On Compatriots Residing Abroad and Diaspora Organisations

Consolidated versions (22/12/2016 - 27/06/2018)

საქართველოს კანონი

უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეებისა და დიასპორული ორგანიზაციების შესახებ

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანნის მიზანია , განსაზღვროს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებთან მიმართებით საქართველოს სახელმწიფო პოლიტიკის პრინციპები და ჩამოაყალიბოს ამ პოლიტიკის განსახორციელებლად საქარველოს სახელმწიფო ორგანოების საქმიანობის საფუძვლები, ასევე განსაზღვროს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულისა და დიასპორული ორგანიზაციის სამართლებრივი სტატუსი.

    მუხლი 2. უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებთან მიმართებით საქართველოს სახელმწიფო პოლიტიკის პრინციპები

1. საქართველოს სახელმწიფო უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებთან მიმართებით სახელმწიფო პოლიტიკის გატარებისას ეყრდნობა საერთაშორისო სამართლის საყოველთაოდ აღიარებულ პრინციპებსა და ნორმებს, მათ შორის, სხვა სახელმწიფოთა საშინაო საქმეებში ჩაურევლობისა და ადამიანის უფლებათა და თავისუფლებათა დაცვის პრინციპებს.

2. საქართველოს სახელმწიფო ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებს საქართველოსთან კავშირისა და ეროვნული იდენტობის შენარჩუნებაში და საქართველოში დაბრუნებაში.

    მუხლი 3. ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი – პირი, რომელიც ამ კანონით დადგენილი წესით ითხოვს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღებას;

ბ) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულე – საქართველოს მოქალაქე, რომელიც ხანგრძლივად ცხოვრობს სხვა სახელმწიფოში, ან სხვა სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელსაც აქვს საქართველოდან წარმომავლობა ან/და რომლის მშობლიური ენა მიეკუთვნება ქართველურ- კავკასიურ ენებს;

გ) საქართველოდან წარმომავლობა – პირის ან მისი წინაპრის კუთვნილება საქართველოს ტერიტორიაზე მცხოვრები რომელიმე ეთნიკური ჯგუფისადმი და მის მიერ საქართველოს აღიარება თავის წარმომავლობის ქვეყნად;

) წინაპარი – პირის აღმავალი შტოს ხუთი თაობა;

ე) ახლო ნათესავები – უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მეუღლე და შვილი;

) დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი – შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის მიერ დანიშნული პირი, რომელიც უზრუნველყოფს სხვა სახელმწიფოში (ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში) არსებული დიასპორის საქართველოს სახელმწიფოსთან ურთიერთობის საერთო კოორდინაციას და რომელსაც ამ კანონით დადგენილი წესით მინიჭებული აქვს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსი;

ზ) დიასპორული ორგანიზაცია – გაერთიანება, რომელიც შექმნილია ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად, ქართული კულტურის, საქართველოს სახელმწიფო ენის, ტრადიციების პოპულარიზაციის, დიასპორების შეკავშირების, საქართველოსთან კულტურულ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, სპორტულ და სხვა სფეროებში თანამშრომლობის მიზნით;

თ) შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან არსებული დიასპორული ორგანიზაციების რეესტრი (შემდგომ − რეესტრი) – დიასპორული ორგანიზაციების სისტემატიზაციის მიზნით შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან შექმნილი მონაცემთა ბაზა დიასპორული ორგანიზაციების შესახებ;

ი) დიასპორა – უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების ერთობლიობა.

    მუხლი 4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების პირობები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსი ამ კანონის შესაბამისად შეიძლება მიიღოს სრულწლოვანმა პირმა, რომელიც აკმაყოფილებს შემდეგ მოთხოვნებს:

ა) არის საქართველოს მოქალაქე, რომელიც ხანგრძლივად ცხოვრობს სხვა სახელმწიფოში;

ბ) არის სხვა სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელსაც აქვს საქართველოდან წარმომავლობა ან/და რომლის მშობლიური ენა მიეკუთვნებ ქართველურ- კავკასიურ ენებს.

2. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი საქართველოდან წარმომავლობა ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილება დასტურდება შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს მიერ გაცემული სათანადო დასკვნით. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო უფლებამოსილია უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების დადასტურების მიზნით გამოიყენოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებ ლი პირის მიერ წარმოდგენილი დოკუმენტი ან მტკიცებულება, რომელიც ადასტურებს მის საქართველოდან წარმომავლობას ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილებას, ასევე აღნიშნული პირის მიერ წარმოდგენილ იმ მოწმეთა ჩვენებები , რომლებ იც საქართველოს მოქალაქეები არიან , ან/და იმ საზოგადოებრივი ორგანიზაციის მიერ წარმოდგენილი დოკუმენტი , რომელიც დაინტერესებული უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებ თან დაკავშირებული საკითხებით.

3. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსი არასრულწლოვან პირს მიენიჭება ერთ-ერთი მშობლის განცხადების საფუძველზე.

4. (ამოღებულია - 20.09.2013, №1252).

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6454 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1252  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 5. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებისათვის საჭირო დოკუმენტები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელმა პირმა განცხადებასთან ერთად უნდა წარადგინოს:

ა) 2 ფოტოსურათი;

ბ) პასპორტი ან მოქალაქეობისა და პირადობის დამადასტურებელი სხვა დოკუმენტი;

გ) (ამოღებულია 25.05.2012, №6301);

დ) (ამოღებულია – 12.06.2012, №6454);

ე) (ამოღებულია – 12.06.2012, №6454);

ვ) სამოტივაციო წერილი;

ზ) საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს (შემდგომ – სააგენტო) მომსახურების საფასურის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

 2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნულ დოკუმენტებს შესაძლებელია დაერთოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის დაბადების მოწმობა ან დაბადების მოწმობის შემცვლელი დოკუმენტი, იმ საზოგადოებრივი ორგანიზაციის დახასიათება - შუამდგომლობა , რომლის წევრიც არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი , ასევე დოკუმენტი ან მტკიცებულება, რომელიც ადასტურებს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობას ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილებას .

3. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად წარსადგენი განცხადების ფორმას ამტკიცებს საქართველოს იუსტიციის მინისტრი.

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად დოკუმენტები წარდგენილ უნდა იქნ ს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით დამოწმებულ ქართულენოვან თარგმანთან ერთად . ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტით განსაზღვრული დოკუმენტი შეიძლება წარდგენილ იქნეს ამ პუნქტის მოთხოვნის დაუცველად, თუ იგი შეიცავს პირის პერსონალურ მონაცემებს ლათინური ტრანსლიტერაციით.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6317– ვებგვერდი, 19.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6454 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

    მუხლი 6. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭების წესი

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი განცხადებას პირადად ან წარმომადგენლის მეშვეობით წარუდგენს სააგენტოს. უცხოეთში მყოფ პირს შეუძლია განცხადება წარუდგინოს საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობას ან საკონსულო დაწესებულებას, რომელიც განცხადებას შეძლებისდაგვარად უმოკლეს ვადაში გადაუგზავნის სააგენტოს.

2. განცხადება შესაძლებელია წარდგენილ იქნეს ელექტრონული ფორმით, სააგენტოს ინტერნეტგვერდზე განთავსებული განცხადების ფორმის შევსების გზით.

3. განცხადების ფორმა ივსება ქართულ ან/და ინგლისურ ენაზე (ენებზე).

4. თუ სააგენტო დაადგენს, რომ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის მიერ წარდგენილი დოკუმენტები არასრულია, მას განესაზღვრება გონივრული ვადა აღმოჩენილი ხარვეზის გამოსასწორებლად. სააგენტოს მიერ დადგენილ ვადაში დოკუმენტის წარუდგენლობის შემთხვევაში სააგენტო უფლებამოსილია განცხადება განუხილველად დატოვოს.

5. სააგენტო ამოწმებს წარდგენილ დოკუმენტებს და პირის ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილ მოთხოვნებთან შესაბამისობას. ამ მიზნით იგი განცხადების მიღებიდან 10 სამუშაო დღის ვადაში საქმის მასალებს უგზავნის შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მისი მშობლიური ენის ქართულ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების შესახებ დასკვნისათვის, ხოლო საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს – კომპეტენციის ფარგლებში, სახელმწიფო ან/და საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ინტერესების დაცვის თვალსაზრისით პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭების მიზანშეწონილობის შესახებ დასკვნისათვის.

6. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების შესახებ დასკვნის მომზადების მიზნით შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან იქმნება კომისია შესაბამისი ექსპერტების, მათ შორის, ენათმეცნიერების შემადგენლობით. კომისიის უფლებამოსილება და საქმიანობის წესი განისაზღვრება შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის ბრძანებით.

7. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური ვალდებული არიან, სააგენტოს დასკვნები წარუდგინონ საქმის მასალების მიღებიდან 2 თვის ვადაში.

8. საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროსა და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის მიერ ამ მუხლის მე-5 პუნქტში აღნიშნული საქმის მასალების მიღებიდან 2 თვის ვადაში სააგენტოსთვის დასკვნის წარუდგენლობის შემთხვევაში ითვლება, რომ არ არსებობს სახელმწიფო ან/და საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ინტერესების დაცვის თვალსაზრისით პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძველი.

81 . შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს მიერ ამ მუხლის მე -5 პუნქტში აღნიშნული მასალების მიღებიდან 60 დღის ვადაში სააგენტოსათვის დასკვნის წარუდგენლობა არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძველი და სააგენტო განცხადების მიღებიდან 80 დღის ვადაში იღებს გადაწყვეტილებას პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ.

9. თუ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი აკმაყოფილებს ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტითა და მე -5 მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილ მოთხოვნებს და არ არსებობს ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძვლები , სააგენტო პირს ანიჭებს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსს და მოთხოვნის შემთხვევაში მასზე გასცემს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის დამადასტურებელ დოკუმენტს – უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობას .

10. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების უფლება ასევე ვრცელდება უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის ახლო ნათესავებ ზე. მათზე რ ვრცელდება საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მათი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების დადასტურების ვალდებულება.

11. სააგენტო უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების შესახებ განცხადებას განიხილავს და გადაწყვეტილებას იღებს განცხადების მიღებიდან 80 დღის ვადაში.

12. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებისა და უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის გაცემისათვის სააგენტოს მომსახურების საფასური განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

13. სააგენტო უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელ პირთან კომუნიკაციას ახორციელებს სააგენტოს ინტერნეტგვერდზე შესაბამისი შეტყობინების გამოქვეყნების გზით. სააგენტოსთვის განცხადების წარდგენისას პირი უფლებამოსილია მიუთითოს სააგენტოსთან კომუნიკაციის დამატებითი ფორმა – ელექტრონული ფოსტა. ელექტრონული ფოსტის მითითების შემთხვევაში პირთან კომუნიკაცია ხორციელდება სააგენტოს ინტერნეტგვერდისა და ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6454 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

საქართველოს 2015 წლის 8  ივლისის კანონი  №3963  - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 7. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად სააგენტოსთვის განმეორებით მიმართვის საფუძვლები

1. თუ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელ პირს ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტის „გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით უარი ეთქვა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე, იგი უფლებამოსილია განმეორებით მიმართოს სააგენტოს უარყოფითი გადაწყვეტილების მიღებიდან 6 თვის შემდეგ.

2. თუ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელ პირს ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ან „ბ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით უარი ეთქვა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე, ან თუ უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეს უკვე მიღებული სტატუსი შეუწყდა ამ კანონის მე-10 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“, „ბ“ ან „გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით, მას არა აქვს უფლება, განმეორებით მიმართოს სააგენტოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად .

    მუხლი 8. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

2. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა მფლობელის ფოტოსურათთან ერთად უნდა შეიცავდეს შემდეგ რეკვიზიტებს:

ა) სახელი, გვარი;

ბ) დაბადების თარიღი;

გ) დაბადების ადგილი;

დ) სააგენტოს მიერ მინიჭებული პირადი ნომერი;

ე) პირადი ხელმოწერა;

ვ) მოქალაქეობა;

ზ) მოწმობის გამცემი ორგანოს დასახელება;

თ) უფლებამოსილი პირის ხელმოწერა;

ი) მოწმობის გაცემის თარიღი და მოწმობის მოქმედების ვადა;

კ) მოწმობის ნომერი;

ლ) ბეჭედი.

3. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის ფორმას, მისი გაცემისა და გაუქმების წესს განსაზღვრავს საქართველოს იუსტიციის მინისტრი.

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა 20 წლამდე ასაკის პირზე გაიცემა 3 წლის ვადით, 20-დან 65 წლამდე ასაკის პირზე – 10 წლის ვადით, ხოლო 65 წელზე მეტი ასაკის პირზე – უვადოდ. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის მოქმედების ვადის გასვლის შემთხვევაში პირი სააგენტოს მიმართავს ახალი მოწმობის გაცემის მოთხოვნით.

5. სახელის, გვარის ან მოქალაქეობის შეცვლისას, აგრეთვე ჩანაწერში უზუსტობის დადგენისას უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის მფლობელი ვალდებულია ამის შესახებ 30 დღის განმავლობაში აცნობოს სააგენტოს ან შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს. ასეთ შემთხვევაში პირზე გაიცემა ახალი მოწმობა.

6. პირი უფლებამოსილია შეცვალოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა შემდეგ შემთხვევებში:

ა) მოწმობის მოქმედების ვადის გასვლისას;

ბ) გამოყენების თვის უვარგისობისას (გაცვეთა, დაზიანება) ან დაკარგვისას.

7. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შემთხვევაში უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა ძალას კარგავს.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

    მუხლი 9. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძვლები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძვლებია:

ა) კომპეტენტური ორგანოს დასკვნა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის მიერ საქართველოს ინტერესების საზიანოდ ქმედების განხორციელების შესახებ, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ან საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის დასკვნა სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების დაცვის თვალსაზრისით პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭების მიზანშეუწონლობის თაობაზე;

ბ) პირის მიერ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად არასწორი მონაცემების ან ყალბი დოკუმენტების წარდგენა;

) ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილი უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების პირობების დაუკმაყოფილებლობა ან შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს მიერ ამ კანონის მე-6 მუხლის მე-5 პუნქტში აღნიშნული მასალების მიღებიდან 60 დღის ვადაში სააგენტოსათვის დასკვნის წარუდგენლობა.

2. უარყოფითი გადაწყვეტილების შემთხვევაში პირს ეცნობება უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ.

3. სააგენტო არ არის ვალდებული, დაასაბუთოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ მიღებული გადაწყვეტილება.

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება შეიძლება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასაჩივრდეს სასამართლოში.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2015 წლის 8  ივლისის კანონი  №3963  - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 10. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის საფუძვლები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის საფუძვლებია:

ა) პირის მიერ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის არასწორი მონაცემების ან ყალბი დოკუმენტების წარდგენის საფუძველზე მიღება;

ბ) პირის მიერ ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტში აღნიშნული ქმედების განხორციელება;

გ) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მიერ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ განცხადების წარდგენა;

) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის საქართველოში საცხოვრებლად დაბრუნება.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული რომელიმე გარემოების დადგენის შემთხვევაში სააგენტო უფლებამოსილია, საკუთარი ინიციატივით, დაუყოვნებლივ მიიღოს გადაწყვეტილება უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ.

3. (ამოღებულია - 20.09.2013, №1252).

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შემთხვევაში პირს ჩამოერთმევა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა.

5. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ ეცნობებათ შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1252  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

საქართველოს 2015 წლის 8  ივლისის კანონი  №3963  - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 11. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის უფლებები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მქონე სხვა სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელიც კანონიერი საფუძვლით იმყოფება საქართველოს ტერიტორიაზე, სარგებლობს „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებული უფლებებითა და თავისუფლებებით. გარდა ამისა, მას აქვს შემდეგი პრივილეგიები:

ა) სპორტის შესაბამის სახეობაში საერთაშორისო ფედერაციის თანხმობის შემთხვევაში უფლება აქვს, მონაწილეობა მიიღოს სპორტულ შეჯიბრებაში საქართველოს სახელით, ეროვნული ნაკრები გუნდის შემადგენლობაში;

ბ) თუ ის არის იმ სახელმწიფოს მოქალაქე, რომლის მოქალაქეებსაც საქართველოში შემოსასვლელად ვიზა ესაჭიროებათ, უფლებამოსილია ვიზის გარეშე გადმოკვეთოს საქართველოს სახელმწიფო საზღვარი და იმყოფებოდეს საქართველოს ტერიტორიაზე არაუმეტეს 30 დღისა;

გ) საქართველოს მოქალაქეობის საკითხზე განცხადების შეტანისას მომსახურების საფასურს იხდის საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული შეღავათიანი პირობებით;

დ) უფლებამოსილია კანონით დადგენილი წესით, სახელმწიფოს დაფინანსებით საქართველოში მიიღოს ზოგადი და უმაღლესი განათლება;

ე) საჯარო სამსახურში შეიძლება მიღებულ იქნეს მხოლოდ შრომითი ხელშეკრულების საფუძველზე, თუ აკმაყოფილებს კანონით დადგენილ მოთხოვნებს.

2. უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეს შესაძლებლობა აქვს, მონაწილეობა მიიღოს საქართველოს სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებულ დიასპორისთვის განკუთვნილ სხვადასხვა მიზნობრივ პროგრამაში.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6317– ვებგვერდი, 19.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6437 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

საქართველოს 2014 წლის 5 მარტის  კანონი №2054  – ვებგვერდი, 17.03.2014წ.

    მუხლი 12. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს კომპეტენცია

1. დიასპორული ორგანიზაციებისა და უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების ამ კანონით გათვალისწინებული საქმიანობის საერთო კოორდინაციას ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო.

2. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ძირითადი ამოცანები და ფუნქციები განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

    მუხლი 13. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი

1. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელს 3 წლის ვადით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელი . აღნიშნული ვადის იმავე ვადით გაგრძელება შესაძლებელია შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის გადაწყვეტილებით.

2. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი შეიძლება დაინიშნოს სხვა სახელმწიფოს მთელ ტერიტორიაზე ან მის რომელიმე ნაწილში, რომელიც კომპაქტურადაა დასახლებული უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეებით . შესაძლებელია რამდენიმე სახელმწიფოში დაინიშნოს დიასპორის საკითხებში საქართველოს ერთი საპატიო წარმომადგენელი.

3. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლად შეიძლება დაინიშნოს საქართველოს მოქალაქე ან ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელიც აკმაყოფილებს შემდეგ მოთხოვნებს :

ა) აქვს გარკვეული საზოგადოებრივი მდგომარეობა და მისთვის დაკისრებული მოვალეობების ეფექტიანად შესრულებისათვის აუცილებელი პიროვნული თვისებები;

ბ) მისი დანიშვნა გამომდინარეობს საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებიდან;

გ) ფლობს ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს ენას;

დ) შეუძლია ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს დიასპორაში საქართველოს პოლიტიკის მხარდაჭერა, საქართველოსა და ამ დიასპორას შორის ეკონომიკური, სამეცნიერო, სავაჭრო, ტურისტული, კულტურული, სპორტული და სხვა სახის ურთიერთობის განვითარების, საქართველოს ეკონომიკაში ინვესტიციების მოზიდვის ხელშეწყობა;

ე) არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულე.

4. სასურველია, დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლად დასანიშნ პირს გარკვეული დამსახურება მიუძღოდეს საქართველოს წინაშე ან/და იგი ფლობდეს საქართველოს სახელმწიფო ენას.

5. პირი დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლად ინიშნება მისივე წერილობითი თანხმობით.

6. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელს უფლებამოსილება უწყდება:

ა) პირადი განცხადების საფუძველზე;

ბ) დაკისრებული მოვალეობების არაჯეროვნად შესრულებისას;

გ) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტისას;

დ) მოქალაქეობის დაკარგვისას (თუ არ მიუღია სხვა სახელმწიფოს მოქალაქეობა);

ე) ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო მოვალეობების შეუსრულებლობისას;

ვ) გარდაცვალებისას.

7. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის საქმიანობის საერთო კოორდინაციას ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო.

8. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი:

ა) ხელს უწყობს საქართველოსა და შესაბამის დიასპორას შორის ურთიერთობებ ს;

ბ) ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეებისა და დიასპორული ორგანიზაციების ამ კანონით გათვალისწინებულ საქმიანობ ს;

გ) ხელს უწყობს დიასპორის ჩაბმას საქართველოში მიმდინარე პროცესებში;

დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების უფლებათა და თავისუფლებათა დაცვ ს;

ე) ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს პროექტებისა და პროგრამების კოორდინაციას ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში;

ვ) აქტიურად მონაწილეობს დიასპორული ორგანიზაციების საქმიანობაში და ხელს უწყობს მათ კოორდინირებულ მუშაობას ;

ზ) შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს აწვდის ინფორმაციას დიასპორასთან დაკავშირებული მოვლენების შესახებ;

თ) პერიოდულად, აგრეთვე მოთხოვნისთანავე, შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს წარუდგენს ინფორმაციას გაწეული საქმიანობის შესახებ;

ი) ხელს უწყობს შესაბამის დიასპორასა და ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში სხვა მეგობარი სახელმწიფოების დიასპორებს შორის ურთიერთობას;

კ) ასრულებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის დავალებებს.

9. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი არ იმყოფება საქართველოს სახელმწიფო სამსახურში და საქმიანობას ახორციელებს საზოგადოებრივ საწყისებზე.

10. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის გადაწყვეტილებით, შესაძლებელია დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის მიერ ინიცი რებული პროექტები დაფინანსდეს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოსთვის წლიური საბიუჯეტო კანონით გამოყოფილი ასიგნებების ფარგლებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

11. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის მიერ ინიცი რებული პროექტები შესაძლებელია აგრეთვე დაფინანსდეს სამინისტროებისათვის ან სახელმწიფო მინისტრების აპარატებისათვის წლიური საბიუჯეტო კანონით გამოყოფილი ასიგნებების ფარგლებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს შუამდგომლობის საფუძველზე.

12. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს ორგანოებთან ურთიერთობებს ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელშეწყობითა და შუამდგომლობით.

13. (ამოღებულია - 22.12.2016, 190).

14. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელი უფლებამოსილია მიიღოს გადაწყვეტილება საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობაში ან/და საკონსულო დაწესებულებაში დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლისთვის სამუშაო პირობების შექმნის შესახებ.

15. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი ვალდებულია შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის მოთხოვნის საფუძველზე, პერიოდულად, მაგრამ წელიწადში არანაკლებ ერთხელ, ჩამოვიდეს საქართველოში საკუთარი ხარჯებით და შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელს წარუდგინოს ანგარიში გაწეული საქმიანობის შესახებ.

16. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელს შესაძლებელია ჰყავდეს მოადგილეები, რომლებსაც მისი წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელი.

17. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის მოადგილე ასრულებს დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის ცალკეულ დავალებებს.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 14. დიასპორული ორგანიზაცია

1. დიასპორული ორგანიზაცია უზრუნველყოფს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებსა და საქართველოს შორის კულტურული და სამეცნიერო კავშირების გაღრმავებას, ხელს უწყობს ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში ქართული საგანმანათლებლო დაწესებულებების გახსნას, საქართველოს სახელმწიფო ენის შესასწავლი პროგრამების შემუშავებას, კულტურული იდენტობის შენარჩუნებას, ერთობლივი პროექტების წარმატებულ განხორციელებას.

2. რეესტრში შეიტანება შემდეგი მონაცემები:

ა) დიასპორული ორგანიზაციის სრული დასახელება;

ბ) დიასპორული ორგანიზაციის იურიდიული მისამართი;

გ) მონაცემები დიასპორული ორგანიზაციის დამფუძნებელთა შესახებ;

დ) დიასპორული ორგანიზაციის საქმიანობის მიზნები და ამოცანები;

ე) დოკუმენტაცია, რომელიც ადასტურებს, რომ დიასპორული ორგანიზაცია შექმნილია ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

3. რეესტრში დასარეგისტრირებლად დიასპორული ორგანიზაცია უნდა აკმაყოფილებდეს შემდეგ მოთხოვნებს:

ა) შექმნილი უნდა იყოს ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად;

ბ) მის დამფუძნებელთა 2/3 მაინც უნდა იყოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულე;

გ) მისი საქმიანობის მიზნები და ამოცანები უნდა შეესაბამებოდეს საქართველოს სახელმწიფოს ინტერესებს.

4. დიასპორული ორგანიზაციის სტატუსის მისაღებად რეესტრში დარეგისტრირება სავალდებულოა.

5. დიასპორული ორგანიზაცია თანამშრომლობს სახელმწიფო უწყებებთან და მონაწილეობს სხვადასხვა პროექტსა და პროგრამაში შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს შუამდგომლობით.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 15. გარდამავალი დებულებანი

1. საქართველოს მთავრობამ უზრუნველყოს ამ კანონის ამოქმედებამდე მიღებული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების ამ კანონთან შესაბამისობა და ამავე კანონის დებულებებიდან გამომდინარე შესაბამისი სამართლებრივი აქტების მიღება.

2. ეთხოვოს საქართველოს პრეზიდენტს, ძალადაკარგულად გამოაცხადოს დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის შესახებ დებულების დამტკიცების თაობაზე საქართველოს პრეზიდენტის 2010 წლის 17 სექტემბრის №761 ბრძანებულება.

3. ამ კანონით გათვალისწინებულ შესაბამის სახელმწიფო ორგანოდ განისაზღვროს საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტრო.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 16. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს 2012 წლის 1 მარტიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი                                              . სააკაშვილი

თბილისი,

2011 წლის 24 ნოემბერი.

№5301- II

Закон Грузии

О соотечественниках, проживающих за рубежом,

и диаспорных организациях

 

Статья 1. Цель Закона

Целями настоящего Закона являются определение принципов государственной политики Грузии в отношении соотечественников, проживающих за рубежом, и установление основ деятельности государственных органов Грузии для осуществления данной политики, а также определение правового статуса соотечественников, проживающих за рубежом, и диаспорных организаций.

 

Статья 2. Принципы государственной политики Грузии в отношении соотечественников, проживающих за рубежом

1. Грузинское государство при проведении государственной политики в отношении соотечественников, проживающих за рубежом, опирается на общепризнанные принципы и нормы международного права, в том числе – на принципы невмешательства во внутренние дела другого государства и защиты прав и свобод человека.

2. Грузинское государство содействует сохранению связей соотечественников, проживающих за рубежом, с Грузией и их национальной идентичности, а также их возвращению в Грузию.

 

Статья 3. Разъяснение терминов

Используемые в настоящем Законе термины имеют следующие значения:

а) соискатель статуса соотечественника, проживающего за рубежом, – лицо, желающее получить статус соотечественника, проживающего за рубежом, в порядке, установленном настоящим Законом;

б) соотечественник, проживающий за рубежом, – гражданин Грузии, проживающий длительное время в иностранном государстве, либо иностранец, имеющий происхождение из Грузии или (и) родной язык которого принадлежит к грузино-кавказским языкам;

в) происхождение из Грузии – принадлежность лица или его предка к какой-либо из этнических групп, проживающих на территории Грузии, и признание им Грузии страной своего происхождения;

г) предок – пять поколений лица по восходящей линии;

д) близкие родственники – супруг (супруга) и ребенок соотечественника, проживающего за рубежом;

е) Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры – лицо, назначенное руководителем соответствующего государственного органа,которое обеспечивает общую координацию отношений диаспоры,существующей в иностранном государстве (государстве местонахождения),с Грузинским государством и которому присвоен статус соотечественника, проживающего за рубежом, в порядке, установленном настоящим Законом;

ж) диаспорная организация – объединение, созданное в соответствии с законодательством государства местонахождения с целью популяризации грузинской культуры, государственного языка, традиций Грузии, сближения диаспор, сотрудничества с Грузией в культурной, научно-технической, спортивной и других сферах;

з) Реестр диаспорных организаций при соответствующем государственном органе (далееРеестр) – база данных о диаспорных организациях, созданная при соответствующем государственном органе с целью систематизации диаспорных организаций;

и) диаспора – совокупность соотечественников, проживающих за рубежом.

 

Статья 4. Условия получения статуса соотечественника, проживающего за рубежом

1. Статус соотечественника, проживающего за рубежом, в соответствии с настоящим Законом могут получить совершеннолетние лица, удовлетворяющие следующие требования:

а) являются гражданами Грузии, проживающими длительное время в иностранном государстве;

б) являются иностранцами, имеющими происхождение из Грузии или(и) родной язык которых принадлежит к грузино-кавказским языкам.

2. Происхождение из Грузии соискателя статуса соотечественника,проживающего за рубежом, или (и) принадлежность его родного языка к грузино-кавказским языкам подтверждается надлежащим заключением,выданным соответствующим государственным органом. В целях подтверждения происхождения из Грузии соискателя статусасоотечественника, проживающего за рубежом, или (и) принадлежности его родного языка к грузино-кавказским языкам соответствующий государственный орган правомочен использовать документ или доказательство, представленные соискателем статуса соотечественника,проживающего за рубежом, удостоверяющие его происхождение из Грузииили (и) принадлежность его родного языка к грузино-кавказским языкам, а также представленные указанным лицом показания свидетелей, являющихся гражданами Грузии, или (и) документ, представленный общественной организацией, заинтересованной вопросами, связанными с соотечественниками, проживающими за рубежом. (12.06.2012 N6454)

3. Статус соотечественника, проживающего за рубежом, предоставляется несовершеннолетним лицам на основании заявления одного из родителей. (12.06.2012 N6454)

4. (20.09.2013 N1252)

 

Статья 5. Документы, необходимые для предоставления статуса соотечественника, проживающего за рубежом

1. Соискатель статуса соотечественника, проживающего за рубежом, вместе с заявлением должен представить:

а) 2 фотокарточки;

б) паспорт или иной документ, удостоверяющий гражданство и личность;

в) (25.05.2012 N6301)

г) (12.06.2012 N6454)

д) (12.06.2012 N6454)

е) мотивационное письмо;

ж) документ, удостоверяющий внесение платы за услуги юридического лица публичного права, действующего в сфере управления Министерства юстиции Грузии, – Агентства по развитию государственных сервисов (далее – Агентство). (25.05.2012 N6317)

2. К документам, указанным в пункте первом настоящей статьи, могут прилагаться свидетельство о рождении соискателя статуса соотечественника, проживающего за рубежом, или документ, заменяющий свидетельство о рождении, характеристика-ходатайство общественной организации, членом которой является соискатель статуса соотечественника, проживающего за рубежом, а также документ или доказательство, удостоверяющее происхождение из Грузии соискателя статуса соотечественника, проживающего за рубежом, или (и) принадлежность его родного языка к грузино-кавказским языкам. (25.05.2012 N6301)

3. Форму заявления, подлежащего представлению для получения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, утверждает Министр юстиции Грузии.

4. Для получения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, документы должны быть представлены вместе с грузиноязычным переводом, заверенным в порядке, установленном законодательством Грузии. Документ, определенный подпунктом «б» пункта первого настоящей статьи, может быть представлен без соблюдения требований указанного пункта, если в нем содержатся персональные данные лица в латинской транслитерации. (25.05.2012 N6301)

 

Статья 6. Порядок предоставления статуса соотечественника, проживающего за рубежом

1. Соискатель статуса соотечественника, проживающего за рубежом, для получения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, представляет Агентству заявление лично или через представителя. Лицо, находящееся за рубежом, может подать заявление в дипломатическое представительство или консульское учреждение Грузии за границей, которое по возможности обеспечивает пересылку заявления Агентству в кратчайший срок.

2. Заявление может быть подано в электронной форме, путем заполнения формы заявления, размещенной на Интернет-странице Агентства.

3. Форма заявления заполняется на грузинском или (и) английском языке (языках).

4. Если Агентство установит, что документы представлены соискателем статуса соотечественника, проживающего за рубежом, не в полном объеме, ему определяется разумный срок для восполнения пробела. В случае непредставления документа в установленный Агентством срок Агентство правомочно оставить заявление без рассмотрения.

5. Агентство проверяет представленные документы и соответствие лица требованиям, установленным пунктом первым статьи 4 настоящего Закона. С этой целью Агентство в течение 10 рабочих дней после поступления заявления направляет материалы дела соответствующему государственному органу для получения заключения о происхождении соискателя статуса соотечественника, проживающего за рубежом, из Грузии или (и) о принадлежности его родного языка к картвельско-кавказской языковой группе, а Министерству внутренних дел Грузии и Службе государственной безопасности Грузии – в пределах компетенции, для получения заключения о целесообразности предоставления лицу статуса соотечественника, проживающего за рубежом, с точки зрения защиты интересов государственной или (и) общественной безопасности. (8.07.2015 N3963)

6. В целях подготовки заключения о происхождении из Грузии соискателя статуса соотечественника, проживающего за рубежом, или (и) о принадлежности его родного языка к грузино-кавказским языкам присоответствующем государственном органе создается Комиссия в составе соответствующих экспертов, в том числе – языковедов. Полномочия и порядок деятельности Комиссии определяются приказом руководителя соответствующего государственного органа.

7. Соответствующий государственный орган, Министерство внутренних дел Грузии и Служба государственной безопасности Грузии обязаны представлять Агентству заключения в 2-месячный срок после получения материалов дела. (8.07.2015 N3963)

8. В случае непредставления Министерством внутренних дел Грузии иСлужбой государственной безопасности Грузии заключения Агентству в 2-месячный срок после получения материалов дела, указанных в пункте 5 настоящей статьи, считается, что, с точки зрения защиты интересов государственной или (и) общественной безопасности, отсутствуют основаниядля отказа лицу в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом. (8.07.2015 N3963)

81. Непредставление соответствующим государственным органом заключения Агентству в 60-дневный срок после получения материалов, указанных в пункте 5 настоящей статьи, считается основанием для отказа в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, и Агентство в 80-дневный срок после поступления заявления принимает решение об отказе лицу в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом. (25.05.2012 N6301)

9. В случае, если соискатель статуса соотечественника, проживающего за рубежом, удовлетворяет требования, установленные пунктом первым статьи 4 и пунктом первым статьи 5 настоящего Закона, и отсутствуют основания для отказа в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, предусмотренные пунктом первым статьи 9 настоящего Закона, Агентство предоставляет лицу статус соотечественника, проживающего за рубежом, и по требованию выдает ему документ, удостоверяющий статус соотечественника, проживающего за рубежом, – удостоверение соотечественника, проживающего за рубежом. (25.05.2012 N6301)

10. Право на получение статуса соотечественника, проживающего за рубежом, также распространяется на близких родственников соискателя статуса соотечественника, проживающего за рубежом. На них не распространяется обязательство по подтверждению происхождения из Грузии или (и) принадлежности своего родного языка к грузино-кавказским языкам. (12.06.2012 N6454)

11. Агентство рассматривает заявление о получении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, и принимает решение по нему в 80-дневный срок после поступления заявления.

12. Стоимость услуг Агентства, связанных с предоставлением статуса соотечественника, проживающего за рубежом, и выдачей удостоверения соотечественника, проживающего за рубежом, определяется законодательством Грузии.(25.05.2012 N6301)

13. Агентство осуществляет коммуникацию с соискателем статуса соотечественника, проживающего за рубежом, путем опубликования соответствующих сообщений на Интернет-странице Агентства. При подаче заявления в Агентство лицо правомочно указать дополнительную форму коммуникации с Агентством – электронную почту. В случае указания адреса электронной почты коммуникация с лицом осуществляется посредством Интернет-страницы Агентства и электронной почты.

 

Статья 7. Основания для повторного обращения в Агентство за получением статуса соотечественника, проживающего за рубежом

1. В случае, если соискателю статуса соотечественника, проживающего за рубежом, было отказано в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, по основанию, предусмотренному подпунктом «в» пункта первого статьи 9 настоящего Закона, он правомочен повторнообратиться в Агентство по истечении 6 месяцев после полученияотрицательного решения Агентства.

2. Если соискателю статуса соотечественника, проживающего за рубежом, было отказано в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, по основанию, предусмотренному подпунктом«а» или «б» пункта первого статьи 9 настоящего Закона, либо в случае прекращения статуса, ранее полученного соотечественником, проживающим за рубежом, по основанию, предусмотренному подпунктом «а», «б» или «в» пункта первого статьи 10 настоящего Закона, он не имеет права на повторное обращение в Агентство за получением статуса соотечественника, проживающего за рубежом.

 

Статья 8. Удостоверение соотечественника, проживающего за рубежом (25.05.2012 N6301)

1. Удостоверение соотечественника, проживающего за рубежом, является документом, удостоверяющим статус соотечественника, проживающего за рубежом.

2. Удостоверение соотечественника, проживающего за рубежом, вместе с фотокарточкой владельца должно содержать следующие реквизиты:

а) фамилия, имя;

б) дата рождения;

в) место рождения;

г) личный номер, присвоенный Агентством;

д) личная подпись;

е) гражданство;

ж) наименование органа, выдавшего удостоверение;

з) подпись уполномоченного лица;

и) дата выдачи удостоверения и срок действия удостоверения;

к) номер удостоверения;

л) печать.

3. Форму удостоверения соотечественника, проживающего за рубежом, порядок его выдачи и отмены определяет Министр юстиции Грузии.

4. Удостоверение соотечественника, проживающего за рубежом, выдается лицам в возрасте до 20 лет на 3-летний срок, лицам в возрасте от 20 до 65 лет – на 10-летний срок, а лицам старше 65 лет – бессрочно. В случае истечения срока действия удостоверения соотечественника, проживающего за рубежом, лицо обращается в Агентство с требованием выдачи нового удостоверения.

5. При изменении фамилии, имени или гражданства, а также при установлении неточности в записи владелец удостоверения соотечественника, проживающего за рубежом, обязан известить об этом Агентство либо соответствующий государственный орган в течение 30-ти дней. В таком случае лицу выдается новое удостоверение.

6. Лицо вправе поменять удостоверение соотечественника, проживающего за рубежом, в следующих случаях:

а) по истечении срока действия удостоверения;

б) в случае непригодности для дальнейшего использования (износ, повреждение) или потери.

7. В случае прекращения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, утрачивает силу удостоверение статуса соотечественника, проживающего за рубежом.

 

Статья 9. Основания для отказа в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом

1. К основаниям для отказа в предоставлении статусасоотечественника, проживающего за рубежом, относятся:

а) заключение компетентного органа о деянии, совершенномсоискателем статуса соотечественника, проживающего за рубежом, во вред интересам Грузии, заключение Министерства внутренних дел Грузии или Службы государственной безопасности Грузии о нецелесообразности предоставления лицу статуса соотечественника, проживающего за рубежом, с точки зрения защиты государственной или общественной безопасности; (8.07.2015 N3963)

б) предоставление лицом неверных сведений или подложных документов для получения статуса соотечественника, проживающего за рубежом;

в) неудовлетворение условий получения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, установленных пунктом первым статьи 4 настоящего Закона, или непредоставление соответствующим государственным органом Агентству заключения в 60-дневный срок после поступления материалов, указанных в пункте 5 статьи 6 настоящего Закона. (25.05.2012 N6301)

2. В случае отрицательного решения лицо извещается об отказе в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом.

3. Агентство не обязано обосновывать принятое решение об отказе в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом.

4. Решение об отказе в предоставлении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, может быть обжаловано в суд в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 10. Основания для прекращения статуса соотечественника, проживающего за рубежом

1. К основаниям для прекращения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, относятся:

а) получение лицом статуса соотечественника, проживающего за рубежом, на основании предоставления неверных сведений или подложных документов;

б) осуществление лицом деяния, указанного в подпункте «а» пункта первого статьи 9 настоящего Закона;

в) подача соотечественником, проживающим за рубежом, заявления о прекращении статуса соотечественника, проживающего за рубежом;

г) возвращение соотечественника, проживающего за рубежом, в Грузию для проживания.

2. В случае наступления какого-либо из обстоятельств, предусмотренных пунктом первым настоящей статьи, Агентство правомочно по собственной инициативе незамедлительно принять решение о прекращении статуса соотечественника, проживающего за рубежом.

3.(20.09.2013 N1252)

4. В случае прекращения статуса соотечественника, проживающего за рубежом, лицо лишается удостоверения соотечественника, проживающего за рубежом. (25.05.2012 N6301)

5. О прекращении статуса соотечественника, проживающего за рубежом, уведомляются соответствующий государственный орган и Служба государственной безопасности Грузии. (22.12.2016 N190, ввести в действие с 1 января 2017 года.)

 

Статья 11. Права соотечественника, проживающего за рубежом

1. Иностранец, имеющий статус соотечественника, проживающего за рубежом, находящийся на территории Грузии на законном основании, пользуется правами и свободами, предусмотренными Законом Грузии «О правовом положении иностранцев». Кроме вышеуказанного, он обладает следующими привилегиями:

а) в случае дачи согласия международной федерацией по соответствующему виду спорта он вправе участвовать в спортивных соревнованиях от имени Грузии, в составе национальной сборной команды;

б) если он является гражданином государства, гражданам которого требуется виза для въезда в Грузию, он вправе пересекать Государственную границу Грузии без визы и находиться на территории Грузии не более 30 дней;

в) при подаче заявления по вопросу гражданства Грузии он вправе уплатить стоимость обслуживания согласно льготным условиям, определенным постановлением Правительства Грузии; (25.05.2012 N6317)

г) он вправе получить в Грузии общее и высшее образование за счетгосударственного финансирования в порядке, установленном законом.

д) он может быть принят на публичную службу только на договорной основе в случае удовлетворения требований, установленных Законом.(12.06.2012N6437)

(1. Иностранный гражданин со статусом соотечественника, проживающего зарубежом, находящийся на территории Грузии на законном основании, пользуется правами и свободами, предусмотренными Законом Грузии «О правовом положении иностранцев и лиц без гражданства». Помимо этого, он обладает следующими привилегиями:

а) в случае согласия международной федерации по соответствующему виду спорта он вправе участвовать в спортивных соревнованиях от имени Грузии, в составе национальной сборной команды;

б) если он является гражданином государства, гражданам которого требуется виза для въезда в Грузию, он вправе пересекать Государственную границу Грузии без визы и находиться на территории Грузии не более 30 дней;

в) при подаче заявления по вопросу о гражданстве Грузии он вправе уплатить стоимость обслуживания на льготных условиях, определенных постановлением Правительства Грузии;

г) он вправе получить в Грузии общее и высшее образование за счетгосударственного финансирования, в установленном законом порядке;

д) он может быть принят на публичную службу только на основании трудового договора, если удовлетворяет требования, установленные законом. (ввести в действие с 1 сентября 2014 года. 5.03.2014 N2054)

2. Соотечественники, проживающие за рубежом, имеют возможность участвовать в различных целевых программах, предназначенных для диаспоры, финансируемой Грузинским государством.

 

Статья 12. Компетенция соответствующего государственного органа

1. Общую координацию деятельности диаспорных организаций и проживающих за рубежом соотечественников, предусмотренной настоящим Законом, осуществляет соответствующий государственной орган.

2. Основные задачи и функции соответствующего государственного органа определяются постановлением Правительства Грузии.

 

Статья 13. Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры

1. Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры назначает на должность на 3-летний срок и освобождает от должности руководитель соответствующего государственного органа. Продление указанного срока на тот же срок допускается на основании решения руководителя соответствующего государственного органа.

2. Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры может быть назначен на всей территории иностранного государства или в какой-либо его части, компактно заселенной проживающими за рубежом соотечественниками. В нескольких государствах может быть назначен один Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры.

3. Почетным представителем Грузии по вопросам диаспоры может быть назначен гражданин Грузии или гражданин государства местонахождения, который удовлетворяет следующие требования:

а) имеет определенное общественное положение и обладает личностными качествами, необходимыми для эффективного исполнения возложенных на него обязанностей;

б) его назначение отвечает интересам Грузинского государства;

в) владеет языком государства местонахождения;

г) может оказывать поддержку политике, проводимой Грузией в диаспоре государства местонахождения, содействовать развитию экономических, научных, торговых, туристических, культурных, спортивных и другого рода отношений между Грузией и данной диаспорой, а также привлечению инвестиций в экономику Грузии;

д) является соотечественником, проживающим за рубежом.

4. Желательно, чтобы лицо, назначаемое Почетным представителем Грузии по вопросам диаспоры, имело определенные заслуги перед Грузией или (и) владело государственным языком Грузии.

5. Лицо назначается Почетным представителем Грузии по вопросам диаспоры с его же письменного согласия.

6. Полномочия Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры прекращаются:

а) на основании личного заявления;

б) при ненадлежащем исполнении возложенных обязанностей;

в) при прекращении статуса соотечественника, проживающего за рубежом;

г) при утрате гражданства (в случае неполучения иностранного гражданства);

д) при неисполнении обязанностей по состоянию здоровья;

е) в случае смерти.

7. Общую координацию деятельности Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры осуществляет соответствующий государственный орган.

8. Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры:

а) содействует развитию отношений между Грузией и соответствующей диаспорой;

б) содействует деятельности соотечественников, проживающих за рубежом, и диаспорных организаций, предусмотренной настоящим Законом;

в) содействует вовлечению диаспоры в процессы, происходящие в Грузии;

г) в пределах своей компетенции содействует защите прав и свобод соотечественников, проживающих за рубежом;

д) координирует проекты и программы соответствующего государственного органа в государстве местонахождения;

е) принимает активное участие в деятельности диаспорных организаций и содействует их координированной работе;

ж) предоставляет соответствующему государственному органу информацию о событиях, связанных с диаспорой;

з) периодически, а также по требованию предоставляет соответствующему государственному органу информацию о проделанной работе;

и) содействует развитию отношений между соответствующей диаспорой и диаспорами других дружественных государств в государстве местонахождения;

к) выполняет поручения руководителя соответствующего государственного органа.

9. Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры не состоит на государственной службе Грузии и осуществляет деятельность на общественных началах.

10. По решению руководителя соответствующего государственного органа проекты, инициированные Почетным представителем Грузии по вопросам диаспоры, могут финансироваться в пределах годовыхассигнований, выделяемых для соответствующего государственного органа бюджетным законом.

11. Проекты, инициированные Почетным представителем Грузии по вопросам диаспоры, также могут финансироваться в пределах годовыхассигнований, выделяемых бюджетным законом для министерств или аппаратов государственных министров, в порядке, установленном законодательством Грузии, на основании ходатайства соответствующего государственного органа.

12. Отношения Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры с органами государства местопребывания осуществляются при содействии и посредничестве соответствующего государственного органа. (22.12.2016 N190, ввести в действие с 1 января 2017 года.)

13. искл. (22.12.2016 N190, ввести в действие с 1 января 2017 года.)

14. Руководитель соответствующего государственного органа правомочен принять решение о создании рабочих условий для Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры в дипломатическом представительстве или (и) консульском учреждении Грузии. (22.12.2016 N190, ввести в действие с 1 января 2017 года.)

15. Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры обязан по требованию руководителя соответствующего государственного органа периодически, но не реже чем раз в год приезжать в Грузию за собственный счет и представлять руководителю соответствующего государственного органа отчет о проделанной работе.

16. Почетный представитель Грузии по вопросам диаспоры может иметь заместителей, которых назначает на должность и освобождает отдолжности руководитель соответствующего государственного органа на основании его представления.

17. Заместитель Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры выполняет отдельные поручения Почетного представителя Грузии по вопросам диаспоры.

 

Статья 14. Диаспорная организация

1. Диаспорная организация обеспечивает углубление культурных и научных связей между соотечественниками, проживающими за рубежом, и Грузией, содействует: открытию грузинских образовательных учреждений в государстве местонахождения, разработке программ по обучению государственному языку Грузии, сохранению культурной идентичности, успешному осуществлению совместных проектов.

2. В Реестр вносятся следующие данные:

а) полное наименование диаспорной организации;

б) юридический адрес диаспорной организации;

в) данные об учредителях диаспорной организации;

г) цели и задачи деятельности диаспорной организации;

д) документация, удостоверяющая создание диаспорной организации в соответствии с законодательством государства местонахождения.

3. Для регистрации в Реестре диаспорная организация должна удовлетворять следующие требования:

а) должна быть создана в соответствии с законодательством государства местонахождения;

б) не менее 2/3 ее учредителей должны составлять соотечественники, проживающие за рубежом;

в) цели и задачи ее деятельности должны соответствовать интересам Грузинского государства.

4. Для получения статуса диаспорной организации регистрация в Реестре является обязательной.

5. Диаспорная организация сотрудничает с государственными ведомствами и участвует в различных проектах и программах путем посредничества соответствующего государственного органа. (22.12.2016 N190, ввести в действие с 1 января 2017 года.)

 

Статья 15. Переходные положения

1. Правительству Грузии обеспечить соответствие настоящему Закону подзаконных нормативных актов, принятых до введения настоящего Закона в действие, и принятие соответствующих правовых актов, вытекающих из положений этого же Закона.

2. Просить Президента Грузии объявить утратившим силу Указ Президента Грузии «Об утверждении Положения о Почетном представителе Грузии по вопросам диаспоры» от 17 сентября 2010 года № 761.

3. В качестве соответствующего государственного органа, предусмотренного настоящим Законом, определить Министерство иностранных дел Грузии. (22.12.2016 N190, ввести в действие с 1 января 2017 года.)

 

Статья 16. Введение Закона в действие

Настоящий Закон ввести в действие с 1-го марта 2012 года.

 

 

ПрезидентГрузии                                                                                                                                         Михаил Саакашвили

Тбилиси

24 ноября 2011 года

№ 5301- IIс