On the Control of Military and Dual-Use Goods

Initial version (16/12/2013 - 28/06/2019)

 

საქართველოს კანონი

 

 

სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის კონტროლის შესახებ

თავი I

კანონის რეგულირების სფერო, მიზანი და ტერმინების განმარტება

მუხლი 1

1. ეს კანონი არეგულირებს სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის (შემდგომ − პროდუქცია) ბრუნვის ეროვნული კონტროლის და პოლიტიკის განხორციელების საფუძვლებსა და წესს. ამ კანონის მიზანია:

ა) დაიცვას საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოება პროდუქციის ბრუნვაზე ეროვნული კონტროლის დაწესების გზით;

ბ) ხელი შეუწყოს საერთაშორისო სტაბილურობისა და უსაფრთხოების განმტკიცებას გაერთიანებული ერების ორგანიზაციის (შემდგომ − გაერო) ფარგლებში არსებული ვალდებულებებისა და პრინციპების შესაბამისად;

 გ) საქართველომ, როგორც გაეროს, აგრეთვე გაუვრცელებლობისა და უსაფრთხოების შესაბამისი რეჟიმების წევრმა სახელმწიფომ, შეასრულოს მის მიერ აღებული საერთაშორისო ვალდებულებები.

2. ეს კანონი არ არეგულირებს სამოქალაქო იარაღის ბრუნვასთან დაკავშირებულ საკითხებს. სამოქალაქო იარაღის ბრუნვასთან დაკავშირებული საკითხები რეგულირდება „იარაღის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით.

მუხლი 2

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) არარეზიდენტი − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად;

ბ) ბროკერი − რეზიდენტი, რომელიც ამ კანონის შესაბამისად ახორციელებს საბროკერო მომსახურებას;

გ) გადამზიდველი − ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი, რომელიც პასუხისმგებელია პროდუქციის ტრანზიტის განხორციელებისთვის;

დ) ექსპორტი:

დ.ა) საქართველოს საბაჟო ტერიტორიიდან პროდუქციის საბაჟო კონტროლისადმი დაქვემდებარებული დროებითი ან მუდმივი გატანა;

დ.ბ) ამ მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული კომპიუტერული პროგრამის ან/და ტექნოლოგიის საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ ნებისმიერი სახის ელექტრონული საშუალებით გადაგზავნა, რაც მოიცავს ფიზიკური ან იურიდიული პირისათვის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნისათვის ამგვარი კომპიუტერული პროგრამის ან/და ტექნოლოგიის ელექტრონულად ხელმისაწვდომობას;

დ.გ) ამ მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული კომპიუტერული პროგრამის ან/და ტექნოლოგიის ტელეფონით ან ზეპირად მიწოდება საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის ფარგლებში არარეზიდენტისათვის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნისათვის;     

ე) ექსპორტიორი − ადმინისტრაციული ორგანო, ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი, რომელიც ახორციელებს ექსპორტს;

ვ) იმპორტი − საქართველოს საბაჟო ტერიტორიაზე პროდუქციის დროებითი ან მუდმივი შემოტანა; 

ზ) იმპორტიორი − ადმინისტრაციული ორგანო, ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი, რომელიც ახორციელებს იმპორტს;

თ) ნებართვა − ეს ტერმინი განიმარტება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

ი) ნებართვის გამცემი – ადმინისტრაციული ორგანო, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასცემს ნებართვას;

კ) ნებართვის მაძიებელი – ეს ტერმინი განიმარტება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

ლ) ნებართვის მფლობელი – ეს ტერმინი განიმარტება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

მ) ორმაგი დანიშნულების პროდუქცია − პროდუქცია (მათ შორის, კომპიუტერული პროგრამა ან/და ტექნოლოგია), რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნეს როგორც სამოქალაქო, ისე სამხედრო მიზნებისათვის, აგრეთვე როგორც ბიოლოგიური ან/და ქიმიური იარაღის, ბირთვული იარაღის ან ბირთვული მასალის შემცველი სხვა ასაფეთქებელი მოწყობილობის დასამზადებლად, ისე არაფეთქებადი მიზნებისათვის;

ნ) რეზიდენტი − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად;

ო) საბოლოო მომხმარებლის სერტიფიკატი − პროდუქციის საბოლოო მოხმარების მიზნის დამადასტურებელი და მომხმარებლის აღმნიშვნელი დოკუმენტი;

პ) საბროკერო მომსახურება:

პ.ა) საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარედან სხვა, საბოლოო დანიშნულების ადგილას, საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ პროდუქციის ყიდვის, გაყიდვის ან მიწოდების ორგანიზება, მათ შორის, ოფიციალური მოლაპარაკებების წარმოება.

 შენიშვნა: ეს ქვეპუნქტი არეგულირებს პროდუქციის ყიდვის, გაყიდვის ან მიწოდების ორგანიზებასთან დაკავშირებულ ქმედებებს, რომელთა მიზანია პროდუქციის გადატანა ორ ან ორზე მეტ იდენტიფიცირებულ ქვეყანას შორის;

პ.ბ) საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ არსებული პროდუქციის ყიდვა, გაყიდვა ან მიწოდება სხვა ქვეყანაში, საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ.

შენიშვნა: საბროკერო მომსახურებაში არ იგულისხმება ისეთი დამხმარე მომსახურება, როგორიცაა გადაზიდვა, ფინანსური მომსახურება, დაზღვევა და გადაზღვევა, ზოგადი რეკლამირება და მხარდაჭერა;

ჟ) საკონტროლო ნუსხები − სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ნუსხების დამტკიცების შესახებ საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ნუსხები;

რ) სამხედრო პროდუქცია – ამ მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული სამხედრო დანიშნულების პროდუქცია;

ს) სანებართვო პირობები – ამ კანონის საფუძველზე დადგენილი მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს ნებართვის მფლობელი ნებართვით განსაზღვრული ქმედების განხორციელებისას;

ტ) საქართველოს საბაჟო ტერიტორია − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად;

უ) სახელმწიფო საზღვარი − ეს ტერმინი განიმარტება „საქართველოს სახელმწიფო საზღვრის შესახებ“ საქართველოს კანონის  შესაბამისად;

ფ) ტექნიკური დახმარება − ტექნიკური დახმარება, რომელიც დაკავშირებულია პროდუქციის შეკეთებასთან, განვითარებასთან, დამზადებასთან, აწყობასთან, ტესტირებასთან, ან სხვა ტექნიკური მომსახურება, რომელიც შეიძლება მოიცავდეს პროდუქციასთან დაკავშირებულ ინსტრუქტაჟს, წვრთნას, სამუშაო გამოცდილებისა და უნარ-ჩვევების გაზიარებას, საკონსულტაციო მომსახურებას. ტექნიკური დახმარება აგრეთვე მოიცავს ნებისმიერ ზეპირი ფორმის დახმარებას; 

ქ) ტრანზიტი − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად.

თავი II

ექსპორტი

 მუხლი 3

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული პროდუქციის ექსპორტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ექსპორტის ნებართვის საფუძველზე.

მუხლი 4

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით გაუთვალისწინებელი ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ექსპორტს ნებართვა ესაჭიროება, თუ:

ა) ექსპორტიორს ამ კანონის მე-10 მუხლით განსაზღვრულმა ნებართვის გამცემმა გონივრული ვარაუდის საფუძველზე აცნობა, რომ პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ან შეიძლება გამოყენებულ იქნეს:

ა.ა) ბიოლოგიური ან/და ქიმიური იარაღის, ბირთვული იარაღის ან ბირთვული მასალის შემცველი სხვა ასაფეთქებელი მოწყობილობის შემუშავებასთან/განვითარებასთან, წარმოებასთან, მართვასთან, ექსპლუატაციასთან, ტექნიკურ მომსახურებასთან, შენახვასთან, აღმოჩენასთან, იდენტიფიცირებასთან ან გავრცელებასთან დაკავშირებით ან ასეთი იარაღის გადამტანი ჭურვის/რაკეტის შემუშავებასთან/განვითარებასთან, წარმოებასთან, ტექნიკურ მომსახურებასთან ან შენახვასთან დაკავშირებით;

ა.ბ) სამხედრო მიზნებისათვის, თუ გაეროს უშიშროების საბჭოს რეზოლუციის ან საქართველოს საერთაშორისო ვალდებულებების საფუძველზე ან საქართველოს მიერ ცალმხრივად მყიდველი მხარის ან საბოლოო დანიშნულების ქვეყნის მიმართ იარაღის ემბარგოა დაწესებული. სამხედრო მიზნებისათვის გამოყენება ამ მუხლში გულისხმობს:

ა.ბ.ა) პროდუქციის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ სამხედრო პროდუქციაში ჩაყენებას/ჩამონტაჟებას;

ა.ბ.ბ) საწარმოო, საცდელი ან ანალიტიკური აღჭურვილობის და მისი კომპონენტის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრული სამხედრო პროდუქციის შემუშავებისთვის/განვითარებისთვის, წარმოებისთვის ან ტექნიკური მომსახურებისთვის გამოყენებას;

ა.ბ.გ) ნებისმიერი ნახევარფაბრიკატის/დაუსრულებელი პროდუქციის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული სამხედრო პროდუქციის წარმოებისთვის გამოყენებას;

ბ) ექსპორტიორისთვის ცნობილია ან მას აქვს გონივრული ვარაუდი, რომ ამ მუხლით განსაზღვრული პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ამავე მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის.

თავი III

იმპორტი

 მუხლი 5

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული პროდუქციის იმპორტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული იმპორტის ნებართვის საფუძველზე.

თავი IV

ტრანზიტი

მუხლი 6

  1. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრული სამხედრო პროდუქციის ტრანზიტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ტრანზიტის ნებართვის საფუძველზე.

  2. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნულ საკონტროლო ნუსხაში ერთი (*) ან/და ორი (**) ვარსკვლავით აღნიშნული ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ტრანზიტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ტრანზიტის ნებართვის საფუძველზე.

თავი V

საბროკერო მომსახურება

 მუხლი 7

1. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ სამხედრო პროდუქციაზე საბროკერო მომსახურება ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული საბროკერო მომსახურების ნებართვის საფუძველზე.

2. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ ორმაგი დანიშნულების პროდუქციაზე საბროკერო მომსახურება ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული საბროკერო მომსახურების ნებართვის საფუძველზე, თუ:

ა) ბროკერს ამ კანონის მე-10 მუხლით განსაზღვრულმა ნებართვის გამცემმა გონივრული ვარაუდის საფუძველზე აცნობა, რომ ამ პუნქტით განსაზღვრული პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ამავე კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის;

ბ) ბროკერისთვის ცნობილია ან მას აქვს გონივრული ვარაუდი, რომ ამ პუნქტით განსაზღვრული პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ან შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ამ კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის.

თავი VI

ტექნიკური დახმარება

მუხლი 8

1. რეზიდენტის მიერ საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ ტექნიკური დახმარების გაწევა ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ტექნიკური დახმარების ნებართვის საფუძველზე, თუ:

ა) ტექნიკური დახმარების გამწევს ნებართვის გამცემმა გონივრული ვარაუდის საფუძველზე აცნობა, რომ ტექნიკური დახმარება მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ამ კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის;

ბ) ტექნიკური დახმარების გამწევისთვის ცნობილია ან მას აქვს გონივრული ვარაუდი, რომ ტექნიკური დახმარება მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ან შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ამ კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტის მოქმედება არ ვრცელდება იმ შემთხვევაზე, როცა ტექნიკური დახმარება:

ა) ღია ინფორმაციაა ან ფუნდამენტური მეცნიერული კვლევის ნაწილია;

ბ) ხორციელდება ზეპირი ფორმით და დაკავშირებული არ არის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრულ ტექნოლოგიასთან. 

თავი VII

ნებართვები

მუხლი 9

საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო არის უფლებამოსილი ორგანო, რომელიც ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ სამხედრო პროდუქციაზე გასცემს:

ა) ექსპორტის ნებართვას;

ბ) იმპორტის ნებართვას;

გ) ტრანზიტის ნებართვას;

დ) საბროკერო მომსახურების ნებართვას;

ე) ტექნიკური დახმარების ნებართვას.

 მუხლი 10

1. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − შემოსავლების სამსახური (შემდგომ − შემოსავლების სამსახური) არის უფლებამოსილი ორგანო, რომელიც ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ ორმაგი დანიშნულების პროდუქციაზე გასცემს:

ა) ექსპორტის ნებართვას;

ბ) იმპორტის ნებართვას;

გ) ტრანზიტის ნებართვას;

დ) საბროკერო მომსახურების ნებართვას;

ე) ტექნიკური დახმარების ნებართვას.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული ნებართვები გაიცემა საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიის რეკომენდაციის საფუძველზე:

ა) თუ საკონტროლო ნუსხაში ორმაგი დანიშნულების პროდუქცია ერთი (*) ან/და ორი (**) ვარსკვლავით იქნება აღნიშნული;

 ბ) ამ კანონის მე-4 მუხლით, მე-7 მუხლის მე-2 პუნქტითა და მე-8 მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებში.

 მუხლი 11

1. ამ კანონით გათვალისწინებული კონტროლის განხორციელებისას უწყებათაშორისი კოორდინაციის საკითხები, აგრეთვე კონტროლის განხორციელების მეთოდიკა და წესები, ამ კანონის განმარტებისა და გამოყენების საკითხები, საბოლოო მომხმარებლის სერტიფიკატის გაცემის წესი განისაზღვრება სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის კონტროლის ღონისძიებების განსაზღვრის შესახებ საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით განსაზღვრულ შემთხვევებში და ამ აქტის საფუძველზე, ნებართვების გაცემისას ან/და კონტროლის ღონისძიებების განხორციელებისას შესაძლებელია გამოყენებულ იქნეს ელექტრონული დოკუმენტები და დოკუმენტები გაიცვალოს ელექტრონული დოკუმენტბრუნვის სისტემის მეშვეობით.

3. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით, კონკრეტულ შემთხვევებში, შესაძლებელია დადგინდეს ამ კანონით განსაზღვრულ ნებართვებთან დაკავშირებული და მათი გაცემისათვის დადგენილი პროცედურების საგამონაკლისო წესები.

   მუხლი 12

1. ნებართვის მაძიებელი უნდა იყოს სანებართვო ქმედების უშუალო განმახორციელებელი, ხოლო ტრანზიტის შემთხვევაში ნებართვის მაძიებელი შესაძლებელია იყოს აგრეთვე გადამზიდველი.

  2. ნებართვის მაძიებელი ნებართვის მისაღებად მიმართავს ამ კანონის მე-9 ან მე-10 მუხლით განსაზღვრულ ნებართვის გამცემს და მას წარუდგენს:

  ა) „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონითა და საქართველოს სხვა ნორმატიული აქტებით განსაზღვრულ დოკუმენტაციას;

  ბ) ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით განსაზღვრულ დოკუმენტაციას. 

  3. ამ კანონის მე-10 მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრულ შემთხვევებში ნებართვის მაძიებელი რეკომენდაციის მისაღებად მიმართავს საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედ კომისიას, ხოლო რეკომენდაციის მიღების შემდეგ − ნებართვის გამცემს. თუ ნებართვის მაძიებელი განცხადებას ამ წესის დარღვევით წარადგენს, ნებართვის გაცემისათვის დადგენილი წარმოება არ იწყება და ეს განცხადება ქვემდებარეობით განსახილველად ეგზავნება საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედ კომისიას.

  4. ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით განისაზღვრება ის შემთხვევები, როდესაც ადმინისტრაციული ორგანო, ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი ვალდებული არ არის, მოიპოვოს ამ კანონით განსაზღვრული ნებართვები. აღნიშნული არ გულისხმობს საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიის რეკომენდაციის მოპოვების ვალდებულებისაგან გათავისუფლებას.

მუხლი 13

1. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისია რეკომენდაციის გაცემისას ითვალისწინებს:

ა) ბირთვული, მასობრივი განადგურების და სხვა სახის იარაღის გაუვრცელებლობის საკითხებზე საქართველოს მიერ აღებულ საერთაშორისო ვალდებულებებს;

ბ) საქართველოს ეროვნულ და უსაფრთხოების ინტერესებს.

2. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიისათვის წარსადგენი დოკუმენტების ჩამონათვალი, კომისიის მიერ გადაწყვეტილების მიღების პროცედურები, აგრეთვე გადაწყვეტილების მიღებისას გასათვალისწინებელი კრიტერიუმები განისაზღვრება ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით.

  3. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიის საქმიანობაზე არ ვრცელდება საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის მოქმედება.

მუხლი 14

1. ნებართვის მაძიებელი ნებართვის გამცემს წარუდგენს ამ კანონის შესაბამისად ნებართვის ან რეკომენდაციის მისაღებად საჭირო ყველა ინფორმაციას.

2. ნებართვა მოქმედებს მასში მითითებული ვადის განმავლობაში. თუ ნებართვაში ვადა მითითებული არ არის, იგულისხმება, რომ ნებართვა მოქმედებს მისი გაცემიდან 12 თვის განმავლობაში.

3. ნებართვის მფლობელი ვალდებულია შეასრულოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სანებართვო პირობები, მათ შორის:

ა) ნებართვის გაცემისათვის წარდგენილი დოკუმენტების შეცვლისას ამის თაობაზე აცნობოს ნებართვის გამცემს;

ბ) შექმნას შიდა კონტროლის სისტემა, რომელიც უზრუნველყოფს ნებართვის მფლობელის მიერ სანებართვო პირობების შესრულებას;

გ) მუდმივად აწარმოოს საინფორმაციო ბაზა, რომელიც მას საშუალებას მისცემს, ნებართვის გამცემს მოთხოვნისთანავე წარუდგინოს ანგარიში სანებართვო ქმედების განხორციელების მდგომარეობის შესახებ;

დ) არ შეაფერხოს და ხელი შეუწყოს ნებართვის გამცემს, რათა მან განახორციელოს სანებართვო საქმიანობის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი კონტროლის ღონისძიებები.

 მუხლი 15

1. ნებართვის გამცემმა შეიძლება უარი თქვას ნებართვის გაცემაზე, შეაჩეროს გაცემული ნებართვა ან გააუქმოს (ბათილად ან არარად ცნოს ან ძალადაკარგულად გამოაცხადოს) გაცემული ნებართვა:

  ა) „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში;

  ბ) ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით გათვალისწინებული საფუძვლით;

  გ) სახელმწიფო ინტერესებიდან გამომდინარე ან თუ ამ კანონის VIII თავის საფუძველზე კონკრეტული ქვეყნის მიმართ ემბარგო ან სახელმწიფო სანქცია დაწესდა.     

  2. შემოსავლების სამსახური უფლებამოსილია შეაჩეროს პროდუქციის  ექსპორტი, იმპორტი, ტრანზიტი, თუ წარმოიქმნა ან აღმოჩნდა ახალი გარემოებები, რომლებიც კომპეტენტური ორგანოს მიერ შესწავლას საჭიროებს და რომლებიც ვერ იქნებოდა გათვალისწინებული ნებართვის გაცემისას. ასეთ შემთხვევაში შემოსავლების სამსახური საქმეს საკითხის ხელახალი განხილვისათვის უგზავნის შესაბამის კომპეტენტურ ორგანოს. 

თავი VIII

საერთაშორისო ეკონომიკური სანქციები

 მუხლი 16

1. ერთი ან მეტი ქვეყნის წინააღმდეგ მიმართულ საერთაშორისო ეკონომიკურ სანქციებში საქართველოს მონაწილეობა განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით ან ეფუძნება გაეროს ან სხვა საერთაშორისო ორგანიზაციის გადაწყვეტილებას.

2. საქართველოს შეუძლია ცალმხრივად დააწესოს ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული სანქციები.

3. საქართველოს მიერ საერთაშორისო ეკონომიკური სანქციების დაწესების შემთხვევაში ზიანის კომპენსირების პროცედურა განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

4. გაეროს უშიშროების საბჭოს რეზოლუციებთან შესაბამისობის საკითხებზე მომუშავე სამთავრობო კომისიის სამუშაო ჯგუფი უფლებამოსილია დააწესოს აკრძალვები, მათ შორის, პროდუქციის ექსპორტზე, იმპორტზე, ტრანზიტზე.

5. ამ მუხლის მე-4 პუნქტით განსაზღვრული აკრძალვების შესრულება სავალდებულოა იმ ადმინისტრაციული ორგანოებისთვის, რომლებიც ამგვარ დავალებას მიიღებენ.

თავი IX

კონტროლის ღონისძიებები

 მუხლი 17

1. ნებართვის მფლობელი ვალდებულია „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად აწარმოოს სანებართვო საქმიანობის რეესტრი. 

2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული რეესტრი ინახება 6 წლის განმავლობაში. ამ ვადის ათვლა იწყება იმ კალენდარული წლის ბოლოდან, როდესაც ამოიწურება ნებართვის მოქმედების ვადა. პირველადი საბუღალტრო დოკუმენტები ინახება არანაკლებ ამ პუნქტში მითითებული ვადის განმავლობაში, თუნდაც შესაბამისი კანონმდებლობით უფრო მცირე ვადა იყოს დადგენილი.

მუხლი 18

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრული საქართველოს შეიარაღების, სამხედრო ტექნიკის, სასწავლო და სამხედრო დანიშნულების დამხმარე ქონების, აგრეთვე მათი შემადგენელი ნაწილების მიერ სახელმწიფო საზღვრის გადაკვეთა ხორციელდება და მაკონტროლებელი ორგანო განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის ან მის მიერ უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს გადაწყვეტილებით, რის შესახებაც ეცნობება საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედ კომისიას.

მუხლი 19

1. ამ კანონის მე-9 და მე-10 მუხლებით განსაზღვრული ნებართვის გამცემები უფლებამოსილი არიან, კონტროლის განხორციელების მიზნით ნებართვის მფლობელს მოსთხოვონ სანებართვო ქმედებასთან დაკავშირებული ინფორმაციის ან დოკუმენტის წარდგენა. ნებართვის მფლობელი ინფორმაციას ან დოკუმენტს წარადგენს გონივრულ ვადაში.

2. ნებართვის მაძიებლის ან ამ კანონის შესაბამისად განხორციელებული კონტროლის პროცესში ნებართვის მფლობელის შესახებ მიღებული ინფორმაცია გამოიყენება მხოლოდ ამ კანონის მიზნებისათვის.

თავი X

პასუხისმგებლობა ამ კანონის დარღვევისათვის

მუხლი 20

1. ამ კანონით გათვალისწინებული სანებართვო პირობების დარღვევა იწვევს „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით დაჯარიმებას. 

2. ამ კანონის დარღვევისათვის სისხლისსამართლებრივი პასუხისმგებლობა განისაზღვრება საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსით.

თავი XI

გარდამავალი დებულებანი

მუხლი 21

ნებართვა, რომელიც ამ კანონის ამოქმედებამდეა გაცემული, ინარჩუნებს ძალას.  

მუხლი 22

საქართველოს მთავრობამ ამ კანონის გამოქვეყნებიდან 6 თვის ვადაში უზრუნველყოს ამავე კანონით განსაზღვრული ნორმატიული აქტების მიღება. 

თავი XII

დასკვნითი დებულებანი

მუხლი 23

ძალადაკარგულად გამოცხადდეს „შეიარაღების, სამხედრო ტექნიკისა და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის საექსპორტო და საიმპორტო კონტროლის შესახებ“ საქართველოს 1998 წლის 28 აპრილის კანონი (პარლამენტის უწყებანი, №19-20, 30.05.1998, გვ. 19).

მუხლი 24

  1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი−21-ე და 23-ე მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

   2. ამ კანონის პირველი−21-ე და 23-ე მუხლები ამოქმედდეს 2014 წლის 1 ოქტომბრიდან.


საქართველოს პრეზიდენტიგიორგი მარგველაშვილი

 

 

ქუთაისი,

29 ნოემბერი 2013 წ.

N1683-Iს

Закон Грузии

 

О контроле продукции военного и двойного назначения

 

Глава I

Сфера, регулируемая Законом, цели Закона и разъяснение терминов

Статья 1

  1. Настоящим Законом регулируются основы и порядок осуществления

 национального контроля и политики оборота продукции военного и двойного назначения (далее – продукция). Целью настоящего Закона является:

а) защита национальной безопасности Грузии путем установления национального контроля за оборотом продукции;

б) содействие упрочению международной стабильности и безопасности в соответствии с обязательствами и принципами в рамках Организации Объединенных Наций (далее ООН);

в) исполнение Грузией, как государством – членом ООН, а также соответствующих режимов нераспространения и безопасности, взятых международных обязательств.

2. Настоящим Законом не регулируются вопросы, связанные с оборотом гражданского оружия. Вопросы, связанные с оборотом гражданского оружия, регулируются Законом Грузии «Об оружии» и другими законодательными и подзаконными нормативными актами Грузии.

 

Статья 2

Термины, использованные в настоящем Законе, имеют следующие значения:

а) нерезидент – термин толкуется в соответствии с Налоговым кодексом Грузии;

б) брокер – резидент, осуществляющий брокерские услуги в соответствии с настоящим Законом;

в) перевозчик – физическое или юридическое лицо или иное организационное образование, ответственное за осуществление транзита продукции;

г) экспорт:

г.а) подлежащий таможенному контролю временный или постоянный вывоз продукции с таможенной территории Грузии;

г.б) пересылка за пределы таможенной территории Грузии электронными средствами любых видов компьютерной программы или (и) технологии, определенных контрольными перечнями, указанными в подпункте «р» настоящей статьи, включающая электронный доступ физических или юридических лиц либо других организационных образований к подобным компьютерным программам или (и) технологиям;

г.в) предоставление по телефону или устно компьютерной программы или (и) технологии, определенных контрольными перечнями, указанными в подпункте «р» настоящей статьи, нерезидентам или другим организационным образованиям в пределах таможенной территории Грузии;

д) экспортер – административный орган, физическое или юридическое лицо или другие организационные образования, осуществляющие экспорт;

е) импорт – временный или постоянный ввоз продукции на таможенную территорию Грузии;

ж) импортер – административный орган, физическое или юридическое лицо или другое организационное образование, осуществляющее импорт;

з) разрешение – термин толкуется в соответствии с Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях»;

 и) орган, выдающий разрешение, – административный орган, выдающий разрешение в порядке, установленном законодательством Грузии;

к) соискатель разрешения – термин толкуется в соответствии с Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях»;

л) владелец разрешения – термин толкуется в соответствии с Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях»;

м) продукция двойного назначения – продукция (в том числе компьютерная программа или (и) технология), которая может быть использована как для гражданских, так и для военных целей, а также как для изготовления биологического или (и) химического оружия, ядерного оружия или иного взрывного устройства, содержащего ядерные материалы, так и не для взрывных целей;

н) резидент – термин толкуется в соответствии с Налоговым кодексом Грузии;

о) сертификат конечного потребителя – документ, подтверждающий конечную цель потребления продукции, в котором указан потребитель;

п) брокерские услуги:

п.а) организация купли, продажи или поставки продукции из-за пределов таможенной территории Грузии в другие места конечного назначения вне таможенной территории Грузии, в том числе ведение официальных переговоров.

Примечание. Настоящий подпункт регулирует действия, связанные с организацией купли, продажи или поставки продукции, целью которых является провоз продукции между двумя или более идентифицированными странами;

п.б) купля, продажа продукции, находящейся за пределами таможенной территории Грузии, или ее поставка в другое государство за пределами таможенной территории Грузии.

Примечание. Под брокерскими услугами не подразумеваются вспомогательные услуги, как то перевозка, финансовое обслуживание, страхование и перестрахование, общие рекламирование и поддержка;

р) контрольные перечни – перечни продукции военного и двойного назначения, определенные постановлением Правительства Грузии об утверждении перечней продукции военного или двойного назначения;

с) военная продукция – продукция военного назначения, определенная в контрольных перечнях, указанных в подпункте «р» настоящей статьи;

т) разрешительные условия – установленные на основании настоящего Закона требования, которым должны удовлетворять владельцы разрешения при осуществлении действий, определенных разрешением;

у) таможенная территория Грузии – термин толкуется в соответствии с Налоговым кодексом Грузии;

ф) государственная граница – термин толкуется в соответствии с Законом Грузии «О Государственной границе Грузии»;

х) техническая помощь – техническая помощь, связанная с ремонтом, развитием, изготовлением, сборкой, тестированием продукции, или иное техническое обслуживание, которое может включать касающиеся продукции: инструктаж, учения, обмен опытом работы и навыками, консультативные услуги. Техническая помощь включает также любую помощь в устной форме;

ц) транзит – термин толкуется в соответствии с Налоговым кодексом Грузии.

 

Глава II

Экспорт

 

Статья 3

Экспорт продукции, определенной контрольными перечнями, указанными в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, осуществляется на основании разрешения на экспорт, выданного в соответствии с законодательством Грузии.

 

Статья 4

Разрешение на экспорт продукции двойного назначения, не предусмотренной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, требуется, если:

а) определенный статьей 10 настоящего Закона орган, выдающий разрешение, на основании разумного предположения сообщил экспортеру, что продукция полностью или частично будет или может быть использована:

а.а) в связи с разработкой/развитием, производством, управлением, эксплуатацией, техническим обслуживанием, хранением, обнаружением, идентификацией или распространением биологического или(и) химического оружия, ядерного оружия или других взрывных устройств, содержащих ядерные материалы или разработкой/развитием, производством, техническим обслуживанием или хранением снарядов/ракет – носителей такого оружия;

а.б) для военных целей, если на основании резолюции Совета безопасности ООН или международных обязательств Грузии или Грузией в одностороннем порядке в отношении закупающей стороны или страны конечного назначения установлено эмбарго на оружие. В настоящей статье использование для военных целей подразумевает:

а.б.а) установку/монтирование продукции в военную продукцию, определенную контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона;

а.б.б) использование производственного, испытательного или аналитического оборудования и его компонента для разработки/развития, производства или технического обслуживания военной продукции, определенной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона;

а.б.в) использование любых полуфабрикатов/незавершенной продукции для производства военной продукции, определенной контрольными перечнями, указанными в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона;

б) экспортеру известно или у него есть разумное предположение, что определенная настоящей статьей продукция полностью или частично будет использована для целей, предусмотренных подпунктом «а» этой же статьи.

 

Глава III

Импорт

 

Статья 5

Импорт продукции, определенной контрольными перечнями, указанными в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, осуществляется на основании разрешения на импорт, выданного в соответствии с законодательством Грузии.

 

Глава IV

Транзит

 

Статья 6

  1. Транзит военной продукции, определенной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, осуществляется на основании разрешения на транзит, выданного в соответствии с законодательством Грузии.
  2. Транзит продукции двойного назначения, обозначенной в контрольном

 перечне, указанном в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, одной (*) или (и) двумя (**) звездочками, осуществляется на основании разрешения на транзит, выданного в соответствии с законодательством Грузии.

 

Глава V

Брокерские услуги

 

Статья 7

  1. Брокерские услуги по военной продукции, определенной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, осуществляются на основании разрешения на брокерские услуги, выданного в соответствии с законодательством Грузии.

2. Брокерские услуги по продукции двойного назначения, определенной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, осуществляются на основании разрешения на брокерские услуги, выданного в соответствии с законодательством Грузии, если:

а) определенный статьей 10 настоящего Закона орган, выдающий разрешение, на основании разумного предположения сообщил брокеру, что продукция, определенная настоящим пунктом, будет полностью или частично использована для целей, предусмотренных подпунктом «а» статьи 4 этого же Закона;

б) брокеру известно или у него есть разумное предположение, что продукция, определенная настоящим пунктом, будет или может быть полностью или частично использована для целей, предусмотренных подпунктом «а» статьи 4 настоящего Закона.

 

Глава VI

Техническая помощь

 

Статья 8

  1. Резидент оказывает техническую помощь за пределами таможенной территории Грузии на основании разрешения на техническую помощь, выданного в соответствии с законодательством Грузии, если:

а) орган, выдающий разрешение, на основании разумного предположения сообщил лицу, оказывающему техническую помощь, что техническая помощь будет полностью или частично использована для целей, предусмотренных подпунктом «а» статьи 4 настоящего Закона;

б) лицу, оказывающему техническую помощь, известно или у него есть разумное предположение, что техническая помощь будет или может быть полностью или частично использована для целей, предусмотренных подпунктом «а» статьи 4 настоящего Закона.

2. Действие пункта первого настоящей статьи не распространяется на случаи, когда техническая помощь:

а) является открытой информацией или частью фундаментального научного исследования;

б) осуществляется в устной форме и не связана с технологией, определенной контрольными перечнями, указанными в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона.

 

Глава VII

Разрешения

 

Статья 9

Министерство обороны Грузии является уполномоченным органом, который для военной продукции, определенной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, выдает:

а) разрешение на экспорт;

б) разрешение на импорт;

в) разрешение на транзит;

г) разрешение на брокерские услуги;

д) разрешение на техническую помощь.

 

Статья 10

  1. Юридическое лицо публичного права, входящее в сферу управления Министерства финансов Грузии, – Служба доходов (далее – Служба доходов) является уполномоченным органом, который для продукции двойного назначения, определенной контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, выдает:

а) разрешение на экспорт;

б) разрешение на импорт;

в) разрешение на транзит;

г) разрешение на брокерские услуги;

д) разрешение на техническую помощь.

2. Разрешения, определенные пунктом первым настоящей статьи, на основании рекомендации постоянно действующей комиссии по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии выдаются:

а) если продукция двойного назначения будет обозначена в контрольном перечне одной (*) или (и) двумя (**) звездочками;

б) в случаях, предусмотренных статьей 4, пунктом 2 статьи 7 и пунктом первым статьи 8 настоящего Закона.

 

Статья 11

  1. При осуществлении контроля, предусмотренного настоящим Законом,

 вопросы межведомственной координации, а также методика и правила осуществления контроля, вопросы толкования и применения настоящего Закона, порядок выдачи сертификата конечного потребителя определяются постановлением Правительства Грузии об определении мероприятий по контролю продукции военного и двойного назначения.

  1. В случаях, определенных нормативным актом, указанным в пункте

первом настоящей статьи, и на основании этого акта при выдаче разрешений или (и) осуществлении мероприятий по контролю могут использоваться электронные документы и обмен документов при помощи системы электронного документооборота.

  1. Нормативным актом, указанным в пункте первом настоящей статьи, в

 конкретных случаях могут устанавливаться исключительные правила связанных с разрешениями и установленных для их выдачи процедур.

 

Статья 12

  1. Соискателем разрешения должно быть лицо, непосредственно осуществляющее разрешительные действия, а в случае с транзитом соискателем разрешения может быть также перевозчик.
  2. Соискатель разрешения обращается за получением разрешения в орган, выдающий разрешения, определенный статьей 9 или статьей 10 настоящего Закона, и представляет ему:

а) документацию, определенную Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях» и другими нормативными актами Грузии;

б) документацию, определенную нормативным актом, указанным в пункте первом статьи 11 настоящего Закона.

3. В случаях, определенных пунктом 2 статьи 10 настоящего Закона, соискатель разрешения обращается за получением рекомендации в постоянно действующую комиссию по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии, а после получения рекомендации – в орган, выдающий разрешение. При подаче соискателем разрешения заявления в нарушение этого порядка производство, установленное для выдачи разрешения, не начинается, и указанное заявление для рассмотрения по подчиненности направляется постоянно действующей комиссии по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии.

4. Нормативным актом, указанным в пункте первом статьи 11 настоящего Закона, определяются случаи, когда административные органы, физические или юридические лица или иные организационные образования не обязаны получать разрешения, определенные настоящим Законом. Указанное не подразумевает освобождения от обязательства по получению рекомендации постоянно действующей комиссии по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии.

 

Статья 13

  1. При выдаче рекомендации постоянно действующая комиссия по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии учитывает:

а) взятые Грузией международные обязательства по вопросам нераспространения ядерного оружия, оружия массового уничтожения и других видов оружия;

б) национальные интересы и интересы безопасности Грузии.

2. Перечень документов, подлежащих представлению в постоянно действующую комиссию по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии, процедуры принятия комиссией решения, а также критерии, учитываемые при принятии решения, определяются нормативным актом, указанным в пункте первом статьи 11 настоящего Закона.

3. На деятельность постоянно действующей комиссии по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии не распространяется действие Общего административного кодекса Грузии.

 

Статья 14

  1. Соискатель разрешения представляет в орган, выдающий разрешение, всю информацию, необходимую для получения разрешения или рекомендации в соответствии с настоящим Законом.
  2. Разрешение действует в течение указанного в нем срока. Если в

 разрешении срок не указан, подразумевается, что разрешение действует в течение 12 месяцев со дня его выдачи.

  1.  Владелец разрешения обязан выполнять установленные законодательством Грузии разрешительные условия, в том числе:

а) в случае замены документов, поданных для выдачи разрешения, известить об этом орган, выдающий разрешение;

б) создать систему внутреннего контроля, обеспечивающую выполнение владельцем разрешения разрешительных условий;

в) постоянно вести информационную базу, позволяющую ему представлять органу, выдающему разрешение, по требованию отчет о положении с осуществлением разрешительных действий;

г) не создавать препятствия и оказывать содействие органу, выдающему разрешение, с тем чтобы тот осуществлял мероприятия по контролю, установленные законодательством Грузии для разрешительной деятельности.

 

Статья 15

  1. Орган, выдающий разрешение, может отказать в выдаче разрешения, приостановить выданное разрешение или отменить (признать недействительным или ничтожным либо объявить утратившим силу) выданное разрешение:

а) в случаях, предусмотренных Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях»;

б) по основанию, предусмотренному нормативным актом, указанным в пункте первом статьи 11 настоящего Закона;

в) исходя из государственных интересов или в случае установления на основании главы VIII настоящего Закона эмбарго или государственной санкции в отношении конкретной страны.

  1. Служба доходов правомочна приостанавливать экспорт, импорт, транзит продукции в случае возникновения или обнаружения новых обстоятельств, которые должны быть изучены компетентным органом и которые не могли быть учтены при выдаче разрешения. В таком случае Служба доходов направляет дело для повторного рассмотрения вопроса соответствующему компетентному органу.

 

Глава VIII

Международные экономические санкции

 

Статья 16

  1. Участие Грузии в международных экономических санкциях, направленных против одной или более стран, определяется законодательством Грузии или основывается на решении ООН или другой международной организации.
  2. Грузия может в одностороннем порядке вводить санкции, указанные в пункте первом настоящей статьи.
  3. Процедура компенсации ущерба в случае установления Грузией международных экономических санкций определяется законодательством Грузии.
  4. Рабочая группа правительственной комиссии, занимающаяся вопросами соответствия резолюциям Совета Безопасности ООН, правомочна устанавливать запреты, касающиеся в том числе экспорта, импорта, транзита продукции.
  5. Запреты, определенные пунктом 4 настоящей статьи, обязательны к исполнению административными органами, получившими такое задание.

 

Глава IX

Мероприятия по контролю

 

Статья 17

  1. Владелец разрешения обязан в соответствии с Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях» вести реестр разрешительной деятельности.

2. Реестр, указанный в пункте первом настоящей статьи, хранится в течение 6 лет. Исчисление указанного срока начинается с конца календарного года, в котором истекает срок действия разрешения. Первичные бухгалтерские документы хранятся в течение срока, не меньше указанного в настоящем пункте, даже если соответствующим законодательством установлен более короткий срок.

 

Статья 18

Перемещение через государственную границу определенных контрольным перечнем, указанным в подпункте «р» статьи 2 настоящего Закона, вооружений Грузии, военной техники, вспомогательного имущества учебного и военного назначения, а также запасных частей к ним осуществляется и контролирующий орган определяется решением Правительства Грузии или уполномоченного им административного органа, о чем извещается постоянно действующая комиссия по военно-техническим вопросам Министерства обороны Грузии.

 

Статья 19

1. Органы, выдающие разрешение, определенное статьями 9 и 10 настоящего Закона, правомочны в целях осуществления контроля требовать от владельца разрешения предоставления информации или представления документа, связанного с разрешительным действием. Владелец разрешения предоставляет информацию или представляет документ в разумные сроки.

2. Информация о соискателе разрешения или полученная в процессе контроля, осуществленного в соответствии с настоящим Законом, информация о владельце разрешения используется исключительно для целей настоящего Закона.

 

Глава X

Ответственность за нарушение настоящего Закона

 

Статья 20

  1. Нарушение предусмотренных настоящим Законом разрешительных условий влечет наложение штрафа в порядке, установленном Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях».

2. Уголовная ответственность за нарушение настоящего Закона определяется Уголовным кодексом Грузии.

 

Глава XI

Переходные положения

 

Статья 21

Разрешение, выданное до введения настоящего Закона, в действие, сохраняет силу.

 

Статья 22

Правительству Грузии в 6-месячный срок после опубликования настоящего Закона обеспечить принятие нормативных актов, определенных этим же Законом.

 

Глава XII

Заключительные положения

 

Статья 23

Объявить утратившим силу Закон Грузии «Об экспортном и импортном контроле вооружения, военной техники и продукции двойного назначения» от 28 апреля 1998 года (Парламентис уцкебани №№ 19-20, 30.05.1998, с.19).

 

Статья 24

  1. Настоящий Закон, кроме статей первой – 21 и 23 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую – 21 и 23 настоящего Закона ввести в действие с 1 октября 2014 года.

 

Президент Грузии                                Георгий Маргвелашвили

Кутаиси

29 ноября 2013 года

№ 1683-Iс