On the Establishment of the Legal Entity Under Public Law (LEPL) Called the Data Exchange Agency

Consolidated versions (05/06/2012 - 21/04/2017)

საქართველოს კანონი

საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – მონაცემთა გაცვლის სააგენტოს შექმნის შესახებ

თავი I. ზოგადი დებულებები

     მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანონის მიზანია საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – მონაცემთა გაცვლის სააგენტოს (შემდგომში – სააგენტოს) შექმნა და მისი ფუნქციონირების ძირითადი პრინციპების, ორგანიზაციულ-სამართლებრივი მოწყობის, უფლებამოსილებებისა და საქმიანობის ძირითადი მიმართულებების განსაზღვრა.

    მუხლი 2. სააგენტოს საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველი

სააგენტოს საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველია საქართველოს კონსტიტუცია, ეს კანონი, საქართველოს კანონმდებლობა და სააგენტოს დებულება, რომელსაც ამტკიცებს საქართველოს იუსტიციის მინისტრი (შემდგომში – მინისტრი).

    მუხლი 3. კანონში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება

ამ კანონის მიზნებისათვის მასში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) ინფორმაციული ტექნოლოგიები (სისტემები) – ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) მართვა, უზრუნველყოფა ან შემუშავება, რაც ხორციელდება კომპიუტერული, პროგრამული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ერთობლივად გამოყენებით;

ბ) ელექტრონული (ციფრული) მმართველობა – საჯარო მმართველობის განხორციელება ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით;

გ) ინფორმაციული უსაფრთხოება – ინფორმაციისა და ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) არასანქცირებული გამოყენებისა და წვდომისაგან, აგრეთვე განადგურებისა და ცვლილებისაგან დაცვა;

დ) ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) უსაფრთხოება – კომპიუტერული, პროგრამული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების მდგრადობისა და მათი გამართული ფუნქციონირების უზრუნველყოფა. უსაფრთხოება არ ვრცელდება იმ ინფორმაციაზე, რომლის ოპერირებას ან გენერირებას ახდენს ეს ტექნოლოგიები;

ე) მონაცემთა გაცვლის ერთიანი სისტემა – სპეციალური ინფრასტრუქტურა, რომელიც უზრუნველყოფს დაცულ პლატფორმაში (ტექნოლოგიაში) მონაცემთა ბაზებსა და ინფორმაციულ ტექნოლოგიებს (სისტემებს) შორის დამოუკიდებელი სტანდარტული ინტერფეისის არსებობას. მისი ძირითადი ფუნქციაა მონაცემთა ბაზებისა და ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) დაკავშირება საჯარო სექტორში, აგრეთვე ამ ინფორმაციულ რესურსებთან სანქცირებული გარე (სამოქალაქო სექტორის) წვდომის უზრუნველყოფა;

ვ) ელექტრონული დოკუმენტი – „ელექტრონული ხელმოწერისა და ელექტრონული დოკუმენტის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული ელექტრონული დოკუმენტი;

ზ) ელექტრონული ხელმოწერა – „ელექტრონული ხელმოწერისა და ელექტრონული დოკუმენტის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული ელექტრონული ხელმოწერა;

თ) ერთიანი სამთავრობო ქსელი – საქართველოს მთავრობის შესაბამისი დადგენილებით განსაზღვრული ერთიანი სამთავრობო ქსელი;

ი) ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) აუდიტი – ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) ინფრასტრუქტურაში დანერგილი სისტემის უსაფრთხოებისა და ეფექტიანობის შემოწმება.

 

თავი II. ძირითადი დებულებები

    მუხლი 4. სააგენტოს სამართლებრივი სტატუსი

სააგენტო არის ამ კანონით დაფუძნებული, საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

    მუხლი 5. სააგენტოს საქმიანობის სფერო, საქმიანობის საგანი და მიზანი

1. სააგენტოს საქმიანობის სფეროა ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) განვითარების ხელშეწყობისა და კოორდინაციისათვის შესაბამისი სტანდარტების შემუშავება და ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის განხორციელება.

2. სააგენტოს საქმიანობის საგანია სახელმწიფო ხელისუფლების განხორციელებისას ელექტრონული მმართველობის პრინციპებზე დაფუძნებული ერთიანი სისტემის შექმნა, ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) და ინფორმაციული უსაფრთხოების პოლიტიკის შემუშავება და მისი განხორციელების ხელშეწყობა.

3. სააგენტოს მიზანია ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) გამოყენებით ახალი სახის მომსახურების დანერგვა, მონაცემთა შენახვისა და მიწოდების სტანდარტის დადგენა, ელექტრონული დოკუმენტების გაცვლის ერთიანი სისტემის შექმნა და ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) საშუალებით მმართველობის ეფექტიანობის გაზრდა.

    მუხლი 6. სააგენტოს უფლებამოსილებები

სააგენტო უფლებამოსილია:

ა) შეიმუშაოს ინფორმაციული ტექნოლოგიები (სისტემები) და ელექტრონული მმართველობის განვითარების სახელმწიფო პოლიტიკა;

ბ) უზრუნველყოს ინფორმაციული უსაფრთხოება, მათ შორის, განახორციელოს საგანმანათლებლო საქმიანობა როგორც საჯარო, ისე სამოქალაქო სექტორში;

გ) განახორციელოს ერთიანი სამთავრობო ქსელის ფუნქციონირების მონიტორინგი;

დ) შექმნას მონაცემთა გაცვლის ერთიანი სისტემა და უზრუნველყოს ინფორმაციული რესურსების ხელმისაწვდომობა;

ე) ხელი შეუწყოს ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) განვითარებას;

ვ) შეიმუშაოს ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) სფეროს განვითარებისათვის აუცილებელი სტანდარტები;

ზ) განახორციელოს ციფრული ხელმოწერის სერტიფიკატის (მოწმობის) გამცემის უსაფრთხოების საკითხების მონიტორინგი;

თ) ხელი შეუწყოს ინოვაციური ტექნოლოგიების განვითარებას;

ი) ინფორმაციული უსაფრთხოების რისკების იდენტიფიკაციის მიზნით ჩაატაროს ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) აუდიტი;

კ) დაამყაროს ურთიერთობა ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) სფეროში მოქმედ ადგილობრივ, საერთაშორისო და უცხო ქვეყნების ორგანიზაციებთან, სახელმწიფო დაწესებულებებთან და კერძო სამართლის სუბიექტებთან;

ლ) მონაწილეობა მიიღოს ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) სფეროში ადგილობრივ, რეგიონულ და საერთაშორისო პროგრამებში;

მ) შეიმუშაოს ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) სფეროს მარეგულირებელი სამართლებრივი აქტების პროექტები;

ნ) ინფორმაციული ტექნოლოგიების (სისტემების) განვითარების ხელშეწყობის მიზნით განახორციელოს საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა უფლებამოსილებები.

    მუხლი 7. სააგენტოს მართვა და წარმომადგენლობა

1. სააგენტოს ხელმძღვანელობს თავმჯდომარე, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს მინისტრი.

2. სააგენტოს თავმჯდომარე:

ა) წარმოადგენს სააგენტოს;

ბ) იღებს გადაწყვეტილებას (გამოსცემს სამართლებრივ აქტს) სააგენტოს კომპეტენციისთვის მიკუთვნებულ საკითხზე;

1 ) საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში გამოსცემს ნორმატიულ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტს – თავმჯდომარის ბრძანებას ;

გ) თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სააგენტოს თანამშრომლებს;

დ) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განკარგავს სააგენტოს სახსრებსა და ქონებას;

ე) ახორციელებს სააგენტოს დებულებით განსაზღვრულ სხვა უფლებამოსილებებს.

3. სააგენტოს თავმჯდომარეს ჰყავს მოადგილეები, რომლებსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს თავმჯდომარე.

4. სააგენტოს თავმჯდომარის მოადგილეების რაოდენობა და უფლებამოსილებები განისაზღვრება სააგენტოს დებულებით.

საქართველოს 2012 წლის 5 ივნისის კანონი №6393 – ვებგვერდი, 19.06.2012წ.

    მუხლი 8. სააგენტოს სტრუქტურა

1. სააგენტო თავის უფლებამოსილებებს ახორციელებს სტრუქტურული ქვედანაყოფების მეშვეობით.

2. სააგენტოს სტრუქტურა და სტრუქტურული ქვედანაყოფების კომპეტენცია განისაზღვრება სააგენტოს დებულებით.

    მუხლი 9. სააგენტოს ქონება

1. სააგენტოს საკუთარი მიზნების განსახორციელებლად და ფუნქციების შესასრულებლად აქვს ქონება, რომლის შექმნის წესი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

2. სააგენტოს ქონებას შეადგენს ძირითადი საბრუნავი საშუალებები, აგრეთვე სხვა მატერიალური ფასეულობები და ფინანსური რესურსები, რომლებიც აისახება სააგენტოს დამოუკიდებელ ბალანსზე.

    მუხლი 10. სააგენტოს დაფინანსება

1. სააგენტოს დაფინანსების წყაროებია:

ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი სახსრები;

ბ) სააგენტოს მიერ მომსახურების გაწევისათვის დადგენილი საფასური;

გ) მიზნობრივი კრედიტები და გრანტები;

დ) ხელშეკრულების საფუძველზე შესრულებული სამუშაოდან მიღებული შემოსავალი;

ე) საჩუქრისა და შემოწირულების სახით მიღებული შემოსავლები;

ვ) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები.

11 . სააგენტოს მიერ მომსახურების გაწევისათვის საფასურის განაკვეთები, ასევე საფასურის გადახდის, მისი გადახდისაგან გათავისუფლების და გადახდილი საფასურის დაბრუნების წეს და პირობებ ი განისაზღვრება მინისტრის ბრძანებით.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული სახსრები და შემოსავლები სრულად ხმარდება სააგენტოს მიზნების განხორციელებას და ფუნქციების შესრულებას.

საქართველოს 2012 წლის 5 ივნისის კანონი №6393 – ვებგვერდი, 19.06.2012წ.

    მუხლი 11. სააგენტოს სახელმწიფო კონტროლი

სააგენტოს სახელმწიფო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტრო.

    მუხლი 12. სააგენტოს საქმიანობის შეწყვეტისა და ლიკვიდაციის წესი

სააგენტოს საქმიანობის შეწყვეტა და ლიკვიდაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

თავი III. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებები

    მუხლი 13. გარდამავალი დებულებები

1. საქართველოს იუსტიციის მინისტრმა 2010 წლის 1 იანვრისათვის:

ა) დაამტკიცოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – მონაცემთა გაცვლის სააგენტოს დებულება;

ბ) თანამდებობაზე დანიშნოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – მონაცემთა გაცვლის სააგენტოს თავმჯდომარე.

2. საქართველოს ეკონომიკური განვითარების სამინისტრომ 2010 წლის 1 იანვრისათვის უზრუნველყოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – მონაცემთა გაცვლის სააგენტოს ფუნქციონირებისათვის აუცილებელი ქონების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით სააგენტოსათვის გადაცემა.

    მუხლი 14. კანონის ამოქმედება

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი – მე-12 მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

2. ამ კანონის პირველი – მე-12 მუხლები ამოქმედდეს 2010 წლის 1 იანვრიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2009 წლის 17 ივლისი.

№1536–რს

Закон Грузии

О создании юридического лица публичного права –

 Агентства по обмену данными

 

Глава I

Общие положения

 

Статья 1. Цель Закона

Целью настоящего Закона являются создание входящего в сферу управления Министерства юстиции Грузии юридического лица публичного права – Агентства по обмену данными (далее – Агентство) и определение главных принципов его функционирования, организационно-правового устройства, полномочий и основных направлений деятельности.

 

Статья 2. Правовые основы деятельности Агентства

Правовыми основами деятельности Агентства являются: Конституция Грузии, настоящий Закон, законодательство Грузии и Положение об Агентстве, утверждаемое Министром юстиции Грузии (далее – Министр).

 

Статья 3. Разъяснение терминов, используемых в Законе

В целях настоящего Закона используемые в Законе термины имеют следующее значение:

а) информационные технологии (системы) – управление, обеспечение или разработка информационных технологий (систем), осуществляемые путем совместного применения компьютерных, программных и коммуникационных технологий;

б) электронное (цифровое) управление – осуществление публичного управления посредством применения информационно-коммуникационных технологий;

в) информационная безопасность – защита информации и информационных технологий (систем) от несанкционированного применения, доступа, уничтожения и изменения;

г) безопасность информационных технологий (систем) – обеспечение устойчивости развития и налаженного функционирования компьютерных, программных и коммуникационных технологий. Безопасность не распространяется на информацию, оперирование или генерирование которой осуществляется данными технологиями;

д) единая система обмена данными – специальная инфраструктура, обеспечивающая наличие независимых стандартных интерфейсов между базами данных и информационными технологиями (системами) в защищенной платформе (технологии). Ее основная функция – установление связи между базами данных и информационными технологиями (системами) в публичном секторе, а также обеспечение санкционированного внешнего доступа (доступа гражданского сектора) к указанным информационным ресурсам;

е) электронный документ – электронный документ, определенный Законом Грузии «Об электронной подписи и электронном документе»;

ж) электронная подпись – электронная подпись, определенная Законом Грузии «Об электронной подписи и электронном документе»;

з) единая правительственная сеть – единая правительственная сеть, определенная соответствующим постановлением Правительства Грузии;

и) аудит информационных технологий (систем) – проверка безопасности и эффективности системы, внедренной в инфраструктуру информационных технологий (систем).

 

Глава II

Основные положения

 

Статья 4. Правовой статус Агентства

Агентство является действующим в сфере управления Министерства юстиции Грузии юридическим лицом публичного права, основанным согласно настоящему Закону.

 

Статья 5. Сфера, предмет и цель деятельности Агентства

1. Сферой деятельности Агентства являются разработка соответствующих стандартов и осуществление единой государственной политики в целях содействия и координации развития информационных технологий (систем).

2. Предметом деятельности Агентства являются: при осуществлении государственной власти создание единой системы, основанной на принципах электронного управления, разработка информационных технологий (систем) и политики информационной безопасности, а также содействие проведению указанной политики.

3. Целью Агентства являются внедрение новых видов услуг с применением информационных технологий (систем), установление стандартов хранения и предоставления данных, создание единой системы обмена электронными документами и повышение эффективности управления посредством использования информационных технологий (систем).

 

Статья 6. Полномочия Агентства

Полномочиями Агентства являются:

а) разработка информационных технологий (систем) и государственной политики в сфере развития электронного управления;

б) обеспечение информационной безопасности, в том числе – осуществление просветительной деятельности как в публичном, так и в гражданском секторах;

в) осуществление мониторинга функционирования единой правительственной сети;

г) создание единой системы обмена данными и обеспечение доступности информационных ресурсов;

д) содействие развитию информационных технологий (систем);

е) разработка стандартов, необходимых для развития сферы информационных технологий (систем);

ж) осуществление мониторинга вопросов безопасности лица (органа), выдающего сертификат (свидетельство) цифровой подписи;

з) содействие развитию инновационных технологий;

и) проведение аудита информационных технологий (систем) в целях идентификации рисков информационной безопасности;

к) установление отношений с местными, международными и иностранными организациями, государственными учреждениями и субъектами частного права, действующими в сфере информационных технологий (систем);

л) участие в местных, региональных и международных программах в сфере информационных технологий (систем);

м) разработка проектов регулирующих правовых актов в сфере информационных технологий (систем);

н) в целях содействия развитию информационных технологий (систем) осуществление других полномочий, предусмотренных законодательством Грузии.

 

Статья 7. Управление Агентством и его представительство

1. Агентство возглавляет председатель, назначаемый на должность и освобождаемый от должности Министром.

2. Председатель Агентства:

а) представляет Агентство;

б) принимает решения (издает правовые акты) по вопросам, отнесенным к компетенции Агентства;

 б1) в соответствии с законодательством Грузии, в пределах своей компетенции издает нормативный административно-правовой акт – приказ председателя; (5.06.2012 N6393)

в) назначает на должность и освобождает от должности сотрудников Агентства;

г) распоряжается средствами и имуществом Агентства в порядке, установленном законодательством Грузии;

д) осуществляет другие полномочия, определенные Положением об Агентстве.

3. Председатель Агентства имеет заместителей, назначаемых на должность и освобождаемых от должности председателем.

4. Численность и полномочия заместителей председателя Агентства определяются Положением об Агентстве.

 

Статья 8. Структура Агентства

1. Агентство осуществляет свои полномочия посредством структурных подразделений.

2. Структура Агентства и компетенция структурных подразделений определяются Положением об Агентстве.

 

Статья 9. Имущество Агентства

1. Агентство имеет имущество, необходимое для достижения собственных целей и выполнения возложенных на него функций, порядок образования которого определяется законодательством Грузии.

2. Имущество Агентства составляют основные оборотные средства, а также другие материальные ценности и финансовые ресурсы, отражаемые на самостоятельном балансе Агентства.

 

Статья 10. Финансирование Агентства

1. Источниками финансирования Агентства являются:

а) целевые средства, выделяемые из государственного бюджета Грузии;

б) плата, установленная за оказание услуг Агентством;

в) целевые кредиты и гранты;

г) доходы от работ, выполняемых на основании договора;

д) доходы, получаемые в виде подарков и пожертвований;

е) другие доходы, разрешенные законодательством Грузии.

 11. Ставки платы за оказание услуг Агентством, а также порядок и условия внесения платы, освобождения от внесения платы и возврата суммы внесенной платы определяются приказом Министра. (5.06.2012 N6393)

 2. Средства и доходы, предусмотренные пунктом первым настоящей

статьи, в полном объеме направляются на достижение целей Агентства и выполнение его функций.

 

Статья 11. Государственный контроль за деятельностью Агентства

Государственный контроль за деятельностью Агентства осуществляется Министерством юстиции Грузии.

 

Статья 12. Порядок прекращения деятельности  и ликвидации Агентства

Прекращение деятельности Агентства и его ликвидация осуществляются в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Глава III

Переходные и заключительные положения

 

Статья 13. Переходные положения

1. Министру юстиции Грузии к 1 января 2010 года:

а) утвердить Положение о юридическом лице публичного права – Агентстве по обмену данными;

б) назначить на должность председателя юридического лица публичного права – Агентства по обмену данными.

2. Министерству экономического развития Грузии к 1 января 2010 года обеспечить передачу юридическому лицу публичного права – Агентству по обмену данными имущества, необходимого для его функционирования, в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 14. Введение в действие Закона

1. Настоящий Закон, кроме статей первой - 12 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую - 12 настоящего Закона ввести в действие с 1 января 2010 года.

 

Президент Грузии                                                       Михаил Саакашвили

Тбилиси

17 июля 2009 года

№ 1536-вс