On Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia

Consolidated versions (23/12/2017 - 05/07/2018)

საქართველოს კანონი

საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის შესახებ

 

თავი I. ზოგადი დებულებები

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის (შემდგომში – სამსახური) დანიშნულებას, ორგანიზაციულ-სამართლებრივ საფუძვლებს, საქმიანობის პრინციპებსა და მიმართულებებს, უფლებამოსილებებს, აგრეთვე სამსახურში სამსახურის გავლის წესსა და სამსახურის თანამშრომელთა სოციალური დაცვის გარანტიებს.

    მუხლი 2. სამსახურის სამართლებრივი სტატუსი

1. სამსახური არის საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების სტატუსით შემავალი სპეციალური სამართალდამცავი ორგანო, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად ახორციელებს საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლას, სისხლის სამართლის საპროცესო კანონმდებლობით მისი ქვემდებარეობისთვის მიკუთვნებულ საქმეთა გამოძიებას და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ სხვა ფუნქციებს.

2. სამსახური თავისი ფუნქციების განხორციელებისას მოქმედებს სახელმწიფოს სახელით.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

      მუხლი 3. სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლები

სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლებია: საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და სამართლებრივი აქტები, სისხლის სამართლის საპროცესო კანონმდებლობა, საქართველოს კანონი „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“, საგადასახადო კანონმდებლობა, ეს კანონი, საქართველოს სხვა კანონები და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტები.

 საქართველოს 2010 წლის 12 ნოემბრის კანონი №3806-სსმI,№66,03.12.2010წ.,მუხ.414

    მუხლი 4. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი პრინციპები

1. სამსახურის საქმიანობა ემყარება კანონიერების, პიროვნების პატივისა და ღირსების დაცვის, ჰუმანიზმისა და საჯაროობის პრინციპებს.

2. სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია, პატივი სცეს და დაიცვას ადამიანის უფლებები და ძირითადი თავისუფლებები, მიუხედავად მისი მოქალაქეობისა, სოციალური და ქონებრივი მდგომარეობისა, რასობრივი და ეროვნული კუთვნილებისა, სქესისა, ასაკისა, განათლებისა, ენისა, სარწმუნოებისა, პოლიტიკური და სხვა შეხედულებებისა.

3. სამსახურის თანამშრომელს ეკრძალება:

ა) მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანების შექმნა, ასევე მასში მონაწილეობა;

ბ) პირად, კომერციულ, პროფესიულ ან/და სახელმწიფო საიდუმლოებას მიკუთვნებული, აგრეთვე კანონით დაცული სხვა ინფორმაციის გამჟღავნება, კანონით გათვალისწინებული შემთხვევების გარდა;

გ) შეკრების ან მანიფესტაციის ორგანიზება ან/და ჩატარება, ასევე მასში მონაწილეობა;

დ) შეთავსებით მუშაობა ანაზღაურებად სამუშაოზე, გარდა სამეცნიერო, პედაგოგიური ან შემოქმედებითი საქმიანობისა, ან რაიმე თანამდებობის დაკავება რომელიმე სხვა სახაზინო დაწესებულებაში, ან რაიმე ანაზღაურებადი სამუშაოს შესრულება ან/და რაიმე თანამდებობის დაკავება სხვა ქვეყნის ორგანოში ან დაწესებულებაში.

    მუხლი 5. სამსახურის საერთაშორისო ურთიერთობანი

საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებიდან და შეთანხმებებიდან გამომდინარე, სამსახური საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით თანამშრომლობს სხვა ქვეყნების სამართალდამცავ ორგანოებთან და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან.

    მუხლი 6. სამსახურის თანამშრომლობა სხვა სახელმწიფო ორგანოებთან, საზოგადოებრივ ორგანიზაციებთან და მოქალაქეებთან

დაკისრებული ამოცანების განხორციელების მიზნით სამსახური საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით თანამშრომლობს ყველა სახელმწიფო და სამართალდამცავ ორგანოსთან, საზოგადოებრივ ორგანიზაციებთან და მოქალაქეებთან.

 

თავი II. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი მიმართულებები

    მუხლი 7. სამსახურის საქმიანობის მიზნები და ამოცანები

სამსახურის საქმიანობის მიზნები და ამოცანებია:

ა) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში დანაშაულის თავიდან აცილება, გამოვლენა, გამოძიების სრული მოცულობით ჩატარება და საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსის შესაბამისად სათანადო ექსპერტიზის ორგანიზება და ჩატარება ამ კანონითა და საქართველოს სხვა ნორმატიული აქტებით მინიჭებული უფლებამოსილების საფუძველზე;

ბ) საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა პრევენცია და გამოვლენა საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსითა და სხვა ნორმატიული აქტებით მინიჭებული უფლებამოსილების საფუძველზე;

გ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემის საქმიანობის უსაფრთხოებისა და სამსახურებრივი მოვალეობების შესრულების პროცესში ამ ორგანოთა თანამშრომლების მართლსაწინააღმდეგო ხელყოფისაგან დაცვის უზრუნველყოფა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;

დ) საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში დანაშაულისა და კორუფციულ გარიგებათა პრევენცია, გამოვლენა და აღკვეთა;

ე) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ინფორმაციის მოპოვება და გაანალიზება მისი შემდგომი გამოყენების მიზნით.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

    მუხლი 8. სამსახურის უფლებამოსილებანი

სამსახური უფლებამოსილია თავისი კომპეტენციის ფარგლებში:

ა) განახორციელოს ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობა, გამოავლინოს, გახსნას და აღკვეთოს დანაშაული საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში, აწარმოოს გამოძიება, გამოიყენოს იძულებითი ღონისძიებები კანონით დადგენილ ფარგლებში და დადგენილი წესით;

ბ) საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით დადგენილი ქვემდებარეობის შესაბამისად აწარმოოს გამოძიება სრული მოცულობით;

წარმოოს წინასწარი გამოძიება სრული მოცულობით;

გ) გამოითხოვოს მოსამართლის ბრძანება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ შემთხვევებში და დადგენილი წესით;

დ) საჭიროების შემთხვევაში მიიღოს გადაწყვეტილება რევიზიის ან ინვენტარიზაციის ჩატარებაზე, მოითხოვოს საუწყებო შემოწმების ჩატარება და საჭირო დოკუმენტაციის წარდგენა;

ე) მოიპოვოს, დაამუშაოს და გააანალიზოს სამსახურის საქმიანობასთან დაკავშირებული ინფორმაცია, შექმნას საინფორმაციო სისტემები;

ვ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირიდან – შემოსავლების სამსახურიდან მოითხოვოს და მიიღოს ცალკეული გადასახადის გადამხდელის შესახებ იდენტიფიცირებული ინფორმაცია;

ზ) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით მოახდინოს რეაგირება ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევებზე და გამოიყენოს საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის შესაბამისი მუხლებით განსაზღვრული უზრუნველყოფის ზომები;

) თუ დაყოვნება საფრთხეს უქმნის ადამიანის სიცოცხლეს და ჯანმრთელობას, დაუბრკოლებლად შევიდეს საცხოვრებელ ბინებსა და მოქალაქეთა კუთვნილ სათავსებში, საწარმოთა, დაწესებულებათა და ორგანიზაციათა ტერიტორიებზე და შენობა-ნაგებობებში (გარდა დიპლომატიური წარმომადგენლობების , საკონსულო დაწესებულებებისა და იმ საერთაშორისო ორგანიზაციების შენობა-ნაგებობებისა, რომლებიც სარგებლობენ დიპლომატიური ხელშეუხებლობით) დანაშაულის აღსაკვეთად ან/და იმ პირის დასაკავებლად , რომელმაც ჩაიდინა დანაშაული ან რომელსაც საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით დადგენილი წესით ბრალი ედება დანაშაულის ჩადენაში;

) სამსახურის კომპეტენციისთვის მიკუთვნებული დანაშაულის ან სამართალდარღვევის გამოვლენისა და აღკვეთის მიზნით, სამსახურის უფროსის ბრძანებით, დასახლებულ პუნქტებში, საგზაო მაგისტრალებზე და ტერიტორიულ წყლებში მოწყოს შემოწმების პროცედურები; ამ დროს სამსახურის უფლებამოსილ მოსამსახურეს უფლება აქვს, გააჩეროს პირი და სატრანსპორტო საშუალება (გარდა საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით გათვალისწინებული იმუნიტეტის მქონე პირებისა, დიპლომატიური წარმომადგენლობების, საკონსულო დაწესებულებების და მათთან გათანაბრებული წარმომადგენლობებისა), მოსთხოვოს მოქალაქეს პირადობის დამადასტურებელი საბუთი , სატრანსპორტო საშუალებისა და საქონლის თანმხლები საბუთები, მოახდინოს სატრანსპორტო საშუალების ვიზუალური დათვალიერება. შესაბამისი პირისა და სატრანსპორტო საშუალების დაუმორჩილებლობის შემთხვევაში სამსახურის უფლებამოსილ მოსამსახურეს უფლება აქვს, გამოიყენოს იძულებითი ღონისძიებები საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;

კ) ამ კანონით დადგენილი ამოცანის შესრულების უზრუნველსაყოფად ჩაატაროს სათანადო ექსპერტიზა;

ლ) განახორციელოს საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული სხვა საქმიანობა.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

საქართველოს 2010 წლის 12 ნოემბრის კანონი №3806-სსმI,№66,03.12.2010წ.,მუხ.414

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6439 – ვებგვერდი, 22.06.2012წ.

    მუხლი 9. სამსახურის მოსამსახურეთა სპეციალური უფლებამოსილება

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას სამსახურის ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის განმახორციელებელ, გამოძიების უფლებამოსილების მქონე სტრუქტურული ერთეულის მოსამსახურეებსა და სპეციალური დანიშნულების რაზმის თანამშრომლებს უფლება აქვთ, მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში, კანონით დადგენილი წესით, გამოიყენონ ფიზიკური ძალა, სპეციალური საშუალებები და ცეცხლსასროლი იარაღი.

2. სამსახურის მოსამსახურე ფიზიკურ ძალას, სპეციალურ საშუალებებსა და ცეცხლსასროლ იარაღს იყენებს „პოლიციის შესახებ“ საქართველოს კანონის 30-ე−32-ე მუხლებით, 33-ე მუხლით (გარდა 33-ე მუხლის მე-3 პუნქტის „დ“, „ვ“ და „ზ“ ქვეპუნქტებისა), 34-ე მუხლით (გარდა 34-ე მუხლის მე-11 პუნქტისა) და 35-ე მუხლით და სხვა საკანონმდებლო აქტებით დადგენილ შემთხვევაში და დადგენილი წესით.

3. სამსახურის მოსამსახურის განკარგულებაში არსებული სპეციალური საშუალებების შენახვის, ტარებისა და გამოყენების, ცეცხლსასროლი იარაღის შენახვისა და ტარების წესებს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

4. სამსახურის შეიარაღებაში არსებული ცეცხლსასროლი იარაღისა და საბრძოლო მასალების ნუსხა განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

საქარ თველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.

საქართველოს 2017 წლის 10  მარტის   კანონი  №361  - ვებგვერდი, 22.03.2017წ.

 

თავი III. სამსახურის ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობა

    მუხლი 10. სამსახურის ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის პრინციპები

1. დანაშაულის თავიდან აცილების ან გახსნის მიზნით სამსახური ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობისას ხელმძღვანელობს „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და სხვა საკანონმდებლო აქტებით.

2. სამსახური ამ კანონით და საქართველოს სხვა კანონებით მინიჭებული კომპეტენციის ფარგლებში ქმნის და იყენებს ოპერატიულ-ტექნიკურ საშუალებებს და უზრუნველყოფს მათ დაცვას.

3. სამსახურის მიერ გამოყენებულმა ოპერატიულ-ტექნიკურმა საშუალებებმა და მათი გამოყენების მეთოდებმა არ უნდა შელახოს ადამიანის პატივი და ღირსება, საქართველოს კონსტიტუციით აღიარებული ადამიანის ძირითადი უფლებები და თავისუფლებები, საფრთხე არ უნდა შეუქმნას ადამიანის სიცოცხლეს ან ჯანმრთელობას, ზიანი არ უნდა მიაყენოს გარემოს.

    მუხლი 11. იმ პირთა უფლებები და მოვალეობები, რომლებიც დახმარებას უწევენ სამსახურს

1. ამ კანონით დადგენილი ამოცანების შესრულების უზრუნველსაყოფად პირს უფლება აქვს, ნებაყოფლობით ითანამშრომლოს და დახმარება გაუწიოს სამსახურს.

2. პირს, რომელიც დახმარებას უწევს სამსახურს, უფლება აქვს:

ა) დადოს მასთან კონტრაქტი კონფიდენციალური თანამშრომლობის შესახებ;

ბ) სამსახურისაგან მიიღოს განმარტებები თავისი ამოცანების, უფლებებისა და მოვალეობების თაობაზე;

გ) კონსპირაციის მიზნით გამოიყენოს პირადობის დამადასტურებელი დაშიფრული დოკუმენტები;

დ) მიიღოს ანაზღაურება კონტრაქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში, აგრეთვე იმ ზიანის კომპენსაცია, რომელიც მას მიადგა სამსახურისათვის დახმარების გაწევისას.

3. პირი, რომელიც სპეციალური კონტრაქტის საფუძველზე დახმარებას უწევს სამსახურს, ვალდებულია:

ა) შეასრულოს დავალებები სამსახურის წინაშე მდგარი ამოცანების გადასაწყვეტად;

ბ) დაიცვას დადებული კონტრაქტის პირობები;

გ) განზრახ არ მიაწოდოს სამსახურს ყალბი ან ცილისმწამებლური ინფორმაცია.

4. პირი, რომელიც დახმარებას უწევს სამსახურს, პასუხს აგებს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სამსახურისათვის განზრახ ყალბი ან ცილისმწამებლური ინფორმაციის მიწოდებისათვის ან/და საქართველოს კანონმდებლობით დაცული იმ ინფორმაციის გამჟღავნებისათვის, რომელიც მისთვის ცნობილი გახდა სამსახურთან თანამშრომლობის შედეგად.

 

თავი IV. სამსახურის ორგანიზება და ხელმძღვანელობა

    მუხლი 12. სამსახურის ორგანიზება

1. სამსახური არის საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულება, რომელიც პასუხისმგებელია საქართველოს მთავრობისა და საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წინაშე.

2. სამსახური დაკისრებულ მოვალეობებს ასრულებს საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე და ფუნქციონირებს ერთიანი ცენტრალიზებული წესით.

3. სამსახურის ორგანიზება განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, რომელსაც ამტკიცებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.

    მუხლი 13. სამსახურის ხელმძღვანელობა

1. სამსახურის მართვას, კოორდინაციასა და ხელმძღვანელობას ახორციელებს სამსახურის უფროსი, რომელსაც საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

2. სამსახურის უფროსი:

ა) ხელმძღვანელობს სამსახურს, პასუხისმგებელია სამსახურისთვის საქართველოს კანონმდებლობით დაკისრებული მოვალეობების შესრულებისათვის;

ბ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში გადაწყვეტილებებს იღებს სამსახურის გამგებლობის სფეროსათვის მიკუთვნებულ საკითხებზე;

გ) თვალყურს ადევნებს სამსახურის სტრუქტურული ერთეულებისა და ქვედანაყოფების მიერ თავიანთი მოვალეობების შესრულებას და ახორციელებს სამსახურებრივ ზედამხედველობას სამსახურის თანამშრომლების საქმიანობასა და მათ მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებებზე ამ კანონით დადგენილი წესით;

დ) თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სამსახურის საშტატო განრიგით გათვალისწინებულ იმ თანამშრომლებს, რომელთა დანიშვნის სხვა წესს არ ადგენს ეს კანონი;

ე) პასუხისმგებელია სამსახურისათვის გამოყოფილი საბიუჯეტო სახსრების, ასევე მატერიალურ-ტექნიკური ფასეულობების (მათ შორის, შეიარაღების, საბრძოლო მასალის, სპეციალური ტექნიკის, სპეციალური საშუალებების და ა.შ.) მიზნობრივ ხარჯვასა და გამოყენებაზე;

ვ) სამსახურის დებულების პროექტს, სტრუქტურასა და ხარჯთაღრიცხვას, ასევე მათში სათანადო ცვლილებების შეტანის პროექტებს დასამტკიცებლად წარუდგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრს;

ზ) საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ განსაზღვრული პერიოდულობით საქართველოს მთავრობას და საქართველოს ფინანსთა მინისტრს წარუდგენს ანგარიშს სამსახურის მიერ გაწეული საქმიანობის შესახებ და ინფორმაციას სამსახურის საქმიანობის პრიორიტეტული მიმართულებების თაობაზე;

თ) სამსახურის კომპეტენციის სფეროს მიკუთვნებულ საკითხებზე გამოსცემს ინდივიდუალურ სამართლებრივ აქტებს, მეთოდურ მითითებებს, რომელთა შესრულებაც სავალდებულოა სამსახურის თანამშრომლებისათვის;

ი) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში სამსახურის თანამშრომლებს ანიჭებს სპეციალურ წოდებებს და შუამდგომლობს საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წინაშე სამსახურის თანამშრომელთათვის შესაბამისი სპეციალური წოდებების მინიჭების თაობაზე;

კ) საქართველოს ფინანსთა მინისტრს წარუდგენს წინადადებებს სამსახურის მატერიალურ-ტექნიკური უზრუნველყოფის თაობაზე;

ლ) საქართველოს ფინანსთა მინისტრს წარუდგენს წინადადებებს სამსახურში სამსახურის გავლის საკითხების გადაწყვეტის შესახებ;

მ) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

3. სამსახურის უფროსს ჰყავს მოადგილე (მოადგილეები), რომელთა რაოდენობა განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, ხოლო უფლებამოსილება – სამსახურის უფროსის ბრძანებით.

4. სამსახურის უფროსის არყოფნის შემთხვევაში უფროსის მოვალეობას ასრულებს მისი მოადგილე.

5. სამსახურის უფროსის მოადგილეს და სტრუქტურული ერთეულების უფროსებს სამსახურის უფროსის წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

6. სამსახურის თანამშრომელთა რიცხოვნობას სამსახურის უფროსის წარდგინებით განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი, ხოლო საშტატო განრიგს ამტკიცებს სამსახურის უფროსი.

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.
 

თავი V. სამსახურში სამსახურის გავლის წესი და სამსახურის თანამშრომელთა სოციალური დაცვის გარანტიები

    მუხლი 14. სამსახურში სამსახურის გავლის სამართლებრივი საფუძვლები

სამსახურში სამსახურის გავლის წესი და თანამშრომელთა სოციალური დაცვის გარანტიები რეგულირდება ამ კანონითა და მის შესაბამისად გამოცემული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით.

    მუხლი 15. სამსახურის თანამშრომელი

1. სამსახურის თანამშრომელი არის სახელმწიფო მოსამსახურე.

2. სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გაიაროს ატესტაცია, რომლის პერიოდულობასა და ჩატარების წესს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

3. თანამდებობისა და წელთა ნამსახურობის გათვალისწინებით, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად სამსახურის თანამშრომელს ენიჭება სპეციალური წოდება. მას ასევე ენიჭება სპეციალური ფორმის ტანსაცმლისა და სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის ტარების უფლება.

4. სამსახურის თანამშრომლის სამსახურებრივი ფორმის სახესა და ატრიბუტიკას ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

5. სამსახურის თანამშრომელს თავისი ვინაობისა და უფლებამოსილების დასადასტურებლად ეძლევა სამსახურებრივი მოწმობა და სპეციალური ჟეტონი.

6. სამსახურში ანაზღაურების გარეშე, პროფესიული ცოდნის ამაღლების მიზნით სტაჟირება შეიძლება გაიაროს საქართველოს მოქალაქემ, რომელიც არ იქნება აღჭურვილი საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სამსახურის მოსამსახურის უფლებამოსილებით. სტაჟიორის უფლებამოსილებებს, შერჩევასა და სამსახურის გავლის პირობებს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

7. საქართველოს მოქალაქე პროფესიული უნარ-ჩვევებისა და პრაქტიკული გამოცდილების შეძენის მიზნით სამსახურში შეიძლება დაინიშნოს სამსახურის სტაჟიორის თანამდებობაზე. სამსახურის სტაჟიორის უფლებამოსილებებს, მისი შერჩევისა და მის მიერ სამსახურის გავლის პირობებსა და თანამდებობრივ სარგოს განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

8. ამ მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში სამსახურში სტაჟირების ვადაა 6 თვე. სტაჟირების ვადა შეიძლება გაგრძელდეს კიდევ 6 თვით.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6329 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.

    მუხლი 16. სამსახურში მიღების ზოგადი მოთხოვნები

1. სამსახურში მიღება ნებაყოფლობითია და ხორციელდება ამ კანონით დადგენილი წესის შესაბამისად.

2. სამსახურში შეიძლება მიღებულ იქნეს არანაკლებ 21 წლის და არა უმეტეს 35 წლის საქართველოს ქმედუნარიანი მოქალაქე, რომელმაც იცის სახელმწიფო ენა და რომელსაც პიროვნული თვისებებით, ფიზიკური მომზადებით, ჯანმრთელობის მდგომარეობით შეუძლია შეასრულოს მისთვის დაკისრებული მოვალეობები, ასევე აკმაყოფილებს ამ კანონითა და საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით დადგენილ სპეციალურ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს.

3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული ასაკობრივი შეზღუდვები არ ვრცელდება პირზე, რომელსაც აქვს ოპერატიულ-სამძებრო ან საგამოძიებო სამსახურში ან სპეციალობით (რომელიც შეესაბამება დასაკავებელ თანამდებობას) მუშაობის 3 წლის გამოცდილება.

4. სამსახურში მიღება, სამსახურიდან განთავისუფლება (დათხოვნა) და სამსახურის გავლის წესი განისაზღვრება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით.

    მუხლი 17. სამსახურის თანამშრომელთა სავალდებულო სამედიცინო შემოწმება

1. საქართველოს ფინანსთა მინისტრი ან/და სამსახურის უფროსი წელიწადში ერთხელ მაინც ატარებს სამსახურის თანამშრომელთა სავალდებულო სამედიცინო შემოწმებას და შემოწმების შედეგების გათვალისწინებით უზრუნველყოფს შესაბამის პირთა განთავისუფლებას დაკავებული თანამდებობიდან ამ კანონის მე-19 მუხლის „ბ“, „ე.გ“ ან/და „მ“ ქვეპუნქტის საფუძველზე.

2. ჯანმრთელობის მდგომარეობისადმი მოთხოვნებს სამსახურის შესაბამისი თანამდებობის მიხედვით ადგენს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრი.

    მუხლი 18. შეზღუდვები სამსახურის გავლასთან დაკავშირებით

1. არ შეიძლება სამსახურში მიღებულ იქნეს და მსახურობდეს:

ა) ნასამართლევი პირი;

ბ) პირი, რომლის ჯანმრთელობის მდგომარეობა არ აკმაყოფილებს მოცემული თანამდებობის დასაკავებლად დადგენილ მოთხოვნებს;

გ) ნარკოტიკული საშუალებების, ფსიქოტროპული ან ტოქსიკური ნივთიერებების მომხმარებელი;

დ) პირი, რომელიც სასამართლომ შეზღუდულქმედუნარიანად აღიარა ან მხარდაჭერის მიმღებად ცნო, თუ სასამართლოს გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული;

ე) პირი, რომლის მიმართაც არსებობს „საჯარო დაწესებულებაში ინტერესთა შეუთავსებლობისა და კორუფციის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებული თანამდებობრივი შეუთავსებლობის გარემოებები.

2. სამსახურის თანამშრომელთა პროფესიული მომზადება, გადამზადება და კვალიფიკაციის ამაღლება ხორციელდება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ დადგენილი წესით. სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია გაიაროს კვალიფიკაციის ამაღლების (მომზადების, გადამზადების) შესაბამისი კურსები და მიიღოს დადებითი შეფასება (არსებობის შემთხვევაში). 

3. ამ მუხლით დადგენილ მოთხოვნებთან შეუსაბამობის ან აღნიშნულ მოთხოვნებთან შესაბამისობის დამადასტურებელი დოკუმენტის არქონის შემთხვევაში სამსახურის თანამშრომელი დათხოვნილი იქნება სამსახურიდან ამ კანონის მე-19 მუხლის „ე“ ქვეპუნქტის საფუძველზე.

საქართველოს 2015  წლის  20  მარტის კანონი №3357 – ვებგვერდი , 31.03.2015წ.

საქართველოს 2015 წლის 27  ოქტომბრის  კანონი  №4382  - ვებგვერდი,  11.11. 2015 წ.

საქართველოს 2016 წლის 21  დეკემბრის კანონი  №156  - ვებგვერდი, 28.12.2016წ.

    მუხლი 19. სამსახურის თანამშრომლის სამსახურიდან დათხოვნის წესი

სამსახურის თანამშრომლის სამსახურიდან დათხოვნის საფუძველია:

ა) განსაზღვრული ასაკის მიღწევა ან წელთა ნამსახურობა სამსახურში სამსახურის გავლის წესის მიხედვით;

ბ) სამედიცინო ცნობა ჯანმრთელობის მდგომარეობის გაუარესების, დასახიჩრების ან ქრონიკული დაავადების თაობაზე, რომლის გამოც მას აღარ შეუძლია სამსახურის გაგრძელება;

გ) ხელშეკრულებით გათვალისწინებული ვადის გასვლა;

დ) ხელშეკრულებით გათვალისწინებული მოთხოვნების შეუსრულებლობა;

ე) დაკავებულ თანამდებობასთან შეუსაბამობა, რაც გულისხმობს პირის სამსახურიდან განთავისუფლებას:

ე.ა) ატესტაციის შედეგების საფუძველზე;

ე.ბ) იმ დოკუმენტის არქონისას, რომელიც აუცილებელია მოცემული თანამდებობის დასაკავებლად;

ე.გ) ჯანმრთელობის არადამაკმაყოფილებელი მდგომარეობის გამო;

ე.დ) გამოსაცდელი ვადის არადამაკმაყოფილებლად გავლის გამო;

ე.ე) არადამაკმაყოფილებელი პროფესიული ჩვევების გამო;

ვ) სამსახურებრივი დისციპლინის უხეში ან სისტემატური დარღვევა;

ზ) შტატების შემცირება;

თ) სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოებში არჩევა ან დანიშვნა;

ი) პირადი განცხადება;

კ) დანაშაულის ჩადენა, თუ არსებობს კანონიერ ძალაში შესული სასამართლოს გამამტყუნებელი განაჩენი;

ლ) სამსახურებრივი შეუთავსებლობა, თუ იგი არ აღმოიფხვრა შეუთავსებლობის გამოვლენიდან 10 დღის ვადაში;

მ) ნარკოტიკული საშუალებების, ფსიქოტროპული ან/და ტოქსიკური ნივთიერებების მოხმარება;

ნ) სხვა დაწესებულებაში გადასვლა;

ო) სამსახურის, მისი სტრუქტურული ქვედანაყოფის ან ტერიტორიული ორგანოს რეორგანიზაცია ან/და ლიკვიდაცია;

პ) გარდაცვალება;

ჟ) მოქალაქეობის შეცვლა;

რ) მისი უგზო-უკვლოდ დაკარგულად აღიარება;

ს) მისი მხარდაჭერის მიმღებად ცნობა, თუ სასამართლოს გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული.

საქართველოს  2015  წლის  20  მარტის   კანონი  №3357 –  ვებგვერდი , 31.03.2015წ.

    მუხლი 20. სამსახურის თანამშრომლის წახალისების ფორმები

სამსახურის თანამშრომლის მიერ სამსახურებრივ მოვალეობათა სანიმუშოდ შესრულებისათვის, ხანგრძლივი და კეთილსინდისიერი სამსახურისათვის, განსაკუთრებული სირთულის ან მნიშვნელობის დავალების შესრულებისათვის წესდება წახალისების შემდეგი ფორმები:

ა) მადლობის გამოცხადება და მადლობის სიგელით დაჯილდოება;

ბ) ფულადი ჯილდოს მიცემა ან ფასიანი საჩუქრით დაჯილდოება;

გ) დამატებითი შვებულების მიცემა 10 დღე-ღამის ოდენობით;

დ) სამსახურის სამკერდე ნიშნით დაჯილდოება;

ე) მორიგი სპეციალური წოდების ვადამდე მინიჭება;

ვ) დისციპლინური პასუხისმგებლობის ვადამდე მოხსნა;

ზ) სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას გამოჩენილი ვაჟკაცობისა და მამაცობისათვის სახელმწიფო ჯილდოზე წარდგენა.

საქართველოს 2017 წლის 23  დეკემბრის  კანონი №1941   - ვებგვერდი, 29.12.2017წ.

    მუხლი 21. სამსახურის თანამშრომლის პასუხისმგებლობა

სამსახურებრივი დისციპლინის დარღვევისთვის სამსახურის თანამშრომლის მიმართ გამოიყენება შემდეგი დისციპლინური სახდელები:

ა) საყვედური;

ბ) სასტიკი საყვედური;

გ) სამსახურის სამკერდე ნიშნის ჩამორთმევა;

დ) უფრო დაბალი თანრიგის (რანგის) თანამდებობრივ სარგოზე გადაყვანა არა უმეტეს 1 წლისა;

ე) სპეციალური წოდების ერთი საფეხურით დაქვეითება;

ვ) არა უმეტეს 10 სამუშაო დღის ხელფასის დაკავება;

ზ) თანამდებობიდან განთავისუფლება;

თ) სამსახურიდან დათხოვნა.

    მუხლი 22. სამსახურის თანამშრომლის სოციალური დაცვა

1. სახელმწიფო უზრუნველყოფს სამსახურის თანამშრომლის სოციალურ დაცვას.

2. სამსახურის თანამშრომელი იღებს:

ა) ხელფასს, რომელიც მოიცავს თანამდებობრივ და სპეციალური წოდებისათვის დადგენილ განაკვეთს;

ბ) კვების ულუფის ფინანსურ კომპენსაციას;

გ) საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა დანამატებსა და კომპენსაციებს.

3. სამსახურის თანამშრომლის წლიური შვებულების ხანგრძლივობაა 30 კალენდარული დღე.

4. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას სამსახურის თანამშრომლის დაღუპვის შემთხვევაში მის ოჯახს (მეუღლეს, შვილებსა და შრომისუუნარო მშობლებს) ან მის კმაყოფაზე მყოფ პირებს საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებიდან მიეცემათ ერთჯერადი დახმარება 15 000 ლარის ოდენობით.

5. სამსახურის თანამშრომელს სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას დასახიჩრების ან შეზღუდული შესაძლებლობის სტატუსის დადგენის შემთხვევაში, სხეულის დაზიანების სიმძიმის ხარისხის შესაბამისად მიეცემა ერთჯერადი დახმარება არა უმეტეს 7 000 ლარისა.

6. სამსახურის თანამშრომელს, რომელიც განთავისუფლდა სამსახურიდან ზღვრული ასაკის მიღწევის ან შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირად გახდომის გამო, საქართველოს კანონმდებლობის თანახმად უფლება აქვს, მიიღოს შესაბამისი სახელმწიფო კომპენსაცია ან სახელმწიფო პენსია.

7. სამსახურის თანამშრომლის თანამდებობრივი და სპეციალური წოდებისათვის განაკვეთის, კვების ულუფის ფინანსური კომპენსაციის, სხვა დანამატებისა და კომპენსაციების ოდენობას ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

8. სამსახურის თანამშრომელი ექვემდებარება სავალდებულო სახელმწიფო დაზღვევას, ხოლო მისი ოჯახის წევრთა სახელმწიფო დაზღვევასთან დაკავშირებულ საკითხებს (მათ შორის, ოჯახის წევრთა წრეს) განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

საქართველოს 2010 წლის 12 ნოემბრის კანონი №3811-სსმI,№65,26.11.2010წ.,მუხ.413

    მუხლი 23. სამსახურის თანამშრომლის პასუხისმგებლობა

1. სამსახურის თანამშრომელი პასუხისმგებელია იმ ზიანისათვის, რომელიც მან უკანონოდ მიაყენა ფიზიკურ ან/და იურიდიულ პირს თავისი ბრალეული ქმედებით სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას.

2. ზიანი ანაზღაურდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

 

თავი VI. სამსახურის დაფინანსება

    მუხლი 24. სამსახურის დაფინანსება

სამსახური ფინანსდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან.

 

თავი VII. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებები

    მუხლი 25. გარდამავალი დებულებები

1. რეორგანიზებულ იქნეს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის საგამოძიებო დეპარტამენტი, სპეციალური დანიშნულების რაზმი და შემოსავლების სამსახურის ცენტრალური აპარატის სპეციალურ გამოკვლევათა და ფინანსური ექსპერტიზის დეპარტამენტი და ჩამოყალიბდეს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი საქვეუწყებო დაწესებულება – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახური.

2. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის საგამოძიებო დეპარტამენტის უფროსი გამომძიებლის, გამომძიებლისა და ინსპექტორ-გამომძიებლის წარმოებაში არსებული სისხლის სამართლის საქმეები და ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობასთან დაკავშირებული საქმეები საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით, „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და სხვა ნორმატიული აქტებით გათვალისწინებული მიზნების განსახორციელებლად რეორგანიზაციის შემდეგ გადაეცეს, როგორც უფლებამონაცვლეს, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის შესაბამის უფროს გამომძიებლებს, გამომძიებლებსა და ინსპექტორ-გამომძიებლებს.

3. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის შესაბამისი ქვედანაყოფების მოსამსახურეები, მიუხედავად იმისა, ფორმალურად მოხდა თუ არა მათი გადაყვანა საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურში, ექვემდებარებიან საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის ხელმძღვანელობას. მითითებული მოსამსახურეები განთავისუფლებამდე ან საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურში დანიშვნამდე ახორციელებენ ამ კანონით, საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსითა და „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ უფლებამოსილებებს.

4. საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა 2009 წლის 1 დეკემბრამდე დაამტკიცოს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის თანამშრომელთა თანამდებობრივი და სპეციალური წოდებებისათვის განაკვეთების, კვების ულუფის ფინანსური კომპენსაციისა და საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა დანამატებისა და კომპენსაციების ოდენობა.

5. საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა 2009 წლის 1 დეკემბრამდე გამოსცეს შემდეგი ბრძანებები:

ა) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის დებულების დამტკიცების შესახებ;

ბ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურში სამსახურის გავლის წესის შესახებ;

გ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის თანამდებობებისათვის სპეციალური საკვალიფიკაციო მოთხოვნების დამტკიცების შესახებ;

დ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის თანამშრომელთა კონკურსისა და ატესტაციის ჩატარების წესის დამტკიცების შესახებ.

6. 2009 წლის 1 დეკემბრამდე საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ უზრუნველყოს კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების ამ კანონთან შესაბამისობა.

7. ამ მუხლით გათვალისწინებული ღონისძიებების განხორციელებამდე საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ გამოცემული ნორმატიული აქტები ინარჩუნებს იურიდიულ ძალას, მიუხედავად იმისა, შეესაბამება თუ არა ისინი ამ კანონის დებულებებს.

8. ამ კანონის ამოქმედებიდან 1 თვის ვადაში საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის დაფინანსებისათვის საჭირო ღონისძიებების განხორციელება.

    მუხლი 26. კანონის ამოქმედება

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი–24-ე მუხლებისა და 25-ე მუხლის პირველი, მე-2, მე-3, მე-7 და მე-8 პუნქტებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

2. ამ კანონის პირველი–24-ე მუხლები და 25-ე მუხლის პირველი, მე-2, მე-3, მე-7 და მე-8 პუნქტები ამოქმედდეს 2009 წლის 1 დეკემბრიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2009 წლის 3 ნოემბერი.

№1928–IIს

Контрольный текст по состоянию на 23.12.2017 N1941

 

Закон Грузии

О Следственной службе Министерства финансов Грузии

 

Глава I

Общие положения

 

Статья 1. Цель Закона

Настоящий Закон определяет назначение, организационно-правовые основы, принципы и направления деятельности, полномочия Следственной службы Министерства финансов Грузии (далее – Служба), а также порядок прохождения службы в Службе и гарантии социальной защиты сотрудников Службы.

 

Статья 2. Правовой статус Службы

1. Служба является специальным правоохранительным органом, имеющим статус государственного подведомственного учреждения, входящим в систему Министерства финансов Грузии, который в соответствии с законодательством Грузии осуществляет борьбу против преступлений в финансово-экономической сфере, проводит расследование дел, отнесенных уголовно-процессуальным законодательством к его ведомству, и выполняет иные установленные законодательством Грузии функции. (24.09.2010 N3619)

2. Служба при выполнении своих функций действует от имени государства.

 

Статья 3. Правовые основы деятельности Службы (12.11.2010 N3806)

Правовыми основами деятельности Службы являются: Конституция Грузии, международные договоры и правовые акты Грузии, уголовно-процессуальное законодательство, Закон Грузии «Об оперативно-розыскной деятельности», налоговое законодательство, настоящий Закон, иные законы и подзаконные нормативные акты Грузии.

 

Статья 4. Основные принципы деятельности Службы

1. Деятельность Службы основывается на принципах законности, защите чести и достоинства личности, гуманизма и публичности.

2. Сотрудник Службы обязан уважать и защищать права и основные свободы человека, невзирая на его гражданство, социальное и имущественное состояние, расовую и национальную принадлежность, пол, возраст, образование, язык, вероисповедание, политические и другие взгляды.

3. Сотруднику Службы запрещается:

а) создавать политические объединения граждан, а также участвовать в них;

б) разглашать личную, коммерческую, профессиональную информацию или (и) информацию, отнесенную к государственной тайне, а также иную охраняемую законом информацию, кроме случаев, предусмотренных законом;

в) организовывать или (и) проводить собрания или манифестации, а также участвовать в них;

г) заниматься вознаграждаемой работой по совместительству, кроме научной, педагогической или творческой деятельности, или занимать должность в каком-либо другом казначейском учреждении, либо выполнять какую-либо вознаграждаемую работу или (и) занимать должность в органе или учреждении другой страны.

 

Статья 5. Международные отношения Службы

Исходя из международных договоров и соглашений Грузии, Служба в порядке, установленном законодательством Грузии, сотрудничает с иностранными правоохранительными органами и международными организациями.

 

Статья 6. Сотрудничество Службы с другими государственными органами, общественными организациями и гражданами

В целях осуществления возложенных задач Служба в порядке, установленном законодательством Грузии, сотрудничает со всеми государственными и правоохранительными органами, общественными организациями и гражданами.

 

Глава II

Основные направления деятельности Службы

 

Статья 7. Цели и задачи деятельности Службы

Цели и задачи деятельности Службы:

а) в пределах своей компетенции предупреждение, выявление, проведение следствия в полном объеме и в соответствии с Уголовно-процессуальным кодексом Грузии организация и проведение надлежащей экспертизы на основании полномочий, предоставленных настоящим Законом и иными нормативными актами Грузии; (24.09.2010 N3619)

б) в финансово-экономической сфере превенция и выявление административных правонарушений на основании полномочий, предоставленных Кодексом Грузии об административных правонарушениях и иными нормативными актами;

в) обеспечение безопасности деятельности системы Министерства финансов Грузии и защиты сотрудников этих органов от противоправного посягательства в процессе исполнения служебных обязанностей в порядке, установленном законодательством Грузии;

г) превенция, выявление и пресечение нарушений и коррупционных сделок в финансово-экономической сфере;

д) в пределах своей компетенции получение и анализ информации в целях ее дальнейшего использования.

 

Статья 8. Полномочия Службы

Служба в пределах своей компетенции правомочна:

а) осуществлять оперативно-розыскную деятельность, выявлять, раскрывать и пресекать преступления в финансово-экономической сфере, вести следствие, применять принудительные меры в пределах и в порядке, установленных Законом; (24.09.2010 N3619)

б) по подчиненности, установленной Уголовно-процессуальным кодексом Грузии, вести следствие в полном объеме;(24.09.2010 N3619)

в) истребовать судебный приказ в случаях, установленных законодательством Грузии, и в установленном порядке;

г) в случае необходимости принимать решение по проведению ревизии или инвентаризации, требовать проведения ведомственной проверки и представления необходимой документации;

д) добывать, обрабатывать и анализировать связанную с деятельностью Службы информацию, создавать информационные системы;

е) требовать и получать от юридического лица публичного права, входящего в систему управления Министерства финансов Грузии, - Службы доходов идентифицированную информацию об отдельных налогоплательщиках;(12.11.2010 N3806)

ж) в порядке, установленном законодательством Грузии, реагировать на административные правонарушения и применять меры обеспечения, определенные соответствующими статьями Кодекса Грузии об административных правонарушениях;

з) если промедление создает угрозу жизни и здоровью человека, беспрепятственно входить в жилые квартиры и помещения, принадлежащие гражданам, на территории, в здания и сооружения предприятий, учреждений и организаций (кроме зданий и сооружений дипломатических представительств, консульских учреждений и международных организаций, пользующихся дипломатической неприкосновенностью) для пресечения преступления или (и) задержания лица, совершившего преступление или обвиняемого в совершении преступления в порядке, установленном Уголовно-процессуальным кодексом Грузии; (12.06.2012 N6439)

и) в целях выявления и пресечения преступления или правонарушения, отнесенных к компетенции Службы, по приказу Начальника Службы в населенных пунктах, на дорожных магистралях и в территориальных водах осуществлять процедуры проверки; в это время уполномоченный служащий Службы вправе останавливать лицо и транспортное средство (кроме наделенных иммунитетом лиц, предусмотренных Уголовно-процессуальным кодексом Грузии, дипломатических представительств, консульских учреждений и приравненных к ним представительств), требовать у граждан документ, удостоверяющий личность, сопроводительные документы транспортного средства и товара, проводить визуальный осмотр транспортного средства. В случае неповиновения соответствующего лица и транспортного средства уполномоченное лицо Службы вправе применять принудительные меры в порядке, установленном законодательством Грузии;(12.06.2012 N6439)

к) для обеспечения выполнения задачи, определенной настоящим Законом, проводить надлежащую экспертизу;

л) осуществлять иную деятельность, определенную законодательством Грузии.

 

Статья 9. Специальное полномочие служащих Службы

1. При осуществлении служебных обязанностей служащие структурных единиц Службы, осуществляющие оперативно-розыскную деятельность, имеющие полномочия по ведению следствия, и сотрудники отряда специального назначения в пределах предоставленных полномочий в порядке, установленном Законом, вправе применять физическую силу, специальные средства и огнестрельное оружие. (9.03.2017 N361)

2. Служащий Службы применяет физическую силу, специальные средства и огнестрельное оружие в случаях, установленных статьями 30–32, статьей 33 (кроме подпунктов «г», «е» и «ж» пункта 3 статьи 33), статьей 34 (кроме пункта 11 статьи 34) и статьей 35 Закона Грузии «О полиции» и иными законодательными актами, и в установленном порядке. (9.03.2017 N361)

 3. Правила хранения, ношения и применения специальных средств, хранения и ношения огнестрельного оружия, находящихся в распоряжении служащего Службы, устанавливает Министр финансов Грузии.

4. Перечень огнестрельного оружия и боеприпасов, находящихся на вооружении Службы, определяется постановлением Правительства Грузии.(6.09.2013 N1049)

 

Глава III

Оперативно-розыскная деятельность

 

Статья 10. Принципы оперативно-розыскной деятельности Службы

1. В целях предотвращения или раскрытия преступления Служба во время оперативно-розыскной деятельности руководствуется Законом Грузии «Об оперативно-розыскной деятельности» и иными законодательными актами.

2. Служба в пределах компетенции, предоставленной настоящим Законом и иными законами Грузии, создает и применяет оперативно-технические средства и обеспечивает их соблюдение.

3. Применяемые Службой оперативно-технические средства и методы их применения не должны оскорблять чести и достоинства человека, ущемлять признанные Конституцией Грузией основные права и свободы человека, создавать угрозу жизни или здоровью человека, причинять вред окружающей среде.

 

Статья 11. Права и обязанности лиц, оказывающих помощь Службе

1. Для обеспечения выполнения задач, установленных настоящим Законом, лица вправе добровольно сотрудничать и оказывать помощь Службе.

2. Лица, оказывающие помощь Службе, вправе:

а) заключать с ней контракт о конфиденциальном сотрудничестве;

б) получать от Службы разъяснения в связи с задачами, правами и обязанностями;

в) в целях конспирации использовать зашифрованные документы, удостоверяющие личность;

г) получать вознаграждение в случае, предусмотренном контрактом, а также компенсацию за вред, причиненный ему при оказании помощи Службе.

3. Лица, оказывающие помощь Службе на основании специального контракта, обязаны:

а) выполнять задания для решения задач, стоящих перед Службой;

б) соблюдать условия заключенного контракта;

в) умышленно не предоставлять Службе ложную или содержащую клевету информацию.

4. Лица, оказывающие помощь Службе, несут ответственность в порядке, установленном законодательством Грузии, за умышленное предоставление Службе ложной или содержащей клевету информации или (и) разглашение информации, охраняемой законодательством Грузии, ставшей им известной в результате сотрудничества со Службой.

 

Глава IV

Организация и руководство Службы

 

Статья 12. Организация Службы

1. Служба является государственным подведомственным учреждением, входящим в систему Министерства финансов Грузии и подотчетным Правительству Грузии и Министру финансов Грузии.(6.09.2013 N1049)

2. Служба выполняет возложенные обязанности на всей территории Грузии и функционирует в едином централизованном порядке.

3. Организация Службы определяется Положением о Службе, которое утверждает Министр финансов Грузии.

 

Статья 13. Руководство Службы

1. Управление, координацию и руководство Службой осуществляет Начальник Службы, которого по представлению Министра финансов Грузии назначает на должность и освобождает от должности Премьер-министр Грузии.(6.09.2013 N1049)

2. Начальник Службы:

а) руководит Службой, несет ответственность за исполнение обязанностей, возложенных на Службу законодательством Грузии;

б) в пределах своей компетенции принимает решения по вопросам, отнесенным к сфере ведения Службы;

в) следит за выполнением своих обязанностей структурными единицами и подразделениями Службы и осуществляет служебный надзор за деятельностью сотрудников Службы и принятыми ими решениями в порядке, установленном настоящим Законом;

г) назначает на должность и освобождает от должности сотрудников, предусмотренных штатным расписанием Службы, иной порядок назначения которых не установлен настоящим Законом;

д) несет ответственность за целевой расход и применение выделенных для Службы бюджетных средств, а также материально-технических ценностей (в том числе – вооружения, боевых материалов, специальной техники, специальных средств и т.д.);

е) проект Положения о Службе, структуру и смету, а также проекты о внесении в них надлежащих изменений представляет Министру финансов Грузии на утверждение;

ж) с периодичностью, определенной Министром финансов Грузии, представляет Правительству Грузии и Министру финансов Грузии отчет о проделанной Службой работе и информацию о приоритетных направлениях деятельности Службы;(6.09.2013 N1049)

 з) по вопросам, отнесенным к сфере компетенции Службы, издает индивидуальные правовые акты, методические указания, выполнение которых обязательно для сотрудников Службы;

и) в пределах своей компетенции сотрудникам Службы присваивает специальные звания и ходатайствует перед Министром финансов Грузии о присвоении соответствующих специальных званий сотрудникам Службы;

к) представляет Министру финансов Грузии предложения о материально-техническом обеспечении Службы;

л) представляет Министру финансов Грузии предложения о решении вопросов прохождения службы в Службе;

м) осуществляет иные предоставленные законодательством Грузии полномочия.

3. У Начальника Службы имеется заместитель (заместители), число которых определяется Положением о Службе, а полномочия – приказом Начальника Службы.

4. В случае отсутствия Начальника Службы обязанности Начальника выполняет его заместитель.

5. Заместителя Начальника Службы и начальников структурных единиц по представлению Начальника Службы назначает на должность и освобождает от должности Министр финансов Грузии.

6. Численность сотрудников Службы по представлению Начальника Службы определяет Министр финансов Грузии, а штатное расписание утверждает Начальник Службы.

 

Глава V

Порядок прохождения службы в Службе и гарантии социальной защиты сотрудников Службы

 

Статья 14. Правовые основания прохождения службы в Службе

Порядок прохождения службы в Службе и гарантии социальной защиты сотрудников регулируются настоящим Законом и изданными в соответствии с ним подзаконными нормативными актами.

 

Статья 15. Сотрудник Службы

1. Сотрудник Службы является государственным служащим.

2. Сотрудник Службы обязан в порядке, установленном законодательством Грузии, пройти аттестацию, периодичность и порядок проведения которой устанавливает Министр финансов Грузии.

3. С учетом должности и выслуги лет в порядке, установленном законодательством Грузии, сотруднику Службы присваивается специальное звание. Ему также предоставляется право на ношение одежды специальной формы и служебно-штатного оружия.

4. Вид служебной формы сотрудника и атрибутику Службы утверждает Правительство Грузии.(6.09.2013 N1049)

5. Сотруднику Службы для удостоверения своей личности и полномочия выдаются специальное служебное свидетельство и специальный жетон.

6. В Службе в целях повышения профессиональных знаний без вознаграждения могут пройти стажировку граждане Грузии, которым не предоставляются установленные законодательством Грузии полномочия служащего Службы. Полномочия стажера, условия отбора и прохождения службы устанавливает Министр финансов Грузии.

7. Гражданин Грузии в целях приобретения профессиональных умений и навыков и практического опыта может быть назначен на должность стажера Службы. Полномочия стажера Службы, условия его подбора и прохождения им службы и должностной оклад определяет Министр финансов Грузии. (25.05.2012 №6329)

 8. В случае, предусмотренном пунктом 7 настоящей статьи, срок стажировки - 6 месяцев. Срок стажировки может быть продлен еще на 6 месяцев.(25.05.2012 N6329)

 

 Статья 16. Общие требования для приема в Службу

1. Прием в Службу добровольный и осуществляется в порядке, установленном настоящим Законом.

2. В Службу могут быть приняты дееспособные граждане Грузии в возрасте не менее 21 года и не более 35 лет, владеющие государственным языком и которые своими личными качествами, физической подготовкой, состоянием здоровья могут выполнять возложенные на них обязанности, а также удовлетворяют специальным квалификационным требованиям, установленным настоящим Законом и приказом Министра финансов Грузии.

3. Возрастные ограничения, предусмотренные пунктом 2 настоящей статьи, не распространяются на лиц, имеющих опыт работы в оперативно-розыскной или следственной службе либо по специальности (которая соответствует занятию должности) 3 года.

4. Прием на службу, освобождение от службы (увольнение) и порядок прохождения службы определяются приказом Министра финансов Грузии.

 

Статья 17. Обязательное медицинское освидетельствование сотрудников Службы

1. Министр финансов Грузии или (и) Начальник Службы хотя бы один раз в год проводят обязательное медицинское освидетельствование сотрудников Службы и с учетом его результатов обеспечивают освобождение от занимаемой должности соответствующих лиц на основании подпунктов «б», «д.в» или (и) «м» статьи 19 настоящего Закона.

2. Требования к состоянию здоровья по соответствующим должностям Службы устанавливает Министр труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии.

 

Статья 18. Ограничения в связи с прохождением службы

1. Не разрешается принимать в Службу:

а) лицо, имеющее судимость;

б) лицо, которое по состоянию здоровья не удовлетворяет требованиям, установленным для занятия данной должности;

в) потребителя наркотических средств, психотропных или токсических веществ;

г) лицо, признанное судом ограниченно дееспособным или поддерживаемым лицом, если решением суда не определено иное; (20.03.2015 N3357)

 д) лицо, в отношении которого существуют обстоятельства должностного несоответствия, предусмотренные Законом Грузии «О несовместимости интересов и коррупции в публичном учреждении». (21.12.2016 N156, ввести в действие с 1 июля 2017 года.)

2. Профессиональная подготовка, переподготовка и повышение квалификации сотрудников Службы осуществляются в порядке, установленном Министром финансов Грузии. Сотрудник Службы обязан пройти соответствующие курсы повышения квалификации и получить положительную оценку (при наличии).

3. При несоответствии установленным настоящей статьей требованиям или в случае отсутствия документа, удостоверяющего соответствие указанным требованиям, сотрудник Службы будет уволен из Службы на основании подпункта «д» статьи 19 настоящего Закона.

 

Статья 19. Порядок увольнения со службы сотрудника Службы

Основаниями увольнения со службы сотрудника Службы являются:

а) достижение предельного возраста или выслуга лет в порядке прохождения службы в Службе;

б) медицинская справка об ухудшении состояния здоровья, причинении увечий или хроническом заболевании, в связи с чем он более не в состоянии продолжить службу;

в) истечение срока, предусмотренного договором;

г) невыполнение требований, предусмотренных договором;

д) несоответствие занимаемой должности, что подразумевает освобождение лица со службы:

д.а) на основании результатов аттестации;

д.б) в связи с отсутствием документа, необходимого для занятия данной должности;

д.в) в связи с неудовлетворительным состоянием здоровья;

д.г) в связи с неудовлетворительным прохождением испытательного срока;

д.д) в связи с неудовлетворительными профессиональными навыками;

е) грубое или систематическое нарушение служебной дисциплины;

ж) сокращение штатов;

з) избрание или назначение в органы государственной власти;

и) личное заявление;

к) совершение преступления, если существует вступивший в силу обвинительный приговор суда;

л) служебная несовместимость, если она не устранена в 10-дневный срок после ее выявления;

м) потребление наркотических средств, психотропных или (и) токсических веществ;

н) перевод в другое учреждение;

о) реорганизация или (и) ликвидация Службы, ее структурного подразделения или территориального органа;

п) смерть;

р) изменение гражданства;

с) признание лица безвестно отсутствующим;

т) признание его поддерживаемым лицом, если решением суда не определено иное. (20.03.2015 N3357)

 

Статья 20. Формы поощрения сотрудника Службы

За образцовое исполнение сотрудником Службы служебных обязанностей, продолжительную и добросовестную работу, выполнение заданий особой сложности или особого значения устанавливаются следующие формы его поощрения:

а) объявление благодарности и награждение похвальной грамотой;

б) выплата денежного вознаграждения или награждение ценным подарком; (23.12.2017 N1941, ввести в действие с 1 января 2018 года.)

в) предоставление дополнительного отпуска в количестве 10 суток;

г) награждение нагрудным знаком Службы;

д) досрочное присвоение очередного специального звания;

е) досрочное снятие дисциплинарной ответственности;

ж) представление к государственной награде за храбрость и отвагу, проявленные при исполнении служебных обязанностей.

 

Статья 21. Ответственность сотрудника Службы

За нарушение служебной дисциплины в отношении сотрудника Службы применяются следующие дисциплинарные взыскания:

а) выговор;

б) строгий выговор;

в) лишение нагрудного знака Службы;

г) перевод на должностной оклад более низкого ранга не более чем на 1 год;

д) понижение в специальном звании на одну ступень;

е) удержание зарплаты не более чем за 10 рабочих дней;

ж) освобождение от должности;

з) увольнение со службы.

 

Статья 22. Социальная защита сотрудника Службы

1. Государство обеспечивает социальную защиту сотрудника Службы.

2. Сотрудник Службы получает:

а) зарплату, включающую установленные ставки за должностное и специальное звания;

б) финансовую компенсацию за порцию питания;

в) предусмотренные законодательством Грузии иные надбавки и компенсации.

3. Продолжительность годового отпуска сотрудника Службы составляет 30 календарных дней.

4. В случае гибели сотрудника Службы при исполнении служебных обязанностей его семье (супруге, детям и нетрудоспособным родителям) или лицам, находящимся на его иждивении, из средств государственного бюджета Грузии выдается единовременное пособие в размере 15000 лари.

5. В случае причинения увечий сотруднику Службы при исполнении служебных обязанностей или установления ему статуса лица с ограниченными возможностями в соответствии со степенью тяжести телесных повреждений ему выдается единовременное пособие в размере не более 7000 лари.

6. Сотрудник Службы, который уволился со службы в связи с достижением предельного возраста или установлением ему статуса лица с ограниченными возможностями в соответствии с законодательством Грузии имеет право на получение соответствующей государственной компенсации или государственной пенсии.

7. Размеры ставок за должностные и специальные звания, финансовой компенсации за порцию питания, других надбавок и компенсаций устанавливает Министр финансов Грузии.

 8. Сотрудник Службы подлежит обязательному государственному страхованию, а вопросы, связанные с государственным страхованием членов его семьи (в том числе – круга членов семьи), определяет Министр финансов Грузии.(12.11.2010 N3811)

 

Статья 23. Ответственность сотрудника Службы

1. Сотрудник Службы несет ответственность за вред, незаконно причиненный им физическим или (и) юридическим лицам своим виновным деянием при исполнении служебных обязанностей.

2. Вред возмещается из государственного бюджета Грузии в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Глава VI

Финансирование Службы

 

Статья 24. Финансирование Службы

Служба финансируется из государственного бюджета Грузии.

 

Глава VII

Переходные и заключительные положения

 

Статья 25. Переходные положения

1. Реорганизовать следственный департамент Службы доходов Министерства финансов Грузии, отряд специального назначения и департамент специальных исследований и финансовой экспертизы центрального аппарата Службы доходов и сформировать подведомственное учреждение, входящее в систему Министерства финансов Грузии, - Следственную службу Министерства финансов Грузии.

2. Уголовные дела, находящиеся в производстве старших следователей, следователей и инспекторов-следователей следственного департамента Службы доходов Министерства финансов Грузии, и дела, связанные с оперативно-розыскной деятельностью, для осуществления целей, предусмотренных Уголовно-процессуальным кодексом Грузии, Законом Грузии «Об оперативно-розыскной деятельности» и иными нормативными актами, передать соответствующим старшим следователям, следователям и инспекторам-следователям Следственной службы Министерства финансов Грузии как правопреемникам.

3. Служащие соответствующих подразделений Службы доходов Министерства финансов Грузии, независимо от их формального или иного перевода в Следственную службу Министерства финансов Грузии, подчиняются руководству Следственной службы Министерства финансов Грузии. Указанные служащие до освобождения или назначения в Следственную службу Министерства финансов Грузии осуществляют полномочия, предусмотренные настоящим Законом, Уголовно-процессуальным кодексом Грузии и Законом Грузии «Об оперативно-розыскной деятельности».

4. Министру финансов Грузии до 1 декабря 2009 года утвердить размеры ставок за должностные и специальные звания, финансовой компенсации за порцию питания, других надбавок и компенсаций, предусмотренных законодательством Грузии, для сотрудников Следственной службы Министерства финансов Грузии.

5. Министру финансов Грузии до 1 декабря 2009 года издать следующие приказы:

а) об утверждении Положения о Следственной службе Министерства финансов Грузии;

б) о порядке прохождения службы в Следственной службе Министерства финансов Грузии;

в) об утверждении специальных квалификационных требований для должностей Следственной службы Министерства финансов Грузии;

г) об утверждении порядка проведения конкурса и аттестации сотрудников Следственной службы Министерства финансов Грузии.

6. Министерству финансов Грузии до 1 декабря 2009 года обеспечить соответствие подзаконных нормативных актов настоящему Закону.

7. Нормативные акты, изданные Министром финансов Грузии до осуществления мероприятий, предусмотренных настоящей статьей, сохраняют юридическую силу независимо от их соответствия положениям настоящего Закона.

8. После введения настоящего Закона в действие Министерству финансов Грузии в месячный срок в порядке, установленном законодательством Грузии, обеспечить осуществление мероприятий, необходимых для финансирования Следственной службы Министерства финансов Грузии.

 

Статья 26. Введение Закона в действие

1. Настоящий Закон, кроме статей первой – 24 и пунктов первого, 2, 3, 7 и 8 статьи 25 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую – 24 и пункты первый, 2, 3, 7 и 8 статьи 25 настоящего Закона ввести в действие с 1 декабря 2009 года.

 

Президент Грузии Михаил Саакашвили

 

Тбилиси

3 ноября 2009 года

№ 1928-IIс