On Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia

Consolidated versions (23/12/2017 - 05/07/2018)

საქართველოს კანონი

საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის შესახებ

 

თავი I. ზოგადი დებულებები

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის (შემდგომში – სამსახური) დანიშნულებას, ორგანიზაციულ-სამართლებრივ საფუძვლებს, საქმიანობის პრინციპებსა და მიმართულებებს, უფლებამოსილებებს, აგრეთვე სამსახურში სამსახურის გავლის წესსა და სამსახურის თანამშრომელთა სოციალური დაცვის გარანტიებს.

    მუხლი 2. სამსახურის სამართლებრივი სტატუსი

1. სამსახური არის საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების სტატუსით შემავალი სპეციალური სამართალდამცავი ორგანო, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად ახორციელებს საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლას, სისხლის სამართლის საპროცესო კანონმდებლობით მისი ქვემდებარეობისთვის მიკუთვნებულ საქმეთა გამოძიებას და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ სხვა ფუნქციებს.

2. სამსახური თავისი ფუნქციების განხორციელებისას მოქმედებს სახელმწიფოს სახელით.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

      მუხლი 3. სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლები

სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლებია: საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და სამართლებრივი აქტები, სისხლის სამართლის საპროცესო კანონმდებლობა, საქართველოს კანონი „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“, საგადასახადო კანონმდებლობა, ეს კანონი, საქართველოს სხვა კანონები და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტები.

 საქართველოს 2010 წლის 12 ნოემბრის კანონი №3806-სსმI,№66,03.12.2010წ.,მუხ.414

    მუხლი 4. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი პრინციპები

1. სამსახურის საქმიანობა ემყარება კანონიერების, პიროვნების პატივისა და ღირსების დაცვის, ჰუმანიზმისა და საჯაროობის პრინციპებს.

2. სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია, პატივი სცეს და დაიცვას ადამიანის უფლებები და ძირითადი თავისუფლებები, მიუხედავად მისი მოქალაქეობისა, სოციალური და ქონებრივი მდგომარეობისა, რასობრივი და ეროვნული კუთვნილებისა, სქესისა, ასაკისა, განათლებისა, ენისა, სარწმუნოებისა, პოლიტიკური და სხვა შეხედულებებისა.

3. სამსახურის თანამშრომელს ეკრძალება:

ა) მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანების შექმნა, ასევე მასში მონაწილეობა;

ბ) პირად, კომერციულ, პროფესიულ ან/და სახელმწიფო საიდუმლოებას მიკუთვნებული, აგრეთვე კანონით დაცული სხვა ინფორმაციის გამჟღავნება, კანონით გათვალისწინებული შემთხვევების გარდა;

გ) შეკრების ან მანიფესტაციის ორგანიზება ან/და ჩატარება, ასევე მასში მონაწილეობა;

დ) შეთავსებით მუშაობა ანაზღაურებად სამუშაოზე, გარდა სამეცნიერო, პედაგოგიური ან შემოქმედებითი საქმიანობისა, ან რაიმე თანამდებობის დაკავება რომელიმე სხვა სახაზინო დაწესებულებაში, ან რაიმე ანაზღაურებადი სამუშაოს შესრულება ან/და რაიმე თანამდებობის დაკავება სხვა ქვეყნის ორგანოში ან დაწესებულებაში.

    მუხლი 5. სამსახურის საერთაშორისო ურთიერთობანი

საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებიდან და შეთანხმებებიდან გამომდინარე, სამსახური საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით თანამშრომლობს სხვა ქვეყნების სამართალდამცავ ორგანოებთან და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან.

    მუხლი 6. სამსახურის თანამშრომლობა სხვა სახელმწიფო ორგანოებთან, საზოგადოებრივ ორგანიზაციებთან და მოქალაქეებთან

დაკისრებული ამოცანების განხორციელების მიზნით სამსახური საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით თანამშრომლობს ყველა სახელმწიფო და სამართალდამცავ ორგანოსთან, საზოგადოებრივ ორგანიზაციებთან და მოქალაქეებთან.

 

თავი II. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი მიმართულებები

    მუხლი 7. სამსახურის საქმიანობის მიზნები და ამოცანები

სამსახურის საქმიანობის მიზნები და ამოცანებია:

ა) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში დანაშაულის თავიდან აცილება, გამოვლენა, გამოძიების სრული მოცულობით ჩატარება და საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსის შესაბამისად სათანადო ექსპერტიზის ორგანიზება და ჩატარება ამ კანონითა და საქართველოს სხვა ნორმატიული აქტებით მინიჭებული უფლებამოსილების საფუძველზე;

ბ) საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა პრევენცია და გამოვლენა საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსითა და სხვა ნორმატიული აქტებით მინიჭებული უფლებამოსილების საფუძველზე;

გ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემის საქმიანობის უსაფრთხოებისა და სამსახურებრივი მოვალეობების შესრულების პროცესში ამ ორგანოთა თანამშრომლების მართლსაწინააღმდეგო ხელყოფისაგან დაცვის უზრუნველყოფა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;

დ) საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში დანაშაულისა და კორუფციულ გარიგებათა პრევენცია, გამოვლენა და აღკვეთა;

ე) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ინფორმაციის მოპოვება და გაანალიზება მისი შემდგომი გამოყენების მიზნით.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

    მუხლი 8. სამსახურის უფლებამოსილებანი

სამსახური უფლებამოსილია თავისი კომპეტენციის ფარგლებში:

ა) განახორციელოს ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობა, გამოავლინოს, გახსნას და აღკვეთოს დანაშაული საფინანსო-ეკონომიკურ სფეროში, აწარმოოს გამოძიება, გამოიყენოს იძულებითი ღონისძიებები კანონით დადგენილ ფარგლებში და დადგენილი წესით;

ბ) საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით დადგენილი ქვემდებარეობის შესაბამისად აწარმოოს გამოძიება სრული მოცულობით;

წარმოოს წინასწარი გამოძიება სრული მოცულობით;

გ) გამოითხოვოს მოსამართლის ბრძანება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ შემთხვევებში და დადგენილი წესით;

დ) საჭიროების შემთხვევაში მიიღოს გადაწყვეტილება რევიზიის ან ინვენტარიზაციის ჩატარებაზე, მოითხოვოს საუწყებო შემოწმების ჩატარება და საჭირო დოკუმენტაციის წარდგენა;

ე) მოიპოვოს, დაამუშაოს და გააანალიზოს სამსახურის საქმიანობასთან დაკავშირებული ინფორმაცია, შექმნას საინფორმაციო სისტემები;

ვ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირიდან – შემოსავლების სამსახურიდან მოითხოვოს და მიიღოს ცალკეული გადასახადის გადამხდელის შესახებ იდენტიფიცირებული ინფორმაცია;

ზ) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით მოახდინოს რეაგირება ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევებზე და გამოიყენოს საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის შესაბამისი მუხლებით განსაზღვრული უზრუნველყოფის ზომები;

) თუ დაყოვნება საფრთხეს უქმნის ადამიანის სიცოცხლეს და ჯანმრთელობას, დაუბრკოლებლად შევიდეს საცხოვრებელ ბინებსა და მოქალაქეთა კუთვნილ სათავსებში, საწარმოთა, დაწესებულებათა და ორგანიზაციათა ტერიტორიებზე და შენობა-ნაგებობებში (გარდა დიპლომატიური წარმომადგენლობების , საკონსულო დაწესებულებებისა და იმ საერთაშორისო ორგანიზაციების შენობა-ნაგებობებისა, რომლებიც სარგებლობენ დიპლომატიური ხელშეუხებლობით) დანაშაულის აღსაკვეთად ან/და იმ პირის დასაკავებლად , რომელმაც ჩაიდინა დანაშაული ან რომელსაც საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით დადგენილი წესით ბრალი ედება დანაშაულის ჩადენაში;

) სამსახურის კომპეტენციისთვის მიკუთვნებული დანაშაულის ან სამართალდარღვევის გამოვლენისა და აღკვეთის მიზნით, სამსახურის უფროსის ბრძანებით, დასახლებულ პუნქტებში, საგზაო მაგისტრალებზე და ტერიტორიულ წყლებში მოწყოს შემოწმების პროცედურები; ამ დროს სამსახურის უფლებამოსილ მოსამსახურეს უფლება აქვს, გააჩეროს პირი და სატრანსპორტო საშუალება (გარდა საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით გათვალისწინებული იმუნიტეტის მქონე პირებისა, დიპლომატიური წარმომადგენლობების, საკონსულო დაწესებულებების და მათთან გათანაბრებული წარმომადგენლობებისა), მოსთხოვოს მოქალაქეს პირადობის დამადასტურებელი საბუთი , სატრანსპორტო საშუალებისა და საქონლის თანმხლები საბუთები, მოახდინოს სატრანსპორტო საშუალების ვიზუალური დათვალიერება. შესაბამისი პირისა და სატრანსპორტო საშუალების დაუმორჩილებლობის შემთხვევაში სამსახურის უფლებამოსილ მოსამსახურეს უფლება აქვს, გამოიყენოს იძულებითი ღონისძიებები საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;

კ) ამ კანონით დადგენილი ამოცანის შესრულების უზრუნველსაყოფად ჩაატაროს სათანადო ექსპერტიზა;

ლ) განახორციელოს საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული სხვა საქმიანობა.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

საქართველოს 2010 წლის 12 ნოემბრის კანონი №3806-სსმI,№66,03.12.2010წ.,მუხ.414

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6439 – ვებგვერდი, 22.06.2012წ.

    მუხლი 9. სამსახურის მოსამსახურეთა სპეციალური უფლებამოსილება

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას სამსახურის ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის განმახორციელებელ, გამოძიების უფლებამოსილების მქონე სტრუქტურული ერთეულის მოსამსახურეებსა და სპეციალური დანიშნულების რაზმის თანამშრომლებს უფლება აქვთ, მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში, კანონით დადგენილი წესით, გამოიყენონ ფიზიკური ძალა, სპეციალური საშუალებები და ცეცხლსასროლი იარაღი.

2. სამსახურის მოსამსახურე ფიზიკურ ძალას, სპეციალურ საშუალებებსა და ცეცხლსასროლ იარაღს იყენებს „პოლიციის შესახებ“ საქართველოს კანონის 30-ე−32-ე მუხლებით, 33-ე მუხლით (გარდა 33-ე მუხლის მე-3 პუნქტის „დ“, „ვ“ და „ზ“ ქვეპუნქტებისა), 34-ე მუხლით (გარდა 34-ე მუხლის მე-11 პუნქტისა) და 35-ე მუხლით და სხვა საკანონმდებლო აქტებით დადგენილ შემთხვევაში და დადგენილი წესით.

3. სამსახურის მოსამსახურის განკარგულებაში არსებული სპეციალური საშუალებების შენახვის, ტარებისა და გამოყენების, ცეცხლსასროლი იარაღის შენახვისა და ტარების წესებს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

4. სამსახურის შეიარაღებაში არსებული ცეცხლსასროლი იარაღისა და საბრძოლო მასალების ნუსხა განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

საქარ თველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI,№51,29.09.2010წ.,მუხ.332

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.

საქართველოს 2017 წლის 10  მარტის   კანონი  №361  - ვებგვერდი, 22.03.2017წ.

 

თავი III. სამსახურის ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობა

    მუხლი 10. სამსახურის ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის პრინციპები

1. დანაშაულის თავიდან აცილების ან გახსნის მიზნით სამსახური ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობისას ხელმძღვანელობს „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და სხვა საკანონმდებლო აქტებით.

2. სამსახური ამ კანონით და საქართველოს სხვა კანონებით მინიჭებული კომპეტენციის ფარგლებში ქმნის და იყენებს ოპერატიულ-ტექნიკურ საშუალებებს და უზრუნველყოფს მათ დაცვას.

3. სამსახურის მიერ გამოყენებულმა ოპერატიულ-ტექნიკურმა საშუალებებმა და მათი გამოყენების მეთოდებმა არ უნდა შელახოს ადამიანის პატივი და ღირსება, საქართველოს კონსტიტუციით აღიარებული ადამიანის ძირითადი უფლებები და თავისუფლებები, საფრთხე არ უნდა შეუქმნას ადამიანის სიცოცხლეს ან ჯანმრთელობას, ზიანი არ უნდა მიაყენოს გარემოს.

    მუხლი 11. იმ პირთა უფლებები და მოვალეობები, რომლებიც დახმარებას უწევენ სამსახურს

1. ამ კანონით დადგენილი ამოცანების შესრულების უზრუნველსაყოფად პირს უფლება აქვს, ნებაყოფლობით ითანამშრომლოს და დახმარება გაუწიოს სამსახურს.

2. პირს, რომელიც დახმარებას უწევს სამსახურს, უფლება აქვს:

ა) დადოს მასთან კონტრაქტი კონფიდენციალური თანამშრომლობის შესახებ;

ბ) სამსახურისაგან მიიღოს განმარტებები თავისი ამოცანების, უფლებებისა და მოვალეობების თაობაზე;

გ) კონსპირაციის მიზნით გამოიყენოს პირადობის დამადასტურებელი დაშიფრული დოკუმენტები;

დ) მიიღოს ანაზღაურება კონტრაქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში, აგრეთვე იმ ზიანის კომპენსაცია, რომელიც მას მიადგა სამსახურისათვის დახმარების გაწევისას.

3. პირი, რომელიც სპეციალური კონტრაქტის საფუძველზე დახმარებას უწევს სამსახურს, ვალდებულია:

ა) შეასრულოს დავალებები სამსახურის წინაშე მდგარი ამოცანების გადასაწყვეტად;

ბ) დაიცვას დადებული კონტრაქტის პირობები;

გ) განზრახ არ მიაწოდოს სამსახურს ყალბი ან ცილისმწამებლური ინფორმაცია.

4. პირი, რომელიც დახმარებას უწევს სამსახურს, პასუხს აგებს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სამსახურისათვის განზრახ ყალბი ან ცილისმწამებლური ინფორმაციის მიწოდებისათვის ან/და საქართველოს კანონმდებლობით დაცული იმ ინფორმაციის გამჟღავნებისათვის, რომელიც მისთვის ცნობილი გახდა სამსახურთან თანამშრომლობის შედეგად.

 

თავი IV. სამსახურის ორგანიზება და ხელმძღვანელობა

    მუხლი 12. სამსახურის ორგანიზება

1. სამსახური არის საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულება, რომელიც პასუხისმგებელია საქართველოს მთავრობისა და საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წინაშე.

2. სამსახური დაკისრებულ მოვალეობებს ასრულებს საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე და ფუნქციონირებს ერთიანი ცენტრალიზებული წესით.

3. სამსახურის ორგანიზება განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, რომელსაც ამტკიცებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.

    მუხლი 13. სამსახურის ხელმძღვანელობა

1. სამსახურის მართვას, კოორდინაციასა და ხელმძღვანელობას ახორციელებს სამსახურის უფროსი, რომელსაც საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

2. სამსახურის უფროსი:

ა) ხელმძღვანელობს სამსახურს, პასუხისმგებელია სამსახურისთვის საქართველოს კანონმდებლობით დაკისრებული მოვალეობების შესრულებისათვის;

ბ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში გადაწყვეტილებებს იღებს სამსახურის გამგებლობის სფეროსათვის მიკუთვნებულ საკითხებზე;

გ) თვალყურს ადევნებს სამსახურის სტრუქტურული ერთეულებისა და ქვედანაყოფების მიერ თავიანთი მოვალეობების შესრულებას და ახორციელებს სამსახურებრივ ზედამხედველობას სამსახურის თანამშრომლების საქმიანობასა და მათ მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებებზე ამ კანონით დადგენილი წესით;

დ) თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სამსახურის საშტატო განრიგით გათვალისწინებულ იმ თანამშრომლებს, რომელთა დანიშვნის სხვა წესს არ ადგენს ეს კანონი;

ე) პასუხისმგებელია სამსახურისათვის გამოყოფილი საბიუჯეტო სახსრების, ასევე მატერიალურ-ტექნიკური ფასეულობების (მათ შორის, შეიარაღების, საბრძოლო მასალის, სპეციალური ტექნიკის, სპეციალური საშუალებების და ა.შ.) მიზნობრივ ხარჯვასა და გამოყენებაზე;

ვ) სამსახურის დებულების პროექტს, სტრუქტურასა და ხარჯთაღრიცხვას, ასევე მათში სათანადო ცვლილებების შეტანის პროექტებს დასამტკიცებლად წარუდგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრს;

ზ) საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ განსაზღვრული პერიოდულობით საქართველოს მთავრობას და საქართველოს ფინანსთა მინისტრს წარუდგენს ანგარიშს სამსახურის მიერ გაწეული საქმიანობის შესახებ და ინფორმაციას სამსახურის საქმიანობის პრიორიტეტული მიმართულებების თაობაზე;

თ) სამსახურის კომპეტენციის სფეროს მიკუთვნებულ საკითხებზე გამოსცემს ინდივიდუალურ სამართლებრივ აქტებს, მეთოდურ მითითებებს, რომელთა შესრულებაც სავალდებულოა სამსახურის თანამშრომლებისათვის;

ი) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში სამსახურის თანამშრომლებს ანიჭებს სპეციალურ წოდებებს და შუამდგომლობს საქართველოს ფინანსთა მინისტრის წინაშე სამსახურის თანამშრომელთათვის შესაბამისი სპეციალური წოდებების მინიჭების თაობაზე;

კ) საქართველოს ფინანსთა მინისტრს წარუდგენს წინადადებებს სამსახურის მატერიალურ-ტექნიკური უზრუნველყოფის თაობაზე;

ლ) საქართველოს ფინანსთა მინისტრს წარუდგენს წინადადებებს სამსახურში სამსახურის გავლის საკითხების გადაწყვეტის შესახებ;

მ) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

3. სამსახურის უფროსს ჰყავს მოადგილე (მოადგილეები), რომელთა რაოდენობა განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, ხოლო უფლებამოსილება – სამსახურის უფროსის ბრძანებით.

4. სამსახურის უფროსის არყოფნის შემთხვევაში უფროსის მოვალეობას ასრულებს მისი მოადგილე.

5. სამსახურის უფროსის მოადგილეს და სტრუქტურული ერთეულების უფროსებს სამსახურის უფროსის წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

6. სამსახურის თანამშრომელთა რიცხოვნობას სამსახურის უფროსის წარდგინებით განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი, ხოლო საშტატო განრიგს ამტკიცებს სამსახურის უფროსი.

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.
 

თავი V. სამსახურში სამსახურის გავლის წესი და სამსახურის თანამშრომელთა სოციალური დაცვის გარანტიები

    მუხლი 14. სამსახურში სამსახურის გავლის სამართლებრივი საფუძვლები

სამსახურში სამსახურის გავლის წესი და თანამშრომელთა სოციალური დაცვის გარანტიები რეგულირდება ამ კანონითა და მის შესაბამისად გამოცემული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით.

    მუხლი 15. სამსახურის თანამშრომელი

1. სამსახურის თანამშრომელი არის სახელმწიფო მოსამსახურე.

2. სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გაიაროს ატესტაცია, რომლის პერიოდულობასა და ჩატარების წესს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

3. თანამდებობისა და წელთა ნამსახურობის გათვალისწინებით, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად სამსახურის თანამშრომელს ენიჭება სპეციალური წოდება. მას ასევე ენიჭება სპეციალური ფორმის ტანსაცმლისა და სამსახურებრივ-საშტატო იარაღის ტარების უფლება.

4. სამსახურის თანამშრომლის სამსახურებრივი ფორმის სახესა და ატრიბუტიკას ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

5. სამსახურის თანამშრომელს თავისი ვინაობისა და უფლებამოსილების დასადასტურებლად ეძლევა სამსახურებრივი მოწმობა და სპეციალური ჟეტონი.

6. სამსახურში ანაზღაურების გარეშე, პროფესიული ცოდნის ამაღლების მიზნით სტაჟირება შეიძლება გაიაროს საქართველოს მოქალაქემ, რომელიც არ იქნება აღჭურვილი საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სამსახურის მოსამსახურის უფლებამოსილებით. სტაჟიორის უფლებამოსილებებს, შერჩევასა და სამსახურის გავლის პირობებს ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

7. საქართველოს მოქალაქე პროფესიული უნარ-ჩვევებისა და პრაქტიკული გამოცდილების შეძენის მიზნით სამსახურში შეიძლება დაინიშნოს სამსახურის სტაჟიორის თანამდებობაზე. სამსახურის სტაჟიორის უფლებამოსილებებს, მისი შერჩევისა და მის მიერ სამსახურის გავლის პირობებსა და თანამდებობრივ სარგოს განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

8. ამ მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში სამსახურში სტაჟირების ვადაა 6 თვე. სტაჟირების ვადა შეიძლება გაგრძელდეს კიდევ 6 თვით.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6329 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის  6  სექტემბრის   კანონი  №1 049  – ვებგვერდი, 23.09.2013წ.

    მუხლი 16. სამსახურში მიღების ზოგადი მოთხოვნები

1. სამსახურში მიღება ნებაყოფლობითია და ხორციელდება ამ კანონით დადგენილი წესის შესაბამისად.

2. სამსახურში შეიძლება მიღებულ იქნეს არანაკლებ 21 წლის და არა უმეტეს 35 წლის საქართველოს ქმედუნარიანი მოქალაქე, რომელმაც იცის სახელმწიფო ენა და რომელსაც პიროვნული თვისებებით, ფიზიკური მომზადებით, ჯანმრთელობის მდგომარეობით შეუძლია შეასრულოს მისთვის დაკისრებული მოვალეობები, ასევე აკმაყოფილებს ამ კანონითა და საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით დადგენილ სპეციალურ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს.

3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული ასაკობრივი შეზღუდვები არ ვრცელდება პირზე, რომელსაც აქვს ოპერატიულ-სამძებრო ან საგამოძიებო სამსახურში ან სპეციალობით (რომელიც შეესაბამება დასაკავებელ თანამდებობას) მუშაობის 3 წლის გამოცდილება.

4. სამსახურში მიღება, სამსახურიდან განთავისუფლება (დათხოვნა) და სამსახურის გავლის წესი განისაზღვრება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით.

    მუხლი 17. სამსახურის თანამშრომელთა სავალდებულო სამედიცინო შემოწმება

1. საქართველოს ფინანსთა მინისტრი ან/და სამსახურის უფროსი წელიწადში ერთხელ მაინც ატარებს სამსახურის თანამშრომელთა სავალდებულო სამედიცინო შემოწმებას და შემოწმების შედეგების გათვალისწინებით უზრუნველყოფს შესაბამის პირთა განთავისუფლებას დაკავებული თანამდებობიდან ამ კანონის მე-19 მუხლის „ბ“, „ე.გ“ ან/და „მ“ ქვეპუნქტის საფუძველზე.

2. ჯანმრთელობის მდგომარეობისადმი მოთხოვნებს სამსახურის შესაბამისი თანამდებობის მიხედვით ადგენს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრი.

    მუხლი 18. შეზღუდვები სამსახურის გავლასთან დაკავშირებით

1. არ შეიძლება სამსახურში მიღებულ იქნეს და მსახურობდეს:

ა) ნასამართლევი პირი;

ბ) პირი, რომლის ჯანმრთელობის მდგომარეობა არ აკმაყოფილებს მოცემული თანამდებობის დასაკავებლად დადგენილ მოთხოვნებს;

გ) ნარკოტიკული საშუალებების, ფსიქოტროპული ან ტოქსიკური ნივთიერებების მომხმარებელი;

დ) პირი, რომელიც სასამართლომ შეზღუდულქმედუნარიანად აღიარა ან მხარდაჭერის მიმღებად ცნო, თუ სასამართლოს გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული;

ე) პირი, რომლის მიმართაც არსებობს „საჯარო დაწესებულებაში ინტერესთა შეუთავსებლობისა და კორუფციის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებული თანამდებობრივი შეუთავსებლობის გარემოებები.

2. სამსახურის თანამშრომელთა პროფესიული მომზადება, გადამზადება და კვალიფიკაციის ამაღლება ხორციელდება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ დადგენილი წესით. სამსახურის თანამშრომელი ვალდებულია გაიაროს კვალიფიკაციის ამაღლების (მომზადების, გადამზადების) შესაბამისი კურსები და მიიღოს დადებითი შეფასება (არსებობის შემთხვევაში). 

3. ამ მუხლით დადგენილ მოთხოვნებთან შეუსაბამობის ან აღნიშნულ მოთხოვნებთან შესაბამისობის დამადასტურებელი დოკუმენტის არქონის შემთხვევაში სამსახურის თანამშრომელი დათხოვნილი იქნება სამსახურიდან ამ კანონის მე-19 მუხლის „ე“ ქვეპუნქტის საფუძველზე.

საქართველოს 2015  წლის  20  მარტის კანონი №3357 – ვებგვერდი , 31.03.2015წ.

საქართველოს 2015 წლის 27  ოქტომბრის  კანონი  №4382  - ვებგვერდი,  11.11. 2015 წ.

საქართველოს 2016 წლის 21  დეკემბრის კანონი  №156  - ვებგვერდი, 28.12.2016წ.

    მუხლი 19. სამსახურის თანამშრომლის სამსახურიდან დათხოვნის წესი

სამსახურის თანამშრომლის სამსახურიდან დათხოვნის საფუძველია:

ა) განსაზღვრული ასაკის მიღწევა ან წელთა ნამსახურობა სამსახურში სამსახურის გავლის წესის მიხედვით;

ბ) სამედიცინო ცნობა ჯანმრთელობის მდგომარეობის გაუარესების, დასახიჩრების ან ქრონიკული დაავადების თაობაზე, რომლის გამოც მას აღარ შეუძლია სამსახურის გაგრძელება;

გ) ხელშეკრულებით გათვალისწინებული ვადის გასვლა;

დ) ხელშეკრულებით გათვალისწინებული მოთხოვნების შეუსრულებლობა;

ე) დაკავებულ თანამდებობასთან შეუსაბამობა, რაც გულისხმობს პირის სამსახურიდან განთავისუფლებას:

ე.ა) ატესტაციის შედეგების საფუძველზე;

ე.ბ) იმ დოკუმენტის არქონისას, რომელიც აუცილებელია მოცემული თანამდებობის დასაკავებლად;

ე.გ) ჯანმრთელობის არადამაკმაყოფილებელი მდგომარეობის გამო;

ე.დ) გამოსაცდელი ვადის არადამაკმაყოფილებლად გავლის გამო;

ე.ე) არადამაკმაყოფილებელი პროფესიული ჩვევების გამო;

ვ) სამსახურებრივი დისციპლინის უხეში ან სისტემატური დარღვევა;

ზ) შტატების შემცირება;

თ) სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოებში არჩევა ან დანიშვნა;

ი) პირადი განცხადება;

კ) დანაშაულის ჩადენა, თუ არსებობს კანონიერ ძალაში შესული სასამართლოს გამამტყუნებელი განაჩენი;

ლ) სამსახურებრივი შეუთავსებლობა, თუ იგი არ აღმოიფხვრა შეუთავსებლობის გამოვლენიდან 10 დღის ვადაში;

მ) ნარკოტიკული საშუალებების, ფსიქოტროპული ან/და ტოქსიკური ნივთიერებების მოხმარება;

ნ) სხვა დაწესებულებაში გადასვლა;

ო) სამსახურის, მისი სტრუქტურული ქვედანაყოფის ან ტერიტორიული ორგანოს რეორგანიზაცია ან/და ლიკვიდაცია;

პ) გარდაცვალება;

ჟ) მოქალაქეობის შეცვლა;

რ) მისი უგზო-უკვლოდ დაკარგულად აღიარება;

ს) მისი მხარდაჭერის მიმღებად ცნობა, თუ სასამართლოს გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული.

საქართველოს  2015  წლის  20  მარტის   კანონი  №3357 –  ვებგვერდი , 31.03.2015წ.

    მუხლი 20. სამსახურის თანამშრომლის წახალისების ფორმები

სამსახურის თანამშრომლის მიერ სამსახურებრივ მოვალეობათა სანიმუშოდ შესრულებისათვის, ხანგრძლივი და კეთილსინდისიერი სამსახურისათვის, განსაკუთრებული სირთულის ან მნიშვნელობის დავალების შესრულებისათვის წესდება წახალისების შემდეგი ფორმები:

ა) მადლობის გამოცხადება და მადლობის სიგელით დაჯილდოება;

ბ) ფულადი ჯილდოს მიცემა ან ფასიანი საჩუქრით დაჯილდოება;

გ) დამატებითი შვებულების მიცემა 10 დღე-ღამის ოდენობით;

დ) სამსახურის სამკერდე ნიშნით დაჯილდოება;

ე) მორიგი სპეციალური წოდების ვადამდე მინიჭება;

ვ) დისციპლინური პასუხისმგებლობის ვადამდე მოხსნა;

ზ) სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას გამოჩენილი ვაჟკაცობისა და მამაცობისათვის სახელმწიფო ჯილდოზე წარდგენა.

საქართველოს 2017 წლის 23  დეკემბრის  კანონი №1941   - ვებგვერდი, 29.12.2017წ.

    მუხლი 21. სამსახურის თანამშრომლის პასუხისმგებლობა

სამსახურებრივი დისციპლინის დარღვევისთვის სამსახურის თანამშრომლის მიმართ გამოიყენება შემდეგი დისციპლინური სახდელები:

ა) საყვედური;

ბ) სასტიკი საყვედური;

გ) სამსახურის სამკერდე ნიშნის ჩამორთმევა;

დ) უფრო დაბალი თანრიგის (რანგის) თანამდებობრივ სარგოზე გადაყვანა არა უმეტეს 1 წლისა;

ე) სპეციალური წოდების ერთი საფეხურით დაქვეითება;

ვ) არა უმეტეს 10 სამუშაო დღის ხელფასის დაკავება;

ზ) თანამდებობიდან განთავისუფლება;

თ) სამსახურიდან დათხოვნა.

    მუხლი 22. სამსახურის თანამშრომლის სოციალური დაცვა

1. სახელმწიფო უზრუნველყოფს სამსახურის თანამშრომლის სოციალურ დაცვას.

2. სამსახურის თანამშრომელი იღებს:

ა) ხელფასს, რომელიც მოიცავს თანამდებობრივ და სპეციალური წოდებისათვის დადგენილ განაკვეთს;

ბ) კვების ულუფის ფინანსურ კომპენსაციას;

გ) საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა დანამატებსა და კომპენსაციებს.

3. სამსახურის თანამშრომლის წლიური შვებულების ხანგრძლივობაა 30 კალენდარული დღე.

4. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას სამსახურის თანამშრომლის დაღუპვის შემთხვევაში მის ოჯახს (მეუღლეს, შვილებსა და შრომისუუნარო მშობლებს) ან მის კმაყოფაზე მყოფ პირებს საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებიდან მიეცემათ ერთჯერადი დახმარება 15 000 ლარის ოდენობით.

5. სამსახურის თანამშრომელს სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას დასახიჩრების ან შეზღუდული შესაძლებლობის სტატუსის დადგენის შემთხვევაში, სხეულის დაზიანების სიმძიმის ხარისხის შესაბამისად მიეცემა ერთჯერადი დახმარება არა უმეტეს 7 000 ლარისა.

6. სამსახურის თანამშრომელს, რომელიც განთავისუფლდა სამსახურიდან ზღვრული ასაკის მიღწევის ან შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირად გახდომის გამო, საქართველოს კანონმდებლობის თანახმად უფლება აქვს, მიიღოს შესაბამისი სახელმწიფო კომპენსაცია ან სახელმწიფო პენსია.

7. სამსახურის თანამშრომლის თანამდებობრივი და სპეციალური წოდებისათვის განაკვეთის, კვების ულუფის ფინანსური კომპენსაციის, სხვა დანამატებისა და კომპენსაციების ოდენობას ადგენს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

8. სამსახურის თანამშრომელი ექვემდებარება სავალდებულო სახელმწიფო დაზღვევას, ხოლო მისი ოჯახის წევრთა სახელმწიფო დაზღვევასთან დაკავშირებულ საკითხებს (მათ შორის, ოჯახის წევრთა წრეს) განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი.

საქართველოს 2010 წლის 12 ნოემბრის კანონი №3811-სსმI,№65,26.11.2010წ.,მუხ.413

    მუხლი 23. სამსახურის თანამშრომლის პასუხისმგებლობა

1. სამსახურის თანამშრომელი პასუხისმგებელია იმ ზიანისათვის, რომელიც მან უკანონოდ მიაყენა ფიზიკურ ან/და იურიდიულ პირს თავისი ბრალეული ქმედებით სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას.

2. ზიანი ანაზღაურდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

 

თავი VI. სამსახურის დაფინანსება

    მუხლი 24. სამსახურის დაფინანსება

სამსახური ფინანსდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან.

 

თავი VII. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებები

    მუხლი 25. გარდამავალი დებულებები

1. რეორგანიზებულ იქნეს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის საგამოძიებო დეპარტამენტი, სპეციალური დანიშნულების რაზმი და შემოსავლების სამსახურის ცენტრალური აპარატის სპეციალურ გამოკვლევათა და ფინანსური ექსპერტიზის დეპარტამენტი და ჩამოყალიბდეს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში შემავალი საქვეუწყებო დაწესებულება – საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახური.

2. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის საგამოძიებო დეპარტამენტის უფროსი გამომძიებლის, გამომძიებლისა და ინსპექტორ-გამომძიებლის წარმოებაში არსებული სისხლის სამართლის საქმეები და ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობასთან დაკავშირებული საქმეები საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსით, „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და სხვა ნორმატიული აქტებით გათვალისწინებული მიზნების განსახორციელებლად რეორგანიზაციის შემდეგ გადაეცეს, როგორც უფლებამონაცვლეს, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის შესაბამის უფროს გამომძიებლებს, გამომძიებლებსა და ინსპექტორ-გამომძიებლებს.

3. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის შესაბამისი ქვედანაყოფების მოსამსახურეები, მიუხედავად იმისა, ფორმალურად მოხდა თუ არა მათი გადაყვანა საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურში, ექვემდებარებიან საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის ხელმძღვანელობას. მითითებული მოსამსახურეები განთავისუფლებამდე ან საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურში დანიშვნამდე ახორციელებენ ამ კანონით, საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსითა და „ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ უფლებამოსილებებს.

4. საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა 2009 წლის 1 დეკემბრამდე დაამტკიცოს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის თანამშრომელთა თანამდებობრივი და სპეციალური წოდებებისათვის განაკვეთების, კვების ულუფის ფინანსური კომპენსაციისა და საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა დანამატებისა და კომპენსაციების ოდენობა.

5. საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა 2009 წლის 1 დეკემბრამდე გამოსცეს შემდეგი ბრძანებები:

ა) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის დებულების დამტკიცების შესახებ;

ბ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურში სამსახურის გავლის წესის შესახებ;

გ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის თანამდებობებისათვის სპეციალური საკვალიფიკაციო მოთხოვნების დამტკიცების შესახებ;

დ) საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის თანამშრომელთა კონკურსისა და ატესტაციის ჩატარების წესის დამტკიცების შესახებ.

6. 2009 წლის 1 დეკემბრამდე საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ უზრუნველყოს კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების ამ კანონთან შესაბამისობა.

7. ამ მუხლით გათვალისწინებული ღონისძიებების განხორციელებამდე საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ გამოცემული ნორმატიული აქტები ინარჩუნებს იურიდიულ ძალას, მიუხედავად იმისა, შეესაბამება თუ არა ისინი ამ კანონის დებულებებს.

8. ამ კანონის ამოქმედებიდან 1 თვის ვადაში საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის დაფინანსებისათვის საჭირო ღონისძიებების განხორციელება.

    მუხლი 26. კანონის ამოქმედება

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი–24-ე მუხლებისა და 25-ე მუხლის პირველი, მე-2, მე-3, მე-7 და მე-8 პუნქტებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

2. ამ კანონის პირველი–24-ე მუხლები და 25-ე მუხლის პირველი, მე-2, მე-3, მე-7 და მე-8 პუნქტები ამოქმედდეს 2009 წლის 1 დეკემბრიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2009 წლის 3 ნოემბერი.

№1928–IIს

LAW OF GEORGIA

ON INVESTIGATION SERVICE OF THE MINISTRY OF FINANCE OF GEORGIA

 

Chapter I- General Provisions

 

Article 1 - Purpose of the Law

This Law defines the functions, organisational and legal bases, principles and areas of activities, and powers of the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia (‘the Service’), as well as the procedures for the performance of services in the Service and social security guarantees for the employees of the Service.

 

Article 2 - Legal status of the Service

1. The Service is a special law enforcement body with the status of a state sub-agency within the system of the Ministry of Finance of Georgia which, in accordance with the legislation of Georgia, shall combat crime in the areas of finance and economy, investigate cases falling within its jurisdiction under the criminal procedure legislation, and perform other functions determined by the legislation of Georgia.

2. The Service, in the course of performing its functions, shall act on behalf of the State.

Law of Georgia No 3619 of 24 September 2010 – LHG I, No 51, 29.9.2010, Art. 332

 

Article 3 - Legal grounds for the operation of the Service

Legal grounds for the operation of the Service are: the Constitution of Georgia, the international agreements and legal acts of Georgia, the criminal procedure legislation, the Law of Georgia on Operative-Investigative Activities, the tax legislation, this Law, and other laws and subordinate normative acts of Georgia.

Law of Georgia No 3806 of 12 November 2010 – LHGI, No 66, 3.12.2010, Art. 414

 

Article 4 - Main principles of operation of the Service

1. The operation of the Services is based on the principles of lawfulness, the protection of honour and dignity of individuals, and the principles of humanism and publicity.

2. Employees of the Service are obliged to respect and protect human rights and fundamental freedoms of individuals irrespective of their citizenship, social and property status, racial and national affiliation, gender, age, education, religion, political and other opinions.

3. Employees of the Service shall not be permitted to:

a) create a political association as well as participate in a political association;

b) disclose information containing personal, commercial, professional and/or state secrets, or any other information protected by law, except for the cases provided for by law;

c) organise and/or conduct meetings or manifestations, as well as participate in meetings and manifestations;

d) perform any paid work concurrently, except for scientific, pedagogic or creative activities, or hold a position in any other budgetary institution, or perform any paid work and/or hold a position in bodies or institutions of foreign states.

 

Article 5 - International relations of the Service

On the basis of the treaties and international agreements of Georgia, the Service shall cooperate with law enforcement bodies of foreign states and international organisations in the manner prescribed by the legislation of Georgia.

 

Article 6 - Cooperation of the Service with other state authorities, public organisations and citizens

In order to perform assigned tasks, the Service shall cooperate with all state and law enforcement bodies, public organisations and citizens in the manner prescribed by the legislation of Georgia.

 

Chapter II- Main areas of Activities of the Service

 

Article 7 - Purpose and objectives of activities of the Service

Purpose and objectives of activities of the Service shall be to:

a) prevent and detect crime, conduct investigation to the full extent and organise and conduct a respective expert examination within the scope of authority and in accordance with the Criminal Procedure Code of Georgia, on the basis of powers granted by this Law and other normative acts of Georgia;

b) prevent and detect administrative offences in the areas of finance and economy, on the basis of powers assigned by this Law, the Administrative Offences Code of Georgia and other normative acts;

c) ensure the protection of employees from illegal trespass in a manner prescribed by the legislation of Georgia in the process of securing the safety of activities within the system of the Ministry of Finance of Georgia and during the performance of official duties;

d) prevent, detect and eliminate crime and corrupt practices in the area of finance and economy;

e) obtain and analyse information for its further use within the scope of its authority.

Law of Georgia No 3619 of 24 September 2010 – LHG I, No 51, 29.9.2010, Art. 332

 

Article 8 - Powers of the Service

Within the scope of its authority, the Service shall be entitled to:

a) carry out operative-investigative activities, detect, solve and prevent crime in the areas of finance and economy, conduct investigation, and take coercive measures in compliance with law and in the prescribed manner;

b) conduct full-scale investigations in accordance with jurisdiction established by Criminal Procedure Code of Georgia;

c) conduct preliminary full-scale investigations;

d) request a judge’s order in the cases prescribed by the legislation of Georgia and in the prescribed manner;

e) make a decision, where necessary, on conducting inspection or stock-taking, request to conduct an official inspection and submission of necessary documents;

f) obtain, process and analyse information related to the activities of the Service, and develop information systems;

g) request and receive identified information on a separate taxpayer from the legal entity under public law called the Revenue Service operating under the governance of the Ministry of Finance of Georgia.

h) respond to administrative offences in the manner prescribed by the legislation of Georgia and take measures defined by relevant articles of Administrative Offences Code of Georgia;

i) if a delay poses a threat to human life or health, freely enter dwellings and quarters owned by citizens, premises of enterprises, institutions and organisations (except for premises of diplomatic missions, consular offices and international organisations which enjoy diplomatic immunity) in order to prevent a crime or detain a person who has committed a crime or is charged with a crime as provided for by the Criminal Procedure Code of Georgia;

j) in order to detect and prevent a crime or an offence falling within the authority of the Service, by the order of the head of the Service, conduct checking procedures in settlements, on highways or within territorial waters; in the course of the procedures, an authorised employee of the Service may stop individuals or vehicles (except for persons holding an immunity status, diplomatic missions, consular offices and equivalent representations as provided for by the Criminal Procedure Code of Georgia), and request citizens of Georgia to present identity documents, and documents of vehicles and goods, and carry out a visual inspection of vehicles. In the case of disobedience by respective persons or vehicles, an authorised employee of the Service may take coercive measures in the manner established by the legislation of Georgia;

k) conduct respective expert examinations in order to ensure the performance of the tasks provided for by this Law;

l) exercise other powers determined by the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 3619 of 24 September 2010 – LHG I, No 51, 29.9.2010, Art. 332

Law of Georgia No 3806 of 12 November 2010 – LHGI, No 66, 3.12.2010, Art. 414

Law of Georgia No 6439 of 12 June 2012 - website, 22.6.2012

 

Article 9 -Special powers of the employees of the Service

1. In the course of performing their official duties, officers of the structural units conducting operative-investigative activities authorised to conduct investigation processes and employees of Special Forces, within the scope of their powers and in the manner prescribed by law, shall have the right to use physical force, special means and firearms.

2. Employees of the Service shall have the right to use physical force, special means and firearms in the case and manner prescribed by Articles 30-32, Article 33 (except for Article 33(3)(d),(f) and (g)), Article 34 (except for Article 34(11)) and Article 35 of the Law of Georgia on Police and other legislative acts.

3. The rules for storing, carrying and using special means, as well as the rules for storing and carrying firearms by employees of the Service shall be determined by the Minister of Finance of Georgia.

4. A list of firearms and ammunition in the arsenal of the Service shall be determined by the ordinance of the Government of Georgia.

Law of Georgia No 3619 of 24 September 2010 – LHG I, No 51, 29.9.2010, Art. 332

Law of Georgia No 1049 of 6 September 2013 - website, 23.9.2013

Law of Georgia No 361 of 10 March 2017 – website, 22.3.2017

 

Chapter III -Operative-Investigative Activities of the Service

 

Article 10 -Principles of Operation-Investigative Activities of the Service

1. In order to prevent or solve a crime, in the course of carrying out operative-investigative activities, the Service shall be guided by the Law of Georgia on Operative-Investigative Activities and other legislative acts. 2. The Service, within the scope of its authority granted by this Law and other laws of Georgia, shall develop and use operational and technical means and ensure their protection.

3. Operational and technical means used by the Service and methods of their use shall not infringe the honour and dignity of a person, shall not violate fundamental human rights and freedoms recognised by the Constitution of Georgia, and shall not pose a threat to human life and health, and shall not cause damage to the environment.

 

Article 11 - Rights and obligations of persons who render assistance to the Service

1. In order to perform tasks established by this Law, a person may voluntarily cooperate with and render assistance to the Service.

2. Persons who render assistance to the Service shall have the rights to:

a) sign an agreement on confidential cooperation;

b) be provided with instructions regarding their tasks, rights and obligations;

c) use encrypted identity documents for the purposes of conspiracy;

d) receive remuneration in the cases determined by a contract, as well as compensation for the damage inflicted in the course of rendering such assistance.

3. Persons who render assistance to the Service on the basis of a special contact are obliged to:

a) perform tasks in order to accomplish objectives of the Service;

b) comply with the provisions of a signed contract;

c) not provide the Service with false or defamatory information intentionally.

4. Persons, who render assistance to the Service, shall be held responsible, in the manner prescribed by the legislation of Georgia, for providing the Service with false or defamatory information intentionally and/or for disclosing information protected by the legislation of Georgia that has become known to such persons as a result of cooperation with the Service.

 

Chapter IV - Organisation and Management of the Service

 

Article 12 - Organisation of the Service

1. The Service is a state sub-agency within the system of the Ministry of Finance of Georgia, which is accountable to the Government of Georgia and to the Minister of Finance of Georgia.

2. The Service shall fulfil the imposed obligations on the entire territory of Georgia and function in a unified centralised manner.

3. The organisation of the Service shall be determined by the Statute of the Service which shall be approved by the Minister of Finance of Georgia.

Law of Georgia No 1049 of 6 September 2013 - website, 23.9.2013

 

Article 13 - Management of the Service

1. The Service shall be managed, coordinated and directed by the Head of the Service, who shall be appointed to and dismissed from the position by the Prime Minister upon the recommendation of the Minister of Finance of Georgia.

2. The Head of the Service shall:

a) manage the Service, and be responsible to perform duties imposed by the legislation of Georgia;

b) within the scope of its authority, make decisions regarding matters falling within the governance of the Service;

c) monitor the performance of duties of structural units and subdivisions of the Service and carry out official supervision of the performance of duties by employees of the Service and of decisions taken by such employees in the manner prescribed by this Law;

d) appoint to and dismiss from positions the employees from a staff list, the procedures of whose appointment are not otherwise determined by this Law;

e) be responsible for efficient spending and use of budgetary funds allocated to the Service, as well as logistic inventories (including arsenal, ammunition, special equipment, special means, etc.);

f) submit a draft Statute of the Service, and the structure and cost estimate of the Service, as well as appropriate draft amendments thereto to the Minister of Finance of Georgia for approval;

g) submit reports, from time to time as directed by the Minister of Finance of Georgia, to the Government of Georgia and the Minister of Finance of Georgia regarding works performed by the Service and information regarding the priority areas of activities of the Service;

h) issue individual legal acts on matters falling within the scope of authority of the Service, methodological guidelines the implementation of which is mandatory for employees of the Service;

i) within the scope of authority, grant special titles to the employees of the Service and recommend the Minister of Finance of Georgia upon granting special titles to the employees of the Service;

j) submit proposals to the Minister of Finance of Georgia regarding logistical support of the Service;

k) submit proposals to the Minister of Finance with regard to making decisions related to the performance of duties in the Service;

l) exercise other powers granted by the legislation of Georgia.

3. The Head of the Service has a deputy (deputies) and their number shall be defined by the Statute of the Service, and their powers shall be defined by the order of the Head of the Service.

4. In the case of the absence of the Head of the Service, the Deputy Head shall perform the duties of the Head of the Service.

5. The Deputy Head and heads of structural units shall be appointed to or dismissed from their position by the Minister of Finance of Georgia upon the recommendation of the Head of the Service.

6. The number of employees of the Service shall be determined by the Minister of Finance of Georgia upon the recommendation of the Head of the Service, and a staff list shall be approved by the Head of the Service.

Law of Georgia No 1049 of 6 September 2013 - website, 23.9.2013

 

Chapter V - Performance of Service in the Service and Social Security Guarantees for the Employees of the Service

 

Article 14 - Legal grounds for the performance of service in the Service

Procedures for the performance of service in the Service and social security guarantees for the employees shall be regulated by this Law and relevant subordinate normative acts issued on the basis of this Law.

 

Article 15 - Employees of the Service

1. Employees of the Service are public servants.

2. Employees of the Service are obliged to pass a qualification test as provided for by the legislation of Georgia and the periodicity and procedures for conducting such tests shall be determined by the Minister of Finance of Georgia .

3. Employees of the Service shall be granted special titles in the manner prescribed by the legislation of Georgia taking into consideration their position and the length of their service. They shall be also granted the rights to wear a uniform and carry a service weapon.

4. Types of uniforms and attributes for employees of the Service shall be approved by the Government of Georgia.

5. Employees of the Service shall be given service certificates and special badges to confirm their identity and authority.

6. Citizens of Georgia may complete unpaid internship in the Service in order to raise their professional competence, however they shall not be granted the authority defined by the legislation of Georgia. Authorities of interns, procedures for their selection and conditions of service for such interns shall be established by the Minister of Finance of Georgia.

7. Citizens of Georgia may be appointed to the position of an intern in the Service in order to acquire professional skills and practical experience. Authorities of interns of the Service, the procedures for their selection and conditions for the performance of service by such interns, as well as salary of such interns shall be defined by the Ministry of Finance of Georgia.

8. In the case provided for in paragraph 7 of this article, the duration of internship in the Service shall be six months. The period of internship may be extended for six more months.

Law of Georgia No 6329 of 25 May 2012 – website, 12.6.2012

Law of Georgia No 1049 of 6 September 2013 - website, 23.9.2013

 

Article 16 - General requirements for recruitment

1. Recruitment shall be voluntary and shall be carried out in the manner prescribed by this Law.

2. Citizens of Georgia who are capable and are no less than 21 and no more than 35 years old may be recruited, and who are fluent in the official language and who, with their personal character, physical training and health status are able to perform the imposed duties, as well as meet special qualification requirements determined by the order of the Minister of Finance of Georgia.

3. Age restrictions laid down in paragraph two of this article does not apply to persons with work experience in operative investigative or investigation services or three years of professional work experience (relevant to the vacant position).

4. Recruitment, removal (dismissal) and the procedures of performing service shall be defined by the order of the Ministry of Finance of Georgia.

 

Article 17 - Mandatory medical examination of the employees of the Service

1. The Ministry of Finance of Georgia and/or the Head of the Service shall conduct mandatory medical examinations at least once a year and shall ensure the removal of relevant persons from occupied positions taking into consideration results of the examination based on Article 19 (b), (e.c), and/or (l) of this Law.

2. Health status requirements shall be established by the Minister of Health, Labour and Social Affairs of Georgia depending on the relevant positions of the Service.

 

Article 18 - Restrictions regarding the performance of service

1. The following persons shall not be permitted to be recruited and serve in the Service:

a) persons with a conviction record;

b) persons whose health status does not meet the requirements established for recruitment;

c) persons consuming narcotic drugs, psychotropic or and toxic substances;

d) persons who have been recognised by a court as persons with limited legal capacity or as beneficiaries of support, unless otherwise determined by a court decision.

e) to whom there are circumstances of incompatibility of duties prescribed by the Law of Georgia On Conflict of Interest and Corruption in Public Institutions.

2. Training, retraining and professional development of employees of the Service shall be carried out in the manner established by the Minister of Finance of Georgia. Employees of the Service shall be obliged to complete appropriate courses of professional development (training, re-training) and receive a passing grade (if any).

3. In the case of non-compliance with the requirements of this article or the absence of a document certifying compliance with the requirements, employees shall be dismissed from the Service on the basis of article 19(e) of this Law.

Law of Georgia No 3357 of 20 March 2015 – website, 31.3.2015

Law of Georgia No 4382 of 27 October 2015 – website, 11.11. 2015

 

Article 19 - Procedures for the dismissal of employees from the Service

The grounds for the dismissal of employees from the Service shall be:

a) the attainment of certain age or the length of their service in accordance with the procedures for performing service in the Service;

b) medical certificate regarding health impairment, maim or chronic illness, as a result of which they are not able to perform their duties;

c) due to expiry of their employment agreement term;

d) due to failure to fulfil the requirements defined in their employment agreement ;

e) due to incompatibility with the occupied position, which involves the dismissal of a person:

e.a) on the basis of qualification test results;

e.b.) due to the lack of documents which are necessary to occupy the position;

e.c) due to unsatisfactory health status;

e.d) due to unsatisfactory completion of the probation period;

e.e) due to unsatisfactory professional skills;

d.f) due to gross or systematic violation of disciplinary norms;

g) due to redundancy;

h) due to election in or appointment to the state authorities;

i) on the basis of a personal application;

f) due to commission of a crime, if there is a valid judgement of conviction against such persons;

g) due to incompatibility of duties, unless it is eliminated within 10 days after revealing such incompatibilities;

h) due to consumption of narcotic drugs, psychotropic and toxic substances;

i) due to moving to another institution;

j) due to reorganisation and/or liquidation of the Service, its structural unit or territorial body;

k) due to death;

l) due to change of citizenship;

m) due to being declared as missing;

n) due to being recognised as a beneficiary of support, unless otherwise determined by a court decision.

Law of Georgia No 3357 of 20 March 2015 – website, 31.3.2015

 

Article 20 - Types of incentives for the employees of the Service

The following incentives shall be established for employees of the Service for outstanding performance of their duties, for long and faithful service or for the performance of especially difficult or important tasks:

a) commendations and awards with a certificate of appreciation;

b) monetary rewards or valuable gifts;

c) additional leave for 10 days;

d) awarding a badge of the Office;

e) early promotion to a higher rank;

f) early lifting of a disciplinary punishment;

g) nomination for the state award for bravery and courage demonstrated during the performance of their duties.

Law of Georgia No 361 of 10 March 2017 – website, 22.3.2017

 

Article 21 - Responsibility of employees of the Service

The following disciplinary punishments shall be applied against employees of the Service for the violation of the work-related discipline:

a) reprimand;

b) severe reprimand;

c) deprivation of the service badge;

d) demotion to a lower salary grade for not more than one year;

e) demotion of a special rank by one level;

f) deduct not more than 10 days' salary;

g) release from the position, and;

h) dismissal from the Service.

 

Article 22 - Social security of the Service employees

1. The State shall ensure the social security of employees of the Service.

2. Employees of the Service shall receive:

a) a salary, which includes rates established for both their positions and special titles;

b) pecuniary compensation of a food ration;

c) other bonuses and compensation provided for by the legislation of Georgia.

3. The duration of a yearly leave for the employees of the Service shall be 30 calendar days.

4. In the case of the death of an employee of the Service while performing official duties, their family (spouse, children and parents with incapacity for work ) shall be paid a one-time compensation of no more than GEL 15 000 from the funds of the State Budget.

5. Employees of the Service, who have been maimed while performing their duties, or who have been granted the status of a person with disabilities, shall be paid a one-time compensation of no more than GEL 7 000 depending on the gravity of injury.

6. Employees of the Service released from the Service due to attaining the age limit or due to being recognised as a person with disabilities, shall have the right to receive appropriate state compensation or a state pension in accordance with the legislation of Georgia.

7. Rates for positions and special titles, and the amount of pecuniary compensation for a food ration, and other bonuses and compensations for employees of the Service shall be established by the Minister of Finance of Georgia.

8. Employees of the Service shall be subject to mandatory state insurance, and matters related to the state insurance of their family members (including the circle of their family members) shall be determined by the Minister of Finance of Georgia.

Law of Georgia No 3811 of 12 November 2010 – LHGI, No 65, 26.11.2010, Art. 413

 

Article 23 - Responsibilities of employees of the Service

1. Employees of the Service shall be held responsible for unlawful damage to natural and/or legal persons as a result of a culpable action when performing their duties;

2. The damage shall be compensated from the State Budget in the manner prescribed by the legislation of Georgia.

 

Chapter VI - Funds of the Service

 

Article 24 - Funds of the Service

The Service shall be funded from the State Budget of Georgia.

 

Chapter VII Transitional and Final Provisions

 

Article 25 - Transitional provisions

1. Investigation Department of the Revenue Service of the Ministry of Finance of Georgia, Special Forces and Special Investigatory and Financial Expertise Department of the Central Office of the Revenue Service shall be reorganised and a sub-agency called the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia within the system of the Ministry of Finance of Georgia shall be established.

2. Criminal cases and cases related to operative-investigative activities that are being reviewed by senior investigators, investigators and inspector-investigators of the Investigation Department of the Revenue Service of the Ministry of Finance of Georgia shall, after the reorganisation, be transferred to respective senior investigators, investigators and inspector-investigators of the legal successor the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia in order to achieve objectives provided for in the Criminal Procedure Code of Georgia, the Law of Georgia on Operative-Investigative Activities and other normative acts

3. Servants of respective sub-divisions of the Revenue Service of the Ministry of Finance of Georgia shall be subordinate to the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia, whether or not they were officially transferred to the Service. Such servants shall, before their dismissal or appointment to the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia, shall exercise their powers in accordance with this Law, the Criminal Procedure Code of Georgia and the Law of Georgia on Operative-Investigative Activities.

4. The Minister of Finance of Georgia shall approve the rates for the positions and special titles, amounts of pecuniary compensation for food rations, and other bonuses and compensations for employees of the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia before 1 December 2009.

5. The Minister of Finance of Georgia shall issue the following orders before 1 December 2009:

a) on the Approval of the Statute of the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia;

b) on the Procedures for the Performance of Service in the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia;

c) on the Approval of Special Qualification Requirements for the Positions of the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia;

d) on the Approval of Procedures for Conducting Competitions and Qualification Tests for the Employees of the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia;

6. The Ministry of Finance of Georgia shall ensure the compliance of subordinate normative acts with this Law before 1 December 2009.

7. Until the measures provided for by this article are taken, the normative acts issued by the Minister of Finance of Georgia shall remain valid whether or not they comply with the provisions of this Law.

8. Within a month after the entry of this Law into force, the Ministry of Finance of Georgia shall ensure the implementation of measures necessary for the financing of the Investigation Service of the Ministry of Finance of Georgia in the manner prescribed by the legislation of Georgia.

 

Article 26 - Entry into force of this Law

1. This Law, except for Articles 1 to 24 and 25(1), (2), (3), (7) and (8), shall enter into force upon its promulgation.

2. Articles 1 to 24 and Article 25(1), (2), (3), (7) and (8) of this Law shall enter into force from 1 December 2009.

 

 

The President of Georgia                                                                                                                                  M. Saakashvili

Tbilisi

3 November, 2009

No 1928–II