დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
,,მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ მესტიის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2014 წლის 23 დეკემბრის №49 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 31 |
დოკუმენტის მიმღები | მესტიის მუნიციპალიტეტი |
მიღების თარიღი | 30/09/2015 |
დოკუმენტის ტიპი | მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დადგენილება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 06/10/2015 |
ძალის დაკარგვის თარიღი | 01/01/2016 |
სარეგისტრაციო კოდი | 190020020.35.103.016188 |
|
,,მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ მესტიის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2014 წლის 23 დეკემბრის №49 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე
|
საქართველოს ორგანული კანონის „ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსი“ 24-ე მუხლის 1-ლი ნაწილის „დ“ პუნქტის „დ.ა“ ქვეპუნქტის, საქართველოს კანონის „საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსი“ მე-80 მუხლის, „ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-20 მუხლის შესაბამისად და საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 7 სექტემბრის №1881 და 14 სექტემბრის №1981 განკარგულებების საფუძველზე,მესტიის მუნიციპალიტეტის საკრებულო ადგენს:
|
მუხლი 1 |
„მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ მესტიის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2014 წლის 23 დეკემბრის №49 დადგენილებაში (www.matsne.gov.ge, 25/12/2014, სარეგისტრაციო კოდი: 190020020.35.103.016155) შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლილება:
|
1.
საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 7 სექტემბრის №1881 განკარგულებიდან გამომდინარე:
|
ა)
შემცირდეს ბიუჯეტის შემოსულობები, კერძოდ: საქართველოს რეგიონებში განსახორციელებელი პროექტების ფონდიდან გამოყოფილი თანხა 1,008,084 ათასი ლარით;
|
ბ)
შესაბამისად შემცირდეს ბიუჯეტის გადასახდელები, კერძოდ: მესტიის მუნიციაპლიტეტში გზების და ხიდების რეაბილიტაციის(კოდი 03 01 01) არაფინანსური აქტივების ზრდის მუხლი;
|
გ)
შემცირდეს მესტიის მუნიციპალიტეტის გადასახდელების ნაწილი 1,008,084 ათასი ლარით, კერძოდ:
|
გ.ა)
მესტიის მუნიციპალიტეტში გზების და ხიდების რეაბილიტაციის - (ორგანიზაციული კოდი 03 01 01) არაფინანსური აქტივების ზრდა – 1.0 ათასი ლარი;
|
გ.ბ)
მესტიის მუნიციაპლიტეტის კეთილმოწყობის (ორგანიზაციული კოდი 03 03) არაფინანსური აქტივების ზრდა -8,084 ათასი ლარი.
|
2.
საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 14 სექტემბრის №1981 განკარგულებიდან გამომდინარე:
|
ა)
გაიზარდოს ბიუჯეტის შემოსულობები, კერძოდ: სტიქიის შედეგების სალიკვიდაციო ღონისძიებების განხორციელების უზრუნველსაყოფად გამოყოფილი თანხით 500.0 ათასი ლარით და დამტკიცდეს 12.935.3 ათასი ლარის ოდენობით, ნაცვლად დამტკიცებული 13.443.4 ათასი ლარისა;
|
ბ)
შესაბამისად გაზრდილ იქნეს ბიუჯეტის გადასახდელები. კერძოდ:
|
ბ.ა)
მესტიის მუნიციაპლიტეტში გზების და ხიდების რეაბილიტაცია (კოდი 03 01 01);
|
ბ.ბ)
წყლის სისტემის რეაბილიტაცია და ექსპლოატაცია (კოდი 03 02 03);
|
ბ.გ)
სარწყავი არხებისა და ნაპირსამაგრი ჯებირების მშენებლობა-რეაბილიტაცია (კოდი 03 04).
|
3.
გაზრდილ იქნეს ბიუჯეტის გადასახდელების ნაწილი 500,0 ათასი ლარით და განისაზღვროს შესაბამისად 1483.1 (მათ შორის წლის დასაწყისში არსებული ნაშთი 1900.8 ათასი ლარი) ათასი ლარით, ნაცვლად ადრე დამტკიცებული 15344.2 ათასი ლარისა; ამასთან, 500.0 ათასი ლარის დამატება აისახოს ბიუჯეტის შემდეგ მუხლებში:
|
ა)
მესტიის მუნიციაპლიტეტში გზების და ხიდების რეაბილიტაციის (ორგანიზაციული კოდი 03 01 01) არაფინანსური აქტივების ზრდა – 273 162 ათასი ლარი;
|
ბ)
წყლის სისტემის რეაბილიტაცია და ექსპლოატაციის (კოდი 03 02 03), არაფინანსური აქტივების ზრდა – 25 691 ათასი ლარი;
|
გ)
სარწყავი არხებისა და ნაპირსამაგრი ჯებირების მშენებლობა-რეაბილიტაციის (კოდი 03 04) არაფინანსური აქტივების ზრდა – 201 147ათასი ლარი.
|
4.
გადატანილ იქნეს მუხლიდან მუხლში:
|
ა)
მესტიის მუნიციპალიტეტის გამგეობის კეთილმოწყობის (ორგ.კოდი 03 03) სხვა ხარჯების მუხლიდან 4.5ათასი ლარი ააიპ –
მემკვიდრეობის დაცვის ცენტრის (ორგ. კოდი 05 05) სუბსიდიის მუხლში (უშგულში დაკიდული ხიდების პროექტირებისთვის);
|
ბ)
მესტიის მუნიციპალიტეტის სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის (კოდი 03 05)არაფინანსური აქტივების ზრდის მუხლიდან 55.0 ათასი ლარი, იმავე პროგრამის საქონელი და მომსახურების მუხლში (ხაზინის მოთხოვნის შესაბამისად);
|
გ)
მესტიის მუნიციპალიტეტის სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის (კოდი 03 05)არაფინანსური აქტივების ზრდის მუხლიდან 13.5 ათასი ლარი იმავე პროგრამის სხვა ხარჯების მუხლში (ხაზინის მოთხოვნის შესაბამისად);
|
დ)
მესტიის მუნიციპალიტეტის გამგეობის „ახალგაზრდული დაფინანსების პროგრამის“ (ორგ. კოდი 05 03) საქონელი და მომსახურების მუხლიდან 0.3 ათასი ლარი,იმავე ორგანიზაციის სხვა ხარჯების მუხლში (წვირმის საჯარო სკოლისთვის გადასარიცხი თანხა);
|
ე)
მესტიის მუნიციპალიტეტის გამგეობის „ახალგაზრდული დაფინანსების პროგრამის“(ორგ. კოდი 05 03) საქონელი და მომსახურების მუხლიდან 5.0 ათასი ლარი, იმავე ორგანიზაციის სუბსიდიის მუხლში (იერუსალიმში მომლოცველთა მგზავრობის ხარჯების თანადაფინანსების უზრუნველსაყოფად);
|
ვ)
მესტიის მუნიციპალიტეტის გამგეობის „ახალგაზრდული დაფინანსების პროგრამის“ (ორგ. კოდი 0503) საქონელი და მომსახურების მუხლიდან 5.0 ათასილარი, მესტიის მუნიციპალიტეტის გამგეობის (ორგ.კოდი 0102) საქონელი და მომსახურების მუხლში (მირონ ხერგიანის წიგნის „კლდის ვეფხვის" გამოცემის თანადაფინანსება, თანადაფინანსება მოხდა შეცდომით გამგეობის ხარჯებიდან);
|
ზ)
აიპ –
მხატვარი ძმების –
რაკლი, მარატ და გოვენ ფარჯიანების მემორიალური სახლ-მუზეუმის (ორგ. კოდი 05.02.05) არაფინანსური აქტივების ზრდის მუხლიდან 64.0 ათასი ლარი, იგივე ორგანიზაციის სუბსიდიის მუხლში;
|
თ)
მუნიციპალიტეტის გამგეობის (ორგ. კოდი 01 02) არაფინანსური აქტივების ზრდის მუხლიდან 23,0 ათასი ლარი, იმავე ორგანიზაციის საქონელი და მომსახურების მუხლში (სიჩქარის შემზღუდავი ბარიერების შესყიდვის უზრუნველსაყოფად);
|
ი)
მუნიციპალიტეტის გამგეობის (ორგ. კოდი 01 02) საქონელი და მომსახურების მუხლიდან 0,005 ათასი ლარი, იმავე ორგანიზაციის სხვა ხარჯების მუხლში (ხაზინის მოთხოვნის შესაბამისად).
|
მუხლი 2 |
ამ დადგენილების პირველიმუხლის გათვალისწინებით (მესტიის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტი) დადგენილების დანართი ჩამოყალიბდეს თანდართული სახით.
|
მუხლი 3 |
დადგენილება ძალაშია გამოქვეყნებისთანავე.
|
|
დანართი №1
|
მესტიის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტი
თავი I მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის მაჩვენებლები |
მუხლი 1. მესტიის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ბალანსი
განისაზღვროს მესტიის მუნიციპალიტეტის ბალანსი თანდართული რედაქციით:
მუხლი 2. მესტიის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის შემოსავლები მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის შემოსავლები განისაზღვროს 12,935.3 ათასი ლარის ოდენობით:
მუხლი 3 მესტიის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის გადასახდელები (ხარჯები) განისაზღვროს მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის ხარჯები 14,836.1ათასი ლარის (მათ შორის ნაშთი 1900.8ათასი ლარი) ოდენობით:
მესტიის მუნიციპალიტეტის პრიორიტეტების დოკუმენტი
მესტიის მუნიციპალიტეტის 2015 წლის ბიუჯეტის პრიორიტეტის დოკუმენტი
მესტიის მუნიციპალიტეტის პრიორიტეტების, პროგრამების, მათი აღწერის, მოსალოდნელი შედეგების ინდიკატორები ბოლო წლებში არჩეული სტრატეგიის შესაბამისად, პრიორიტეტულ მიმართულებებზე მიმართულმა სახსრების ზრდამ შესაძლებელი გახადა ადგილობრივი ინფრასტრუქტურის განვითარება, რაც მნიშვნელოვანი წინაპირობაა მუნიციპალიტეტის ეკონომიკური განვითარებისათვის, რითაც თავის მხრივ უზრუნველყოფილი იქნება მუნიციპალიტეტში მცხოვრები მოსახლეობის სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესება, კულტურის დასვენებისა და სპორტის სფეროების განვითარება. ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, 2015-2018 წლებში მუნიციპალიტეტის სტრატეგია უცვლელია და მოიცავს ადგილობრივი ინფრასტრუქტურის განვითარებას, სოციალური პირობების გაუმჯობესებას, ჯანსაღი ცხოვრების წესის დანერგვას და განათლების ხელშეწყობას. მესტიის მუნიციპალიტეტის ძირითადი პრიორიტეტებია:
შემოსულობების ნაწილში: 2015 წლისათვის ბიუჯეტის საშემოსავლო ნაწილი წარმოდგენილია 12,935,3 ათასი ლარის ოდენობით. ცალკეულ სახეობათა მიხედვით შემოსავლების საპროგნოზო მაჩვენებლები იძლევა შემდეგ სურათს: გადასახადებიდან მისაღები შემოსავლების საპროგნოზო მაჩვენებელი შეადგენს 3,402.0 ათას ლარს, მათ შორის: საწარმოთა ქონების გადასახადი წარმოდგენილია 1,050.0 ათასი ლარის ოდენობით. ქონების გადასახდი სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწაზე 2.0 ათასი ლარის ოდენობით, ქონების გადასახდი არასასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწაზე 2,350.0 ათასი ლარის ოდენობით. გრანტებით მისაღები საპროგნოზო თანხა შეადგენს 3,222.3 ათას ლარს, მათ შორის: სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი გათანაბრებითი ტრანსფერი – 3097.3 ათასი ლარის ოდენობით, მიზნობრივი ტრანსფერი – 125.0 ათასი ლარის ოდენობით. სხვა შემოსავლებიდან გადასახადებიდან მისაღები შემოსავლების საპროგნოზო მაჩვენებელი შეადგენს 300.0 ათას ლარს, კერძოდ, ბუნებრივი რესურსების სარგებლობისთვის მოსაკრებელი – 300.0 ათასი ლარი. საქონელი და მომსახურების რეალიზაციიდან 15.0 ათასი ლარი, ჯარიმები და საურავები – 30.0 ათასი ლარი. არაფინანსური აქტივების კლება დაგეგმილია 30.0 ათასი ლარით. „სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის მუხლში საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 12 მარტის №506 განკარგულებით საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილია 769.039 ათასი ლარი; „რეგიონებში განსახორციელებელი პროექტების ფონდის" მუხლში საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 20 იანვრის №39 განკარგულების ცვლილებით 2015 წლის 7 სექტემბრის №1881 განკარგულებით საქართველოს რეგიონებში განსახორციელებელი ფონდიდან გამოყოფილი – 3,096,976 ლარი. „სტიქიის შედეგების სალიკვიდაციო ფონდის" მუხლში – 2 070 000 ლარი, მათ შორის: 1) საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 29 ივნისის №1381 განკარგულებით სტიქიის შედეგების სალიკვიდაციო ღონისძიებების განხორციელების ფონდიდან გამოყოფილია 1 570 000 ლარი. 2) საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 14 სექტემბრის №1981 განკარგულებით სტიქიის შედეგების სალიკვიდაციო ღონისძიებების განხორციელების ფონდიდან გამოყოფილია 500 000 ლარი. დელეგირებულ უფლებამოსილებებს განეკუთვნება, ქვეყნის თავდაცვისუნარიანობის ამაღლების ხელშეწყობის და ააიპ „მესტიის საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ცენტრის" დაფინანსება. დელეგირებულ უფლებამოსილებათა დასაფინანსებლად გამოყოფილია 125.0 ათასი ლარი. გადასახდელების ნაწილი მესტიის მუნიციპალიტეტის პრიორიტეტების, პროგრამების, მათი აღწერის, მოსალოდნელი შედეგები საინდიკატორები თავდაცვა, საზოგადოებრივი წესრიგი და უსაფრთხოება ქვეყნის თავდაცვისუნარიანობის ხარისხის ამაღლების ხელშეწყობის მიზნით მუნიციპალიტეტში ხორციელდება სამხედრო აღრიცხვის და გაწვევის, წვევამდელთა სამედიცინო შემოწმებისა და ტრანსპორტირების ღონისძიებები. მოსახლეობის სტიქიური მოვლენების, უბედური შემთხვევების და სხვა საგანგებო სიტუაციების შემთხვევაში დახმარების გასაწევად სულ უფრო დიდ მნიშვნელობას იძენს სამაშველო სამსახურის ოპერატიული მოქმედება, მათი მზადყოფნა დროული და სათანადო დახმარების აღმოსაჩენად. აუცილებელია პერსონალის სახანძრო და სამაშველო ტექნიკური ინვენტარით უზრუნველყოფა. პერსონალისათვის სათანადო ხარისხის ინდივიდუალური და ჯგუფური წვრთნების ჩატარება და პროფესიული დონის ამაღლება. საგანგებო სიტუაციების მართვა (პროგრამული კოდი 02 01) საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახური ემსახურება სახანძრო და სხვა უბედური შემთხვევების პრევენციას. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ქვეყნის თავდაცვისუნარიანობის ამაღლების ხელშეწყობა (პროგრამული კოდი 02 03) საქართველოს შეიარაღებული ძალების საბრძოლო მზადყოფნის ამაღლება, მესტიის მუნიციპალიტეტში ხორციელდება წვევამდელთა ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამოკვლევა და მათი გაწვევის პუნქტებამდე ტრანსპორტირების უზრუნველყოფა. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ინფრასტრუქტურის მშენებლობა, რეაბილიტაცია და ექსპლუატაცია (პროგრამული კოდი 03 00) მუნიციპალიტეტის ეკონომიკური განვითარებისათვის აუცილებელ პირობას წარმოადგენს მუნიციპალური ინფრასტრუქტურის შემდგომი გაუმჯობესება და აღნიშნული მიმართულება ბიუჯეტის ერთ-ერთ მთავარ პრიორიტეტს წარმოადგენს. პრიორიტეტის ფარგლებში გაგრძელდება საგზაო ინფრასტრუქტურის მშენებლობა, რეაბილიტაცია და საცხოვრებელი უბნების ეზოების, დასასვენებელი პარკების, საცხოვრებელი კორპუსების კეთილმოწყობა. მუნიციპალური ინფრასტრუქტურის მშენებლობისა და რეაბილიტაციის გარდა პრიორიტეტის ფარგლებში განხორციელდება არსებული ინფრასტრუქტურის მოვლა-შენახვა, დაფინანსება და ექსპლოატაციასთან დაკავშირებული ხარჯები.
მუნიციპალიტეტის გზების და ხიდების რეაბილიტაცია (პროგრამული კოდი 03 01 01) პროგრამით გათვალისწინებულია მუნიციპალიტეტში გზების და ხიდების რეაბილიტაცია. 2015 წ. დაგეგმილია შემდეგი პროექტების განხორციელება:
მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
კომუნალური ინფრასტრუქტურის მშენებლობა-რეაბილიტაცია და მოვლა-შენახვა (პროგრამული კოდი 03 02) პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება გარე-განათების ქსელის გაფართოება, არსებული ქსელის მოვლა-შენახვა და დაფინანსება, მის ექსპლოატაციასთან დაკავშირებული ხარჯები. უზრუნველყოფილი იქნება მესტიის მუნიციპალიტეტის დასუფთავების ღონისძიება, ასევე წყლის სისტემისა და საკანალიზაციო სისტემების რეაბილიტაცია-ექსპლოატაციის ღონისძიებები . გარე განათების მოწყობა, რეაბილიტაცია და ექსპლოატაცია (პროგრამული კოდი 03 02 01) მოსახლეობის უსაფრთხო და კომფორტული გადაადგილებისთვის აუცილებელ პირობას წარმოადგენს მუნიციპალიტეტის განათება, რისი გათვალისწინებითაც ქვეპროგრამის ფარგლებში დაფინანსდება გარე-განათების არსებული ქსელის ექსპლოატაცია, ასევე სოფლის ცენტრებში ახალი წერტილების მოწყობა. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
დასუფთავების ღონისძიებები (პროგრამული კოდი 03 02 02) მუნიციპალიტეტის ერთ-ერთ მთავარ ფუნქციას წარმოადგენს კეთილსაიმედო სანიტარიული მდგომარეობის უზრუნველყოფა. შესაბამისად, ქვეპროგრამის ფარგლებში გათვალისწინებულია მუნიციპალიტეტის ყოველდღიური დაგვა-დასუფთავება და ნარჩენების გატანა. ქვეპროგრამის ფარგლებში ზამთრის პერიოდში განხორციელდება გზის ტექნიკური მარილით დამუშავება, ხოლო დიდთოვლობის შემთხვევაში – ჭარბი თოვლისგან გათავისუფლება. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
წყლის სისტემის რეაბილიტაცია და ექსპლოატაცია (03 02 03) პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება წყლის სისტემების რეაბილიტაცია,კერძოდ:
მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები: მოსახლეობისთვის წყლის მიწოდების უზრუნველყოფა. მუნიციპალიტეტის კეთილმოწყობის ღონისძიებები (პროგრამული კოდი 03 03) პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება დაბის ცენტრის რეაბილიტაციის სამუშაოები, ისტორიული უბნების აღდგენა-რეაბილიტაცია, კულტურული ძეგლების რეაბილიტაცია. აღნიშნული პროგრამის ფარგლებში ფინანსდება ეკლესია-მონასტრების რეაბილიტაცია- აშენება. 16 საბავშვო ბაღის აშენებაა დაგეგმილი. სოფ. ცხუმარში მჟავე წყლის კეთილმოწყობა. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
სარწყავი არხებისა და ნაპირსამაგრი ჯებირების მშენებლობა-რეაბილიტაცია (პროგრამული კოდი 03 04) პროგრამის ფარგლებში განხორციელდება სანიაღვრე-სარწყავი არხების და მდინარის ნაპირსამაგრი გაბიონების მშენებლობა-რეაბილიტაცია,კერძოდ:
მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები: სტიქიის შედეგების ლიკვიდაცია სოფლის მხარდაჭერის პროგრამა (პროგრამული კოდი 03 05) სოფლის მხარდაჭერის პროგრამა ითვალისწინებს სოფლებში ცხოვრებისთვის აუცილებელი პირობების გაუმჯობესებას, ინფრასტრუქტურის განვითარებას. სოფლის მხარდაჭერის პროგრამის ფარგლებში ხორციელდება იმ პროექტების დაფინანსება, რაც მოსახლეობის ინტერესებიდანაა გამომდინარე. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
განათლება (პროგრამული კოდი 04 00) მომავალი თაობის აღზრდის მიმართულებით დაწყებითი და ზოგადი განათლების გარდა მნიშვნელოვანი როლი ენიჭება ასევე სკოლამდელ განათლებას, რაც ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის საკუთარ უფლებამოსილებებს განეკუთვნება და, შესაბამისად, მუნიციპალიტეტის ერთ-ერთ პრიორიტეტს წარმოადგენს, რომლის ფარგლებში მომდევნო წლებში განხორციელდება საბავშვო ბაღების ფუნქციონირებისათვის საჭირო ხარჯების დაფინანსება. მათი რეაბილიტაცია და ინვენტარით უზრუნველყოფა სკოლამდელი განათლების გარდა პრიორიტეტის ფარგლებში განხორციელდება ისეთი პროგრამების დაფინანსება, რომლებიც ხელს შეუწყობს მოსახლეობის დასაქმებას. სკოლამდელი განათლების დაფინანსება (პროგრამული კოდი 04 01) მუნიციპალიტეტში ამ ეტაპზე ფუნქციონირებს 21 ბაღი, სადაც განათლებას იღებს 341 ბავშვი. ქვეპროგრამის ფარგლებში მუნიციპალიტეტი აფინანსებს ბაღების ფუნქციონირებისათვის ყველა ხარჯს, მათ შორის მასწავლებელთა და აღმზრდელთა ხელფასებს, ბავშვების კვების და სხვა მიმდინარე ხარჯებს. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ხელოვნების სკოლა (პროგრამული კოდი 04 03) ხელოვნების სკოლის მიზანია პიროვნების ინდივიდუალური შემოქმედების განვითარება, ხელოვნების სხვადასხვა დარგთან ზიარების თანაბარი პირობების შექმნა.მომდევნო წლებში დავგეგმეთ სხვადასხვა დარგის დამატება, რაც გამოიწვევს პედაგოგთა და მოსწავლეთა რიცხვის გაზრდას და მათ ჩაბმას აქტიურად სასწავლო პროცესში. ხელოვნების სკოლის ამოცანაა პიროვნების ინდივიდუალური შემოქმედებითი მიდრეკილებების განვითარება, ხელოვნების სხვადასხვა დარგთან ზიარების თანაბარი პირობების შექმნა; ხელოვნების სკოლის ფუნქციები მოიცავს სამ ძირითად მიმართულებას: 1) საფორტეპიანო სწავლება; 2) სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სწავლება; 3) ფოლკლორი და სახვითი ხელოვნების სწავლება. ხელოვნების სკოლა დაფუძნდა 2013 წ. 19 ივლისს საკრებულოს განკარგულების საფუძველზე, ფუნქციონირება დაიწყო 2014 წ.-ის მარტიდან. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
კულტურა, რელიგია, ახალგაზრდობის ხელშეწყობა და სპორტი (პროგრამული კოდი 05 00) მუნიციპალიტეტის ინფრასტრუქტურული და ეკონომიკური განვითარების პარალელურად აუცილებელია ხელი შეეწყოს კულტურული ტრადიციების დაცვას და ღირსეულ გაგრძელებას. ამასთანავე ერთ-ერთი პრიორიტეტია ახალგაზრდების მრავალმხრივი (როგორც სულიერი, ისე ფიზიკური თვასაზრისით) განვითარების ხელშეწყობა და მათში ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრება. შესაბამისად, მუნიციპალიტეტი განაგრძობს კულტურული ობიექტების ფინანსურ მხარდაჭერას, წარმატებული სპორტსმენების ხელშეწყობას და შესაბამისი პირობების შექმნას, რათა ნიჭიერმა ბავშვებმა და ახალგაზრდებმა შეძლონ მათი სპორტული შესაძლებლობების განვითარება. ა(ა)იპ „სპორტული სკოლების გაერთიანება“ (პროგრამული კოდი 05 01 01) ქვეპროგრამის ფარგლებში განხორციელდება სხვადასხვა სპორტული სკოლის ფინანსური მხარდაჭერა, რათა მათ ჰქონდეთ შესაძლებლობა, უზრუნველყონ სპორტსმენებისათვის სავარჯიშოდ შესაბამისი პირობების შექმნა და ნიჭიერი სპორტსმენების წახალისება. ქვეპროგრამის ფარგლებში გამოყოფილი თანხები ემსახურება ახალგაზრობის მაქსიმალურ ჩართვას სპორტის სხვადასხვა სახეობაში, ახალგაზრდებისათვის სპორტულ გამაჯანსაღებელი პირობების შექმნას. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
კულტურის განვითარების ხელშეწყობა (პროგრამული კოდი 05 02) პროგრამის ფარგლებში ფინანსდება კულტურის ცენტრი, მუსიკალური სკოლა, სამხატვრო სკოლა და ბიბლიოთეკები. (კულტურის ცენტრი (პროგრამული კოდი 05 02 01) მუნიციპალიტეტის კულტურული ტრადიციების დაცვის მიზნით პროგრამის ფარგლებში ფინანსდება კულტურის ცენტრი, მასში შემავალი 5 კულტურის სახლი, 2 სასოფლო კლუბი, ახალგაზრდული ცენტრი ,,ბეთქილი”, 2 სახელობითი მუზეუმი, 3 ფოლკლორული ანსამბლი (,,რიჰო”, ,,ლატალი” ახალგაზრდული ფოლკლორული ჯგუფი ,,ბეთქილი”). მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ბიბლიოთეკების დაფინანსება (პროგრამული კოდი 05 02 04) ბიბლიოთეკების დაფინანსება მიზნად ისახავს მკითხველთა სწრაფი და სრული დაკმაყოფილების მათთვის საჭირო ინფორმაციითა და საბიბლიოთეკო დოკუმენტებით უზრუნველყოფას. ხელსაყრელი პირობების შექმნას პიროვნების შემოქმედებითი განვითარებისათვის. მოსახლეობის ყველა ფენის მომსახურეობას. საბავშვო ან მასობრივ ბიბლიოთეკებში ფონდების შექმნის მიზნით კულტურულ-საგანმანათლებლო ღონისძიებების მოწყობას. მომდევნო წლებში დაგეგმილი გვაქვს: კეთილმოწყობილი სამკითხველო დარბაზის გაკეთება,რაც მკითხველის მოზიდვას გამოიწვევს,საცავის რეაბილიტაცია,სადაც განლაგებულია ფონდი. ახალი ბეჭდური პროდუქციის შექმნა. მთავარი ბიბლიოთეკის წიგნადი ფონდის ელექტრონულ ფორმატზე გადასვლა. 2015 წლის მთავარ პრიორიტეტად გვაქვს დასახელებული ნაკრაში,უშგულში და იფარში ბიბლიოთეკის გახსნა. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ხელოვნების სახლ-მუზეუმი (05 02 05) აიპ „ხელოვნების მუზეუმი“ მიზნად ისახავს მხატვარი ძმების – ირაკლი,მარატ და გოვენ ფარჯიანების თანამედროვე ხელოვნების მემორიალური სახლ-მუზეუმის გახსნას და ფუნქციონირებას. ახალგაზრდული პროგრამების დაფინანსება (05 03) აღნიშნული პროგრამა ემსახურება ახალგაზრდა თაობის მრავალმხრივ განათლებას და ზოგადი უნარების ჩამოყალიბებას. 2015 წ. აღნიშნული თანხით იგეგმება: პროექტი „ფოლკლორული ფესტივალი ზემო სვანეთი 2015“; სოციალურ-საგანმანათლებლო მედიაპროექტი „ეტალონი“; „ზემო სვანეთის არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის პირველადი ინვენტარიზაცია“(ბროშურების გამოცემა). „მხიარული სტარტები“; „მხიარულთა და საზრიანთა კლუბი“. 26 მაისის ღონისძიება. მირონ ხერგიანის წიგნის გამოცემის თანადაფინანსება, „კლდის ვეფხვის“ინგლისურენოვანი თარგმანი; ერეკლე საღლიანის ლექსების კრებული „შამარირა“; ბავშვთა დაცვის დღე; „ჩვენ ვსწავლობთ ბიბლიას“; „რა, სად, როდის“; „არქეოლოგიური გათხრები სვანეთში“; ექვთიმე თაყაიშვილზე ფილმი: „ნაკვალევზე“. ააიპ „ლეო ფილფანის სახელობის სახალხო და ფოლკლორის თეატრი“ (პროგრამული კოდი 05 04) ამ პროგრამის ფარგლებში თეატრის ფუნქციონირებისთვის საჭირო ღონისძიებების გატარება,პერსონალის დაფინანსება, ქვეპროგრამის . მომდევნო წლებში დაგეგმილი გვაქვს თეატრის რეაბილიტაცია, კვალიფიციური კადრების დამატება, საინტერესო პროექტების შექმნა. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ააიპ „კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ცენტრის" დაფინანსება (05 05) აღნიშნული ააიპ ემსახურება კულტურული ძეგლების აღრიცხვას და რეაბილიტაციას, რაც ხელს შეუწყობს კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნებას და დაცვას. მოსახლეობის ჯანმრთელობის დაცვა და სოციალური უზრუნველყოფა (პროგრამული კოდი 06 00) პროგრამა ითვალისწინებს მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე მცხოვრები მოსახლეობის სხვადასხვა ფენის გარკვეული შეღავათებითა და სოციალური დახმარებებით უზრუნველყოფას. საზოგადოებრივი ჯანდაცვის მომსახურება (პროგრამული კოდი 06 01) ჯანდაცვის პროგრამა ითვალისწინებს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი ტრანსფერის ფარგლებში „საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის შესახებ" საქართველოს კანონით განსაზღვრული ფუნქციების დაფინანსებას, რომლის მიზანია გადამდებ დაავადებათა ეპიდზედამხედველობა და კონტროლი, ადამიანის ჯანმრთელობისათვის უსაფრთხო გარემოს შექმნა, ცხოვრების წესის დამკვიდრება, გადამდებ დაავადებათა ეპიდზედამხედველობის და კონტროლის ღონისძიებების ჩატარება. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
მოსახლეობის სოციალური უზრუნველყოფა (პროგრამული კოდი 06 02) პროგრამა ითვალისწინებს მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე მცხოვრები მოსახლეობის სხვადასხვა ფენებისათვის გარკვეული შეღავათებითა და სოციალურიდახმარებებით უზრუნველყოფას. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი ტრანსფერის ფარგლებში კანონმდებლობით გათვალისწინებული სარიტუალო მომსახურების ხარჯების ანაზღაურებას, მოხუცებულთა, მიუსაფართა და სოციალურად დაუცველთა კვებით და საცხოვრებელი ფართით უზრუნველყოფას, დემოგრაფიული მდგომარეობის გაუმჯობესებას და სხვა სოციალურ ღონისძიებებს, რომლებიც მთლიანობაში უზრუნველყოფენ მუნიციპალიტეტის მოსახლეობის სოციალური მდგომარეობის გაუმჯობესებას. მარჩენალდაკარგულთა სოციალური დაცვა (პროგრამული კოდი 06 02 01) აღნიშნული პროგრამით ხორციელდება დედ-მამით ობოლ და ინვალიდ ბავშვთა დახმარება. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
გაჭირვებულ ოჯახთა ერთჯერადი დახმარება (პროგრამული კოდი 06 02 02) აღნიშნული პროგრამა მოიცავს გაჭირვებული ოჯახების გადაუდებელი ღონოსძიებების დაფინანსებას. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
ვეტერანთა (ხანდაზმულთა) სოციალური დაცვა (პროგრამული კოდი 06 02 03) ხანდაზმულთა და ვეტერანთა დასახმარებლად აღნიშნული პროგრამა მოიცავს შემდეგ ქვეპროგრამებს: 1. ომის მონაწილეებთან გათანაბრებულ პირებზე დახმარება ; 2. გარდაცვლილ დევნილთა და ვეტერანთა ოჯახებზე (დაკრძალვის ხარჯები) დახმარება; 3. ხანდაზმულები. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
მესტიის მუნიციპალიტეტის ოჯახებისა და ბავშვების სოციალური დაცვა (პროგრამული კოდი 06 03) პროგრამა მოიცავს შემდეგ ქვეპროგრამებს: 1. ახალშობილებზე ერთჯერად დახმარებას; 2. ონკოლოგიურ და მძიმე ავადმყოფებზე ერთჯერადი დახმარებას; 3. პირველი ჯგუფის ინვალიდების ერთჯერად დახმარებას. მრავალშვილიანები გადაუდებელი ქირურგიული ოპერაცია მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
სტიქიის შედეგად დაზარალებული ოჯახების დახმარება (პროგრამული კოდი 06 04) აღნიშნული პროგრამა ითვალისწინებს ხანძრით და ბუნებრივი კატაკლიზმებით დაზარალებული ოჯახების დახმარებას. მოსალოდნელი საბოლოო შედეგები:
|
დოკუმენტის კომენტარები