on the Georgian Intelligence Service

Consolidated versions (03/06/2016 - 22/12/2017)

საქართველოს კანონი

საქართველოს დაზვერვის სამსახურის შესახებ

თავი I. ზოგადი დებულებანი

    მუხლი 1. კანონის რეგულირ ების სფერო და საქართველოს დაზვერვის სამსახურის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძვლები

1. ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს დაზვერვის სამსახურის სტატუსს, უფლებამოსილებას , საქმიანობის ძირითად სფეროებს, მიზნებსა და პრინციპებს, საქართველოს დაზვერვის სამსახურში მოსამსახურის მიერ სამსახურის გავლის სამართლებრივ საფუძვლებს, საქართველოს დაზვერვის სამსახურის მოსამსახურის სოციალური და სამართლებრივი დაცვის გარანტიებს.

2. საქართველოს დაზვერვის სამსახური თავის საქმიანობას წარმართავს საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების, ამ კანონის, „სადაზვერვო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონისა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების საფუძველზე.

    მუხლი 2. საქართველოს დაზვერვის სამსახური

საქართველოს დაზვერვის სამსახური (შემდგომ – სამსახური) არის საქართველოს პრემიერ-მინისტრის უშუალო დაქვემდებარებაში არსებული აღმასრულებელი ხელისუფლების სპეციალური დანიშნულების დაწესებულება, რომელიც საქართველოს ეროვნული ინტერესების დაცვის მიზნით ახორციელებს სადაზვერვო საქმიანობას.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1239  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 3. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი სფეროები

1. სამსახური სადაზვერვო საქმიანობას ახორციელებს პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, სამხედრო-პოლიტიკურ , ინფორმაციულ და ეკოლოგიურ სფეროებში, აგრეთვე თავისი კომპეტენციის ფარგლებში მონაწილეობს საერთაშორისო ტერორიზმთან ბრძოლაში.

2. სამსახური ახორციელე ბს საგარეო კონტრდაზვერვით საქმიანობას.

    მუხლი 4. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი მიზნები

სამსახურის საქმიანობის ძირითადი მიზნებია საგარეო საფრთხეებისა და რისკების განსაზღვრა , ქვეყნის სახელმწიფო- პოლიტიკური თანამდებობის პირების აუცილებელი სადაზვერვო ინფორმაციით უზრუნველყოფა პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, თავდაცვის, ინფორმაციულ, ეკოლოგიურ და ეროვნული უსაფრთხოების სხვა სფეროებში გადაწყვეტილებების მისაღებად .

    მუხლი 5. სამსახურის საქმიანობის ძირითადი პრინციპები

სამსახურის საქმიანობის ძირითადი პრინციპებია:

ა) კანონიერება;

ბ) სახელმწიფოებრივი ინტერესების, ადამიანის უფლებათა, თავისუფლებათა და კანონიერი ინტერესების დაცვა;

გ) ობიექტურობა და მიუკერძოებლობა;

დ) პოლიტიკური ნეიტრალიტეტი;

ე) ანგარიშვალდებულება, პროფესიონალიზმი და კომპეტენტურობა;

ვ) ერთიანობა და ცენტრალიზაცია;

ზ) მიზანმიმართულობა;

თ) ოპერატიულობა;

ი) უწყვეტობა;

კ) გეგმურობა;

ლ) ფარულობა.

თავი II. სამსახურის საქმიანობა და უფლებამოსილება

    მუხლი 6. სამსახურის საქმიანობისა და უფლებამოსილების ფარგლები

1. სამსახური თავის საქმიანობაში დამოუკიდებელია და ანგარიშვალდებულია საქართველოს პრემიერ-მინისტრის წინაშე. სამსახურის უფლებამოსილება, ორგანიზება, საქმიანობის წესი და დამოუკიდებლობის გარანტიები განსაზღვრულია ამ კანონითა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე აქტებით.

2 . სამსახურს აქვს ბეჭედი საქართველოს სახელმწიფო გერბის გამოსახულებით და თავისი სახელწოდებით, ასევე საკუთარი სიმბოლოები.

3 . სამსახურის ადგილსამყოფელია ქალაქი თბილისი.

4. სამსახური თავის უფლებამოსილებას ახორციელებს საქართველოს საზღვრებს გარეთ, აგრეთვე საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში.

5. სამსახური ამზადებს და საქართველოს პრემიერ-მინისტრს წარუდგენს სადაზვერვო ინფორმაციას მისი კომპეტენციისთვის მიკუთვნებულ საკითხებზე.

6. სამსახური თავისი უფლებამოსილების განხორციელების მიზნით:

ა) საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მიერ დამტკიცებული ეროვნული სადაზვერვო პროგრამიდან გამომდინარე, შეიმუშავებს სადაზვერვო დავალებებს;

) შეიმუშავებს და ახორციელებს სადაზვერვო საქმიანობის უსაფრთხოებისა და განვითარებისათვის აუცილებელ სპეციალურ პროგრამებს;

) ნებაყოფლობით, ღიად ან კონფიდენციალურად თანამშრომლობს პირებთან;

დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით ახორციელებს სახელმწიფო საიდუმლოების რეჟიმის დაცვის მეთოდურ, ორგანიზაციულ, ორგანიზაციულ-ტექნიკურ ღონისძიებებს როგორც თავის ქვედანაყოფებში, სე საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობებ სა და საკონსულო დაწესებულებებ ში. ამ მიზნით იგი ახორციელებს როგორც ოპერატიულ, ისე საინჟინრო-ტექნიკურ ღონისძიებებს;

ე) თავისი მოსამსახურეების, ოპერატიული ინფორმაციის წყაროების, საინფორმაციო და კავშირგაბმულობის სისტემების უსაფრთხოების უზრუნველყოფის მიზნით იყენებს ოპერატიულ, ოპერატიულ-ტექნიკურ და საინჟინრო-ტექნიკურ ღონისძიებათა აუცილებელ კომპლექსს;

ვ) აუცილებლობის შემთხვევაში ახორციელებს თავისი დოკუმენტაციის, საკადრო შემადგენლობის, ქვედანაყოფების, შენობა-ნაგებობებისა და სატრანსპორტო საშუალებების შენიღბვასა და დაშიფვრას, მათ შორის, სხვადასხვა დოკუმენტის, სატრანსპორტო საშუალების სანომრე და სხვა ამოსაცნობი ნიშნების გამოყენებით;

ზ) კონსპირაციის მიზნით, სადაზვერვო საქმიანობის აუცილებლობიდან გამომდინარე, ქმნის სხვადასხვა სამართლებრივი ფორმის ორგანიზაციებს;

თ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უზრუნველყოფს საკუთარ უსაფრთხოებას, კანონსაწინააღმდეგო ხელყოფისაგან იცავს თავის მოსამსახურეებს, ოპერატიული ინფორმაციის წყაროებს, ოპერატიულ-ტექნიკურ საშუალებებს, შენობა-ნაგებობებსა და საინფორმაციო მონაცემთა ბაზას;

ი) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ახორციელებს ოპერატიულ-სამძებრო საქმიანობას;

) ახორციელებს საგარეო კონტრდაზვერვით საქმიანობას ;

ლ) სადაზვერვო ინფორმაციის მოსაპოვებლად იყენებს ოპერატიულ, ოპერატიულ-ტექნიკურ, საინჟინრო-ტექნიკურ, რადიოელექტრონულ და სხვა სპეციალურ საშუალებებს;

მ) სადაზვერვო ინფორმაციის დასაცავად სხვა მეთოდებთან ერთად ქმნის ან/და იყენებს კრიპტოგრაფიულ სისტემებს და შიფრებს;

ნ) სადაზვერვო საქმიანობის აუცილებლობიდან გამომდინარე, საწარმოებთან, დაწესებულებებთან და ორგანიზაციებთან (მიუხედავად მათი სამართლებრივი ფორმისა) დებს ხელშეკრულებებს;

ო) თავისი ქონების, ობიექტების, ინფორმაციისა და მოსამსახურეთა დაცვის უზრუნველყოფის მიზნით თანამშრომლობს საქართველოს სხვა სახელმწიფო სტრუქტურებთან;

პ) დამტკიცებული რიცხოვნობისა და ორგანიზაციული სტრუქტურის ფარგლებში ქმნის აუცილებელ ქვედანაყოფებს, სპეციალური მომზადების, სამეცნიერო-კვლევით, სამედიცინო-პროფილაქტიკურ დაწესებულებებს, არქივს, უშვებს სპეციალურ გამოცემებს;

ჟ) სამსახურის ისტორიული და მეცნიერული ღირებულების მქონე დოკუმენტებს „სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად განსაიდუმლოების შემდეგ მუდმივი შენახვისათვის გადასცემს საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს – საქართველოს ეროვნულ არქივს;

რ) რეგიონალურ და გლობალურ საფრთხეებთან დაკავშირებულ საკითხებზე თანამშრომლობს უცხო ქვეყნების შესაბამის სამსახურებთან.

7. სამსახურის დოკუმენტები, რომლებიც შეიცავს მონაცემებს მისი საკადრო შემადგენლობისა და იმ პირების ან/და ორგანიზაციების შესახებ, რომლებიც სამსახურთან კონფიდენციალურად თანამშრომლობენ (თანამშრომლობდნენ), აგრეთვე სამსახურის მიერ გამოყენებული მეთოდებისა და საშუალებების შესახებ, ინახება სამსახურის არქივში და განსაიდუმლოებას არ ექვემდებარება. გამონაკლისია ამ კანონის 24-ე მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევა.

8. თავისი საქმიანობის განხორციელებისას სამსახური უფლებამოსილია შეიძინოს, შექმნას და დაამზადოს სპეციალური დანიშნულების მოწყობილობები და სისტემები და ექსპლუატაცია გაუწიოს მათ.

9. სამსახური აგრეთვე ახორციელებს სხვა საქმიანობას, რომელიც პირდაპირ გამომდინარეობს ამ კანონიდან.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1239  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 7. პასუხისმგებლობა სადაზვერვო ინფორმაციის გამჟღავნებისათვის

საქართველოს საკანონმდებლო, აღმასრულებელი და სასამართლო ხელისუფლების ორგანოების, საწარმოების ა და დაწესებულებების ხელმძღვანელები და სხვა თანამდებობის პირები, რომლებსაც წარედგინება სადაზვერვო ინფორმაცია, კანონით დადგენილი წესით პასუხს აგებენ სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველი მონაცემების გამჟღავნებისათვის და ინფორმაციის წყაროების გაშიფვრისათვის.

 

თავი III. სამსახურის შემადგენლობა, ორგანიზება და სტრუქტურა

    მუხლი 8. სამსახურის შემადგენლობა

1. სამსახური არის ერთიანი, ცენტრალიზებული სისტემა.

1 1. სამსახურში მომუშავეთა რიცხოვნობა განისაზღვრება საქართველოს პრემიერ-მინისტრის სამართლებრივი აქტით.

2. სამსახურის მოსამსახურე არის პირი, რომელიც მსახურობს სამსახურის შტატით გათვალისწინებულ თანამდებობაზე და მინიჭებული აქვს სამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდება. სამსახურში შეიძლება მიღებულ იქნეს სამოქალაქო პირი, რომელიც ასევე სამსახურის მოსამსახურეა.

3. სამსახურის საქმიანობასთან დაკავშირებული საკითხები, ქვედანაყოფების უფლება-მოვალეობანი, აგრეთვე სხვა ორგანიზაციული საკითხები განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, რომელსაც საქართველოს პრემიერ-მინისტრის წარდგინებით ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1239  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

საქართველოს 2016 წლის 3 ივნისის კანონი 5151  - ვებგვერდი, 10.06.2016წ.

    მუხლი 9. სამსახურის უფროსი

1. სამსახურს ხელმძღვანელობს სამსახურის უფროსი, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

2. სამსახურის უფროსი არის საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მთავარი მრჩეველი დაზვერვის საკითხებში.

3. სამსახურის უფროსი:

ა) ხელმძღვანელობს საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მიერ დამტკიცებული ეროვნული სადაზვერვო პროგრამის განხორციელებას;

ბ) ეროვნული სადაზვერვო პროგრამიდან გამომდინარე, განსაზღვრავს სამსახურის სადაზვერვო საქმიანობასთან დაკავშირებულ ამოცანებსა და პრიორიტეტებს;

გ) უზრუნველყოფს სადაზვერვო ინფორმაციის მიწოდებას ხელისუფლების უმაღლესი ორგანოებისათვის და შესაბამისი სამთავრობო დაწესებულებებისათვის ;

დ) საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობებში მიავლენს დაზვერვის ოფიციალურ წარმომადგენლებს;

ე) კოორდინაციას უწევს სადაზვერვო ინფორმაციის დაცვის კრიპტოგრაფიული საშუალებებისა და შიფრების სახელმწიფო სტანდარტების შექმნასა და დანერგვას;

ვ) სამსახურის მოსამსახურეებს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით ანიჭებს სამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალურ წოდებებს პოლკოვნიკის ჩათვლით, ხოლო ვადაზე ადრე – ვიცე-პოლკოვნიკის წოდების ჩათვლით , აგრეთვე საკლასო ჩინ ებ ;

) წარმოადგენს სამსახურს საერთაშორისო და სხვა ორგანიზაციებთან ურთიერთობებში;

თ) გამოსცემს ნორმატიულ აქტებს „საქართველოს ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით;

) ქმნის კომისიებსა და სამუშაო ჯგუფებს;

) განსაზღვრავს ფულადი ჯილდოს (პრემიის), აგრეთვე განსაკუთრებულ შემთხვევებში გასაცემი ერთჯერადი დახმარების ოდენობებს;

ლ) ახორციელებს ამ კანონითა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით მისთვის მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

4. სამსახურის უფროსს არ შეიძლება ეკავოს სხვა თანამდებობა ან ეწეოდეს სხვა ანაზღაურებად საქმიანობას, გარდა პედაგოგიური, სამეცნიერო და შემოქმედებითი საქმიანობისა.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1239  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 10. სამსახურის უფროსის მოადგილეები

1. სამსახურის უფროსს ჰყავს მოადგილეები, მათ შორის, ერთი – პირველი მოადგილე.

2. სამსახურის უფროსის მოადგილეების თანამდებობაზე დანიშვნისა და თანამდებობიდან განთავისუფლების წესი განისაზღვრება სამსახურის დებულებით, ხოლო მათი უფლებამოსილება ნი – სამსახურის უფროსის სამართლებრივი აქტით.

    მუხლი 11. სამსახურის მოსამსახურეები

1. სამსახურის მოსამსახურეთა უფლება-მოვალეობანი, სოციალური დაცვის გარანტიები და პასუხისმგებლობა განისაზღვრება ამ კანონითა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით.

2. სამსახურში სპეციალური შემოწმების შემდეგ მიიღება საქართველოს მოქალაქე, რომელსაც თავისი პირადი და საქმიანი თვისებების, განათლებისა და ჯანმრთელობის მდგომარეობის შესაბამისად შეუძლია შეასრულოს მისთვის დაკისრებული მოვალეობები.

3. სამსახურის მოსამსახურის შერჩევის, სპეციალური შემოწმების, სამსახურში მიღებისა და მის მიერ სამსახურის გავლის წესი და პირობები დგინდება სამსახურის უფროსის სამართლებრივი აქტებით.

4. სამსახურის მოსამსახურეს ენიჭება სამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდება, აგრეთვე საკლასო ჩინი, რომელთა ჩამონათვალი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

5. სამსახურში შეიძლება მიღებულ იქნეს საქართველოს მოქალაქე, რომელსაც არ გაუვლია სამხედრო სავალდებულო სამსახური და არის წვევამდელი, აგრეთვე საქართველოს მოქალაქე, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განთავისუფლებულია სამხედრო სავალდებულო სამსახურისაგან.

6. სამხედრო მოსამსახურე, რომელიც მსახურობს სამსახურში, სამხედრო სამსახურს გადის „სამხედრო ვალდებულებისა და სამხედრო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად და მისი სოციალური და სამართლებრივი დაცვის გარანტიები განისაზღვრება ამ კანონით და სხვა შესაბამისი ნორმატიული აქტებით.

7. სამსახურის მოსამსახურის შრომითი საქმიანობა წესრიგდება ამ კანონითა და საქართველოს სხვა ნორმატიული აქტებით.

8. სამსახურის მოსამსახურეს თავის მოვალეობათა შესასრულებლად, ამ კანონის თანახმად, სამსახურისადმი კუთვნილების გაუმჟღავნებლად, შეიძლება საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოში, აგრეთვე სხვადასხვა საწარმოში, დაწესებულებასა და ორგანიზაციაში ეკავოს თანამდებობა.

9. საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოს, აგრეთვე სხვადასხვა საწარმოს, დაწესებულებისა და ორგანიზაციის ხელმძღვანელებს ამ მუხლის მე-8 პუნქტით გათვალისწინებული მოსამსახურის სამსახურისადმი კუთვნილების გამჟღავნებისათვის დაეკისრებათ პასუხისმგებლობა საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

10. სამსახურის მოსამსახურეს სხვა საწარმოში, დაწესებულებაში თუ ორგანიზაციაში (საქართველოს დაზვერვის სისტემის კადრში დატოვებით) ფარულად მსახურ ობის პ ერიოდი ეთვლება შრომის საერთო სტაჟში.

11. სამსახურის მოსამსახურეს ეკრძალება გაფიცვის მოწყობა ან/და მასში მონაწილეობა, შეთავსებით მუშაობა სხვა ანაზღაურებად სამუშაოზე, გარდა პედაგოგიური, სამეცნიერო და შემოქმედებითი საქმიანობისა და ამ მუხლის მე-8 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა.

12. სამსახურის მოსამსახურის სტატუსის გამოყენება არ შეიძლება იმ მიზნით, რომელიც არ შეეხება მოსამსახურის მიერ თავისი მოვალეობის შესრულებას.

13. სამსახურის მოსამსახურეს, რომელიც სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას იყენებს პირად სარგებლობაში არსებულ სატრანსპორტო საშუალებას ან/და მობილურ ტელეფონს, საწვავითა და სასაუბრო დროით უზრუნველყოფს სახელმწიფო სამსახურის უფროსის მიერ დადგენილი წესით.

14. სამსახურის მოსამსახურის პროფესიულ მომზადებასა და კვალიფიკაციის ამაღლებას ახორციელებს სამსახური.

15. აუცილებელი საჭიროებიდან გამომდინარე, სამსახურში შეიძლება მივლენი ლ იქნეს საქართველოს დაზვერვის სისტემაში შემავალი სხვა დაწესებულების თანამშრომელი, შესაბამისი დაწესებულების კადრში დატოვებით. სევე შეიძლება სამსახურის მოსამსახურის მივლე ა საქართველოს დაზვერვის სისტემაში შემავალ სხვა დაწესებულებაში. მივლინების ფინანსური უზრუნველყოფა ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

საქართველოს 2015 წლის  4 მარტის  კანონი №3124  - ვებგვერდი, 19.03.2015წ.    

    მუხლი 111. სამსახურში სამხედრო სავალდებულო სამსახურის მოხდა 

1. სამსახურის საკონტრაქტო სამსახურში შეიძლება ჩაირიცხოს წვევამდელი, რომელსაც სამსახურის ვადა განესაზღვრება „სამხედრო ვალდებულებისა და სამხედრო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით.

2. სამსახურში ჩასარიცხი წვევამდელის შერჩევის, მომზადების და მის მიერ სამსახურის გავლის წესი განისაზღვრება „საქართველოს დაზვერვის სამსახურში სამხედრო სავალდებულო სამსახურის მოხდის წესის შესახებ“ დებულებით, რომელსაც სამსახურის წარდგინებით ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

3. წვევამდელი სამსახურის პირად შემადგენლობაში ჩარიცხვამდე სპეციალურ მომზადებას გადის.

4. წვევამდელს სამსახურში საკონტრაქტო სამსახურის დადგენილი წესით გავლა ჩაეთვლება სამხედრო სავალდებულო სამსახურის მოხდად. აღნიშნული პირი სამხედრო სავალდებულო სამსახურის მოხდის შემდეგ საქართველოს სამხედრო ძალების რეზერვში ჩაირიცხება რიგითის სამხედრო წოდებით.

5. პირს, რომელიც სამსახურში სამხედრო სავალდებულო სამსახურს იხდის, საკუთარი ინიციატივით (თვითნებურად) ან ბრალეულობით სამსახურის ვადამდე შეწყვეტის შემთხვევაში სამსახურიდან დაითხოვენ ნამსახურობის პერიოდის ჩაუთვლელად. აღნიშნული პირი საერთო წესით დაექვემდებარება სამხედრო სავალდებულო სამსახურში გაწვევას.

საქართველოს 2015 წლის  4 მარტის  კანონი №3124  - ვებგვერდი, 19.03.2015წ.

   მუხლი 112. სამსახურის მოსამსახურის ფიცი 

1. წვევამდელი სამსახურის საკონტრაქტო სამსახურში ჩარიცხვის შემდეგ დებს სამხედრო ფიცს და სამსახურის მოსამსახურის ფიცს.

2. სამსახურის მოსამსახურე სამსახურში მიღების შემდეგ დებს სამსახურის მოსამსახურის ფიცს.

3. სამსახურის წარდგინებით სამსახურის მოსამსახურის ფიცის ტექსტი მტკიცდება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

საქართველოს 2015 წლის  4 მარტის  კანონი №3124  - ვებგვერდი, 19.03.2015წ.
 

თავი IV. სამსახურის მოსამსახურეთა სამსახურებრივი ურთიერთობები

    მუხლი 12. სამსახურში მიღებისას წარსადგენი დოკუმენტები

სამსახურში მუშაობის დაწყების მსურველმა უნდა წარადგინოს საქართველოს კანონმდებლობით ა და სამსახურის უფროსის სამართლებრივი აქტით განსაზღვრული დოკუმენტები.

    მუხლი 13. სამსახურში პირის მიღებაზე უარის თქმის საფუძველი

სამსახურში პირის მიღებაზე უარის თქმის საფუძველია:

ა) ნასამართლობა;

ბ) ალკოჰოლიზმით, ნარკომანიით, ტოქსიკომანიით, ფსიქიკური ან სხვა მძიმე ქრონიკული სნეულებით დაავადება;

გ) სასამართლოს მიერ შეზღუდულქმედუნარიანად აღიარება ან მხარდაჭერის მიმღებად ცნობა, თუ სასამართლოს გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული;

დ) სამსახურის უფროსის სამართლებრივი აქტით განსაზღვრული სხვა საფუძველი.

საქართველოს 2015 წლის 20 მარტის კანონი №3352 - ვებგვერდი, 31.03.2015წ.

    მუხლი 14. სამსახურის მოსამსახურისათვის სამსახურებრივი ურთიერთობის შეჩერება

1. სამსახურის მოსამსახურისათვის სამსახურებრივი ურთიერთობის შეჩერება ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი საფუძვლითა და წესით.

2. სამსახურის მოსამსახურისათვის სამსახურებრივი ურთიერთობის შეჩერება ფორმდება სამსახურის უფროსის სამართლებრივი აქტით.

    მუხლი 15. სამსახურის მოსამსახურის წახალისება

1. სამსახურებრივი მოვალეობის სანიმუშოდ შესრულებისათვის და სხვა მიღწევებისათვის გამოიყენება სამსახურის მოსამსახურის წახალისების შემდეგი ფორმები:

ა) მადლობის გამოცხადება;

ბ) ფულადი პრემიით ან ფასიანი საჩუქრით დაჯილდოება;

გ) წინათ დადებული დისციპლინური სახდელის ვადამდე მოხსნა;

დ) სამსახურის სიგელით დაჯილდოება;

ე) სამკერდე ნიშნით დაჯილდოება;

ვ) სამსახურის მედალიონით დაჯილდოება;

ზ) სამსახურის მედლით დაჯილდოება;

თ) მორიგი სამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდების ვადამდე მინიჭება;

) სამოქალაქო ან სამსახურებრივ-საშტატო იარაღით დაჯილდოება;

კ) თანამდებობრივი დაწინაურება;

ლ) სახელმწიფო ჯილდოზე წარდგენა.

2. ერთდროულად შეიძლება გამოყენებულ იქნეს სამსახურის მოსამსახურის წახალისების რამდენიმე ფორმა.

3. სამსახურის მოსამსახურის წახალისების ფორმის გამოყენების უფლება აქვს სამსახურის უფროსს.

4. სამსახურის მოსამსახურის წახალისების ფორმის გამოყენება აღინიშნება მის პირად საქმეში.

    მუხლი 16. სამსახურის მოსამსახურის სამსახურიდან განთავისუფლება

სამსახურის მოსამსახურე სამსახურიდან თავისუფლდება:

ა) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, ჯანმრთელობის მდგომარეობის გაუარესების, მძიმე დაავადების დროს, რის გამოც მას აღარ შეუძლია სამსახურის გაგრძელება;

ბ) შრომის ხელშეკრულებით გათვალისწინებული ვადის გასვლისას;

გ) შრომის ხელშეკრულებით გათვალისწინებული მოთხოვნების შეუსრულებლობისას;

დ) სამსახურებრივი შეუსაბამობისას;

ე) სამსახურებრივი დისციპლინის დარღვევისას , თუ მის მიმართ უკვე მოქმედებს დისციპლინური პასუხისმგებლობის ნებისმიერი სხვა ზომა, ან სამსახურებრივი დისციპლინის უხეში დარღვევისას ;

ვ) შტატების შემცირებისას;

) საკანონმდებლო, აღმასრულებელი, სასამართლო ხელისუფლების, ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებში არჩევის ან დანიშვნის დროს, თანამდებობრივი შეუთავსებლობის მოთხოვნათა სხვა დარღვევისას, თუ იგი არ აღმოიფხვრა შეუთავსებლობის გამოვლენიდან 10 დღის ვადაში;

თ) საკუთარი ინიციატივით;

ი) სამსახურის შინაგანაწესის დარღვევის, სამსახურებრივი საიდუმლოს გაცემის (გარდა საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსის 50-ე მუხლის მე-4 ნაწილით გათვალისწინებული შემთხვევებისა) და სამსახურის მოსამსახურისათვის შეუფერებელი სხვა საქციელის გამო;

კ) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ შემთხვევაში, სასამართლოს კანონიერ ძალაში შესული გამამტყუნებელი განაჩენის საფუძველზე;

ლ) საქართველოს მოქალაქეობის დაკარგვისას, თუ აღნიშნული არ ხორციელდება მის მიერ სამსახურებრივი მოვალეობის ფარულად შესრულების მიზნით;

მ) სამსახურში მიღებისათვის ან თანამდებობაზე დანიშვნისათვის დადგენილი მოთხოვნების დარღვევისას;

ნ) ზღვრული ასაკის მიღწევისას;

) საპენსიო ასაკის გამო;

) ნარკოტიკული საშუალებების, ფსიქოტროპული ან ტოქსიკური ნივთიერებების უკანონო მოხმარებისას ;

) სამსახურის ან მისი ქვედანაყოფის რეორგანიზაციის ას ან/და ლიკვიდაციისას ;

) გარდაცვალებისას ;

) სასამართლო წესით უგზო-უკვლოდ დაკარგულად აღიარებისას ;

ტ) სასამართლოს მიერ შეზღუდულქმედუნარიანად აღიარებისას ან მხარდაჭერის მიმღებად ცნობისას, თუ სასამართლოს გადაწყვეტილებით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული.

საქართველოს 2013 წლის 11 დეკემბრის კანონი №1731  - ვებგვერდი, 25.12.2013წ.

საქართველოს 2015 წლის 20 მარტის კანონი №3352 - ვებგვერდი, 31.03.2015წ.

    მუხლი 17. სამსახურის მოსამსახურის პასუხისმგებლობა

1. სამსახურის მოსამსახურე დანაშაულისა და ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ჩადენისათვის პასუხს აგებს საერთო წესით.

2. სამსახურის მოსამსახურის მიერ დისციპლინური გადაცდომის – სამსახურისათვის ქონებრივი ზიანის მიყენების ან ასეთი ზიანის წარმოშობის საშიშროების ბრალეული შექმნის, აგრეთვე ზოგადზნეობრივი ნორმების წინააღმდეგ ან მოსამსახურისა და სამსახურის დისკრედიტაციისკენ მიმართული უღირსი საქციელის (ბრალეული ქმედების) ჩადენისათვის, განურჩევლად იმისა, სამსახურშია ჩადენილი იგი თუ სამსახურის გარეთ, სამსახურის შინაგანაწესის დარღვევისათვის, მისთვის კანონით დაკისრებული მოვალეობის შეუსრულებლობისათვის ან არაჯეროვანი შესრულებისათვის მოსამსახურის მიმართ გამოიყენება შემდეგი დისციპლინური სახდელები:

ა) შენიშვნა;

ბ) საყვედური;

) სასტიკი საყვედური;

დ) არა უმეტეს 10 სამუშაო დღის ხელფასის დაკავება;

ე) სამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდების ერთი საფეხურით ჩამოქვეითება;

) უფრო დაბალი თანრიგის თანამდებობრივ სარგოზე გადაყვანა – არა უმეტეს ერთი წლით;

ზ) სამსახურიდან განთავისუფლება ამ კანონითა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო აქტებით დადგენილი წესით.

3. დისციპლინური გადაცდომის ჩადენისათვის სამსახურის მოსამსახურე შეიძლება განთავისუფლდეს სამსახურიდან, თუ მის მიმართ მოქმედებს დისციპლინური პასუხისმგებლობის ნებისმიერი სხვა ზომა, გარდა ამ მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა.

4. დისციპლინური სახდელი გამოიყენება დისციპლინური გადაცდომის ფაქტის დადგენის (აღმოჩენის) დღიდან არა უგვიანეს 6 თვისა. ამ ვადაში არ შედის სამსახურის მოსამსახურის ავადმყოფობისა და შვებულებაში ყოფნის დრო. დისციპლინური სახდელი არ გამოიყენება, თუ დისციპლინური გადაცდომის ჩადენის დღიდან გასულია 3 წელი. ამ ვადაში არ შედის სისხლის სამართლის საქმის წარმოების დრო. სამსახურის მოსამსახურის მიერ დანაშაულის ჩადენის შემთხვევაში იგი სამსახურიდან თავისუფლდება მისი ჩადენიდან გასული დროის მიუხედავად.

5. სამსახურის უფროსი უფლებამოსილია თავისი კომპეტენციის ფარგლებში და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სამსახურის მოსამსახურის მიმართ გამოიყენოს ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული ნებისმიერი დისციპლინური სახდელი, მათ შორის, სამსახურიდან განთავისუფლება დისციპლინური პასუხისმგებლობის ზომის მოქმედების გარეშე, თუ იგი უხეშად დაარღვევს სამსახურებრივ მოვალეობებს.

6. სამსახურის მოსამსახურის მიერ ჩადენილი ერთი დისციპლინური გადაცდომისათვის შეიძლება გამოყენებულ იქნეს მხოლოდ ერთი დისციპლინური სახდელი.

7. დისციპლინური სახდელის დადება ხდება სამსახურის უფროსის ბრძანებით. მას გააცნობენ სამსახურის მოსამსახურეს, რომელსაც დაედო დისციპლინური სახდელი. ბრძანება დისციპლინური სახდელის დადების შესახებ ინახება სამსახურის მოსამსახურის პირად საქმეში.

8. სამსახურის მოსამსახურე დისციპლინური სახდელის არმქონედ ითვლება, თუ სახდელის დადებიდან გასულია 6 თვე და მას არ დაედო ახალი სახდელი.

9. სამსახურის მოსამსახურეს წინათ დადებული დისციპლინური სახდელი შეიძლება ვადამდე მოეხსნას სამსახურებრივი მოვალეობის სანიმუშოდ შესრულებისათვის, ამ კანონი დადგენილი წესით. დისციპლინური სახდელის მოხსნა ხდება შესაბამისი ბრძანებით, რომელსაც გააცნობენ სამსახურის მოსამსახურეს. ეს ბრძანება ინახება მის პირად საქმეში.

    მუხლი 171. სამსახურის მოსამსახურის სამუშაო დრო 

1. სამსახურის მოსამსახურისათვის დადგენილია არანორმირებული სამუშაო დღე.

2. სამსახურში განსაკუთრებულ შემთხვევაში, სამსახურის უფროსის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით, განსაზღვრული ვადით შეიძლება გამოცხადდეს მუშაობის განსაკუთრებული რეჟიმი, რომლის დროსაც სამსახურის მოსამსახურე უნდა იმყოფებოდეს მისთვის გათვალისწინებულ სამუშაო ადგილას. სამსახურის მოსამსახურეს სამუშაო ადგილის დატოვება შეუძლია მხოლოდ უშუალო უფროსის ნებართვით.

3. საომარი ან საგანგებო მდგომარეობის ან სხვა ექსტრემალური ვითარების დროს სამსახური მუშაობის განსაკუთრებულ რეჟიმზე გადადის.

საქართველოს 2015 წლის  4 მარტის  კანონი №3124  - ვებგვერდი, 19.03.2015წ.

    მუხლი 18. ცეცხლსასროლი იარაღის შენახვის, ტარებისა და გამოყენების უფლება

1. სამსახურის მოსამსახურეს უფლება აქვს შეინახოს, ატაროს და გამოიყენოს სამსახურებრივ-საშტატო და სამხედრო-საბრძოლო იარაღი საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. სამსახურის შეიარაღებაში არსებული სამსახურებრივ-საშტატო და სამხედრო-საბრძოლო იარაღისა და საბრძოლო მასალის ნუსხას ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1239  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.
 

თავი V.  სამსახურის მოსამსახურეთა სამართლებრივი დაცვა

    მუხლი 19. სამსახურის მოსამსახურის სამართლებრივი დაცვა

1. სამსახურის მოსამსახურე სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებისას ხელისუფლების წარმომადგენელია და მას სახელმწიფო იცავს.

2. სამსახურის მოსამსახურე თავის სამსახურებრივ საქმიანობაში დამოუკიდებელია. იგი არ შეიძლება განთავისუფლდეს სამსახურიდან, გარდა ამ კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა და დადგენილი წესისა.

3. სამსახურის მოსამსახურისათვის სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებაში ხელის შეშლა, მისი და მისი ოჯახის წევრთა ღირსების შელახვა, მათ მიმართ მუქარა, წინააღმდეგობა, ძალადობა, მათი სიცოცხლის, ჯანმრთელობისა და ქონების ხელყოფა იწვევს კანონით გათვალისწინებულ პასუხისმგებლობას.

4. სამსახურის მოსამსახურის სამართალდამცავი ორგანოებისათვის წარდგენა, მისი დაკავება, სამუშაო ადგილის, ბინის, სათავსის, მისი პირადი ან მის მიერ გამოყენებული სატრანსპორტო საშუალების ჩხრეკა ხორციელდება კანონით დადგენილი წესით, საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსის მოთხოვნათა შესაბამისად, რაც დაუყოვნებლივ უნდა ეცნობოს სამსახურს.

5. საქართველოს საზღვრებს გარეთ სადაზვერვო საქმიანობის განხორციელებისათვის სამსახურის მოსამსახურის ან/და მისი ოჯახის წევრთა დაკავების, დაპატიმრების ან გასამართლების შემთხვევაში სახელმწიფო ვალდებულია ყოველმხრივ შეუწყოს ხელი მათ განთავისუფლებას.

    მუხლი 20. სამსახურის მოსამსახურის სამსახურებრივ საქმიანობაში ჩარევის დაუშვებლობა

დაუშვებელია სამსახურის მოსამსახურის სამსახურებრივ საქმიანობაში ჩარევა , აგრეთვე სამსახურის მოსამსახურის საქმიანობისათვის ხელის შეშლა სახელმწიფო თანამდებობის პირების, საზოგადოებრივი და პოლიტიკური გაერთიანებების, მათი წარმომადგენლების, აგრეთვე სხვა პირების მიერ, რომლებიც კანონით არ არიან უფლებამოსილი, ჩაერიონ სამსახურის მოსამსახურის სამსახურებრივ საქმიანობაში ან ნებისმიერი ფორმით მოახდინონ მასზე ზემოქმედება . აღნიშნული ქმედება ისჯება კანონით.

 

თავი VI. სამსახურის მოსამსახურეთა სოციალური დაცვა

    მუხლი 21. სამსახურის მოსამსახურის სოციალური დაცვა

1. სამსახურის მოსამსახურის სოციალური დაცვა გარანტირებულია საქართველოს კონსტიტუციით, ამ კანონითა და საქართველოს სხვა სამართლებრივი აქტებით. სამსახურის მოსამსახურის სოციალურ დაცვას უზრუნველყოფს სახელმწიფო.

2. სამსახურის მოსამსახურის შრომის ანაზღაურება მოიცავს ხელფას , აგრეთვე პრემიას და საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა დანამატებსა და კომპენსაციებს . ხელფასი მოიცავს სამსახურის მოსამსახურის თანამდებობრივ და წოდებრივ სარგოებს .

3. სამსახურის მოსამსახურე სარგებლობს ყოველწლიური ანაზღაურებადი შვებულებით 30 კალენდარული დღის ხანგრძლივობით. სამსახურის მოსამსახურე ორსულობის, მშობიარობისა და ბავშვის მოვლის გამო შვებულება ეძლევა საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

4 . სამსახურის მოსამსახურეს , რომელსაც მინიჭებული აქვსამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდებ, ენიშნება სახელმწიფო კომპენსაცია „ სახელმწიფო კომპენსაციისა და სახელმწიფო აკადემიური სტიპენდიის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესითა და ოდენობით.

5 . ამ მუხლის მე- 4 პუნქტი არ ვრცელდება სამსახურის მოსამსახურეზე, რომელიც სამსახურიდან განთავისუფლდა ამ კანონის მე-16 მუხლის „ე“ , , „კ“ ან/ და “ ქვეპუნქტის საფუძველზე.

6. სამსახურის მოსამსახურე და მისი ოჯახის წევრები (მეუღლე და არასრულწლოვანი შვილი) ექვემდებარებიან სავალდებულო დაზღვევას საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტი ს სახსრებიდან.

7 . ზიანი, რომელიც მიადგა სამსახურის მოსამსახურეს სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების პერიოდში, სრულად ანაზღაურდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებიდან, საქართველოს კანონ მდებლობით დადგენილი წესით.

8. ზიანი, რომელიც საზღვარგარეთ მიადგა სამსახურის მოსამსახურის ოჯახის წევრს და დაკავშირებულია სამსახურის მოსამსახურის მიერ სამსახურებრივი მოვალეობის საზღვარგარეთ შესრულებ ასთან, სრულად ანაზღაურდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებიდან, საქართველოს კანონ მდებლობით დადგენილი წესით.

9. სამსახურის მოსამსახურეს ამ მუხლის მე-7 და მე-8 პუნქტებით გათვალისწინებული ზიანის ანაზღაურების მოთხოვნის უფლება აქვს ზიანის დადგომიდან ერთი წლის ვადაში.

    მუხლი 22. კომპენსაცია სამსახურის მოსამსახურის დაღუპვის (გარდაცვალების) ან შესაძლებლობის შეზღუდვის გამო

1. სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების პერიოდში სამსახურის მოსამსახურის დაღუპვის (გარდაცვალების) შემთხვევაში მის ოჯახს/ მემკვიდრეს საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებიდან ეძლევა ერთჯერადი დახმარება 15 000 ლარის ოდენობით. დაკრძალვის (საფლავის მოწყობის) ხარჯებს დადგენილი ოდენობით და ნეშტის გადასვენების ხარჯებს აანაზღაურებს სახელმწიფო .

2 . ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული პირის, რომელსაც მინიჭებული აქვსამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდება, ოჯახის წევრებს ენიშნებათ სახელმწიფო კომპენსაცია „სახელმწიფო კომპენსაციისა და სახელმწიფო აკადემიური სტიპენდიის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესითა და ოდენობით.

3. სამსახურის მოსამსახურეს, რომელიც სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების პერიოდში დასახიჩრდა ან/და დაინვალიდდა, სხეულის დაზიანების სიმძიმის ხარისხის მიხედვით, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებიდან ეძლევა ერთჯერადი დახმარება არა უმეტეს 1 0 000 ლარისა.

4. სამსახურის მოსამსახურეს, რომელსაც მინიჭებული აქვს სამხედრო ან სახელმწიფო სპეციალური წოდება და შესაძლებლობა სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულების პერიოდში შეეზღუდა, ენიშნება სახელმწიფო კომპენსაცია „სახელმწიფო კომპენსაციისა და სახელმწიფო აკადემიური სტიპენდიის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესითა და ოდენობით.

5. სამსახურის მოსამსახურის სახელმწიფო კომპენსაციითა და დახმარებით უზრუნველყოფას ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული შესაბამისი უფლებამოსილი სახელმწიფო ორგანოები.

6. სამსახურის მოსამსახურეს, რომელიც სადაზვერვო საქმიანობ ს ახორციელებ ს განსაკუთრებით მძიმე სადაზვერვო პირობებში, ნამსახურობის ერთი დღე ეთვლება ორ დღედ.

7. სადაზვერვო საქმიანობისათვის განსაკუთრებით მძიმე სადაზვერვო პირობებს სამართლებრივი აქტით განსაზღვრავს სამსახურის უფროსი.

8. სამსახურის მოსამსახურეს, რომელიც სადაზვერვო საქმიანობის განხორციელებისათვის საზღვარგარეთ დააკავეს ან დააპატიმრეს, სრული ოდენობით უნარჩუნდება ყოველთვიური შრომის ანაზღაურება და დაკავების ან პატიმრობის ერთი დღე ეთვლება ნამსახურობის სამ დღედ.

9. ამ მუხლის მე-6 და მე-8 პუნქტებში აღნიშნულ შემთხვევებში სამსახურის მოსამსახურეს თანამდებობრივი სარგო უნაზღაურდება შესაბამისად ორმაგი და სამმაგი ოდენობით.

10. სამსახურის მოსამსახურისაგან დამოუკიდებელი მიზეზებით ან მისი გამოაშკარავების შედეგად პროფესიული ვარგისობის ნაწილობრივი ან სრული დაკარგვის შემთხვევაში აღნიშნულ გარემოებათა შესწავლისა და შესაბამისი დასკვნის გათვალისწინებით, სამსახური უზრუნველყოფს ამ მოსამსახურის შრომით მოწყობას ან უქმნის მას პირობებს პროფესიული გადამზადებისათვის, აღნიშნულთან დაკავშირებული ხარჯების ანაზღაურების ჩათვლით.

11. სამსახურის მოსამსახურეთათვის საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი ასიგნებების ფარგლებში სამსახურის უფროსმა შეიძლება დაადგინოს ამ კანონით გაუთვალისწინებელი სოციალური დაცვის დამატებითი ღონისძიებები და შეღავათები.

 

თავი VII. იმ პირის სამართლებრივი მდგომარეობა და სოციალური დაცვა, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა) სამსახურთან

    მუხლი 23. იმ პირის უფლება-მოვალეობანი, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს სამსახურთან

1. სადაზვერვო საქმიანობის მიზნების მისაღწევად სამსახურს შეუძლია ითანამშრომლოს პირთან, რომელმაც ნებაყოფლობით განაცხადა თანხმობა კონფიდენციალურ თანამშრომლობაზე, სათანადო ანაზღაურებით ან ანაზღაურების გარეშე. ასეთ პირთან თანამშრომლობის წესი და ფორმები განისაზღვრება სამსახურის უფროსის ნორმატიული აქტით.

2. პირს, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს სამსახურთან, უფლება აქვს:

ა) სამსახურთან დადოს ხელშეკრულება კონფიდენციალური თანამშრომლობის შესახებ ან მასთან ითანამშრომლოს სხვა არსებული ფორმებით;

ბ) სამსახურის მოსამსახურეებისაგან მიიღოს განმარტებები თავისი ამოცანების, უფლება-მოვალეობების შესახებ;

გ) კონსპირაციის მიზნით გამოიყენოს სამსახურის მიერ დაშიფრული პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტები;

დ) მიიღოს სათანადო ანაზღაურება;

ე) მიიღოს იმ ზიანის ან ზარალის კომპენსაცია, რომელიც მიადგა მის ჯანმრთელობას ან ქონებას სამსახურთან თანამშრომლობის პერიოდში .

3. პირი, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს სამსახურთან, ვალდებულია:

ა) არ გაამჟღავნოს სამსახურთან თანამშრომლობის ფაქტი და პირობები;

ბ) არ მიაწოდოს სამსახურს ყალბი ან ცილისმწამებლური ინფორმაცია;

გ) დაიცვას მისთვის განდობილი ან ცნობილი სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველი ინფორმაცია.

    მუხლი 24. იმ პირის სოციალური დაცვა, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა) სამსახურთან

1. იმ პირის სოციალური დაცვა, რომელიც კონფიდენციალურ ად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა ) სამსახურ თან , განისაზღვრება სამსახურის უფროსის ნორმატიული აქტით.

2. პირს, რომელიც კონფიდენციალურ ად თანამშრომლობს (თანამშრომლობდა ) სამსახურ თან და არ არის საქართველოს მოქალაქე, მისი თხოვნით, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად შეიძლება მიენიჭოს საქართველოს მოქალაქეობა.

3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტში აღნიშნულ პირს, თუ მას მიენიჭა საქართველოს მოქალაქეობა, სამსახურთან თანამშრ მლობის პერიოდი ჩაეთვლება შრომის საერთო სტაჟში.

4. არავის არა აქვს უფლება , მოითხოვოს ინფორმაცია იმ პირთა ან ორგანიზაციათა შესახებ, რომლებიც კონფიდეციალურად თანამშრომლობენ (თანამშრომლობდნენ) სამსახურთან, გარდა საქართველოს კანონმდებლობით საამისოდ უფლებამოსილი პირისა .

 

თავი VIII. სამსახურის დაფინანსება

    მუხლი 25. სამსახურის დაფინანსება

სამსახური ფინანსდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან.

 

თავი IX. სამსახურის სახელმწიფო ზედამხედველობა და კონტროლი

    მუხლი 26. საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ზედამხედველობა

სამსახურზე სამსახურებრივ ზედამხედველობას ახორციელებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1239  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 27. საპარლამენტო კონტროლი

1. სამსახურის საპარლამენტო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს პარლამენტი თავდაცვისა და უშიშროების კომიტეტის მეშვეობით. საპარლამენტო კონტროლის ფორმები განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

2. სამსახურის საიდუმლო საქმიანობის, სპეციალური პროგრამებისა და ამ საჭიროებისათვის საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრების ხარჯვის კონტროლი ხორციელდება „ნდობის ჯგუფის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.

    მუხლი 28. საპროკურორო ზედამხედველობა

1. სამსახურის საქმიანობის კანონიერებაზე ზედამხედველობას კანონით დადგენილი წესით ახორციელებენ საქართველოს მთავარი პროკურორი და მის მიერ განსაზღვრული პროკურორი.

2. მონაცემები იმ პირის შესახებ, რომელიც კონფიდენციალურად თანამშრომლობს ან თანამშრომლობდა სამსახურთან, აგრეთვე სადაზვერვო ინფორმაციის მოპოვების მეთოდები, ტაქტიკა და ორგანიზება არ არის საპროკურორო ზედამხედველობის საგანი.

    მუხლი 29. საფინანსო კონტროლი

სამსახურის მიერ საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრებისა და სახელმწიფოს სხვა მატერიალური ფასეულობების გამოყენებისა და ხარჯვის შემოწმებას, გარდა ამ კანონის 27-ე მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევებისა, ახორციელებს სახელმწიფო აუდიტის სამსახური .

საქართველოს 201 2 წლის 22 ივნისის კანონი №6550 - ვებგვერდი, 29.06.2012წ.

 

თავი X. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი

    მუხლი 30. გარდამავალი დებულება

სამსახურმა ამ კანონის ამოქმედებიდან 3 თვის ვადაში უზრუნველყოს კანონქვემდებარე სამართლებრივი აქტების ამ კანონთან შესაბამისობა.

    მუხლი 31. დასკვნითი დებულება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2010 წლის 27 აპრილი.

№2984–

LAW OF GEORGIA

ON THE GEORGIAN INTELLIGENCE SERVICE

 

Chapter I - General Provisions

 

 

Article 1 - Scope of the Law and legal grounds for the activities of the Georgian Intelligence Service

1. This Law determines the status of the Georgian Intelligence Service, its authority, the basic areas of its activities, goals and principles, the legal grounds of service by employees of the Georgian Intelligence Service, and the social and legal protection guarantees for employees of the Georgian Intelligence Service.

2. The Georgian Intelligence Service shall operate under the Constitution of Georgia, the treaties and international agreements of Georgia, this Law, the Law of Georgia on Intelligence Activities and other legislative and subordinate normative acts of Georgia.

 

Article 2 - Georgian Intelligence Service

The Georgian Intelligence Service ('the Service') is a special-purpose institution of executive authority, directly subordinate to the Prime Minister of Georgia, which carries out intelligence activities in order to protect the national interests of Georgia.

Law of Georgia No 1239 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

 

Article 3 - Basic areas of the activities of the Service

1. The Service carries out intelligence activities in political, economic, scientific and technical, and informational and ecological fields, and participates in the international fight against terrorism within the limits of its competence.

2. The Service also carries out foreign counter-intelligence activities.

 

Article 4 - Basic goals of the activities of the Service

The basic goals of the activities of the Service are to define foreign threats and risks and provide necessary intelligence information to the country's state and political officials in order for them to make decisions in political, economic, defence, informational, and ecological fields and other fields of national security.

 

Article 5 - Basic principles of the activities of the Service

The basic principles of the activities of the Service are:

a) lawfulness;

b) protection of the State's interests and of human rights, freedoms and legal interests;

c) objectivity and impartiality;

d) political neutrality;

e) accountability, professionalism and competence;

f) unity and centralisation;

g) determination;

h) operativeness;

i) continuity;

j) planning;

k) secrecy.

 

Chapter II - Activities and Authority of the Service

 

Article 6 - Scope of activities and authority of the Service

1. The Service shall be independent in its activities and accountable to the Prime Minister of Georgia. The authority, organisation, rules of operation and guarantees of independence of the Service shall be defined by this Law and other legislative and subordinate normative acts of Georgia.

2. The Service has a seal with the image of the state coat of arms of Georgia on it and its name, as well as its own symbols.

3. The Service is located in Tbilisi.

4. The Service shall exercise its authority abroad, as well as in the entire territory of Georgia, within the limits of its competence.

5. The Service shall prepare and submit intelligence information to the Prime Minister of Georgia regarding the issues falling under its competence.

6. In order to exercise its authority, the Service shall:

a) develop intelligence tasks according to the National Intelligence Programme approved by the Prime Minister of Georgia;

b) develop and implement special programmes necessary for the security and development of intelligence activities;

c) co-operate with persons on a voluntary basis, openly or confidentially;

d) within the limits of its competence, implement methodical, organisational, and organisational-technical measures to ensure the observance of the state-secret regime both within its own subdivisions and in the diplomatic missions and consular offices of Georgia, in accordance with the procedure determined by the legislation of Georgia; and for these purposes, carry out operative as well as engineering and technical measures;

e) use a set of necessary operative, operative-technical and engineering-technical measures in order to ensure the safety of its employees, the sources of operative information and the systems of information and communication;

f) if necessary, cipher and disguise its documentation, personnel, subdivisions, buildings and constructions and transportation means, including by using various documents, plate numbers on transportation means and other identification marks;

g) for the purposes of secrecy, establish organisations of various legal forms, proceeding from the need of the intelligence activities;

h) within the limits of its competence, ensure its own safety, and protect its employees, its sources of operative information, its operational and technical means, buildings and constructions and informational data, from unlawful encroachments;

i) within the limits of its competence, carry out operative-investigative activities;

j) carry out foreign counter-intelligence activities;

k) use operative, operative-technical, engineering-technical, radio-electronic and other special means in order to obtain intelligence information;

l) create and/or use cryptographic systems and coding, together with other methods, in order to protect intelligence information;

m) enter into contracts with enterprises, institutions and organisations (irrespective of their legal form), based on the need to carry out intelligence activities;

n) co-operate with other state structures of Georgia in order to ensure the safety of its property, facilities, information and employees;

o) within the authorised number of its staff and organisational structure, establish an archive, necessary subdivisions, special training, scientific and research activities, and medical and preventive healthcare institutions, and issue special publications;

p) after declassification, transfer historically and scientifically valuable documents of the Service to the Legal Entity under Public Law called the National Archives of Georgia for permanent storage, in accordance with the Law of Georgia on State Secrets;

q) co-operate with the respective services of foreign countries regarding issues related to regional and global threats.

7. The documents of the Service, which include data about its personnel composition and those persons and/or organisations that confidentially work (or have worked) with the Service, and data about methods and means used by the Service, shall be stored in the archive of the Service and shall not be subject to declassification. The case provided for by Article 24(3) of this Law shall be an exception.

8. While carrying out its activities, the Service may purchase, create or produce special-purpose devices and systems and operate them.

9. The Service shall also carry out other activities proceeding from this Law.

Law of Georgia No 1239 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

 

Article 7 - Responsibility for the disclosure of intelligence information

In accordance with the procedure established by law, the heads of the legislative, executive and judicial authorities of Georgia and of enterprises and institutions and other officials, to whom intelligence information is submitted, shall be held responsible for disclosing data containing state secrets and decoding the sources of information.

 

Chapter III - Personnel, Organisation and Structure of the Service

 

Article 8 - Personnel of the Service

1. The Service is a united and centralised system.

11. The number of employees in the Service shall be determined by a legal act of the Prime Minister of Georgia.

2. An employee of the Service is a person who serves in the position included in the staffing plan of the Service and is awarded a special military or state rank. Civilians may be recruited by the Service, who shall also be considered as employees of the Service.

3. Issues related to the activities of the Service, the rights and responsibilities of the subdivisions, and other organisational issues, shall be determined by the statute of the Service, which is approved by the Government of Georgia upon the recommendation of the Prime Minister of Georgia.

Law of Georgia No 1239 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

Law of Georgia No 5151 of 3 June 2016 - website, 10.6.2016

 

Article 9 - Head of the Service

1. The Service is managed by the Head of the Service, who is appointed and may be dismissed by the Prime Minister of Georgia.

2. The Head of the Service shall be a chief adviser to the Prime Minister of Georgia on issues related to intelligence.

3. The Head of the Service shall:

a) manage the implementation of the National Intelligence Programme approved by the Prime Minister of Georgia;

b) determine the objectives and priorities related to the intelligence activities of the Service in accordance with the National Intelligence Programme;

c) provide intelligence information to higher state authorities and relevant government institutions;

d) send official intelligence representatives to the diplomatic missions of Georgia;

e) coordinate the development and establishment of state standards for cryptographic means and codes protecting intelligence information;

f) award the employees of the Service with special military or state ranks up to colonel, and in the case of early promotion up to vice-colonel, as well as class ranks, in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia;

g) represent the Service in relations with international and other organisations;

h) issue normative acts in accordance with the procedure established by the Law of Georgia on Normative Acts;

i) set up commissions and working groups;

j) determine monetary rewards (bonuses), as well as the amount of lump sum allowance that is provided in special cases;

k) exercise other powers granted under this Law and other legislative and subordinate normative acts of Georgia.

4. The Head of the Service may not hold any other position or be engaged in any other paid activities, except for scientific, pedagogical or creative activities.

Law of Georgia No 1239 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

 

Article 10 - Deputies of the Head of the Service

1. The Head of the Service has deputies, including one first deputy.

2. The procedure for appointing and dismissing the deputies of the Head of the Service shall be determined by the statute of the Service, whereas their powers shall be determined by a legal act of the Head of the Service.

 

Article 11 - Employees of the Service

1. The rights and responsibilities of the employees of the Service and their social protection guarantees and responsibilities shall be determined by this Law and other legislative and subordinate normative acts of Georgia.

2. A citizen of Georgia who, based on his/her personal and professional characteristics, education and health condition, is capable of fulfilling the duties assigned to him/her, shall be recruited for the Service after he/she undergoes a special examination.

3. The procedures and conditions for selecting, and for conducting the special examination and recruiting employees of the Service, and the terms of their service, shall be established by legal acts of the Head of the Service.

4. Employees of the Service are awarded special military or state ranks, and class ranks, the list of which shall be determined by the legislation of Georgia.

5. The Service may recruit a citizen of Georgia who has not done compulsory military service and is a conscript, or a citizen of Georgia who is released from doing compulsory military service in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia.

6. A service member, who serves at the Service, shall do military service in accordance with the Law of Georgia on Military Duty and Military Service and his/her social and legal protection guarantees shall be determined by this Law and other respective normative acts.

7. The labour activities of an employee of the Service shall be regulated by this Law and other normative acts of Georgia.

8. According to this Law, and in order to fulfil their duties, employees of the Service may, without disclosing themselves, hold a position in the executive authorities of Georgia, as well as in various enterprises, institutions and organisations.

9. The heads of the executive authorities, and of various enterprises, institutions and organisations, shall be held responsible for disclosing employees referred to in paragraph 8 of this article, in accordance with the legislation of Georgia.

10. The period of time secretly served by an employee of the Service at other enterprises, institutions or organisations (while remaining on the staff of the intelligence system of Georgia) shall be counted towards his/her total length of service.

11. Employees of the Service may not go on and/or participate in a strike , or concurrently be engaged in other paid activities, except for pedagogical, scientific and creative activities and except as provided for in paragraph 8 of this article.

12. The status of an employee of the Service may not be used for purposes that are not related to the fulfilment of the employee's duties.

13. In accordance with the procedure established by the Head of the Service, the State shall provide fuel and the cost of mobile communication to an employee who uses his/her own vehicle and/or mobile phone when performing official duties.

14. Vocational training and qualification upgrades of employees of the Service shall be carried out by the Service.

15. If necessary, an employee of another institution within the intelligence system of Georgia, may be sent on a mission to the Service, while being retained on the staff of the respective institution. An employee of the Service may also be sent on a mission to another institution within the intelligence system of Georgia. Financial support for such missions shall be provided in accordance with the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 3124 of 4 March 2015 - website, 19.3.2015    

 

Article 111 -Doing compulsory military service at the Service

1. A conscript may be enlisted in the contracted service of the Service, whose term of service is determined by the Law of Georgia on Military Duty and Military Service.

2. The procedure for the selection and training of, and doing service by, conscripts who are to be enlisted in the Service, is established by the Regulation on the Procedure for Doing Compulsory Service at the Georgian Intelligence Service, which is approved by the Government of Georgia upon the recommendation of the Service.

3. A conscript shall complete special training before being enlisted in the staff of the Service.

4. Doing contracted service at the Service by conscripts in accordance with the established procedure shall be considered as doing compulsory military service. These persons, after having done compulsory military service, shall be enlisted in the reserve of the Military Forces of Georgia in the rank of private.

5. If the person, who is doing compulsory military service at the Service, prematurely terminates the service on his/her own initiative (arbitrarily) or with fault, he/she shall be discharged from the Service and the period of time that he/she has already served shall not be counted. This person shall be subject to conscription into compulsory military service in accordance with the standard procedure.

Law of Georgia No 3124 of 4 March 2015 - website, 19.3.2015

 

Article 112 - Oath of an employee of the Service

1. Conscripts, after being enlisted in the contracted service of the Service, shall take a military oath and an oath of an employee of the Service.

2. After employees are recruited for the Service, they shall take an oath of an employee of the Service.

3. The text of the oath of an employee of the Service shall be approved by an ordinance of the Government of Georgia upon submission by the Service.

Law of Georgia No 3124 of 4 March 2015 - website, 19.3.2015

 

Chapter IV - Official Relations among Employees of the Service

 

Article 12 - Documents to be submitted when being recruited by the Service

A person willing to be recruited by the Service shall submit the documents determined by the legislation of Georgia and the legislative act of the Head of the Service.

 

Article 13 - Grounds for the refusal to recruit a person to the Service

The grounds for the refusal to recruit a person to the Service shall be:

a) a previous conviction;

b) alcoholism, drug addiction, toxicomania, mental or other serious chronic diseases;

c) being recognised as a person with limited capability or declared as a beneficiary of support by a court, unless otherwise determined by a court decision;

d) other grounds determined by a legal act of the Head of the Service.

Law of Georgia No 3352 of 20 March 2015 – website, 31.3.2015

 

Article 14 - Suspending official relations with an employee of the Service

1. Official relations with an employee of the Service shall be suspended on the grounds and under the procedure established by the legislation of Georgia.

2. The suspension of official relations with an employee of the Service shall be documented by a legal act of the Head of the Service.

 

Article 15 - Incentives for employees of the Service

1. The following incentives shall be determined for the employees of the Service for their exemplary performance of official duties and other achievements:

a) commendations;

b) pecuniary bonuses or valuable gifts;

c) early lifting of a disciplinary punishment;

d) awarding Service diplomas;

e) awarding badges;

f) awarding Service medallions;

g) awarding Service medals;

h) early award of the next special military or state rank;

i) awarding civilian or service guns;

j) promotion;

k) nomination for state award.

2. Several forms of incentives may be awarded to an employee of the Service at a time.

3. The Head of the Service shall have the right to award incentives to employees of the Service.

4. The fact of awarding incentives to the employees of the Service shall be recorded in their personal files.

 

Article 16 - Dismissing employees of the Service

An employee may be dismissed from the Service:

a) in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia, due to the deterioration of his/her health condition, in the case of a serious disease, because of which he/she can no longer continue service;

b) due to the expiration of the term provided for by a labour contract;

c) due to failure to comply with the provisions of a labour contract;

d) due to incompatibility with the occupied position;

e) due to disciplinary misconduct, if any other disciplinary measure has already been imposed on him/her, or due to gross disciplinary violation;

f) due to staff reduction;

g) due to other violations related to the incompatibility of offices when being elected or appointed in legislative, executive or judicial authorities or in local self-government bodies, if this violation is not rectified within 10 days after the incompatibility is identified;

h) on his/her own initiative;

i) due to violation of Service regulations, or revealing the secrets of the Service (except in the cases provided for by Article 50(4) of the Criminal Procedure Code of Georgia) and other behaviour that is inappropriate for an employee of the Service;

j) due to a judgement of conviction entered into legal force against him/her, in the case established by the legislation of Georgia;

k) due to losing citizenship of Georgia, unless this is carried out in order to perform his/her official duties secretly;

l) due to violating the requirements established for recruitment or for appointment to the position;

m) due to reaching an age limit;

n) due to reaching retirement age;

o) due to the illegal use of narcotics, or psychotropic or toxic substances;

p) due to the reorganisation and/or liquidation of the Service or a subdivision;

q) due to death;

r) due to being declared missing by a court;

s) due to being recognised as a person with limited capability or being declared as a beneficiary of support by a court, unless otherwise determined by a court decision.

Law of Georgia No 1731 of 11 December 2013 – website, 25.12.2013

Law of Georgia No 3352 of 20 March 2015 – website, 31.3.2015

 

Article 17 - Liability of an employee of the Service

1. An employee of the Service shall be liable for committing an administrative offence or a crime in accordance with the standard procedure.

2. For disciplinary misconduct causing damage to the property of the Service or purposely creating a threat of this kind of damage, or for committing an act in violation of the norms of general ethics or for disruptive behaviour (faulty action) discrediting an employee or the Service, irrespective of whether it was committed inside or outside the Service, for violating the regulations of the Service, for failure to perform or properly perform the duties assigned to him/her by the Law, the following disciplinary measures shall be applied against employees of the Service:

a) an admonition;

b) a reprimand;

c) a severe reprimand;

d) withholding of salary for not more than 10 days;

e) demotion of a special state or military rank by one level;

f) transfer to a lower rank remuneration level, for not more than one year;

g) dismissal from the Service in accordance with the procedures established by this Law and other legislative acts of Georgia.

3. An employee of the Service may be dismissed for disciplinary misconduct if any other disciplinary measure has already been imposed on him/her, except as provided for by paragraph 5 of this article.

4. A disciplinary measure shall be applied not later than six months after the fact of disciplinary misconduct is identified (discovered). The period of illness and leave of an employee of the Service shall not be included in this term. A disciplinary measure may not be applied if more than three years have passed after the commission of disciplinary misconduct. The period of criminal proceedings shall not be included in this term. If an employee of the Service commits a crime, he/she shall be dismissed from the Service irrespective of the period of time which has passed since committing the crime.

5. Within the limits of his/her competence and in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia, the Head of the Service may apply any disciplinary measure referred to in paragraph 2 of this article against an employee of the Service, including dismissal from the Service without imposing a disciplinary measure, in the event of a gross violation of official duties by the employee.

6. One case of disciplinary misconduct committed by an employee of the Service shall be subject to only one disciplinary measure.

7. A disciplinary measure shall be imposed by an order of the Head of the Service. An employee of the Service, on whom the disciplinary measure has been imposed, shall be presented with the order. Orders imposing a disciplinary measure on employees of the Service shall be kept in their personal files.

8. An employee of the Service shall be considered as free of the disciplinary measure if six months have passed after the measure was imposed and no new disciplinary measure has been imposed on him/her.

9. An imposed disciplinary measure may be lifted from an employee of the Service early for his/her exemplary performance of official duties, in accordance with the procedure established by this Law. A disciplinary measure shall be lifted by a respective order, which is presented to the employee of the Service. Such orders shall be kept in his/her personal file.

 

Article 171 - Working hours of an employee of the Service

1. Irregular working hours shall be established for an employee of the Service.

2. In particular cases, and on the basis of an individual administrative act of the Head of the Service, a special working regime may be declared for a specific period of time at the Service, during which employees of the Service shall stay at their usual working places. An employee of the Service may leave the working place only with the permission of his/her direct superior.

3. The Service shall shift to a special working regime if martial law or a state of emergency or other extreme situation are declared.

Law of Georgia No 3124 of 4 March 2015 - website, 19.3.2015

 

Article 18 - Right to keep, carry and use firearms

1. An employee of the Service may keep, carry and use a service or a military weapon in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia.

2. The list of service and military weapons and ammunition in the arsenal of the Service shall be approved by the Government of Georgia.

Law of Georgia No 1239 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

 

Chapter V - Legal Protection of Employees of the Service

 

Article 19 - Legal protection of employees of the Service

1. When performing official duties, an employee of the Service represents the state authority and is protected by the State.

2. An employee of the Service shall be independent in his/her official activities. He/she may not be dismissed from the Service, except in the cases and under the procedures established by this Law.

3. Impeding the performance by an employee of the Service of his/her duties, violating his/her honour and dignity and those of his/her family members, threatening, resisting and demonstrating violence towards them and encroaching on their life, health or property, shall result in liability as provided for by the legislation of Georgia.

4. Bringing employees of the Service before law enforcement bodies, detaining them and searching their workplace, apartment, storage, private vehicles or those used by them, shall be performed in accordance with the procedure established by law and in compliance with the Criminal Procedure Code of Georgia, and the Service shall be immediately notified regarding all these.

5. If an employee of the Service or his/her family members are detained, imprisoned or convicted for carrying out intelligence activities abroad, the State shall be obliged to support their release.

Article 20 - Prohibition of interference by the Service with the official activities of an employee of the Service

Interference with the official activities of an employee of the Service, as well as the obstruction of the activities of an employee of the Service by state officials, public and political associations, their representatives and other persons who are not authorised by law to interfere with the official activities of an employee of the Service or to influence them, shall be prohibited. Such actions shall be punishable by law.

 

Chapter VI - Social Protection of Employees of the Service

 

Article 21 - Social protection of employees of the Service

1. The social protection of employees of the Service is guaranteed by the Constitution of Georgia, this Law and other legal acts of Georgia. The State shall ensure the social protection of employees of the Service.

2. The remuneration of an employee of the Service includes salary, bonuses and other additions and compensations provided for by the legislation of Georgia. The salary of an employee of the Service consists of remuneration for the position occupied and for the rank awarded.

3. Employees of the Service shall be entitled to an annual paid leave of 30 calendar days. An employee of the Service shall be granted maternity leave in accordance with the legislation of Georgia.

4. State compensation shall be granted to an employee of the Service, who has a special military or state rank, in the amount and under the procedure provided for by the Law of Georgia on State Compensation and State Academic Stipends.

5. Paragraph 4 of this article shall not apply to employees of the Service who have been dismissed under Article 16(e),(i),(j), and/or (o) of this Law.

6. Employees of the Service and their family members (spouse and minor children) shall be subject to compulsory insurance at the expense of the state budget of Georgia.

7. Damage caused to an employee of the Service during the performance by him/her of official duties shall be fully compensated from the state budget of Georgia in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia.

8. Damage which was caused abroad to a family member of an employee of the Service and which is related to the performance of official duties abroad by the employee of the Service, shall be fully compensated from the state budget of Georgia in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia.

9. An employee of the Service shall have the right to request the compensation provided for by paragraphs 7 and 8 of this article within a period of one year after the damage is caused.

 

Article 22 - Compensation in the case of the killing (death) or disability of an employee of the Service

1. If an employee of the Service is killed or dies while performing his/her official duties, a lump sum allowance in the amount of GEL 15 000 shall be provided to his/her family/heir from the state budget of Georgia. Burial (grave decoration) expenses in the established amount and expenses for the transfer of remains shall be compensated by the State.

2. State compensation in the amount and under the procedure provided for by the Law of Georgia on State Compensation and State Academic Stipends, shall be provided to family members of persons provided for by paragraph 1 of this article, who are granted a special military or state rank.

3. An employee of the Service who was severely injured and/or disabled while performing official duties, based on the degree of the severity of bodily injuries, shall be granted a lump sum allowance in the amount of not more than GEL 10 000 from the state budget of Georgia in accordance with the procedure established by the legislation of Georgia.

4. State compensation in the amount and under the procedure provided for by the Law of Georgia on State Compensation and State Academic Stipends shall be provided to an employee of the Service, who is granted a special military or state rank and who has become a person with limited capability while performing official duties.

5. State compensation and allowances shall be provided to employees of the Service by relevant authorised state bodies determined by the legislation of Georgia.

6. One day of service of an employee of the Service, who carries out intelligence activities in especially difficult intelligence conditions, shall be counted as two days.

7. Especially difficult intelligence conditions for intelligence activities shall be defined by a legal act of the Head of the Service.

8. Monthly remuneration shall be retained for an employee of the Service who has been detained or imprisoned for performing intelligence activities abroad, and one day of detainment or imprisonment shall be counted as three days of service.

9. In the cases referred to in paragraphs 6 and 8 of this article, the amount of remuneration of an employee of the Service for the position occupied shall be doubled and tripled.

10. If an employee of the Service has partially or fully lost professional suitability for reasons beyond his/her control or as a result of disclosure, after the examination of these circumstances and based on the respective conclusion, the Service shall ensure the employment of the employee or create conditions for his/her professional retraining, including the compensation of related expenses.

11. Within the limits of the allocations from the State Budget of Georgia for the employees of the Service, the Head of the Service may establish additional social protection measures and privileges not provided for in this Law.

 

Chapter VII - Legal Status and Social Protection of Persons who Work (or have Worked) with the Service Confidentially

 

Article 23 - Rights and responsibilities of persons who confidentially work with the Service

1. In order to achieve the goals of intelligence activities, the Service may work with persons who voluntarily agree to confidential collaboration, with an appropriate payment or without payment. The procedure for and forms of collaboration with such persons shall be determined by a normative act of the Head of the Service.

2. A person, who confidentially collaborates with the Service, shall have the right to:

a) enter into a contract for confidential collaboration with the Service or work with them in other existing forms;

b) receive explanations from the employees of the Service regarding his/her tasks and rights and responsibilities;

c) use identity documents that are encrypted by the Service for the purposes of secrecy;

d) receive appropriate payment;

e) receive compensation for damage and loss caused to his/her health or property during the period of collaboration with the Service.

3. A person, who confidentially collaborates with the Service, shall:

a) not disclose the fact and terms of collaboration with the Service;

b) not provide the Service with false or slanderous information;

c) protect information containing state secrets, shared or known to him/her.

 

Article 24 - Social protection of persons who work (or have worked) with the Service confidentially

1. The social protection of persons who work (or have worked) with the Service shall be determined by a normative act of the Head of the Service.

2. A person, who works (or has worked) with the Service confidentially and is not a citizen of Georgia, may, upon his/her request, be granted Georgian citizenship in accordance with the legislation of Georgia.

3. The period of collaboration with the Service of a person referred to in paragraph 2 of this article shall be counted towards his/her total length of service, provided he/she has been granted Georgian citizenship.

4. No one has the right to request information regarding those persons and organisations who confidentially work (or have worked) with the Service, except persons authorised by the legislation of Georgia.

 

Chapter VIII - Financial Support of the Service

 

Article 25 - Financial support of the Service

The Service shall be financed from the state budget of Georgia.

 

Chapter IX - State Control and Supervision over the Service

 

Article 26 - Supervision by the Prime Minister of Georgia

The Prime Minister of Georgia shall exercise official supervision over the Service.

Law of Georgia No 1239 of 20 September 2013 - website, 8.10.2013

Article 27 - Parliamentary control

1. Parliamentary control of the Service shall be exercised by the Parliament of Georgia through the Defence and Security Committee. The forms of parliamentary control shall be determined by the legislation of Georgia.

2. The spending of funds allocated from the state budget of Georgia for the secret activities of the Service, and for special programmes and their purposes, shall be controlled in accordance with the Law of Georgia on Trust Group.

 

Article 28 - Prosecutorial supervision

1. Supervision over the lawfulness of the Service's activities shall be exercised by the Chief Prosecutor of Georgia and the prosecutor determined by him/her, in accordance with the procedure established by law.

2. Data about persons who confidentially work or have worked with the Service, and the methods, tactics and organisation of gaining intelligence information, are not subject to prosecutorial supervision.

 

Article 29 - Financial control

The use and spending of funds from the State Budget of Georgia and other state material assets by the Service shall be supervised by the State Audit Service of Georgia, except as provided for by Article 27(2) of this Law.

Law of Georgia No 6550 of 22 June 2012 - website, 29.6.2012

 

Chapter X - Transitional and Final Provisions

 

Article 30 - Transitional provision

The Service shall, within three months after the entry of this Law into force, bring its subordinate normative acts into compliance with this Law.

 

Article 31 - Final provision

This Law shall enter into force upon its promulgation.

 

 

President of Georgia                                                                                                                     M. Saakashvili

Tbilisi

27 April 2010

No 2984–RS