LAW OF GEORGIA ON SHARING TELECOMMUNICATION INFRASTRUCTURE AND PHYSICAL INFRASTRUCTURE APPLICABLE FOR TELECOMMUNICATION PURPOSES

 

საქართველოს კანონი

 
სატელეკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურისა და სატელეკომუნიკაციო მიზნებისთვის გამოყენებადი ფიზიკური ინფრასტრუქტურის გაზიარების შესახებ

მუხლი 1. კანონის მიზანი

1. ამ კანონის მიზანია საქართველოს ტერიტორიაზე მაღალსიჩქარიანი, ფართოზოლოვანი ქსელის ინფრასტრუქტურის განვითარების ხელშეწყობა სატელეკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურასა და სატელეკომუნიკაციო მიზნებისთვის გამოყენებად ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვებით.

2. ეს კანონი ემყარება კონკურენციის, ღიაობის, ხელმისაწვდომობის, თანასწორობის, არადისკრიმინაციულობის, ეფექტიანობის, გამჭვირვალობისა და ტექნოლოგიური ნეიტრალიტეტის პრინციპებს.   

მუხლი 2. კანონის მოქმედების სფერო

1. ამ კანონის მოქმედება ვრცელდება ამავე კანონით განსაზღვრულ:

ა) ინფრასტრუქტურის ოპერატორის მფლობელობაში არსებულ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურაზე;

ბ) საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოებზე;     

გ) შენობის შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურაზე.

2. ამ კანონის მოქმედება არ ვრცელდება:

ა) ელექტრონულ საკომუნიკაციო უწყებრივ ქსელებსა და ელექტრონულ საკომუნიკაციო სპეციალურ ქსელებზე, აგრეთვე თავდაცვის, სახელმწიფო, საზოგადოებრივი ან/და სამოქალაქო უსაფრთხოების ფუნქციების შემსრულებელი და ამოცანების განმახორციელებელი სახელმწიფო უწყებების, დაწესებულებების ან/და მათი მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირების მფლობელობაში ან/და სარგებლობაში არსებულ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასა და შენობების შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურაზე,  გარდა იმ შემთხვევისა/იმ ფარგლებისა, როდესაც/რომლებშიც შესაბამისი სახელმწიფო უწყებები, დაწესებულებები ან/და მათი მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირები ავტორიზებულ პირებს აღნიშნულ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების უფლებას მისცემენ;

ბ) სამხედრო დანიშნულების შენობებსა და სხვა შენობებზე, რომლებიც სახელმწიფო, საზოგადოებრივი და სამოქალაქო უსაფრთხოების მიზნებისთვის გამოიყენება;

გ) ამ პუნქტის „ა“ და „ბ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული ფიზიკური ინფრასტრუქტურისა და შენობების სამშენებლო სამუშაოების ან/და სარეკონსტრუქციო სამუშაოების განხორციელების კოორდინაციაზე.

3. საქართველოს მთავრობა ადგენს ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული იმ ფიზიკური ინფრასტრუქტურის, საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოებისა და შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ჩამონათვალს, რომლებზედაც ამ კანონის მოქმედება არ ვრცელდება.

მუხლი 3. ტერმინთა განმარტება

1. ამ კანონის მიზნებისთვის მასში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) ავტორიზებული პირი − „ელექტრონული კომუნიკაციების შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული ავტორიზებული პირი;

ბ) ახალაშენებული შენობა − მრავალფუნქციური შენობა ან/და მრავალბინიანი შენობა, რომელზედაც სანებართვო განაცხადი ამ კანონის ამოქმედების შემდეგ იქნა წარდგენილი;

გ) ინფრასტრუქტურის ოპერატორი − ავტორიზებული პირი, აგრეთვე პირი, რომელიც ფლობს ფიზიკურ ინფრასტრუქტურას, რომლის საშუალებითაც იგი ახორციელებს ან აპირებს განახორციელოს:

გ.ა) ბუნებრივი გაზის ტრანსპორტირება ან განაწილება;

გ.ბ) ელექტროენერგიის წარმოება, გადაცემა ან განაწილება;

გ.გ) გარე განათების მომსახურება;

გ.დ) თბომომარაგება;

გ.ე) წყალმომარაგება, წყალარინება, სანიაღვრო და სადრენაჟო სისტემების მართვა და ოპერირება;

გ.ვ) სატრანსპორტო მომსახურება, მათ შორის, სარკინიგზო, საგზაო, სანავსადგურო და სააეროპორტო მომსახურებები;

დ) ფიზიკური ინფრასტრუქტურა − ინფრასტრუქტურის ოპერატორის ქსელის (მათ შორის, ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელის) ნებისმიერი ელემენტი, რომელიც ქსელის აქტიური ელემენტი არ არის და განკუთვნილია ქსელის სხვა ელემენტების განსათავსებლად. ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ელემენტებია: მილები, ანძები, არხები, სათვალთვალო ჭები, საკანალიზაციო ლიუკები, კაბინები, შენობები და შენობებში შესასვლელები, მათ შორის, თანალოკაციის ადგილები, ანტენების მოწყობილობები, კოშკები და ბოძები. ამ კანონის მიზნებისთვის კაბელები, მათ შორის, გაუნათებელი ოპტიკური ძარღვი, აგრეთვე ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ელემენტები, რომლებიც სასმელი წყლის მისაწოდებლად გამოიყენება, ფიზიკური ინფრასტრუქტურა არ არის;

ე) საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოები − სამშენებლო სამუშაოები, რომლებიც სატელეკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურის ან სატელეკომუნიკაციო მიზნებისთვის გამოყენებადი ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ერთ ან ერთზე მეტ ელემენტს მოიცავს;

ვ) საჯარო დაწესებულება − სახელმწიფო ბიუჯეტის, ავტონომიური რესპუბლიკის რესპუბლიკური ბიუჯეტის ან მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის სახსრებით შექმნილი და შესაბამისი ბიუჯეტის დაფინანსებაზე მყოფი დაწესებულება, აგრეთვე მის წინაშე ანგარიშვალდებული/მისი კონტროლისადმი დაქვემდებარებული ორგანიზაცია;

ზ) შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურა − ფიზიკური ინფრასტრუქტურა ან ინსტალაციები ბოლო მომხმარებლამდე, მათ შორის, საერთო საკუთრებაში არსებული ელემენტები, რომლებიც განკუთვნილია სადენიანი დაშვების ქსელების ან/და უსადენო დაშვების ქსელების განსათავსებლად და სადაც ამ ქსელებით შესაძლებელია ელექტრონული საკომუნიკაციო მომსახურებების მიწოდება და შენობის დაშვების წერტილის ქსელის ტერმინაციის წერტილთან მიერთება;

თ) შენობის დაშვების წერტილი – ფიზიკური წერტილი, რომელიც მდებარეობს შენობის შიგნით ან მის გარეთ, ხელმისაწვდომია ავტორიზებული პირისთვის და სადაც შესაძლებელია შენობის შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან მიერთება;

ი) ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმის ადმინისტრატორი − საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია;

კ) კომისია − საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია.

2. ამ კანონში გამოყენებულ სხვა ტერმინებს აქვს „ელექტრონული კომუნიკაციების შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული მნიშვნელობა, თუ ამავე კანონით სხვა რამ არ არის დადგენილი.

მუხლი 4. ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვება

1. ინფრასტრუქტურის ოპერატორს უფლება აქვს, საკუთარ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვება შესთავაზოს ავტორიზებულ პირს ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელების განსათავსებლად.

2. ავტორიზებულ პირს უფლება აქვს, საკუთარ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვება სხვა ავტორიზებულ პირს შესთავაზოს.

3. ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელების განსათავსებლად საკუთარ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების თაობაზე ავტორიზებული პირის გონივრული წერილობითი მოთხოვნა დააკმაყოფილოს არადისკრიმინაციული, სამართლიანი და გონივრული პირობებითა და ფასით. ამ მოთხოვნაში დაკონკრეტებული უნდა იყოს შესაბამისი პროექტის ელემენტები, მათ შორის, ის ფიზიკური ინფრასტრუქტურა, რომელზედაც მოთხოვნილია დაშვება, აგრეთვე დაშვების პირობები, ვადა და ფასი, თუ მხარეები სხვაგვარად არ შეთანხმდებიან.

4. ავტორიზებული პირი ვალდებულია სხვა ინფრასტრუქტურის ოპერატორს გადაუხადოს სატელეკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურის ან/და სატელეკომუნიკაციო მიზნებისთვის გამოყენებადი ფიზიკური ინფრასტრუქტურის გამოყენების საფასური.

5. ავტორიზებული პირის ელექტრონულ საკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურასთან დაშვების წესებსა და პირობებს ადგენს კომისია.

6. ავტორიზებული პირის სატელეკომუნიკაციო მიზნებისთვის გამოყენებად ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების წესებსა და პირობებს ადგენს კომისია შესაბამისი დარგის მარეგულირებელ ორგანოსთან ან/და შესაბამის ადმინისტრაციულ ორგანოსთან წერილობითი კონსულტაციის საფუძველზე.

7. ინფრასტრუქტურის ოპერატორს უფლება აქვს, ამ მუხლის მე-3 პუნქტის შესაბამისად მოთხოვნილ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვებაზე დასაბუთებული უარი განაცხადოს მხოლოდ შემდეგი ობიექტური, გამჭვირვალე და პროპორციული კრიტერიუმების საფუძველზე:

ა) იმ ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ტექნიკურ პარამეტრებთან (სტანდარტებთან) შეუსაბამობა, რომელზედაც ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელის ნებისმიერი ელემენტის განსათავსებლად დაშვებაა მოთხოვნილი;

ბ) ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელის ნებისმიერი ელემენტის განსათავსებლად საჭირო სივრცის უკმარისობა, მათ შორის, ამ სივრცის ინფრასტრუქტურის ოპერატორის საჭიროებებისთვის გამოყენების აუცილებლობა, რაც დასაბუთებული უნდა იყოს;

გ) საზოგადოებრივი უსაფრთხოებისა და მავნე ზეგავლენისგან ადამიანის ჯანმრთელობის დაცვა;

დ) ნებისმიერი ქსელის მთლიანობა და უსაფრთხოება;

ე) იმის რისკი, რომ დაგეგმილი ელექტრონული საკომუნიკაციო მომსახურებების მიწოდება მნიშვნელოვნად შეუშლის ხელს აღნიშნულ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურაზე სხვა მომსახურებების მიწოდებას;

ვ) საბითუმო ფიზიკური ქსელის ინფრასტრუქტურასთან დაშვების რეალური ალტერნატიული საშუალებების არსებობა, რომლებიც უზრუნველყოფილია ინფრასტრუქტურის ოპერატორის მიერ და შესაძლებელია გამოყენებულ იქნეს ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელების უზრუნველსაყოფად, იმ პირობით, რომ დაშვება შეთავაზებული იქნება სამართლიანი და გონივრული პირობებით.

8. ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია ავტორიზებულ პირთან დადოს ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების უფლების მინიჭების შესახებ წერილობითი ხელშეკრულება ან წერილობით შეატყობინოს მას აღნიშნულ დაშვებაზე უარის თქმის მიზეზი ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების თაობაზე ავტორიზებული პირის სრულყოფილი წერილობითი მოთხოვნის მიღების დღიდან 2 თვის ვადაში.

9. ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების უფლების მინიჭების შესახებ წერილობითი ხელშეკრულებით განისაზღვრება კონკრეტულ ელექტრონულ საკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურასთან ან/და შესაბამისი მიზნით არსებულ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების წესები და პირობები.

10. ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვებაზე უარის თქმის შემთხვევაში ან კონკრეტულ პირობებსა და დებულებებზე, მათ შორის, დაშვების ფასზე, შეუთანხმებლობის შემთხვევაში მხარეებს უფლება აქვთ, დავის გადაწყვეტის მოთხოვნით კომისიას მიმართონ.

11. ამ მუხლის მე-10 პუნქტით განსაზღვრული მხარეებისთვის (პირებისთვის) დაშვების ფასის დადგენისას გათვალისწინებული უნდა იქნეს ინფრასტრუქტურის ოპერატორის მიერ გაწეული ხარჯები, შესაძლო გავლენა ბიზნესზე და განხორციელებული ინვესტიციის გონივრული უკუგება, თუ მხარეები სხვაგვარად არ შეთანხმდებიან.

12. ამ მუხლის მე-11 პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში დაშვების ფასის დადგენისას კომისია ხელმძღვანელობს იმ მეთოდოლოგიით, რომელსაც იგი შესაბამისი დარგის მარეგულირებელ ორგანოსთან ან/და შესაბამის ადმინისტრაციულ ორგანოსთან წერილობითი კონსულტაციის საფუძველზე შეიმუშავებს.

13. კომისია ვალდებულია ამ კანონის შესაბამისად, თანასწორობის პრინციპის დაცვით, შეძლებისდაგვარად მოკლე ვადაში, მაგრამ სათანადო მოთხოვნის მიღებიდან არაუგვიანეს 4 თვისა, მიიღოს გადაწყვეტილება სადავო საკითხზე. კომისიის გადაწყვეტილება შესაძლებელია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასაჩივრდეს საქართველოს საერთო სასამართლოში.

14. ამ მუხლით დადგენილმა მოთხოვნებმა არ უნდა შელახოს ფიზიკური ინფრასტრუქტურის მესაკუთრის ან მესამე პირის საკუთრების უფლება.

მუხლი 5. ფიზიკური ინფრასტრუქტურის შესახებ ინფორმაციის მიწოდება

1. ავტორიზებულ პირს აქვს ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების უფლება, ხოლო ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია ავტორიზებული პირის მიერ მოთხოვნის შემთხვევაში მიაწოდოს მას საკუთარი ფიზიკური ინფრასტრუქტურის შესახებ სულ მცირე შემდეგი ინფორმაცია:

ა) ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ადგილმდებარეობისა და შესაბამისი მარშრუტის შესახებ;

ბ) ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ტიპისა და ამჟამინდელი დანიშნულების შესახებ;  

გ) ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების პროცედურების შესახებ;

დ) ტექნიკური ინსტრუქციების (არსებობის შემთხვევაში) შესახებ;

ე) საკონტაქტო პირის შესახებ.

2. ინფრასტრუქტურის ოპერატორს უფლება აქვს, ავტორიზებულ პირს  ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ინფორმაციის მიწოდებაზე დასაბუთებული უარი განუცხადოს ან სრულად არ მიაწოდოს მას ინფორმაცია:

ა) ქსელების მთლიანობისა და უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად;

ბ) სახელმწიფოებრივი და საზოგადოებრივი უსაფრთხოებისა და ადამიანის ჯანმრთელობის დაცვის უზრუნველსაყოფად;

გ) სახელმწიფო ან კომერციული საიდუმლოების დაცვის უზრუნველსაყოფად;

დ) ისეთი ფიზიკური ინფრასტრუქტურის შესახებ, რომელზედაც მაღალსიჩქარიანი, ფართოზოლოვანი ქსელის ელემენტების განთავსება ტექნიკურად შეუძლებელია.   

3. ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმა ვალდებულია უზრუნველყოს მისთვის მიწოდებული ინფორმაციის ელექტრონული ფორმით ხელმისაწვდომობა თანასწორი, არადისკრიმინაციული და გამჭვირვალე პირობებით. ამ ინფორმაციის სისწორისთვის პასუხისმგებელია ინფრასტრუქტურის ოპერატორი.

4.  თუ ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ინფორმაცია ერთიან საინფორმაციო პლატფორმაზე ხელმისაწვდომი არ არის, ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია უზრუნველყოს აღნიშნული ინფორმაციის ხელმისაწვდომობა ავტორიზებული პირის შესაბამისი წერილობითი მოთხოვნის საფუძველზე. ამ მოთხოვნაში მითითებული უნდა იყოს ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელის ელემენტების განსათავსებლად გათვალისწინებული ადგილი. აღნიშნული ინფორმაცია ხელმისაწვდომი უნდა გახდეს ავტორიზებული პირის შესაბამისი წერილობითი მოთხოვნის მიღების დღიდან არაუგვიანეს 2 თვისა, თანასწორი, არადისკრიმინაციული და გამჭვირვალე პირობებით და ამ მუხლის მე-2 პუნქტით დადგენილი შეზღუდვების დაცვით.

5. ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია ავტორიზებული პირის წერილობითი მოთხოვნის საფუძველზე დააკმაყოფილოს ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ელემენტების ადგილზე შესწავლასთან დაკავშირებული მოთხოვნები. ამ მოთხოვნაში მითითებული უნდა იყოს ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ელემენტები, რომლებთან დაშვებასაც ითხოვს ავტორიზებული პირი. აღნიშნული ელემენტების ადგილზე შესწავლის უფლება უნდა გაიცეს ავტორიზებული პირის წერილობითი მოთხოვნის მიღების დღიდან 1 თვის ვადაში, თანასწორი, არადისკრიმინაციული და გამჭვირვალე პირობებით და ამ მუხლის მე-2 პუნქტით დადგენილი შეზღუდვების დაცვით.

6. მხარეთა შორის ამ მუხლით გათვალისწინებულ უფლებებსა და ვალდებულებებთან დაკავშირებით დავის წარმოშობის შემთხვევაში ნებისმიერ მხარეს აქვს უფლება, კომისიას მიმართოს.

7. კომისია ვალდებულია ამ კანონის შესაბამისად, თანასწორობის, არადისკრიმინაციულობისა და გამჭვირვალობის პრინციპების დაცვით, შეძლებისდაგვარად მოკლე ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს 2 თვისა, მიიღოს გადაწყვეტილება სადავო საკითხზე. კომისიის გადაწყვეტილება შესაძლებელია გასაჩივრდეს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

მუხლი 6. საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოების განხორციელების კოორდინაცია

1. პირი, რომელიც ახორციელებს საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოებს, რომლებიც მთლიანად ან ნაწილობრივ დაფინანსებულია სახელმწიფო ბიუჯეტიდან, ავტონომიური რესპუბლიკის რესპუბლიკური ბიუჯეტიდან ან/და მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრებით, ვალდებულია  დააკმაყოფილოს  ავტორიზებული პირის ნებისმიერი გონივრული მოთხოვნა, რათა ავტორიზებული პირისთვის მაღალსიჩქარიანი, ფართოზოლოვანი ქსელის ელემენტების განსათავსებლად მათ გამჭვირვალედ და არადისკრიმინაციულად განახორციელონ კოორდინაცია, იმ პირობით, რომ:

ა) ეს არ გამოიწვევს დამატებით ხარჯებს, მათ შორის, დამატებით არ შეაფერხებს დაგეგმილი საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოების განხორციელებას;

ბ) ხელი არ შეეშლება საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოების განხორციელების კოორდინაციას;

გ) ავტორიზებული პირი ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრულ პირს მშენებლობის ნებართვის მისაღებად პროექტის წარდგენამდე უმოკლეს ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს 1 თვისა, წარუდგენს საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოების განხორციელების კოორდინაციის შესახებ მოთხოვნას.

2. თუ ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კოორდინაცია ვერ განხორციელდა, მხარეებს უფლება აქვთ, კომისიას მიმართონ.

3. კომისია ვალდებულია ამ კანონის შესაბამისად, თანასწორობისა და არადისკრიმინაციულობის პრინციპების დაცვით, შეძლებისდაგვარად მოკლე ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს 2 თვისა, მიიღოს გადაწყვეტილება სადავო საკითხზე. კომისიის გადაწყვეტილება შესაძლებელია გასაჩივრდეს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

მუხლი 7. საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოების განხორციელების კოორდინაციის მიზნით ინფორმაციის მიწოდება

1. ამ კანონის მე-6 მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული პირი ვალდებულია (გარდა ამ მუხლის მე-6 და მე-7 პუნქტებით გათვალისწინებული შემთხვევებისა) ავტორიზებულ პირს ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმის მეშვეობით მიაწოდოს ინფორმაცია იმ სამშენებლო სამუშაოების ან სარეკონსტრუქციო სამუშაოების განხორციელების განზრახვის შესახებ, რომლებზედაც შესაძლებელია ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელების განთავსების უზრუნველსაყოფად შესაფერისი ინფრასტრუქტურის მშენებლობა ან გაფართოება. 

2. ავტორიზებულ პირს უნდა მიეცეს შესაძლებლობა, ჩაერთოს საპროექტო სამუშაოების დაგეგმვის პროცესში, აგრეთვე სამშენებლო სამუშაოების ან სარეკონსტრუქციო სამუშაოების განსახორციელებლად მშენებლობის ნებართვის მიღების პროცესში შესაბამისი პროექტის წარდგენამდე 1 თვით ადრე. ავტორიზებული პირები შესაძლებელია ცალ-ცალკე ან ერთად ჩაერთონ დაგეგმილ სამუშაოებში ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელების განთავსების უზრუნველსაყოფად შესაფერისი ინფრასტრუქტურის მშენებლობის ან გაფართოების მიზნით.

3. ამ კანონის მე-6 მუხლით გათვალისწინებული საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოების განხორციელების კოორდინაციაზე შეთანხმების მისაღწევად ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია ავტორიზებული პირის წერილობითი მოთხოვნის საფუძველზე უზრუნველყოს მისთვის ინფორმაციის მიწოდება. ეს ინფორმაცია, რომელიც შეეხება ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებულ მიმდინარე ან დაგეგმილ საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოებს, რომლებზედაც მშენებლობის ნებართვა/თანხმობა უკვე გაიცა, ამ ნებართვის/თანხმობის გაცემის პროცედურა ჯერ არ დასრულებულა ან აღნიშნული ნებართვის/თანხმობის მისაღებად საჭირო დოკუმენტაცია შესაბამის საჯარო დაწესებულებას პირველად მომდევნო 6 თვის ვადაში წარედგინება, მოიცავს:

ა) სამშენებლო სამუშაოების ადგილმდებარეობისა და ტიპის შესახებ ინფორმაციას;

ბ) აღნიშნული ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ქსელის ელემენტების შესახებ ინფორმაციას;

გ) სამშენებლო სამუშაოების დაწყების სავარაუდო თარიღისა და მათი ხანგრძლივობის შესახებ ინფორმაციას;

დ) საკონტაქტო ინფორმაციას.

4. ავტორიზებული პირი ვალდებულია ამ მუხლით გათვალისწინებულ წერილობით მოთხოვნაში მიუთითოს ადგილი, სადაც იგი ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელების ელემენტების განთავსებას აპირებს.

5. ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ვალდებულია ავტორიზებულ პირს მისი წერილობითი მოთხოვნის მიღების დღიდან 10 სამუშაო დღის ვადაში მიაწოდოს მოთხოვნილი ინფორმაცია თანასწორობის, არადისკრიმინაციულობისა და გამჭვირვალობის პრინციპების დაცვით, გარდა ამ კანონით გათვალისწინებული გამონაკლისი შემთხვევებისა.

6. ინფრასტრუქტურის ოპერატორს უფლება აქვს, სრულად არ მიაწოდოს ავტორიზებულ პირს მოთხოვნილი ინფორმაცია მხოლოდ იმ  შემთხვევაში, თუ საჭიროა, რომ ინფრასტრუქტურის ოპერატორმა უზრუნველყოს: 

ა) ქსელების მთლიანობა და უსაფრთხოება; 

ბ) სახელმწიფოებრივი ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოებისა და ადამიანის ჯანმრთელობის დაცვა;

გ) სახელმწიფო ან კომერციული საიდუმლოების დაცვა.

7. ინფრასტრუქტურის ოპერატორს უფლება აქვს, ავტორიზებულ პირს მოთხოვნილი ინფორმაციის მიწოდებაზე დასაბუთებული უარი განუცხადოს მხოლოდ ერთ-ერთ შემდეგ შემთხვევაში:

ა) თუ ინფრასტრუქტურის ოპერატორი უზრუნველყოფს ამ ინფორმაციის ელექტრონული ფორმით საყოველთაო ხელმისაწვდომობას;

ბ) თუ ამ ინფორმაციის ხელმისაწვდომობა უზრუნველყოფილია ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმის მეშვეობით.

მუხლი 8. შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურა

1. ახალაშენებული შენობა აღჭურვილი უნდა იყოს შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურით, მათ შორის, ბოლო მომხმარებლის ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელის დასრულების წერტილებითა და შენობის დაშვების წერტილით.

2. შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურისა და შენობაში დაშვების ტექნიკური სპეციფიკაციები განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

მუხლი 9. შენობის შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვება

1. ავტორიზებულ პირს უფლება აქვს, საკუთარი ხარჯით გაიყვანოს თავისი ქსელი შენობის დაშვების წერტილამდე.

2. ავტორიზებულ პირს უფლება აქვს, ნებისმიერ შენობის შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურაზე განათავსოს ელექტრონული საკომუნიკაციო ქსელი, თუ საქართველოს კანონმდებლობით სხვა რამ არ არის გათვალისწინებული.

3. შენობის დაშვების წერტილისა და შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურის მფლობელი ვალდებულია დააკმაყოფილოს ავტორიზებული პირის შენობის შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვებასთან დაკავშირებული გონივრული მოთხოვნა სამართლიანი და არადისკრიმინაციული პირობებით.

4. თუ ამ მუხლით გათვალისწინებულ შემთხვევაში შენობის შიდა ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების თაობაზე წერილობითი მოთხოვნის მიღებიდან 1 თვის ვადაში მხარეები ვერ შეთანხმდებიან, თითოეულ მხარეს უფლება აქვს, ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრულ მოთხოვნასთან შესაბამისობის დასადგენად კომისიას მიმართოს. კომისია ვალდებულია თანასწორობის პრინციპის დაცვით, შეძლებისდაგვარად მოკლე ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს 2 თვისა, მიიღოს გადაწყვეტილება დავის გადასაწყვეტად. კომისიის გადაწყვეტილება შესაძლებელია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასაჩივრდეს სასამართლოში.

5. შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურის არარსებობის შემთხვევაში ავტორიზებულ პირს უფლება აქვს,  გაიყვანოს თავისი ქსელი აბონენტამდე და ამ ქსელის დასრულების წერტილად აბონენტთან შეთანხმების საფუძველზე განსაზღვროს აბონენტის საცხოვრებელი ადგილი, იმ პირობით, რომ მესამე მხარის კერძო საკუთრებაზე გავლენა მინიმუმამდე შემცირდება.

მუხლი 10.  ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ექსკლუზიური გამოყენების (ექსკლუზიურად დაკავების) აკრძალვა

1. აკრძალულია ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ექსკლუზიურად დაკავება. აკრძალულია ისეთი ხელშეკრულების დადება ან/და ისეთი დებულების ან პირობის დადგენა/დაწესება, რომელიც ითვალისწინებს ავტორიზებული პირების ან ამ კანონით განსაზღვრული სხვა პირების მიერ ცალ-ცალკე ან ერთად ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ექსკლუზიურად დაკავებას. ნებისმიერი ასეთი ხელშეკრულება, დებულება ან პირობა ბათილია.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილი აკრძალვა არ ზღუდავს განსაზღვრულ პირებს, სათანადო დასაბუთებით ფიზიკურ ინფრასტრუქტურაზე დაიკავონ სივრცე საკუთარი სარგებლობისთვის მიმდინარე და დაგეგმილი მშენებლობის შემთხვევაში.

მუხლი 11. კონფიდენციალური ინფორმაციის დაცვა

1. ავტორიზებული პირი, რომელსაც ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ან შენობის დაშვების წერტილისა და შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურის მფლობელი კონფიდენციალურ ინფორმაციას მიაწვდის ამ კანონის შესაბამისად, ვალდებულია:

ა)  ეს ინფორმაცია გამოიყენოს მხოლოდ იმ მიზნით, რომლისთვისაც ის იქნა მიწოდებული, მისი ხელმისაწვდომობა არ შეუზღუდოს იმ პირებს, რომლებისთვისაც აღნიშნული ინფორმაცია აუცილებელია მითითებული მიზნის მისაღწევად, და დაიცვას ამ ინფორმაციის კონფიდენციალურობა; 

ბ) არ გადასცეს ეს ინფორმაცია ნებისმიერ სხვა პირს ან არ დაუშვას მისი სხვა პირის მიერ (გარდა სხვა ავტორიზებული პირისა) გამოყენება.

2. ამ მუხლის არცერთი პირობა არ ახდენს გავლენას პირის ნებისმიერ სხვა უფლებაზე, რომელიც მას შესაძლებელია კონფიდენციალური ინფორმაციის დასაცავად ჰქონდეს საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

მუხლი 12. უფლებამოსილი ორგანოს (კომისიის) მიერ დავის განხილვა

1. ავტორიზებულ პირსა და ინფრასტრუქტურის ოპერატორს შორის წარმოშობილ დავას განიხილავს კომისია. ამასთანავე, თუ ინფრასტრუქტურის ოპერატორი ავტორიზებული პირი არ არის, კომისია დავას განიხილავს შესაბამისი დარგის მარეგულირებელ ორგანოსთან ან/და შესაბამის ადმინისტრაციულ ორგანოსთან წერილობითი კონსულტაციის საფუძველზე.

2.  ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კონსულტაციის გასამართავად კომისია დავასთან დაკავშირებულ მასალებს უგზავნის შესაბამისი დარგის მარეგულირებელ ორგანოს ან/და შესაბამის ადმინისტრაციულ ორგანოს, რომელიც საკუთარ მოსაზრებას კომისიას სათანადო მასალების მიღებიდან 1 თვის ვადაში წარუდგენს.

3. თუ საქმისთვის არსებითი მნიშვნელობის მქონე გარემოებათა დასადგენად ამ მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრულზე მეტი ვადაა საჭირო, შესაბამისი დარგის მარეგულირებელი ორგანო ან/და შესაბამისი ადმინისტრაციული ორგანო ამის შესახებ კომისიას აცნობებს. ამ პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში აღნიშნული ორგანოს მიერ საკუთარი მოსაზრების წარდგენის საერთო ვადა 3 თვეს არ უნდა აღემატებოდეს.

4. შესაბამისი დარგის მარეგულირებელი ორგანოს ან/და შესაბამისი ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ ამ მუხლის მე-2 და მე-3 პუნქტების შესაბამისად საკუთარი მოსაზრების წარდგენამდე კომისიის მიერ დავის განსახილველად ამ კანონით დადგენილი ვადის დინება ჩერდება. 

5. თუ დავის მხარე არის ინფრასტრუქტურის ოპერატორი, რომელიც საქმიანობას ახორციელებს ეკონომიკის რეგულირებად სფეროში, რომელშიც თავისუფალი ფასწარმოქმნა და კონკურენცია შეზღუდულია ან/და რომელიც საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად სატარიფო რეგულირებას ექვემდებარება, კომისიის გადაწყვეტილება არ უნდა იწვევდეს აღნიშნული სფეროს მარეგულირებელი ორგანოს/სათანადო უფლებამოსილების მქონე სხვა ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ დადგენილი/დასადგენი ტარიფის ან მომსახურების საფასურის გაზრდას.

6. ამ მუხლით გათვალისწინებული დავის წარმოშობის შემთხვევაში მოქმედებს ინტერესთა შეუთავსებლობის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი მოთხოვნები.

7. კომისიის გადაწყვეტილება შესაძლებელია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასაჩივრდეს სასამართლოში.

მუხლი 13. ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობა

1. ინფრასტრუქტურის ოპერატორის მიერ ამ კანონით დადგენილი ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში კომისია იღებს გადაწყვეტილებას მისთვის ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობის დაკისრების შესახებ.

2. ინფრასტრუქტურის ოპერატორისთვის ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობის დაკისრების შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება მარტივი ადმინისტრაციული წარმოების წესით.

3. კომისია უფლებამოსილია დამრღვევი წერილობით გააფრთხილოს და მას განუსაზღვროს გონივრული ვადა დარღვევის გამოსასწორებლად.

4. დამრღვევის მიერ კომისიის გადაწყვეტილების შეუსრულებლობის, დარღვევის გაგრძელების ან მისი წერილობით გაფრთხილებიდან 1 კალენდარული წლის განმავლობაში მსგავსი ხასიათის ახალი დარღვევის ჩადენის შემთხვევაში დამრღვევს დაეკისრება ჯარიმა წინა ფინანსური წლის განმავლობაში მისი წლიური ბრუნვის 0,2 პროცენტის ოდენობით, მაგრამ არანაკლებ 3000 ლარისა და არაუმეტეს 30000 ლარისა.

5. დამრღვევის მიერ დარღვევის გაგრძელების ან/და მისთვის ადმინისტრაციული სახდელის დადებიდან − ჯარიმის დაკისრებიდან − 1 კალენდარული წლის განმავლობაში ყოველი ახალი დარღვევის ჩადენის შემთხვევაში დამრღვევს დაეკისრება ჯარიმა დაკისრებული ჯარიმის ორმაგი ოდენობით.

6.  ჯარიმა გადაიხდება ჯარიმის დაკისრების შესახებ გადაწყვეტილების დამრღვევისთვის ჩაბარებიდან 30 სამუშაო დღის ვადაში. ჯარიმა გადაიხდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტში.

7. დამრღვევის მიერ ჯარიმის გადაუხდელობის შემთხვევაში ჯარიმის დაკისრების შესახებ გადაწყვეტილება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით მიექცევა დაუყოვნებლივ აღსასრულებლად.  

8. ამ მუხლით გათვალისწინებული ჯარიმის დაკისრება დამრღვევს არ ათავისუფლებს დარღვევის გამოსწორების ვალდებულებისგან.

მუხლი 14. ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმა

1. ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმის ადმინისტრირებას ახორციელებს კომისია.

2. ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმა ეფუძნება ინფორმაციის გაზიარებისა და გაცვლის პრინციპებს და ხელმისაწვდომია ამ კანონით განსაზღვრული პირებისთვის ერთიან საინფორმაციო პლატფორმაზე ინფორმაციის განთავსების ვალდებულების შესრულებისა და აღნიშნული ინფორმაციის დანიშნულებისამებრ გამოყენების შესაძლებლობის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველსაყოფად.

3. ერთიან საინფორმაციო პლატფორმაზე ინფორმაციის განთავსებისა და მისი ადმინისტრირების წესებს ადგენს კომისია.  

4. ერთიან საინფორმაციო პლატფორმაზე განთავსებული უნდა იყოს მშენებლობის ნებართვის/თანხმობის მიღებასთან დაკავშირებული წესებისა და პროცედურების შესახებ ინფორმაცია. ამასთანავე, ეს პლატფორმა მშენებლობის ნებართვის/თანხმობის მისაღებად განაცხადის წარდგენის შესაძლებლობას უნდა იძლეოდეს. მშენებლობის ნებართვის/თანხმობის გაცემასთან დაკავშირებული წესები დგინდება საქართველოს კანონმდებლობით.

მუხლი 15. გარდამავალი დებულებები

1. კომისიამ 2024 წლის 1 ივლისამდე უზრუნველყოს:

ა) ერთიანი საინფორმაციო პლატფორმის შექმნა და ამ პლატფორმის ადმინისტრირების წესის დადგენა;

ბ) ავტორიზებული პირის ელექტრონულ საკომუნიკაციო ინფრასტრუქტურასთან დაშვების წესებისა და პირობების დადგენის შესახებ ნორმატიული აქტის მიღება;

გ) ავტორიზებული პირის სატელეკომუნიკაციო მიზნებისთვის გამოყენებად ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების წესებისა და პირობების დადგენის შესახებ ნორმატიული აქტის მიღება;

დ) ინფრასტრუქტურის ოპერატორსა და ავტორიზებულ პირს შორის დავის წარმოშობის შემთხვევაში ინფრასტრუქტურის ოპერატორის მფლობელობაში არსებულ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან დაშვების საფასურის გაანგარიშების მეთოდოლოგიის დამტკიცების შესახებ ნორმატიული აქტის მიღება.

2. საქართველოს მთავრობამ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს წარდგინებით 2024 წლის 1 ივლისამდე უზრუნველყოს:

ა) იმ ფიზიკური ინფრასტრუქტურის, საზოგადოებრივი დანიშნულების სამშენებლო სამუშაოებისა და შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურის ჩამონათვალის განსაზღვრის შესახებ დადგენილების მიღება, რომლებზედაც ამ კანონის მოქმედება არ ვრცელდება;

ბ) შენობის შიდა ფიზიკური ინფრასტრუქტურისა და შენობაში დაშვების ტექნიკური სპეციფიკაციების განსაზღვრის შესახებ დადგენილების მიღება.

3. პირი, რომელსაც კანონის ან სახელშეკრულებო ურთიერთობის საფუძველზე აქვს ამ კანონით განსაზღვრულ ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან ავტორიზებული პირის დაშვების უფლებამოსილება, ვალდებულია უზრუნველყოს ფიზიკურ ინფრასტრუქტურასთან ავტორიზებული პირის დაშვება არადისკრიმინაციული, სამართლიანი და გონივრული პირობებითა და ფასით, იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ეს ფიზიკური ინფრასტრუქტურა ან/და მისით სარგებლობის/მისი გამოყენების უფლება ექსკლუზიურად არის გაცემული ამ კანონის ამოქმედებამდე დადებული ხელშეკრულების/შეთანხმების საფუძველზე.

მუხლი 16. კანონის ამოქმედება

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი, მე-2, მე-4−მე-9 და მე-11−მე-14 მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

2. ამ კანონის პირველი, მე-2, მე-4−მე-9 და მე-11−მე-14 მუხლები ამოქმედდეს 2024 წლის 1 ივლისიდან.


საქართველოს პრეზიდენტისალომე ზურაბიშვილი

 

 

თბილისი,

31 მაისი 2023 წ.

N2988-XIმს-Xმპ

Закон  Грузии

Об обмене телекоммуникационной инфраструктурой и физической инфраструктурой, используемой для телекоммуникационных целей

 

Статья 1. Цели Закона

1. Целью настоящего Закона является содействие развитию на территории

Грузии инфраструктуры высокоскоростной, широкополосной сети с доcтупом к телекоммуникационной инфраструктуре и физической инфраструктуре, используемой для телекоммуникационных целей.

2. Настоящий Закон основывается на принципах конкуренции, открытости, доступности, равенства, недискриминационности, эффективности, прозрачности и технологического нейтралитета.

 

Статья 2. Сфера действия Закона

1. Действие настоящего Закона распространяется на определенные этим

 же Законом:

а) физическую инфраструктуру, находящуюся во владении оператора инфраструктуры;

б) строительные работы общественного назначения;

в) внутреннюю физическую инфраструктуру зданий.

2. Действие настоящего Закона не распространяется на:

а) электронные коммуникационные ведомственные сети и электронные коммуникационные специальные сети, а также на физическую инфраструктуру и внутреннюю физическую инфраструктуру зданий, находящуюся во владении или (и) пользовании государственных ведомств, учреждений, выполняющих функции и осуществляющих задачи обороны, государственной, общественной или (и) гражданской безопасности, или (и) юридических лиц публичного права, входящих в сферу их управления, за исключением случаев/пределов, когда/в которых соответствующие государственные ведомства, учреждения или (и) юридические лица публичного права, входящие в сферу их управления, предоставят авторизованным лицам право доступа к указанной инфраструктуре;

б) здания военного назначения и другие здания, которые используются для целей государственной, общественной и гражданской безопасности;

в) координацию осуществления строительных работ или (и) реконструкционных работ с физической инфраструктурой и зданиями, предусмотренными подпунктами «а» и «б» настоящего пункта.

3. Правительство Грузии устанавливает перечень физической инфраструктуры, строительных работ общественного назначения и внутренней физической инфраструктуры зданий, предусмотренных пунктом 2 настоящей статьи, на которые не распространяется действие настоящего Закона.

 

Статья 3. Разъяснение терминов

1. Для целей настоящего Закона термины, использованные в нем, имеют следующие значения:

а) авторизованное лицо – авторизованные лица, определенные Законом

Грузии «Об электронных коммуникациях»;

б) новопостроенное здание – многофункциональное здание или (и) многоквартирное здание, разрешительная заявка на которое была подана после введения в действие настоящего Закона;

в) оператор инфраструктуры – авторизованное лицо, а также лицо, владеющее физической инфраструктурой, при помощи которой оно осуществляет или намерено осуществлять:

в.а) транспортировку или распределение природного газа;

в.б) производство, передачу или распределение электроэнергии;

в.в) услуги по наружному освещению;

в.г) теплоснабжение;

в.д) водоснабжение, водоотведение, управление и оперирование ливневыми и дренажными системами;

в.е) транспортные услуги, в том числе, железнодорожные, дорожные услуги, услуги портов и аэропортов;

г) физическая инфраструктура – любые элементы сети оператора инфраструктуры (в том числе – электронной коммуникационной сети), не являющиеся активными элементами сети и предназначенные для размещения других элементов сети. Элементами физической инфраструктуры являются: трубы, мачты, каналы, смотровые колодцы, канализационные люки, кабины, здания и входы в здания, в том числе, места состыковки, антенные устройства, башни и столбы. Для целей настоящего Закона кабели, в том числе, неосвещенные оптические жилы, а также элементы физической инфраструктуры, используемые для подачи питьевой воды, физической инфраструктурой не являются;

д) строительные работы общественного назначения – строительные работы, включающие один или более элементов телекоммуникационной инфраструктуры или физической инфраструктуры, используемой для телекоммуникационных целей;

е) публичное учреждение – учреждение, созданное за счет средств государственного бюджета, республиканского бюджета автономной республики или бюджета муниципалитета и находящееся на финансировании из соответствующего бюджета, а также подотчетная/подконтрольная ему организация;

ж) внутренняя физическая инфраструктура здания – физическая инфраструктура или инсталляции до конечного потребителя, в том числе, элементы, находящиеся в общей собственности, предназначенные для размещения проводных или (и) беспроводных сетей доступа, и в которых возможна поставка электронных коммуникационных услуг при помощи указанных сетей и подключение точки доступа здания к точке терминации сети;

з) точка доступа здания – физическая точка, находящаяся внутри здания или вне здания, доступная для авторизованного лица, в которой возможно подключение к внутренней физической инфраструктуре здания;

и) администратор единой информационной платформы – юридическое лицо публичного права – Национальная комиссия по коммуникациям Грузии;

к) Комиссия–юридическое лицо публичного права – Национальная комиссия по коммуникациям Грузии.

2. Другие термины, использованные в настоящем Законе, имеют значения, определенные Законом Грузии «Об электронных коммуникациях», если этим же Законом не установлено иное.

 

Статья 4. Доступ к физической инфраструктуре

1. Оператор инфраструктуры вправе предложить авторизованному лицу доступ к собственной физической инфраструктуре для размещения электронных коммуникационных сетей.

2. Авторизованное лицо вправе предложить доступ к собственной физической инфраструктуре другому авторизованному лицу.

3. Оператор инфраструктуры обязан при недискриминационных, справедливых и разумных условиях и цене удовлетворить разумное письменное

требование авторизованного лица о доступе к собственной физической инфраструктуре для размещения электронных коммуникационных сетей. В указанном требовании должны конкретно указываться элементы соответствующего проекта, в том числе, физическая инфраструктура, доступ к которой требуется, а также условия, срок и цена доступа, если стороны не придут к иному соглашению.

4. Авторизованное лицо обязано уплатить другому оператору инфраструктуры стоимость использования телекоммуникационной инфраструктуры или (и) физической инфраструктуры, используемой для телекоммуникационных целей.

5. Правила и условия доступа авторизованного лица к электронной коммуникационной системе устанавливает Комиссия.

6. Правила и условия доступа авторизованного лица к физической инфраструктуре, используемой для телекоммуникационных целей, устанавливает Комиссия на основании письменной консультации с органом, регулирующим соответствующую отрасль, или (и) соответствующим административным органом.

7. Оператор инфраструктуры вправе заявить обоснованный отказ в доступе к физической инфраструктуре, потребованном в соответствии с пунктом 3 настоящей статьи, только на основании следующих объективных, прозрачных и пропорциональных критериев:

а) несоответствие техническим параметрам (стандартам) физической инфраструктуры, доступ к которой потребован для размещения любых элементов электронной коммуникационной сети;

б) недостаточность пространства, необходимого для размещения любых элементов электронной коммуникационной сети, в том числе, необходимость использования указанного пространства для нужд оператора инфраструктуры, что должно быть обосновано;

в) охрана общественной безопасности и здоровья человека от вредного воздействия;

г) целостность и безопасность любых сетей;

д) риск того, что запланированная поставка электронных коммуникационных услуг значительным образом будет препятствовать поставке других услуг на указанной физической инфраструктуре;

е) наличие реальных альтернативных средств доступа к инфраструктуре оптовой физической сети, которые обеспечивает оператор инфраструктуры и которые могут использоваться для обеспечения электронных коммуникационных сетей при условии, что допуск будет предложен на справедливых и разумных условиях.

8. Оператор инфраструктуры обязан заключить с авторизованным лицом письменный договор о предоставлении права доступа к физической инфраструктуре или письменно сообщить ему причину отказа в указанном доступе в 2-месячный срок со дня принятия полноценного письменного требования авторизованного лица о доступе к физической инфраструктуре.

9. Письменным договором о предоставлении права доступа к физической инфраструктуре определяются правила и условия доступа к конкретной электронной коммуникационной инфраструктуре или (и) физической инфраструктуре, служащей соответствующей цели.

10. В случае отказа в доступе к физической инфраструктуре или разногласий по поводу конкретных условий и положений, в том числе, цены доступа стороны вправе обращаться в Комиссию с требованием о разрешении спора.

11. При установлении цены доступа для сторон (лиц), определенных пунктом 10 настоящей статьи, должны учитываться расходы, понесенные оператором инфраструктуры, возможное влияние на бизнес и разумная отдача от осуществленной инвестиции, если стороны не придут к иному соглашению.

12. При установлении цены доступа в случае, предусмотренном пунктом 11 настоящей статьи, Комиссия руководствуется методологией, разрабатываемой ею на основании письменной консультации с органом, регулирующим соответствующую отрасль, или (и) соответствующим административным органом.

13. Комиссия обязана в соответствии с настоящим Законом, с соблюдением принципа равенства, по возможности в кратчайшие сроки, но не позднее 4 месяцев со дня получения надлежащего требования принять решение по спорному вопросу. Решение Комиссии может быть обжаловано в общем суде Грузии в порядке, установленном законодательством Грузии.

14. Требования, установленные настоящей статьей, не должны ущемлять права собственности собственника физической инфраструктуры или третьего лица.

 

Статья 5. Предоставление информации о физической инфраструктуре

1. Авторизованное лицо имеет право доступа к физической инфраструктуре, а оператор инфраструктуры обязан в случае требования, исходящего от авторизованного лица, предоставить ему по меньшей мере следующую информацию о собственной физической инфраструктуре:

а) о местонахождении физической инфраструктуры и соответствующем маршруте;

б) о типе и назначении физической инфраструктуры на данный момент;

в) о процедурах доступа к физической инфраструктуре;

г) о технических инструкциях (при наличии);

д) о контактных лицах.

2. Оператор инфраструктуры вправе заявить авторизованному лицу обоснованный отказ в предоставлении информации, предусмотренной пунктом первым настоящей статьи, или предоставить ему информацию не в полном объеме:

а) для обеспечения целостности и безопасности сетей;

б) для обеспечения охраны государственной и общественной безопасности и здоровья человека;

в) для обеспечения охраны государственной или коммерческой тайны;

г) о физической инфраструктуре, на которой технически невозможно размещение элементов высокоскоростной, широкополосной сети.

3. Единая информационная платформа обязана обеспечить доступность предоставленной ей информации в электронной форме на равных, недискриминационных и прозрачных условиях. За правильность указанной информации ответствен оператор инфраструктуры.

4. Если информация, предусмотренная пунктом первым настоящей статьи, недоступна на единой информационной платформе, оператор инфраструктуры обязан обеспечить доступность указанной информации на основании соответствующего письменного требования авторизованного лица. В указанном требовании должно указываться место для размещения элементов электронной коммуникационной сети. Указанная информация должна стать доступной не позднее 2 месяцев со дня получения соответствующего письменного требования авторизованного лица на равных, недискриминационных и прозрачных условиях и с соблюдением ограничений, установленных пунктом 2 настоящей статьи.

5. Оператор инфраструктуры обязан на основании письменного требования авторизованного лица удовлетворять требованиям, связанным с изучением элементов физической инфраструктуры на месте. В указанном требовании должны указываться элементы физической инфраструктуры, доступа к которым требует авторизованное лицо. Право на изучение указанных элементов на месте должно предоставляться в месячный срок со дня получения письменного требования авторизованного лица на равных недискриминационных и прозрачных условиях и с соблюдением ограничений, установленных пунктом 2 настоящей статьи.

6. В случае возникновения между сторонами спора в связи с правами и обязательствами, предусмотренными настоящей статьей, любая сторона вправе обращаться в Комиссию.

7. Комиссия обязана в соответствии с настоящим Законом с соблюдением принципов равенства, недискриминационности и прозрачности по возможности в кратчайший срок, но не позднее 2 месяцев принять решение по спорному вопросу. Решение Комиссии может быть обжаловано в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 6. Координация осуществления строительных работ общественного назначения

1. Лицо, осуществляющее строительные работы общественного назначения, полностью или частично финансируемые за счет средств, выделяемых из государственного бюджета, республиканского бюджета автономной республики или (и) бюджета муниципалитета, обязано удовлетворить любое разумное требование авторизованного лица, с тем, чтобы прозрачно и недискриминационно осуществлялась координация с целью размещения для авторизованного лица элементов высокочастотной, широкополосной сети, при условии, что:

а) это не приведет к дополнительными расходам, в том числе, дополнительным помехам в осуществлении запланированных строительных работ общественного назначения;

б) не возникнут препятствия в координации осуществления строительных работ общественного назначения;

в) авторизованное лицо в кратчайший срок, но не позднее месяца до представления проекта с целью получения разрешения на строительство предъявляет лицу, определенному пунктом первым настоящей статьи, требование, касающееся координации осуществления строительных работ общественного назначения.

2. Если координация, предусмотренная пунктом первым настоящей статьи, не будет осуществлена, стороны вправе обратиться в Комиссию.

3. Комиссия обязана в соответствии с настоящим Законом с соблюдением принципов равенства и недискриминационности по возможности в кратчайший срок, но не позднее 2 месяцев принять решение по спорному вопросу. Решение Комиссии может быть обжаловано в порядке, установленном законодательством Грузии.

           

Статья 7. Предоставление информации с целью координации осуществления строительных работ общественного назначения

1. Лицо, определенное пунктом первым статьи 6 настоящего Закона, обязано (за исключением случаев, предусмотренных пунктами 6 и 7 настоящей статьи) предоставить авторизованному лицу при помощи единой информационной платформы информацию о намерении осуществить строительные работы или реконструкционные работы, в связи с которыми для обеспечения размещения электронных коммуникационных сетей может осуществляться строительство или расширение соответствующей инфраструктуры.

2. Авторизованному лицу должна быть предоставлена возможность подключиться к процессу планирования проектных работ, а также процессу получения разрешения на строительство с целью осуществления строительных работ или реконструкционных работ за месяц до представления соответствующего проекта. Авторизованные лица по отдельности или вместе могут присоединяться к запланированным работам с целью строительства или расширения соответствующей инфраструктуры для обеспечения размещения электронных коммуникационных сетей.

3. Для достижения соглашения по поводу координации осуществления строительных работ общественного назначения, предусмотренных статьей 6 настоящего Закона, оператор инфраструктуры обязан на основании письменного требования авторизованного лица обеспечить предоставление ему информации. Указанная информация, касающаяся текущих или запланированных строительных работ общественного назначения, связанных с физической инфраструктурой, разрешение/согласие на строительство которых уже выдано, процедура выдачи указанного разрешения/согласия еще не завершена или документация, необходимая для получения указанного разрешения/согласия, впервые будет представлена соответствующему публичному учреждению в течение 6 следующих месяцев, включает:

а) информацию о местонахождении и типе строительных работ;

б) информацию об элементах указанной сети физической инфраструктуры;

в) информацию об предполагаемой дате начала строительных работ и их продолжительности;

г) контактную информацию.

4. Авторизованное лицо обязано в письменном требовании, предусмотренном настоящей статьей, указать место, в котором оно намерено разместить элементы электронных коммуникационных сетей.

5. Оператор инфраструктуры обязан в течение 10 рабочих дней со дня получения письменного требования авторизованного лица предоставить ему требуемую информацию с соблюдением принципов равенства, недискриминационности и прозрачности, кроме составляющих исключение случаев, предусмотренных настоящим Законом.

6. Оператор инфраструктуры вправе предоставлять авторизованному лицу требуемую информацию не в полном объеме только в случае, когда необходимо, чтобы оператор инфраструктуры обеспечил:

а) целостность и безопасность сетей;

б) охрану государственной или общественной безопасности и здоровья человека;

в) защиту государственной или коммерческой тайны.

7. Оператор инфраструктуры вправе заявить авторизованному лицу обоснованный отказ в предоставлении требуемой информации только в одном из следующих случаев:

а) если оператор инфраструктуры обеспечит общедоступность указанной информации в электронной форме;

б) если доступность указанной информации обеспечена посредством единой информационной платформы.

 

Статья 8. Внутренняя физическая инфраструктура здания

1. Новопостроенное здание должно быть оснащено внутренней физической инфраструктурой здания, в том числе, конечными точками электронной коммуникационной сети конечного потребителя и точкой доступа здания.

2. Технические спецификации внутренней физической инфраструктуры здания и доступа к зданию определяются постановлением Правительства Грузии.

 

Статья 9. Доступ к внутренней физической инфраструктуре здания

1. Авторизованное лицо вправе за счет собственных средств прокладывать

 свою сеть до точки доступа здания.

2. Авторизованное лицо вправе размещать электронную коммуникационную сеть на внутренней физической инфраструктуре любых зданий, если законодательством Грузии не предусмотрено иное.

3. Владелец точки доступа здания и внутренней физической инфраструктуры здания обязан удовлетворить разумное требование авторизованного лица, связанное с доступом к внутренней физической инфраструктуре здания на справедливых и недискриминационных условиях.

4. Если стороны в случае, предусмотренном настоящей статьей, не достигнут соглашения в месячный срок после получения письменного требования, касающегося доступа к внутренней физической инфраструктуре здания, каждая из сторон вправе обратиться в Комиссию для установления соответствия требованию, определенному пунктом первым настоящей статьи. Комиссия обязана с соблюдением принципа равенства по возможности в кратчайший срок, но не позднее 2 месяцев, принять решение для разрешения спора. Решение Комиссии может быть обжаловано в суде в порядке, установленном законодательством Грузии.

5. В случае отсутствия внутренней физической инфраструктуры здания авторизованное лицо вправе провести свою сеть до абонента и по согласованию с абонентом в качестве конечной точки указанной сети определить место жительства абонента при условии, что влияние на частную собственность третьей стороны будет сведено к минимуму.

 

Статья 10. Запрет на эксклюзивное использование (эксклюзивное занятие) физической инфраструктуры

1. Запрещается эксклюзивно занимать физическую инфраструктуру. Запрещается заключать договор или (и) устанавливать/вводить положение либо условие, предусматривающее эксклюзивное занятие физической инфраструктуры авторизованными лицами или другими определенными настоящим Законом лицами по отдельности или вместе. Любые такие договоры, положения или условия являются недействительными.

2. Запрет, установленный пунктом первым настоящей статьи, не ограничивает определенных лиц при надлежащем обосновании занимать на физической инфраструктуре пространство для собственного пользования в случае текущего или запланированного строительства.

 

Статья 11. Защита конфиденциальной информации

1. Авторизованное лицо, которому оператор инфраструктуры или владелец точки доступа здания или внутренней физической инфраструктуры здания предоставит конфиденциальную информацию согласно настоящему Закону, обязано:

а) использовать указанную информацию только с той целью, для которой она была предоставлена, не ограничивать доступ к ней лицам, которым указанная информация необходима для достижения указанной цели, и соблюдать конфиденциальность указанной информации;

б) не передавать указанную информацию любым другим лицам или не допускать ее использования другими лицами (кроме другого авторизованного лица).

2. Ни одно условие настоящей статьи не влияет на любые другие права лица, которыми он может обладать для защиты конфиденциальной информации в соответствии с законодательством Грузии.

 

Статья 12. Рассмотрение спора уполномоченным органом (Комиссией)

1. Спор, возникший между авторизованным лицом и оператором инфраструктуры, рассматривает Комиссия. При этом, если оператором инфраструктуры является неавторизованное лицо, Комиссия рассматривает спор на основании письменной консультации с органом, регулирующим соответствующую отрасль, или (и) соответствующим административным органом.

2. Для проведения консультации, предусмотренной пунктом первым настоящей статьи, Комиссия направляет материалы, связанные со спором, органу, регулирующему соответствующую отрасль, или (и) соответствующему административному органу, который представляет Комиссии собственное мнение в месячный срок со дня получения надлежащих материалов.

3.  Если для установления обстоятельств, имеющих существенное значение для дела, требуется более длительный срок, чем срок, определенный пунктом 2 настоящей статьи, орган, регулирующий соответствующую отрасль, или (и) соответствующий административный орган сообщает об этом Комиссии. В случае, предусмотренном настоящим пунктом, общий срок представления собственного мнения указанным органом не должен превышать 3 месяцев.

4. До представления органом, регулирующим соответствующую отрасль, или (и) соответствующим административным органом собственного мнения в соответствии с пунктами 2 и 3 настоящей статьи, течение срока, настоящим Законом установленного для рассмотрения спора Комиссией, приостанавливается.

5. Если стороной спора является оператор инфраструктуры, осуществляющий деятельность в регулируемой отрасли экономики, в которой ограничены свободное ценообразование и конкуренция, или (и) которая в соответствии с законодательством Грузии подлежит тарифному регулированию, решение Комиссии не должно вызывать повышения тарифа или платы за оказание услуг, установленных органом, регулирующим указанную отрасль/другим административным органом, наделенным надлежащими полномочиями.

6. В случае возникновения спора, предусмотренного настоящей статьей,

 действуют требования, установленные законодательством Грузии о несовместимости интересов.

7. Решение Комиссии может быть обжаловано в суде в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 13. Административная ответственность

1. В случае невыполнения оператором инфраструктуры обязательств, установленных настоящим Законом, Комиссия принимает решение о привлечении его к административной ответственности.

2. Решение о привлечении оператора инфраструктуры к административной ответственности принимается в порядке простого административного производства.

3. Комиссия правомочна письменно предупредить нарушителя и определить ему разумный срок для исправления нарушения.

4. В случае невыполнения нарушителем решения Комиссии, продолжения нарушения или совершения нового нарушения подобного характера в течение одного календарного года со дня получения им письменного предупреждения на нарушителя налагается штраф в размере 0,2 процента его годового оборота за предыдущий финансовый год, но не менее 3000 лари и не более 30000 лари.

5. В случае продолжения нарушителем нарушения или (и) совершения каждого нового нарушения в течение одного календарного года со дня наложения на нарушителя административного взыскания – штрафа на нарушителя налагается штраф в двойном размере наложенного штрафа.

6. Штраф уплачивается в течение 30 рабочих дней со дня вручения нарушителю решения о наложении штрафа. Штраф уплачивается в государственный бюджет Грузии.

7. В случае неуплаты штрафа нарушителем решение о наложении штрафа незамедлительно обращается к исполнению в порядке, установленном законодательством Грузии.

8. Наложение штрафа, предусмотренного настоящей статьей, не освобождает нарушителя от обязательства по исправлению нарушения.

 

Статья 14. Единая информационная платформа

1. Администрирование единой информационной платформы осуществляет Комиссия.

2. Единая информационная платформа основывается на принципах передачи информации и обмена информацией и доступна для лиц, определенных настоящим Законом для обеспечения исполнения обязательства по размещению информации на единой информационной платформе и возможности использования указанной информации по назначению в порядке, установленном законодательством Грузии.

3. Правила размещения информации на единой информационной платформе и ее администрирования устанавливает Комиссия.

4. На единой информационной платформе должна размещаться информация о правилах и процедурах, связанных с получением разрешения/согласия на строительство. При этом указанная платформа должна предоставлять возможность подачи заявки на получение разрешения/согласия на строительство. Правила, связанные с выдачей разрешения/согласия на строительство, устанавливаются законодательством Грузии.

 

Статья 15. Переходные положения

1. Комиссии до 1 июля 2024 года обеспечить:

а) создание единой информационной платформы и установление порядка администрирования указанной платформы;

б) принятие нормативного акта об установлении правил и условий допуска авторизованного лица к электронной коммуникационной инфраструктуре;

в) принятие нормативного акта об установлении правил и условий доступа авторизованного лица к физической инфраструктуре, используемой для телекоммуникационных целей;

г) принятие нормативного акта об утверждении методологии расчета стоимости доступа к физической инфраструктуре, находящейся во владении оператора инфраструктуры, в случае возникновения спора между оператором инфраструктуры и авторизованным лицом.

2. Правительству Грузии по представлению Министерства экономики и устойчивого развития Грузии до 1 июля 2024 года обеспечить:

а) принятие постановления об определении перечня физической инфраструктуры, строительных работ общественного назначения и внутренней физической инфраструктуры здания, на которые действие настоящего Закона не распространяется;

б) принятие постановления об определении технических спецификаций

 внутренней физической инфраструктуры здания и доступа к зданию.

3. Лицо, на основании закона или договорных отношений наделенное полномочием на доступ авторизованного лица к физической инфраструктуре, определенной настоящим Законом, обязано обеспечить доступ авторизованного лица к физической инфраструктуре при недискриминационных, справедливых и разумных условиях и цене, даже в случае, если указанная инфраструктура или (и) право на пользование ею/ее использование было эксклюзивно предоставлено на основании договора/соглашения, заключенного до введения в действие настоящего Закона.

 

Статья 16. Введение Закона в действие

1. Настоящий Закон, за исключением статей первой, 2, 4–9 и 11–14 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую, 2, 4–9 и 11–14 настоящего Закона ввести в действие с 1 июля 2024 года.

 

Президент Грузии                                                                           Саломе Зурабишвили

 

Тбилиси

31 мая 2023 г.

№ 2988-XIтс-пXс

рс