარი ეთქვა საქმის ხელმეორედ განხილვაზე, 13 – მიიღო მუდმივი ბინადრობა, 3 – აღმოჩნდა საქართველოს მოქალაქე და 1 – გარდაიცვალა. 2016 წლის დასაწყისიდან თავშესაფრის მაძიებელთა მარტყოფის მიმღები ცენტრის სიმძლავრე გაიზარდა 132 საწოლამდე,რამაც ყველა თავშესაფრის მაძიებლისათვის უფასო განთავსების შეთავაზების შესაძლებლობა მისცა სამინისტროს. ამის გამო, თავშესაფრის მაძიებელთათვის ბინის არენდაზე ფულადი დახმარების გაცემა შეწყვეტილ იქნა (ეს დახმარება ეძლევა მხოლოდ მოწყვლად ლტოლვილებსა და ჰუმანიტარული სტატუსის მფლობელებს, საერთო ჯამში საანგარიშო პერიოდში 80 ოჯახს). სამინისტრო წინამდებარე პროექტის ფარგლებში იღებს პასუხისმგებლობას ერთობლივად შეთანხმებული ღონისძიებების მენეჯმენტსა და განხორციელებაზე გლუკის ფინანსური მხარდაჭერითა და სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებით, შემდეგი ღონისძიებების ჩათვლით: ორმხრივი/ერთობლივი ღონისძიებები, რომელთა დაფინანსება არ ხდება უშუალოდ წინამდებარე ხელშეკრულების ფარგლებში: 1. ლტოლვილთა სტატუსის შესახებ 1951 წლის კონვენციის 35-ე მუხლის მე-2 პუნქტის, გლუკის სტატუსის მე-8 (ვ) პარაგრაფისა და აღმასრულებელი კომიტეტის 91 (LII)-ე -2001 დასკვნის შესაბამისად სამინისტრო რეგულარულად განაახლებს და ხელმისაწვდომს გახდის ლტოლვილთა (ჰუმანუტარული სტატუსის მქონე პირთა) და თავშესაფრის მაძიებელთა სანდო სტატისტიკას, ადგილმდებარეობასა და სხვა მნიშვნელოვან მონაცემებს; 2. სამინისტრო მხარს დაუჭერს სამინისტროს წარმომადგენლობას პანკისის ხეობაში, რათა უზრუნველყოფილ იქნეს კომუნიკაცია იქ მაცხოვრებელ დარჩენილ 232 ლტოლვილთან და ხელი შეეწყოს ინტეგრაციისა და ნატურალიზაციის პროცესს; 3. სამინისტრო ჩაატარებს ლტოლვილთა ყოველწლიურ რეგისტრაციას (ხელახალ რეგისტრაციას) ივნისი-სექტემბრის პერიოდში; 4. სამინისტრო უზრუნველყოფს, რომ ლტოლვილები, ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირები და თავშესაფრის მაძიებლები მხარდაჭერილნი არიან ხელმისაწვდომი სოციალური დაცვის სისტემის ფარგლებში (მაგ.: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მიერ დროებითი ბინადრობის მოწმობებით შემდგომი უზრუნველყოფა და მათ ჩართვა სახელმწიფო ჯანდაცვის უზრუნველყოფის პროგრამებში, აგრეთვე საქართველოს მოქალაქეების მსგავსად უფასო ხელმისაწვდომობა საგანათლებლო სისტემაზე); 5. თავშესაფრის მაძიებელთა მიმღები ცენტრი გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ მარტყოფში (შემდგომში „მიმღები ცენტრი“) გამოყენებულ იქნება მხოლოდ თავშესაფრის მაძიებელთა მიღებისა და განთავსების მიზნებისათვის, სამინისტროში თავშესაფრის განცხადების რეგისტრაციის თარიღიდან საბოლოო გადაწყვეტილებამდე; 6. მიმღები ცენტრის შეზღუდული შესაძლებლობების (135 კაცი, მიმღები ცენტრის ახალი ფართის ჩათვლით) და ჩამოსული თავშესაფრის მაძიებელთა მზარდი რაოდენობის გამო, სამინისტრო და გლუკი ერთობლივად შეთანხმდებიან ალტერნატიულ საცხოვრებელ გადაწყვეტილებებზე, ნაღდი ფულის გაცემაზე დროებითი ქირით განთავსებისათვის; 7. მიმღებ ცენტრში განთავსდებიან სამინისტროში რეგისტრირებული თავშესაფრის მაძიებლები და გლუკის მანდატის ქვეშ მყოფი პირები მათი მოწყვლადობის მიხედვით; 8. მიმღებ ცენტრში დასაშვები იქნება სტატუსმინიჭებული პირების ცხოვრება სტატუსის მინიჭებიდან 1 თვის განმავლობაში, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად; 9. საქართველოს კანონის „ლტოლვილისა და ჰუმანიტარული სტატუსების შესახებ“ შესაბამისად, მიმღებ ცენტრში თავშესაფრის მაძიებელ პირთა განთავსება იქნება უფასო; 10. მიმღები ცენტრის შესაბამისი მაღალი სტანდარტებით ფუნქციონირება და მონიტორინგი უზრუნველყოფილი იქნება სათანადოდ გადამზადებული თანამშრომელთა გუნდის მეშვეობით; 11. მიმღები ცენტრი ხელმისაწვდომი იქნება გლუკის უფლებამოსილ თანამშრომელთა ვიზიტებისა და თავშესაფრის მაძიებელთა და ლტოლვილთათვის კონსულტაციის გაწევით, ასევე გლუკის შემსრულებელი პარტნიორი არასამთავრობო ორგანიზაციის მონიტორინგის მისიისათვის. გლუკის მიერ გამოყოფილი დაფინანსების ფარგლებში სამინისტრო უზრუნველყოფს (ღონისძიებები უშუალოდ დაფინანსებული გლუკის მიერ): შესაძლებლობების გაუმჯობესება დამატებითი საშტატო ერთეულების მეშვეობით: 1. თანამშრომელთა შრომის ანაზღაურებას რვა საშტატო ერთეულზე, რომელთაგან ორი (2) 12 თვის ვადით იმუშავებს საჭიროებების შეფასებაზე, რათა გაამარტივოს სამინისტროს კომისიის ღონისძიება ბენეფიციართათვის სოციალური შემწეობის გაცემის თაობაზე და შეამციროს საჭიროებების შეფასებაში არსებული გარკვეული ჩამორჩენა. ფულადი შემწეობა უკიდურესად უმწეო მზრუნველობის ქვეშ მყოფი პირებისათვის 2. სამინისტროსა და გლუკის მიერ დაწესებული სტანდარტული სამოქმედო პროცედურის ფარგლებში, უმწეო თავშესაფრის მაძიებელთა ინდივიდუალური შეფასებების განხორციელებას და საჭიროებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილებების მიღებას სამინისტროს კომისიის მიერ, რომელიც ახდენს პროცესის დოკუმენტაციას. მოქმედებს ადეკვატური მონიტორინგისა და კონტროლის მექანიზმები. საჭიროების შეფასების სპეციალისტები არიან შესაბამისად გადამზადებულები, რათა შეფასებასთან ერთად, განახორციელონ ბენფიციართა სათანადო დამისამართება შესაბამის ჯანდაცვის, საგანმანათლებლო და იურიდიული საჭიროებების შემთხვევაში. 3. ლტოლვილის ან ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირებისა და თავშესაფრის მაძიებლებისთვის, რომლებიც იმყოფებიან განსაკუთრებით უმწეო მდგომარეობაში, ყოველთვიური შემწეობის გაცემას (საცხოვრებელი ფართის დასაქირავებლად და მათი ძირითადი საჭიროებებისათვის). 4. თავშესაფრის მაძიებელთათვის დამატებითი სოციალური დახმარების გაცემას საჭიროებების შეფასების შედეგად გამოვლენილი საჭიროების შემთხვევაში. სხვა სახის დახმარება 5. განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე თავშესაფრის მაძიებელთათვის, რომლებიც ცხოვრობენ მარტყოფის მიმღებ ცენტრში, სასურსათო პაკეტის გაცემას (იხილეთ დანართი №2). 6. მარტყოფის თავშესაფრის მაძიებელთა მიმღებ ცენტრში განთავსებული პირების კეთილდღეობას შეზღუდული სამედიცინო დახმარების, მათ შორის ფსიქოლოგიური კეთილდღეობის გზით, რომელიც მოიცავს სამედიცინო შემოწმებებსა და მედიკამენტებით მკურნალობას, ასევე აუცილებელ შემთხვევებში განთავსებულთა ტრანსპორტირებას სამედიცინო დაწესებულებებში – ეს ეხება სახელმწიფო სამედიცინო დაზღვევის მიღმა გაწეულ დახმარებას. ინტეგრაციის ცენტრის შექმნასა და ინტეგრაციის სტრატეგიის იმპლემენტაციაში დახმარება სამინისტროს მიერ კოორდინირებული სამინისტროთაშორისი ინტეგრაციის ცენტრის შექმნა მხარდაჭერილი იქნება გლუკის მიერ ერთჯერადი კონტრიბუციით 100,000 ლარის ოდენობით, როგორც ეს წინასწარ იყო შეთანხმებული, მთავრობის მიერ ამ მიზნისათვის გამოყოფილი ფართის განახლებისათვის და ერთობლივად შეფასებული სამინისტროსა და გლუკის მიერ. ერთჯერადი კონტრიბუცია მოიცავს საჭირო აღჭურვილობისა და ავეჯის შეძენას. ცენტრი უზრუნველყოფს სახელმწიფო მიგრაციის სტრატეგიის იმპლემენტაციას, ვინაიდან ეს დაკავშირებულია ლტოლვილებთან და ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირებთან და მათ ხელმისაწვდომობასთან მომსახურებებსა და ინფორმაციასთან, რაც მისცემთ მათ ინტეგრაციის საშუალებას (ტექნიკური შეფასებები, სამუშაო გეგმები და ნახაზები შეთანხმებულია გლუკთან). სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი დაფინანსების ფარგლებში სამინისტრო უზრუნველყოფს: 1. მიმღები ცენტრის თანამშრომელთა სახელფასო ანაზღაურების დაფინანსებას; 2. კვალიფიციური თარჯიმნების დაქირავებას თავშესაფრის მაძიებლებთან კომუნიკაციის მიზნით მათთვის გასაგებ ენაზე თავშესაფრის პროცედურების ყველა ეტაპზე (ეს ნიშნავს, რომ გლუკი არ ჩადებს ბიუჯეტში თარგმნისა და თარჯიმნობისთვის მუხლების დაფინანსებას), სამინისტრო დანერგავს თარჯიმანთათვის რეგულარული ტრენინგის პროგრამას მათი ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გასაუმჯობესებლად და ასამაღლებლად; 3. დაცვის მომსახურების დაფინანსებას მიმღებ ცენტრში განთავსებულთათვის უსაფრთხო გარემოს შექმნისა და გარეშე პირთა მიმღებ ცენტრში შეღწევის აღკვეთის მიზნით; 4. მიმღები ცენტრის შენახვისა და რემონტის ხარჯებს ყველა კომუნალური გადასახადის ჩათვლით; 5. ქართული ენის სწავლების კურსებს ნებაყოფლობით საფუძველზე მათი შემდგომი ადგილობრივი ინტეგრაციის ხელშეწყობის მიზნით (ეს ნიშნავს, რომ გლუკი არ ჩადებს ბიუჯეტში ენის კურსების დაფინანსებას); 6. რეგისტრირებული ლტოლვილებისათვის (ჰუმანიტარული სტატუსის მქონე პირთათვის) შრომის, ჯანდაცვისა და სოციალური უზრუნველყოფის სამინისტროს მიერ ყოველთვიური შემწეობის გაცემის მიზნით ბაზის წარმოებას; 7. ერთობლივი პროექტის უზრუნველყოფა 2 ავტომანქანით (მათ შორის, ერთი ავტომანქანა სამინისტროსთვის სარგებლობის უფლებით გადაეცემა გლუკის მიერ) შემდეგი მიზნების განსახორციელებლად: თავშესაფრის მაძიებელთა უზრუნველყოფა სოციალური დახმარების ადგილზე მისაწოდებლად; პროექტის ბიუჯეტით გათვალისწინებული სურსათისა და ჰიგიენური ნივთების მისაწოდებლად მიმღებ ცენტრში განთავსებულთათვის; ბენეფიციართა ტრანსპორტირებისათვის თბილისისა და სხვა ქალაქების სამედიცინო დაწესებულებებში; თავშესაფრის მაძიებელთა სამედიცინო მედიკამენტებით უზრუნველსაყოფად; პროექტის თანამშრომლების გადასაყვანად ქვეყნის მასშტაბით ბენეფიციართა სოციალური მდგომარეობის შეფასების ჩატარებასას მათ დროებით საცხოვრებელ ადგილებში თბილისსა და სხვა ქალაქებში (2015 წლის 9 თვის განმავლობაში განხორციელდა 321 ასეთი გასვლა); ბენეფიციართა მონიტორინგის ჩასატარებლად ქვეყნის მასშტაბით. 8. ლტოლვილთა საინტეგრაციო ცენტრის მენეჯმენტი და საქმიანობა წარმოადგენს სამინისტროს ვალდებულებას, ისევე როგორც საინტეგრაციო პროგრამის მომზადებასა და წარმართვასთან დაკავშირებული ყველა ხარჯები. 3.2. რისკის მართვა პროექტის განხორციელებისას ძირითადი რისკი უკავშირდება დაგეგმილი ციფრების გაურკვევლობას. ძალიან რთულია, განსაზღვრო, თუ როგორ განვითარდება თავშესაფრის მაძიებელთა განცხადებების რაოდენობა და რამდენად სწრაფად მოახერხებს სამინისტრო განხილვის პროცესში მყოფი თავშესაფრის განცხადებების შემცირებას. ახალი სავიზო რეჟიმის ამოქმედებით, რომელიც ძალაში შევიდა 2014 წლის 1 სექტემბერს, ახლად მომართულთა რაოდენობამ საგრძნობლად მოიკლო, თუმცა ეს არ შეეხო თავშესაფრის მაძიებლებს უკრაინიდან, რომელთა რაოდენობა იზრდება. გლუკი და სამინისტრო ყურადღებით გაუწევენ მონიტორინგს ახალ მომართულთა და განცხადებების რაოდენობას და მოთხოვნისა და შესაძლებლობის შესაბამისად მოარგებენ პროექტის მეთოდოლოგიას ან ბიუჯეტს. 3.3. კოორდინაცია სამინისტრო მოახდენს გლუკთან კოორდინაციასა და ყველა ღონისძიების განხილვას უკეთესი შედეგებისა და პროგრესის მისაღწევად ლტოლვილთა და თავშესაფრის მაძიებელთა დაცვის სფეროში. ეს აგრეთვე მოიცავს დროულ ანგარიშგებას გლუკისადმი პროექტის განხორციელების დროს წამოჭრილი ნებისმიერი გამოწვევის ან პრობლემის შემთხვევაში. გლუკის თანამშრომლებთან შეხვედრა გაგრძელდება თვეში მინიმუმ ერთხელ, რაც იძლევა პროგრესის გადახედვისა და განხილვის საშუალებას. სამინისტრო და გლუკი მოახდენენ ღონისძიებების კოორდინირებას სამართლებრივ დაცვაზე მომუშავე სხვა პარტნიორებთან (იხილეთ ქვემოთ გაეროს საქართველოს ასოციაცია (UNAG), კახეთის რეგიონალური განვითარების ფონდი (KRDF) და საერთაშორისო სამაშველო კომიტეტი (IRC)), სამინისტროებთან და თავად ლტოლვილებთან და თავშესაფრის მაძიებლებთან ერთად. პირველი განხორციელდება შეხვედრებისა და ერთობლივი ღონისძიებების, ხოლო უკანასკნელი მუდმივი შეფასებებისა და ინტერვიუების (პროექტის ნაწილი) გზით. გლუკის შემსრულებელი პარტნიორის გაეროს საქართველოს ასოციაციის (UNAG) მონიტორინგის მისიები კვლავ გაგრძელდება მარტყოფის მიმღებ ცენტრში ორ კვირაში ერთხელ სამართლებრივი და სოციალური კონსულტაციის გაწევასთან ერთად, გლუკის იურიდიული განყოფილების თანამშრომლების ორ კვირაში ერთხელ ვიზიტთან/კონსულტაციის საათებთან ერთად. ეს უზრუნველყოფს ეფექტურ და ნაყოფიერ კომუნიკაციას, კოორდინაციას და პირობების მთლიან მონიტორინგს მიმღებ ცენტრში. სამინისტრო გაეროს საქართველოს ასოციაციასთან ერთად შეინარჩუნებს ინფორმაციის გაზიარების მექანიზმს და უზრუნველყოფს ყოველთვიურ სტატისტიკას ლტოლვილის სტატუსის ინდივიდუალურ განაცხადზე, რათა ხელმისაწვდომი გახდეს განახლებული ინფორმაცია თავშესაფრის მოთხოვნის ყოველთვიური განაცხადის შესახებ განმცხადებელ, რეგისტრირებულ/რეგისტრაციაზე უარყოფილ, აღიარებულ და გასაჩივრებულ პირთა მონაცემთა ჩათვლით. სამინისტრო რეგულარულად და დროულად უზრუნველყოფს გლუკთან და გაეროს საქართველოს ასოციაციასთან ინფორმაციის გაზიარებას ლტოლვილის სტატუსის დადგენის ყველა დანიშნულ ინტერვიუზე, აგრეთვე დაუშვებს გლუკის ან გაეროს საქართველოს ასოციაციის მონაწილეობას (ან ორივესი ერთად) ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურის ყველა ეტაპზე. 3.4. მონიტორინგი და ანგარიში გლუკი და სამინისტრო თანხმდებიან რისკზე დამყარებული მონიტორინგის გეგმის თაობაზე, რომელშიც ასახული იქნება განხორციელებული პროგრესი და მიღწევები როგორც შედეგების, ასევე მიზნობრივ დონეზე (განცალკევებული დოკუმენტი). ანგარიშგება განხორციელდება და გლუკისადმი წარდგენილი იქნება კვარტალურად, გლუკის მიერ უზრუნველყოფილი ფორმატით გლუკსა და სამინისტროს შორის გაფორმებული პარტნიორობის ხელშეკრულების საფუძველზე. სამინისტროს მიერ წარდგენილი ფინანსური ანგარიშების შემდგომ, გლუკი განახორციელებს ფინანსურ ვერიფიკაციას, რომელიც დაფარავს ანგარიშგების პერიოდს. საბოლოო ანგარიშის წარდგენა, რომელიც ფარავს პროექტის მთლიან პერიოდს, მოხდება პროექტის განხორციელების ბოლოს იმ თარიღისათვის, რომელიც მითითებულია პარტნიორობის ხელშეკრულებაში. თითოეული ანგარიში წარდგენილი იქნება სხვა შესაბამის დოკუმენტებთან ერთად. 3.5. საჯაროობა წარდგენილი ინტერვენციის პერიოდში სამინისტრო უზრუნველყოფს, რომ გლუკის მხარდაჭერა აღიარებული და წახალისებულია. გლუკისა და უწყების ემბლემა/ლოგოები ნათლად უნდა ჩანდეს პროექტის დოკუმენტებზე. ამგვარი კონტრიბუციის წყარო ნათლად იქნება განსაზღვრული დიპლომატიური კორპუსის, მედიისა და საზოგადოების საჯარო შეხვედრებისა და საინფორმაციო ბრიფინგების შემთხვევებში. 3.6. სხვა გლუკი და სამინისტრო შეთანხმდნენ, რომ ამ პროექტის გადახედვა და შესწორება მოხდება 2016 წლის პირველ ნახევარში, რომელშიც ასახული იქნება სამინისტროს მიერ განხორციელებული ნებისმიერი პროგრესი სამოქმედო გეგმისა და ინტეგრაციის ღონისძიებების განხორციელების თაობაზე, სამუშაო პროცედურების ჩამოყალიბების, კერძოდ, ინტეგრაციის ცენტრის შექმნის მიმართულებით. მიუხედავად იმისა, რომ გლუკი არ დააფინანსებს სამინისტროს პასუხისმგებლობით ინტეგრაციის რეგულარულ ღონისძიებებს, იგი ერთჯერადი კონტრიბუციის სახით დაეხმარება მას ცენტრის შექმნაში, მაგ.: დადგენილი ობიექტის შეკეთებაში, ავეჯის ან აღჭურვილობის შეძენაში. თუმცა, ეს დამოკიდებული იქნება ყველა სხვა დაინტერესებული მხარეების (სამინისტროების) ჩართულობით რეალისტური კონცეფციისა და სამოქმედო გეგმის დროულად წარმოდგენაზე. 4.0 შესაბამისი წვლილი და პროექტები 4.1. პარტნიორი ორივე პარტნიორი – სამინისტრო და გლუკი – აღიარებენ საქართველოს მთავრობის ვალდებულებებს ლტოლვილთა და სტატუსის მქონე პირთა, ასევე თავშესაფრის მაძიებელთა დაცვისა და დახმარების კუთხით, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად. საქართველომ ხელი მოაწერა ლტოლვილის სტატუსის შესახებ 1951 წლის კონვენციას და მის 1967 წლის ოქმს, რომელიც სხვა დოკუმენტებთან ერთად განსაზღვრავს იმ ინდივიდუალური პირების უფლებებს, რომელთაც მიენიჭათ თავშესაფარი და პასუხისმგებლობა კონკრეტულ ქვეყნებში. ამ პროექტის ფარგლებში გლუკი ფინანსურ დახმარებას უწევს სამინისტროს ლტოლვილთა, სტატუსის მქონე პირთა და თავშესაფრის მაძიებელთათვის დახმარების უზრუნველყოფაში, ასევე ლტოლვილის სტატუსის დადგენის პროცედურის განხორციელებაში კონვენციის შესაბამისად და ადეკვატური საცხოვრებელი პირობების უზრუნველყოფაში. ახალმომართულთა მოსალოდნელ რაოდენობაზე და აღიარების მაჩვენებელზე, ასევე ქვეყანაში უმწეო თავშესაფრის მაძიებელთა შეფასებულ საჭიროებებზე დაყრდნობით, საქართველოს მთავრობა მოახდენს რესურსების შეგროვებასა და მობილიზებას, რათა დაიწყოს საჭიროებების დაკმაყოფილება უშუალოდ ამ ხელშეკრულების ფარგლებში და იგი არ იქნება დამოკიდებული გლუკის დაფინანსებაზე. სამინისტრომ გამოყო დაახლოებით 540,000 ლარი ლტოლვილთა და თავშესაფრის მაძიებელთა დაცვისა და დახმარების კუთხით, კერძოდ, ლტოლვილის სტატუსის დადგენისა და ხარისხის უზრუნველყოფის განყოფილების თანამშრომელთა, ასევე მიმღები ცენტრის მენეჯმენტისა და ცენტრის ახალი ფრთის დარჩენილი აღჭურვილობისა და ავეჯის დაფინანსებით. 4.2. სხვა მონაწილე მხარეები დაუდგენელი 5.0. შესწორების ისტორია შესწორება 01: აღნიშნული შესწორება ემსახურება ფინანსური რესურსების დამატებას სახელმწიფო საინტეგრაციო ცენტრის დასაარსებელი ფართის რეაბილიტაცია/განახლებას სახელმწიფო მიგრაციის სტრატეგიის სამოქმედო გეგმის შესაბამისად. აქტივობა შეთანხმებულ იყო პარტნიორობის დეტალების თავდაპირველი მოლაპარაკებისას 2015 წელს და დამოკიდებული იყო მთავრობის მხრიდან შესაფერისი ფართის გამოყოფაზე, რომელიც მისაღები იქნებოდა გლუკისა და სამინისტროსათვის. შესწორება 02: აღნიშნული შესწორება ემსახურება ფინანსური რესურსების ამოღებას ბიუჯეტიდან 47 500 ლარის ოდენობით, რომელიც მიმართული იყო „არენდაში დახმარებაზე“, რადგან თავშესაფრის მაძიებელთა მომართვამ იკლო (24%-ით), შეიცვალა მათი გეოგრაფია, ისევე როგორც ბოლო დროს სამინისტროს მიეცა ყველა თავშესაფრის მაძიებლისათვის უფასო განთავსების შეთავაზების შესაძლებლობა გაფართოებულ მარტყოფის მიმღებ ცენტრში. ხელშეკრულების სიმბოლო: გლუკი/GEO01/2016/მიმართულება 1/0000000262/002 პროექტის აღწერა: დანართი ა 5.0. დაგეგმილი შედეგების ჩარჩო
საბიუჯეტო ანგარიში – დეტალური მონაცემები დანართი ბ
ხელშეკრულების სიმბოლო: გლუკი/GEO01/2016/მიმართულება 1/0000000262/002 პროექტის სამუშაო გეგმა: დანართი გ პროექტის სამუშაო გეგმა
ხელშეკრულების სიმბოლო: გლუკი/GEO01/2016/მიმართულება 1/0000000262/002 პროექტის სამუშაო გეგმა: დანართი გ
ხელშეკრულების სიმბოლო: გლუკი/GEO01/2016/მიმართულება 1/0000000262/002 პროექტის სამუშაო გეგმა: დანართი გ
ხელშეკრულების სიმბოლო: გლუკი/GEO01/2016/მიმართულება 1/0000000262/002 პროექტის სამუშაო გეგმა: დანართი გ
დანართი გ-2: ინდიკატორული შენატანების გეგმა
ვერსია №1 ინდიკატორული თარიღი:
ხელშეკრულების სიმბოლო: GEO01/2016/1GEOA/PF ხელშეკრულების ცვლილება, ასეთის არსებობის შემთხვევაში 0000000262/002 პარტნიორის თანამშრომელთა ანგარიში: დანართი ე
ნაწილი 1 – დაგეგმილი (თანდართულია პროექტის პარტნიორობის ხელშეკრულებაზე დანართად ე)
ხელშეკრულების სიმბოლო: GEO01/2016/1GEOA/PF ხელშეკრულების ცვლილება, ასეთის არსებობის შემთხვევაში 0000000262/002 პარტნიორის თანამშრომელთა ანგარიში: დანართი ე
|
|
დოკუმენტის კომენტარები