On Approval of the Procedures for Determining the Status of a Stateless Person in Georgia

Initial version (02/09/2014 - 27/01/2017)

 

საქართველოს მთავრობის

დადგენილება №523

2014 წლის 1 სექტემბერი

ქ.თბილისი

 

საქართველოში მოქალაქეობის არმქონე პირის სტატუსის დადგენის წესის დამტკიცების შესახებ

მუხლი 1
„უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 22-ე მუხლის მე-7 პუნქტისა და 71-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ე“ ქვეპუნტის საფუძველზე, დამტკიცდეს თანდართული „საქართველოში მოქალაქეობის არმქონე პირის სტატუსის დადგენის წესი“.
მუხლი 2
დადგენილება ამოქმედდეს 2014 წლის 1 სექტემბრიდან.

პრემიერ-მინისტრიირაკლი ღარიბაშვილი



საქართველოში მოქალაქეობის არმქონე პირის სტატუსის დადგენის წესი

მუხლი 1. ზოგადი დებულება

საქართველოში მოქალაქეობის არმქონე პირის სტატუსის დადგენის წესი (შემდგომში - წესი) არეგულირებს საქართველოში მოქალაქეობის არმქონე პირის სტატუსის (შემდგომში - სტატუსი) დადგენის მიზნით, განცხადების წარდგენასთან, განხილვასა და გადაწყვეტილების მიღებასთან დაკავშირებულ ურთიერთობებს.

მუხლი 2. სტატუსის დადგენის ძირითადი პირობები

1. სტატუსი ენიჭება პირს, რომელსაც არ უდგინდება საქართველოს მოქალაქეობა და არც ერთი სახელმწიფო არ მიიჩნევს თავის მოქალაქედ, საკუთარი კანონმდებლობის შესაბამისად.

2. სტატუსის დადგენის მოთხოვნის უფლება აქვს საქართველოში მყოფ ნებისმიერ პირს, საქართველოში მისი ყოფნის კანონიერების მიუხედავად, რომლის მიმართ არ არის გამოტანილი საქართველოდან გაძევების თაობაზე გადაწყვეტილება.

მუხლი 3. წარსადგენი დოკუმენტები

1. სტატუსის დადგენის მიზნით, პირი, შესაბამისი განცხადებით, მიმართავს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედ საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს – სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს (შემდგომში – სააგენტო). განცხადებას უნდა დაერთოს 2 ფოტოსურათი, ზომით 3/4, მომსახურების საფასურის გადახდის დამადასტურებელი ქვითარი, უცხო ქვეყნის მიერ გაცემული პირადობის დამადასტურებელი ან სამგზავრო დოკუმენტი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) და სხვა ნებისმიერი დოკუმენტი, რომლითაც, შესაძლოა,  დადასტურდეს სტატუსის მაძიებლის მოქალაქეობის არქონის ფაქტი. წარსადგენი დოკუმენტების არქონის შემთხვევაში, განცხადებაში უნდა მიეთითოს დოკუმენტის არქონის მიზეზი.

2. წარმომადგენლობითი უფლებამოსილების მქონე პირის მიერ, ამ წესით გათვალისწინებული ქმედებების განხორციელების შემთხვევაში, სააგენტოს  უნდა წარედგინოს წარმომადგენლობითი უფლებამოსილების დამადასტურებელი დოკუმენტი.

3. განცხადებაში უნდა აღინიშნოს სტატუსის მაძიებლის შესახებ შემდეგი ძირითადი მონაცემები:

ა) საიდენტიფიკაციო მონაცემები (სახელი, გვარი, ხოლო მათი შეცვლის შემთხვევაში, ასევე, შეცვლამდე არსებული სახელი და გვარი, წინა მოქალაქეობა, სქესი, დაბადების ადგილი და თარიღი, დედის ქორწინებამდელი და ქორწინების შემდგომი გვარი);

ბ) უცხო ქვეყნის მიერ გაცემული პირადობის დამადასტურებელი ან სამგზავრო დოკუმენტის (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) რეკვიზიტები (დოკუმენტის სახე და ნომერი, მოქმედების ვადა, გაცემის ადგილი და თარიღი, გამცემი ორგანო);

გ) ოჯახური მდგომარეობა, ქორწინების თარიღი, შვილების მოქალაქეობა და დაბადების ადგილი, მეუღლის (ყოფილი მეუღლის) სახელი, გვარი და მოქალაქეობა;

დ) ბინადრობის ქვეყნები და ამ ქვეყნებში ბინადრობის პერიოდი;

ე) განათლება;

ვ) სამუშაო ადგილი;

ზ) ფაქტობრივი საცხოვრებელი ადგილი.

4. საქართველოში საცხოვრებელი ადგილის შეცვლის შემთხვევაში, სტატუსის მაძიებელი ვალდებულია, აღნიშნულის შესახებ აცნობოს სააგენტოს.

5. სტატუსის დადგენის შესახებ განცხადების ფორმა მტკიცდება სააგენტოს თავმჯდომარის ბრძანებით, რომლითაც შეიძლება განისაზღვროს განცხადების დამატებითი რეკვიზიტები.

მუხლი 4. კომუნიკაციის სახეები

1. განმცხადებელთან კომუნიკაცია ხორციელდება შესაბამისი შეტყობინების სააგენტოს ინტერნეტგვერდზე გამოქვეყნების გზით. განმცხადებელი უფლებამოსილია, განცხადების წარდგენისას მიუთითოს სააგენტოსთან კომუნიკაციის დამატებითი ფორმა: ელექტრონული ფოსტა ან შესაბამისი შეტყობინების/გადაწყვეტილების ოფიციალური გაცნობა (გადაცემა ან საქართველოს ტერიტორიაზე ფოსტის მეშვეობით გაგზავნა).

2. ამ წესით გათვალისწინებულ საკითხებზე, განცხადების განხილვისა და გადაწყვეტილების მიღების პროცესში სააგენტოსა და შესაბამის სხვა სახელმწიფო ორგანოებს შორის კომუნიკაცია შეიძლება განხორციელდეს როგორც წერილობითი, ისე - ელექტრონული ფორმით.

მუხლი 5. განცხადების წარდგენის უფლებამოსილება

1. სტატუსის დადგენის შესახებ განცხადების წარდგენის უფლება აქვს ქმედუნარიან პირს. 18 წლამდე პირთა საკითხი განიხილება მათი კანონიერი წარმომადგენლის განცხადების საფუძველზე.

2. სტატუსის დადგენის შესახებ განცხადების წარდგენისას, სტატუსის მაძიებელს განემარტება ადმინისტრაციული წარმოებისას განმცხადებლის უფლებებისა და მოვალეობების, აგრეთვე, სტატუსის დადგენის თაობაზე გადაწყვეტილების სამართლებრივი შედეგების შესახებ.

მუხლი 6. განცხადების განხილვა

1. სტატუსის მაძიებლის მიერ პირადობის დამადასტურებელი ან სამგზავრო დოკუმენტის არქონის შემთხვევაში, სააგენტო ადგენს სტატუსის მაძიებლის ვინაობას. სტატუსის მაძიებლის ნამდვილი მონაცემების დადგენის მიზნით, სააგენტო სხვა ქვეყნისა და/ან საქართველოს უფლებამოსილი ორგანოდან გამოითხოვს სტატუსის მაძიებლის სამოქალაქო აქტის რეგისტრაციის მონაცემებს ან/და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემის შესახებ ჩანაწერს/ინფორმაციას. იმ შემთხვევაში, თუ სააგენტო ვერ მოიპოვებს აღნიშნულ მონაცემებს/ჩანაწერს/ინფორმაციას, პირის ვინაობა, შესაძლოა, დადასტურდეს სახელმწიფო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოს, სამედიცინო ან საგანმანათლებლო (სააღმზრდელო) დაწესებულების უფლებამოსილი პირის ან საერთაშორისო ან არასამთავრობო ორგანიზაციის მიერ წარდგენილი წერილობითი ინფორმაციით, ასევე, 2 სრულწლოვანი ქმედუნარიანი პირის მიერ წარდგენილი, სანოტარო წესით დამოწმებული, წერილობითი ინფორმაციის საფუძველზე.

2. სტატუსის მაძიებლის ვინაობის დადგენის მიზნით, სააგენტო უფლებამოსილია, სტატუსის მაძიებელი მიიწვიოს გასაუბრებაზე. გასაუბრებაზე მიწვეულ პირს გასაუბრების თარიღის თაობაზე უნდა ეცნობოს გასაუბრებამდე არანაკლებ 5 კალენდარული დღით ადრე.

3. გასაუბრებაზე წარდგენილი უნდა იქნეს სტატუსის დადგენის თაობაზე გადაწყვეტილების მისაღებად საჭირო ინფორმაცია. გასაუბრებას ატარებენ სააგენტოს უფლებამოსილი პირები. გასაუბრების შესახებ დგება ოქმი, რომელსაც ხელმოწერით ადასტურებენ სააგენტოს უფლებამოსილი პირები და სტატუსის მაძიებელი.

4. არასრულწლოვან ან ქმედუუნარო სტატუსის მაძიებელ პირთან გასაუბრება ტარდება მისი კანონიერი წარმომადგენლის ან მეურვის/მზრუნველის თანდასწრებით.

5. სტატუსის დადგენის შესახებ ადმინისტრაციული წარმოების ნებისმიერ ეტაპზე „ლტოლვილისა და ჰუმანიტარული სტატუსების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-2 მუხლით, ასევე, მე-4 მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით გათვალისწინებული გარემოებების გამოვლენის შემთხვევაში, სააგენტო აჩერებს ადმინისტრაციულ წარმოებას და შესაბამისი გარემოების გამოვლენიდან არა უგვიანეს 3 სამუშაო დღის ვადაში, ადმინისტრაციული წარმოების მასალებს, ლტოლვილის ან ჰუმანიტარული სტატუსის დადგენის შესახებ ადმინისტრაციული წარმოების დაწყების მიზნით, უგზავნის საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტროს.

6. სტატუსის დადგენის შესახებ გადაწყვეტილების მისაღებად საჭირო ინფორმაციის მოპოვების მიზნით, სააგენტო უფლებამოსილია, გამოიყენოს საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობებისა და საკონსულო დაწესებულებების, სხვა სახელმწიფო ორგანოების, აგრეთვე, საერთაშორისო ან არასამთავრობო ორგანიზაციების დახმარება.

7. სააგენტო უფლებამოსილია, სახელმწიფო ორგანოებისგან გამოითხოვოს ინფორმაცია სტატუსის მაძიებლისათვის სტატუსის დადგენის საკითხის საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და საზოგადოებრივი წესრიგის დაცვის ინტერესებთან შესაბამისობის თაობაზე. სახელმწიფო ორგანოები ვალდებული არიან, სააგენტოს წარუდგინონ მოთხოვნილი ინფორმაცია 30 კალენდარული დღის ვადაში. აღნიშნულ ვადაში ინფორმაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, ითვლება, რომ არ არსებობს სტატუსის დადგენაზე უარის თქმის საფუძველი.

8. ამ მუხლის მე-2, მე-3, მე-6 და მე-7 პუნქტებით განსაზღვრული პროცედურების დაუცველად სტატუსი შესაძლებელია დაუდგინდეს პირს, თუ:

ა) 1993 წლის 31 მარტისათვის, ის მუდმივად ცხოვრობდა საქართველოში, საქართველოს მოქალაქედ არ ჩაითვალა და 1993 წლის 31 მარტის შემდეგ არ მოხსნილა საქართველოში მუდმივი რეგისტრაციიდან;

ბ) მას საქართველოს მოქალაქეობა შეუწყდა, საქართველოს მოქალაქეობიდან გასვლის გზით.

მუხლი 7. სტატუსის მაძიებლის სამართლებრივი გარანტიები, უფლებები და მოვალეობები

1. სტატუსის დადგენის თაობაზე ადმინისტრაციული წარმოების პროცესში სტატუსის მაძიებელი უზრუნველყოფილია სააგენტოს მხრიდან თარჯიმნის უფასო მომსახურებით. სტატუსის მაძიებელს, ასევე, უფლება აქვს ისარგებლოს საერთაშორისო და არასამთავრობო ორგანიზაციების სამართლებრივი დახმარებით.

2. საქართველოში კანონიერი საფუძვლის გარეშე მყოფ სტატუსის მაძიებელს, სტატუსის დადგენის შესახებ ადმინისტრაციული წარმოების განმავლობაში, საქართველოში ყოფნის ვადა ეთვლება საპატიოდ.

3. სტატუსის მაძიებელი, რომელიც კანონიერი საფუძვლის გარეშე იმყოფება საქართველოში, არ შეიძლება გაძევებულ იქნეს საქართველოდან სტატუსის დადგენის შესახებ ადმინისტრაციული წარმოების განმავლობაში.

4. სტატუსის მაძიებელზე სააგენტო გასცემს დროებით საიდენტიფიკაციო მოწმობას 1 წლის ვადით. სტატუსის დადგენის ან დადგენაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილების მიღება იწვევს დროებითი საიდენტიფიკაციო მოწმობის გაუქმებას.

5. სტატუსის მაძიებელი ვალდებულია, სააგენტოს წარუდგინოს სტატუსის დასადგენად საჭირო ნებისმიერი დოკუმენტი ან ინფორმაცია, ასევე, ითანამშრომლოს სტატუსის დადგენის მიზნით საჭირო გარემოებების დასადგენად, დასადასტურებლად და გადასამოწმებლად.

6. თუ სტატუსის მაძიებელი აღარ არის დაინტერესებული სტატუსის დადგენის საკითხით, იგი უფლებამოსილია, ადმინისტრაციული წარმოების ნებისმიერ სტადიაზე წერილობით მიმართოს სააგენტოს და მოითხოვოს ადმინისტრაციული წარმოების შეწყვეტა.

მუხლი 8. გადაწყვეტილება სტატუსის დადგენის თაობაზე

1. სახელმწიფო ორგანოები ვალდებული არიან, სააგენტოს წარუდგინონ ნებისმიერი ინფორმაცია, რომელმაც შესაძლოა გავლენა მოახდინოს სტატუსის დადგენის საკითხის გადაწყვეტაზე.

2. სტატუსის დადგენის შესახებ განცხადება განიხილება და გადაწყვეტილება მიიღება განცხადების წარდგენიდან 6 თვის ვადაში. სააგენტო უფლებამოსილია, სტატუსის დადგენის შესახებ საკითხის განხილვისა და გადაწყვეტისათვის მნიშვნელოვანი გარემოების დადგენისათვის საჭირო დოკუმენტის/ინფორმაციის მოპოვების მიზნით, განცხადების განხილვის ვადა გააგრძელოს არა უმეტეს 3 თვით.

3. სტატუსის მაძიებლის მიერ წარდგენილი და სააგენტოს მიერ მოპოვებული დოკუმენტების საფუძველზე, სააგენტოს მოქალაქეობისა და მიგრაციის სამსახური (შემდგომში - სამსახური) ამზადებს დასკვნას სტატუსის მაძიებლისთვის სტატუსის დადგენის ან დადგენაზე უარის თქმის შესახებ.

4. სამსახურის დასკვნის საფუძველზე, სტატუსის დადგენის ან დადგენაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს სააგენტოს თავმჯდომარე. გადაწყვეტილება, მისი მიღებიდან 3 სამუშაო დღის ვადაში, ეცნობება განმცხადებელს.

5. სტატუსის დადგენის შესახებ დადებითი გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში, გადაწყვეტილებაში მიეთითება პირისათვის მოქალაქეობის არმქონე პირის ბინადრობის ნებართვის გაცემის შესახებ.

მუხლი 9. სტატუსის დადგენის შესახებ ადმინისტრაციული წარმოების შეწყვეტის საფუძვლები

სტატუსის დადგენის შესახებ ადმინისტრაციული წარმოება შეწყდება, თუ:

ა) სტატუსის მაძიებელი გარდაიცვალა;

ბ) დადგენილი წესით შეტყობინების მიუხედავად, სტატუსის მაძიებელი თავს არიდებს გასაუბრებაზე გამოცხადებას;

გ) სტატუსის მაძიებელმა დაკარგა საქართველოში სტატუსის დადგენის ინტერესი;

დ) სტატუსის მაძიებელი არ თანამშრომლობს სააგენტოსთან სტატუსის დადგენისთვის საჭირო გარემოებების დასადგენად;

ე) სტატუსის მაძიებელს დაუდგინდა ლტოლვილის ან ჰუმანიტარული სტატუსი.

მუხლი 10. სტატუსის დადგენაზე უარის თქმის საფუძვლები

სტატუსის მაძიებელს შეიძლება უარი ეთქვას სტატუსის დადგენაზე ერთ-ერთი შემდეგი საფუძვლით:

ა) თუ მას დაუდგინდა საქართველოს ან სხვა ქვეყნის მოქალაქეობა;

ბ) თუ მან სტატუსის დასადგენად წარადგინა ყალბი დოკუმენტები ან არასწორი ინფორმაცია სტატუსის დადგენისათვის მნიშვნელოვანი გარემოებების შესახებ;

გ) თუ არსებობს უფლებამოსილი ორგანოს დასკვნა სახელმწიფო ან/და საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ინტერესების დაცვის უზრუნველსაყოფად მისი საქართველოში ცხოვრების მიზანშეუწონლობის შესახებ;

დ) თუ შეუძლებელია პირის იდენტიფიცირება;

ე) თუ მის მიმართ არსებობს „მოქალაქეობის არმქონე პირთა სტატუსის შესახებ“ გაეროს 1954 წლის 28 სექტემბრის კონვენციის პირველი მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრული გარემოებები.

მუხლი 11. სტატუსის შეწყვეტის საფუძვლები

1. პირს შეუწყდება სტატუსი, თუ:

ა) მიიღო ან მას დაუდგინდა საქართველოს ან სხვა ქვეყნის მოქალაქეობა;

ბ) გამოვლინდა ამ წესის მე-10 მუხლის „ბ“, „გ“ ან „ე“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საფუძველი;

გ) მასზე პასუხისმგებლობა აიღო „მოქალაქეობის არმქონე პირთა სტატუსის შესახებ“ გაეროს 1954 წლის 28 სექტემბრის კონვენციის ხელშემკვრელმა რომელიმე სახელმწიფომ, ამავე კონვენციის მოთხოვნათა შესაბამისად.

2. სტატუსის შეწყვეტის შესახებ გადაწყვეტილება ძალაში შედის მიღებიდან 1 თვის შემდეგ.

3. სახელმწიფო ორგანოები ვალდებული არიან, სააგენტოს აცნობონ პირისათვის სტატუსის შეწყვეტის საფუძვლების შესახებ.

4. სტატუსის დადგენაზე უარის ან სტატუსის შეწყვეტის შემთხვევაში, პირზე გავრცელდება „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული საქართველოში უცხოელთა კანონიერ საფუძველზე ყოფნისა და საქართველოდან გასვლის ვალდებულება.

მუხლი 12. სტატუსის საკითხებზე მიღებული გადაწყვეტილების გასაჩივრების წესი

სტატუსის დადგენაზე უარის ან შეწყვეტის შესახებ სააგენტოს მიერ მიღებული გადაწყვეტილება შესაძლებელია გასაჩივრდეს სასამართლოში, კანონით დადგენილი წესით, გადაწყვეტილების გაცნობის დღიდან 1 თვის ვადაში.


Government of Georgia

Ordinance No 523

1 September 2014, Tbilisi

 

On Approval of the Procedures for Determining the Status of a Stateless Person in Georgia

 

Article 1

Under Article 22(7) and Article 71(1)(e) of the Law of Georgia on the Legal Status of Aliens and Stateless Persons, the Procedure for Determining the Status of a Stateless Person in Georgia attached to this document shall be approved.

 

Article 2

The Ordinance shall enter into force from 1 September 2014.

 

Prime Minister                                                                        Irakli Gharibashvili

 

 

Procedure for Determining the Status of a Stateless Person in Georgia

 

Article 1 - General provision

These Procedures for Determining the Status of a Stateless Person in Georgia (the Procedure) governs matters relating to the submission, review and making a decision on an application for determining the status of a stateless person in Georgia (‘the Status’).

 

Article 2 - Basic conditions for determining Status

1. The Status shall be granted to a person who is not a Georgian citizen and who is not deemed by any state to be its own citizen under its legislation.

2. Any person staying in Georgia, whether lawfully or unlawfully, in respect of whom the decision of removal from Georgia has not been made, may request a determination of Status.

 

Article 3 - Documents to be submitted

1. For Status determination, the person concerned shall apply to the Legal Entity under Public Law (LEPL) - Public Service Development Agency within the Ministry of Justice of Georgia (‘the Agency’). Two 3x4cm photos, a receipt evidencing payment of the service fee, an identification or travel document issued by a foreign country (if any) or any other document confirming the statelessness of the Status seeker shall be attached to the application. If an applicant does not have the required documents, he/she shall indicate the reason for the absence of documents in the application.

2. If the actions provided in these Procedures are performed by an authorised person, the document evidencing their representative powers shall be submitted to the Agency.

3. The application shall contain the following basic data of the Status seeker:

a) identification details (name, surname, or if the name has been changed, the previous name and surname, previous citizenship, sex, date and place of birth, mother’s maiden and married surnames)

b) details (document type and number, validity period, place and date of issue, issuing authority) of the identification or travel document issued by a foreign country (if any)

c) marital status, date of marriage, citizenship and date of birth of children, name, surname and citizenship of the spouse (former spouse)

d) countries of residence and the period of residence in those countries

e) education

f) workplace

g) actual place of residence.  

4. If the Status seeker changes the place of residence in Georgia he/she shall inform the Agency.

5. The form of application for determining Status shall be approved by order of the chairperson of the Agency. The order may determine additional details of the application.

 

Article 4 - Types of communication

1. Communication with an applicant shall be by publishing a relevant notice on the Agency website. An applicant may indicate an additional form of communication with the Agency in his/her application: e-mail or official communication of the relevant notice/decision (delivery or sending by post within the territory of Georgia).

2. In the course of reviewing and making decisions on applications regarding the matters provided in these Procedures, communication between the Agency and other public authorities may be carried out both in writing and electronically.

 

Article 5 - Authority to submit applications

1. A legally competent person may apply for Status determination. Matters related to persons under age of 18 shall be reviewed based on the application of their legal representative.

2. When applying for Status determination, the Status seeker shall be informed of the applicant’s rights and duties in an administrative proceeding, as well as of the legal implications of the decision on determining the Status.

 

Article 6 - Reviewing applications

1. If a Status seeker does not have an identification or travel document, the Agency shall determine the identity of the Status seeker. To determine valid details about the Status seeker, the Agency shall request and obtain from Georgian and/or foreign authorised bodies civil registration records and/or a record/information on the issuance of the identification document of the Status seeker. If the Agency fails to obtain such data/record/information, the person’s identity may be verified by written information provided by the authorised person of the state or local self-government body, medical or educational (childcare) institution or an international or non-governmental organisation, as well as by notarised written information submitted by two persons of full age and capacity.

2. To determine the identity of a Status seeker, the Agency may invite the Status seeker for an interview. The person invited for the interview shall be given at least five calendar days’ notice of the date of the interview.

3. At the interview an applicant shall present information necessary for making a decision on determining the Status. The authorised persons of the Agency shall conduct the interview. Interview minutes shall be prepared and confirmed by the signatures of the authorised persons of the Agency and the Status seeker.

4. An interview with a minor or a person with disability shall be conducted in the presence of his/her legal representative or guardian/custodian.

5. If the circumstances provided in Article 2 and Article 4(1) and (2) of the Law of Georgia on Refugee and Humanitarian Statuses are discovered at any stage of the Status determination proceedings, the Agency shall suspend the administrative proceedings and forward the materials of the administrative proceedings, not later than three business days from the discovery of the circumstances, to the Ministry of Internally Displaced Persons from the Occupied Territories, Accommodation and Refugees of Georgia to initiate refugee or humanitarian status determination administrative proceedings.

6. To obtain information necessary for making a decision on determining the Status, the Agency may use the assistance of Georgian diplomatic missions and consular offices abroad, other public authorities, and international or non-governmental organisations.

7. The Agency may request and obtain from public authorities information on whether the determination of the Status of the Status seeker is in the interests of national security and public order. Public authorities shall provide the requested information to the Agency within 30 calendar days. If the information is not provided within this period, the grounds for denying the determination of the Status shall be deemed not to exist.

8. In derogation from the second, third, sixth and seventh paragraphs of this article the Status may be determined if:

a) the person concerned had permanently resided in Georgia by 31 March 1993, was not deemed as a Georgian citizen and has not been removed from permanent registration in Georgia after 31 March 1993;

b) his/her Georgian citizenship has been terminated by reason of renunciation of Georgian citizenship.

 

Article 7 - Legal guarantees, rights and duties of Status seekers

1. In the course of Status determination administrative proceedings, the Status seeker shall be provided by the Agency with free services of an interpreter. The Status seeker may also enjoy legal assistance of international and non-governmental organisations.

2. The period of stay in Georgia during the Status determination administrative proceedings shall be regarded as a lawful stay for the Status seeker who is staying unlawfully in Georgia.

3. A Status seeker unlawfully staying in Georgia may not be removed from Georgia during Status determination administrative proceedings.

4. The Agency shall issue a temporary identification card to a Status seeker valid for one year. After the decision is made on determining or on refusing to determine the Status, the temporary identification card shall be cancelled.

5. A Status seeker shall submit to the Agency any document or information required for determining the Status and shall cooperate with the Agency in verifying the circumstances necessary to determine the Status.

6. If a Status seeker is no longer interested in determining the Status, he/she may apply in writing to the Agency at any stage of the administrative proceeding and request termination of the administrative proceedings.

 

Article 8 - Decision on determining the Status

1. Public authorities shall submit to the Agency any information that may influence a decision on Status determination.

2. The application for determining the Status shall be reviewed and a decision shall be made within six months after receipt of the application. To obtain the documents/information necessary to establish circumstances essential for reviewing and making a decision on Status determination, the Agency may extend the application review period by a maximum of three months.

3. Based on the documents submitted by the Status seeker and on those obtained by the Agency, the Citizenship and Migration Office of the Agency (‘the Office’) shall prepare an opinion on determining or denying the Status to the Status seeker.

4. Based on the opinion of the Office, the chairperson of the Agency shall make a decision on determining or denying the Status. The applicant shall be informed of the decision within three business days after it is made.

5. If the decision on Status determination is positive, the decision shall make an indication regarding the issuance of a residence permit of a stateless person to the Status seeker.

 

Article 9 - Grounds for terminating Status determination administrative proceedings

Status determination administrative proceedings shall be terminated if:

a) the Status seeker has died;

b) the Status seeker avoids appearing for the interview despite having been duly informed;

c) the Status seeker has lost interest in determining the Status in Georgia;

d) the Status seeker is not cooperating with the Agency in establishing the circumstances necessary for determining the Status;

e) refugee or humanitarian status has been determined for the Status seeker.

 

Article 10 - Grounds for refusing Status determination

A Status seeker may be refused Status determination on one of the following grounds:

a) if it has been established that he/she has Georgian or foreign citizenship;

b) if, for the purpose of determining the Status, he/she has submitted false documents or information on circumstances essential for determining the Status;

c) if there is an opinion of a competent authority stating that it is not recommended for the person to reside in Georgia due to national and/or public security interests;

d) if the person cannot be identified;

e) if the circumstances under Article 1(2) of the UN Convention relating to the Status of Stateless Persons of 28 September 1954 apply to him/her.

 

Article 11 - Grounds for Status termination

1. A person’s Status shall be terminated if:

a) he/she has acquired Georgian or foreign citizenship or it has been established that he/she has Georgian or foreign citizenship;

b) the grounds provided in Article 10(b), (c) or (e) of these Procedures have been detected;

c) any contracting state of the UN Convention relating to the Status of Stateless Persons of 28 September 1954 took him/her under its responsibility in compliance with the requirements of the Convention.

2. The decision on terminating the Status shall enter into force one month after it is made.

3. Public authorities shall inform the Agency of the grounds for terminating the Status.  

4. If a person is denied the Status determination or if his/her Status is terminated, he/she shall be subject to the requirements provided in the Law of Georgia on the Legal Status of Aliens and Stateless Persons with respect to lawful stay and departure from Georgia.

 

Article 12 – Procedure for appealing decisions on Status determination

The decision of the Agency on refusing to determine the Status or on terminating the Status may be appealed to a court, in the manner established by law, within one month after communication of the decision.