On JSC Partnership Fund

Consolidated versions (20/09/2013 - 31/05/2023)

საქართველოს კანონი

სააქციო საზოგადოების − საპარტნიორო ფონდის შესახებ

    მუხლი 1. სააქციო საზოგადოება − საპარტნიორო ფონდი

1. სააქციო საზოგადოება − საპარტნიორო ფონდი (შემდგომ – ფონდი) არის „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული სააქციო საზოგადოება, რომელიც სახელმწიფომ დააფუძნა.

2. ფონდის საქმიანობაში სახელმწიფოს მონაწილეობა შემოიფარგლება ამ კანონით, „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონითა და ფონდის წესდებით განსაზღვრული აქციონერის უფლებამოსილებით. სახელმწიფო არ მონაწილეობს ფონდის ყოველდღიურ საქმიანობაში და ფონდის საინვესტიციო სტრატეგიის შემუშავებაში.

3. ფონდი თავის საქმიანობაში დამოუკიდებელია და საქმიანობის განხორციელებისას ხელმძღვანელობს „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონით, საქართველოს სამოქალაქო კოდექსით, ამ კანონით, ფონდის წესდებით, საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით.

4. ფონდის მიზნებია:

ა) მოგების მიღება და ფინანსური აქტივების ღირებულების გაზრდა;

ბ) ინვესტიციების მოზიდვა;

გ) სამუშაო ადგილების შექმნა;

დ) შეფერხებული პროექტების დასრულებისათვის ხელის შეწყობა და ახალი პროექტების შემუშავება ან/და დაფინანსება;

ე) განხორციელებულ პროექტებში არსებული თავისი კუთვნილი წილის/აქციების განკარგვა;

ვ) კანონით აუკრძალავი ნებისმიერი სხვა მიზანი.

საქართველოს 2011 წლის 11 ოქტომბრის კანონი №509 9 - ვებგვერდი, 21.10.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 23 დეკემბრის კანონი №5600– ვებგვერდი, 30.12.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 2. ფონდის მიერ პროექტის დაფინანსების სახელმძღვანელო პრინციპები

1. ფონდის საქმიანობის სახელმძღვანელო პრინციპებია:

ა) საინვესტიციო ან სხვა სახის საქმიანობის სტრატეგიისა და მიზნების განსაზღვრა და მათი განხორციელება ფონდის წესდების შესაბამისად;

ბ) საინვესტიციო ან სხვა სახის საქმიანობის განხორციელება გამჭვირვალე და სამართლიანი პროცედურების გამოყენებით, მიუკერძოებლად, საუკეთესო ბიზნესპრაქტიკის გათვალისწინებით.

2. ფონდი პროექტს განიხილავს იმ შემთხვევაში, თუ მისი ღირებულება სოფლის მეურნეობის სფეროში იქნება მინიმუმ 5 მილიონი ლარი, ხოლო არასასოფლო-სამეურნეო სფეროში − მინიმუმ 30 მილიონი ლარი, თუკი ფონდის სამეთვალყურეო საბჭო სხვაგვარად არ გადაწყვეტს.

3. პროექტში მონაწილეობის მსურველმა ფონდის სამეთვალყურეო საბჭოს შესაბამისი გადაწყვეტილების შემთხვევაში უნდა წარმოადგინოს საბანკო გარანტია საინვესტიციო თანხის მინიმუმ 10% - ის ოდენობით.

4. ფონდი არ განიხილავს ისეთ პროექტებს, რომლებიც უშუალოდ შეეხება მომსახურების სფეროს, თუ ფონდის სამეთვალყურეო საბჭო სხვაგვარად არ გადაწყვეტს.

საქართველოს 2011 წლის 11 ოქტომბრის კანონი №509 9 - ვებგვერდი, 21.10.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 23 დეკემბრის კანონი №5600– ვებგვერდი, 30.12.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 3. ფონდის სახსრები და დაფინანსების წყარო

1. ფონდი მოიზიდავს სახსრებს და განკარგავს მათ.

2. ფონდის დაფინანსების წყარო შეიძლება იყოს:

ა) საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტებიდან მოზიდული გრანტები;

ბ) საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტებისგან და სხვა სუბიექტებისგან მიღებული სესხები, რომელთა დაბრუნებისთვისაც ფონდი თავადაა პასუხისმგებელი;

გ) განხორციელებული ინვესტიციებიდან მიღებული შემოსავალი;

დ) სახელმწიფოს მიერ ფონდისათვის გადაცემული კომპანიების ან/და უშუალოდ ფონდის მიერ დაფუძნებული კომპანიების დივიდენდები;

ე) წილებისა და ფასიანი ქაღალდების გაყიდვით მიღებული შემოსავალი;

ვ) ფონდის დამფუძნებლის შენატანები ფონდის კაპიტალში;

ზ) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა სახსრები.

3. ფონდის პასუხისმგებლობა მისი კრედიტორების წინაშე შემოიფარგლება მთელი მისი ქონებით და სახელმწიფო, როგორც ფონდის აქციონერი, პასუხს არ აგებს ფონდის ვალდებულებებისათვის.

საქართველოს 2011 წლის 11 ოქტომბრის კანონი №509 9 - ვებგვერდი, 21.10.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 4. პროექტში ფონდის მონაწილეობის ფორმა

1. პროექტის განხორციელების შემდეგ ფონდი ახდენს თავისი წილის არანაკლებ 25%-ის განკარგვას.

2. წილის გასხვისების შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება ამ კანონითა და ფონდის წესდებით დადგენილი წესით.

3. ფონდის წილობრივი მონაწილეობით დაფუძნებულ კომპანიაში პარტნიორულ უფლებამოსილებათა გადანაწილების, პროექტში ფონდის წილობრივი მონაწილეობის ფორმისა და წილის ოდენობის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს ფონდის სამეთვალყურეო საბჭო ფონდის წესდებით დადგენილი წესით.

4. პროექტის დაფინანსება ხორციელდება კერძო სექტორის თანადაფინანსებით, მათ შორის, კაპიტალშენატანებით, სესხის, გარანტიის (თავდებობის) გაცემით ან სხვაგვარად. კერძო სექტორის თანადაფინანსება შეიძლება არ მოიცავდეს პროექტის განსახორციელებლად საჭირო მოსამზადებელი სამუშაოების ჩატარებას. პროექტის დაფინანსება შესაძლებელია განხორციელდეს თანადაფინანსების გარეშეც.

საქართველოს 2011 წლის 23 დეკემბრის კანონი №5600– ვებგვერდი, 30.12.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 41 . საგადასახადო რეჟიმი

ფონდის საქმიანობაზე ვრცელდება საქართველოს საგადასახადო კოდექსი ს მოქმედება .

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 5. ფონდის მმართველობის სტრუქტურა

1. ფონდის მმართველობითი ორგანოებია: სამეთვალყურეო საბჭო და აღმასრულებელი ორგანო.

2. ფონდის საკონსულტაციო ორგანოა საინვესტიციო საბჭო.

    მუხლი 6. სამეთვალყურეო საბჭო

1. სამეთვალყურეო საბჭო შედგება საქართველოს მთავრობის წარმომადგენლებისგან და კერძო სექტორიდან მოწვეული პირ ები სგან.

2. სამეთვალყურეო საბჭოს ხელმძღვანელობს საქართველოს        პრემიერ-მინისტრი.

3. სამეთვალყურეო საბჭოს შემადგენლობას განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა.

31 . სამეთვალყურეო საბჭოს წევრებად კერძო სექტორიდან მოსაწვევი პირების შერჩევის პირობები განისაზღვრება ფონდის წესდებით. 

4. სამეთვალყურეო საბჭო, საინვესტიციო საბჭოს მიერ წარდგენილი წინადადებებისა და რეკომენდაციების საფუძველზე, ხმათა უმრავლესობით იღებს საბოლოო გადაწყვეტილებას პროექტის დაფინანსების შესახებ.

5. სამეთვალყურეო საბჭო ახორციელებს დამტკიცებული პროექტის მართვის მონიტორინგს, ასევე ფონდის წესდებით განსაზღვრულ სხვა უფლებამოსილებებს.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1256 – ვებგვერდი, 01.10.2013წ.

    მუხლი 7. აღმასრულებელი ორგანო

1. აღმასრულებელი ორგანოს ძირითადი ფუნქციებია პროექტების შემუშავება, ფონდის სამეთვალყურეო საბჭოსთვის წარდგენა და დამტკიცებული პროექტების მართვა, ასევე ფონდის წესდებითა და სამეთვალყურეო საბჭოს მიერ განსაზღვრული სხვა უფლებამოსილებების განხორციელება.

2. პროექტს ხელმძღვანელობს მთავარი აღმასრულებელი, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სამეთვალყურეო საბჭო.

3. აღმასრულებელი ორგანო თავის სტრუქტურასა და თავისი წევრების რაოდენობას უთანხმებს სამეთვალყურეო საბჭოს.

4. მთავარი აღმასრულებელი უშუალოდ ხელმძღვანელობს პროექტის განხორციელებას.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 8. საინვესტიციო საბჭო

1. საინვესტიციო საბჭო არის სამეთვალყურეო საბჭოსთან არსებული ფონდის საკონსულტაციო ორგანო, რომლის ძირითადი ფუნქციაა პროექტის ეფექტიანობისა და მდგრადობის შეფასება, წინადადებებისა და რეკომენდაციების მომზადება და სამეთვალყურეო საბჭოსათვის წარდგენა.

2. საინვესტიციო საბჭო შედგება ექსპერტებისაგან და კერძო სექტორის წარმომადგენლებისაგან.

3. საინვესტიციო საბჭოს წევრთა რაოდენობასა და შემადგენლობას ამტკიცებს სამეთვალყურეო საბჭო.

    მუხლი 9. ფონდის ანგარიშგება

ფონდის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე საქართველოს მთავრობას წელიწადში ერთხელ წარუდგენს ანგარიშს წლის განმავლობაში ფონდის მიერ განხორციელებული საქმიანობის შესახებ. ფონდი ვალდებულია ყოველ წელს გამოაქვეყნოს წლიური აუდიტური ფინანსური ანგარიშგების ფორმა.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6  – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.   
საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1256 – ვებგვერდი, 01.10.2013წ.

    მუხლი 10. ფონდის ლიკვიდაცია

ფონდის ლიკვიდაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

საქართველოს 2012 წლის 2 მარტის კანონი №574 6 – ვებგვერდი, 15.03.2012წ.

    მუხლი 11. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

საქართველოს პრეზიდენტი        . სააკაშვილი

თბილისი,

2011 წლის 8 აპრილი.

№4 522 I

Закон Грузии

 

Об акционерном обществе – Партнерском фонде

 

Статья 1. Акционерное общество – Партнерский фонд (203.2012№5746)

1. Акционерное общество – Партнерский фонд (далее – Фонд) является акционерным обществом, определенным Законом Грузии «О предпринимателях», учрежденным государством.

2. Участие государства в деятельности Фонда ограничивается полномочиями акционера, определенными настоящим Законом, Законом Грузии «О предпринимателях» и уставом Фонда. Государство не участвует в ежедневной деятельности Фонда и разработке инвестиционной стратегии Фонда.

3. Фонд в своей деятельности независим и при осуществлении деятельности руководствуется Законом Грузии «О предпринимателях», Гражданским кодексом Грузии, настоящим Законом, уставом Фонда, другими законодательными и подзаконными нормативными актами Грузии.

4. Целями Фонда являются:

а) получение прибыли и рост стоимости финансовых активов;

б) привлечение инвестиций;

в) создание рабочих мест;

г) содействие завершению проектов, осуществляемых с задержками, и разработка или (и) финансирование новых проектов;

д) распоряжение принадлежащей ему долей (акциями) в осуществленных проектах;

е) любая другая цель, не запрещенная законом.

 

Статья 2. Руководящие принципы финансирования проекта Фондом

 1. Руководящими принципами деятельности Фонда являются: ( 2.03.2012№5746)

а) определение стратегии и целей инвестиционной или иного рода деятельности и их осуществление в соответствии с уставом Фонда;

б) осуществление инвестиционной или иного рода деятельности с помощью прозрачных и справедливых процедур, беспристрастно, с учетом наилучшей бизнес-практики.

2. Фонд рассматривает проект в случае, если его стоимость в сфере сельского хозяйства составляет как минимум 5 миллионов лари, а в несельскохозяйственной сфере – как минимум 30 миллионов лари, если Наблюдательным советом Фонда не решено иное.(2.03.2012№5746)

 3. Лица, желающие принять участие в проекте, в случае соответствующего решения Наблюдательного совета Фонда должны представить банковскую гарантию в размере как минимум 10 процентов инвестиционной суммы ( №5600, 23.12.2011).

4. Фонд не рассматривает проекты, непосредственно касающиеся сферы услуг, если Наблюдательным советом Фонда не решено иное. ( 2.03.2012№5746)

 

 Статья 3. Средства Фонда и источник финансирования

1. Фонд способен привлекать средства и распоряжаться ими.

2. Источниками финансирования Фонда могут быть: ( 2.03.2012№5746)

а) гранты от международных финансовых институтов;

б) займы, полученные от международных финансовых институтов и других субъектов, за возврат которых ответствен сам Фонд;

в) доход от осуществленных инвестиций;

г) дивиденды компаний, переданных Фонду государством, или (и) компаний, непосредственно учрежденных Фондом;

д) доход, полученный от продажи долей и ценных бумаг;

е) взносы учредителя Фонда в капитал Фонда;

ж) другие средства, разрешенные законодательством Грузии.

3. Ответственность Фонда перед его кредиторами ограничивается всем его имуществом, и государство как акционер Фонда не несет ответственности за обязательства Фонда. ( 2.03.2012№5746)

 

Статья 4. Форма участия Фонда в проекте

1. После осуществления проекта Фонд распоряжается не менее 25 процентами своей доли ( №5600, 23.12.2011).

2. Решение об отчуждении доли принимается в порядке, установленном настоящим Законом и уставом Фонда. ( 2.03.2012№5746)

 3. Решения о распределении партнерских полномочий в компаниях, основанных при долевом участии Фонда, о форме долевого участия Фонда в проекте и размере доли принимает Наблюдательный совет Фонда в порядке, определенном уставом Фонда. (2.03.2012№5746)

4. Финансирование проекта осуществляется путем совместного финансирования частного сектора, в том числе – в форме капиталовложений, предоставления займа, гарантии (поручительства) или иным образом. Совместное финансирование частного сектора может не охватывать проведение подготовительных работ, необходимых для осуществления проекта. Финансирование проекта может производиться и без совместного финансирования. ( 2.03.2012№5746)

 

Статья 41. Налоговый режим ( 2.03.2012№5746)

На деятельность Фонда распространяется действие Налогового кодекса Грузии.

 

 Статья 5. Структура управления Фондом

1. К управленческим органам Фонда относятся Наблюдательный совет и исполнительный орган.

2. Консультативным органом Фонда является инвестиционный совет.

 

Статья 6. Наблюдательный совет

1. В состав Наблюдательного совета входят представители Правительства Грузии и приглашенные лица от частного сектора. ( 2.03.2012№5746)

 2. Наблюдательный совет возглавляет Премьер-министр Грузии.

3.Состав Наблюдательного совета определяет Правительство Грузии.(20.09.2013№1256)

 31. Условия подбора приглашаемых лиц от частного сектора в качестве членов Наблюдательного совета определяются уставом Фонда. ( 2.03.2012№5746)

 4. Наблюдательный совет на основании предложений и рекомендаций, представленных инвестиционным советом, большинством голосов принимает окончательное решение о финансировании проекта.

5. Наблюдательный совет осуществляет мониторинг управления утвержденным проектом, а также другие полномочия, определенные уставом Фонда. ( 2.03.2012№5746)

 

 Статья 7. Исполнительный орган

1. Основными функциями исполнительного органа являются разработка проектов, их представление Наблюдательному совету Фонда и управление утвержденными проектами, а также осуществление других полномочий, определенных уставом Фонда и его Наблюдательным советом. ( 2.03.2012№5746)

2. Проектом руководит главный исполнитель, которого назначает на должность и освобождает от должности Наблюдательный совет.

3. Исполнительный орган согласовывает с Наблюдательным советом свою структуру и число своих членов.

4. Главный исполнитель непосредственно руководит осуществлением проекта.

 

Статья 8. Инвестиционный совет

1. Инвестиционный совет является консультативным органом Фонда, существующим при Наблюдательном совете, основные функции которого – оценка эффективности и устойчивости проекта, подготовка предложений и рекомендаций и их представление в Наблюдательный совет.

2. В инвестиционный совет входят эксперты и представители частного сектора.

3. Число членов и состав инвестиционного совета утверждает Наблюдательный совет.

 

Статья 9. Отчетность Фонда ( 20.09.2013№1256)

Председатель Наблюдательного совета Фонда один раз в год представляет Правительству Грузии отчет о деятельности, осуществленной Фондом в течение года. Фонд обязан ежегодно опубликовывать форму годовой аудиторской финансовой отчетности.

 

Статья 10. Ликвидация Фонда ( 2.03.2012№5746)

Ликвидация Фонда осуществляется в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

 Статья 11. Введение Закона в действие

Настоящий Закон ввести в действие по опубликовании.

 

 

 Президент Грузии                                                                                 Михаил Саакашвили

 

Тбилиси

8 апреля 2011 года

№4522-Iс