On Approval of the Procedures for Issuing, Extending, and Revoking Georgian Visas

Initial version (02/09/2014 - 29/12/2014)

 

საქართველოს მთავრობის

დადგენილება №524

2014 წლის  1 სექტემბერი

ქ.თბილისი

 

საქართველოს ვიზის გაცემის, მისი მოქმედების ვადის გაგრძელებისა და მოქმედების შეწყვეტის წესის დამტკიცების თაობაზე

მუხლი 1
„უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-6 მუხლის მე-9 პუნქტისა და 71-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტის საფუძველზე, დამტკიცდეს თანდართული „საქართველოს ვიზის გაცემის, მისი მოქმედების ვადის გაგრძელებისა და მოქმედების შეწყვეტის წესი“.
მუხლი 2
დადგენილება ამოქმედდეს 2014 წლის 1 სექტემბრიდან.

პრემიერ-მინისტრიირაკლი ღარიბაშვილი



საქართველოს ვიზის გაცემის, მისი მოქმედების ვადის გაგრძელებისა და

ოქმედების შეწყვეტის წესი


მუხლი  1. ზოგადი დებულებები

1. საქართველოს ვიზის (შემდგომში - ვიზა) გაცემის, მისი მოქმედების ვადის გაგრძელებისა და მოქმედების შეწყვეტის წესი (შემდგომში - წესი) განსაზღვრავს ვიზის გაცემასთან, მოქმედების ვადის გაგრძელებასა და მოქმედების შეწყვეტასთან დაკავშირებულ ურთიერთობებს და აღნიშნულ საკითხებთან დაკავშირებით უფლებამოსილი სახელმწიფო ორგანოების კომპეტენციას, თუ საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებით ან საქართველოს კანონმდებლობით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული.

2. ამ წესში გამოყენებული ტერმინები განიმარტება „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონის, „დიპლომატიური სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის, „საკონსულო საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონისა და საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.  

მუხლი 2. ვიზის კატეგორიები

1. ვიზა იყოფა შემდეგ კატეგორიებად:

ა) დიპლომატიური (A კატეგორია);

ბ) სპეციალური (B კატეგორია);

გ) ორდინალური (C კატეგორია);

დ) საიმიგრაციო (D კატეგორია);

ე) ტრანზიტული (T კატეგორია).

2. ვიზა შეიძლება იყოს მოკლევადიანი და გრძელვადიანი, ერთჯერადი ან მრავალჯერადი შემოსვლის უფლებით. მოკლევადიანი ვიზა შეიძლება გაიცეს საქართველოში ერთჯერადი ან მრავალჯერადი შემოსვლის უფლებით, ხოლო გრძელვადიანი – მხოლოდ, მრავალჯერადი შემოსვლის უფლებით.

3. ერთჯერადი მოკლევადიანი ვიზა გაიცემა უცხოელის მიერ სავიზო განაცხადში მითითებული დღეების რაოდენობის შესაბამისად, მაგრამ არა უმეტეს 30 კალენდარული დღისა.

4. მრავალჯერადი მოკლევადიანი ვიზა გაიცემა არა უმეტეს 5 წლის მოქმედების ვადით, ამასთან, უცხოელის საქართველოში შემოსვლის და ყოფნის საერთო ვადა ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში არ უნდა აღემატებოდეს 90 კალენდარულ დღეს. მრავალჯერადი მოკლევადიანი ვიზა გაიცემა იმ უცხოელზე, რომელმაც წინა წელს მიიღო ერთი ვიზა მაინც, გამოიყენა ეს ვიზა, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, და არსებობს მის მიერ მრავალჯერადი მოკლევადიანი ვიზის მოთხოვნის საფუძველი.

5. გრძელვადიანი ვიზა გაიცემა საქართველოში მრავალჯერადი შემოსვლის უფლებით, 90 კალენდარული დღის მოქმედების ვადით. გრძელვადიანი ვიზა უნდა იყოს, მხოლოდ, A2, B2, B3  და D კატეგორიების.

6. გამონაკლის შემთხვევაში, საერთაშორისო სამართლებრივი ან ჰუმანიტარული საფუძვლებიდან ან საქართველოს სახელმწიფოებრივი ინტერესებიდან გამომდინარე, როცა უცხოელი ვერ აკმაყოფილებს ვიზის მიღებისათვის დადგენილ მოთხოვნებსა და პირობებს, უცხოელზე შეიძლება გაიცეს B4 კატეგორიის ერთჯერადი მოკლევადიანი ვიზა, 30 კალენდარული დღის მოქმედების ვადით.

7. ნებისმიერი კატეგორიის მრავალჯერადი მოკლევადიანი ორდინალური ვიზის საფუძველზე, საქართველოში მეორე და ყოველი შემდგომი შემოსვლა შესაძლებელია იმ შემთხვევაშიც, თუ აღარ არსებობს ან შესრულდა ის მიზანი, რომლის უზრუნველსაყოფადაც გაიცა შესაბამისი კატეგორიის ორდინალური ვიზა, თუმცა არსებობს რომელიმე სხვა კატეგორიის მრავალჯერადი მოკლევადიანი ორდინალური ვიზის მიზანი ან/და მისი გაცემისათვის კანონმდებლობით გათვალისწინებული პირობები.

მუხლი 3. დიპლომატიური ვიზა

დიპლომატიური ვიზა შეიძლება იყოს:

ა) A1 კატეგორიის – სახელმწიფო, ოფიციალური, სამუშაო, მეგობრული ან არაოფიციალური ვიზიტით საქართველოში მომავალ სხვა სახელმწიფოს საკანონმდებლო და აღმასრულებელი ხელისუფლებების პირველ პირებზე, უმაღლესი და მაღალი დონის დელეგაციების წევრებზე და მათ თანმხლებ ოჯახის წევრებზე;

ბ) A2 კატეგორიის – საქართველოში აკრედიტებული დიპლომატიური და მათთან გათანაბრებული წარმომადგენლობების თანამშრომლებზე, საკონსულო დაწესებულებათა საკონსულო თანამდებობის პირებზე და მათი ოჯახის წევრებზე; საქართველოს ტერიტორიაზე განლაგებული საერთაშორისო ორგანიზაციების წარმომადგენლობების იმ თანამშრომლებზე, რომლებსაც საქართველომ მიანიჭა დიპლომატიური სტატუსი, და მათი ოჯახის წევრებზე;

გ) A3 კატეგორიის – დიპლომატიურ კურიერებზე, სპეციალური დიპლომატიური მისიით საქართველოში მომავალ პირებზე;

დ) A4 კატეგორიის – საქართველოს საპატიო კონსულებზე, თუ ისინი სხვა ქვეყნის მოქალაქეები არიან;

ე) A5 კატეგორიის – საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებიდან გამომდინარე, სხვადასხვა მისიით საქართველოში მომავალ, სამსახურებრივი/ოფიციალური ან ორდინალური პასპორტის მფლობელ პირებზე.

მუხლი 4. სპეციალური ვიზა

სპეციალური ვიზა შეიძლება იყოს:

ა) B1 კატეგორიის – სხვა სახელმწიფოს დელეგაციის წევრებზე, მათ თანმხლებ ოჯახის წევრებსა და მათ თანმხლებ სხვა პირებზე;

ბ) B2 კატეგორიის – სხვა სახელმწიფოს დიპლომატიური წარმომადგენლობის ადმინისტრაციულ-ტექნიკური და მომსახურე პერსონალის წევრებზე, საკონსულო დაწესებულების საკონსულო მოსამსახურეებსა და მომსახურე პერსონალზე, აგრეთვე, მათი ოჯახის წევრებსა და კერძო შინამუშაკებზე; საქართველოს ტერიტორიაზე განლაგებული საერთაშორისო და ჰუმანიტარული ორგანიზაციების წარმომადგენლობების თანამშრომლებზე და მათთან მცხოვრებ ოჯახის წევრებზე;

გ) B3 კატეგორიის – საქართველოს საერთაშორისო ორმხრივი და მრავალმხრივი ხელშეკრულებების საფუძველზე საქართველოში მომავალ პირებზე, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულების საფუძველზე საქართველოს ტერიტორიაზე დისლოცირებული სამშვიდობო ძალებისა და სხვა სამხედრო კონტინგენტის წევრებზე;

დ) B4 კატეგორიის – საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებიდან გამომდინარე, სხვადასხვა მისიით საქართველოში მომავალ, სამსახურებრივი/ოფიციალური ან ორდინალური პასპორტის მფლობელ პირებზე.

 

მუხლი 5. ორდინალური ვიზა

ორდინალური ვიზა შეიძლება იყოს:

ა) C1 კატეგორიის – ტურისტული მიზნით საქართველოში მომავალ პირებზე;

ბ) C2 კატეგორიის – ნათესავებისა და მეგობრების მოსანახულებლად საქართველოში მომავალ პირებზე, თავისუფალი პროფესიის ადამიანებზე;

გ) C3 კატეგორიის – საქმიანი შეხვედრებისა და მოლაპარაკებების გასამართავად საქართველოში მომავალ პირებზე, სამეცნიერო სემინარის, კონფერენციის, სხვა სამეცნიერო-კვლევითი, პედაგოგიური, კულტურული ან სპორტული ღონისძიების მონაწილეებზე, ჟურნალისტური საქმიანობის განსახორციელებლად საქართველოში მომავალ პირებზე, საქართველოს ნავსადგურში მდგომი გემის ეკიპაჟის წევრებზე, თუ საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებით განსაზღვრული არ არის გემის ეკიპაჟის წევრთა უვიზო მიმოსვლა;

დ) C4 კატეგორიის – სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საფრთხის შემცველი მდგომარეობის არსებობისას ჰუმანიტარული დახმარების გასაწევად, საქველმოქმედო საქმიანობის განსახორციელებლად საქართველოში მომავალ პირებზე, საქართველოს მოქალაქის მეურვეზე ან მზრუნველზე, საქართველოს მოქალაქის მეურვეობის ან მზრუნველობის ქვეშ მყოფ პირზე, სამკურნალოდ, ნათესავებისა და ახლობლების საფლავების მოსანახულებლად, წმინდა ადგილების მოსალოცავად და რელიგიური კონტაქტების დასამყარებლად, მეცნიერული, სპორტული, კულტურული ან საგანმანათლებლო მისიით საქართველოში მომავალ პირებზე.

მუხლი 6. საიმიგრაციო ვიზა

საიმიგრაციო ვიზა შეიძლება იყოს:

ა) D1 კატეგორიის – შრომითი საქმიანობის განსახორციელებლად საქართველოში მომავალ პირებზე, კომპანიებისა და ფირმების წარმომადგენლებსა და კონსულტანტებზე, რომლებიც საქართველოში თავიანთი სამსახურებრივი მოვალეობის შესასრულებლად მოემგზავრებიან, მასობრივი ინფორმაციის საშუალებათა მუშაკებზე, რომლებიც საქართველოში თავიანთი სამსახურებრივი მოვალეობის შესასრულებლად მოემგზავრებიან, უცხოელებზე, რომლებიც საქართველოში სამუშაოდ, გაფორმებული კონტრაქტის საფუძველზე შემოდიან;

ბ) D2 კატეგორიის – „მეწარმეთა შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად, სამეწარმეო საქმიანობის განსახორციელებლად საქართველოში მომავალ პირებზე;

გ) D3 კატეგორიის – საქართველოში ავტორიზებულ საგანმანათლებლო დაწესებულებაში სასწავლებლად მომავალ პირებზე;

დ) D4 კატეგორიის – ოჯახის გაერთიანების მიზნით საქართველოში მომავალ პირებზე.

მუხლი 7. ტრანზიტული ვიზა

ტრანზიტული ვიზა გაიცემა მესამე სახელმწიფოში შესვლის მიზნით, საქართველოს ტერიტორიის ტრანზიტით გავლის (5 დღე) შემთხვევაში.

მუხლი  8. ვიზის მიმღები სუბიექტები

საქართველოში შემოსვლისათვის ვიზის მიღება ესაჭიროებათ  უცხოელებს, მათ შორის, პირებს, რომლებიც არ ფლობენ იმ ქვეყნის მიერ გაცემულ მოქალაქეობის დამადასტურებელ დოკუმენტს, რომლის მოქალაქეებსაც შეუძლიათ საქართველოში უვიზოდ შემოსვლა, გარდა საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული საქართველოში უვიზოდ შემოსვლის შემთხვევებისა.

მუხლი 9. ვიზის გამცემი ორგანოები

ვიზის გამცემი ორგანოებია:

ა) საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტრო (შემდგომში – სამინისტრო);

ბ) საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობა, მესამე სახელმწიფოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობაში შექმნილი საქართველოს ინტერესთა სექცია და საკონსულო დაწესებულება (შემდგომში - წარმომადგენლობა);

გ) საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით განსაზღვრული უფლებამოსილი ორგანო.

მუხლი 10. ვიზის გაცემა წარმომადგენლობისა და სამინისტროს მიერ

1. საზღვარგარეთ ვიზა გაიცემა წარმომადგენლობის მიერ. ვიზის გაცემაზე გადაწყვეტილებას იღებს საკონსულო თანამდებობის პირი. წარმომადგენლობა უფლებამოსილია, გასცეს ყველა კატეგორიის ვიზა, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

2. უცხოელს, რომლის მოქალაქეობის ქვეყანაშიც საქართველოს არ გააჩნია წარმომადგენლობა, შეუძლია ვიზის მისაღებად მიმართოს ახლომდებარე წარმომადგენლობას. ახლომდებარე წარმომადგენლობების ჩამონათვალი განისაზღვრება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

3. უცხოელს, რომლის მოქალაქეობის ქვეყანაშიც საქართველოს აქვს წარმომადგენლობა და რომელიც  იმყოფება მესამე სახელმწიფოში, შეუძლია, ვიზის მისაღებად, მიმართოს ადგილსამყოფელ ქვეყანაში მდებარე წარმომადგენლობას, თუ მას აქვს ადგილსამყოფელი ქვეყნის მრავალჯერადი შესვლა-გასვლის მოქმედი ვიზა ან  მოქმედი ბინადრობის ნებართვა. ამ კატეგორიის უცხოელზე ვიზის გაცემის შემთხვევაში, ადგილსამყოფელი ქვეყნის ზემოაღნიშნული ვიზის ან ბინადრობის ნებართვის მოქმედების ვადა 3 თვით უნდა აღემატებოდეს ვიზის მოქმედების ვადას.

4. საქართველოს ტერიტორიაზე დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების მოქმედების ვადის გაგრძელების შემთხვევაში, ვიზა გაიცემა სამინისტროს მიერ.

მუხლი 11. ვიზის გაცემა  საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე

1. ამ მუხლით განსაზღვრულ შემთხვევებში, საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე არსებულ საერთაშორისო მიმოსვლისათვის გახსნილ სასაზღვრო გამტარ პუნქტში, ინსპექტირების შედეგად, ვიზა გაიცემა საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი ორგანოს მიერ.

2. საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი ორგანო გასცემს, მხოლოდ, შემდეგი კატეგორიის ვიზებს და შემდეგ შემთხვევებში:

ა) C3 კატეგორიის ვიზას – საქართველოს ნავსადგურში მდგომი გემის ეკიპაჟის წევრებზე, თუ საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებით განსაზღვრული არ არის გემის ეკიპაჟის წევრთა უვიზო მიმოსვლა;

ბ) C4 კატეგორიის ვიზას – სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საფრთხის შემცველი მდგომარეობის არსებობისას ჰუმანიტარული დახმარების გასაწევად საქართველოში მომავალ პირებზე;

გ) ტრანზიტულ ვიზას;

დ) B4 კატეგორიის ერთჯერად მოკლევადიან ვიზას, ამ წესის მე-2 მუხლის მე-6 პუნქტით განსაზღვრულ შემთხვევაში.

3. საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზების გაცემისათვის პასუხისმგებელი პირები და მათი კომპეტენცია განისაზღვრება საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

მუხლი 12. ვიზის მისაღებად წარსადგენი დოკუმენტაცია

1. ვიზის გამცემ ორგანოს ვიზის მისაღებად  წარედგინება:

ა) სამინისტროს ნორმატიული აქტით დადგენილი ფორმის, შევსებული სავიზო განაცხადი;

ბ) სამგზავრო დოკუმენტი;

გ) „საკონსულო მოსაკრებლის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი საკონსულო მოსაკრებლის, ხოლო საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზის გაცემისას – „სახელმწიფო ბაჟის შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი სახელმწიფო ბაჟის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი, გარდა იმ შემთხვევისა, როცა უცხოელი გათავისუფლებულია საკონსულო მოსაკრებლის/სახელმწიფო ბაჟის გადახდისაგან;

დ) ამ წესითა და საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით განსაზღვრული დოკუმენტები, ხოლო საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზის გაცემისას - საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით განსაზღვრული დოკუმენტები.

2. სავიზო განაცხადთან ერთად, ვიზის გამცემ ორგანოს, უნდა წარედგინოს დოკუმენტები, რომლებიც ადასტურებს შემდეგ გარემოებებს:

ა) მგზავრობის მიზანს და სავარაუდო პირობებს;

ბ) მგზავრობისათვის საკმარისი ფინანსური სახსრების არსებობას მგზავრობისათვის სასურველი ვადის განმავლობაში; 

გ) პირის ჯანმრთელობისა და უბედური შემთხვევის დაზღვევას;

დ) საქართველოს ტერიტორიის ტრანზიტით გავლის შემთხვევაში, პირის დანიშნულების ქვეყანაში შესვლის გარანტიებს.

3. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული გარემოებების დამადასტურებელი დოკუმენტების წარდგენა არ არის სავალდებულო, თუ ვიზის გამცემი ორგანოსთვის ცნობილია ამავე პუნქტით განსაზღვრული გარემოებები.

4. A2, A3 და B2 კატეგორიების ვიზის მისაღებად, ვიზის გამცემ ორგანოს უნდა წარედგინოს შესაბამისი ქვეყნის საგარეო უწყების, დიპლომატიური წარმომადგენლობის, საკონსულო დაწესებულების ან იმ ორგანიზაციის წერილობითი მომართვა, რომლის თანამშრომლებიც დიპლომატიური ან სპეციალური/მასთან გათანაბრებული სტატუსით სარგებლობენ. 

5. არასრულწლოვანი ან/და ფსიქიკური აშლილობის მქონე პირისთვის ვიზის გასაცემად, ვიზის გამცემ ორგანოს უნდა წარედგინოს მისი კანონიერი წარმომადგენლის/წარმომადგენლების თანხმობა. კანონიერი წარმომადგენლის თანხმობა გამოხატული უნდა იქნეს კანონმდებლობით დადგენილი წესით დამოწმებული წერილობითი ფორმით ან საკონსულო თანამდებობის პირის ან სამინისტროს საკონსულო დეპარტამენტის (შემდგომში - დეპარტამენტი) უფლებამოსილი პირის თანდასწრებით გამოხატული წერილობითი ფორმით.

6. აუცილებლობის შემთხვევაში, ვიზის გამცემი ორგანო უფლებამოსილია, მოითხოვოს დამატებითი დოკუმენტები ან ვიზის მიღების მსურველი უცხოელი ან მისი წარმომადგენელი მოიწვიოს გასაუბრებაზე, რათა შემოწმდეს:

ა) განმცხადებლის ვინაობა;

ბ) სავიზო განაცხადსა და წარდგენილ დოკუმენტებში მითითებული მონაცემების ნამდვილობა;

გ) ფინანსური სახსრების ლეგალურობა;

დ) მგზავრობის მიზანი, მარშრუტი და ხანგრძლივობა;

ე) უკან დაბრუნების გარანტიები.

7. სავიზო განაცხადის წარდგენისას, განმცხადებელი თავად ირჩევს გასაუბრების ჩატარების თარიღს, რომელიც სამინისტროს ან წარმომადგენლობის მიერ შეიძლება შეიცვალოს არჩეულ თარიღამდე 2 დღით ადრე.

8. ორდინალური ვიზის მისაღებად, ვიზის გამცემ ორგანოს უნდა წარედგინოს სანოტარო წესით დამოწმებული მოწვევა, გარდა იმ შემთხვევებისა, როცა ხდება C1 კატეგორიის ვიზის გაცემა, C3 კატეგორიის ვიზის გაცემა საქართველოს ნავსადგურში მდგომი გემის ეკიპაჟის წევრებზე და C4 კატეგორიის ვიზის გაცემა სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საფრთხის შემცველი მდგომარეობის არსებობისას ჰუმანიტარული დახმარების გასაწევად.

9. წარმომადგენლობითი უფლებამოსილების მქონე პირის მიერ ამ წესით გათვალისწინებული ქმედებების განხორციელების შემთხვევაში, ვიზის გამცემ ორგანოს უნდა წარედგინოს წარმომადგენლობითი უფლებამოსილების დამადასტურებელი დოკუმენტი.

10. თუ უცხოელს საქართველოში კანონიერი საფუძვლის გარეშე ყოფნისათვის დაეკისრა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი ჯარიმა, მან ვიზის გამცემ ორგანოს უნდა წარუდგინოს  ჯარიმის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

11. განმცხადებელი ვალდებულია ვიზის გამცემ ორგანოს წარუდგინოს ვიზის გაცემის საკითხის გადაწყვეტისათვის საჭირო ყველა დოკუმენტი/ინფორმაცია.

მუხლი 13. ზოგადი მოთხოვნები წარსადგენი დოკუმენტების მიმართ

1. სავიზო განაცხადი და ვიზის მისაღებად საჭირო დოკუმენტები სამინისტროს და წარმომადგენლობას, სამინისტროს ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით დადგენილ შემთხვევებში და წესით, შეიძლება წარედგინოს დედნის ან/და ასლის სახით, ელექტრონული ან/და მატერიალური ფორმით, უშუალოდ წარდგენით, ინტერნეტგვერდის მეშვეობით ან  ფოსტით.

2. საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზის გაცემის მიზნით, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილ ორგანოს სავიზო განაცხადი და ვიზის მისაღებად საჭირო დოკუმენტები შეიძლება წარედგინოს უფლებამოსილ ორგანოში უშუალოდ წარდგენის გზით.

3. ვიზის გამცემი ორგანოსთვის ვიზის მისაღებად საჭირო დოკუმენტების ფოსტის მეშვეობით გაგზავნის შემთხვევაში, საფოსტო მომსახურების ხარჯები ეკისრება განმცხადებელს.

4. ვიზის მისაღებად საჭირო დოკუმენტები წარდგენილი უნდა იქნეს საქართველოს სახელმწიფო ან ინგლისურ ენაზე, გარდა ამავე პუნქტით დადგენილი გამონაკლისი შემთხვევისა. მოკლევადიანი ვიზის გაცემის საკითხის განხილვის შემთხვევაში, წარმომადგენლობა უფლებამოსილია, მიიღოს და განიხილოს უცხო ენაზე შედგენილი დოკუმენტები.

5. უცხო ენაზე შედგენილი დოკუმენტის თარგმნის შემთხვევაში, აღნიშნული დოკუმენტი წარდგენილი უნდა იქნეს კანონმდებლობით დადგენილი წესით დამოწმებულ თარგმანთან ერთად. სამგზავრო დოკუმენტი, რომელიც შეიცავს პირის პერსონალურ მონაცემებს ლათინური ტრანსლიტერაციით, მიიღება თარგმანის გარეშე. 

6. ვიზის მისაღებად საჭირო, სხვა სახელმწიფოში გაცემული დოკუმენტები წარდგენილი უნდა იქნეს სათანადო წესით ლეგალიზაციის ან აპოსტილით დამოწმების შემდეგ, თუ საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებით ან საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით სხვა რამ არ არის განსაზღვრული.  

მუხლი 14. სავიზო განაცხადი

1. სავიზო განაცხადი ივსება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ნორმატიული აქტით დადგენილი წესით.

2. წარმომადგენლობას სავიზო განაცხადი შეიძლება წარედგინოს ვიზის მოქმედების ვადის დაწყებამდე არა უმეტეს სამი თვით ადრე, ხოლო საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილ ორგანოს – საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე, სასაზღვრო გამტარ პუნქტში ინსპექტირებისას.

3. სავიზო განაცხადის წარდგენა შესაძლებელია წინა ვიზის მოქმედების ვადის განმავლობაშიც.

4. სავიზო განაცხადი ივსება და ვიზის გამცემ ორგანოს წარედგინება:

ა) ვიზის მიღების მსურველი სრულწლოვანი ქმედუნარიანი პირის მიერ;

ბ) არასრულწლოვანი ან მეურვეობისა და მზრუნველობის ქვეშ მყოფი პირის ერთ-ერთი მშობლის ან სხვა კანონიერი წარმომადგენლის მიერ;

გ) კანონმდებლობით დადგენილი წესით დამოწმებული მინდობილობის მქონე პირის მიერ.

მუხლი 15. მოწვევა

1. უცხოელი საქართველოში შეიძლება მოიწვიოს სრულწლოვანმა და ქმედუნარიანმა საქართველოს მოქალაქემ, საქართველოში ბინადრობის ნებართვის მქონე პირმა ან საქართველოში რეგისტრირებულმა იურიდიულმა პირმა, თუ აღნიშნული პირი მოწვევის გაცემის მომენტში იმყოფება საქართველოში.

2. მოწვევის ფორმა და მისი შევსების წესი მტკიცდება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ–სამართლებრივი აქტით.

მუხლი 16. სამგზავრო დოკუმენტი

ვიზის მისაღებად წარდგენილი სამგზავრო დოკუმენტი უნდა აკმაყოფილებდეს შემდეგ კრიტერიუმებს: 

ა) სამგზავრო დოკუმენტის მოქმედების ვადა უნდა გრძელდებოდეს ვიზის მოქმედების ვადის ამოწურვიდან არანაკლებ სამი თვის განმავლობაში;

ბ) სამგზავრო დოკუმენტი უნდა შეიცავდეს ვიზის ბლანკის დასატანად ვარგის, არანაკლებ ორ თავისუფალ გვერდს;

გ)სამგზავრო დოკუმენტი გაცემული უნდა იყოს არა უმეტეს წინა 10 წლის განმავლობაში.

მუხლი 17. სავიზო განაცხადის განხილვა

1. ვიზის გაცემის საკითხის განხილვისას, ვიზის გამცემი ორგანო უფლებამოსილია, ვიზის გაცემაზე გადაწყვეტილების მისაღებად  საჭირო ინფორმაციის მოპოვების მიზნით, შესაბამისი ინფორმაცია გამოითხოვოს სახელმწიფო ორგანოებიდან, აგრეთვე, ფიზიკური და იურიდიული პირებისგან, რომლებიც ვიზის გამცემ ორგანოს მოთხოვნილ ინფორმაციას აწვდიან შემდეგ ვადებში:

ა) მოკლევადიანი ვიზის შემთხვევაში – მიმართვის მიღებიდან 5 კალენდარული დღის ვადაში;

ბ) გრძელვადიანი ვიზის შემთხვევაში – მიმართვის მიღებიდან 15 კალენდარული დღის ვადაში;

გ) მოკლევადიანი ვიზის შემთხვევაში, როცა ვიზის გაცემის საკითხის განხილვის ვადა შემცირებულია 2 სამუშაო დღემდე – არა უგვიანეს მიმართვის მიღებიდან მომდევნო სამუშაო დღისა.

2. თუ ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით განსაზღვრული ვადა არ არის საკმარისი ინფორმაციის გასაცემად, ინფორმაციის გაცემაზე ვალდებული ორგანო/პირი აღნიშნულის თაობაზე დასაბუთებული წერილობითი მიმართვით აცნობებს ვიზის გამცემ ორგანოს. დასაბუთებული წერილობითი მომართვის საფუძველზე, ვიზის გამცემი ორგანო იღებს გადაწყვეტილებას ვიზის გაცემის შესახებ გადაწყვეტილების მიღების ვადის 30 კალენდარულ დღემდე გაზრდის თაობაზე. ამ შემთხვევაში, ინფორმაციის გაცემაზე ვალდებული ორგანო/პირი ვიზის გამცემ ორგანოს ინფორმაციას აწვდის მიმართვის მიღებიდან 15 კალენდარული დღის ვადაში.

3. სახელმწიფო ორგანოების მიერ ამ მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით დადგენილ ვადებში ვიზის გამცემი ორგანოსთვის საჭირო ინფორმაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, ითვლება, რომ არ არსებობს ვიზის გაცემაზე უარის თქმის შესაბამისი საფუძველი და ვიზის გამცემი ორგანო ვალდებულია, არსებული ინფორმაციის გათვალისწინებით, საკითხის განხილვა დაასრულოს დადგენილ  ვადაში.

4. ვიზის გაცემის საკითხის განხილვა-გადაწყვეტისას, ვიზის გამცემ ორგანოსა და სხვა სახელმწიფო ორგანოებს, ფიზიკურ და იურიდიულ პირებს შორის კომუნიკაცია შეიძლება განხორციელდეს როგორც წერილობითი, ისე -ელექტრონული ფორმით.

5. წარმომადგენლობის მიერ დიპლომატიური, სპეციალური და საიმიგრაციო ვიზების გაცემის საკითხი თანხმდება დეპარტამენტთან.

6. სავიზო განაცხადის განხილვა დაფუძნებულია განმცხადებლის მიერ წარდგენილი დოკუმენტების ნამდვილობასა და სანდოობაზე, მიწოდებული ინფორმაციის სისწორესა და უტყუარობაზე.

7. ვიზის გამცემი ორგანოები უფლებამოსილნი არიან უცხოელის მიმართ ამ წესით გათვალისწინებული ვიზის გაცემის პირობები გამოიყენონ ნაცვალგების საფუძველზე. 

8. დაუშვებელია პირი ფლობდეს ერთზე მეტ მოქმედ ვიზას.

9. თუ განმცხადებელი აღარ არის დაინტერესებული ვიზის მიღების საკითხით, ის უფლებამოსილია, მიმართოს ვიზის გამცემ ორგანოს და მოითხოვოს წარმოების შეწყვეტა. ვიზის გამცემი ორგანო იმ შემთხვევაში წყვეტს წარმოებას, თუ ვიზის გაცემის საკითხზე არ არის მიღებული გადაწყვეტილება.

10. ამ წესით გათვალისწინებულ საკითხებთან დაკავშირებით ვიზის გამცემი ორგანოს მხრიდან დაინტერესებულ პირთან კომუნიკაცია ხორციელდება შესაბამისი შეტყობინების/გადაწყვეტილების ოფიციალური გაცნობის (გადაცემის ან ფოსტის მეშვეობით გაგზავნის) ან ელექტრონული ფოსტით  გაგზავნის გზით.

11. ვიზის გამცემი ორგანოები უზრუნველყოფენ მათ მიერ გაცემულ ვიზებთან დაკავშირებული ინფორმაციის ერთმანეთისათვის ხელმისაწვდომობას.

მუხლი 18. ვიზის გაცემა საგამონაკლისო შემთხვევებში

1. ამ წესის მე-2 მუხლის მე-6 პუნქტით განსაზღვრულ შემთხვევაში, B4 კატეგორიის ერთჯერადი მოკლევადიანი ვიზის გაცემის თაობაზე სამინისტროს წარედგინება საქართველოს სახელმწიფო ორგანოების წერილობითი შუამდგომლობა, გარდა იმ  შემთხვევისა, როცა საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის საფუძვლის არსებობის შესახებ ინფორმაციას ფლობს სამინისტრო.

2. საქართველოს სახელმწიფო ორგანოების შუამდგომლობაში მითითებული უნდა იყოს საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის კონკრეტული საფუძველი, მოთხოვნა/პირობა, რომელსაც ვერ აკმაყოფილებს ვიზის მიღების მსურველი უცხოელი და გასაცემი ვიზის მოქმედების სასურველი ვადა.

3. საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის საფუძვლის არსებობის საკითხს წყვეტს წარმომადგენლობა, სამინისტროსთან შეთანხმებით, ხოლო საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზის გაცემის და სპეციალური ვიზის გაგრძელების შემთხვევაში, საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის საფუძვლის არსებობის საკითხს წყვეტს სამინისტრო.

4. საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის საფუძვლის არსებობის საკითხზე უარყოფითი გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში, სამინისტროს ან წარმომადგენლობის აღნიშნული გადაწყვეტილება ეგზავნება შესაბამისი მომართვის წარმდგენ სახელმწიფო ორგანოს.

5. საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის საფუძვლის არსებობის საკითხზე სამინისტროს გადაწყვეტილება მიიღება შესაბამისი წერილობითი შუამდგომლობის მიღებიდან არა უგვიანეს 2 სამუშაო დღის ვადაში.

6. საგამონაკლისო წესით ვიზის გაცემის შემთხვევაში, ვიზის მიღების მსურველ უცხოელს მოეთხოვება, მხოლოდ, სავიზო განაცხადისა და სამგზავრო დოკუმენტის წარდგენა. 

მუხლი 19. გადაწყვეტილების მიღების ვადები

1. უცხოელის მიერ წარდგენილი დოკუმენტაციისა და მოპოვებული მასალის საფუძველზე, ვიზის გამცემი ორგანო იღებს გადაწყვეტილებას ვიზის გაცემის ან ვიზის გაცემაზე უარის თქმის თაობაზე.

2. ვიზის გაცემაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება წერილობითი ფორმით, რომელიც დგინდება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით, ხოლო საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზის გაცემაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილების ფორმა - საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

3. ამ წესის მე-20 მუხლის პირველი პუნქტის „ვ“ და „ზ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში, ვიზის გაცემაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება არ საბუთდება.

4. ვიზის გაცემის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება ვიზის გაცემის საკითხის განხილვის დაწყებიდან:

ა) 10 კალენდარული დღის განმავლობაში - მოკლევადიანი ვიზის შემთხვევაში;  

ბ) 30 კალენდარული დღის განმავლობაში - გრძელვადიანი ვიზის შემთხვევაში.

5. მოკლევადიანი ვიზის გაცემის შესახებ გადაწყვეტილების მიღების ვადა შეიძლება გახანგრძლივდეს 30 კალენდარული დღით, თუ საჭიროა სავიზო განაცხადის შემდგომი შემოწმება.

6. წარმომადგენლობა მოკლევადიანი ვიზის გაცემის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს ვიზის გაცემის საკითხის განხილვის დაწყებიდან 2 სამუშაო დღის ვადაში შემდეგ შემთხვევებში:

ა) A1 და B1 კატეგორიის ვიზის გაცემის შემთხვევაში - თუ მგზავრობის მიზანი არ იძლევა ვიზის გაცემის უფრო ხანგრძლივი ვადის გამოყენების შესაძლებლობას;

ბ) C4 კატეგორიის ვიზის გაცემის შემთხვევაში – საქართველოში სამკურნალოდ მომავალ პირებზე, თუ დასტურდება მკურნალობის დაუყოვნებლივ ჩატარების აუცილებლობა.

მუხლი 20. ვიზის გაცემაზე უარის თქმის საფუძვლები

1. უცხოელს ვიზის გაცემაზე შეიძლება უარი ეთქვას, თუ:

ა) მას არ აქვს საქართველოში შემოსვლისათვის აუცილებელი, საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული, დოკუმენტები;

ბ) მას აკრძალული აქვს საქართველოში შემოსვლა ან არ გადაუხდია ჯარიმა, რომელიც დაწესებულია საქართველოში კანონიერი საფუძვლის გარეშე ყოფნისათვის;

გ) მან საქართველოს ვიზის მისაღებად ან მისი მოქმედების ვადის გასაგრძელებლად წარადგინა არასრული ან ყალბი მონაცემები ან დოკუმენტები;

დ) მან საქართველოს ვიზის მისაღებად ან მისი მოქმედების ვადის გასაგრძელებლად არ წარადგინა ამ წესით ან ვიზის გამცემი ორგანოს მიერ განსაზღვრული დოკუმენტები/ინფორმაცია ან წარადგინა ისინი არასათანადო წესით;

ე) მას არ აქვს ჯანმრთელობისა და უბედური შემთხვევის დაზღვევა ან საქართველოში ცხოვრებისათვის და უკან დასაბრუნებლად საკმარისი ფინანსური სახსრები;

ვ) საქართველოში მისი ყოფნა საფრთხეს შეუქმნის საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოებას ან/და საზოგადოებრივ წესრიგს, საქართველოს მოქალაქეებისა და საქართველოში მცხოვრები სხვა პირების ჯანმრთელობის, უფლებებისა და კანონიერი ინტერესების დაცვას. დაავადებათა ჩამონათვალს, რომლებიც საფრთხეს უქმნის საქართველოს მოქალაქეებისა და საქართველოში მცხოვრები სხვა პირების ჯანმრთელობის დაცვას, ადგენს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო;

ზ) საგარეო-პოლიტიკური მიზანშეწონილობიდან გამომდინარე, მიუღებელია მისი საქართველოში ყოფნა;

თ) არსებობს საფუძვლიანი ეჭვი, რომ იგი ვიზის მოქმედების ვადის გასვლის შემდეგ, კანონიერი საფუძვლის გარეშე, დარჩება საქართველოში ან დაარღვევს შესაბამისი კატეგორიის ვიზის გაცემისათვის კანონმდებლობით განსაზღვრულ პირობებს;

ი) იგი არ იძლევა ინფორმაციას ან იძლევა ყალბ ინფორმაციას თავისი პიროვნებისა და მგზავრობის მიზნის შესახებ;

კ) მან საქართველოში ყოფნისას ჩაიდინა დანაშაული ან ადმინისტრაციული სამართალდარღვევა, ან დაარღვია საქართველოში უცხოელთა ყოფნის წესები;

ლ) იგი ბოლო 3 წლის განმავლობაში დაექვემდებარა გაძევებას საქართველოდან, მიუხედავად იმისა, გავრცელდა თუ არა მასზე საქართველოში შემოსვლის აკრძალვა.

2. უცხოელს მოკლევადიანი ვიზის გაცემაზე შეიძლება უარი ეთქვას, თუ  ვიზის მოქმედების ვადის დაწყების მოთხოვნილი თარიღისთვის ამოწურული აქვს 90 კალენდარული დღის ვადით საქართველოში ყოფნის უფლება 180-დღიან პერიოდში.

მუხლი 21. ვიზის ბლანკი

1. სამინისტროს და წარმომადგენლობის მიერ გასაცემი ვიზის ბლანკის ფორმა, მისი შევსებისა და სამგზავრო დოკუმენტში დატანის წესი მტკიცდება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ნორმატიული აქტით, ხოლო საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი ორგანოს მიერ გასაცემი ვიზის ბლანკის ფორმა, მისი შევსებისა და სამგზავრო დოკუმენტში დატანის წესი - საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ნორმატიული აქტით. 

2. სამინისტროს და წარმომადგენლობის მიერ ვიზა, ასევე, შეიძლება გაიცეს ელექტრონული ფორმით (ელექტრონული ვიზა), რომლის ფორმა, შევსების წესი და გამოყენების შემთხვევები განისაზღვრება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

3. სამგზავრო დოკუმენტის დაკარგვის ან გამოყენებისთვის უვარგისობისას (გაცვეთა, დაზიანება და ა.შ.) გაცემული ვიზის გადატანა/აღდგენა არ ხდება და გაიცემა ახალი ვიზა. 

მუხლი 22.  სამგზავრო დოკუმენტის გადაცემა

1. ვიზის გაცემის თაობაზე გადაწყვეტილების მიღების შემდეგ, ვიზის გამცემ ორგანოში წარდგენილი სამგზავრო დოკუმენტი გადაეცემა:

ა) ვიზის მიღების მსურველ სრულწლოვან ქმედუნარიან პირს;  

ბ) არასრულწლოვანის ან მეურვეობისა და მზრუნველობის ქვეშ მყოფი პირის კანონიერ წარმომადგენელს, თუ ვიზა გაიცა არასრულწლოვან, ასევე, მეურვეობისა და მზრუნველობის ქვეშ მყოფ პირზე;

გ) განმცხადებელს;

დ) სავიზო განაცხადში მითითებულ ნებისმიერ სრულწლოვან ქმედუნარიან პირს;

ე) კანონმდებლობით დადგენილი წესით დამოწმებული მინდობილობის მქონე პირს;

ვ) დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების შემთხვევაში, შესაბამისი ქვეყნის საგარეო უწყების, დიპლომატიური წარმომადგენლობის, საკონსულო დაწესებულების ან იმ ორგანიზაციის უფლებამოსილ პირს, რომლის თანამშრომელიც წარმოადგენდა ვიზის მიღების მსურველ უცხოელს.

2. სამგზავრო დოკუმენტის გადაცემა შეიძლება ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული პირისთვის პირადად ვიზის გამცემ ორგანოში გადაცემის გზით, ასევე, სავიზო განაცხადში მითითებულ მისამართზე ფოსტის მეშვეობით გაგზავნით. სამგზავრო დოკუმენტის ფოსტით გაგზავნისას, საფოსტო მომსახურების ხარჯები ეკისრება განმცხადებელს. ვიზის გამცემი ორგანო არ არის პასუხისმგებელი საფოსტო მომსახურების ხარისხზე, მათ შორის, სამგზავრო დოკუმენტის დაზიანებასა და დაკარგვაზე.

3. სამგზავრო დოკუმენტის უფლებამოსილი პირისათვის გადაცემის შემთხვევაში (გარდა ფოსტით გაგზავნის შემთხვევისა), აღნიშნული პირი შესაბამისი დოკუმენტის მისთვის გადაცემის ფაქტს ადასტურებს ხელმოწერით.

მუხლი 23. ვიზის მოქმედების ვადის გაგრძელება

1. საქართველოს ტერიტორიაზე შესაძლებელია დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების მოქმედების ვადის გაგრძელება, თუ საქართველოში უცხოელის შემოსვლის მიზნის მისაღწევად მის მიერ მიღებული ვიზის მოქმედების ვადა  არ არის საკმარისი.

2. დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების მოქმედების ვადის გაგრძელება შესაძლებელია, მხოლოდ, იმ შემთხვევაში, თუ ვიზების მოქმედების ვადის გაგრძელების თაობაზე მოთხოვნა სამინისტროს წარედგინა ვიზების მოქმედების ვადის გასვლამდე.

3. გადაწყვეტილებას დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების გაგრძელების შესახებ იღებს სამინისტრო, საჭირო დოკუმენტაციის წარდგენიდან 7 კალენდარული დღის ვადაში. აღნიშნული ვადა შეიძლება გაგრძელდეს 1 თვემდე. ვიზის გაგრძელების შესახებ გადაწყვეტილების მიღებამდე უცხოელს საქართველოში ყოფნა ეთვლება კანონიერად.

4. ვიზის მოქმედების ვადის გაგრძელება ხდება იმავე წესის შესაბამისად, რა წესითაც ხდება მისი გაცემა.

მუხლი 24. ვიზის მოქმედების ვადის შეწყვეტა

1. ვიზის მოქმედების ვადა შეიძლება შეწყდეს:

ა) თუ გამოვლინდა ვიზის მისაღებად ყალბი ან იურიდიული ძალის არმქონე დოკუმენტების წარდგენის ფაქტი;

ბ) თუ ვიზის მფლობელი პირი ახორციელებს საქმიანობას, რომელიც საფრთხეს უქმნის საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოებას;

გ) თუ აღარ არსებობს ან არ შესრულდა ის მიზანი, რომლის უზრუნველსაყოფადაც გაიცა  ვიზა;

დ) თუ იგი გააძევეს საქართველოდან;

ე) თუ უცხოელზე გაიცა ვიზა, რომელიც მოიცავს უკვე გაცემული ვიზის მოქმედების ვადას;

ვ) სამგზავრო დოკუმენტის დაკარგვის ან გამოყენებისთვის უვარგისობისას (გაცვეთა, დაზიანება და ა.შ.), თუ აღნიშნულ სამგზავრო დოკუმენტში დატანილი იყო ვიზა და აღნიშნულის თაობაზე ცნობილი გახდა ამ მუხლის მე-3 პუნქტით განსაზღვრული შესაბამისი ორგანოსთვის.

2. ვიზის მოქმედების ვადა შეწყდება, თუ მიღებული იქნება გადაწყვეტილება ვიზის მფლობელი პირისათვის საქართველოში მოქალაქეობის არმქონე პირის სტატუსის შეწყვეტის შესახებ.

3. დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების მოქმედების ვადის შეწყვეტის შესახებ გადაწყვეტილებებს იღებს სამინისტრო, ხოლო ორდინალური, საიმიგრაციო და ტრანზიტული ვიზების მოქმედების ვადის შეწყვეტის თაობაზე გადაწყვეტილებებს – საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო.

4. ვიზის მოქმედების ვადა შეწყდება და ვიზა ძალას დაკარგავს, თუ:

ა) უცხოელზე გაიცემა ახალი ვიზა ან საქართველოში ბინადრობის ნებართვა, რომლის მოქმედების ვადა მოიცავს ადრე გაცემული ვიზის ან საქართველოში ბინადრობის ნებართვის მოქმედების ვადას;

ბ) უცხოელმა, რომელზეც გაიცა ვიზა, მიიღო საქართველოს მოქალაქეობა.

5. ვიზის მოქმედების ვადის შეწყვეტისას, შესაძლებლობის შემთხვევაში, გადაწყვეტილების მიმღები ორგანოს მიერ ვიზის ბლანკზე დაიტანება შტამპი აღნიშვნით „ვიზის მოქმედების ვადა შეწყვეტილია“.

6. სახელმწიფო ორგანოები და იურიდიული და/ან ფიზიკური პირები ვალდებულნი არიან ვიზის გამცემ შესაბამის ორგანოს აცნობონ ვიზის მოქმედების ვადის შეწყვეტის საფუძვლების  შესახებ.

მუხლი 25. გასაჩივრების წესი

1. ვიზის გამცემი ორგანოს გადაწყვეტილება ვიზის გაცემაზე/გაგრძელებაზე უარის თქმის, ასევე, ვიზის მოქმედების ვადის შეწყვეტის თაობაზე შეიძლება გასაჩივრდეს ამ მუხლითა და საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

2. წარმომადგენლობის გადაწყვეტილება ვიზის გაცემაზე უარის თქმის თაობაზე შეიძლება გასაჩივრდეს სამინისტროში, ხოლო საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს უფლებამოსილი ორგანოს გადაწყვეტილება საქართველოს სახელმწიფო საზღვარზე ვიზის გაცემაზე უარის თქმის თაობაზე შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში, შესაბამისი გადაწყვეტილების გაცნობის ან გამოქვეყნების დღიდან ერთი  თვის ვადაში.

3. ამ მუხლით გათვალისწინებულ შემთხვევაში, სამინისტროსთვის წარსადგენი საჩივრის ფორმა დგინდება საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით, ხოლო საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროსთვის წარსადგენი საჩივრის ფორმა - საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

4. ამ მუხლით გათვალისწინებული საჩივარი განიხილება მისი წარდგენიდან ერთი თვის ვადაში. საჩივრის განხილვის ვადა სამინისტროს/საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს გადაწყვეტილებით შეიძლება გაგრძელდეს არა უმეტეს ერთი თვის ვადით.

5. სამინისტროს/საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს გადაწყვეტილება ამ მუხლით გათვალისწინებული საჩივრის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის თაობაზე, ასევე, სამინისტროს გადაწყვეტილება დიპლომატიური და სპეციალური ვიზების მოქმედების ვადის გაგრძელებაზე უარის თქმის თაობაზე, შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საერთო სასამართლოებში, გადაწყვეტილების გაცნობიდან, ასევე, საჩივართან დაკავშირებული გადაწყვეტილების გამოტანისათვის ამ მუხლის მე-4 პუნქტით დადგენილი ვადის გასვლიდან ერთი თვის ვადაში.

მუხლი 26. გარდამავალი დებულებები

1. უცხოელი, რომელიც ფლობს 2014 წლის 1 სექტემბრამდე გაცემულ მოქმედ ვიზას, უფლებამოსილია, აღნიშნული ვიზის საფუძველზე, ნებისმიერ დროს, შემოვიდეს საქართველოში და მასზე არ გავრცელდება ამ წესის მოქმედება.

2. უცხოელი, რომელსაც 2014 წლის 1 სექტემბრამდე საქართველოში შემოსასვლელად არ ესაჭიროება ვიზა ან რომელმაც საქართველოს სახელმწიფო საზღვარი გადმოკვეთა 2014 წლის 1 სექტემბრამდე გაცემული ვიზის საფუძველზე, უფლებამოსილია, 2014 წლის 1 სექტემბრის შემდგომ გრძელვადიანი ვიზის მიღების მიზნით, სავიზო განაცხადი და სხვა საჭირო დოკუმენტები წარადგინოს სამინისტროში. სამინისტრო უზრუნველყოფს წარდგენილი დოკუმენტაციის ამ წესის მე-10 მუხლის მე-2 ან მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული წარმომადგენლობისათვის გადაგზავნას, ასევე, გრძელვადიანი ვიზის გაცემის საკითხზე დიპლომატიური წარმომადგენლობის ან საკონსულო დაწესებულების მიერ მიღებული გადაწყვეტილების უფლებამოსილი პირისთვის გადაცემას.

3. ამ დადგენილების საფუძველზე დამტკიცებული ვიზის ბლანკებით მომარაგებამდე, ვიზის გამცემი ორგანოები იყენებენ „საქართველოს ვიზის ბლანკის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრისა და საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის 2009 წლის 7 აგვისტოს №155-№996 ერთობლივი ბრძანებით დამტკიცებული შესაბამისი ფორმის ვიზის ბლანკებს.

4. საქართველოს საგარეო საქმეთა და საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროებმა 2015 წლის 1 იანვრამდე უზრუნველყონ ამ დადგენილებით გათვალისწინებული შესაბამისი ნორმატიული აქტების დამტკიცება.


Government of Georgia

Ordinance No 524

1 September 2014

Tbilisi

 

On Approving the Procedures for Issuing, Extending, and Revoking Georgian Visas

 

Article 1

The Procedure for Issuing, Extending and Revoking Georgian Visas attached to this document shall be approved under Article 6(9) and 71(1)(a) of the Law of Georgia on the Legal Status of Aliens and Stateless Persons.

 

Article 2

The Ordinance shall enter into force from 1 September 2014.

 

Prime Minister                                                                   Irakli Gharibashvili

 

 

Procedure for Issuing, Extending and Revoking Georgian Visas

 

Article 1 - General provisions

The Procedure (‘the Procedure’) for Issuing, Extending and Revoking Georgian Visas (‘a visa’) regulates matters related to the issuance, extension and revocation of visas and determines the authority of competent public authorities in connection with these matters, unless otherwise provided by an international agreement or legislation of Georgia.

2. The terms used in these Procedures have the meaning ascribed to them in the Law of Georgia on the Legal Status of Aliens and Stateless Persons, the Law of Georgia on Diplomatic Service, the Law of Georgia on Consular Activities and the legislation of Georgia.

 

Article 2 - Visa categories

1. Visas shall be divided into the following categories:

a) diplomatic (A category)

b) special (B category)

c) ordinary (C category)

d) immigration (D category)

e) transit (T category)

2. Visas may be short-term or long-term, single-entry or multiple-entry. A short-term visa may be issued with the right of single entry or multiple entries into Georgia, and a long-term visa shall only be multiple-entry.

3. A short-term single-entry visa shall be issued according to the number of days indicated by an alien in the visa application, but for not more than 30 calendar days.

4. A short-term multiple-entry visa shall be issued for a maximum of five years and the total time of an alien’s entry and stay in Georgia in any 180-day period shall not exceed 90 calendar days. A short-term multiple-entry visa shall be issued to aliens who obtained at least one visa in the previous year, have used that visa according to the legislation of Georgia and where there are grounds for requesting a short-term multiple-entry visa.

5. A long-term visa shall be issued with the right of multiple entries to Georgia for 90 calendar days. A long-term visa shall only be A2, B2, B3 or D categories.

6. As an exception, based on international legal or humanitarian or Georgian national interests, where an alien fails to meet the requirements and conditions for obtaining a visa, a short-term single-entry B4 Visa may be issued to aliens for 30 calendar days.

7. Based on an ordinary multiple-entry short-term visa of any category, the second and every subsequent entry into Georgia shall be possible, even if the purpose for which the visa of the given category was issued no longer exists or has been achieved, however there exists a purpose for another category of an ordinary multiple-entry short-term visa and/or conditions provided in the legislation for its issuance.

 

Article 3 – Diplomatic visas

Diplomatic visa categories:

a) A1 – for top officials of foreign legislative and executive authorities, members of top- and high-level delegations and their accompanying family members, arriving in Georgia on state, official, business, friendly or unofficial visits;

b) A2 – for employees of diplomatic and equivalent missions accredited to Georgia, as well as for consular officials and their family members; for employees of representation offices of international organisations located in Georgia who have been granted diplomatic status by Georgia, and for their family members;

c) A3 – for diplomatic couriers and persons arriving in Georgia on special diplomatic missions;

d) A4 – for honorary consuls of Georgia, provided they are foreign citizens;

e) A5 – in the national interests of Georgia, for persons holding a business/official or ordinary passport and entering Georgia on various missions.

 

Article 4 – Special visas

Special visa categories:

a) B1 – for members of foreign delegations, their accompanying family members and other accompanying persons;

b) B2 – for administrative, technical and service personnel of foreign diplomatic missions, consular employees and service personnel of consular offices, also for their family members and domestic workers; for employees of representative offices of international and humanitarian organisations located in Georgia and their family members who reside with them;

c) B3 – for persons arriving in Georgia under bilateral and multi-lateral treaties of Georgia, members of the peace-keeping forces and other military contingents deployed in Georgia under an international agreement of Georgia;

d) B4 – in the national interests of Georgia, for persons holding a business/official or ordinary passport and entering Georgia on various missions.

 

Article 5 – Ordinary visas

Ordinary visa categories:

a) C1 – for persons arriving in Georgia for tourism purposes;

b) C2 – for persons arriving in Georgia to visit relatives and friends; for freelancers;

c) C3 – for persons arriving in Georgia to hold business meetings and negotiations; participants of scientific workshops, conferences or other research, pedagogical, cultural or sports events; persons arriving in Georgia to engage in journalistic activity; crew members of ships anchored in Georgian harbours, unless visa-free movement of the crew members is provided by an international agreement of Georgia;

d) C4 – for persons arriving in Georgia to provide humanitarian assistance during situations posing risk to life and health, to carry out charity activities; a guardian or a custodian of a Georgian citizen; persons under guardianship or custody of a Georgian citizen; persons arriving in Georgia for medical reasons; persons visiting graves of relatives and friends; persons arriving for pilgrimage and establishing religious contacts; persons arriving on scientific, sports, cultural or educational missions.

 

Article 6 – Immigration visas

Immigration visa categories:

a) D1 – for persons arriving in Georgia to work; representatives and consultants of companies and firms who travel to Georgia in a professional capacity; mass media workers visiting Georgia in a professional capacity; aliens entering Georgia to perform contractual work;

b) D2 – for persons arriving in Georgia to carry out entrepreneurial activity under the Law of Georgia on Entrepreneurs;

c) D3 – for persons arriving in Georgia to study at authorised educational institutions in Georgia;

d) D4 – for persons arriving in Georgia for family reunification.

 

Article 7 - Transit visas

A transit visa shall be issued for transiting the territory of Georgia (five days) in order to enter a third country.

 

Article 8 – Persons required to obtain a visa

Aliens, including persons who do not have a proof of citizenship of the country whose citizens do not require a visa to enter Georgia, shall obtain a visa to enter Georgia, except for the circumstances for visa-free entry determined by the legislation of Georgia.

  

Article 9 – Visa issuing authorities

Visas shall be issued by:

a) the Ministry of Foreign Affairs of Georgia (‘the Ministry’);

b) a foreign diplomatic mission of Georgia, a Georgian interests section in a diplomatic mission of a third country and a consular office (‘a diplomatic mission’);

c) the authorised body designated by an individual administrative-legal act of the Minister of Internal Affairs of Georgia. 

 

Article 10 – Visa issuance by the Ministry and by a diplomatic mission

1. Visas abroad shall be issued by a diplomatic mission. The decision on granting a visa shall be made by a consular official. A diplomatic mission shall be authorised to issue all categories of visas under the legislation of Georgia.

2. An alien, in whose country of citizenship Georgia has no diplomatic mission, may apply for a visa to a nearby diplomatic mission. The list of nearby diplomatic missions shall be determined under an individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia.

3. An alien, in whose country of citizenship Georgia has a diplomatic mission and who is staying in a third state, may apply for a visa to the diplomatic mission located in the country of stay, provided he/she has a valid multiple-entry visa or a valid residence permit of the country of stay. When issuing visas to this category of aliens, the validity period of the above visa or residence permit of the country of stay shall be three months longer than that of the visa.

4. When extending the validity period of diplomatic and special visas in the territory of Georgia, visas shall be issued by the Ministry.

 

Article 11 – Issuing visas at the state border of Georgia

1. In the cases provided for in this article, the authorised body of the Ministry of Internal Affairs of Georgia shall issue visas at the state border of Georgia after inspection at border checkpoints.

2. The authorised body of the Ministry of Internal Affairs of Georgia may issue only the following categories of visas in the following cases:

a) C3 – for crew members of ships anchored in Georgian harbours;

b) C4 - for persons travelling to Georgia to provide humanitarian assistance during situations posing a risk to life and health;

c) transit visas;

d) B4 category single-entry short-term visas, in cases provided in Article 2(6) of these Procedures.

3. The persons responsible for issuing visas at the state border of Georgia and their authority shall be determined by individual administrative-legal act of the Minister of Internal Affairs of Georgia.

  

Article 12 - Documents to be submitted to obtain a visa

1. To obtain a visa, the following documents shall be submitted to a visa issuing authority:

a) a completed visa application the form approved by normative act of the Ministry;

b) a travel document;

c) a document evidencing the payment of a consular fee determined by the Law of Georgia on Consular Fees, and if a visa is issued at the state border of Georgia, a document evidencing the payment of state duties under the Law of Georgia on State Dues, except where an alien is exempt from consular fees/state dues;

d) documents specified by these Procedures and by an individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia, and if a visa is issued at the state border of Georgia, documents specified by an individual administrative-legal act of the Minister of Internal Affairs of Georgia.

2. Along with a visa application, the documents confirming the following circumstances shall be submitted to a visa issuing authority:

a) purpose of travel and anticipated conditions;

b) availability of funds sufficient for travel throughout the intended period of travel;

c) health and accident insurance of a person;

d) assurances to enter the country of destination, if transiting the territory of Georgia.

3. Documents confirming the circumstances under paragraph two of this article need not be submitted if the visa issuing authority is aware of those circumstances.

4. To obtain A2, A3 and B2 visas, a visa issuing authority shall be furnished with a written request of the foreign office, diplomatic mission or consular office of the country concerned or of the organisation the employees of which enjoy a diplomatic or special/equivalent status.  

5. To issue visas to minors and/or persons with mental disorders, a visa issuing authority shall be furnished with the consent of their legal representative. The consent shall be expressed in a duly certified written form or in the written form expressed in the presence of a consular official or an authorised person of the Consular Department of the Ministry (‘the Department’).

6. If necessary, a visa issuing authority may request additional documents or invite a visa applicant or his/her representative for an interview in order to verify:

a) the applicant’s identity;

b) the authenticity of data indicated in the visa application and in the supporting documents;

c) the legality of funds;

d) the purpose, itinerary and duration of travel;

e) assurances of return.

7. When submitting a visa application, the applicant may choose the date of interview, which may be changed by the Ministry or by the diplomatic mission two days before the interview date.

8. A notarised invitation shall be presented to a visa issuing authority to obtain an ordinary visa, except where a category C1 visa is issued, or when a category C3 visa is issued to crew members of ships anchored in Georgian harbours and when a C4 visa is issued to provide humanitarian assistance in situations posing a risk to life and health;

9. If a person with representative powers performs acts identified in these Procedures, a document evidencing such representative powers shall be presented to the visa issuing authority.

10. If an alien has been fined under the legislation of Georgia for staying in Georgia unlawfully, a document evidencing payment of the fine shall be presented to the visa issuing authority.

11. An applicant shall be obligated to submit to the visa issuing authority all documents/information that are necessary for deciding the issue of granting a visa.

 

Article 13 - General requirements for the necessary documents

1. A visa application and documents necessary for obtaining a visa may be submitted to the Ministry or to a diplomatic mission, in the cases and according to the procedures laid down by an individual administrative-legal act of the Ministry, as a copy and/or as an original document, in an electronic and/or printed form, in person, through a website or by post.

2. To obtain a visa at the state border of Georgia, a visa application and documents necessary for obtaining a visa may be submitted to the authorised body of the Ministry of Internal Affairs of Georgia in person.

3. If documents necessary for obtaining a visa are sent to the visa issuing authority by post, the postage costs shall be borne by the sender.

4. Documents necessary for obtaining a visa shall be submitted in the official language of Georgia or in English, except where otherwise provided in this paragraph. When reviewing an application for a short-term visa, a diplomatic mission may accept and review documents made in a foreign language.

5. If a foreign language document is translated, the document shall be submitted along with the translation certified in accordance with the legislation. A travel document containing the holder’s personal data in Latin transliteration shall be accepted without translation.

6. Documents that are necessary for obtaining a visa and that have been issued in another state shall be submitted after they have been duly legalised or apostillised, unless otherwise determined by an international agreement or by an individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia.

 

Article 14 - Visa applications

1. A visa application shall be completed according to rules established by a normative act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia.

2. A visa application may be submitted to a diplomatic mission not more than three months before the visa start date and to the authorised body of the Ministry of Internal Affairs of Georgia – at the moment of inspection at the border checkpoint at the state border of Georgia.

3. A visa application may be submitted even while a previous visa is still valid.

4. A visa application shall be completed and submitted to a visa issuing authority:

a) by a person of full legal age and capacity wishing to obtain a visa;

b) by one of the parents or any other legal representative of a minor or of a person under guardianship or custody;

c) by a person holding a power of attorney certified in accordance with the legislation.

 

Article 15 - Invitations

1. An alien may be invited to Georgia by a Georgian citizen of full age and capacity, a person holding a Georgian residence permit or a legal person registered in Georgia, provided that the above persons are in Georgia at the moment of issuing the invitation.

2. The invitation form and the rules for completing it shall be approved by individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia.

 

Article 16 - Travel documents

A travel document submitted to obtain a visa shall meet the following criteria:

a) the validity period of the travel document shall continue for at least three months after the visa expires;

b) the travel document shall contain at least two blank pages to affix a visa form;

c) the travel document shall be issued in not more than the past 10 years.

 

Article 17 - Reviewing visa applications

1. When reviewing visa applications a visa issuing authority may request and obtain information necessary for making a decision on a visa application from public authorities, as well as from physical and legal persons, who shall provide the requested information within the following time limits:

a) for short-term visas – within 5 calendar days after receiving the request;

b) for long-term visas - within 15 calendar days after receiving the request;

c) for short-term visas, when the visa application processing time is reduced to two working days – not later than the next working day after receiving the request.

2. If the time specified in subparagraph (a) of paragraph one of this article is not sufficient to provide the information, the body/person obligated to provide the information shall accordingly notify the visa issuing authority by a reasoned written request. On the basis of the reasoned written request, the visa issuing authority shall decide whether or not to extend the period for making a decision on the visa application for up to 30 calendar days. In this case, the body/person obligated to provide information shall provide the information to the visa issuing authority within 15 calendar days after receiving the request.

3. If public authorities fail to submit any of the documents required under paragraphs one and two of this article to a visa issuing authority, it shall be considered that there are no grounds to refuse the visa and the visa issuing authority shall be obligated, based on available information, to complete the review of the application within the established time frames.

4. When reviewing and making a decision on a visa application, communication between public authorities, natural and legal persons may be carried out both in written and electronic form.

5. Diplomatic, special and immigration visas shall be granted by a diplomatic mission with approval of the Department.

6. A visa application review shall be based on the authenticity and reliability of the documents submitted by the applicant and the accuracy and credibility of the information provided.

7. Visa issuing authorities may apply visa issuance requirements established in these Procedures to aliens based on the principle of reciprocity.

8. A person may not hold more than one valid visa.

9. If the applicant is no longer interested in obtaining a visa, he/she may apply to the visa issuing authority and request termination of the proceeding. The visa issuing authority shall terminate the proceeding if a decision on the visa application has not been made.

10. The visa issuing authority shall communicate with the interested person in connection with the matters provided in these Procedures by officially communicating the notice/decision (by delivering or sending by post) or by e-mail.

11. Visa issuing authorities shall ensure that each of them have access to information on the visas issued by them.

 

Article 18 – Issuing visas in exceptional circumstances

1. In the cases specified in Article 2(6) of these Procedures, a written request of Georgian public authorities for issuance of a B4 single-entry short-term visa shall be submitted to the Ministry, except when the reasons for issuing a visa by way of exception is known to the Ministry.

2. The request of the Georgian public authorities shall indicate specific reasons for issuing a visa by exception, requirements/conditions that the alien wishing to obtain a visa fails to meet and the intended duration of the visa.

3. A diplomatic mission, in agreement with the Ministry, shall decide whether or not there are grounds for issuing a visa by exception. In cases where a visa is issued at the state border of Georgia or a special visa is extended, the Ministry shall decide whether or not there are grounds for issuing a visa by exception.

4. If a diplomatic mission or the Ministry decide that there are no grounds for issuing a visa by exception, this decision shall be forwarded to the public authority submitting the request.

5. The Ministry shall decide whether or not there are grounds for issuing a visa by exception at the state border of Georgia not later than two working days after receiving the written request.

6. When a visa is issued by exception, the alien shall only submit a visa application and a travel document.

 

Article 19 – Time frames for making a decision

1. Based on the documents submitted by an alien and the information obtained, a visa issuing authority shall make a decision on issuing or refusing to issue a visa.

2. The decision on refusing to grant a visa shall be made in writing in the form established by individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia. The form of the decision on refusing to grant a visa at the state border of Georgia shall be established by individual administrative-legal act of the Minister of Internal Affairs of Georgia.

3. In the cases specified in Article 20(1)(f) and (g), it shall not be required to provide reasons for the decision to deny a visa.

4. The decision on a visa application shall be made within the following times after commencement of the review:

a) 10 calendar days – for short-term visas;

b) 30 calendar days – for long-term visas.

5. The time for making a decision on a short-term visa application may be extended by 30 calendar days if the visa application needs to be further examined.

6. A diplomatic mission shall make a decision on a short-term visa application within two business days after starting the review in the following cases:

a) when issuing A1 and B1 Visas – if the purpose of travel makes it impossible to use more visa processing time;

b) when issuing C4 Visas – to persons arriving in Georgia for medical reasons, if the necessity for urgent treatment is confirmed.

 

Article 20 - Reasons for refusing to issue a visa

1. An alien may be refused a visa if:

a) he/she does not have the documents required under the legislation of Georgia to enter Georgia;

b) he/she is barred from entering Georgia or has not paid a fine imposed on him/her for staying in Georgia unlawfully;

c) he/she has submitted incomplete or false information or documents to obtain or extend a Georgian visa;

d) he/she has not submitted the documents/information required under these Procedures or determined by the visa issuing authority or has improperly submitted them to obtain or extend a Georgian visa;

e) he/she does not have any health and accident insurance or sufficient funds to live in Georgia and to travel back;

f) his/her stay in Georgia prejudices the national security and/or public order of Georgia, the health, rights and legitimate interests of Georgian citizens and other persons residing in Georgia. the list of diseases that pose risk to the health of Georgian citizens and other persons residing in Georgia shall be made by the Ministry of Labour, Health and Social Affairs of Georgia;

g) his/her stay in Georgia is unacceptable due to external or political considerations;

h) there is a reasonable suspicion that he/she will stay in Georgia unlawfully after the visa expires or will violate the conditions prescribed by legislation for the issuance of the relevant visa category;

i) he/she does not give information or gives false information on his/her identity and the purpose of his/her travel;

j) during his/her stay in Georgia he/she commits a crime or an administrative offence or violates the rules regulating the stay of aliens in Georgia;

k) in the last three years he/she has been removed from Georgia, irrespective of whether or not he/she has been banned from re-entering Georgia.  

2. An alien may be denied a short-term visa if at the time of the requested visa start date the right to stay in Georgia for 90 calendar days in any 180-day period has expired.

 

Article 21 – Visa forms

1. The form of visas to be issued by the Ministry and diplomatic missions and the rules for completing visa forms and affixing them in travel documents shall be approved by a normative act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia, and the form of visas to be issued by the authorised body of the Ministry of Internal Affairs of Georgia and the rule for completing visa forms and affixing them in travel documents shall be approved by a normative act of the Minister of Internal Affairs of Georgia.

2. The Ministry or diplomatic missions may issue visas electronically (Electronic Visas), and their form, rules for completion and circumstances in which a visa is required shall be determined under an individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia.

3. If a travel document is lost or becomes unfit for use (wear, damage, etc.), the issued visa shall not be transferred/restored and a new visa shall be issued.

 

Article 22 – Handing over travel documents

1. After the decision on issuing a visa is made, the travel documents submitted to the visa issuing authority shall be delivered to:

a) the person of full age and capacity wishing to obtain the visa;

b) the legal representative of a minor or of a person under guardianship or custody, provided that the visa has been issued to the minor or the person under guardianship or custody;

c) the applicant;

d) any person of full age and capacity indicated in the visa application;

e) a person holding a power of attorney certified in accordance with legislation;

f) in cases of diplomatic and special visas, the authorised representative of the foreign office, diplomatic mission, consular office or the organisation whose employee was the alien who applied for the visa.

2. A travel document may be handed over to the person indicated in paragraph one of this article by giving the document to him/her in person in the offices of the visa issuing authority or by mailing the document to the address indicated in the visa application. The postage shall be borne by the interested person. The visa issuing authority shall not be responsible for the quality of the postal service, including damage or loss of the travel document.

3. If a travel document is delivered to an authorised person (except where it is sent by post), the person shall confirm receipt of the document by his/her signature.

     

Article 23 – Extension of visas      

1. Diplomatic and special visas may be extended in the territory of Georgia if the validity period of the visa obtained by an alien is not long enough to achieve the purposes for which the alien entered Georgia.

2. A diplomatic or special visa may be extended only if the request for the visa extension is submitted to the Ministry before the visa expires.

3. The Ministry shall make a decision whether or not to extend diplomatic and special visas within seven calendar days after the necessary documents are submitted. This time may be extended up to one month. An alien shall be deemed to be staying legally in Georgia until a decision on the visa extension is made.

4. A visa shall be extended under the same procedures under which it was issued.

 

Article 24 – Revocation of visas

1. Visas may be revoked if:

a) it is revealed that a false or invalid document has been submitted to obtain the visa;

b) the person holding the visa carries out an activity that endangers the national security of Georgia;

c) the purpose for which the visa was issued no longer exists or has not been achieved;

d) the visa holder has been removed from Georgia;

e) a visa issued to an alien overlaps the validity period of the already issued visa;

f) the travel document where the visa was affixed has been lost or becomes unfit for use (wear, damage, etc.), and the fact has become known to the appropriate authority specified in paragraph three of this article.

2. A visa shall be revoked if a decision is made to terminate the holder’s status as a stateless person in Georgia.

3. The Ministry shall make decisions on revoking diplomatic and special visas, and the Ministry of Internal Affairs of Georgia shall make decisions on revoking ordinary, immigration and transit visas.

4. A visa shall be revoked and annulled if:

a) an alien is issued a new visa or a Georgian resident permit, the validity period of which overlaps the validity period of the previously issued visa or Georgian resident permit;

b) the alien to whom the visa was issued has obtained Georgian citizenship.

5. When a visa is revoked, if possible, the decision-making authority shall affix a stamp on the visa form stating ‘revoked’.

6. Public authorities and legal and/or natural persons shall be obliged to inform the appropriate visa issuing authority of the reasons for revoking the visa.

 

Article 25 – Appeal procedure

1. The decision of a visa issuing authority on refusing to issue/extend a visa, or on revoking a visa, may be appealed according to the procedures defined by this article and the legislation of Georgia.

2. The decision of a diplomatic mission on refusing to issue a visa may be appealed to the Ministry, and the decision of the authorised body of the Ministry of Internal Affairs of Georgia on denying a visa at the state border of Georgia may be appealed to the Ministry of Internal Affairs of Georgia, within one month after communication or publication of the respective decision.

3. In the cases provided in this article, the form of appeal to be submitted to the Ministry shall be established by an individual administrative-legal act of the Minister of Foreign Affairs of Georgia, and form of appeal to be submitted to the Ministry of Internal Affairs of Georgia shall be established by an individual administrative-legal act of the Minister of Internal Affairs of Georgia.

4. The appeal specified in this article shall be reviewed within one month after its submission. By decision of the Ministry/Ministry of Internal Affairs of Georgia, the period for reviewing an appeal may be extended by not more than one month. 

5. The decision of the Ministry/Ministry of Internal Affairs of Georgia on denying an appeal, also the decision of the Ministry on denying the extension of diplomatic and special visas may be appealed to the common courts of Georgia within one month after the decision is communicated or after the period fixed by paragraph four of this article for making decisions in connection with appeals expires.

 

Article 26 - Transitional provisions

1. Aliens who hold valid visas issued before 1 September 2014 may, based on that visa, enter Georgia any time and these Procedures shall not apply to them.

2. Aliens who do not need a visa to enter Georgia until 1 September 2014, or who have crossed the Georgian border on the basis of a visa issued before 1 September 2014, may submit a visa application and other required documents to the Ministry to obtain a long-term visa after 1 September 2014. The Ministry shall ensure that the submitted documents are forwarded to the diplomatic mission specified in Article 10(2) or (3) of these Procedures, and shall also ensure that the decision made by a diplomatic mission or a consular office on the issuance of a long-term visa is delivered to the authorised person.

3. Until the visa forms approved under this Ordinance are provided to the visa issuing authorities, the authorities shall use the visa forms approved by Joint Order No 155 - No 996 of 7 August 2009 of the Minister of Foreign Affairs and the Minister of Internal Affairs of Georgia on Approving Georgian Visa Forms.

4. The Ministry of Foreign Affairs of Georgia and the Ministry of Internal Affairs of Georgia shall ensure that the normative acts provided for in this Ordinance are approved.