On Private Security Activities

Consolidated versions (20/03/2015 - 18/04/2018)

საქართველოს კანონი

კერძო დაცვითი საქმიანობის შესახებ

ეს კანონი არეგულირებს კერძო დაცვითი საქმიანობის განხორციელებასთან დაკავშირებულ ურთიერთობებს, განსაზღვრავს კერძო დაცვითი საქმიანობის განხორციელების სამართლებრივ საფუძვლებს და პირობებს, ორგანიზაციულ ფორმებსა და სახეებს.

 

თავი I. ზოგადი დებულებანი

    მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო

1. ეს კანონი განსაზღვრავს:

ა) კერძო დაცვითი საქმიანობის განხორციელების ორგანიზაციულ და სამართლებრივ საფუძვლებს;

ბ) კერძო დაცვითი საქმიანობის ლიცენზირების, ასევე ამ კანონით გათვალისწინებული შეტყობინების წესსა და პირობებს;

გ) კერძო დაცვითი ორგანიზაციის და მცველის უფლება-მოვალეობებს;

დ) სახელშეკრულებო ურთიერთობებს დამკვეთსა და კერძო დაცვით ორგანიზაციას შორის;

ე) კერძო დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განხორციელების ფორმებს;

ვ) იარაღისა და სპეციალური საშუალებების გამოყენების წესებს; პასუხისმგებლობის ზომებს.

2. ამ კანონის მოქმედება არ ვრცელდება:

ა) იმ დაცვით საქმიანობაზე, რომელსაც ახორციელებს სახელმწიფო ორგანო ან/და მისი მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი;

ბ) ფიზიკური ან იურიდიული პირის საკუთრებაში, მფლობელობაში ან სარგებლობაში არსებული ნივთის ან ცალკეული ღონისძიების დაცვაზე, რომელსაც უშუალოდ ახორციელებს აღნიშნული ფიზიკური ან/და იურიდიული პირი.

    მუხლი 2. ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) კერძო დაცვითი საქმიანობა (შემდგომ – დაცვითი საქმიანობა) – ლიცენზირებადი საქმიანობა, რომელიც ხორციელდება სახელშეკრულებო საფუძველზე და რომელიც:

ა.ა) მიმართულია ადამიანის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის, უძრავი ან მოძრავი ნივთის (მათ შორის, მოძრავი ნივთის ტრანსპორტირების), აგრეთვე ცალკეული ღონისძიების უსაფრთხოების უზრუნველყოფისა და დაცვისაკენ;

ა.ბ) მოიცავს დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტებას, მონტაჟსა და ექსპლოატაციას;

ბ) დაცვის ობიექტი – ადამიანის სიცოცხლე და ჯანმრთელობა, უძრავი ან მოძრავი ნივთი, ცალკეული ღონისძიება, რომლის დაცვასაც უზრუნველყოფს კერძო დაცვითი ორგანიზაცია;

გ) კერძო დაცვითი ორგანიზაცია (შემდგომ – დაცვითი ორგანიზაცია) – საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად დაფუძნებული, დაცვითი საქმიანობის განმახორციელებელი სამეწარმეო იურიდიული პირი, რომელსაც აქვს „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით და ამ კანონით განსაზღვრული შესაბამისი საქმიანობის ლიცენზია;

დ) დამკვეთი – ფიზიკური ან/და იურიდიული პირი, რომელიც დაცვით ორგანიზაციას გაფორმებული ხელშეკრულების საფუძველზე უკვეთავს ობიექტის დაცვას;

ე) დაცვა – ღონისძიებების ერთობლიობა, რომელიც მიმართულია დაცვის ობიექტის შესაძლო ხელყოფის საფრთხეების აღმოჩენისა და აღმოფხვრისაკენ;

ვ) დაცვითი ტექნიკური საშუალებები – დაცვის ობიექტის თვალთვალის ტექნიკური საშუალებები ან/და საგანგაშო სიგნალიზაციის მოწყობილობა, რომელიც უზრუნველყოფს ობიექტის დაცვას;

ზ) მცველი – 18 წელს მიღწეული, ქმედუნარიანი ფიზიკური პირი, რომელიც დაცვით ორგანიზაციასთან გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულების საფუძველზე ახორციელებს ობიექტის დაცვას და რომელზედაც გაცემულია მცველის მოწმობა;

თ) კერძო დაცვითი საქმიანობის ლიცენზია (შემდგომ – ლიცენზია) – დოკუმენტი, რომელიც ადასტურებს ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული რომელიმე დაცვითი საქმიანობის განხორციელების უფლებას;

ი) შეტყობინება – წერილობითი დოკუმენტი, რომელიც ადასტურებს ცალკეული უძრავი ნივთის, ღონისძიების ან ფიზიკური პირის (მათ შორის, ფიზიკურ პირთა ჯგუფის) დაცვის, ცალკეულ ობიექტზე დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტების, მონტაჟისა და ექსპლოატაციის განხორციელების ფაქტს;

კ) ლიცენზიის გამცემი – საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო;

ლ) ლიცენზიის მაძიებელი – საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად დაფუძნებული სამეწარმეო იურიდიული პირი, რომელსაც სურს „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით და ამ კანონით განსაზღვრული შესაბამისი საქმიანობის ლიცენზიის აღება;

მ) იარაღი – გაზის, პნევმატური, ცივი იარაღი, ელექტროშოკური მოწყობილობა;

ნ) სპეციალური საშუალებები – ხელბორკილი ან შებორკვის სხვა საშუალება, რეზინის ხელკეტი, ცრემლსადენი გაზი, დაბრკოლების დამანგრეველი საშუალება, სატრანსპორტო საშუალება, წყალსატყორცნი, სასამსახურო ძაღლი;

ო) უძრავი ნივთი – საქართველოს სამოქალაქო კოდექსის 149-ე მუხლით განსაზღვრული უძრავი ნივთი, ხაზობრივი ნაგებობა, მშენებარე ობიექტი.

 

თავი II. დაცვითი საქმიანობის ლიცენზირება

    მუხლი 3. დაცვითი საქმიანობის განხორციელების უფლება

1. დაცვითი საქმიანობის განხორციელების უფლება წარმოიშობა „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით და ამ კანონით განსაზღვრული შესაბამისი საქმიანობის ლიცენზიის აღების საფუძველზე.

2. დაცვითი საქმიანობის ლიცენზირების, სალიცენზიო რეესტრის წარმოების, აგრეთვე ლიცენზიის გაცემის, მასში ცვლილების შეტანის, მისი მოქმედების შეჩერების და გაუქმების წესი განისაზღვრება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით, ამ კანონით და კანონქვემდებარე აქტებით.

    მუხლი 4. ლიცენზია

1. ლიცენზია გაიცემა ადამიანის, უძრავი ან მოძრავი ნივთის, ცალკეული ღონისძიების დაცვის, დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტების, მონტაჟისა და ექსპლოატაციის განხორციელებისათვის.

2. სალიცენზიო მოწმობის ფორმას ამტკიცებს საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრი.

3. ლიცენზია გაიცემა უვადოდ.

    მუხლი 5. ლიცენზიის მისაღებად წარსადგენი დოკუმენტები

1. ლიცენზიის მაძიებელმა ლიცენზიის მისაღებად „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-9 მუხლით განსაზღვრულ დოკუმენტაციასთან ერთად ლიცენზიის გამცემს უნდა წარუდგინოს:

ა) ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის წესდება, რომელშიც ორგანიზაციის ძირითადი საქმიანობის სფეროდ განსაზღვრული იქნება დაცვითი საქმიანობის განხორციელება;

ბ) ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის ხელმძღვანელის (ხელმძღვანელების):

ბ.ა) პირადობის (ბინადრობის) დამადასტურებელი მოწმობის/პასპორტის ასლი;

ბ.ბ) ცნობა ნასამართლობის შესახებ;

ბ.გ) ჯანმრთელობის მდგომარეობის დამადასტურებელი ცნობა;

გ) ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის დამფუძნებლებისა და პარტნიორების სია, რომელსაც უნდა დაერთოს:

გ.ა) პირადობის (ბინადრობის) დამადასტურებელი მოწმობის/პასპორტის ასლი, იურიდიული პირის შემთხვევაში – რეგისტრაციის დამადასტურებელი დოკუმენტი;

გ.ბ) თითოეულ დამფუძნებელზე – ცნობა ნასამართლობის შესახებ, ხოლო თუ დამფუძნებელი სხვა სახელმწიფოს მოქალაქეა – ამ სახელმწიფოს ოფიციალური ორგანოების მიერ გაცემული და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით ლეგალიზებული ან აპოსტილით დამოწმებული დოკუმენტი, რომელიც ადასტურებს აღნიშნული პირის ნასამართლობაში არყოფნის ფაქტს;

დ) ინფორმაცია ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის ფინანსური, ქონებრივი (მათ შორის, საქმიანობისთვის საჭირო ფართობის) და მატერიალურ-ტექნიკური მდგომარეობის შესახებ, რომელიც ადასტურებს დაცვითი საქმიანობის განხორციელების შესაძლებლობას;

ე) დაცვითი ორგანიზაციის მიერ დამკვეთისთვის მატერიალური ზიანის ასანაზღაურებლად საბანკო გარანტია არანაკლებ 200000 ლარზე;

ვ) მცველის სამსახურებრივი ფორმის ტანსაცმლის ნიმუშები, რომელთაც ლიცენზიის გაცემის შემთხვევაში ამტკიცებს დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელი ორგანო;

ზ) ცნობა საგადასახადო ორგანოებიდან ბიუჯეტის მიმართ დავალიანების არარსებობის შესახებ;

თ) ცნობა ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის საკუთრებაში არსებულ უძრავ ნივთზე ყადაღის შესახებ.

2. დაცვითი საქმიანობის განხორციელებისთვის დადგენილია სალიცენზიო მოსაკრებელი, რომლის ოდენობა განისაზღვრება „სალიცენზიო და სანებართვო მოსაკრებლების შესახებ“ საქართველოს კანონით.

    მუხლი 6. ლიცენზიის გაცემის პროცედურა

ლიცენზიის გამცემი ლიცენზიის გაცემის თაობაზე გადაწყვეტილებას იღებს „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონისა და ამ კანონის შესაბამისად.

    მუხლი 7. ლიცენზიის გაცემაზე უარის თქმის საფუძვლები

1. ლიცენზია არ გაიცემა, თუ:

ა) ლიცენზიის მაძიებლის მიერ წარდგენილი განცხადება და თანდართული საბუთები არ აკმაყოფილებს კანონის მოთხოვნებს და ლიცენზიის მაძიებელმა დადგენილ ვადაში არ გამოასწორა ხარვეზი;

ბ) ლიცენზიის მაძიებელი ვერ აკმაყოფილებს კანონით დადგენილ სალიცენზიო პირობებს;

გ) ლიცენზიის მაძიებელს სასამართლოს კანონიერ ძალაში შესული გამამტყუნებელი განაჩენით ჩამორთმეული აქვს შესაბამის ლიცენზირებად სფეროში საქმიანობის უფლება;

დ) ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის ხელმძღვანელი ვერ აკმაყოფილებს ამ კანონის მე-17 მუხლით დადგენილ მოთხოვნებს;

ე) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში არსებობს ინფორმაცია ლიცენზიის მაძიებელი იურიდიული პირის ხელმძღვანელის (ხელმძღვანელების), დამფუძნებლების ან წევრების ტერორისტულ ორგანიზაციასთან (ტერორისტთან), უკანონო შეიარაღებულ ფორმირებასთან ან სხვა დანაშაულებრივ დაჯგუფებასთან (მათ შორის, ქურდულ სამყაროსთან) კავშირის შესახებ;

ვ) ლიცენზია გაუქმდა დაცვითი ორგანიზაციის მიერ საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნების დარღვევის გამო და მისი გაუქმებიდან არ არის გასული 3 წელი.

2. ლიცენზიის გაცემაზე უარი ლიცენზიის მაძიებელმა შეიძლება გაასაჩივროს სასამართლოში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

    მუხლი 8. ლიცენზიის გაუქმების საფუძვლები

ლიცენზია გაუქმდება, თუ:

ა) ლიცენზიის მფლობელი ლიცენზიის გაცემიდან 7 სამუშაო დღის განმავლობაში ვერ გადაიხდის დაცვითი საქმიანობის განხორციელებისთვის დადგენილ შესაბამის სალიცენზიო მოსაკრებელს;

ბ) დაცვით ორგანიზაციას არ განუხორციელებია დაცვითი საქმიანობა ლიცენზიის აღებიდან 1 წლის განმავლობაში;

გ) დაცვით ორგანიზაციას 1 კალენდარული წლის განმავლობაში ხუთჯერ დაეკისრა ამ კანონით გათვალისწინებული ჯარიმა, თუ დარღვევა არ იქნა გამოსწორებული უფლებამოსილი პირის მიერ განსაზღვრულ ვადაში;

დ) გამოვლინდა ლიცენზიის გაცემაზე უარის თქმის რომელიმე საფუძველი, თუკი აღნიშნული გარემოება არ იქნა გამოსწორებული ლიცენზიის გამცემის მიერ განსაზღვრულ გონივრულ ვადაში;

ე) დადასტურდა, რომ ლიცენზიის აღების მიზნით წარმოდგენილი იყო ყალბი ინფორმაცია;

ვ) დაცვითი ორგანიზაციის საქმიანობა მიმართულია საზოგადოების და სახელმწიფოს კანონიერი ინტერესების წინააღმდეგ, რაც დადასტურებულია სასამართლოს გადაწყვეტილებით;

ზ) ლიცენზიის მფლობელი იურიდიული პირის მიმართ კანონიერ ძალაში შევიდა სასამართლოს გამამტყუნებელი განაჩენი, რომელმაც სასჯელის სახით დაადგინა ამ იურიდიული პირის ლიკვიდაცია;

თ) წარმოიშვა „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის 22-ე მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებული ლიცენზიის გაუქმების რომელიმე საფუძველი.

    მუხლი 9. შეტყობინების ფორმა და მისი წარდგენის წესი

1. ამ კანონით გათვალისწინებული შეტყობინების ფორმას ამტკიცებს დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელი ორგანო.

2. ლიცენზიის მფლობელი ვალდებულია დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელ ორგანოს ყოველი თვის ბოლოს წარუდგინოს ამ კანონით გათვალისწინებული შეტყობინება.

 

თავი III. სახელშეკრულებო ურთიერთობები

    მუხლი 10. დამკვეთსა და დაცვით ორგანიზაციას შორის ურთიერთობა

1. დამკვეთსა და დაცვით ორგანიზაციას შორის ურთიერთობა წესრიგდება ამ კანონის, საქართველოს კანონმდებლობის და დაცვითი საქმიანობის შესახებ ხელშეკრულების (შემდგომ – დაცვითი საქმიანობის ხელშეკრულება) საფუძველზე.

2. დაცვითი საქმიანობის ხელშეკრულება იდება დამკვეთსა და დაცვით ორგანიზაციას შორის.

3. დაცვითი საქმიანობის ხელშეკრულების სახეებია:

ა) ობიექტის დაცვის ხელშეკრულება;

ბ) დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტების, მონტაჟისა და ექსპლოატაციის ხელშეკრულება.

4. ობიექტის დაცვის ხელშეკრულებაში აღინიშნება:

ა) დაცვითი საქმიანობის სახეობა;

ბ) დაცვის კონკრეტული ობიექტის დასახელება/სახელწოდება (ფიზიკური პირის შემთხვევაში – მისი სახელი და გვარი), მისამართი და სხვა დამატებითი მონაცემები;

გ) დაცვითი საქმიანობის არსი და პირობები;

დ) მესამე პირის თანხმობა, თუ დამკვეთი მესამე პირის სასარგებლოდ უკვეთავს ობიექტის დაცვას;

ე) მცველების რაოდენობა;

ვ) ხელშეკრულების ფასი;

ზ) ხარჯების ანაზღაურების წესი;

თ) მხარეთა უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა;

ი) დამკვეთისთვის ან ხელშეკრულებით განსაზღვრული სხვა პირისათვის შესრულებული სამუშაოს შესახებ წერილობითი ანგარიშის წარდგენის პერიოდულობა;

კ) ხელშეკრულების მოქმედების ვადა;

ლ) მხარეთა სრული რეკვიზიტები.

5. დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტების, მონტაჟისა და ექსპლოატაციის ხელშეკრულებაში აღინიშნება:

ა) დაცვითი საქმიანობის სახეობა;

ბ) ცალკეული ობიექტის დასახელება და მისამართი, სადაც განხორციელდება დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტება, მონტაჟი და ექსპლოატაცია;

გ) ხელშეკრულების არსი და პირობები;

დ) მესამე პირის თანხმობა, თუ დამკვეთი მესამე პირის სასარგებლოდ უკვეთავს დაცვითი ტექნიკური საშუალებების დაპროექტებას, მონტაჟსა და ექსპლოატაციას;

ე) ხელშეკრულების ფასი;

ვ) ხარჯების ანაზღაურების წესი;

ზ) მხარეთა უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა;

თ) ხელშეკრულების მოქმედების ვადა;

ი) მხარეთა სრული რეკვიზიტები.

6. ამ მუხლით განსაზღვრულ ხელშეკრულებაში შეიძლება აღინიშნოს აგრეთვე სხვა საკითხები, რომლებიც არ უნდა გაცდეს დაცვითი საქმიანობის ფარგლებს.

    მუხლი 11. დაცვითი მომსახურების გეგმა

1. დაცვითი მომსახურების გეგმა არის კონფიდენციალური დოკუმენტი, რომელიც ობიექტის დაცვის ხელშეკრულების გაფორმებამდე დგება დამკვეთთან შეთანხმებით. დაცვითი მომსახურების გეგმაში შეიძლება აისახოს:

ა) საყარაულო საგუშაგოების რაოდენობა და მათი განთავსების ადგილი;

ბ) მცველების რაოდენობა;

გ) დაცვითი აღჭურვილობა;

დ) დაცვის ტექნიკური საშუალებები;

ე) მოძრავი ნივთის ტრანსპორტირების ღონისძიებები;

ვ) საგუშაგო ინსტრუქციები.

2. დაცვითი საქმიანობის გეგმა სამართალდამცავი ორგანოებისათვის ხელმისაწვდომია მხოლოდ საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ შემთხვევებში.

3. დაცვითი მომსახურების გეგმის გახმაურებისთვის მცველის პასუხისმგებლობის საკითხი შეიძლება განისაზღვროს დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულებით.

    მუხლი 12. დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის ურთიერთობა

1. დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის ურთიერთობა წესრიგდება ამ კანონის, საქართველოს კანონმდებლობის, დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულებისა და კონკრეტული ობიექტის დაცვის ხელშეკრულების საფუძველზე.

2. დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის გაფორმებულ შრომით ხელშეკრულებაში აღინიშნება:

ა) ხელშეკრულების არსი;

ბ) შრომის ანაზღაურების ოდენობა, მისი გადახდის წესი და პირობები;

გ) მუშაობის განრიგი და გრაფიკი;

დ) დაცვითი ორგანიზაციის ვალდებულება, ხელშეკრულების მოქმედების ვადის განმავლობაში დააზღვიოს მცველის სიცოცხლე და ჯანმრთელობა;

ე) მხარეთა უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა;

ვ) ხელშეკრულების მოქმედების ვადა;

ზ) მხარეთა სრული რეკვიზიტები.

3. დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის გაფორმებულ კონკრეტული ობიექტის დაცვის ხელშეკრულებაში აღინიშნება:

ა) დაცვის კონკრეტული ობიექტის დასახელება/სახელწოდება (ფიზიკური პირის შემთხვევაში – მისი სახელი და გვარი), მისამართი და სხვა დამატებითი მონაცემები;

ბ) დაცვითი საქმიანობის არსი და პირობები, რომლებიც გამომდინარეობს დაცვითი საქმიანობის ხელშეკრულებიდან;

გ) დაცვითი საქმიანობის განრიგი და გრაფიკი;

დ) ხარჯების ანაზღაურების წესი;

ე) მხარეთა უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა;

ვ) ხელშეკრულების მოქმედების ვადა;

ზ) მხარეთა სრული რეკვიზიტები.

4. ამ მუხლით განსაზღვრულ ხელშეკრულებაში შეიძლება აღინიშნოს აგრეთვე სხვა საკითხები, რომლებიც არ უნდა გასცდეს დაცვითი საქმიანობის ფარგლებს.

 

თავი IV. დაცვითი ორგანიზაციის უფლება-მოვალეობები და მის საქმიანობასთან დაკავშირებული შეზღუდვები

    მუხლი 13. დაცვითი ორგანიზაციის უფლებები

დაცვით ორგანიზაციას უფლება აქვს:

ა) ლიცენზიის ფარგლებში განახორციელოს დაცვითი საქმიანობა, გააფორმოს სათანადო ხელშეკრულებები დამკვეთთან და მცველთან;

ბ) იმოქმედოს ამ კანონით, საქართველოს კანონმდებლობით და მის მიერ გაფორმებული ხელშეკრულებებით მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში, თუ აღნიშნული ხელშეკრულებები არ ეწინააღმდეგება საქართველოს კანონმდებლობას;

გ) მოსთხოვოს დამკვეთსა და მცველს შესაბამისი ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულების შესრულება;

დ) დაცვითი საქმიანობის ხელშეკრულების ფარგლებში შესასრულებლად სავალდებულო მითითებები და დავალებები მისცეს მცველს;

ე) შესასრულებლად სავალდებულო მითითებები და დავალებები მისცეს მცველს იმ შემთხვევაშიც, თუ ისინი არ გამომდინარეობს კონკრეტული ობიექტის დაცვის ხელშეკრულებიდან – მხოლოდ იმ პირობით, თუ აღნიშნული მითითებები და დავალებები წინააღმდეგობაში არ იქნება მცველთან გაფორმებულ შრომით ხელშეკრულებასთან და არ გამოიწვევს დაცვითი საქმიანობის ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულების შეუსრულებლობას;

ვ) შეიძინოს იარაღი და სპეციალური საშუალებები, რომლებიც აუცილებელი იქნება ობიექტის დაცვისათვის;

ზ) შესაბამისი ნებადართული სიხშირეების გამოყენებით ისარგებლოს რადიოკავშირის საშუალებებით (რაციით);

თ) განახორციელოს საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული ისეთი ქმედებები, რომლებიც აუცილებელია ობიექტის დაცვისა და უსაფრთხოებისათვის, თუ აღნიშნული ქმედებები არ ეწინააღმდეგება საქართველოს კანონმდებლობას.

    მუხლი 14. დაცვითი ორგანიზაციის მოვალეობები

დაცვითი ორგანიზაცია ვალდებულია:

ა) დაიცვას ამ კანონის და საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნები;

ბ) დაიცვას და სრულად შეასრულოს ამ კანონის შესაბამისად გაფორმებული ხელშეკრულებებით გათვალისწინებული მოთხოვნები (ვალდებულებები);

გ) შეუქმნას მცველს შრომის ჯანსაღი და უსაფრთხო პირობები, პატივი სცეს მის უფლებებსა და კანონიერ ინტერესებს, არ დაუშვას მისი დამცირება ან ღირსების შელახვა;

დ) უზრუნველყოს მცველი სათანადო ინფორმაციით და ყველა საჭირო აღჭურვილობით, რომელიც აუცილებელი იქნება მცველის მიერ დაცვითი საქმიანობის ხარისხიანად და ეფექტიანად განხორციელებისათვის;

ე) გააცნოს მცველს ეს კანონი, დაცვითი ორგანიზაციის წესდება, ობიექტის უსაფრთხოების წესები და სხვა საჭირო ინფორმაცია;

ვ) უზრუნველყოს მასთან შრომით ურთიერთობაში მყოფი მცველის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის დაზღვევა;

ზ) დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელ ორგანოს წარუდგინოს:

ზ.ა) ამ კანონით გათვალისწინებული შეტყობინება;

ზ.ბ) ინფორმაცია დაცვითი ორგანიზაციის, მისი ხელმძღვანელის, დამფუძნებლების და მცველების მონაცემებში ცვლილებების შესახებ;

თ) საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ხელყოფის, დაცვის ობიექტზე თავდასხმის ან მოსალოდნელი საფრთხის შესახებ დაუყოვნებლივ აცნობოს შესაბამის სამართალდამცავ ორგანოს;

ი) აწარმოოს მცველების კარტოთეკა და პირადი ბარათები;

კ) არ დაუშვას მის სახელზე გაცემული ლიცენზიით სხვა პირის მიერ სარგებლობა.

    მუხლი 15. დაცვით საქმიანობასთან დაკავშირებული დოკუმენტაციის შენახვის ვადები

დაცვითი ორგანიზაცია ვალდებულია არანაკლებ 6 წლის ვადით შეინახოს:

ა) დაცვით საქმიანობასთან დაკავშირებული დოკუმენტები, რომელთა შენახვის ვადა აითვლება მათი მოქმედების ვადის გასვლის დღიდან;

ბ) დამკვეთთან და მცველთან გაფორმებული ხელშეკრულებები, რომელთა შენახვის ვადა აითვლება აღნიშნული ხელშეკრულებების ვადის გასვლის ან შეწყვეტის დღიდან.

    მუხლი 16. დაცვითი ორგანიზაციის საქმიანობასთან დაკავშირებული შეზღუდვები

დაცვით ორგანიზაციას უფლება არა აქვს:

ა) დამალოს მის ხელთ არსებული ინფორმაცია დაცვის ობიექტზე დანაშაულის ჩადენის ან მისი მომზადების შესახებ;

ბ) წინასწარი შეცნობით დაიცვას დანაშაულებრივი საქმიანობის მონაწილე ფიზიკური პირი ან დანაშაულთან დაკავშირებული უძრავი ნივთი ან/და ცალკეული ღონისძიება;

გ) განახორციელოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი ოპერატიულ-სამძებრო და საგამოძიებო მოქმედებები.

    მუხლი 17. დაცვითი ორგანიზაციის ხელმძღვანელი

დაცვითი ორგანიზაციის ხელმძღვანელი არ შეიძლება იყოს:

ა) განზრახი დანაშაულისათვის ნასამართლევი პირი;

ბ) ალკოჰოლიზმით, ნარკომანიით, ტოქსიკომანიით, ფსიქიკური ან/და სხვა ქრონიკული სნეულებით დაავადებული პირი (გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ქრონიკული სნეულება ხელს არ უშლის დაცვითი ორგანიზაციის ხელმძღვანელობას);

გ) (ამოღებულია - 20.03.2015, №3362);

დ) საჯარო მოხელე, თუ საქართველოს კანონმდებლობით სხვა რამ არ არის გათვალისწინებული;

ე) პირი, რომლის მიმართაც საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში არსებობს ინფორმაცია მისი ტერორისტულ ორგანიზაციასთან (ტერორისტთან), უკანონო შეიარაღებულ ფორმირებასთან ან სხვა დანაშაულებრივ დაჯგუფებასთან (მათ შორის, ქურდულ სამყაროსთან) კავშირის შესახებ.

საქართველოს 2015 წლის 20 მარტის კანონი №3362 - ვებგვერდი, 31.03.2015წ.

 

თავი V. მცველის უფლება-მოვალეობები და მის საქმიანობასთან დაკავშირებული შეზღუდვები

    მუხლი 18. მცველის უფლებამოსილება

1. მცველს უფლება აქვს დაცვით ორგანიზაციასთან გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულების საფუძველზე განახორციელოს ობიექტის დაცვა.

2. მცველის შრომითი ურთიერთობები რეგულირდება ამ კანონით, საქართველოს შრომის კოდექსით და დაცვით ორგანიზაციასთან გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულებით.

    მუხლი 19. მცველის მოწმობა

1. მცველის მოწმობას გასცემს დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელი ორგანო.

2. მცველის მოწმობის საფასურია 20 ლარი.

3. მცველის მოწმობის საფასური გადაიხდება დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელი ორგანოს ანგარიშზე.

    მუხლი 20. მცველის საქმიანობასთან დაკავშირებული შეზღუდვები

მცველი არ შეიძლება იყოს:

ა) განზრახი დანაშაულისათვის ნასამართლევი პირი;

ბ) ალკოჰოლიზმით, ნარკომანიით, ტოქსიკომანიით, ფსიქიკური ან/და სხვა ქრონიკული სნეულებით დაავადებული პირი (გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც, დაცვითი საქმიანობის სპეციფიკიდან გამომდინარე, ქრონიკული სნეულება ხელს არ უშლის აღნიშნული საქმიანობის განხორციელებას);

გ) (ამოღებულია - 20.03.2015, №3362);

დ) პირი, რომელსაც სასამართლოს განაჩენით ჩამორთმეული აქვს დაცვითი საქმიანობის სფეროში შესაბამისი თანამდებობის დაკავების ან შესაბამისი საქმიანობის უფლება;

ე) საჯარო მოხელე, თუ საქართველოს კანონმდებლობით სხვა რამ არ არის გათვალისწინებული;

ვ) პირი, რომლის მიმართაც საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში არსებობს ინფორმაცია მისი ტერორისტულ ორგანიზაციასთან (ტერორისტთან), უკანონო შეიარაღებულ ფორმირებასთან ან სხვა დანაშაულებრივ დაჯგუფებასთან (მათ შორის, ქურდულ სამყაროსთან) კავშირის შესახებ.

საქართველოს 2015 წლის 20 მარტის კანონი №3362 - ვებგვერდი, 31.03.2015წ.

    მუხლი 21. მცველის უფლება-მოვალეობანი

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების დროს მცველს უფლება აქვს:

ა) აწარმოოს მისი დაცვის ქვეშ მყოფი ობიექტისა და მიმდებარე ტერიტორიის ვიდეო- და ფოტოგადაღება, გამოიყენოს ტექნიკური საშუალებები, თუ აღნიშნული ღონისძიებები არ ეწინააღმდეგება საქართველოს კანონმდებლობას (თუკი არსებობს დამკვეთისა და დაცვითი ორგანიზაციის წინასწარი წერილობითი თანხმობა);

ბ) ობიექტზე უნებართვოდ მყოფ პირს მოსთხოვოს მისი დატოვება;

გ) მოსთხოვოს პირს კანონსაწინააღმდეგო ქმედების შეწყვეტა და დაცვის ობიექტზე დადგენილი წესრიგის/რეჟიმის დაცვა, ხოლო გადაუდებელი აუცილებლობის შემთხვევაში უზრუნველყოს აღნიშნული ობიექტიდან მისი გაძევება;

დ) შეიპყროს დანაშაულის ჩამდენი პირი და დაუყოვნებლივ გადასცეს იგი შესაბამის სამართალდამცავ ორგანოს;

ე) არ შეასრულოს დამკვეთის ან/და დაცვითი ორგანიზაციის ისეთი დავალება, რომელიც ეწინააღმდეგება საქართველოს კანონმდებლობას, ამ კანონის მე-10 მუხლის მე-4 პუნქტში და მე-12 მუხლში მითითებულ მოთხოვნებს;

ვ) გამოიყენოს ამ კანონით გათვალისწინებული იარაღი, სპეციალური საშუალებები და ფიზიკური იძულება;

ზ) განახორციელოს საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული ისეთი ქმედებები, რომლებიც აუცილებელია დაცვის ობიექტის უსაფრთხოებისათვის.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული მცველის უფლებები შეიძლება გაფართოვდეს დამკვეთსა და დაცვით ორგანიზაციას ან/და დაცვით ორგანიზაციასა და მცველს შორის გაფორმებული ხელშეკრულებებით. აღნიშნული ხელშეკრულებები არ უნდა ეწინააღმდეგებოდეს საქართველოს კანონმდებლობას.

3. მცველი ვალდებულია:

ა) დაიცვას საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნები, კეთილსინდისიერად შეასრულოს დაცვით ორგანიზაციასთან გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულების პირობები;

ბ) დაცვის ობიექტზე თავდასხმის ან მოსალოდნელი საფრთხის შესახებ დაუყოვნებლივ აცნობოს შესაბამის სამართალდამცავ ორგანოს;

გ) სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების დროს თან იქონიოს მცველის მოწმობა, ხოლო თუ თან აქვს იარაღი – იარაღის შენახვის/ტარების ნებართვა (გარდა იმ სახეობის იარაღებისა, რომელზედაც ნებართვა არ გაიცემა);

დ) დაიცვას მისი დაცვის ქვეშ მყოფი ობიექტი;

ე) დაცვის ობიექტიდან გააძევოს პირი, რომელიც:

ე.ა) უნებართვოდ იმყოფება დაცვის ობიექტზე;

ე.ბ) არღვევს დაცვის ობიექტზე დადგენილ წესრიგს/რეჟიმს;

ვ) დააკავოს დანაშაულის ჩამდენი პირი და დაუყოვნებლივ გადასცეს იგი შესაბამის სამართალდამცავ ორგანოს;

ზ) უფლებამოსილი ორგანოს წარმომადგენლის მოსვლამდე დაიცვას დანაშაულის ადგილი და ქონება, თუ აღნიშნული ვალდებულების შესრულება არ გამოიწვევს მის მიერ სამსახურებრივი მოვალეობის შეუსრულებლობას;

თ) სათანადო დახმარება აღმოუჩინოს სამართალდამცავ ორგანოებს დანაშაულის ჩამდენი პირის შეპყრობაში და მართლწესრიგის დაცვის სხვა ღონისძიებების განხორციელებაში, თუ აღნიშნული ვალდებულების შესრულება არ გამოიწვევს მის მიერ სამსახურებრივი მოვალეობის შეუსრულებლობას;

ი) შეინახოს დაცვის ობიექტთან დაკავშირებული კონფიდენციალური ინფორმაცია (მათ შორის, დაცვითი მომსახურების გეგმა), არ გაახმაუროს აღნიშნული ინფორმაცია, თუ ის არ შეიცავს დანაშაულის ნიშნებს;

კ) დაცვითი საქმიანობა განახორციელოს დაცვითი ორგანიზაციისთვის დამტკიცებული მცველის სამსახურებრივი ფორმის ტანსაცმლით.

4. ამ მუხლის მე-3 პუნქტით განსაზღვრული ვალდებულებების გარდა, მცველს დაცვით ორგანიზაციასთან გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულების საფუძველზე შეიძლება დაეკისროს სხვა ვალდებულებებიც, რომლებიც არ უნდა გასცდეს დაცვითი საქმიანობის ფარგლებს და არ უნდა ეწინააღმდეგებოდეს საქართველოს კანონმდებლობას.

 

თავი VI. იარაღის, სპეციალური საშუალებების და ფიზიკური იძულების გამოყენების წესები

    მუხლი 22. სპეციალური საშუალებებისა და ფიზიკური იძულების გამოყენება

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების დროს მცველს უფლება აქვს გამოიყენოს სპეციალური საშუალებები: ხელბორკილი ან შებორკვის სხვა საშუალება, რეზინის ხელკეტი, ცრემლსადენი გაზი, დაბრკოლების დამანგრეველი საშუალება, სატრანსპორტო საშუალება, წყალსატყორცნი, სასამსახურო ძაღლი:

ა) ხელბორკილი ან შებორკვის სხვა საშუალება – დანაშაულის ჩამდენი პირის მიმართ, რომელიც წინააღმდეგობას უწევს ან შეიძლება გაუწიოს მცველს ან ცდილობს გაქცევას;

ბ) რეზინის ხელკეტი – პიროვნებაზე, მცველზე ან დაცვის ობიექტზე თავდასხმის მოსაგერიებლად, დანაშაულის ჩამდენი პირის დაკავებისას, თუ იგი აშკარად არ ემორჩილება მცველის კანონიერ მოთხოვნას;

გ) ცრემლსადენი გაზი – პიროვნებაზე, მცველზე ან დაცვის ობიექტზე თავდასხმის მოსაგერიებლად, დანაშაულის ჩამდენი პირის დაკავებისას ან მისი იძულების მიზნით;

დ) დაბრკოლების დამანგრეველი საშუალება – დანაშაულის ჩამდენი პირის დაკავებისას;

ე) წყალსატყორცნი – დაცვის ობიექტზე ჯგუფური თავდასხმის მოსაგერიებლად;

ვ) სასამსახურო ძაღლი – დაცვის ობიექტზე თავდასხმის მოსაგერიებლად.

2. მცველი ვალდებულია პირველადი სამედიცინო დახმარება გაუწიოს ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალების გამოყენებით დაზარალებულ პირს, დაუყოვნებლივ აცნობოს უშუალო უფროსს, თუ ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალების გამოყენების შედეგად პირი დაიჭრა ან დაზიანდა.

3. აკრძალულია ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალების გამოყენება ორსულობის, მცირეწლოვნობის, ინვალიდობის, ხანდაზმულობის აშკარა ნიშნების მქონე პირთა მიმართ, იმ შემთხვევის გარდა, როდესაც ისინი შეიარაღებულნი ესხმიან თავს ან შეიარაღებულნი წინააღმდეგობას უწევენ მცველს, რაც საფრთხეს უქმნის პიროვნების ან მცველის სიცოცხლესა და ჯანმრთელობას, თუ სხვაგვარი ხერხებითა და საშუალებებით ასეთი თავდასხმის მოგერიება შეუძლებელია.

4. მცველს ეკრძალება ისეთი ფიზიკური იძულების ან სპეციალური საშუალების გამოყენება, რომელიც იწვევს ადამიანის მძიმე დასახიჩრებას, დაკავშირებულია გაუმართლებელ რისკთან ან იკრძალება საერთაშორისო კონვენციებით და სხვა საერთაშორისო აქტებით.

    მუხლი 23. იარაღის გამოყენების უფლება

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების დროს მცველს უფლება აქვს შეინახოს, ატაროს და გამოიყენოს ამ კანონით გათვალისწინებული იარაღი.

2. მცველს უფლება აქვს გამოიყენოს იარაღი:

ა) მოქალაქისა და თავის დასაცავად ისეთი საფრთხისაგან, რომელიც რეალურ საშიშროებას უქმნის მათ სიცოცხლესა და ჯანმრთელობას;

ბ) იარაღის წართმევის აღსაკვეთად;

გ) დანაშაულის აღსაკვეთად, ასეთი დანაშაულის ჩამდენი პირის დაკავებისას, თუ იგი წინააღმდეგობას უწევს მცველს ან ცდილობს გაქცევას;

დ) დაცვის ობიექტზე თავდასხმის მოგერიებისას;

ე) მოქალაქეთა დაცვისას საშიშ ცხოველთა თავდასხმისაგან;

ვ) განგაშის სიგნალის მისაცემად ან დამხმარე ძალის გამოსაძახებლად;

ზ) სატრანსპორტო საშუალების გაჩერების მიზნით სატრანსპორტო საშუალების დასაზიანებლად, თუ მძღოლის მოქმედება რეალურ საფრთხეს უქმნის დაცვის ობიექტს, მძღოლი კი არ ემორჩილება მცველის არაერთგზის მოთხოვნას, გააჩეროს სატრანსპორტო საშუალება (მხოლოდ დაცულ ტერიტორიაზე).

3. იარაღის გამოყენებას წინ უნდა უძღოდეს სიტყვიერი გაფრთხილება მისი გამოყენების შესახებ. აუცილებლობის შემთხვევაში შეიძლება გამაფრთხილებელი გასროლა.

4. გაფრთხილების გარეშე იარაღის გამოყენება შეიძლება:

ა) შეიარაღებული საბრძოლო ტექნიკით, ნებისმიერი სახის სატრანსპორტო ან მექანიკური საშუალებებით მოულოდნელი თავდასხმისას;

ბ) თუ დამნაშავე დაკავების დროს შეიარაღებული წინააღმდეგობას უწევს მცველს;

გ) შეიარაღებული დაკავებულის გაქცევისას;

დ) დაცვის ობიექტზე თავდასხმისას.

5. აკრძალულია იარაღის გამოყენება ისეთ ადგილებში, სადაც შესაძლებელია სხვა პირთა დაშავება, აგრეთვე ცეცხლსაშიშ ან აფეთქებასაშიშ ადგილებში, ასევე ორსულობის, მცირეწლოვნობის, ინვალიდობის, ხანდაზმულობის აშკარა ნიშნების მქონე პირთა მიმართ, იმ შემთხვევის გარდა, როდესაც ისინი შეიარაღებულნი ესხმიან თავს, რაც საფრთხეს უქმნის მოქალაქის ან მცველის სიცოცხლეს.

6. იარაღის გამოყენების შემთხვევაში მცველი ვალდებულია ყოველი ღონე იხმაროს სხვა პირთა უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად, დაზარალებულისათვის პირველადი სამედიცინო დახმარების გასაწევად.

7. მცველი ვალდებულია დაუყოვნებლივ აცნობოს უშუალო უფროსს იარაღის გამოყენების შესახებ.

 

თავი VII. დაცვითი საქმიანობის კონტროლი და პასუხისმგებლობის ზომები

    მუხლი 24. დაცვითი საქმიანობის კონტროლი

1. დაცვით საქმიანობაზე კონტროლს ახორციელებს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – დაცვის პოლიციის დეპარტამენტი საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის მიერ განსაზღვრული წესით.

2. დაცვითი საქმიანობის კონტროლის მიზნით კონტროლის განმახორციელებელი ორგანო:

ა) ამოწმებს დაცვითი ორგანიზაციის საქმიანობის შესაბამისობას ამ კანონის მოთხოვნებთან;

ბ) ამოწმებს დაცვითი ორგანიზაციისა და მცველის მიერ კანონის მოთხოვნების დაცვას;

გ) ამ კანონის მოთხოვნების დარღვევისათვის შესაბამის პასუხისმგებლობას აკისრებს დაცვით ორგანიზაციას, ფიზიკურ ან/და იურიდიულ პირს.

3. დაუშვებელია დაცვით საქმიანობაში დაუსაბუთებლად ზედმეტად ჩარევა და მისი საქმიანობის შეფერხება, გარდა საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული გადაუდებელი აუცილებლობისა.

    მუხლი 25. პასუხისმგებლობის ზომები

1. ამ კანონის მოთხოვნების დარღვევისთვის დაკისრებული ჯარიმის ოდენობაა:

ა) 500 ლარი – დაცვითი ორგანიზაციისთვის დამტკიცებული მცველის სამსახურებრივი ფორმის ტანსაცმლის გარეშე დაცვითი საქმიანობის განხორციელებისთვის;

ბ) 1000 ლარი – დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელი ორგანოსთვის დაცვითი ორგანიზაციის, მისი ხელმძღვანელის, დამფუძნებლების და მცველების მონაცემებში ცვლილებების შესახებ ინფორმაციის შეუტყობინებლობისთვის, თუ აღნიშნულ მონაცემებში ცვლილებების შეტანიდან გასულია ერთ თვეზე მეტი;

გ) 2000 ლარი – მცველის მოწმობის გარეშე დაცვითი საქმიანობის განხორციელებისთვის;

დ) 3000 ლარი – მცველების კარტოთეკისა და პირადი ბარათების წარმოების ვალდებულების შეუსრულებლობისთვის; დაცვით ორგანიზაციას იმავე ოდენობის ჯარიმა დაეკისრება, თუ მის მიერ დაქირავებული მცველი ვერ აკმაყოფილებს ამ კანონის მოთხოვნებს, თუკი დარღვევა არ იქნა გამოსწორებული კონტროლის განმახორციელებელი ორგანოს მიერ განსაზღვრულ ვადაში;

ე) 4000 ლარი – ამ კანონის მე-15 მუხლით განსაზღვრული ვალდებულების შეუსრულებლობისთვის;

ვ) 5000 ლარი – დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განმახორციელებელი ორგანოსთვის ამ კანონით გათვალისწინებული შეტყობინების წარუდგენლობისთვის;

ზ) 6000 ლარი – ამ კანონით გათვალისწინებული ხელშეკრულებების გაფორმების ვალდებულების შეუსრულებლობისთვის;

თ) 7000 ლარი – მცველის დაზღვევის ვალდებულების შეუსრულებლობისთვის, თუ დარღვევა არ იქნა გამოსწორებული კონტროლის განმახორციელებელი ორგანოს მიერ განსაზღვრულ ვადაში;

ი) 10000 ლარი – დაცვითი საქმიანობის ლიცენზიის გარეშე დაცვითი საქმიანობის განხორციელებისთვის.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ჯარიმა შეიძლება დაეკისროს დაცვით ორგანიზაციას, ფიზიკურ ან/და იურიდიულ პირს.

3. ჯარიმის დაკისრებისას სამართალდამრღვევს განესაზღვრება ვადა დარღვევის გამოსწორებისთვის.

4. დადგენილ ვადაში სამართალდამრღვევის მიერ დარღვევის გამოუსწორებლობა გამოიწვევს ამ მუხლით გათვალისწინებული ჯარიმის ოდენობის გასამმაგებას.

5. ამ მუხლით გათვალისწინებული ჯარიმა გადაიხდება სახელმწიფო ბიუჯეტში.

6. ჯარიმის დაკისრებიდან ერთი თვის ვადაში ამ მუხლით გათვალისწინებული ჯარიმის გადაუხდელობის შემთხვევაში დარიცხული ჯარიმის იძულებითი წესით გადახდევინება განხორციელდება „სააღსრულებო წარმოებათა შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით.

7. ამ მუხლით განსაზღვრული პასუხისმგებლობის დაკისრების წესი განისაზღვრება საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ბრძანებით.

 

თავი VIII. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი

    მუხლი 26. გარდამავალი დებულებანი

1. საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრომ 2009 წლის 1 თებერვლამდე უზრუნველყოს:

ა) სალიცენზიო მოწმობის ფორმის დამტკიცება;

ბ) მცველის მოწმობის ფორმის დამტკიცება;

გ) დაცვით საქმიანობაზე კონტროლის განხორციელების და პასუხისმგებლობის განსაზღვრის წესის დამტკიცება.

2. ფიზიკურ და იურიდიულ პირებს, რომლებიც ამ კანონის ამოქმედებამდე ახორციელებდნენ დაცვით საქმიანობას, აღნიშნული საქმიანობის განხორციელების უფლება უნარჩუნდებათ 2009 წლის 1 მარტამდე.

    მუხლი 27. დასკვნითი დებულებანი

1. ეს კანონი, გარდა 26-ე და 27-ე მუხლებისა, ამოქმედდეს 2009 წლის 1 თებერვლიდან.

2. ამ კანონის 26-ე და 27-ე მუხლები ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2008 წლის 21 ნოემბერი.

№536–IIს

LAW OF GEORGIA

ON PRIVATE SECURITY ACTIVITIES

 

 

This Law regulates relations associated with the implementation of private security activities, and defines legal grounds and conditions, as well as organisational forms and types, for the implementation of private security activities.

 

Chapter I - General Provisions

   

Article 1 - Scope of the Law

1. This Law defines:

a) the legal and organisational grounds for implementing private security activities;

b) the licensing of private security activities and the rules and conditions for notification provided for by this Law;

c) the rights and obligations of guards and private security companies;

d) contractual relations between a client and a private security company;

e) the forms of exercising control over private security activities;

f) the rules for using arms and special equipment, and sanctions thereon.

2. This Law shall not apply to:

a) security activities carried out by state bodies and/or legal entities under public law operating under state bodies;

b) the protection of things owned, held or used by a natural or legal person, or the protection of individual events that are carried out directly by the said natural and/or legal person.

   

Article 2 - Definitions of terms

The terms used in this Law have the following meanings:

a) private security activities ('security A=activities') -  licensable activities that are carried out on a contractual basis and that:

a.a) are intended to protect and ensure the security of human life and health, and of movable or immovable things (including the transportation of movable things), and of individual events;

a.b) include the design, installation and operation of technical means of security;

b) a protected asset - human life and health, movable or immovable property, and individual events, the security of which is ensured by a private security company;

c) a private security company ('a security company') - an entrepreneurial legal entity established under the legislation of Georgia, which carries out security activities and has the relevant activity licence defined by this Law and the Law of Georgia on Licences and Permits;

d) a client - a natural and/or legal person that arranges the protection of an asset on the basis of a contract entered into with a security company;

e) protection - a set of measures directed at detecting and eliminating  threats of any possible encroachment upon the assets under protection;

f) technical means of security - technical means for the surveillance of protected assets and/or alarm devices that ensure the protection of assets;

g) a security guard - an 18-year old legally competent natural person who carries out the protection of assets on the basis of a labour contract entered into with a security company and who has been granted a security guard certificate;

h) a private security activity licence ('a licence') - a document certifying the right to carry out any of the security activities defined by Article 4(1) of this Law;

i) a notification - a written document that certifies the fact of the provision of protection services with respect to an individual immovable thing, event or natural person (including a group of natural persons), and of services related to the design, installation and operation of technical means of security with respect to individual assets;

j)  the licence issuer - the Ministry of Internal Affairs of Georgia;

k) a licence applicant - an entrepreneurial legal entity established under the legislation of Georgia, which is seeking to obtain a licence for relevant activities defined by this Law and the Law of Georgia on Licences and Permits;

l) a weapon - gas, pneumatic or melee weapons, electric shock devices;

m) special equipment - handcuffs or other means of  restraint, rubber batons, tear gas, barrier demolition equipment, transport means, water cannons, service dogs;

n) an immovable thing - an immovable thing as defined by Article 149 of the Civil Code of Georgia, a linear structure, or an asset under construction.

 

Chapter II - Licensing of Security Activities

   

Article 3 - Right to carry out security activities

1. The right to carry out security activities shall originate on the bases of obtaining a licence for the relevant activity defined by this Law and the Law of Georgia on Licences and Permits.

2. The procedure for licensing security activities, for keeping a licence register, as well as for issuing, amending, suspending and revoking licences, shall be defined by the Law of Georgia on Licences and Permits, this Law and subordinate acts;

   

Article 4 - Licence

1. A licence shall be issued for the protection of humans or of movable or immovable things, for the protection of individual events and for designing, installing and operating technical means of security.

2. The form of a licence certificate shall be approved by the Minister of Internal Affairs of Georgia.

3. A licence shall be issued for an indefinite period.

   

Article 5 - Documents to be submitted for obtaining a licence

1. A licence applicant shall, together with the documentation specified in Article 9 of the Law of Georgia on Licences and Permits, submit the following documents to the licence issuer:

a) the charter of the licence applicant legal person, in which the implementation of security activities are defined as its main field of activity of the legal person;

b) the following documents of the manager(s) of the licence applicant legal person:

b.a) a copy of their identity (residence) card/passport;

b.b) a certificate of previous convictions;

b.c) a certificate of health;

c) the list of founders and partners of the legal person seeking a licence,which shall be accompanied by:

c.a) a copy of their identity (residence) card/passport, and in the case of a legal person, a document confirming registration;

c.b) for each founder - a certificate of previous convictions, and if the founder is a citizen of another country, a document issued by an official body of that State either legalised or certified by an apostille in the manner laid down by the legislation of Georgia, which confirms the absence of  previous convictions;

d) information on the financial, property (including the area necessary for the activities), material and technical conditions of the legal person seeking a licence, which confirms their capability to carry out security activities;

e) a bank guarantee of at least GEL 200 000 for the compensation of any material loss which might beincurred by a client because of the licence applicant;

f) samples of the security guard service uniform, which shall be approved by the body  exercising control  over security activities, subject to the issuance of the licence;

g) a certificate from the tax authorities confirming the absence of any debt owed to the budget by the licence applicant;

h) a certificate with respect to any lien on an immovable thing owned by the legal entity seeking the licence.

2. A licence fee is established for the conduct of security activities; the amount of the licence fee shall be defined by the Law of Georgia on Licences and Permits.

   

Article 6 - Procedure for issuing licences

The licence issuer shall make a decision on the issuance of a licence according to this Law and the Law of Georgia on Licences and Permits.

   

Article 7 - Grounds for refusing to issue a licence

1. A licence shall not be issued if:

a) the application and accompanying documents submitted by a licence applicant do not meet the requirements of the law and the licence applicant failed to remedy the defect in the specified time;

b) a licence applicant does not meet the licence conditions established by law;

c) a licence applicant has been deprived of the right to carry out activities in the relevant licensable area by a final court judgement of conviction;

d) the head of the legal person seeking a licence does not meet the requirements laid down by Article 17 of this Law;

e) the Ministry of Internal Affairs of Georgia has information on connections between the head(s), founders or members of the legal person seeking a licence and a terrorist(s) or terrorist organisation, or illegally armed groups, or other criminal groups and/or members of the criminal community;

f) a licence has been revoked for non-compliance by the security company, with the requirements of the legislation of Georgia, and 3 years have not elapsed from its revocation.

2. A licence applicant may, in the manner established by the legislation of Georgia, appeal to a court the refusal to issue a licence.

   

Article 8 - Grounds for revoking a licence

A licence shall be revoked if:

a) the licence holder fails to pay the relevant licence fee established for carrying out security activities within 7 working days after the issuance of the licence;

b) the security company has not carried out security activities for one year after obtaining the licence;

c) a fine provided for by this Law has been imposed upon the security company five times during one calendar year, unless the violation(s) has/have been remedied within the period specified by the authorised person;

d) any of the grounds for refusing to issue the licence has been identified, unless the situation has  been remedied within a reasonable period of time as specified by the licence issuer;

e) it has been confirmed that false information has been submitted  to obtain the licence;

f) the activities of the security company are directed against the legal interests of the State and of the public, which has been confirmed by a court decision;

g) a court judgement of conviction has entered into force against the licence holding legal person, which ordered the liquidation of the legal person as a measure of punishment;

h)  any of the grounds for the revocation of the licence provided for by Article 22(7) of the Law of Georgia on Licences and Permits have arisen.

   

Article 9 - Form of notification and procedure for its submission

1. The form of a notification provided for by this Law shall be approved by the body exercising control over  security activities.

2. A licence holder shall, at the end of each month, submit the notification provided for by this Law to the body exercising control over security activities.

 

Chapter III - Contractual Relations

   

Article 10 - Relationship between a client and a security company

1. The relationship between a client and a security company shall be regulated under this Law, the legislation of Georgia and the contract for security activities ('a contract for security activities).

2. A contract for security activities shall be entered into between a client and a security company.

3. Types of contracts for security activities shall be the following:

a) a contract for protecting an asset;

b) a contract for designing, installing and operating technical means of security.

4. A contract for protecting an asset shall include:

a) the type of the security activity;

b) the name/designation (in case of a natural person, his/her name and surname), address and other supplementary data of the specific asset to be protected;

c) the subject matter and conditions of the security activities;

d) the consent of a third person, if the client arranges for the protection of an asset in favour of a third person;

e) the number of security guards;

f) the contract price;

g) the procedure for reimbursing expenses;

h) the rights, obligations and responsibilities of the parties;

i) the periodicity of submitting written reports on the work performed to the client or other persons specified in the contract;

j) the term of validity of the contract;

k) full details of the parties.

5. A contract for designing, installing and operating technical means of security shall include:

a) the type of the security activity;

b) the name and address of the individual asset where the design, installation and operation of the technical means of security are to be carried out;

c) the subject matter and conditions of the contract;

d) the consent of a third person, if the client arranges for the design, installation and operation of the technical means of security in favour of a third person;

e) the contract price;

f) the procedure for reimbursing expenses;

g) the rights, obligations and liabilities of the parties;

h) the term of validity of the contract;

i) full details of the parties.

6. Other issues may also be specified in the contract defined by this Article, which shall not go beyond the scope of the security activities.

   

Article 11 - Security service plan

1. A security service plan is a confidential document that shall be drawn up in agreement with the client before the execution of a contract for protecting an asset. A security service plan may include:

a) the number of sentry-boxes and their locations;

b) the number of security guards;

c) security equipment;

d) the technical means of protection;

e) measures for the transportation of movable things;

f) sentry instructions.

2. A security service plan shall be available for law enforcement bodies only in cases established by the legislation of Georgia.

3. A security guard’s liability for the disclosure of the security service plan may be defined by a labour contract entered into between the security guard and the security company.

   

Article 12 - Relationship between security company and security guards

1. The relationship between a security company and security guards shall be regulated on the basis of this Law, the legislation of Georgia, the labour contract entered into between a security guard and a security company, and by the contract for the protection of a specific asset.

2. A labour contract entered into between a security company and a security guard shall include:

a) the subject matter of the contract;

b) the amount of remuneration, and the procedure and conditions of its payment;

c) a work timetable and schedule;

d) the obligation of the security company to insure the life and health of the security guard during the validity period of the contract;

e) the rights, obligations and liabilities of the parties;

f) the validity period of the contract;

g) full details of the parties.

3. A contract for the protection of a specific asset entered into between a security company and a security guard shall include:

a) the name/designation (in the case of a natural person, his/her name and surname), address and other supplementary data of the specific asset to be protected;

b) the subject matter and conditions of the security activities deriving from the contract for security activities;

c) the timetable and schedule of the security activities;

d) the procedure for reimbursement of expenses;

e) the rights, obligations and liabilities of the parties;

f) the validity period of the contract;

g) full details of the parties.

4. Other issues may also be specified in the contracts defined by this article, which shall not go beyond the  scope of the security activities.

 

Chapter IV - Rights and Obligations of Security Companies and Restrictions Related to their Activities

   

Article 13 - Rights of security companies

A security company may:

a) carry out security activities within the scope of a licence, and execute relevant contracts with clients and security guards;

b) act within the powers granted by this Law, the legislation of Georgia and contracts entered into by it, unless the said contracts contravene the legislation of Georgia.

c) require from clients and security guards the fulfilment of their obligations under relevant contracts;

d) give binding instructions and assignments to security guards within the scope of the contract for security activities;

e)  give binding instructions and assignments to security guards, even where they do not derive from the contract for the protection of a specific asset, as long as these instructions and assignments do not contravene the labour contract entered into with the security guard and do not cause the non-fulfilment of obligations assumed under a contract for security activities;

f) purchase weapons and special equipment necessary for the protection of an asset;

g) use radio communication means (radio) through relevant permitted frequencies;

h) carry out such actions permitted by the legislation of Georgia that are necessary for the protection and security of an asset, if such actions do not contravene the legislation of Georgia.

   

Article 14 - Obligations of a security company

A security company shall:

a) comply with  the requirements of this Law and the legislation of Georgia;

b) observe and fully perform the requirements (obligations) provided for by the contracts entered into in accordance with this Law;

c) create healthy and safe labour conditions for security guards, and respect their rights and legal interests, and ensure the protection of security guards from any humiliating or degrading treatment;

d) provide security guards with the relevant information and all the required equipment necessary for their effective and proficient implementation of security activities;

e) familiarise security guards with this Law, the charter of the security company, the safety rules of the asset and other necessary information;

f) provide insurance for the life and health of security guards with whom they are in labour relations;

g) submit the following to the body exercising control  over security activities:

g.a) a notification provided for by this Law;

g.b) information on any changes in the data of the security company, its manager, founders and security guards;

h) immediately notify the relevant law enforcement body about a violation of public safety, or an attack on a protected asset, or a possible threat;

i) maintain index cards and individual records of security guards;

j) prevent the use by another person of the licence issued to it.

   

Article 15 - Time limits for storing documentation related to security activities

A security company shall store the following for at least 6 years:

a) documents related to security activities, the storage period of which shall be calculated from the date of expiration of the validity period of the relevant contract;

b) contracts entered into with security guards and clients, the storage period of which shall be calculated from the date of expiration or termination of these contracts.

   

Article 16 - Restrictions related to the activities of security companies

A security company may not:

a) conceal any information on the commission or preparation of a crime on a protected asset;

b) knowingly protect a natural person involved in criminal activities, or an immovable thing and/or individual event related to criminal activity;

c) carry out operational and search and investigative actions prohibited by the legislation of Georgia.

   

Article 17 - Head of a security company

The head of a security company may not be:

a) a person convicted for an intentional crime;

b) a person suffering from alcoholism, drug addiction, toxicomania, mental and/or other chronic diseases (except where the chronic disease does not preclude the management of a security company);

c) (deleted - 20.3.2015, No 3362);

d) a public officer, unless otherwise provided for by the legislation of Georgia;

e) a person with respect to whom the Ministry of Internal affairs of Georgia has information on his/her connections to a terrorist(s) or terrorist organisation, or illegally armed groups, or other criminal groups and/or members of the criminal community;

Law of Georgia No 3362 of 20 March 2015 - website, 31.3.2015

 

Chapter V - Rights and Obligations of Security Guards and Restrictions Related to their Activities

   

Article 18 - Scope of authority of security guards

1. Security guards may carry out the protection of an asset on the basis of a labour contract concluded with the security company.

2. The labour relations of security guards shall be regulated by this Law, the Labour Code of Georgia, and  contracts entered into with the security company.

   

Article 19 - Security guard certificate

1. A security guard certificate shall be issued by the body exercising control over security activities.

2. The price of a security guard certificate shall be GEL 20.

3. The price of a security guard certificate shall be paid to the account of the body exercising control over security activities.

   

Article 20 - Restrictions related to the activities of security guards

A security guard may not be:

a) a person convicted for an intentional crime;

b) a person suffering from alcoholism, drug addiction, toxicomania, mental and/or other chronic diseases (except where the chronic disease, in view of the specific character of the security activity, does not preclude the conduct of such activity);

c) (deleted - 20.3.2015, No 3362);

d) a person, who, by a court decision, has been deprived of the right to take the relevant office or carry out activities in the relevant field of security activities;

e) a public officer, unless otherwise provided for by the legislation of Georgia;

f) a person with respect to whom the Ministry of Internal affairs of Georgia has information on his/her connections to a terrorist(s) or terrorist organisation, or illegally armed groups, or other criminal groups and/or members of the criminal community;

Law of Georgia No 3362 of 20 March, 2015 - website, 31.3.2015

   

Article 21 - Rights and obligations of security guards

1. During the performance of their official duties security guards may:

a) make video and photographic recordings of the asset under his/her protection and of the surrounding area, and use technical means, if there is prior written consent from the security company and the client, and if such measures do not contravene the legislation of Georgia;

b) demand a person who is present at a protected facility without authorisation to leave the facility;

c) demand a person to stop illegal actions and comply with the order/regime established at the protected facility, and in the case of urgent necessity, ensure his/her expulsion from the facility;

d) arrest an offender and immediately transfer him/her to the relevant law enforcement body;

e) not perform such assignments for a client and/or for a security company which contravene the legislation of Georgia and the requirements specified in Article 10(4) and Article 12 of this Law;

f) use weapons, special equipment and physical coercion  provided for by this Law;

g) carry out such actions permitted by the legislation of Georgia that are necessary for the security of the protected asset.

2. The rights of security guards defined by paragraph 1 of this article may be expanded by a contract entered into between the client and the security company and/or between the security company and the security guard. These contracts shall not contravene the legislation of Georgia.

3. Security guards shall:

a) observe the requirements of the legislation of Georgia, and fulfil in good faith the conditions of the labour contract entered into with the security company;

b) immediately notify the relevant law enforcement body about an attack on a protected asset, or a possible threat;

c) have on their person a security guard certificate, and if they carry arms, a permit to keep/carry arms (except for those types of arms that do not require a permit);

d) protect the asset under their protection;

e) expel from a protected facility a person who:

e.a) is present at the protected facility without authorisation;

e.b) violates the order/regime established at the protected facility;

f) arrest an offender and immediately transfer him/her to the relevant law enforcement body;

g) protect the crime scene and property before the arrival of a representative of an authorised body, provided that the performance of this obligation does not cause the non-fulfilment of their official duties;

h) render relevant assistance to law enforcement bodies in the arrest of a person who has committed a crime, and in carrying out other measures for protecting law and order, provided that the performance of this obligation does not cause the non-fulfilment of their official duties;

i) keep confidential information related to the protected asset (including the security service plan), and  not disclose this information unless it contains evidence of a crime;

j) carry out security activities wearing the security guard uniform  approved for  the security company.

4. Other obligations, in addition to the obligations defined by paragraph 3 of this article, may be imposed on security guards under a labour contract entered into with the security company; these obligations shall not go beyond the scope of the security activities and shall not contravene the legislation of Georgia. 

 

Chapter VI - Rules for Using Weapons, Special Equipment and Physical Coercion 

   

Article 22 - Using special means and physical coercion

1. Security guards may use the following special equipment during the performance of their official duties: handcuffs or other means of restraint, rubber batons, tear gas, barrier demolition equipment, means of transport, water cannons, service dogs:

a) handcuffs or other means of restraint - against offenders who resist or may show resistance against security guards or try to escape;

b) rubber batons - for repelling an attack on a person, a security guard or a protected asset when arresting offenders, where the offender clearly do not obey the lawful demands of the security guard;

c) tear gas - for repelling an attack on a person, a security guard or a protected asset when arresting offenders, or for their coercion ;

d) barrier demolition equipment - at the time of arresting offenders;

e) water cannons - for repelling a group attack on a protected asset;

f) service dogs - for repelling an attack on a protected asset.

2. Security guards shall provide first medical aid to persons injured by the use of physical coercion or special equipment, and immediately inform their immediate superior if a person has been wounded or injured as a result of the use of physical coercion or special equipment.

3. The use of physical coercion or special equipment shall be prohibited against persons with obvious signs of pregnancy, infancy, disability, elderly age, except for the cases of armed attack or armed resistance against security guards that threatens the life and health of a person or of a security guard, and if such an attack cannot be repelled by other methods or means.

4. Security guards shall not use such physical coercion or special means that cause severe injury to a person, and are associated with an unwarranted risk, or are prohibited by international conventions and other international acts.

   

Article 23 - Right to use weapons

1. Security guards may keep, carry and use weapons provided for by this Law during the performance of their official duties.

2. Security guards may use weapons to:

a) protect themselves and citizens from such a threat that poses real danger to their life and health;

b) prevent the taking away of a weapon;

c) prevent a crime, and at the time of detaining the person(s) who committed the crime, if the person(s) resist security guards or try to escape;

d) repel an attack on a protected asset;

e) protect citizens from an attack of dangerous animals;

f) give alarm signals or call for reinforcements;

g) damage a means of transport in order to stop such means of transport if the actions of the driver pose a real threat to a protected asset and the driver does not comply with the repeated demands of the security guard to stop the means of transport (only within a protected area).

3. The use of a weapon shall be preceded by a verbal warning. If necessary, a warning shot may be fired.

4. Weapons may be used without a warning at the time of:

a) a surprise attack with armed military equipment, with any kind of transport or mechanical means;

b) armed resistance put up by offenders to the security guards at the time of arrest;

c) the escape of an armed detainee;

d) an attack on a protected asset.

5. The use of weapons shall be prohibited in places where other people may be hurt, and in flammable or explosive areas, and against persons with obvious signs of pregnancy, infancy, disability, elderly age, except for the cases of armed attack that threaten the life and health of a person or a security guard.

6. In the case of the use of arms, a security guard shall make every attempt to ensure the safety of other persons and render first medical aid to a victim.

7. Security guards shall immediately notify their immediate superiors about the use of arms.

 

Chapter VII - Control over Security Activities and Liability Measures

   

Article 24 - Control over security activities

1. The control over security activities shall be exercised by the Security Police Department, a legal entity under public law operating under the governance of the Ministry of Internal affairs of Georgia, in the manner defined by the Minister of Internal Affairs of Georgia.

2. In order to control security activities, the body exercising control over security activities shall:

a) verify the compliance of the activities of a security company with the requirements of this Law;

b) verify the observance of the requirements of the law by a security company and security guards;

c) impose relevant liability on a security company, and natural and/or legal persons, for violations of this Law.

3. Unjustified and excessive interference with the security activities and the hindering of the activities of a security company shall be prohibited except for cases of urgent necessity provided for by the legislation of Georgia.

   

Article 25 - Liability measures

1. The following shall be the fines imposed for violations of the requirements of this Law:

a) GEL 500 - for carrying out security activities without a security guard uniform approved for the security company concerned;

b) GEL 1 000 - for the failure to inform the body exercising control  over security activities about changes made to the data of the security company, or of its head, founders and security guards, if more than one month has elapsed after making the changes;

c) GEL 2 000 - for carrying out security activities without a security guard certificate;

d) GEL 3 000 - for the non-fulfilment of the obligation to maintain index cards and individual records of security guards; the same amount of fine shall be imposed on a security company if a security guard hired by the security company fails to meet the requirements of this Law, unless the violation has been rectified within the time limit set by the body exercising control over security activities;

e) GEL 4 000 - for the non-fulfilment of obligations defined by Article 15 of this Law;

f) GEL 5 000 - for the failure to submit the notification provided for by this Law to the body exercising control over security activities;

g) GEL 6 000 - for the non-fulfilment of obligations relating to the execution of contracts provided for by this Law;

h) GEL 7 000 - for the non-fulfilment of obligations relating to the insurance of security guards, unless the violation has been rectified within the time limit defined by the body exercising control over security activities;

i) GEL 10 000 - for carrying out security activities without a licence for security activities.

2. The fines specified in paragraph 1 of this article may be imposed on a security company, and on natural and/or legal persons.

3. The time limit for rectifying a violation shall be specified for the offender upon the imposition of the fine.

4. The failure of the offender to rectify a violation within the set time limit shall result in the tripling of the amount of the fines provided for by this article.

5. A fine provided for by this article shall be paid into the state budget.

6. If a fine provided for by this article is not paid within a month after its imposition, the compulsory collection of the fine shall be carried out according to the procedure established by the Law of Georgia on Enforcement Proceedings.

7. The procedure for the imposition of liability defined by this article shall be determined by an order of the Minister of Internal Affairs of Georgia.

 

Chapter VII - Transitional and Final Provisions

   

Article 26 - Transitional provisions

1. The Ministry of Internal Affairs of Georgia shall, before 1 February 2009, ensure:

a) the approval of the form of a licence certificate;

b) the approval of the form of a security guard certificate;

c) the approval of the procedure for exercising  control over security activities and for determining liability.

2. Natural and legal persons that carry out security activities before the entry into force of this Law shall retain the right to conduct such activities until 1 March 2009.

   

Article 27 - Final provisions

1. This Law, except for Article 26 and Article 27, shall enter into force from 1 February 2009.

2. Articles 26 and 27 of this Law shall enter into force upon its promulgation.

 

 

President of Georgia                                                                                                                              M. Saakashvili

Tbilisi,

21 November 2008.

No 536–II