On Compatriots Residing Abroad and Diaspora Organisations

Consolidated versions (22/12/2016 - 27/06/2018)

საქართველოს კანონი

უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეებისა და დიასპორული ორგანიზაციების შესახებ

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანნის მიზანია , განსაზღვროს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებთან მიმართებით საქართველოს სახელმწიფო პოლიტიკის პრინციპები და ჩამოაყალიბოს ამ პოლიტიკის განსახორციელებლად საქარველოს სახელმწიფო ორგანოების საქმიანობის საფუძვლები, ასევე განსაზღვროს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულისა და დიასპორული ორგანიზაციის სამართლებრივი სტატუსი.

    მუხლი 2. უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებთან მიმართებით საქართველოს სახელმწიფო პოლიტიკის პრინციპები

1. საქართველოს სახელმწიფო უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებთან მიმართებით სახელმწიფო პოლიტიკის გატარებისას ეყრდნობა საერთაშორისო სამართლის საყოველთაოდ აღიარებულ პრინციპებსა და ნორმებს, მათ შორის, სხვა სახელმწიფოთა საშინაო საქმეებში ჩაურევლობისა და ადამიანის უფლებათა და თავისუფლებათა დაცვის პრინციპებს.

2. საქართველოს სახელმწიფო ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებს საქართველოსთან კავშირისა და ეროვნული იდენტობის შენარჩუნებაში და საქართველოში დაბრუნებაში.

    მუხლი 3. ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი – პირი, რომელიც ამ კანონით დადგენილი წესით ითხოვს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღებას;

ბ) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულე – საქართველოს მოქალაქე, რომელიც ხანგრძლივად ცხოვრობს სხვა სახელმწიფოში, ან სხვა სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელსაც აქვს საქართველოდან წარმომავლობა ან/და რომლის მშობლიური ენა მიეკუთვნება ქართველურ- კავკასიურ ენებს;

გ) საქართველოდან წარმომავლობა – პირის ან მისი წინაპრის კუთვნილება საქართველოს ტერიტორიაზე მცხოვრები რომელიმე ეთნიკური ჯგუფისადმი და მის მიერ საქართველოს აღიარება თავის წარმომავლობის ქვეყნად;

) წინაპარი – პირის აღმავალი შტოს ხუთი თაობა;

ე) ახლო ნათესავები – უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მეუღლე და შვილი;

) დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი – შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის მიერ დანიშნული პირი, რომელიც უზრუნველყოფს სხვა სახელმწიფოში (ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში) არსებული დიასპორის საქართველოს სახელმწიფოსთან ურთიერთობის საერთო კოორდინაციას და რომელსაც ამ კანონით დადგენილი წესით მინიჭებული აქვს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსი;

ზ) დიასპორული ორგანიზაცია – გაერთიანება, რომელიც შექმნილია ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად, ქართული კულტურის, საქართველოს სახელმწიფო ენის, ტრადიციების პოპულარიზაციის, დიასპორების შეკავშირების, საქართველოსთან კულტურულ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, სპორტულ და სხვა სფეროებში თანამშრომლობის მიზნით;

თ) შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან არსებული დიასპორული ორგანიზაციების რეესტრი (შემდგომ − რეესტრი) – დიასპორული ორგანიზაციების სისტემატიზაციის მიზნით შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან შექმნილი მონაცემთა ბაზა დიასპორული ორგანიზაციების შესახებ;

ი) დიასპორა – უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების ერთობლიობა.

    მუხლი 4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების პირობები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსი ამ კანონის შესაბამისად შეიძლება მიიღოს სრულწლოვანმა პირმა, რომელიც აკმაყოფილებს შემდეგ მოთხოვნებს:

ა) არის საქართველოს მოქალაქე, რომელიც ხანგრძლივად ცხოვრობს სხვა სახელმწიფოში;

ბ) არის სხვა სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელსაც აქვს საქართველოდან წარმომავლობა ან/და რომლის მშობლიური ენა მიეკუთვნებ ქართველურ- კავკასიურ ენებს.

2. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი საქართველოდან წარმომავლობა ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილება დასტურდება შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს მიერ გაცემული სათანადო დასკვნით. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო უფლებამოსილია უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების დადასტურების მიზნით გამოიყენოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებ ლი პირის მიერ წარმოდგენილი დოკუმენტი ან მტკიცებულება, რომელიც ადასტურებს მის საქართველოდან წარმომავლობას ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილებას, ასევე აღნიშნული პირის მიერ წარმოდგენილ იმ მოწმეთა ჩვენებები , რომლებ იც საქართველოს მოქალაქეები არიან , ან/და იმ საზოგადოებრივი ორგანიზაციის მიერ წარმოდგენილი დოკუმენტი , რომელიც დაინტერესებული უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებ თან დაკავშირებული საკითხებით.

3. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსი არასრულწლოვან პირს მიენიჭება ერთ-ერთი მშობლის განცხადების საფუძველზე.

4. (ამოღებულია - 20.09.2013, №1252).

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6454 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1252  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 5. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებისათვის საჭირო დოკუმენტები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელმა პირმა განცხადებასთან ერთად უნდა წარადგინოს:

ა) 2 ფოტოსურათი;

ბ) პასპორტი ან მოქალაქეობისა და პირადობის დამადასტურებელი სხვა დოკუმენტი;

გ) (ამოღებულია 25.05.2012, №6301);

დ) (ამოღებულია – 12.06.2012, №6454);

ე) (ამოღებულია – 12.06.2012, №6454);

ვ) სამოტივაციო წერილი;

ზ) საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს (შემდგომ – სააგენტო) მომსახურების საფასურის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

 2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნულ დოკუმენტებს შესაძლებელია დაერთოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის დაბადების მოწმობა ან დაბადების მოწმობის შემცვლელი დოკუმენტი, იმ საზოგადოებრივი ორგანიზაციის დახასიათება - შუამდგომლობა , რომლის წევრიც არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი , ასევე დოკუმენტი ან მტკიცებულება, რომელიც ადასტურებს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობას ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილებას .

3. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად წარსადგენი განცხადების ფორმას ამტკიცებს საქართველოს იუსტიციის მინისტრი.

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად დოკუმენტები წარდგენილ უნდა იქნ ს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით დამოწმებულ ქართულენოვან თარგმანთან ერთად . ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტით განსაზღვრული დოკუმენტი შეიძლება წარდგენილ იქნეს ამ პუნქტის მოთხოვნის დაუცველად, თუ იგი შეიცავს პირის პერსონალურ მონაცემებს ლათინური ტრანსლიტერაციით.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6317– ვებგვერდი, 19.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6454 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

    მუხლი 6. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭების წესი

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი განცხადებას პირადად ან წარმომადგენლის მეშვეობით წარუდგენს სააგენტოს. უცხოეთში მყოფ პირს შეუძლია განცხადება წარუდგინოს საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობას ან საკონსულო დაწესებულებას, რომელიც განცხადებას შეძლებისდაგვარად უმოკლეს ვადაში გადაუგზავნის სააგენტოს.

2. განცხადება შესაძლებელია წარდგენილ იქნეს ელექტრონული ფორმით, სააგენტოს ინტერნეტგვერდზე განთავსებული განცხადების ფორმის შევსების გზით.

3. განცხადების ფორმა ივსება ქართულ ან/და ინგლისურ ენაზე (ენებზე).

4. თუ სააგენტო დაადგენს, რომ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის მიერ წარდგენილი დოკუმენტები არასრულია, მას განესაზღვრება გონივრული ვადა აღმოჩენილი ხარვეზის გამოსასწორებლად. სააგენტოს მიერ დადგენილ ვადაში დოკუმენტის წარუდგენლობის შემთხვევაში სააგენტო უფლებამოსილია განცხადება განუხილველად დატოვოს.

5. სააგენტო ამოწმებს წარდგენილ დოკუმენტებს და პირის ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილ მოთხოვნებთან შესაბამისობას. ამ მიზნით იგი განცხადების მიღებიდან 10 სამუშაო დღის ვადაში საქმის მასალებს უგზავნის შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მისი მშობლიური ენის ქართულ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების შესახებ დასკვნისათვის, ხოლო საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს – კომპეტენციის ფარგლებში, სახელმწიფო ან/და საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ინტერესების დაცვის თვალსაზრისით პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭების მიზანშეწონილობის შესახებ დასკვნისათვის.

6. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მისი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების შესახებ დასკვნის მომზადების მიზნით შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან იქმნება კომისია შესაბამისი ექსპერტების, მათ შორის, ენათმეცნიერების შემადგენლობით. კომისიის უფლებამოსილება და საქმიანობის წესი განისაზღვრება შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის ბრძანებით.

7. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური ვალდებული არიან, სააგენტოს დასკვნები წარუდგინონ საქმის მასალების მიღებიდან 2 თვის ვადაში.

8. საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროსა და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის მიერ ამ მუხლის მე-5 პუნქტში აღნიშნული საქმის მასალების მიღებიდან 2 თვის ვადაში სააგენტოსთვის დასკვნის წარუდგენლობის შემთხვევაში ითვლება, რომ არ არსებობს სახელმწიფო ან/და საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ინტერესების დაცვის თვალსაზრისით პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძველი.

81 . შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს მიერ ამ მუხლის მე -5 პუნქტში აღნიშნული მასალების მიღებიდან 60 დღის ვადაში სააგენტოსათვის დასკვნის წარუდგენლობა არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძველი და სააგენტო განცხადების მიღებიდან 80 დღის ვადაში იღებს გადაწყვეტილებას პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ.

9. თუ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირი აკმაყოფილებს ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტითა და მე -5 მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილ მოთხოვნებს და არ არსებობს ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძვლები , სააგენტო პირს ანიჭებს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსს და მოთხოვნის შემთხვევაში მასზე გასცემს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის დამადასტურებელ დოკუმენტს – უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობას .

10. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების უფლება ასევე ვრცელდება უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის ახლო ნათესავებ ზე. მათზე რ ვრცელდება საქართველოდან წარმომავლობის ან/და მათი მშობლიური ენის ქართველურ-კავკასიური ენებისადმი კუთვნილების დადასტურების ვალდებულება.

11. სააგენტო უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების შესახებ განცხადებას განიხილავს და გადაწყვეტილებას იღებს განცხადების მიღებიდან 80 დღის ვადაში.

12. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებისა და უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის გაცემისათვის სააგენტოს მომსახურების საფასური განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

13. სააგენტო უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელ პირთან კომუნიკაციას ახორციელებს სააგენტოს ინტერნეტგვერდზე შესაბამისი შეტყობინების გამოქვეყნების გზით. სააგენტოსთვის განცხადების წარდგენისას პირი უფლებამოსილია მიუთითოს სააგენტოსთან კომუნიკაციის დამატებითი ფორმა – ელექტრონული ფოსტა. ელექტრონული ფოსტის მითითების შემთხვევაში პირთან კომუნიკაცია ხორციელდება სააგენტოს ინტერნეტგვერდისა და ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6454 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

საქართველოს 2015 წლის 8  ივლისის კანონი  №3963  - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 7. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად სააგენტოსთვის განმეორებით მიმართვის საფუძვლები

1. თუ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელ პირს ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტის „გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით უარი ეთქვა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე, იგი უფლებამოსილია განმეორებით მიმართოს სააგენტოს უარყოფითი გადაწყვეტილების მიღებიდან 6 თვის შემდეგ.

2. თუ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელ პირს ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ან „ბ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით უარი ეთქვა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე, ან თუ უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეს უკვე მიღებული სტატუსი შეუწყდა ამ კანონის მე-10 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“, „ბ“ ან „გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძვლით, მას არა აქვს უფლება, განმეორებით მიმართოს სააგენტოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად .

    მუხლი 8. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

2. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა მფლობელის ფოტოსურათთან ერთად უნდა შეიცავდეს შემდეგ რეკვიზიტებს:

ა) სახელი, გვარი;

ბ) დაბადების თარიღი;

გ) დაბადების ადგილი;

დ) სააგენტოს მიერ მინიჭებული პირადი ნომერი;

ე) პირადი ხელმოწერა;

ვ) მოქალაქეობა;

ზ) მოწმობის გამცემი ორგანოს დასახელება;

თ) უფლებამოსილი პირის ხელმოწერა;

ი) მოწმობის გაცემის თარიღი და მოწმობის მოქმედების ვადა;

კ) მოწმობის ნომერი;

ლ) ბეჭედი.

3. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის ფორმას, მისი გაცემისა და გაუქმების წესს განსაზღვრავს საქართველოს იუსტიციის მინისტრი.

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა 20 წლამდე ასაკის პირზე გაიცემა 3 წლის ვადით, 20-დან 65 წლამდე ასაკის პირზე – 10 წლის ვადით, ხოლო 65 წელზე მეტი ასაკის პირზე – უვადოდ. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის მოქმედების ვადის გასვლის შემთხვევაში პირი სააგენტოს მიმართავს ახალი მოწმობის გაცემის მოთხოვნით.

5. სახელის, გვარის ან მოქალაქეობის შეცვლისას, აგრეთვე ჩანაწერში უზუსტობის დადგენისას უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობის მფლობელი ვალდებულია ამის შესახებ 30 დღის განმავლობაში აცნობოს სააგენტოს ან შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს. ასეთ შემთხვევაში პირზე გაიცემა ახალი მოწმობა.

6. პირი უფლებამოსილია შეცვალოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა შემდეგ შემთხვევებში:

ა) მოწმობის მოქმედების ვადის გასვლისას;

ბ) გამოყენების თვის უვარგისობისას (გაცვეთა, დაზიანება) ან დაკარგვისას.

7. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შემთხვევაში უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა ძალას კარგავს.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

    მუხლი 9. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძვლები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის საფუძვლებია:

ა) კომპეტენტური ორგანოს დასკვნა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მაძიებელი პირის მიერ საქართველოს ინტერესების საზიანოდ ქმედების განხორციელების შესახებ, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ან საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის დასკვნა სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების დაცვის თვალსაზრისით პირისათვის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭების მიზანშეუწონლობის თაობაზე;

ბ) პირის მიერ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მისაღებად არასწორი მონაცემების ან ყალბი დოკუმენტების წარდგენა;

) ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტით დადგენილი უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მიღების პირობების დაუკმაყოფილებლობა ან შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს მიერ ამ კანონის მე-6 მუხლის მე-5 პუნქტში აღნიშნული მასალების მიღებიდან 60 დღის ვადაში სააგენტოსათვის დასკვნის წარუდგენლობა.

2. უარყოფითი გადაწყვეტილების შემთხვევაში პირს ეცნობება უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ.

3. სააგენტო არ არის ვალდებული, დაასაბუთოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ მიღებული გადაწყვეტილება.

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მინიჭებაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება შეიძლება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასაჩივრდეს სასამართლოში.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2015 წლის 8  ივლისის კანონი  №3963  - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 10. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის საფუძვლები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის საფუძვლებია:

ა) პირის მიერ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის არასწორი მონაცემების ან ყალბი დოკუმენტების წარდგენის საფუძველზე მიღება;

ბ) პირის მიერ ამ კანონის მე-9 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტში აღნიშნული ქმედების განხორციელება;

გ) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მიერ უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ განცხადების წარდგენა;

) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის საქართველოში საცხოვრებლად დაბრუნება.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული რომელიმე გარემოების დადგენის შემთხვევაში სააგენტო უფლებამოსილია, საკუთარი ინიციატივით, დაუყოვნებლივ მიიღოს გადაწყვეტილება უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ.

3. (ამოღებულია - 20.09.2013, №1252).

4. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შემთხვევაში პირს ჩამოერთმევა უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის მოწმობა.

5. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ ეცნობებათ შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს და საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6301 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1252  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

საქართველოს 2015 წლის 8  ივლისის კანონი  №3963  - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 11. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის უფლებები

1. უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის მქონე სხვა სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელიც კანონიერი საფუძვლით იმყოფება საქართველოს ტერიტორიაზე, სარგებლობს „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებული უფლებებითა და თავისუფლებებით. გარდა ამისა, მას აქვს შემდეგი პრივილეგიები:

ა) სპორტის შესაბამის სახეობაში საერთაშორისო ფედერაციის თანხმობის შემთხვევაში უფლება აქვს, მონაწილეობა მიიღოს სპორტულ შეჯიბრებაში საქართველოს სახელით, ეროვნული ნაკრები გუნდის შემადგენლობაში;

ბ) თუ ის არის იმ სახელმწიფოს მოქალაქე, რომლის მოქალაქეებსაც საქართველოში შემოსასვლელად ვიზა ესაჭიროებათ, უფლებამოსილია ვიზის გარეშე გადმოკვეთოს საქართველოს სახელმწიფო საზღვარი და იმყოფებოდეს საქართველოს ტერიტორიაზე არაუმეტეს 30 დღისა;

გ) საქართველოს მოქალაქეობის საკითხზე განცხადების შეტანისას მომსახურების საფასურს იხდის საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული შეღავათიანი პირობებით;

დ) უფლებამოსილია კანონით დადგენილი წესით, სახელმწიფოს დაფინანსებით საქართველოში მიიღოს ზოგადი და უმაღლესი განათლება;

ე) საჯარო სამსახურში შეიძლება მიღებულ იქნეს მხოლოდ შრომითი ხელშეკრულების საფუძველზე, თუ აკმაყოფილებს კანონით დადგენილ მოთხოვნებს.

2. უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეს შესაძლებლობა აქვს, მონაწილეობა მიიღოს საქართველოს სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებულ დიასპორისთვის განკუთვნილ სხვადასხვა მიზნობრივ პროგრამაში.

საქართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6317– ვებგვერდი, 19.06.2012წ.

საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6437 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.

საქართველოს 2014 წლის 5 მარტის  კანონი №2054  – ვებგვერდი, 17.03.2014წ.

    მუხლი 12. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს კომპეტენცია

1. დიასპორული ორგანიზაციებისა და უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების ამ კანონით გათვალისწინებული საქმიანობის საერთო კოორდინაციას ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო.

2. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ძირითადი ამოცანები და ფუნქციები განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

    მუხლი 13. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი

1. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელს 3 წლის ვადით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელი . აღნიშნული ვადის იმავე ვადით გაგრძელება შესაძლებელია შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის გადაწყვეტილებით.

2. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი შეიძლება დაინიშნოს სხვა სახელმწიფოს მთელ ტერიტორიაზე ან მის რომელიმე ნაწილში, რომელიც კომპაქტურადაა დასახლებული უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეებით . შესაძლებელია რამდენიმე სახელმწიფოში დაინიშნოს დიასპორის საკითხებში საქართველოს ერთი საპატიო წარმომადგენელი.

3. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლად შეიძლება დაინიშნოს საქართველოს მოქალაქე ან ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს მოქალაქე, რომელიც აკმაყოფილებს შემდეგ მოთხოვნებს :

ა) აქვს გარკვეული საზოგადოებრივი მდგომარეობა და მისთვის დაკისრებული მოვალეობების ეფექტიანად შესრულებისათვის აუცილებელი პიროვნული თვისებები;

ბ) მისი დანიშვნა გამომდინარეობს საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებიდან;

გ) ფლობს ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს ენას;

დ) შეუძლია ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს დიასპორაში საქართველოს პოლიტიკის მხარდაჭერა, საქართველოსა და ამ დიასპორას შორის ეკონომიკური, სამეცნიერო, სავაჭრო, ტურისტული, კულტურული, სპორტული და სხვა სახის ურთიერთობის განვითარების, საქართველოს ეკონომიკაში ინვესტიციების მოზიდვის ხელშეწყობა;

ე) არის უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულე.

4. სასურველია, დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლად დასანიშნ პირს გარკვეული დამსახურება მიუძღოდეს საქართველოს წინაშე ან/და იგი ფლობდეს საქართველოს სახელმწიფო ენას.

5. პირი დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლად ინიშნება მისივე წერილობითი თანხმობით.

6. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელს უფლებამოსილება უწყდება:

ა) პირადი განცხადების საფუძველზე;

ბ) დაკისრებული მოვალეობების არაჯეროვნად შესრულებისას;

გ) უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულის სტატუსის შეწყვეტისას;

დ) მოქალაქეობის დაკარგვისას (თუ არ მიუღია სხვა სახელმწიფოს მოქალაქეობა);

ე) ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო მოვალეობების შეუსრულებლობისას;

ვ) გარდაცვალებისას.

7. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის საქმიანობის საერთო კოორდინაციას ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანო.

8. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი:

ა) ხელს უწყობს საქართველოსა და შესაბამის დიასპორას შორის ურთიერთობებ ს;

ბ) ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეებისა და დიასპორული ორგანიზაციების ამ კანონით გათვალისწინებულ საქმიანობ ს;

გ) ხელს უწყობს დიასპორის ჩაბმას საქართველოში მიმდინარე პროცესებში;

დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების უფლებათა და თავისუფლებათა დაცვ ს;

ე) ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს პროექტებისა და პროგრამების კოორდინაციას ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში;

ვ) აქტიურად მონაწილეობს დიასპორული ორგანიზაციების საქმიანობაში და ხელს უწყობს მათ კოორდინირებულ მუშაობას ;

ზ) შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს აწვდის ინფორმაციას დიასპორასთან დაკავშირებული მოვლენების შესახებ;

თ) პერიოდულად, აგრეთვე მოთხოვნისთანავე, შესაბამის სახელმწიფო ორგანოს წარუდგენს ინფორმაციას გაწეული საქმიანობის შესახებ;

ი) ხელს უწყობს შესაბამის დიასპორასა და ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში სხვა მეგობარი სახელმწიფოების დიასპორებს შორის ურთიერთობას;

კ) ასრულებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის დავალებებს.

9. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი არ იმყოფება საქართველოს სახელმწიფო სამსახურში და საქმიანობას ახორციელებს საზოგადოებრივ საწყისებზე.

10. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის გადაწყვეტილებით, შესაძლებელია დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის მიერ ინიცი რებული პროექტები დაფინანსდეს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოსთვის წლიური საბიუჯეტო კანონით გამოყოფილი ასიგნებების ფარგლებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

11. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის მიერ ინიცი რებული პროექტები შესაძლებელია აგრეთვე დაფინანსდეს სამინისტროებისათვის ან სახელმწიფო მინისტრების აპარატებისათვის წლიური საბიუჯეტო კანონით გამოყოფილი ასიგნებების ფარგლებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს შუამდგომლობის საფუძველზე.

12. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს ორგანოებთან ურთიერთობებს ახორციელებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელშეწყობითა და შუამდგომლობით.

13. (ამოღებულია - 22.12.2016, 190).

14. შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელი უფლებამოსილია მიიღოს გადაწყვეტილება საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობაში ან/და საკონსულო დაწესებულებაში დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლისთვის სამუშაო პირობების შექმნის შესახებ.

15. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელი ვალდებულია შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელის მოთხოვნის საფუძველზე, პერიოდულად, მაგრამ წელიწადში არანაკლებ ერთხელ, ჩამოვიდეს საქართველოში საკუთარი ხარჯებით და შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელს წარუდგინოს ანგარიში გაწეული საქმიანობის შესახებ.

16. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენელს შესაძლებელია ჰყავდეს მოადგილეები, რომლებსაც მისი წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს ხელმძღვანელი.

17. დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის მოადგილე ასრულებს დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის ცალკეულ დავალებებს.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 14. დიასპორული ორგანიზაცია

1. დიასპორული ორგანიზაცია უზრუნველყოფს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებსა და საქართველოს შორის კულტურული და სამეცნიერო კავშირების გაღრმავებას, ხელს უწყობს ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში ქართული საგანმანათლებლო დაწესებულებების გახსნას, საქართველოს სახელმწიფო ენის შესასწავლი პროგრამების შემუშავებას, კულტურული იდენტობის შენარჩუნებას, ერთობლივი პროექტების წარმატებულ განხორციელებას.

2. რეესტრში შეიტანება შემდეგი მონაცემები:

ა) დიასპორული ორგანიზაციის სრული დასახელება;

ბ) დიასპორული ორგანიზაციის იურიდიული მისამართი;

გ) მონაცემები დიასპორული ორგანიზაციის დამფუძნებელთა შესახებ;

დ) დიასპორული ორგანიზაციის საქმიანობის მიზნები და ამოცანები;

ე) დოკუმენტაცია, რომელიც ადასტურებს, რომ დიასპორული ორგანიზაცია შექმნილია ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

3. რეესტრში დასარეგისტრირებლად დიასპორული ორგანიზაცია უნდა აკმაყოფილებდეს შემდეგ მოთხოვნებს:

ა) შექმნილი უნდა იყოს ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად;

ბ) მის დამფუძნებელთა 2/3 მაინც უნდა იყოს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულე;

გ) მისი საქმიანობის მიზნები და ამოცანები უნდა შეესაბამებოდეს საქართველოს სახელმწიფოს ინტერესებს.

4. დიასპორული ორგანიზაციის სტატუსის მისაღებად რეესტრში დარეგისტრირება სავალდებულოა.

5. დიასპორული ორგანიზაცია თანამშრომლობს სახელმწიფო უწყებებთან და მონაწილეობს სხვადასხვა პროექტსა და პროგრამაში შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოს შუამდგომლობით.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 15. გარდამავალი დებულებანი

1. საქართველოს მთავრობამ უზრუნველყოს ამ კანონის ამოქმედებამდე მიღებული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების ამ კანონთან შესაბამისობა და ამავე კანონის დებულებებიდან გამომდინარე შესაბამისი სამართლებრივი აქტების მიღება.

2. ეთხოვოს საქართველოს პრეზიდენტს, ძალადაკარგულად გამოაცხადოს დიასპორის საკითხებში საქართველოს საპატიო წარმომადგენლის შესახებ დებულების დამტკიცების თაობაზე საქართველოს პრეზიდენტის 2010 წლის 17 სექტემბრის №761 ბრძანებულება.

3. ამ კანონით გათვალისწინებულ შესაბამის სახელმწიფო ორგანოდ განისაზღვროს საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტრო.

საქართველოს 2016 წლის 22 დეკემბრის  კანონი  №190  - ვებგვერდი, 29.12.2016წ.

    მუხლი 16. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს 2012 წლის 1 მარტიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი                                              . სააკაშვილი

თბილისი,

2011 წლის 24 ნოემბერი.

№5301- II

LAW OF GEORGIA

ON COMPATRIOTS RESIDING ABROAD AND DIASPORA ORGANISATIONS

 

Article 1- Purpose of the Law

The purpose of this Law is to define the principles of state policy of Georgia with regard to compatriots residing abroad and to establish the grounds for the activities of the state authorities of Georgia in order to implement such policy, and to define the legal status of compatriots residing abroad and diaspora organisations.

 

Article 2- The principles of state policy of Georgia with regard to compatriots residing abroad

1. In the course of the implementation of state policy with regard to compatriots residing abroad, the State of Georgia shall rely upon universally acknowledged principles and norms of international law, and the principles of non-interference in the internal affairs of other countries and the protection of human rights and freedoms.

2. The State of Georgia shall facilitate compatriots residing abroad to maintain their ties with Georgia, to keep their national identity and to return to Georgia.

 

Article 3 - Definitions of Terms

For the purposes of this Law the terms used herein have the following meanings:

a) applicant for the status of a compatriot residing abroad – a person who applies for the status of a compatriot residing abroad in compliance with the procedure provided for by this Law.

b) compatriot residing abroad – a citizen of Georgia who has been living in another state for a long time or a citizen of another state who is of Georgian origin and/or whose native language belongs to the group of the Georgian-Caucasian languages;

c) Georgian origin – the attribution of a person or his/her ancestor to any ethnic group residing in the territory of Georgia and the recognition of Georgia by such person as the country of his/her origin.

d) ancestor – five ascending lineal generations of a person;

e) close relatives – a spouse or a child of a compatriot residing abroad;

f) honorary representative of Georgia for diaspora issues– a person appointed by the head of the relevant state authority to ensure general coordination of the relationship between the diaspora of another state (the state of residence) and the State of Georgia, and who, in accordance with the procedure provided by this Law, has obtained the status of a compatriot residing abroad;

g) diaspora organisation – a community created in accordance with the legislation of the state of residence for the purposes of popularising Georgian culture, the official language of Georgia and Georgian traditions, for the purposes of establishing links between diaspora organisations, and for the purposes of cooperating with Georgia in cultural, scientific and technical, sports and other fields;

h) register of diaspora organisations in the relevant state authority ('the Register') – a database on diaspora organisations which is created in the relevant state authority for the purposes of the systematisation of diaspora organisations.

i) diaspora – a community of compatriots residing abroad.

 

Article 4 - Conditions for obtaining the status of a compatriot residing abroad

1. The status of an adult compatriot residing abroad shall be obtained by an adult in accordance with this Law, who meets the following requirements:

a) a person who is a citizen of Georgia and who has been living in another state for a long time;

b) a person who is a citizen of another country, who has a Georgian origin and/or whose native language belongs to the group of the Georgian-Caucasian languages.

2. The Georgian origin of an applicant for the status of a compatriot residing abroad or the attribution of his/her native language to the group of the Georgian-Caucasian languages shall be verified by an appropriate opinion issued by the relevant state authority. For the purposes of verifying the Georgian origin of a compatriot residing abroad or the attribution of his/her native language to the group of the Georgian-Caucasian languages, the relevant state authority shall be authorised to use a document or evidence submitted by an applicant for the status of a compatriot residing abroad, that verifies the Georgian origin of the person or the attribution of his/her native language to the group of the Georgian-Caucasian languages, and also to use the testimony of witnesses who are citizens of Georgia or a document submitted by social organisations that are interested in the matters related to compatriots residing abroad.

3. The status of a compatriot residing abroad shall be granted to a minor on the basis of an application submitted by one of the parents.

4. (Deleted - 20.9.2013, No 1252).

Law of Georgia No 6454 of 12 June 2012 - website, 25.6.2012

Law of Georgia No 1252 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

 

Article 5 - Documents required for granting the status of a compatriot residing abroad

1. Along with an application, an applicant for the status of a compatriot residing abroad shall submit:

a) two photographs;

b) a passport or other document confirming his/her citizenship and identity;

c) (deleted - 25.5.2012, No 6301);

d) (deleted - 12.6.2012, No 6454);

e) (deleted - 12.6.2012, No 6454);

f) a cover letter;

g) a document certifying the payment of fees for services rendered by the Legal Entity under Public Law within the Ministry of Justice of Georgia called the Public Service Development Agency ('the Agency');

2. The documents referred to in the first paragraph of this article may be appended to the birth certificate of an applicant for the status of a compatriot residing abroad or a document that substitutes for the birth certificate, a characterisation and recommendation made by a social organisation of which the applicant for the status of a compatriot residing abroad is a member, and a document or evidence verifying the Georgian origin of the applicant for the status of a compatriot residing abroad, and the attribution of his/her native language to the group of the Georgian-Caucasian languages.

3. An application form to be submitted for obtaining the status of a compatriot residing abroad shall be approved by the Minister of Justice of Georgia.

4. The documents for obtaining the status of a compatriot residing abroad shall be submitted along with their Georgian translation duly certified in compliance with the procedure provided for by the legislation of Georgia. The document provided for by paragraph 1(b) of this article may be submitted without complying with the requirement of this paragraph if such document contains personal data of a person with its Latin transliteration.

Law of Georgia No 6301 of 25 May 2012 – website, 12.6.2012

Law of Georgia No 6317 of 25 May 2012 - website, 19.6.2012

Law of Georgia No 6454 of 12 June 2012 - website, 25.6.2012

 

Article 6 - The procedures for granting the status of a compatriot residing abroad

1. For the purposes of obtaining the status of a compatriot residing abroad, an applicant for the status of a compatriot residing abroad shall submit an application to the Agency personally or through a representative. A person staying abroad shall submit an application to a diplomatic or consulate office of Georgia abroad, which shall forward the application to the Agency in the shortest time possible.

2. The application may be submitted in an electronic form by completing the application form available on the Agency’s website.

3. The application form shall be completed in the Georgian and/or English language(s).

4. If the Agency determines that the documents submitted by an applicant for the status of a compatriot residing abroad are incomplete, he/she shall be given a reasonable period to correct such deficiency. In case of a failure to submit the documents within the period determined by the Agency, the Agency shall be authorised to refus reviewing the application.

5. The Agency shall examine the submitted documents and check the compliance of the person with the requirements determined by Article 4 (1) of this Law. For this purpose, within 10 working days after receiving the application, the Agency shall send the case materials to the relevant state authority in order to receive an opinion regarding the Georgian origin of the applicant for the status of a compatriot residing abroad and/or the attribution of his/her native language to the group of the Georgian-Caucasian languages, and, within its scope of authority and for the purposes of the protection of state interests and/or public safety, the Agency shall send the same materials to the Ministry of Internal Affairs of Georgia and the State Security Service of Georgia in order to receive an appropriate opinion with regard to the eligibility of such person to receive the status of a compatriot residing abroad. .

6. For the purposes of preparing an opinion with regard to the Georgian origin of an applicant for the status of a compatriot residing abroad and/or the attribution of his/her native language to the group of the Georgian-Caucasian languages, a commission composed of appropriate experts, includinglinguists, shall be formed within the system of the relevant state authority. The powers and rules of operation of the commission shall be defined by an order of the head of the relevant state authority.

7. The relevant state authority, the Ministry of Internal Affairs of Georgia and the State Security Service of Georgia shall provide the Agency with their opinions within two months after receiving the case materials.

8. If the Ministry of Internal Affairs of Georgia and the State Security Service of Georgia fail to submit an opinion to the Agency within two months after receiving the case materials as provided in paragraph 5 of this article, it shall be construed that there are no grounds to refuse to grant the status of a compatriot residing abroad to the person for the purposes of the protection of state interests and/or public safety.

81The failure ofthe relevant state authority to submit to the Agency an opinion within 60 days after receiving the case materials as provided in paragraph 5 of this article, shall serve as grounds to refuse to grant the status of a compatriot residing abroad to the person, and the Agency shall refuse to grant the status of a compatriot residing abroad to the person within 80 days after receiving the application.

9. If an applicant for the status of a compatriot residing abroad meets the requirements provided for by Article 4(1) and Article 5(1) of this Law and if there are no grounds for refusing to grant the status of a compatriot residing abroad to the person as provided for by Article 9 (1) of this Law , the Agency shall grant the status of a compatriot residing abroad to such person and, if required, shall issue a certificate of a compatriot residing abroad which confirms the status of a compatriot residing abroad.

10. Close relatives of an applicant for the status of a compatriot residing abroad shall also be eligible to obtain the status of a compatriot residing abroad. The obligation of confirming the Georgian origin and/or the attribution of their native language to the group of the Georgian-Caucasian languages shall not apply to close relatives of the applicant for the status of a compatriot residing abroad.

11. The Agency shall review an application for obtaining the status of a compatriot residing abroad and shall make a decision within 80 days after receiving the application.

12. Fees for the services rendered by the Agency for granting the status of a compatriot residing abroad and for issuing a certificate of a compatriot residing abroad shall be defined by the legislation of Georgia.

13. The Agency shall communicate with an applicant for the status of a compatriot residing abroad through the publication of an appropriate notification on the website of the Agency. When submitting the application to the Agency the person shall be entitled to indicate an electronic mail as an additional means of communication with the Agency. If the electronic mail is indicated the communication with the person shall be carried out through the website of the Agency and the electronic mail.

Law of Georgia No 6301 of 25 May 2012 – website, 12.6.2012

Law of Georgia No 6454 of 12 June 2012 - website, 25.6.2012

Law of Georgia No 3963 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015.

 

Article 7 - The grounds to reapply to the Agency for obtaining the status of a compatriot residing abroad

1. If an applicant for the status of a compatriot residing abroad has been refused to be granted the status of a compatriot residing abroad on the grounds provided for by Article 9(1)(c) of this Law, he/she shall be entitled to reapply to the Agency for the status of a compatriot residing abroad within six months after receiving a negative decision with regard to his/her status .

2. If an applicant for the status of a compatriot residing abroad has been refused to be granted the status of a compatriot residing abroad on the grounds provided for by Article 9 (1)(a) or (b) of this Law or if the status of a compatriot residing abroad which has been already obtained is terminated on the grounds provided for by Article 10(1)(a), (b) or (c) of this Law, he/she shall not be entitled to reapply to the Agency for obtaining the status of a compatriot residing abroad.

 

Article 8 - The certificate of a compatriot residing abroad

1. The certificate of a compatriot residing abroad is a document confirming the status of a compatriot residing abroad.

2. The certificate of a compatriot residing abroad, along with a photograph of its holder, shall contain:

a) the given name and the family name of the holder;

b) the date of birth of the holder;

c) the place of birth of the holder;

d) the personal number of the holder assigned by the Agency;

e) the personal signature of the holder;

f) the citizenship of the holder;

g) the name of the body issuing the certificate;

h) the signature of an authorised person;

i) the date of issuance and the validity of a certificate;

j) the serial number of a certificate; and

k) the seal.

3. The form of a certificate of a compatriot residing abroad, and the procedures for issuing and revoking such certificate shall be defined by the Minister of Justice of Georgia.

4. A certificates of a compatriot residing abroad shall be issued to persons under the age of 20 for the term of three years, and for persons of the age from 20 to 65 such certificate shall be issued for the term of 10 years, whereas to persons over the age of 65 it shall be issued for an indefinite term. In the event the term of a certificate of a compatriot residing abroad expires, the person shall apply to the Agency for the issuance of a new certificate.

5. In the event the holder of a certificate of a compatriot residing abroad changes their first name, second name or citizenship, or where an inaccuracy in the data entry is detected, the holder of a certificate of a compatriot residing abroad shall notify the Agency or the relevant state authority thereof within 30 days. In this case a new certificate shall be issued to such person.

6. A person shall be entitled to replace a certificate of a compatriot residing abroad if:

a) the validity of a certificate has expired;

b) a certificate is no longer usable (has worn out is damaged) or has been lost.

7. In the event of the termination of the status of a compatriot residing abroad the certificate of a compatriot residing abroad shall be invalid.

Law of Georgia No 6301 of 25 May 2012 – website, 12.6.2012

 

Article 9 - Grounds for refusing to grant the status of a compatriot residing abroad

1. The grounds for refusing to grant the status of a compatriot residing abroad shall be:

a) an opinion of an authorised body regarding the action conducted by an applicant for the status of a compatriot residing abroad, which is prejudicial to the interests of the State of Georgia or an opinion of the Ministry of Internal Affairs of Georgia or the State Security Service of Georgia regarding an inadvisability to grant the status of a compatriot residing abroad to a person for the purposes of ensuring the state or public security;

b) the submission of false data or forged documents by a person for the purposes of obtaining the status of a compatriot residing abroad;

c) the failure to meet the requirements for obtaining the status of a compatriot residing abroad determined by Article 4 (1) of this Law or the failure by the relevant state authority to submit an opinion to the Agency within 60 days after receiving the case materials as provided for by Article 6 (5) of this Law.

2. In the event of a negative decision a person shall be notified of the refusal to grant the status of a compatriot residing abroad to such person.

3. The Agency is not obliged to justify its decision with regard to the refusal to grant the status of a compatriot residing abroad to a person.

4. A decision refusing to grant the status of a compatriot residing abroad to a person shall be appealed to a court in compliance with the procedure provided for by the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 6301 of 25 May 2012 – website, 12.6.2012

Law of Georgia No 3963 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015.

 

Article 10 - The grounds for the termination of the status of a compatriot residing abroad

1. The grounds for the termination of the status of a compatriot residing abroad shall exist where:

a) the status of a compatriot residing abroad has been obtained by a person on the basis of submitting false data or forged documents;

b) the actions referred to in Article 9 (1)(a) of this Law have been taken by a person;

c) a compatriot residing abroad has submitted an application to terminatie the status of a compatriot residing abroad;

d) a compatriot residing abroad has returned to Georgia to live;

2. In the event that any circumstance provided for by the first paragraph of this article is detected, the Agency shall be authorised, at its own initiative, to immediately terminate the status of a compatriot residing abroad.

3. (Deleted - 20.9.2013, No 1252).

4. In the event of the termination of the status of a compatriot residing abroad the certificate of a compatriot residing abroad of a person shall be seized.

5. The relevant state authority and the State Security Service of Georgia shall be notified regarding the termination of the status of a compatriot residing abroad.

Law of Georgia No 6301 of 25 May 2012 – website, 12.6.2012

Law of Georgia No 1252 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

Law of Georgia No 3963 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015 Law of Georgia No 190 of 22 December 2016 - website, 29.12.2016

 

Article 11 - Rights of compatriots residing abroad

1. A citizen of another state holding the status of a compatriot residing abroad who legally stays in the territory of Georgia shall enjoy the rights and freedoms provided for by the Law of Georgia on the Legal Status of Aliens and Stateless Persons. In addition to this, he/she shall be privileged to :

a) participate in sports competitions on behalf of Georgia in the national team of Georgia, in the event of a consent from the relevant International Federation in the field of the relevant sport;

b) cross the state border of Georgia without a visa and to stay in the territory of Georgia for maximum 30 days, if he/she is a citizen of the state the citizens of which need a visa to enter Georgia;

c) pay the service fees on concessional terms for filing an application to obtain the Georgian citizenship as provided for by the ordinance of the Government of Georgia.

d) receive general and higher education in Georgia under the state financing as provided for by law .

e) be employed in the public service on the basis of an employment contract if the requirements determined by law are met.

2. A compatriot residing abroad may participate in different target programs funded by the State of Georgia which are designed for diaspora organisations.

Law of Georgia No 6317 of 25 May 2012 - website, 19.6.2012

Law of Georgia No 6437 of 12 June 2012 - website, 25.6.2012

Law of Georgia No 2054 of 5 March 2014 – website, 17.3.2014

 

Article 12 - Competence of the relevant state authority

1. General coordination of the activities of compatriots residing abroad and diaspora organisations determined by this Law shall be carried out by the relevant state authority.

2. Main tasks and functions of the relevant state authority shall be defined by an ordinance of the Government of Georgia.

 

Article 13 - Honorary representatives of Georgia for diaspora issues

1. Honorary representatives of Georgia for diaspora issues shall be appointed for a term of three years and shall be dismissed from the position by the head of the relevant state authority. The said term may be extended by the same term under a decision of the relevant state authority.

2. Honorary representatives of Georgia for diaspora issues may be appointed in the entire territory of another state or in any part thereof which is densely populated by compatriots residing abroad. An honorary representative of Georgia for diaspora issues may be appointed for several states.

3. A citizen of Georgia or a citizen of a state of residence may be appointed as an honorary representative of Georgia for diaspora issues, if he/she meets the following requirements:

a) he/she holds certain social status and personal characteristics which are necessary to effectively fulfil the entrusted duties;

b) he/she has been appointed for the state interests of Georgia;

c) he/she has a good command of the official language of the state of residence;

d) he/she is able to support the policy of Georgia in the diaspora of the state of residence and to contribute to the development of economic, scientific, commercial, tourism, cultural, sports and other relations between Georgia and the diaspora, as well as to attract investments to the economy of Georgia.

e) he/she is a compatriot residing abroad.

4. Desirably a person to be appointed as an honorary representative of Georgia for diaspora issues shall have certain merits to Georgia and/or a good command of the official language of Georgia .

5. A person shall be appointed as an honorary representative of Georgia for diaspora issues on the basis of his/her written consent.

6. The authority of an honorary representative of Georgia for diaspora issues shall be terminated :

a) on the basis of a personal application;

b) for the improper performance of the required duties;

c) on the basis of the termination of the status of a compatriot residing abroad ;

d) if his/her citizenship (if he/she has not obtained the citizenship of another country) is lost;

e) for failure to perform the duties due to the health conditions;

f) in the case of his/her death.

7. General coordination of the activities of an honorary representative of Georgia for diaspora issues shall be carried out by the relevant state authority.

8. An honorary representative of Georgia for diaspora issues shall:

a) promote the relationship between Georgia and the relevant diaspora;

b) promote the activities of compatriots residing abroad and diaspora organisations determined by this Law;

c) promote the involvement of diaspora in the ongoing processes in Georgia;

d) promote the protection of the rights and freedoms of compatriots residing abroad within the scope of his/her authority;

e) coordinate projects and programmes of the relevant state authority in the state of residence;

f) take an active part in the activities of diaspora organisations and promote their coordinated operation;

g) provide the relevant state authority with information regarding the developments related to the diaspora;

h) present to the relevant state authority, periodically or upon a request, information regarding the activities performed;

i) promote the relationship between the relevant diaspora and the diaspora organisations of other friendly states represented in the state of residence .

j) perform the tasks of the head of the relevant state authority.

9. An honorary representative of Georgia for diaspora issues shall not be in the public service and shall conduct its activities on a voluntary basis.

10. Under a decision of the head of the relevant state authority, the projects initiated by an honorary representative of Georgia for diaspora issues shall be funded within the appropriations allocated under the annual budget law for the relevant state authority in accordance with the procedure provided for by the legislation of Georgia.

11. Projects initiated by an honorary representative of Georgia for diaspora issues may also be funded within the appropriations under the annual budget law allocated for the Ministries or the Offices of the State Ministers in accordance with the procedure provided for by the legislation of Georgia and on the basis of the recommendation from the relevant state authority.

12. An honorary representative of Georgia for diaspora issues shall collaborate with the state authorities of the state of residence through the assistance and recommendation of the relevant state authority.

13. (Deleted - 22.12.2016, No 190). .

14. The head of the relevant state authority shall be authorised to decide on the creation of working conditions for the honorary representative of Georgia for diaspora issues at the diplomatic representations and/or consulate offices of Georgia.

15. An honorary representative of Georgia for diaspora issues shall visit Georgia periodically but at least once a year at his/her own expense upon the request of the head of the relevant state authority and shall submit a report to the head of the relevant state authority with regard to activities performed.

16. An honorary representative of Georgia for diaspora issues may have deputies who shall be appointed and dismissed by the head of the relevant state authority upon the recommendation of the honorary representative of Georgia for diaspora issues.

17. Deputy honorary representatives of Georgia for diaspora issues shall perform tasks assigned to them by the honorary representative of Georgia for diaspora issues.

Law of Georgia No 190 of 22 December 2016 - website, 29.12.2016

 

Article 14 - Diaspora Organisations

1. Diaspora organisations shall ensure the deepening of cultural and scientific relations between Georgia and compatriots residing abroad, shall contribute to the establishment of Georgian education institutions in the state of residence, the development of educational programmes for teaching the official language of Georgia, and shall contribute to the maintaining of cultural identity and to the successful implementation of joint projects.

2. The following data shall be included in the Register:

a) a full name of a diaspora organisation;

b) a legal address of a diaspora organisation;

c) data regarding the founders of a diaspora organisation;

d) objectives and tasks of a diaspora organisation;

e) the documents that certify the establishment of a diaspora organisation in accordance with the legislation of the state of residence.

3. For the purposes of its registration in the Register a diaspora organisation shall:

a) be created in accordance with the legislation of the state of residence;

b) be represented by at least 2/3 of its founder compatriots residing abroad;

c) ensure the compliance of its objectives and tasks of activities with the state interests of Georgia.

4. The registration in the Register shall be mandatory for the purposes of obtaining the status of a diaspora organisation.

5. Diaspora organisations shall cooperate with the state agencies and participate in different projects and programmes with the assistance and upon the recommendation of the relevant state authority.

Law of Georgia No 190 of 22 December 2016 - website, 29.12.2016

 

Article 15 - Transitional provisions

1. The Government of Georgia shall ensure the compliance of subordinate normative acts that have been adopted prior to the entry of this Law into force with this Law and shall adopt appropriate legal acts in accordance with the provisions of this Law.

2. The President of Georgia shall be requested to declare Ordinance No 761 of the President of Georgia on the Approval of Regulations on an Honorary Representative of Georgia for Diaspora Issues adopted on 17 September 2010 as null and void.

3. The Ministry of Internal Affairs of Georgia shall be deemed as the relevant state authority referred to in this Law.

Law of Georgia No 190 of 22 December 2016 - website, 29.12.2016

 

Article 16 - Entry into force of the Law

This law shall enter into force from 1 March 2012.

 

 

President of Georgia                                                                                                                                                   M.Saakashvili

Tbilisi

24 November 2011

No5301- II