Структура документа
View explanations
Связанный документы
Отметки документа
Консолидированный публикации
Консолидированная версия (15/07/2020 - 21/09/2023)
|
თავდაცვის ძალების რეზერვისა და სამხედრო სარეზერვო სამსახურის შესახებ
საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
|
თავი I. ზოგადი დებულებანი
მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო და მიზანი 1. ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს თავდაცვის ძალების რეზერვის ორგანიზებისა და სამხედრო სარეზერვო სამსახურის გავლის წესებს. 2. ამ კანონის მიზანია საქართველოს თავდაცვის ძალების რეზერვის მართვის ეფექტიანი და მოქნილი სისტემის ჩამოყალიბება, სამობილიზაციო რესურსის (რეზერვისტების) ოპტიმალური გამოყენება, რეზერვისტების მომზადებისა და საქართველოს თავდაცვის ძალებისათვის კანონით განსაზღვრული ღონისძიებების განხორციელებაში აქტიური მონაწილეობის უზრუნველყოფა. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 2. თავდაცვის ძალების რეზერვის დანიშნულება თავდაცვის ძალების რეზერვი იქმნება თავდაცვის ძალების გასაძლიერებლად და მხარდასაჭერად. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 3. სამხედრო სარეზერვო სისტემის ფუნქციონირებისთვის აუცილებელი დოკუმენტები სამხედრო სარეზერვო სისტემა ფუნქციონირებს საქართველოს ეროვნული თავდაცვის მზადყოფნის გეგმის, თავდაცვის ძალების სამობილიზაციო გეგმის, ამ კანონისა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების საფუძველზე. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 4. სამხედრო სარეზერვო სამსახურის სახეები 1. სამხედრო სარეზერვო სამსახურის სახეებია: ა) აქტიური სარეზერვო სამსახური (აქტიური რეზერვი); ბ) სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახური (სამობილიზაციო რეზერვი). 2. აქტიური რეზერვი შედგება: ა) პროფესიული ძალების რეზერვისგან; ბ) ტერიტორიული რეზერვისგან; გ) სპეციალისტთა რეზერვისგან. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 5. სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხული პირის ასაკი სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხული პირის ასაკია: ა) პროფესიული ძალების რეზერვში ჩარიცხული პირისა − 50 წლამდე; ბ) ტერიტორიულ რეზერვში ჩარიცხული პირისა − 55 წლამდე; გ) სპეციალისტთა რეზერვში ჩარიცხული პირისა − 65 წლამდე; დ) სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხული პირისა − 60 წლამდე. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
თავი II. აქტიური სარეზერვო სამსახური
მუხლი 6. აქტიური სარეზერვო სამსახურის საერთო პირობები 1. აქტიური სარეზერვო სამსახური ნებაყოფლობითია. 2. აქტიურ სარეზერვო სამსახურში მისაღებ პირთან (აქტიურ რეზერვისტთან) ფორმდება კონტრაქტი. 3. პირი კონტრაქტის გაფორმების შემდეგ ირიცხება აქტიურ რეზერვში და ითვლება სამხედრო სამსახურში გაწვეულად. აქტიური რეზერვისტი ვალდებულია დადგენილი წესით გაიაროს სპეციალური მომზადება, გამოძახების შემთხვევაში გამოცხადდეს მითითებულ დროსა და ადგილას, შეასრულოს კონტრაქტითა და საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული მოვალეობები. 4. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხულ პირებს აღრიცხავს საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო თავდაცვის ძალების მოსამსახურეთა აღრიცხვისათვის დადგენილი წესის შესაბამისად. 5. პირი აქტიურ რეზერვში ირიცხება საკონტრაქტო სამსახურის რიგითის სამხედრო წოდებით (თუ არ აქვს სამხედრო წოდება) ან მინიჭებული სამხედრო წოდებით. 6. აქტიურ სარეზერვო სამსახურში მიიღება პირი, რომელიც აკმაყოფილებს ამ კატეგორიის პირთათვის განსაზღვრულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს. აქტიურ სარეზერვო სამსახურში მისაღებ პირთა შერჩევის წესი და საკვალიფიკაციო მოთხოვნები მტკიცდება საქართველოს თავდაცვის მინისტრის (შემდგომ − მინისტრი) ნორმატიული აქტით. 7. აქტიურ სარეზერვო სამსახურში მისაღებ პირთა რაოდენობას, საქართველოს ეროვნული თავდაცვის მზადყოფნის გეგმისა და თავდაცვის ძალების სამობილიზაციო გეგმის გათვალისწინებით, საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს (შემდგომ − სამინისტრო) წარდგინებით ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა. 8. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხული პირის გამოძახებას უზრუნველყოფს ის ქვედანაყოფი, რომელშიც აქტიური რეზერვისტი ირიცხება. პირის გამოძახება შესაძლებელია ტექნიკური ან კომუნიკაციის სხვა საშუალების გამოყენებით. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხულ პირთა გამოძახების წესი მტკიცდება მინისტრის ნორმატიული აქტით. 9. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხული პირის უფლებები და მოვალეობები, კონტრაქტის ვადა, შრომის ანაზღაურების პირობები, აგრეთვე კონტრაქტის არასაპატიო მიზეზით ვადამდე შეწყვეტისას პასუხისმგებლობა განისაზღვრება კონტრაქტით. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხულ პირთან გასაფორმებელი კონტრაქტის ფორმა მტკიცდება მინისტრის ნორმატიული აქტით. 10. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხული პირის ყოველთვიური შრომის ანაზღაურება შეადგენს მისი წოდებრივი სარგოს 20%-ს, ხოლო გამოძახების და სამხედრო სამსახურის გავლის პერიოდში − შრომის ანაზღაურების სრულ ოდენობას. აღნიშნული პირის შრომის ანაზღაურების ხარჯები ფინანსდება სამინისტროს ასიგნებებიდან. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხულ პირს უფლება აქვს, უარი თქვას ამ პუნქტით გათვალისწინებულ შრომის ანაზღაურებაზე. 11. აქტიურ რეზერვში ჩარიცხული პირის გამოძახების და სამხედრო სამსახურის გავლის პერიოდი კალენდარული წლის განმავლობაში არ უნდა აღემატებოდეს 45 დღეს, გარდა საომარი მდგომარეობისა ან საგანგებო მდგომარეობისა, აგრეთვე საგანგებო სიტუაციისა. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 7. პროფესიული ძალების რეზერვი 1. პროფესიული ძალების რეზერვი იქმნება რეზერვისტის თავდაცვის ძალების შემადგენლობაში დაუყოვნებლივ ჩართვის, მაღალი საბრძოლო მომზადებისა და საბრძოლო მზადყოფნის, თავდაცვის ძალების ქვედანაყოფების გაძლიერებისა და მხარდაჭერის მიზნით. 2. პროფესიული ძალების რეზერვში მიიღება საქართველოს თავდაცვის ძალების სამხედრო სავალდებულო, საკონტრაქტო (პროფესიული) და კადრის სამხედრო სამსახურებიდან, აგრეთვე სამართალდამცავი სისტემის/აღმასრულებელი ხელისუფლების სპეციალური დანიშნულების დაწესებულებათა სისტემის საბრძოლო ქვედანაყოფიდან დათხოვნილი პირი. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 8. ტერიტორიული რეზერვი 1. ტერიტორიული რეზერვი იქმნება მცირე სამობილიზაციო დროში თავდაცვის ძალების დამატებითი საბრძოლო მხარდაჭერისა და საბრძოლო უზრუნველყოფის, რაოდენობრივი ზრდის და ტერიტორიული თავდაცვის ორგანიზების მიზნით. 2. ტერიტორიული რეზერვი შედის თავდაცვის ძალების ეროვნული გვარდიის (შემდგომ − ეროვნული გვარდია) შემადგენლობაში და ორგანიზებულია ტერიტორიული თავდაცვის ქვედანაყოფებში, რომლებიც, თავის მხრივ, შედგება სამანევრო ელემენტებისგან, აგრეთვე დასახული ამოცანებისა და გეოგრაფიული არეალისთვის მორგებული ტერიტორიული რაზმებისგან. 3. ტერიტორიული რეზერვი კომპლექტდება შესაბამის მუნიციპალიტეტებში რეგისტრირებულ პირთაგან, რომლებიც აკმაყოფილებენ ამ კანონის მე-6 მუხლის მე-6 პუნქტის შესაბამისად განსაზღვრულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს. 4. პირს, რომელსაც საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გადავადებული აქვს სამხედრო სავალდებულო სამსახური და რომლის ასაკი არ აღემატება 22 წელს, უფლება აქვს, იმსახუროს ტერიტორიულ რეზერვში. ერთი კონტრაქტის ვადის დასრულების შემდეგ მას სამხედრო სავალდებულო სამსახური მოხდილად ჩაეთვლება. კონტრაქტის არასაპატიო მიზეზით ვადამდე შეწყვეტის შემთხვევაში აღნიშნულ პირს არ უნარჩუნდება სამხედრო სარეზერვო სამსახურში მიღებული წოდება. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
საქართველოს 2020 წლის 15 ივლისის კანონი №7012-რს – ვებგვერდი, 28.07.2020წ. მუხლი 9. სპეციალისტთა რეზერვი 1. სპეციალისტთა რეზერვი იქმნება თავდაცვის ძალების სპეციფიკური მოთხოვნებისა და ამოცანების შესასრულებლად, შესაბამისი სამოქალაქო სპეციალობის მქონე პირთაგან. 2. თავდაცვის ძალების საჭიროებისათვის სამოქალაქო სპეციალობათა ნუსხას, რომელიც უნდა შეესაბამებოდეს ამ კანონის მე-3 მუხლით გათვალისწინებულ დოკუმენტებს, თავდაცვის ძალების მეთაურის წარდგინებით, ნორმატიული აქტით ამტკიცებს მინისტრი. 3. სპეციალისტთა რეზერვში შეიძლება ჩაირიცხოს მაღალი კვალიფიკაციის, შესაბამისი სპეციალობის მქონე პირი, რომელიც აკმაყოფილებს ამ კანონის მე-6 მუხლის მე-6 პუნქტის შესაბამისად განსაზღვრულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
თავი III. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახური
მუხლი 10. სამობილიზაციო რეზერვის დაკომპლექტება 1. სამობილიზაციო რეზერვის ძირითადი დანიშნულებაა თავდაცვის ძალების გაძლიერება და დანაკარგების შევსება. 2. სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხვას ექვემდებარება პირი, რომელიც: ა) საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად დათხოვნილია რეზერვში და აქტიურ რეზერვში არ ირიცხება; ბ) „სამხედრო ვალდებულებისა და სამხედრო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის 29-ე ან 30-ე მუხლის საფუძველზე სარგებლობს სამხედრო სამსახურში გაწვევისაგან განთავისუფლების ან სამხედრო სამსახურში გაწვევის გადავადების უფლებით და რომელსაც შეუსრულდა 27 წელი ან რომელმაც აღნიშნული ასაკის მიღწევამდე გამოთქვა სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხვის სურვილი, თუ ამ კანონით სხვა რამ არ არის გათვალისწინებული. 3. პირი, რომელიც სინდისის, აღმსარებლობის ან/და რწმენის თავისუფლების მოტივით უარს აცხადებს სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხვაზე, ჩაირიცხება „არასამხედრო, ალტერნატიული შრომითი სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრულ რეზერვში. 4. 60 წელს გადაცილებული პირი, თავისი სურვილის შემთხვევაში, შეიძლება დარჩეს ან ჩაირიცხოს სამობილიზაციო რეზერვში. 5. სამობილიზაციო რეზერვის დაკომპლექტებისას გათვალისწინებული უნდა იქნეს სახელმწიფო და საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ინტერესები. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 11. სამობილიზაციო რეზერვის მართვის სისტემა 1. სამობილიზაციო რეზერვის მართვის სისტემა მოიცავს: ა) სამობილიზაციო რეზერვისტების აღრიცხვის, გაწვევის, გამოძახების, მომზადების, ტრანსპორტირებისა და მართვის პროცესებს, რომლებიც გაზრდის სამობილიზაციო რეზერვისტების ოპტიმალური გადანაწილებისა და გამოყენების, ქვედანაყოფების გაძლიერების და დანაკარგების უწყვეტი შევსების შესაძლებლობებს; ბ) „არასამხედრო, ალტერნატიული შრომითი სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრულ რეზერვში ჩარიცხულ პირთა აღრიცხვის, გაწვევის, გამოძახების, მომზადების, ტრანსპორტირებისა და მართვის პროცესებს. 2. სამობილიზაციო რეზერვისტების აღრიცხვა, შესაბამისი კრიტერიუმების (საცხოვრებელი ადგილის, განათლების, პროფესიის, სპეციალობის ან/და სხვა კრიტერიუმის) მიხედვით სისტემატიზაცია და კატეგორიზაცია ხდება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით დამტკიცებული წესით, სამობილიზაციო რეზერვის ელექტრონული მართვის სისტემის მეშვეობით, რომელსაც მართავს სამინისტრო. 3. გამოძახების შემდეგ სამობილიზაციო რეზერვის მართვისათვის პასუხისმგებელია ეროვნული გვარდია.
მუხლი 12. სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხულ პირთა გაწვევა 1. სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხულ პირთა სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურში გაწვევა ხდება: ა) საომარი მდგომარეობის დროს; ბ) საგანგებო მდგომარეობის, აგრეთვე საგანგებო სიტუაციის დროს; გ) სამობილიზაციო მზადყოფნის შემოწმების ან/და რეზერვისტების მომზადების მიზნით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტის: ა) „ა“ და „ბ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხულ პირთა გაწვევის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს და გაწვევის ვადას განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა; ბ) „გ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხულ პირთა გაწვევის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს მინისტრი. აღნიშნულ პირთა გაწვევის ვადა კალენდარული წლის განმავლობაში არ უნდა აღემატებოდეს 45 დღეს. 3. პირთა სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურში გაწვევა ხდება თავდაცვის ძალების მიერ განსაზღვრული რაოდენობისა და კატეგორიის მიხედვით. 4. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლის ადგილი განისაზღვრება გენერალური შტაბის მიერ შემუშავებული გეგმით, რომელსაც ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით ამტკიცებს მინისტრი. 5. სამინისტრო უფლებამოსილია უზრუნველყოს სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხული პირის შემკრები პუნქტიდან მიმღებ პუნქტში გადაყვანა, თუ მუნიციპალიტეტის მერიის შესაბამისი სტრუქტურული ერთეული/ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის რაიონის შესაბამისი სტრუქტურული ერთეული (შემდგომ − მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახური) აღნიშნული ფუნქციის დროულად განხორციელებას ვერ უზრუნველყოფს. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 13. სამობილიზაციო რეზერვში გასაწვევ/გამოსაძახებელ პირთა რაოდენობა, კატეგორია და შერჩევის კრიტერიუმები 1. სამობილიზაციო რეზერვში გაწვევისათვის გასაწვევ/გამოსაძახებელ პირთა რაოდენობა და კატეგორია განისაზღვრება თავდაცვის ძალების მეთაურის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით, ხოლო პირთა შერჩევის კრიტერიუმების პრიორიტეტულობა განისაზღვრება მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით. 2. სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხული პირის გამოძახება ხდება ელექტრონული მართვის სისტემის მეშვეობით, ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული შერჩევის კრიტერიუმების შესაბამისად ჩამოყალიბებული პრიორიტეტული სიის მიხედვით. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 14. სამობილიზაციო რეზერვში გამოძახებული პირის უფლებამოსილება 1. სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხულ პირს გამოძახებისას უფლება აქვს, მიიღოს ინფორმაცია სამობილიზაციო რეზერვში გაწვევის მიზნის, სამხედრო სარეზერვო სამსახურისგან გათავისუფლების ან სამხედრო სარეზერვო სამსახურის გავლის გადავადების, სამხედრო სარეზერვო სამსახურში გამოუცხადებლობის შედეგების შესახებ. 2. სამობილიზაციო რეზერვში გამოძახებული პირი ვალდებულია: ა) შეტყობინების მიღებისას გამოცხადდეს შემკრებ პუნქტში მითითებულ დროსა და ადგილას; ბ) შემკრებ პუნქტში გამოცხადების შემდეგ შეასრულოს მუნიციპალიტეტის ან/და სამინისტროს უფლებამოსილი პირის მითითებები.
თავი IV. რეზერვისტების მომზადება, რეზერვისტის მიერ სამხედრო ფიცის დადება
მუხლი 15. რეზერვისტების მომზადება 1. რეზერვისტების მომზადების მიზანია სასწავლო-ტექნიკური საშუალებების გამოყენებით, გეგმაზომიერად ცოდნის მიცემითა და უნარ-ჩვევების გამომუშავებით: ა) თავდაცვის ძალებისათვის გაწვრთნილი, შესაბამისი სამხედრო-სააღრიცხვო სპეციალობებით მომზადებული, მაღალი პროფესიული დონის რეზერვის ჩამოყალიბება; ბ) რეზერვის სამეთაურო რგოლის − ოფიცერთა და სერჟანტთა შემადგენლობის დაკომპლექტება, აქტიური მომზადება და გადამზადება; გ) რეზერვისტების ინდივიდუალურად, მაღალ დონეზე მომზადება. 2. რეზერვისტის მომზადება ხდება მის მიერ სამხედრო შეკრების გავლის დროს, როდესაც რეზერვისტი გადის მინისტრის ნორმატიული აქტით დამტკიცებულ სპეციალური მომზადების პროგრამას. 3. რეზერვისტების მომზადების დროს სათანადო ყურადღება ეთმობა რეზერვისტების ფიზიკური შესაძლებლობებისა და ფსიქოლოგიური დატვირთვის ატანის უნარის გამომუშავებას, რაც მათ მიერ დასახული ამოცანის წარმატებით შესრულების აუცილებელი წინაპირობაა. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 16. რეზერვისტების მომზადებისათვის პასუხისმგებელი ქვედანაყოფები სამხედრო სარეზერვო სამსახურისა და რეგულარული თავდაცვის ძალების საბრძოლო უნარების თავსებადობის მიზნით აქტიური რეზერვისტების მომზადებას უზრუნველყოფენ სამინისტროს სისტემის შესაბამისი ქვედანაყოფები, ხოლო სამობილიზაციო რეზერვისტების მომზადებას უზრუნველყოფს ეროვნული გვარდია. საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3579 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
მუხლი 17. რეზერვისტის მიერ სამხედრო ფიცის დადება 1. რეზერვში ჩარიცხული საქართველოს მოქალაქე სამხედრო ფიცს დებს სამხედრო შეკრების გავლის დროს, თუ მას სამხედრო ფიცი დადებული არ აქვს. 2. საქართველოში სტატუსის მქონე მოქალაქეობის არმქონე პირი სამხედრო ფიცის დადების ნაცვლად იღებს დადგენილ წერილობით ვალდებულებას, რომლის ტექსტს განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა.
თავი V. მუნიციპალიტეტისათვის სახელმწიფოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილებები
მუხლი 18. მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახურის მიერ სამობილიზაციო რეზერვისტების აღრიცხვა 1. სამობილიზაციო რეზერვისტებს საქართველოს მთავრობის მიერ დადგენილი წესით აღრიცხავს მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახური. 2. სამობილიზაციო რეზერვისტების აღრიცხვა ხდება სამინისტროს ელექტრონული მართვის სისტემის მეშვეობით.
მუხლი 19. მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახურის მიერ სამობილიზაციო რეზერვისტების გამოძახება 1. სამობილიზაციო რეზერვში ჩარიცხულ პირს (სამობილიზაციო რეზერვისტს) გამოიძახებს მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახური ამ კანონის მე-13 მუხლის მოთხოვნათა გათვალისწინებით. 2. სამხედრო სარეზერვო სამსახურის მიზნების განსახორციელებლად მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახური უზრუნველყოფს სამობილიზაციო რეზერვისტების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გამოძახებას და შემკრები პუნქტიდან მიმღებ პუნქტში გადაყვანას. 3. მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილმა სამსახურმა შესაძლებელია ტექნიკური ან კომუნიკაციის სხვა საშუალების გამოყენებით შემკრებ პუნქტში გამოიძახოს სამობილიზაციო რეზერვისტი. ასეთ შემთხვევაში მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილმა სამსახურმა ხელი უნდა შეუწყოს ამ პუნქტის შესაბამისად გამოძახებულ პირს დამსაქმებლისათვის სამსახურში საპატიო მიზეზით გამოუცხადებლობის თაობაზე ინფორმაციის მიწოდებაში. 4. ამ მუხლის შესაბამისად გამოძახებული პირი გამოძახების მომენტიდან ითვლება სამობილიზაციო რეზერვში გაწვეულად.
მუხლი 20. სამობილიზაციო რეზერვში გაწვეული პირის ჯანმრთელობის მდგომარეობის შემოწმება სამობილიზაციო რეზერვში გაწვეული პირის ჯანმრთელობის მდგომარეობის შემოწმება (გადამოწმება) ხდება მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახურის ხელთ არსებულ მონაცემებზე დაყრდნობით ან/და გამოძახების შემდეგ სამობილიზაციო რეზერვისტის სამხედრო-სამედიცინო შემოწმების დროს, რომელიც ტარდება წვევამდელისათვის „სამხედრო ვალდებულებისა და სამხედრო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებული პროცედურების შესაბამისად.
მუხლი 21. სამობილიზაციო კომისიის გადაწყვეტილებები 1. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურისგან გათავისუფლების ან სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლის გადავადების შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს მუნიციპალიტეტის სამობილიზაციო კომისია, ხოლო ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტში − ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის შესაბამისი რაიონის სამობილიზაციო კომისია. 2. სამობილიზაციო კომისიის შემადგენლობაში შედიან: ა) კომისიის თავმჯდომარე − მუნიციპალიტეტის მერი, ხოლო ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის რაიონში − შესაბამისი რაიონის გამგებელი; ბ) კომისიის თავმჯდომარის მოადგილე − საჯარო სამართლის იურიდიული პირის − ვეტერანების საქმეთა სახელმწიფო სამსახურის წარმომადგენელი; გ) კომისიის წევრი − მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახურის მოსამსახურე ან მოსამსახურეები, რომელთა შემადგენლობა და რაოდენობა განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილების შესაბამისად; დ) კომისიის მდივანი − მუნიციპალიტეტის უფლებამოსილი სამსახურის მოსამსახურე. 3. სამობილიზაციო კომისია სამობილიზაციო რეზერვში გამოძახებულ პირთან დაკავშირებით იღებს ერთ-ერთ შემდეგ გადაწყვეტილებას: ა) სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურისგან გათავისუფლების და სამხედრო აღრიცხვიდან მოხსნის შესახებ; ბ) სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლის გადავადების შესახებ; გ) ამ პუნქტის „ა“ და „ბ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებულ გადაწყვეტილებებზე უარის თქმის შესახებ. 4. სამობილიზაციო კომისიის შექმნისა და საქმიანობის წესი განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით. 5. პირის სამობილიზაციო რეზერვში გამოძახება ან/და სამობილიზაციო კომისიის გადაწყვეტილება შეიძლება გასაჩივრდეს სასამართლოში. პირის სამობილიზაციო რეზერვში გამოძახების ან/და სამობილიზაციო კომისიის გადაწყვეტილების სასამართლოში გასაჩივრება არ აჩერებს აღნიშნული აქტების მოქმედებას.
მუხლი 22. მუნიციპალიტეტისათვის სახელმწიფოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილებები 1. ამ კანონით მუნიციპალიტეტისათვის განსაზღვრული უფლებამოსილებები არის მუნიციპალიტეტისათვის სახელმწიფოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილებები. 2. ამ კანონით მუნიციპალიტეტისათვის სახელმწიფოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილებების განხორციელებას სახელმწიფო დარგობრივ ზედამხედველობას საქართველოს ორგანული კანონის „ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსი“ შესაბამისად უწევს საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრო.
თავი VI. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურისგან გათავისუფლება და სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლის გადავადება
მუხლი 23. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურისგან გათავისუფლება სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურისგან თავისუფლდება: ა) სამხედრო-სააღრიცხვო სპეციალობის არმქონე ქალი; ბ) ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო სამხედრო სამსახურისათვის უვარგისად ცნობილი პირი; გ) 60 წლის ასაკს მიღწეული პირი.
მუხლი 24. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლის გადავადება 1. სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლა გადაუვადდება: ა) პირს, რომლის კმაყოფაზეა ოჯახის (მშობელი, მეუღლე, შვილი, გერი, პირთან მუდმივად მცხოვრები სხვა პირი) შრომისუუნარო წევრი ან არასრულწლოვანი პირი, რომელიც მუდმივ მზრუნველობას საჭიროებს და რომელსაც არ ჰყავს სხვა კანონიერი წარმომადგენელი ან კანონით გათვალისწინებული სხვა პირი, რომელსაც ევალება და შეუძლია მისი მოვლა-პატრონობა; ბ) პირს, რომელიც სამობილიზაციო რეზერვში გაწვევის დღისათვის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით რეგისტრირებულია საქართველოს პრეზიდენტობის, საქართველოს პარლამენტის, ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი წარმომადგენლობითი ორგანოს ან მუნიციპალიტეტის წარმომადგენლობითი ორგანოს წევრობის კანდიდატად, მუნიციპალიტეტის მერობის კანდიდატად − შესაბამისი არჩევნების საბოლოო შედეგების ოფიციალურად გამოქვეყნებამდე; გ) პირს, რომლის საქმიანობა დაკავშირებულია სასოფლო-სამეურნეო საქმიანობით მოწეული მოსავლის აღებასთან − იმ შემთხვევაში, თუ ამას მოითხოვს აღნიშნული საქმიანობის სპეციფიკა და თუ ეს პირი ოჯახის ერთადერთი სრულწლოვანი და შრომისუნარიანი წევრია; დ) პირს, რომელიც ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო სამხედრო სამსახურისათვის დროებით უვარგისად არის ცნობილი; ე) საქართველოს შინაგან საქმეთა და საქართველოს თავდაცვის სამინისტროების, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის სისტემის მოსამსახურეს, აგრეთვე პირს, რომელიც სპეციალურ აღრიცხვაზე იმყოფება; ვ) მოსამართლეს, პროკურორს; ზ) მობილიზაციის გამოცხადებამდე საზღვარგარეთ მყოფ პირს; თ) დიპლომატიური თანამდებობის პირს; ი) რელიგიური ორგანიზაციის სასულიერო პირს, რომელიც მღვდელმსახურებას ეწევა; კ) სახელმწიფო-პოლიტიკური თანამდებობის პირს, პოლიტიკური თანამდებობის პირს; ლ) საქართველოს პარლამენტის მიერ არჩეულ პირს; მ) საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების მოსამსახურეს, რომელიც უშუალოდ მონაწილეობს საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ღონისძიებებსა და აღდგენით სამუშაოებში; ნ) მსჯავრდებულ პირს, რომელიც სასჯელს იხდის პენიტენციურ დაწესებულებაში; ო) დანაშაულის ჩადენაში ბრალდებულ პირს, რომელსაც აღკვეთის ღონისძიების სახით პატიმრობა აქვს შეფარდებული; პ) საქართველოს კონსტიტუციური წყობილებისა და უშიშროების საფუძვლების წინააღმდეგ დანაშაულის, ტერორიზმის დანაშაულის, სამხედრო სამსახურის წინააღმდეგ დანაშაულის, კაცობრიობის წინააღმდეგ დანაშაულის ჩადენისათვის ნასამართლევ პირს; ჟ) „სამხედრო ვალდებულებისა და სამხედრო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის 29-ე მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრულ პირს − 3 წლის ვადით; რ) ამ მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრულ პირებს. 2. კერძო და საჯარო დაწესებულებების შეუფერხებელი ფუნქციონირების მიზნით საქართველოს მთავრობა განსაზღვრავს იმ კერძო და საჯარო დაწესებულებებს, აგრეთვე აღნიშნული დაწესებულებებისათვის იმ პროფესიების/თანამდებობების ნუსხასა და რაოდენობას, სადაც/რომლებზედაც დასაქმებულ პირებს გადაუვადდებათ სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლა. 3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრული დაწესებულებები უზრუნველყოფენ ამ კანონით გათვალისწინებულ ელექტრონული მართვის სისტემაში აღნიშნულ დაწესებულებებში დასაქმებული პირების (პერსონალის) შესახებ მონაცემების შეტანას ამ მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრული მოთხოვნების შესაბამისად. აღნიშნულ პირებს ელექტრონული მართვის სისტემაში ასახვის შემდეგ გადაუვადდებათ სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლა. 4. პირს სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის გავლა, გარდა ამ მუხლის პირველი−მე-3 პუნქტებით გათვალისწინებული შემთხვევებისა, გადაუვადდება იმ შემთხვევაშიც, თუ ამავე მუხლითა და ამ კანონის 23-ე მუხლით განსაზღვრული რომელიმე გარემოება სარეზერვო სამსახურის გავლის პერიოდში წარმოიშვა. საქართველოს 2020 წლის 15 ივლისის კანონი №7012-რს – ვებგვერდი, 28.07.2020წ.
თავი VII. სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხული პირის სოციალური დაცვის გარანტიები
მუხლი 25. სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხული პირის სოციალური დაცვა 1. რეზერვისტი სამხედრო სარეზერვო სამსახურის გავლის პერიოდში სარგებლობს სამხედრო მოსამსახურისათვის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სოციალური გარანტიებით. 2. სამხედრო სარეზერვო სამსახურის პერიოდად (შრომის სტაჟად) ითვლება: ა) აქტიური სარეზერვო სამსახურის შემთხვევაში − კონტრაქტით განსაზღვრული პერიოდი; ბ) სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის შემთხვევაში − გამოძახების შემდეგ შემკრებ პუნქტში გამოცხადებიდან სარეზერვო სამსახურის დასრულებამდე პერიოდი. 3. სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხულ პირს სამხედრო სამსახურის წელთა ნამსახურობაში ეთვლება: ა) აქტიური სარეზერვო სამსახურის შემთხვევაში − გამოძახების შემდეგ შესაბამის სამხედრო ქვედანაყოფში ყოფნის პერიოდი; ბ) სამობილიზაციო სარეზერვო სამსახურის შემთხვევაში − სამხედრო სარეზერვო სამსახურის გავლის პერიოდი. 4. სამხედრო სარეზერვო სამსახურში გამოძახების პერიოდში რეზერვისტს უნარჩუნდება სამუშაო ადგილი და შრომის ანაზღაურება, მიუხედავად დაწესებულების ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმისა. ამასთანავე, შესაძლებელია გათვალისწინებულ იქნეს რეზერვისტთან შრომით ურთიერთობაში მყოფი დამსაქმებლის შეუფერხებელი საქმიანობა. 5. სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხულ პირს უნარჩუნდება სახელმწიფო კომპენსაცია/სახელმწიფო აკადემიური სტიპენდია, აგრეთვე „სოციალური დახმარების შესახებ“ საქართველოს კანონითა და შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი სხვა სოციალური დაცვის გარანტიები.
თავი VIII. პასუხისმგებლობა სამხედრო სარეზერვო სამსახურისთვის თავის არიდებისათვის
მუხლი 26. პასუხისმგებლობა სამხედრო სარეზერვო სამსახურისთვის თავის არიდებისათვის სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხულ პირს, რომელიც გამოძახების შესახებ შეტყობინების მიღებისას მასში მითითებულ ვადაში არასაპატიო მიზეზით არ გამოცხადდება ან სხვაგვარად აარიდებს თავს სამხედრო სარეზერვო სამსახურს, დაეკისრება პასუხისმგებლობა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. საპატიო მიზეზად, შესაბამისი დოკუმენტის საფუძველზე, მიიჩნევა ამ პირის ავადმყოფობა, რომელიც შეუძლებელს ხდის რეზერვისტის მიერ სამხედრო სარეზერვო სამსახურის გავლას, ან ამ პირის ახლო ნათესავის (ოჯახის წევრი, პირდაპირი აღმავალი ან დამავალი შტოს ნათესავი, და, ძმა, მშობლის ან შვილის გერი) გარდაცვალება, ან სტიქიური მოვლენით გამოწვეული ან სხვა დაუძლეველი გარემოება.
თავი IX. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი
მუხლი 27. გარდამავალი დებულებანი 1. 2018 წლის 1 ივნისიდან „სამხედრო სარეზერვო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად რეზერვში მყოფი პირები ჩაირიცხებიან ამ კანონით გათვალისწინებულ სამობილიზაციო რეზერვში. 2. საქართველოს მთავრობამ: ა) 2018 წლის 1 ივნისამდე დაამტკიცოს ამ კანონის მე-18 მუხლის პირველი პუნქტითა და 21-ე მუხლის მე-4 პუნქტით გათვალისწინებული სამართლებრივი აქტები; ბ) 2020 წლის 1 ივნისამდე დაამტკიცოს ამ კანონის მე-11 მუხლის მე-2 პუნქტითა და 24-ე მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული სამართლებრივი აქტები. 3. საქართველოს თავდაცვის მინისტრმა 2018 წლის 1 ივნისამდე დაამტკიცოს: ა) სამხედრო სარეზერვო სამსახურის აქტიურ რეზერვში მისაღებ პირთა შერჩევის წესი და საკვალიფიკაციო მოთხოვნები; ბ) სამხედრო სარეზერვო სამსახურის აქტიურ რეზერვში ჩარიცხულ პირთა გამოძახების წესი; გ) სამხედრო სარეზერვო სამსახურის აქტიურ რეზერვში ჩარიცხულ პირთან გასაფორმებელი კონტრაქტის ფორმა; დ) სამხედრო ძალების საჭიროებისათვის სამოქალაქო სპეციალობათა ნუსხა; ე) სამხედრო სარეზერვო სამსახურში ჩარიცხულ პირთა სპეციალური მომზადების პროგრამა. 4. ამ კანონის ამოქმედებასთან დაკავშირებით საქართველოს მთავრობამ და საქართველოს თავდაცვის სამინისტრომ უზრუნველყონ შესაბამისი ღონისძიებების განხორციელება.
მუხლი 28. დასკვნითი დებულებანი 1. 2018 წლის 1 ივნისიდან ძალადაკარგულად გამოცხადდეს „სამხედრო სარეზერვო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს 2006 წლის 27 დეკემბრის კანონი (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე, №49, 29.12.2006, მუხ. 365). 2. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი−26-ე მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე. 3. ამ კანონის პირველი−მე-10 მუხლები, მე-11 მუხლის პირველი და მე-3 პუნქტები, მე-12−მე-17 მუხლები, მე-18 მუხლის პირველი პუნქტი, მე-19−23-ე მუხლები, 24-ე მუხლის პირველი და მე-4 პუნქტები, 25-ე და 26-ე მუხლები ამოქმედდეს 2018 წლის 1 ივნისიდან. 4. ამ კანონის მე-11 მუხლის მე-2 პუნქტი, მე-18 მუხლის მე-2 პუნქტი, 24-ე მუხლის მე-2 და მე-3 პუნქტები ამოქმედდეს 2020 წლის 1 ივნისიდან. |
ქუთაისი, 7 მარტი 2018 წ. N2037-IIს |
Контрольный текст посостоянию на 15.07.2020 N7012
Закон Грузии
О резерве Сил Обороны и военной резервной службе
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии. Заглавие.)
Глава I. Общие положения
Статья 1. Сфера, регулируемая Законом, и цель Закона
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
1.Настоящий Закон определяет правила организации резерва Cил Обороны Грузии и прохождения военной резервной службы.
2. Целью настоящего Закона является формирование эффективной и гибкой системы управления резервом Cил Обороны Грузии, оптимальное использование мобилизационного ресурса (резервистов), обеспечение подготовки резервистов и их активного участия в осуществлении мероприятий, определенных законом для Cил Обороны Грузии.
Статья 2. Назначение резерва Сил Обороны
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
Резерв Сил Обороны создается для усиления и поддержания Сил Обороны.
Статья 3. Документы, необходимые для функционирования Военной резервной системы
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
Военная резервная система функционирует на основании плана готовности национальной обороны Грузии, мобилизационного плана Сил Обороны, настоящего Закона и других законодательных и подзаконных нормативных актов Грузии.
Статья 4. Виды военной резервной службы
1. Видами военной резервной службы являются:
а) активная резервная служба (активный резерв);
б) мобилизационная резервная служба (мобилизационный резерв).
2. Активный резерв состоит:
а) из резерва Профессиональных Сил; (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
б) из территориального резерва;
в) из резерва специалистов.
Статья 5. Возраст лиц, зачисляемых на военную резервную службу
Возраст лиц, зачисляемых в военную резервную службу:
а) лиц, зачисляемых в резервПрофессиональных Сил, – до 50 лет; (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
б) лиц, зачисляемых в территориальный резерв, – до 55 лет;
в) лиц, зачисляемых в резерв специалистов, – до 65 лет;
г) лиц, зачисляемых в мобилизационный резерв, – до 60 лет.
Глава II. Активная резервная служба
Статья 6. Общие условия активной резервной службы
1. Активная резервная служба является добровольной.
2. С лицами, принимаемыми на активную резервную службу (активными резервистами), оформляется контракт.
3. После оформления контракта лица зачисляются в активный резерв и считаются призванными на военную службу. Активные резервисты обязаны в установленном порядке проходить специальную подготовку, по вызову являться в указанное время и место, исполнять обязанности, определенные контрактом и законодательством Грузии.
4. Учет лиц, зачисленных в активный резерв, ведется Министерством обороны Грузии в порядке, установленном для учета служащих Сил Обороны. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
5. Лицо зачисляется в активный резерв в воинском звании рядового контрактной службы (при отсутствии у него воинского звания) или в присвоенном воинском звании.
6. На активную резервную службу принимаются лица, удовлетворяющие квалификационным требованиям, определенным для лиц указанной категории. Порядок отбора, квалификационные требования для лиц, принимаемых на активную резервную службу, утверждаются нормативным актом Министра обороны Грузии (далее – Министр).
7. Численность лиц, принимаемых на активную резервную службу, с учетом плана готовности национальной обороны Грузии и мобилизационного плана Сил Обороны, по представлению Министерства обороны Грузии (далее – Министерство) утверждает Правительство Грузии. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
8. Вызов лица, зачисленного в активный резерв, обеспечивает подразделение, в котором числится активный резервист. Вызов лица может производиться при помощи технических или иных средств коммуникации. Порядок вызова лиц, зачисленных в активный резерв, утверждается нормативным актом Министра.
9. Права и обязанности, срок контракта, условия оплаты труда, а также ответственность лиц, зачисленных в активный резерв, при досрочном прекращении контракта по неуважительной причине определяются контрактом. Форма контракта, оформляемого с лицом, зачисленным в активный резерв, утверждается нормативным актом Министра.
10. Ежемесячная оплата труда лица, зачисленного в активный резерв, составляет 20% его оклада за звание, а в период вызова и прохождения военной службы – полный размер оплаты труда. Расходы на оплату труда указанных лиц финансируются из ассигнований Министерства. Лица, зачисленные в активный резерв, вправе отказаться от оплаты труда, предусмотренной настоящим пунктом.
11. Период вызова лиц, зачисленных в активный резерв, и прохождения ими военной службы не должен превышать 45 дней в течение календарного года, за исключением военного положения или чрезвычайного положения, а также чрезвычайной ситуации.
Статья 7. Резерв Профессиональных Сил
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
1. Резерв Профессиональных Сил создается в целях незамедлительного включения резервиста в состав Сил Обороны, высокой боевой подготовки и боевой готовности, усиления и поддержания подразделений Сил Обороны.
2. В резерв Профессиональных Сил принимаются лица, уволенные с обязательной военной, контрактной (профессиональной) и кадровой военной службы Сил Обороны Грузии, а также из боевых подразделений учреждений специального назначения правоохранительной системы/системы исполнительной власти.
Статья 8. Территориальный резерв
1. Территориальный резерв создается в целях обеспечения в краткое мобилизационное время дополнительной боевой поддержки и боевого обеспечения Сил Обороны, организации численного роста и территориальной обороны. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
2. Территориальный резерв входит в состав Национальной гвардии Сил Обороны (далее – Национальная гвардия) и организован в территориальных подразделениях обороны, состоящих в свою очередь из маневренных элементов, а также территориальных отрядов, приспособленных к намеченным задачам и географическому ареалу. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
3. Территориальный резерв комплектуется из зарегистрированных в соответствующих муниципалитетах лиц, удовлетворяющих квалификационным требованиям, определенным в соответствии с пунктом 6 статьи 6 настоящего Закона. (15.07.2020 N7012)
4. Лица, пользующиеся в соответствии с законодательством Грузии отсрочкой от военной обязательной службы, в возрасте, не превышающим 22 лет, вправе служить в территориальном резерве. По окончании срока одного контракта указанное лицо признается прошедшим обязательную военную службу. В случае досрочного прекращения контракта по неуважительной причине за указанными лицами не сохраняется звание, полученное на военной резервной службе.
Статья 9. Резерв специалистов
1. Резерв специалистов создается для выполнения специфических требований и задач Сил Обороны, из лиц с соответствующими гражданскими специальностями. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
2. Перечень гражданских специальностей для нужд Сил Обороны, который должен соответствовать документам, предусмотренным статьей 3 настоящего Закона, по представлению Командующего Силами Обороны нормативным актом утверждает Министр.
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
3. В резерв специалистов могут зачисляться высококвалифицированные лица с соответствующими специальностями, удовлетворяющие квалификационным требованиям, определенным в соответствии с пунктом 6 статьи 6 настоящего Закона.
Глава III. Мобилизационная резервная служба
Статья 10. Комплектование мобилизационного резерва
1. Основным назначением мобилизационного резерва является усиление Сил Обороны и восполнение их потерь. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
2. Зачислению в мобилизационный резерв подлежат лица, которые:
а) в соответствии с законодательством Грузии уволены в резерв и не числятся в активном резерве;
б) на основании статьи 29 или 30 Закона Грузии «О воинской обязанности и военной службе» пользуются правом на освобождение от призыва на военную службу или на отсрочку от призыва на военную службу и которым исполнилось 27 лет или которые выразили желание быть зачисленными в мобилизационный резерв до достижения указанного возраста, если настоящим Законом не предусмотрено иное.
3. Лица, отказывающиеся от зачисления в мобилизационный резерв под предлогом свободы совести, вероисповедания или (и) убеждений, зачисляются в резерв, определенный Законом Грузии «О невоенной, альтернативной трудовой службе».
4. Лица старше 60 лет при их желании могут оставаться в мобилизационном резерве или быть зачислены в мобилизационный резерв.
5. При комплектовании мобилизационного резерва должны учитываться интересы государственной и общественной безопасности.
Статья 11. Система управления мобилизационным резервом
1. Система управления мобилизационным резервом включает:
а) процессы учета, призыва, вызова, подготовки, транспортировки и управления мобилизационными резервистами, которые увеличат возможности оптимального перераспределения и использования мобилизационных резервистов, усиления подразделений и непрерывного восполнения потерь;
б) процессы учета, призыва, вызова, подготовки, транспортировки и управления лицами, зачисленными в резерв, определенный Законом Грузии «О невоенной, альтернативной трудовой службе».
2. Учет мобилизационных резервистов, их систематизация и категоризация по соответствующим критериям (месту жительства, образованию, профессии, специальности или (и) другим критериям) производятся в порядке, утвержденном постановлением Правительства Грузии, при помощи системы электронного управления мобилизационным резервом, которой управляет Министерство.
3. Ответственной за управление мобилизационным резервом после вызова является Национальная гвардия.
Статья 12. Призыв лиц, зачисленных в мобилизационный резерв
1. Призыв на мобилизационную резервную службу лиц, зачисленных в мобилизационный резерв, производится:
а) во время военного положения;
б) во время чрезвычайного положения, а также чрезвычайной ситуации;
в) с целью проверки мобилизационной готовности или (и) подготовки резервистов.
2. В пункте первом настоящей статьи:
а) в случаях, предусмотренных подпунктами «а» и «б», решение о призыве лиц, зачисленных в мобилизационный резерв, принимает и срок призыва определяет Правительство Грузии; (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
б) в случае, предусмотренном подпунктом «в», решение о призыве лиц, зачисленных в мобилизационный резерв, принимает Министр. Срок призыва указанных лиц не должен превышать 45 дней в течение календарного года.
3. Призыв лиц на мобилизационную резервную службу производится исходя из численности и категории, определенной Силами Обороны. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
4. Место прохождения мобилизационной резервной службы определяется планом, разработанным Генеральным штабом, который индивидуальным административно-правовым актом утверждает Министр.
5. Министерство правомочно обеспечить перевозку лиц, зачисленных в мобилизационный резерв, со сборного пункта в приемный пункт, если соответствующая структурная единица муниципалитета/мэрии/соответствующая структурная единица района муниципалитета города Тбилиси (далее – уполномоченная служба муниципалитета) не сможет обеспечить своевременное осуществление указанной функции.
Статья 13. Численность, категория и критерии отбора лиц, подлежащих призыву/вызову в мобилизационный резерв
1. Для призыва в мобилизационный резерв численность и категория лиц, подлежащих призыву/вызову, определяются индивидуальным административно-правовым актом Командующего Силами Обороны, а приоритетность критериев отбора лиц определяется индивидуальным административно-правовым актом Министра. (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
2. Вызов лиц, зачисленных в мобилизационный резерв, производится при помощи системы электронного управления, по приоритетному списку, сформированному в соответствии с критериями отбора, определенными пунктом первым настоящей статьи.
Статья 14. Полномочия лиц, вызванных в мобилизационный резерв
1. Лица, зачисленные в мобилизационный резерв, при вызове вправе получить информацию о цели призыва в мобилизационный резерв, освобождении от военной резервной службы или отсрочке от прохождения военной резервной службы, последствиях неявки на военную резервную службу.
2. Лица, вызванные в мобилизационный резерв, обязаны:
а) по получении повестки явиться на сборный пункт в указанные время и место;
б) после явки на сборный пункт выполнять указания уполномоченного лица муниципалитета или (и) Министерства.
Глава IV. Подготовка резервистов, принесение резервистами
военной присяги
Статья 15. Подготовка резервистов
1. Целью подготовки резервистов является с использованием учебно-технических средств, путем планомерного предоставления знаний и выработки навыков и умений:
а) формирование обученного, подготовленного по соответствующим военно-учетным специальностям, высокопрофессионального резерва для Сил Обороны; (31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
б) комплектование, активная подготовка и переподготовка командного звена резерва – состава офицеров и сержантов;
в) подготовка резервистов индивидуально, на высоком уровне.
2. Подготовка резервистов производится при прохождении ими военных сборов, когда резервист проходит программу специальной подготовки, утвержденную нормативным актом Министра.
3. При подготовке резервистов особое внимание уделяется выработке у резервистов физических возможностей и способности выдерживать психологические нагрузки, что является обязательной предпосылкой успешного выполнения ими поставленных задач.
Статья 16. Подразделения, ответственные за подготовку резервистов
(31.10.2018 N3579, ввести в действие с принятием присяги Президентом Грузии, избранным в результате следующих выборов Президента Грузии.)
С целью совместимости боевых навыков военной резервной службы и регулярных Сил Обороны подготовку активных резервистов обеспечивают соответствующие подразделения системы Министерства, а подготовку мобилизационных резервистов обеспечивает Национальная гвардия.
Статья 17. Принесение военной присяги резервистами
1. Гражданин Грузии, зачисленный в резерв, приносит военную присягу при прохождении военных сборов, если им не была принесена военная присяга.
2. Лица без гражданства, имеющие статус в Грузии, вместо принесения военной присяги принимают установленное письменное обязательство, текст которого определяет Правительство Грузии.
Глава V. Полномочия, делегированные муниципалитету
государством
Статья 18. Учет мобилизационных резервистов уполномоченной службой муниципалитета
1. Учет мобилизационных резервистов в порядке, установленном Правительством Грузии, ведет уполномоченная служба муниципалитета.
2. Учет мобилизационных резервистов производится при помощи системы электронного управления Министерства.
Статья 19. Вызов мобилизационных резервистов уполномоченной службой муниципалитета
1. Лица, зачисленные в мобилизационный резерв (мобилизационные резервисты), вызываются уполномоченной службой муниципалитета с учетом требований статьи 13 настоящего Закона.
2. Для осуществления целей военной резервной службы уполномоченная служба муниципалитета обеспечивает в порядке, установленном законодательством Грузии, вызов и перевозку мобилизационных резервистов со сборного пункта в приемный пункт.
3. Уполномоченная служба муниципалитета может вызывать мобилизационных резервистов на сборный пункт муниципалитета при помощи технических или иных средств коммуникации. В таком случае уполномоченная служба муниципалитета должна оказать лицу, вызванному в соответствии с настоящим пунктом, помощь в предоставлении работодателю информации о неявке на службу по уважительной причине.
4. Лица, вызванные в соответствии с настоящей статьей, с момента вызова считаются призванными в мобилизационный резерв.
Статья 20. Освидетельствование состояния здоровья лиц, призванных в мобилизационный резерв
Освидетельствование (переосвидетельствование) состояния здоровья лиц, призванных в мобилизационный резерв, производится на основе данных, имеющихся в распоряжении уполномоченной службы муниципалитета, или (и) при военно-медицинском освидетельствовании мобилизационных резервистов после вызова, которое производится в соответствии с процедурами, предусмотренными Законом Грузии «О воинской обязанности и военной службе» для призывников.
Статья 21. Решения мобилизационной комиссии
1. Решение об освобождении от мобилизационной резервной службы или отсрочке от прохождения мобилизационной резервной службы принимает мобилизационная комиссия муниципалитета, а в муниципалитете города Тбилиси – мобилизационная комиссия соответствующего района города Тбилиси.
2. В состав мобилизационной комиссии входят:
а) председатель комиссии – мэр муниципалитета, а в районе муниципалитета города Тбилиси – управитель соответствующего района;
б) заместитель председателя комиссии – представитель юридического лица публичного права – Государственной службы по делам ветеранов;
в) член комиссии – служащий или служащие уполномоченной службы муниципалитета, состав и численность которых определяются в соответствии с постановлением Правительства Грузии;
г) секретарь комиссии – служащий уполномоченной службы муниципалитета.
3. Мобилизационная комиссия принимает одно из следующих решений в связи с лицом, призванным в мобилизационный резерв:
а) об освобождении от мобилизационной резервной службы и снятии с воинского учета;
б) об отсрочке от прохождения мобилизационной резервной службы;
в) об отказе в решениях, предусмотренных подпунктами «а» и «б» настоящего пункта.
4. Порядок создания и деятельности мобилизационной комиссии определяется постановлением Правительства Грузии.
5. Призыв лица в мобилизационный резерв или (и) решение мобилизационной комиссии может быть обжаловано в суд. Обжалование в суде призыва лица в мобилизационный резерв или (и) решения мобилизационной комиссии не приостанавливает действия указанных актов.
Статья 22. Полномочия, делегированные муниципалитету государством
1. Полномочия, определенные для муниципалитета настоящим Законом, являются полномочиями, делегированными муниципалитету государством.
2. Государственный отраслевой надзор за осуществлением полномочий, настоящим Законом делегированных муниципалитету государством, осуществляет Министерство регионального развития и инфраструктуры Грузии в соответствии с Органическим законом Грузии «Кодекс о местном самоуправлении».
Глава VI. Освобождение от мобилизационной резервной службы и отсрочка от прохождения мобилизационной резервной службы
Статья 23. Освобождение от мобилизационной резервной службы
От мобилизационной резервной службы освобождаются:
а) женщины, не имеющие военно-учетных специальностей;
б) лица, признанные непригодными к военной службе ввиду состояния здоровья;
в) лица, достигшие 60-летнего возраста.
Статья 24. Отсрочка от прохождения мобилизационной резервной службы
1. Отсрочкой от прохождения мобилизационной резервной службы пользуются:
а) лица, на иждивении которых находятся недееспособные члены семьи или несовершеннолетние лица (родители, супруги, дети, пасынки (падчерицы), другие лица, постоянно проживающие с лицом), нуждающиеся в постоянной опеке и не имеющие других законных представителей или предусмотренных законом других лиц, которые обязаны и в состоянии ухаживать за ними;
б) лица, которые на день призыва в мобилизационный резерв в порядке, установленном законодательством Грузии, зарегистрированы в качестве кандидатов на пост Президента Грузии, кандидатов в члены Парламента Грузии, высшего представительного органа автономной республики или представительного органа муниципалитета, кандидатов на пост мэра муниципалитета, – до официального опубликования окончательных результатов соответствующих выборов;(15.07.2020 N7012)
в) лица, деятельность которых связана со сбором урожая, полученного в результате сельскохозяйственной деятельности, – в случае, если того требует специфика указанной деятельности и если указанные лица являются единственными совершеннолетними и трудоспособными членами семьи;
г) лица, признанные временно не годными к военной службе по состоянию здоровья;
д) служащие Министерства внутренних дел и Министерства обороны Грузии, системы Службы государственной безопасности Грузии, а также лица, состоящие на специальном учете;
е) судьи, прокуроры;
ж) лица, находившиеся за рубежом до объявления мобилизации;
з) дипломатические должностные лица;
и) духовные лица религиозных организаций, занимающиеся священнослужением;
к) государственно-политические должностные лица, политические должностные лица;
л) лица, избранные Парламентом Грузии;
м) служащие сил реагирования на чрезвычайные ситуации, непосредственно участвующие в мероприятиях по реагированию на чрезвычайные ситуации, и восстановительных работах;
н) осужденные лица, отбывающие наказание в пенитенциарных учреждениях;
о) лица, обвиняемые в совершении преступлений, которым назначена мера пресечения в виде содержания под стражей;
п) лица, имеющие судимость за совершение преступлений против конституционного строя и основ безопасности Грузии, преступления – терроризма, преступления против военной службы, преступления против человечества;
р) лица, определенные пунктом 2 статьи 29 Закона Грузии «О воинской обязанности и военной службе» – на 3-летний срок;
с) лица, определенные пунктом 2 настоящей статьи.
2. С целью беспрепятственного функционирования частных и публичных учреждений Правительство Грузии определяет частные и публичные учреждения, лица, работающие в которых, получат отсрочку от прохождения мобилизационной резервной службы, а также перечень и количество соответствующих профессий/должностей для указанных учреждений.
3. Учреждения, определенные пунктом 2 настоящей статьи, обеспечивают внесение в предусмотренную настоящим Законом систему электронного управления данных о лицах (персонале), занятых в указанных учреждениях, в соответствии с требованиями, определенными пунктом 2 настоящей статьи. Указанные лица получат отсрочку от прохождения мобилизационной резервной службы после отражения данных о них в системе электронного управления.
4. Лица получат отсрочку от прохождения мобилизационной резервной службы помимо случаев, предусмотренных пунктами первым–3 настоящей статьи, также и в случае, если какое-либо из обстоятельств, определенных этой же статьей и статьей 23 настоящего Закона, возникло в период прохождения резервной службы.
Глава VII. Гарантии социальной защиты лиц, зачисленных
на военную резервную службу
Статья 25. Социальная защита лиц, зачисленных на военную резервную службу
1. Резервисты в период прохождения военной резервной службы пользуются социальными гарантиями, установленными законодательством Грузии для военнослужащих.
2. Периодом военной резервной службы (трудовым стажем) считается:
а) в случае активной резервной службы – период, определенный контрактом;
б) в случае мобилизационной резервной службы – период с явки на сборный пункт после вызова до окончания резервной службы.
3. Лицам, зачисленным на военную резервную службу, в выслугу лет на военной службе засчитываются:
а) в случае активной резервной службы – период нахождения в соответствующем воинском подразделении после вызова;
б) в случае мобилизационной резервной службы – период прохождения военной резервной службы.
4. В период вызова на военную резервную службу за резервистами сохраняются место работы и оплата труда, независимо от организационно-правовой формы учреждения. При этом может предусматриваться беспрепятственная деятельность работодателей, состоящих в трудовых отношениях с резервистами.
5.За лицами, зачисленными на военную резервную службу, сохраняются государственная компенсация/государственная академическая стипендия, а также установленные Законом Грузии «О социальной помощи» и соответствующим законодательством другие гарантии социальной защиты.
Глава VIII. Ответственность за уклонение от военной
резервной службы
Статья 26. Ответственность за уклонение от военной резервной службы
На лиц, зачисленных на военную резервную службу, которые по получении повестки в указанный в ней срок по неуважительной причине не явятся либо иным образом уклонятся от военной резервной службы, возлагается ответственность в порядке, установленном законодательством Грузии. Уважительной причиной на основании соответствующего документа признается болезнь указанного лица, ввиду которой прохождение резервистом военной резервной службы не представляется возможным или смерть близкого родственника этого лица (члены семьи, родственники по прямой восходящей или нисходящей линии, сестры, братья, пасынки (падчерицы) родителей или детей) или обстоятельства, вызванные стихийным явлением, либо иные непреодолимые обстоятельства.
Глава IX. Переходные и заключительные положения
Статья 27. Переходные положения
1. С 1 июня 2018 года лица, состоящие в резерве в соответствии с Законом Грузии «О резервной военной службе», зачисляются в мобилизационный резерв, предусмотренный настоящим Законом.
2. Правительству Грузии:
а) до 1 июня 2018 года утвердить правовые акты, предусмотренные пунктом первым статьи 18 и пунктом 4 статьи 21 настоящего Закона;
б) до 1 июня 2020 года утвердить правовые акты, предусмотренные пунктом 2 статьи 11 и пунктом 2 статьи 24 настоящего Закона.
3. Министру обороны Грузии до 1 июня 2018 года утвердить:
а) порядок отбора лиц, принимаемых в активный резерв военной резервной службы, и квалификационные требования к ним;
б) порядок вызова лиц, зачисленных в активный резерв военной резервной службы;
в) форму контракта, оформляемого с лицами, зачисленными в активный резерв военной резервной службы;
г) перечень гражданских специальностей для нужд Военных Сил;
д) программу специальной подготовки лиц, зачисленных на военную резервную службу.
4. В связи с введением в действие настоящего Закона Правительству Грузии и Министерству обороны Грузии обеспечить осуществление соответствующих мероприятий.
Статья 28. Заключительные положения
1. С 1 июня 2018 года объявить утратившим силу Закон Грузии «О резервной военной службе» от 27 декабря 2006 года (Сакартвелос саканонмдебло мацне № 49, 29.12.2006, ст.365).
2. Настоящий Закон, за исключением статей первой–26 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.
3. Статьи первую–10, пункты первый и 3 статьи 11, статьи 12–17, пункт первый статьи 18, статьи 19–23, пункты первый и 4 статьи 24, статьи 25 и 26 настоящего Закона ввести в действие с 1 июня 2018 года.
4. Пункт 2 статьи 11, пункт 2 статьи 18, пункты 2 и 3 статьи 24 настоящего Закона ввести в действие с 1 июня 2020 года.
Президент Грузии Георгий Маргвелашвили
Кутаиси
7 марта 2018 г.
№ 2037-IIс
рс
Комментарии к документу