,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე

  • Word
,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე
დოკუმენტის ნომერი 01/ნ
დოკუმენტის მიმღები საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი
მიღების თარიღი 06/01/2012
დოკუმენტის ტიპი საქართველოს მინისტრის ბრძანება
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი ვებგვერდი, 09/01/2012
ძალაში შესვლის თარიღი 01/01/2012
ძალის დაკარგვის თარიღი 16/02/2017
სარეგისტრაციო კოდი 430210000.22.022.016267
  • Word
01/ნ
06/01/2012
ვებგვერდი, 09/01/2012
430210000.22.022.016267
,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი
დროებით, ფაილს შესაძლოა გააჩნდეს ვიზუალური ხარვეზი, სრული ვერსიის სანახავად დააჭირეთ ფაილის გადმოწერას

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის

ბრძანება 01/ნ

2012 წლის 6 იანვარი

 ქ. თბილისი

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე

„ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-20 მუხლის მე-4 პუნქტის საფუძველზე, ვბრძანებ:

 მუხლი 1. „ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანებაში (ვებპორტალი, 250211, 25/02/2011) შეტანილ იქნეს ცვლილება და:

1. ბრძანებით დამტკიცებული ,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესის” (დანართი №1):

ა) მე-2 მუხლის:

ა.ა) „ა” და „ბ” ქვეპუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ა) საავტორო უფლების მფლობელი – ფიზიკური ან იურიდიული პირი;

ბ) ავტორი/ავტორთა ჯგუფი (შემდეგში – ავტორი) – ნებისმიერი ფიზიკური პირი/პირები, რომლის/რომელთა ინტელექტუალურ-შემოქმედებითი საქმიანობის შედეგადაც შეიქმნა გრიფის მისანიჭებლად წარმოდგენილი სახელმძღვანელო/სერია;”;

ა.ბ) „ლ” და „მ” ქვეპუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

ლ) სახელმძღვანელოს ჯამური ქულა – ერთი შემფასებლის მიერ ერთი კლასის/დონის სახელმძღვანელოსათვის მინიჭებული ქულების ჯამი ცალ-ცალკე, „სახელმძღვანელოს შეფასების კრიტერიუმებისა” (დანართი №1) და „სახელმძღვანელოს მაკეტის ტექნიკური პარამეტრების” (დანართი №1ან დანართი №1) ცალკეული ფორმის მიხედვით;

 მ) სახელმძღვანელოს საბოლოო ქულა – ერთი სახელმძღვანელოს ყველა შემფასებლის მიერ ამ სახელმძღვანელოსთვის მინიჭებული ჯამური ქულების საშუალო არითმეტიკული წარმოდგენილი ცალ-ცალკე, „სახელმძღვანელოს შეფასების კრიტერიუმებისა” (დანართი №1) და „სახელმძღვანელოს მაკეტის ტექნიკური პარამეტრების” (დანართი №1ან დანართი №1) ცალკეული ფორმის მიხედვით;”;

ა.გ) „ნ” და „ო” ქვეპუნქტები ამოღებულ იქნეს;

ა.დ) „პ” ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„პ) კონკურსანტი – ფიზიკური ან იურიდიული პირი, რომელიც საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს (შემდეგში – სამინისტრო) მმართველობის სფეროში შემავალ საჯარო სამართლის იურიდიულ პირ განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრს (შემდეგში – ცენტრი) წარუდგენს განაცხადს სახელმძღვანელოსათვის/სერიისთვის გრიფის მინიჭების თხოვნით.”;

ბ) მე-3 მუხლის მე-3 და მე-4 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. ინტერესთა კონფლიქტის წარმოქმნისას მხარეები ვალდებულნი არიან განაცხადონ ამის შესახებ. ასეთ დროს ცენტრის დირექტორი უფლებამოსილია მიიღოს ერთ-ერთი შემდეგი გადაწყვეტილება:

ა) შემფასებლის აცილება;

) შემფასებლის დასკვნის გაუქმება.

4. ამ მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში სახელმძღვანელო/სერია შეფასებისათვის გადაეცემა სხვა შემფასებელს, ხოლო თუ გრიფირების შეუფერხებელი მიმდინარეობის მიზნებისათვის ამ მუხლის მე-3 პუნქტის „ბ” ქვეპუნქტით გათვალისწინებული გარემოების დადგომისას განმეორებითი შეფასების განსახორციელებლად არ რჩება საკმარისი დრო, ამ შემფასებლის შეფასება არ მიიღება მხედველობაში.”;

გ) მე-5 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

     „მუხლი 5. სახელმძღვანელოს გრიფირების ეტაპები

1. სახელმძღვანელოს გრიფირება შედგება სამი ეტაპისაგან:

ა) ეტაპი I – განცხადებისა და სახელმძღვანელოს/სერიის მიღება;

ბ) ეტაპი II – სახელმძღვანელოს/სერიის შეფასება;

გ) ეტაპი III – გრიფის მინიჭება-გამოქვეყნება.

 2. ცენტრის დირექტორის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით გრიფირება შეიძლება გამოცხადდეს როგორც სახელმძღვანელოზე, ასევე სერიაზე, ასევე, სახლემძღვანელოს ცალკეულ სახეებზე საგნებისა და კლასების/დონეების მიხედვით.”;

დ) მე-6 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

     „მუხლი 6. განაცხადებისა და სახელმძღავნელოს/სერიის მიღება

1. გრიფირებაში მონაწილეობის მისაღებად კონკურსანტმა ცენტრს უნდა წარუდგინოს:

ა) განაცხადი, რომლის ფორმას ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ - სამართლებრივი აქტით ამტკიცებს ცენტრის დირექტორი;

ბ) სახელმძღვანელოს/სერიის ანკეტა, რომლის ფორმას ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით ამტკიცებს ცენტრის დირექტორი;

გ) სახელმძღვანელოს/სერიის:

გ.ა) სრული, ფერადი ვერსიის ერთი ბეჭდური ეგზემპლარი, იმ ფორმით რა ფორმითაც კონკურსანტს წარმოუდგენია მისი დაბეჭდვა გრიფის მინიჭების შემთხვევაში;

გ.ბ) ხუთი შავ-თეთრი ნაბეჭდი ეგზემპლარი და ამავე რაოდენობის ფერადი ელექტრონული ვერსია (ჩაწერილი CD/DVD-writer-ზე) იმ სახით, რომლითაც გამოირიცხება საავტორო უფლების მფლობელის ან ავტორის იდენტიფიცირება ან ხუთი ფერადი ნაბეჭდი ეგზემპლარი, რომლითაც, ასევე, გამოირიცხება საავტორო უფლების მფლობელის ან ავტორის იდენტიფიცირება;

დ) გრიფირებისათვის წარმოდგენილ სახელმძღვანელოზე საავტორო უფლების ფლობის დამადასტურებელი დოკუმენტი (საავტორო უფლების მფლობელის შემთხვევაში);

ე) კონკურსანტი ფიზიკური პირის შემთხვევაში (თუ იგი ავტორია) მისი პირადობის მოწმობის ასლი, ხოლო იურიდიული პირის შემთხვევაში, მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის მიერ გაცემული ამონაწერი და ინფორმაცია, რომ არ ხორციელდება იურიდიული პირის რეორგანიზაცია ან ლიკვიდაცია;

ვ) კონკურსანტის წარმომადგენლობაზე უფლებამოსილების დამადასტურებელი დოკუმენტი და წარმომადგენლის პირადობის მოწმობის ასლი;

ზ) სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების საფასურის ცენტრის მიერ მითითებულ ანგარიშზე გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი;

თ) თანხმობები:

თ.ა) გრიფირებისათვის წარმოდგენილი სახელმძღვანელოსათვის/სერიისათვის გრიფის მინიჭების შემთხვევაში, ცენტრისათვის მისი გამოყენების უფლებით ჩვეულებრივი ლიცენზიის ხელშეკრულებით გადაცემაზე;

თ.ბ) გრიფირებისათვის წარმოდგენილი სახელმძღვანელოსათვის/სერიისათვის შემთანხმებელი კომისიის მიერ გაწეული რეკომენდაციის – „გამორჩეულად საუკეთესო” საფუძველზე გრიფის მინიჭების შემთხვევაში ცენტრისათვის მისი გამოყენების უფლებით განსაკუთრებული ლიცენზიით საავტორო უფლების გადაცემაზე, ანაზღაურების სანაცვლოდ;

თ.გ) სახელმძღვანელოსათვის/სერიისათვის გრიფის მინიჭების შემთხვევაში, მასწავლებლის წიგნი საჩუქრად გადასცეს შესაბამისი საგნის კლასის ყველა იმ მასწავლებელს, რომელიც მას სახელმძღვანელოდ იყენებს სასწავლო პროცესში, გარდა იმ შემთხვევისა, როცა სახელმძღვანელო წარმოდგენილია მხოლოდ მასწავლებლის წიგნით;

2. გრიფირებაში მონაწილეობის მისაღებად, გარდა ამ მუხლით დადგენილი დოკუმენტაციისა, სავალდებულოა განაცხადი ერთდროულად აკმაყოფილებდეს შემდეგ პირობებს:

ა) გრიფის მისანიჭებლად წარმოდგენილი თითოეული სახელმძღვანელო განკუთვნილი უნდა იყოს საგნის ერთი კლასისთვის/დონისთვის;

ბ) წარმოდგენილი სერია განკუთვნილი უნდა იყოს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ერთი საგნისთვის საფეხურის ფარგლებში, ხოლო სპორტისა და უცხოური ენების საბაზო და საშუალო საფეხურის სახელმძღვანელოებისათვის ამავე საფეხურების ფარგლებში;

გ) სერიის წარმოდგენის შემთხვევაში გრიფის მინიჭებისთვის დადგენილ მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეს სერიის თითოეული სახელმძღვანელო.

3. კონკურსანტს უფლება აქვს წერილობითი განცხადების საფუძველზე, სახელმძღვანელოს/სერიის შესაფასებლად გადაცემამდე გამოიტანოს თავისი განაცხადი და მოითხოვოს გადახდილი საფასურის უკან დაბრუნება.

4. კონკურსანტს, ამ მუხლის შესაბამისად, განაცხადის წარმოდგენის შემთხვევაში ეძლევა განაცხადის ცენტრში მიღების თარიღისა და რეგისტრაციის რიგითი ნომრის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

5. ცენტრი უფლებამოსილია კონკურსანტს მოსთხოვოს სახელმძღვანელოს ავტორის პროფესიული ბიოგრაფიის (CV) წარმოდგენა.”;

ე) მე-7 მუხლის მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„4. შემფასებლის უფლებები და მოვალეობები განისაზღვრება ცენტრთან გაფორმებული ხელშეკრულებით.”;

ვ) მე-8 მუხლის:

ვ.ა) პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

,,1) სახელმძღვანელო/სერია ფასდება „სახელმძღვანელოს შეფასების კრიტერიუმებითა” (დანართი №1) და „სახელმძღვანელოს მაკეტის ტექნიკური პარამეტრებით” (დანართი №1ან დანართი №1), რაზეც შემფასებლის მიერ ივსება შესაბამისი ფორმები.”;

ვ.ბ) მე-3 და მე-4 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„3. სახელმძღვანელომ/სერიის თითოეულმა სახელმძღვანელომ (სახელმძღვანელოს საბოლოო ქულამ) გრიფის მისანიჭებლად სავალდებულოდ უნდა გადალახოს დანართი №1-ის შეფასების თითოეული ფორმისათვის დადგენილი მაქსიმალური ჯამური ქულების 90% და დანართი №1-ის ან №1-ის შეფასების ფორმებისათვის დადგენილი მაქსიმალური ჯამური ქულების 50%.

4. გრიფირებისათვის წარმოდგენილი მოსწავლის წიგნი ან/და მოსწავლის რვეული ფასდება „სახელმძღვანელოს მაკეტის ტექნიკური პარამეტრების” შეფასების შესაბამისი ფორმის (დანართი №1 ან №1) მიხედვით, რომლისათვის დადგენილი ქულობრივი ბარიერის გადაულახავობის შემთხვევაში განაცხადი კარგავს გრიფირების მე-3 ეტაპზე გადასვლის შესაძლებლობას და აღარ შეფასდება „სახელმძღვანელოს შეფასების კრიტერიუმების” მიხედვით.”;

ვ.გ) მე-10 პუნქტის ,,ა” ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ა) არ აკმაყოფილებს ამ წესით დადგენილ გრიფირებაში მონაწილეობის პირობებს და არ არის წარმოდგენილი შესაბამისი დოკუმენტაცია;”;

ზ) მე-9 მუხლის:

ზ.ა) პირველი და მე-2 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„1. სახელმძღვანელოების ჯამურ ქულებზე დაყრდნობით საგნობრივი ჯგუფები გამოითვლიან თითოეული მათგანის საბოლოო ქულას და ადგენენ შესაბამის დასკვნებს, რომლებიც განსაზღვრავს იმ სახელმძღვანელოთა ჩამონათვალს, რომლებმაც გადალახეს ყველა ფორმისათვის დადგენილი ქულობრივი ბარიერი და შესაძლებელია მიენიჭოთ გრიფი.

2. საგნობრივი ჯგუფების დასკვნები შესათანხმებლად წარედგინება შემთანხმებელ კომისიას.”;

ზ.ბ) მე-5 და 51 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„5. შემთანხმებელი კომისია უფლებამოსილია საგნობრივი ჯგუფის წარდგინებით, საკუთარი შეხედულებისამებრ, მიიღოს გადაწყვეტილება, ქვეყნის ფარგლებს გარეთ შექმნილი სახელმძღვანელოსათვის/სერიისათვის, ამ წესით დადგენილი გრიფირების ეტაპების გავლის გარეშე, გრიფის მინიჭების შესახებ, რაც ფორმდება ცენტრის დირექტორის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

51. ცენტრი უფლებამოსილია საჭიროების შემთხვევაში (მათ შორის, რომელიმე კონკრეტული საგნის სასკოლო სახელმძღვანელოს არარსებობის ან სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში), სახელმწიფოს ინტერესებიდან გამომდინარე, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ბრძანებით შექმნას, მათ შორის, შემოსავლის მიღების მიზნით, სასკოლო სახელმძღვანელო, რომელიც წარედგინება შემთანხმებელ კომისიას გრიფის მისანიჭებლად. ასეთ სახელმძღვანელოებზე საავტორო – პირადი არაქონებრივი და ქონებრივი – უფლებები ეკუთვნის ცენტრს. შემთანხმებელი კომისია გადაწყვეტილებას ცალკეული სახელმძღვანელოსთვის/სერიისთვის გრიფის მინიჭების შესახებ იღებს ამ წესით დადგენილი გრიფირების ეტაპების გავლისა და საფასურის გადახდის გარეშე, რაც ფორმდება ცენტრის დირექტორის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.”;

ზ.გ) მე-7 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„7. ცენტრი „ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების შესახებ” ცენტრის დირექტორის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემამდე მის ვებგვერდზე აქვეყნებს ამ აქტის პროექტს. თუ შემფასებელი თვლის, რომ სასურველია განხორციელდეს კონკრეტული სახელმძღვანელოს გარკვეული კორექტურა (ტექნიკური თვალსაზრისით), ცენტრი ვალდებულია კონკურსანტს მისცეს რეკომენდაციები, ხოლო ამ უკანასკნელმა არა უგვიანეს 5 სამუშაო დღისა ასახოს ისინი და შესწორებული სახელმძღვანელოს/სერიის ერთი სრული ელექტრონული რედაქტირებადი ვერსია შესრულებული გრაფიკულ (საგამომცემლო) პროგრამაში წარმოადგინოს ცენტრში.”;

თ) მე-13 მუხლის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის მე-14 მუხლი:

     „მუხლი 14. გრიფირებასთან დაკავშირებული დოკუმენტაციის დაარქივება

1. გრიფირებისათვის კონკურსანტების მიერ წარმოდგენილი სახელმძღვანელოები გრიფირების დასრულების შემდეგ შეინახება ცენტრში იმავე კალენდარული წლის დასრულებამდე, რის შემდეგაც ისინი ექვემდებარება განადგურებას. ამ დროის განმავლობაში კონკურსანტს უფლება აქვს განცხადების საფუძველზე ისინი უკან გამოითხოვოს.

2. ცენტრი უზრუნველყოფს კონკურსანტის მიერ მე-9 მუხლის მე-7 პუნქტში განსაზღვრული სახელმძღვანელოს სრული ელექტრონული რედაქტირებადი ვერსიის, რომელიც შესრულებულია გრაფიკულ (საგამომცემლო) პროგრამაში, უსაფრთხო შენახვას გრიფის მოქმედების ვადის განმავლობაში, ხოლო შემდეგ მის განადგურებას.”;

ი) დანართი №1,,სახელმძღვანელოს შეფასების კრიტერიუმები” შეფასების ფორმა №1-ის მე-5 მუხლის მე-2 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„5.2. სახელმძღვანელო აკმაყოფილებს ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ჩამოყალიბებულ მოთხოვნებს განმსაზღვრელ შეფასებასთან დაკავშირებით (ეს გრაფა ივსება მხოლოდ V-XII კლასების, გარდა სპორტის საგნისა, ყველა საგნის სახელმძღვანელოების შეფასებისას).”;

კ) დანართი №1 ,,სერიის შემაჯამებელი ფორმა” ამოღებულ იქნეს;

ლ) დაემატოს დანართი №1 და ჩამოყალიბდეს თანდართული სახით.

2. ბრძანებით დამტკიცებული „ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების საფასური” (დანართი №2) ჩამოყალიბდეს თანდართული სახით.

 მუხლი 2. 2012 წლის 1 იანვრამდე ,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანების საფუძველზე წარმოშობილი სამართლებრივი ურთიერთობების უფლებამონაცვლედ 2012 წლის 1 იანვრიდან განისაზღვროს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრი.

მუხლი 3. ბრძანება ამოქმედდეს 2012 წლის 1 იანვრიდან.

დ. შაშკინი

                                                                                                                                               დანართი №1

სახელმძღვანელოს მაკეტის ტექნიკური პარამეტრები

(საბაზო და საშუალო საფეხურებისათვის)

 

შეფასების ფორმა №1. გრიფირებისათვის მოსწავლის წიგნისა და რვეულის მაკეტის ტექნიკური პარამეტრების შეფასების კრიტერიუმები

სახელმძღვანელოს კოდი:  ___________________,       შემფასებლის კოდი: __________.

 

მუხლი 1. კომპონენტი – სტანდარტიზებული ფორმატი

 

 

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

1.1

სტანდარტიზებული ფორმატი – (მოსწავლის წიგნისთვის არანაკლებ B5-ისა და არა უმეტეს

A4-ისა;

მოსწავლის რვეულისთვის არანაკლებ A5-ისა და არა უმეტეს A4-ისა)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

IV დონე

V დონე

VI დონე

VII დონე

 

VIII დონე

 

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

1.1

სტანდარტიზებული ფორმატი – (მოსწავლის წიგნისთვის არანაკლებ B5-ისა და არა უმეტეს

A4-ისა;

მოსწავლის რვეულისთვის არანაკლებ A5-ისა და არა უმეტეს A4-ისა)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

I დონე

I I დონე

I I I  დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

1.1

სტანდარტიზებული ფორმატი – (მოსწავლის წიგნისთვის არანაკლებ B5-ისა და არა უმეტეს

A4-ისა;

მოსწავლის რვეულისთვის არანაკლებ A5-ისა და არა უმეტეს A4-ისა)

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

    მუხლი 2. კომპონენტი – ტექსტის აღქმის ხარისხი

 

 

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

2.1

 ძირითადი ტექსტის სტრიქონის სიგრძე არა უმეტეს 15 სმ-ისა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

შიდა მინდვრის მინიმალური ზომაა 2 სმ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

სახელმძღვანელოში მოსწავლის ასაკის შესაბამისადაა შერჩეული ტექსტის მოცულობა და შრიფტის ზომა, წინადადებების განლაგება, დაცულია თანაფარდობა ილუსტრაციებსა და ტექსტს შორის. დატოვებულია ცარიელი სივრცე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულების ჯამი კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

IV დონე

V დონე

VI დონე

VII დონე

 

VIII დონე

 

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

2.1

 ძირითადი ტექსტის სტრიქონის სიგრძე არა უმეტეს 15 სმ-ისა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

შიდა მინდვრის მინიმალური ზომაა 2 სმ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

სახელმძღვანელოში მოსწავლის ასაკის შესაბამისადაა შერჩეული ტექსტის მოცულობა და შრიფტის ზომა, წინადადებების განლაგება, დაცულია თანაფარდობა ილუსტრაციებსა და ტექსტს შორის. დატოვებულია ცარიელი სივრცე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულების ჯამი კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

2.1

 ძირითადი ტექსტის სტრიქონის სიგრძე არა უმეტეს 15 სმ-ისა

 

 

 

 

 

 

2.2

შიდა მინდვრის მინიმალური ზომაა 2 სმ

 

 

 

 

 

 

2.3

სახელმძღვანელოში მოსწავლის ასაკის შესაბამისადაა შერჩეული ტექსტის მოცულობა და შრიფტის ზომა, წინადადებების განლაგება, დაცულია თანაფარდობა ილუსტრაციებსა და ტექსტს შორის. დატოვებულია ცარიელი სივრცე

 

 

 

 

 

 

ქულების ჯამი კლასების მიხედვით

 

 

 

მუხლი 3. კომპონენტი – კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

VII

ნორმა 11-12

VIII

ნორმა 11-12

IX

ნორმა 11-12

X

ნორმა 11-12

XI

ნორმა 11-12

XII

ნორმა 11-12

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

3.1

კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 11-12

II დონე

ნორმა 11-12

III დონე

ნორმა 11-12

IV დონე

ნორმა 11-12

V დონე

ნორმა 11-12

VI დონე

ნორმა 11-12

VII დონე

ნორმა 11-12

VIII დონე

ნორმა 11-12

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

3.1

კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

   

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

3.1

კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

მუხლი 4. კომპონენტი – ინტერლინიაჟის ზომა

 

 

 

VII კლასი

ნორმა

14

VII კლასი

ნორმა

14

IX კლასი

ნორმა

14

X კლასი

ნორმა

13-14

XI კლასი

ნორმა

13-14

XII კლასი

ნორმა

13-14

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

4.1

ინტერლინიაჟის (მანძილი სტრიქონებს შორის ) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 11-12

II დონე

ნორმა 11-12

III დონე

ნორმა 11-12

IV დონე

ნორმა 13-14

V დონე

ნორმა 13-14

VI დონე

ნორმა 13-14

VII დონე

ნორმა 13-14

VIII დონე

ნორმა 13-14

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

4.1

ინტერლინიაჟის (მანძილი სტრიქონებს შორის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 14

II დონე

ნორმა 14

III დონე

ნორმა 14

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

4.1

ინტერლინიაჟის (მანძილი სტრიქონებს შორის) ზომა პუნქტებში (ძირითდი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

მუხლი 5. კომპონენტი – ტექსტის სვეტებად განაწილება

 

 

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

5.1

საბაზო და საშუალო საფეხურებზე დაშვებულია ძირითადი ტექტსის სვეტებად დაყოფა. სვეტებს შორის მანძილი 9 მმ. სვეტში სტრიქონის მინიმალური სიგრძე 7 სმ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 11-12

II დონე

ნორმა 11-12

III დონე

ნორმა 11-12

IV დონე

ნორმა 11-12

V დონე

ნორმა 11-12

VI დონე

ნორმა 11-12

VII დონე

ნორმა 11-12

VIII დონე

ნორმა 11-12

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

5.1

საბაზო და საშუალო საფეხურებზე დაშვებულია ძირითადი ტექსტის სვეტებად დაყოფა. სვეტებს შორის მანძილი 9მმ. სვეტში სტრიქონის მინიმალური სიგრძე 7სმ

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

5.1

საბაზო და საშუალო საფეხურებზე დაშვებულია ძირითადი ტექსტის სვეტებად დაყოფა. სვეტებს შორის მანძილი 9მმ. სვეტში სტრიქონის მინიმალური სიგრძე 7სმ

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

  მუხლი 6. კომპონენტი – მანძილი სიტყვებს შორის

 

 

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

 

 

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

6.1

 ავტომატურია

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 11-12

II დონე

ნორმა 11-12

III დონე

ნორმა 11-12

IV დონე

ნორმა 11-12

V დონე

ნორმა 11-12

VI დონე

ნორმა 11-12

VII დონე

ნორმა 11-12

 

VIII დონე

ნორმა 11-12

 

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

6.1

ავტომატურია

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

6.1

ავტომატურია

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

მუხლი 7. კომპონენტი – ერთ სახელმძღვანელოში გამოსაყენებელი შრიფტები

 

 

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

7.1

ერთ სახელმძღვანელოში დასაშვებია მხოლოდ 4 შრიფტის გამოყენება; დაუშვებელია მხატვრული და მთავრული შრიფტების გამოყენება ძირითად, დამატებით და ილუსტრაციების ტექსტებში. სახელმძღვანელო აკმაყოფილებს მოცემულ მოთხოვნას

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

       

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 11-12

II დონე

ნორმა 11-12

III დონე

ნორმა 11-12

IV დონე

ნორმა 11-12

V დონე

ნორმა 11-12

VI დონე

ნორმა 11-12

VII დონე

ნორმა 11-12

VIII დონე

ნორმა 11-12

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

7.1

ერთ სახელმძღვანელოში დასაშვებია მხოლოდ 4 შრიფტის გამოყენება; დაუშვებელია მხატვრული და მთავრული შრიფტების გამოყენება ძირითად, დამატებით და ილუსტრაციების ტექსტებში. სახელმძღვანელო აკმაყოფილებს მოცემულ მოთხოვნას

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

7.1

ერთ სახელმძღვანელოში დასაშვებია მხოლოდ 4 შრიფტის გამოყენება; დაუშვებელია მხატვრული და მთავრული შრიფტების გამოყენება ძირითად, დამატებით და ილუსტრაციების ტექსტებში. სახელმძღვანელო აკმაყოფილებს მოცემულ მოთხოვნას

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

მუხლი 8. კომპონენტი – სავარჯიშოები

 

 

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

 8.1

მოსწავლის წიგნში არ უნდა იყოს მოსწავლისათვის განკუთვნილი ნებისმიერი სავარჯიშო, აქტივობა თუ ტესტი, რომელიც მოითხოვს სახელმძღვანლოში რაიმეს ჩაწერას / ჩახატვას / ჩახაზვას. მოსწავლის წიგნი აკმაყოფილებს მოცემულ მოთხოვნას

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

ნორმა 11-12

II დონე

ნორმა 11-12

III დონე

ნორმა 11-12

IV დონე

ნორმა 11-12

V დონე

ნორმა 11-12

VI დონე

ნორმა 11-12

VII დონე

ნორმა 11-12

VIII დონე

ნორმა 11-12

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

8.1

მოსწავლის წიგნში არ უნდა იყოს მოსწავლისათვის განკუთვნილი ნებისმიერი სავარჯიშო, აქტივობა თუ ტესტი, რომელიც მოითხოვს სახელმძღვენლოში რაიმეს ჩაწერას/ჩახატვას. მოსწავლის წიგნი აკმაყოფილებს მოცემულ მოთხოვნას

 

 

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

 

 

I დონე

II დონე

III დონე

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

დიახ

1

არა

0

8.1

მოსწავლის წიგნში არ უნდა იყოს მოსწავლისათვის განკუთვნილი ნებისმიერი სავარჯიშო, აქტივობა თუ ტესტი, რომელიც მოითხოვს სახელმძღვენლოში რაიმეს ჩაწერას/ჩახატვას. მოსწავლის წიგნი აკმაყოფილებს მოცემულ მოთხოვნას

 

 

 

 

 

 

ქულები კლასების მიხედვით

 

 

 

მუხლი 9. სახელმძღვანელოს ჯამური ქულა ტექნიკური პარამეტრების ფორმა №1-სთვის

 

კომპონენტები

 

VII კლასი

VIII კლასი

IX კლასი

X კლასი

XI კლასი

XII კლასი

9.1. სტანდარტიზებული ფორმატი

 

 

 

 

 

 

 

9.2. ტექსტის აღქმის ხარისხი

 

 

 

 

 

 

 

9.3. კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

9.4. ინტერლინიაჟის ზომა

 

 

 

 

 

 

 

9.5. ტექსტის სვეტებად განაწილება

 

 

 

 

 

 

 

9.6. მანძილი სიტყვებს შორის

 

 

 

 

 

 

 

9.7. ერთ სახელმძღვანელოში გამოსაყენებელი შრიფტები

 

 

 

 

 

 

 

9.8. სავარჯიშოები

 

 

 

 

 

 

9.9. ჯამური ქულები

 

 

 

 

 

 

 

უცხოური ენების შემთხვევაში

 

კომპონენტები

I დონე

 

II დონე

 

III დონე

 

IV დონე

 

V დონე

 

VI დონე

 

VII დონე

 

VIII დონე

 

9.1. სტანდარტიზებული ფორმატი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2. ტექსტის აღქმის ხარისხი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3. კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

 

 

 

 

 

9.4. ინტერლინიაჟის ზომა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.5. ტექსტის სვეტებად განაწილება

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.6. მანძილი სიტყვებს შორის

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.7. ერთ სახელმძღვანელოში გამოსაყენებელი შრიფტები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.8. სავარჯიშოები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.9. ჯამური ქულები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სპორტის შემთხვევაში

 

კომპონენტები

I დონე

II დონე

III დონე

 

9.1. სტანდარტიზებული ფორმატი

 

 

 

 

9.2. ტექსტის აღქმის ხარისხი

 

 

 

 

9.3. კეგელის (შრიფტის) ზომა პუნქტებში (ძირითადი ტექსტისათვის)

 

 

 

9.4. ინტერლინიაჟის ზომა

 

 

 

 

9.5. ტექსტის სვეტებად განაწილება

 

 

 

 

9.6. მანძილი სიტყვებს შორის

 

 

 

 

9.7. ერთ სახელმძღვანელოში გამოსაყენებელი შრიფტები

 

 

 

 

9.8. სავარჯიშოები

 

 

 

 

9.9. ჯამური ქულები

 

 

 

 

 

შემფასებლის სახელი, გვარი ______________ შეფასების თარიღი: „_______”, _____________. 201____ წელი

 

 

        

  დანართი №2

,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების საფასური

 

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების საფასური არის კონკურსანტის მიერ სახელმძღვანელოს გრიფირებაში მონაწილეობისათვის გადასახდელი თანხა.

1. მასწავლებლის წიგნის გრიფის მინიჭების საფასურია 300 ლარი;

2. მასწავლებლის წიგნის CD-სთან ერთად გრიფის მინიჭების საფასურია 300 ლარი;

3. მასწავლებლის წიგნის და მოსწავლის წიგნის გრიფის მინიჭების საფასურია 1600 ლარი;

4. მასწავლებლის წიგნის, მოსწავლის წიგნის და მოსწავლის რვეულის გრიფის მინიჭების საფასურია 1600 ლარი;

5. მასწავლებლის წიგნის და მოსწავლის რვეულის გრიფის მინიჭების საფასურია 1600 ლარი;

6. მასწავლებლის წიგნის CD-სთან ერთად და მოსწავლის წიგნის გრიფის მინიჭების საფასურია 1600 ლარი;

7. მასწავლებლის წიგნის CD-სთან ერთად, მოსწავლის წიგნის და მოსწავლის რვეულის გრიფის მინიჭების საფასურია 1600 ლარი;

8. მასწავლებლის წიგნის CD-სთან ერთად და მოსწავლის რვეულის გრიფის მინიჭების საფასურია 1600 ლარი.

9. დონეებით წარმოდგენილი პირველი და მე-2 პუნქტებით გათვალისწინებული სახელმძღვანელოს საფასურია თითოეული დონისთვის 300 ლარი, ხოლო მე-3 მე-8 პუნქტებით გათვალისწინებულ შემთხვევაში თითოეული დონისთვის 1600 ლარი. უცხოური ენების საბაზო და საშუალო საფეხურის სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების საფასური მე-3 მე-8 პუნქტებით გათვალისწინებულ შემთხვევაში შეადგენს თითოეული საფეხურისათვის 4800 ლარი.“.