On determining provisional procedures different from those established by the legislation for the administration of activities and provision of services to persons by the Legal Entity under Public Law called the National Agency of Public Registry in order to prevent the spread of the novel coronavirus (COVID-19)

 

საქართველოს იუსტიციის მინისტრის

ბრძანება  №544

2020 წლის 25 მაისი

ქ. თბილისი

 

ახალი კორონავირუსის (COVID-19) გავრცელების პრევენციის მიზნით საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტოს საქმიანობის ადმინისტრირებისა და მის მიერ პირთა მომსახურების კანონმდებლობით დადგენილისგან განსხვავებული დროებითი წესების განსაზღვრის შესახებ

„საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 453 მუხლის პირველი პუნქტისა და მე-2 პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტის, „იზოლაციისა და კარანტინის წესების დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის 2020 წლის 23 მაისის №322 დადგენილებით დამტკიცებული წესების მე-7 მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტის საფუძველზე, ვბრძანებ:

მუხლი 1
ეს ბრძანება, საქართველოში ახალი კორონავირუსის (COVID-19) გავრცელების აღკვეთის მიზნით, განსაზღვრავს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტოს (შემდგომ – სააგენტო) საქმიანობის ადმინისტრირების, აგრეთვე მის მიერ პირთა მომსახურების კანონმდებლობით დადგენილისგან განსხვავებულ დროებით წესსა და პირობებს.

 

მუხლი 2
1. გარდა საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – იუსტიციის სახლის მეშვეობით სააგენტოს სერვისების მიწოდებისა (რაც, თავის მხრივ, ხორციელდება წინასწარ დაჯავშნის გზით მოქალაქის პორტალის – my.gov.ge-ს მეშვეობით), სააგენტოს სერვისებით სარგებლობა და მომსახურების მიღება შესაძლებელია დისტანციურად, მოქალაქის პორტალის - my.gov.ge-ს მეშვეობით.

2. სააგენტოს მომსახურების მოთხოვნით განცხადებებისა და დოკუმენტაციის წარდგენისთვის აუცილებელია დაინტერესებული პირის მიერ მოქალაქის პორტალის: my.gov.ge-ს მეშვეობით ვიზიტის დროის განსაზღვრა და რიგის დაჯავშნა.

3. სააგენტო, დაინტერესებული პირის მხრიდან სატელეფონო კომუნიკაციის (ცხელი ხაზის (032) 2405405 საშუალებით) საფუძველზე, უფლებამოსილია, განცხადების წარდგენიდან 10 კალენდარული დღის ვადაში განახორციელოს დაინტერესებული პირის მიერ მითითებულ მისამართზე მომსახურება (ადგილზე მომსახურება). ადგილზე მომსახურებით სარგებლობა შემდეგ შემთხვევებში:

ა) თუ განმცხადებელი 70 წლის და მეტი ასაკის პირია;

ბ) სააგენტოს თავმჯდომარის მიერ განსაზღვრულ განსაკუთრებულ შემთხვევებში.

4. იმ პირებს, რომლებიც იმყოფებიან თვითიზოლაციაში ან კარანტინში, სააგენტო უფლებამოსილია არ გაუწიოს ამ მუხლის მე-2 და მე-3 პუნქტებით განსაზღვრული მომსახურება. სააგენტო უფლებამოსილია გაუწიოს მომსახურება თვითიზოლაციაში ან კარანტინში მყოფ პირებს საამისოდ მნიშვნელოვანი გადაუდებელი ინტერესის არსებობის შემთხვევებში, რისთვისაც გამოიყენებს ყველა შესაძლო ღონეს მომსახურების უსაფრთხოდ მისაწოდებლად.

5. ამ მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევაში, უფლებამოსილი პირის მიერ გარიგებაზე ხელმოწერის ნამდვილობის დამოწმება ხორციელდება დაინტერესებული პირის მიერ მითითებულ მისამართზე. 

 

მუხლი 3
1. „მიწის ნაკვეთებზე უფლებათა სისტემური და სპორადული რეგისტრაციის წესისა და საკადასტრო მონაცემების სრულყოფის შესახებ“ საქართველოს კანონის ფარგლებში მიწის ნაკვეთზე საკუთრების უფლების ან/და მასში ცვლილების რეგისტრაცია დაინტერესებულმა პირმა შეიძლება მოითხოვოს სააგენტოს ოფიციალურ ელექტრონულ ფოსტაზე (info@napr.gov.ge) შეტყობინების გაგზავნით.

2. ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით წარდგენილი მოთხოვნა არის სარეგისტრაციო წარმოების დაწყების საფუძველი.

3. სააგენტოს უფლებამოსილი პირი ვალდებულია დაუყოვნებლივ დაარეგისტრიროს ელექტრონული ფოსტის საშუალებით წარდგენილი განცხადება შესაბამის ელექტრონულ პროგრამაში და მიანიჭოს მას უნიკალური სარეგისტრაციო ნომერი, რის შესახებაც დაინტერესებულ პირს აცნობებს ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით.

4. ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით მოთხოვნის წარდგენისას დაინტერესებულმა პირმა მკაფიოდ უნდა ჩამოაყალიბოს მოთხოვნის შინაარსი და მიუთითოს საკონტაქტო ინფორმაცია (ტელეფონის ნომერი, მისამართი).

5. მიწის ნაკვეთზე საკუთრების უფლების ან/და მასში ცვლილების რეგისტრაციის ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით მოთხოვნისას, დაინტერესებულმა პირმა სააგენტოს ელექტრონულ ფოსტაზე უნდა გამოაგზავნოს შემდეგი დოკუმენტების ელექტრონული ასლები:

ა) პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ფოტოასლი;

ბ) მიწის ნაკვეთის საკადასტრო აგეგმვითი/აზომვითი ნახაზის ქაღალდის ვერსიის ფოტოასლი, ასევე ნახაზის ციფრული ვერსია;

გ) მიწის ნაკვეთზე საკუთრების უფლების/მართლზომიერი მფლობელობის დამადასტურებელი დოკუმენტის (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) ფოტოასლი;

დ) რეგისტრაციისთვის საჭირო, მის ხელთ არსებული, სხვა დოკუმენტის ფოტოასლი.

6. ელექტრონული შეტყობინების საფუძველზე დაწყებული სარეგისტრაციო წარმოების ფარგლებში სააგენტო გამოითხოვს ინფორმაციას/დოკუმენტაციას სხვა ადმინისტრაციული ორგანოსგან/უფლებამოსილი პირისგან, კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

7. ამ მუხლის პირველი – მე-4 პუნქტებით გათვალისწინებული წესი, აგრეთვე, ვრცელდება სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთის მიზნობრივი დანიშნულების შეცვლის რეგისტრაციაზე.

8. სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთის მიზნობრივი დანიშნულების შეცვლის რეგისტრაციის ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით მოთხოვნისას, ელექტრონული შეტყობინება უნდა შეიცავდეს საზოგადოებრივი საჭიროების არსებობის დასაბუთებას. ელექტრონულ შეტყობინებას უნდა ახლდეს შემდეგი დოკუმენტების ელექტრონული ასლები:

ა) პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ფოტოასლი;

ბ) მომსახურების საფასურის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტის ფოტოასლი;

გ) რეგისტრაციისთვის საჭირო, დაინტერესებული პირის ხელთ არსებული, სხვა დოკუმენტის ფოტოასლი.

9. ამ მუხლით დადგენილი წესით, სააგენტოსთვის წარდგენილი დოკუმენტების ფოტოასლები შესრულებული უნდა იყოს იმ ხარისხით, რომ შესაძლებელი იყოს მათი  წაკითხვა.

10. დაინტერესებული პირი ვალდებულია, ელექტრონული შეტყობინების საფუძველზე სარეგისტრაციო წარმოების დაწყებიდან 10 სამუშაო დღის ვადაში, სააგენტოს წარუდგინოს მის ხელთ არსებული უფლების დამადასტურებელი დოკუმენტების დედნები.

11. იმ შემთხვევაში, თუ ელექტრონული შეტყობინების საფუძველზე დაწყებული სარეგისტრაციო წარმოების ფარგლებში სააგენტომ სხვა ადმინისტრაციული ორგანოსგან/უფლებამოსილი პირისგან მოიძია უძრავ ნივთზე საკუთრების/მართლზომიერი მფლობელობის დამადასტურებელი დოკუმენტი, რეგისტრაციის შესახებ გადაწყვეტილების მიღება შესაძლებელია დაინტერესებული პირის მიერ უფლების დამადასტურებელი დოკუმენტების დედნების წარმოდგენის გარეშე.

12. იმ შემთხვევაში, თუ ელექტრონული შეტყობინების საფუძველზე დაწყებული სარეგისტრაციო წარმოების ფარგლებში სააგენტომ სხვა ადმინისტრაციული ორგანოსგან/უფლებამოსილი პირისგან უძრავ ნივთზე ვერ მოიძია საკუთრების/მართლზომიერი მფლობელობის დამადასტურებელი დოკუმენტი და დაინტერესებულმა პირმაც სარეგისტრაციო წარმოების დაწყებიდან 10 (ათი) სამუშაო დღის ვადაში არ წარმოადგინა უფლების დამადასტურებელი დოკუმენტების დედნები, სააგენტო იღებს სარეგისტრაციო წარმოების მიმდინარეობის შესახებ გადაწყვეტილებას და დაინტერესებულ პირს უფლების დამადასტურებელი დოკუმენტების დედნების წარმოსადგენად დამატებით განუსაზღვრავს 30 (ოცდაათი) კალენდარული დღის ვადას.

 

მუხლი 4
სააგენტოს მიერ ადმინისტრაციული წარმოება ტარდება ზეპირი მოსმენის გამართვის გარეშე ან, ასეთის აუცილებლობის შემთხვევაში, ზეპირი მოსმენით, რომელიც გაიმართება ელექტრონული კომუნიკაციის საშუალებით.

 

მუხლი 5
ეს ბრძანება მოქმედებს 2020 წლის 15 ივლისამდე და ვრცელდება 2020 წლის 23 მაისიდან წარმოშობილ ურთიერთობებზე.

 


საქართველოს იუსტიციის მინისტრითეა წულუკიანი

 

Minister of Justice of Georgia

Order No 544

25 May 2020

Tbilisi

On determining provisional procedures different from those established by the legislation for the administration of activities and provision of services to persons by the Legal Entity under Public Law called the National Agency of Public Registry in order to prevent the spread of the novel coronavirus (COVID-19)

On the basis of Article 45 3(1) and (2)(b) of the Law of Georgia on Public Health, and Article 7(1)(b) of the Rules approved by Ordinance No 322 of 23 May 2020 of the Government of Georgia ‘On Approval of Isolation and Quarantine Rules’, I hereby order:

Article 1

This Order determines provisional procedures and conditions different from those established by the legislation for the administration of activities and provision of services to persons by the Legal Entity under Public Law called the National Agency of Public Registry operating within the governance of the Ministry of Justice of Georgia (‘the Agency’) in order to prevent the spread of the novel coronavirus (COVID-19).

Article 2

1. In addition to the provision of services of the Agency through the Legal Entity under Public Law called the Public Service Hall operating within the governance of the Ministry of Justice of Georgia (which are provided through the preliminary booking system via the citizen's portal my.gov.ge), the services of the Agency can also be received remotely, via the citizen's portal my.gov.ge.

2. In order to submit applications and documents requesting the services of the Agency, an interested person shall determine the time of the visit and book the visit via the citizen's portal my.gov.ge.

3. In the case of telephone communication (via hotline: (032) 2405405) by an interested person, the Agency is authorised to provide services to the address specified by the interested person (provision of services on site) within 10 calendar days after submitting an application. On site services can be provided in the following cases:

a) if an applicant is 70 years of age and older;

b) in special cases determined by the chairperson of the Agency.

4. The Agency is authorised not to provide on-site services determined by paragraphs 2 and 3 of this article to persons who are in self-isolation or quarantine. The Agency is authorised to provide services to persons who are in self-isolation or quarantine if there is an important and urgent interest therein, for which the Agency shall take all possible measures to provide services safely.

5. In the case determined by paragraph 3 of this article, an authorised person shall certify the authenticity of a signature on an agreement at the address specified by an interested person. 

Article 3

1. An interested person may request the registration of title to a plot of land and/or the registration of changes to title to a plot of land within the scope of the Law of Georgia On the Procedure for Systematic and Sporadic Registration of Rights to Plots of Land and the Improvement of Cadastral Data by sending an email to the official e-mail address of the Agency (info@napr.gov.ge).

2. The request submitted via e-mail shall be the basis for the commencement of the registration procedure.

3. An authorised person of the Agency is obliged to register the application submitted via e-mail in the relevant software and to assign a unique registration number to it immediately, and to notify the interested person in this regard via e-mail.

4. When submitting a request via e-mail, an interested person shall clearly formulate the content of the request and indicate relevant contact information (telephone number, address).

5. When requesting the registration of title to a plot of land and/or the registration of changes to title to a plot of land via e-mail, an interested person shall send to the e-mail address of the Agency the following documents:

a) a photocopy of an identity document;

b) a photocopy of a cadastral survey/planning drawings of the plot of land and an electronic copy of the drawings;

c) a photocopy of a document certifying title/document certifying the lawful possession of a plot of land (if any);

d) a photocopy(ies) of any other available document(s) necessary for registration.

6. Within the scope of the registration procedure initiated on the basis of an electronic request, the Agency shall request information/documents from other administrative bodies/authorised persons as provided for by legislation.

7. Paragraphs 1-4 of this article shall also apply to the registration of a change of the designated purpose of a plot of agricultural land.

8. When requesting the registration of a change of the designated purpose of a plot of agricultural land via e-mail, an electronic request shall include the justification of relevant public need. The photocopies of the following documents shall be attached to an electronic request:

a) a photocopy of an identity document;

b) a photocopy of the document certifying payment of service fees;

c) a photocopy(ies) of any other available document(s) necessary for registration.

9. As provided for by this article, the photocopies of the documents submitted to the Agency shall be of legible quality.

10. Within 10 business days after the commencement of the registration procedure on the basis of an electronic request, an interested person is obliged to submit to the Agency the original copies of the available documents certifying title.

11. If, within the scope of the registration procedure initiated on the basis of an electronic request, the Agency obtains from other administrative bodies/authorised persons a document certifying title/document certifying the lawful possession of immovable property, the decision on registration may be made without the submission of the original copies of the documents certifying title by an interested person.

12. If, within  the scope of the registration procedure initiated on the basis of an electronic request, the Agency is not able to obtain from other administrative bodies/authorised persons a document certifying title/document certifying the lawful possession of immovable property, and an interested person has failed to submit the original copies of the documents certifying title within 10 (ten) business days after the commencement of the registration procedure, the Agency shall make a decision on the progress of the registration procedure, and shall determine an additional period of 30 (thirty) calendar days for the submission of the original copies of the documents certifying title by the interested person.

Article 4

The Agency shall carry out administrative proceedings without an oral hearing or, if necessary, with an oral hearing held by means of electronic communication.

Article 5

This Order shall be effective till 15 July 2020 and shall apply to relations originated after 23 May 2020.

 

Minister of Justice of Georgia                                               Thea Tsulukiani