Law of Georgia on Defence Planning

Consolidated versions (27/09/2013 - 31/10/2018)

საქართველოს კანონი

თავდაცვის დაგეგმვის შესახებ

    მუხლი 1. ზოგადი დებულებანი

1. ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს თავდაცვის ორგანიზებას, მისი დაგეგმვის არსსა და როლს თავდაცვის პოლიტიკის განხორციელებაში. თავდაცვის დაგეგმვა, როგორც თავდაცვის პოლიტიკის ნაწილი, მოიცავს რიგ ღონისძიებებს ეროვნული ინტერესებისა და უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად, აგრეთვე ხელს უწყობს ჩრდილოატლანტიკური ხელშეკრულების ორგანიზაციაში (შემდგომში – ნატო) საქართველოს ინტეგრაციის პროცესის სათანადოდ წარმართვას.

2. თავდაცვის დაგეგმვა მოიცავს ძალთა, შეიარაღების, რესურსების, ლოგისტიკის, მართვისა და კონტროლის დაგეგმვას, აგრეთვე კრიზისული და საგანგებო ან/და საომარი მდგომარეობის დროს და სხვა განსაკუთრებული სიტუაციების პირობებში თავდაცვის დაგეგმვას მოკლე, საშუალო და გრძელვადიანი პერიოდებისათვის.

3. თავდაცვის დაგეგმვის რევიზია და, შესაბამისად, თავდაცვის დაგეგმვის შესახებ დოკუმენტების გადახედვა შესაძლებელი იქნება ნატოში საქართველოს გაწევრიანების, ეროვნული უსაფრთხოების გარემოს შეცვლის ან ეროვნული უსაფრთხოების გარემოს შეცვლის ნიშნების გაჩენის შემთხვევაში.

    მუხლი 2. კანონის სამართლებრივი საფუძვლები

ეს კანონი ეფუძნება საქართველოს კონსტიტუციას, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებსა და შეთანხმებებს და სხვა ნორმატიულ აქტებს.

    მუხლი 3. კანონში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) თავდაცვის დაგეგმვის სტრატეგიული დონის სამართლებრივი აქტები – ამ კანონის მე-6 მუხლით განსაზღვრული აქტები, რომლებსაც საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად ამტკიცებს საქართველოს პარლამენტი, საქართველოს მთავრობა ან საქართველოს პრეზიდენტი;

ბ) თავდაცვის დაგეგმვის უწყებრივი დონის სამართლებრივი აქტები – ამ კანონის მე-7 მუხლით განსაზღვრული აქტები, რომლებსაც გამოსცემს საქართველოს თავდაცვის მინისტრი.

საქართველოს 2013 წლის 2 7  სექტემბრის   კანონი №1386  – ვებგვერდი, 09.10.2013წ.

    მუხლი 4. თავდაცვის დაგეგმვის ორგანიზება

1. სახელმწიფო დონეზე თავდაცვის დაგეგმვის ორგანიზება განისაზღვრება „საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციით“.

2. თავდაცვის დაგეგმვა ხორციელდება თავდაცვის დაგეგმვის სტრატეგიული დონის სამართლებრივი აქტებისა და უწყებრივი დონის სამართლებრივი აქტების საფუძველზე.

    მუხლი 5. კრიზისული და საგანგებო ან/და საომარი მდგომარეობის დროს და სხვა განსაკუთრებული სიტუაციების პირობებში მოქმედებების დაგეგმვა

კრიზისული და საგანგებო ან/და საომარი მდგომარეობის დროს და სხვა განსაკუთრებული სიტუაციების პირობებში წინასწარი მოქმედებების დაგეგმვა გულისხმობს სამხედრო მოვლენების ან ბუნებრივი (ტექნოგენური) კატასტროფების დროს ვითარების მოულოდნელ განვითარებაზე ადეკვატური მოქმედებების დაგეგმვასა და განხორციელების უნარს. კრიზისული და საგანგებო ან/და საომარი მდგომარეობის დროს და სხვა განსაკუთრებული სიტუაციების პირობებში მოქმედებების დაგეგმვის პრინციპები არ იცვლება.

    მუხლი 6. თავდაცვის დაგეგმვის სტრატეგიული დონის სამართლებრივი აქტები

თავდაცვის დაგეგმვის სტრატეგიული დონის სამართლებრივი აქტებია:

ა) საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფცია;

ბ) საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტი;

გ) საქართველოს ეროვნული სამხედრო სტრატეგია.

    მუხლი 7. თავდაცვის დაგეგმვის უწყებრივი დონის სამართლებრივი აქტები

თავდაცვის დაგეგმვის უწყებრივი დონის სამართლებრივი აქტებია:

ა) თავდაცვის დაგეგმვის სახელმძღვანელო;

ბ) სამხედრო განვითარების ძირითადი პროგრამები;

გ) წლიური პროგრამები;

დ) ოპერატიული გეგმები, კონცეფციები, დოქტრინები, დებულებები და საქართველოს თავდაცვის მინისტრის დირექტივები;

ე) თავდაცვის დაგეგმვის დებულება.

    მუხლი 8. სახელმწიფო დაწესებულებების როლი თავდაცვის დაგეგმვის პროცესში

1. თავდაცვის დაგეგმვის პროცესში წამყვანი ადგილი უკავია საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს.

2. სახელმწიფო დაწესებულებები თავიანთი კომპეტენციის ფარგლებში საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს ეხმარებიან თავდაცვის დაგეგმვის პროცესის ფორმირებასა და განხორციელებაში.

    მუხლი 9. თავდაცვის დაგეგმვის სტრატეგიული დონე

1. ქვეყნის წინაშე არსებული საფრთხეებისა და გამოწვევების, ეროვნული ინტერესებისა და ღირებულებების დაცვის, მდგრადი განვითარების, ქვეყნის, საზოგადოებისა და პიროვნების უსაფრთხოებისა და უფლებების უზრუნველყოფის აუცილებლობის გათვალისწინებით, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შემუშავდება „საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფცია“, რომელიც სახელმწიფოს უსაფრთხო განვითარების ხედვას წარმოადგენს. მასში ნათლად არის მითითებული პოლიტიკის სხვადასხვა სფეროში არსებული მოთხოვნილებები, მიზნები და მათი მიღწევის გზები. „საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციას“ დადგენილებით ამტკიცებს საქართველოს პარლამენტი.

2. „საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტი“ მრავალწლიანი პერიოდისათვის მიმოიხილავს არსებულ სტრატეგიულ გარემოს და კონკრეტულად ადგენს ქვეყნის წინაშე არსებულ საფრთხეებსა და გამოწვევებს. „საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტის“ საფუძველზე ხორციელდება შეიარაღებულ ძალებში ოპერატიული გეგმების შემუშავება და ამ დოკუმენტთან დაკავშირებული დაგეგმვის სხვა სფეროების (მატერიალურ-ტექნიკური, ინფორმაციული და უწყებათაშორისი კოორდინაციის) ორგანიზება. „საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტს“ საქართველოს მთავრობის წარდგინებით ამტკიცებს საქართველოს პრეზიდენტი. აღნიშნული დოკუმენტის მნიშვნელობიდან გამომდინარე, ყოველწლიურად ხდება მისი ანალიზი.

3. თავდაცვის სფეროში „საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციით“ გათვალისწინებული მიზნების მისაღწევად საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს შესაბამისი სტრუქტურული ერთეული შეიმუშავებს „საქართველოს ეროვნულ სამხედრო სტრატეგიას“, რომელიც მრავალწლიანი პერიოდისათვის განსაზღვრავს ეროვნულ სამხედრო მიზნებსა და შეიარაღებული ძალების მოთხოვნილებებს, მათი განხორციელების ზოგად გზებს, სტრუქტურასა და სამომავლო ხედვას. ამასთანავე, ეს სტრატეგია ადგენს იმ შესაძლებლობებს, რომლებიც აუცილებელია შეიარაღებული ძალების მიერ მათ წინაშე დასმული ამოცანების ეფექტიანად შესასრულებლად. ყოველწლიურად ხდება აღნიშნული სტრატეგიის შედარება არსებულ ან/და მოსალოდნელ მდგომარეობასთან და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით მასში შესაბამისი ცვლილებების ან/და დამატებების შეტანა. „საქართველოს ეროვნულ სამხედრო სტრატეგიას“ ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

საქართველოს 20  10  წლის 17  დეკემბრის  კანონი №  4130  -სსმI, №  75  ,  27  .  12  .20  10  წ.,მუხ.  479
საქართველოს 2013 წლის 2 7  სექტემბრის   კანონი №1386  – ვებგვერდი, 09.10.2013წ.

    მუხლი 10. თავდაცვის დაგეგმვის უწყებრივი დონე

1. უწყებრივ დონეზე თავდაცვის დაგეგმვის განხორციელების დეტალები და პროცედურები (პასუხისმგებელი რგოლები და ვადები) განისაზღვრება „თავდაცვის დაგეგმვის დებულებით“, რომელსაც გამოსცემს საქართველოს თავდაცვის მინისტრი.

2. საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო „საქართველოს ეროვნულ სამხედრო სტრატეგიაზე“ დაყრდნობითა და „საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტის“ დასკვნების გათვალისწინებით ადგენს „თავდაცვის დაგეგმვის სახელმძღვანელოს“, რომელიც მრავალწლიანი პერიოდისათვის ასახავს საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს მიერ შეიარაღებულ ძალებში სახელმწიფოს თავდაცვისათვის დადგენილ პრიორიტეტულ მიმართულებებსა და დაგეგმილ ღონისძიებებს. „თავდაცვის დაგეგმვის სახელმძღვანელოს“ გამოსცემს საქართველოს თავდაცვის მინისტრი.

3. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს შესაბამისი სტრუქტურული ერთეული „თავდაცვის დაგეგმვის სახელმძღვანელოზე“ დაყრდნობით მრავალწლიანი პერიოდისათვის შეიმუშავებს „სამხედრო განვითარების ძირითად პროგრამებს“, რომლებიც მოიცავს ყველა იმ დაგეგმილ ღონისძიებას, რომელთა მიზანია შეიარაღებული ძალების მოდერნიზაცია, აღჭურვა, წვრთნა, მათი ქვედანაყოფების შენარჩუნება, ლოგისტიკური უზრუნველყოფა, რეზერვის ინფრასტრუქტურის შენახვა და გაუმჯობესება, აგრეთვე ნატოსთან თანამშრომლობის გეგმების განხორციელების უზრუნველყოფა. „სამხედრო განვითარების ძირითად პროგრამებს“ გამოსცემს საქართველოს თავდაცვის მინისტრი.

4. თავდაცვის დაგეგმვის ბოლო ეტაპსა და „სამხედრო განვითარების ძირითადი პროგრამების“ წლიურ საფეხურებს წარმოადგენს „წლიური პროგრამების“ შედგენა. მათი განხილვისა და შეჯამების შედეგად ფორმირდება თავდაცვის ბიუჯეტი, რომელიც აისახება სახელმწიფო ბიუჯეტში. „წლიური პროგრამების“ შიდაუწყებრივი განხილვის შემდეგ განისაზღვრება არსებული პროგრამების და მათი დაფინანსების პრიორიტეტულობა. თავდაცვის ბიუჯეტით გათვალისწინებულია ქვეყნის წინაშე არსებული საფრთხეები და გამოწვევები, სამხედრო სფეროში დადგენილი პრიორიტეტული მიმართულებები და თავდაცვის მაქსიმალურად ეფექტიანად უზრუნველყოფის მოთხოვნილებები. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროსათვის სახელმწიფო ბიუჯეტით გამოყოფილი ასიგნებების მიზნობრივი ხარჯვა ხორციელდება წლიური ბიუჯეტის პროგრამების შესაბამისად.

5. ოპერატიული გეგმების, კონცეფციების, დოქტრინების, დებულებებისა და საქართველოს თავდაცვის მინისტრის დირექტივების შემუშავება ხდება ამ მუხლში აღნიშნული დოკუმენტების გათვალისწინებით.

    მუხლი 11. თავდაცვის დაგეგმვის საპარლამენტო კონტროლი

თავდაცვის დაგეგმვის საპარლამენტო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს პარლამენტის თავდაცვისა და უშიშროების კომიტეტი.

    მუხლი 12. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

საქართველოს პრეზიდენტი  მ. სააკაშვილი

თბილისი,

 

2006 წლის 28 აპრილი.

№2956-Iს

Law of Georgia

On Defence Planning 

 

Article 1 - General provisions

1. This Law determines the organisation of the defence of Georgia, the essence and role of its planning in the implementation of defence policy. Defence planning, as part of the defence policy, includes a number of measures to ensure national interests and security, and also contributes to the proper implementation of the process of integration of Georgia into the North Atlantic Treaty Organisation (‘NATO’).

2. Defence planning covers the planning of forces, armaments, resources, logistics, management, and control, as well as the planning of defence for short-, medium- and long-term periods during a crisis situation, a state of emergency and/or martial law, and other contingency situations.

3. Defence planning and accordingly, documents on defence planning, may be reviewed if Georgia joins NATO, the national security environment changes, or the signs of the change of the national security environment appear.  

 

Article 2 - Legal basis of the Law

This Law is based on the Constitution of Georgia, international treaties and agreements of Georgia, and other normative acts.

 

Article 3 - Definition of terms used in the Law

The terms used in this Law shall have the following meanings:

a) strategic-level legal acts of defence planning - acts laid down in Article 6 of this Law that are approved by the Parliament of Georgia, the Government of Georgia, or the President of Georgia under the legislation of Georgia;

b) agency-level legal acts of defence planning - acts laid down in Article 7 of this Law and issued by the Defence Minister of Georgia.

Law of Georgia No 1386 of 27 September 2013 – website, 9.10.2013

 

Article 4 - Organisation of defence planning

1. State-level defence planning shall be organised by the National Security Concept of Georgia.  

2. Defence planning shall be conducted based on strategic-level legal acts and agency-level legal acts of defence planning.

 

Article 5 - Planning of actions during a crisis situation, a state of emergency and/or martial law, and other contingency situations

Preliminary planning of actions during a crisis situation, a state of emergency and/or martial law, and other contingency situations shall imply the ability to plan and implement appropriate actions against a sudden development of the situation during military events or natural (man-made) disasters. The principles of action planning shall remain the same during a crisis situation, a state of emergency and/or martial law, and other contingency situations.

 

Article 6 - Strategic-level legal acts of defence planning

Strategic-level legal acts of defence planning shall be as follows:

a) National Security Concept of Georgia

b) Threat Assessment Document of Georgia

c) National Military Strategy of Georgia.

 

Article 7 - Agency-level legal acts of defence planning

Agency-level legal acts of defence planning shall be as follows:

a) Defence Planning Manual

b) major military development programmes

c) annual programmes

d) operational plans, concepts, doctrines, regulations, and directives of the Minister for Defence of Georgia

e) defence planning regulations.

 

Article 8 - Role of state institutions in the defence planning process

1. The Ministry for Defence of Georgia shall take the leading role in the process of defence planning.

2. State institutions shall provide assistance to the Ministry for Defence of Georgia in the formation and implementation of the defence planning process within their competence.

 

Article 9 - Strategic-level defence planning

1. Taking into account the threats and challenges facing the country, protection of national interests and values, sustainable development, the necessity of ensuring the security and the rights of society and individuals, the National Security Concept of Georgia shall be developed as provided for by the legislation of Georgia. The Concept shall represent the vision for the safe development of the country. It shall clearly define the requirements in different policy areas, goals, and ways of achieving them. The Parliament of Georgia shall approve the National Security Concept of Georgia by a resolution.

2. The Threat Assessment Document of Georgia shall overview the current strategic environment for a multi-year period and shall specifically determine the threats and challenges facing the country. Operational plans shall be developed within the Armed Forces, and other associated fields of planning (logistical, informational, and inter-agency coordination) shall be organised on the basis of the Threat Assessment Document of Georgia. The President of Georgia shall approve the Threat Assessment Document of Georgia at the suggestion of the Government of Georgia. Considering the importance of the Document, it shall be analysed annually.  

3. In order to achieve the objectives laid down in the National Security Concept of Georgia in the defence sector, the relevant structural unit of the Ministry for Defence of Georgia shall develop the National Military Strategy of Georgia to determine national military objectives and requirements of the Armed Forces for a multi-year period, general ways of their implementation, structure, and future vision. The Strategy shall also define the abilities that are necessary for the Armed Forces to fulfil their missions effectively. Every year, the Strategy shall be compared to the existing and/or potential situation and appropriate changes and/or addenda shall be made to it in the manner laid down in the legislation of Georgia. The Government of Georgia shall approve the National Military Strategy of Georgia.

Law of Georgia No 4130 of 17 December 2010 – LHG I, No 75, 27.12.2010, Art. 479

Law of Georgia No 1386 of 27 September 2013 - website, 9.10.2013

 

Article 10 - Agency-level defence planning

1. The Minister for Defence of Georgia shall issue the Defence Planning Regulations determining the details and the procedures of agency-level defence planning (terms of reference and deadlines).

2. The Ministry for Defence of Georgia shall draw up the Defence Planning Manual laying out the priority directions and planned activities established by the Ministry for Defence of Georgia for the state defence in the Armed Forces for a multi-year period. The Manual shall be based on the National Military Strategy of Georgia and shall take into consideration the conclusions on the Threat Assessment Document of Georgia. The Minister for Defence of Georgia shall issue the Defence Planning Manual.

3. The appropriate structural unit of the Ministry for Defence of Georgia shall develop the Major Military Development Programmes for a multi-year period. The Programmes shall be based on the Defence Planning Manual and shall include all planned activities aimed to modernize, equip, and train the Armed Forces, to maintain their subunits, to provide logistical support, to maintain and improve the reserve infrastructure, as well as to ensure the implementation of Georgia-NATO cooperation plans. The Minister for Defence of Georgia shall issue Major Military Development Programmes.

4. Drawing up of Annual Programmes shall be the final stage of defence planning and annual steps of Major Military Development Programmes. As a result of their review and summation, a defence budget shall be drawn up, which shall be reflected in the State Budget. The priorities of existing programmes and their funding shall be determined after the inter-agency review of the Annual Programmes. The defence budget shall cover the threats and challenges facing the country, the priority directions established in the military field, and the requirements to ensure defence with maximum efficiency. The allocations from the State Budget for the Ministry for Defence of Georgia shall be spent in accordance with the annual budget programmes.

5. Operational plans, concepts, doctrines, regulations, and directives of the Minister for Defence of Georgia shall be developed in consideration of the documents referred to in this Article.

 

Article 11 - Parliamentary oversight of defence planning

The Defence and Security Committee of the Parliament of Georgia shall provide parliamentary oversight of the defence planning.

 

Article 12 - Enactment of the Law

This Law shall be enacted upon promulgation.

 

President of Georgia

M. Saakashvili

Tbilisi,

28 April 2006

No 2956-IS