On the Control of Military and Dual-Use Goods

Initial version (16/12/2013 - 28/06/2019)

 

საქართველოს კანონი

 

 

სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის კონტროლის შესახებ

თავი I

კანონის რეგულირების სფერო, მიზანი და ტერმინების განმარტება

მუხლი 1

1. ეს კანონი არეგულირებს სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის (შემდგომ − პროდუქცია) ბრუნვის ეროვნული კონტროლის და პოლიტიკის განხორციელების საფუძვლებსა და წესს. ამ კანონის მიზანია:

ა) დაიცვას საქართველოს ეროვნული უსაფრთხოება პროდუქციის ბრუნვაზე ეროვნული კონტროლის დაწესების გზით;

ბ) ხელი შეუწყოს საერთაშორისო სტაბილურობისა და უსაფრთხოების განმტკიცებას გაერთიანებული ერების ორგანიზაციის (შემდგომ − გაერო) ფარგლებში არსებული ვალდებულებებისა და პრინციპების შესაბამისად;

 გ) საქართველომ, როგორც გაეროს, აგრეთვე გაუვრცელებლობისა და უსაფრთხოების შესაბამისი რეჟიმების წევრმა სახელმწიფომ, შეასრულოს მის მიერ აღებული საერთაშორისო ვალდებულებები.

2. ეს კანონი არ არეგულირებს სამოქალაქო იარაღის ბრუნვასთან დაკავშირებულ საკითხებს. სამოქალაქო იარაღის ბრუნვასთან დაკავშირებული საკითხები რეგულირდება „იარაღის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით.

მუხლი 2

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) არარეზიდენტი − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად;

ბ) ბროკერი − რეზიდენტი, რომელიც ამ კანონის შესაბამისად ახორციელებს საბროკერო მომსახურებას;

გ) გადამზიდველი − ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი, რომელიც პასუხისმგებელია პროდუქციის ტრანზიტის განხორციელებისთვის;

დ) ექსპორტი:

დ.ა) საქართველოს საბაჟო ტერიტორიიდან პროდუქციის საბაჟო კონტროლისადმი დაქვემდებარებული დროებითი ან მუდმივი გატანა;

დ.ბ) ამ მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული კომპიუტერული პროგრამის ან/და ტექნოლოგიის საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ ნებისმიერი სახის ელექტრონული საშუალებით გადაგზავნა, რაც მოიცავს ფიზიკური ან იურიდიული პირისათვის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნისათვის ამგვარი კომპიუტერული პროგრამის ან/და ტექნოლოგიის ელექტრონულად ხელმისაწვდომობას;

დ.გ) ამ მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული კომპიუტერული პროგრამის ან/და ტექნოლოგიის ტელეფონით ან ზეპირად მიწოდება საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის ფარგლებში არარეზიდენტისათვის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნისათვის;     

ე) ექსპორტიორი − ადმინისტრაციული ორგანო, ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი, რომელიც ახორციელებს ექსპორტს;

ვ) იმპორტი − საქართველოს საბაჟო ტერიტორიაზე პროდუქციის დროებითი ან მუდმივი შემოტანა; 

ზ) იმპორტიორი − ადმინისტრაციული ორგანო, ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი, რომელიც ახორციელებს იმპორტს;

თ) ნებართვა − ეს ტერმინი განიმარტება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

ი) ნებართვის გამცემი – ადმინისტრაციული ორგანო, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გასცემს ნებართვას;

კ) ნებართვის მაძიებელი – ეს ტერმინი განიმარტება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

ლ) ნებართვის მფლობელი – ეს ტერმინი განიმარტება „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

მ) ორმაგი დანიშნულების პროდუქცია − პროდუქცია (მათ შორის, კომპიუტერული პროგრამა ან/და ტექნოლოგია), რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნეს როგორც სამოქალაქო, ისე სამხედრო მიზნებისათვის, აგრეთვე როგორც ბიოლოგიური ან/და ქიმიური იარაღის, ბირთვული იარაღის ან ბირთვული მასალის შემცველი სხვა ასაფეთქებელი მოწყობილობის დასამზადებლად, ისე არაფეთქებადი მიზნებისათვის;

ნ) რეზიდენტი − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად;

ო) საბოლოო მომხმარებლის სერტიფიკატი − პროდუქციის საბოლოო მოხმარების მიზნის დამადასტურებელი და მომხმარებლის აღმნიშვნელი დოკუმენტი;

პ) საბროკერო მომსახურება:

პ.ა) საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარედან სხვა, საბოლოო დანიშნულების ადგილას, საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ პროდუქციის ყიდვის, გაყიდვის ან მიწოდების ორგანიზება, მათ შორის, ოფიციალური მოლაპარაკებების წარმოება.

 შენიშვნა: ეს ქვეპუნქტი არეგულირებს პროდუქციის ყიდვის, გაყიდვის ან მიწოდების ორგანიზებასთან დაკავშირებულ ქმედებებს, რომელთა მიზანია პროდუქციის გადატანა ორ ან ორზე მეტ იდენტიფიცირებულ ქვეყანას შორის;

პ.ბ) საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ არსებული პროდუქციის ყიდვა, გაყიდვა ან მიწოდება სხვა ქვეყანაში, საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ.

შენიშვნა: საბროკერო მომსახურებაში არ იგულისხმება ისეთი დამხმარე მომსახურება, როგორიცაა გადაზიდვა, ფინანსური მომსახურება, დაზღვევა და გადაზღვევა, ზოგადი რეკლამირება და მხარდაჭერა;

ჟ) საკონტროლო ნუსხები − სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ნუსხების დამტკიცების შესახებ საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ნუსხები;

რ) სამხედრო პროდუქცია – ამ მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული სამხედრო დანიშნულების პროდუქცია;

ს) სანებართვო პირობები – ამ კანონის საფუძველზე დადგენილი მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს ნებართვის მფლობელი ნებართვით განსაზღვრული ქმედების განხორციელებისას;

ტ) საქართველოს საბაჟო ტერიტორია − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად;

უ) სახელმწიფო საზღვარი − ეს ტერმინი განიმარტება „საქართველოს სახელმწიფო საზღვრის შესახებ“ საქართველოს კანონის  შესაბამისად;

ფ) ტექნიკური დახმარება − ტექნიკური დახმარება, რომელიც დაკავშირებულია პროდუქციის შეკეთებასთან, განვითარებასთან, დამზადებასთან, აწყობასთან, ტესტირებასთან, ან სხვა ტექნიკური მომსახურება, რომელიც შეიძლება მოიცავდეს პროდუქციასთან დაკავშირებულ ინსტრუქტაჟს, წვრთნას, სამუშაო გამოცდილებისა და უნარ-ჩვევების გაზიარებას, საკონსულტაციო მომსახურებას. ტექნიკური დახმარება აგრეთვე მოიცავს ნებისმიერ ზეპირი ფორმის დახმარებას; 

ქ) ტრანზიტი − ეს ტერმინი განიმარტება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად.

თავი II

ექსპორტი

 მუხლი 3

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული პროდუქციის ექსპორტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ექსპორტის ნებართვის საფუძველზე.

მუხლი 4

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით გაუთვალისწინებელი ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ექსპორტს ნებართვა ესაჭიროება, თუ:

ა) ექსპორტიორს ამ კანონის მე-10 მუხლით განსაზღვრულმა ნებართვის გამცემმა გონივრული ვარაუდის საფუძველზე აცნობა, რომ პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ან შეიძლება გამოყენებულ იქნეს:

ა.ა) ბიოლოგიური ან/და ქიმიური იარაღის, ბირთვული იარაღის ან ბირთვული მასალის შემცველი სხვა ასაფეთქებელი მოწყობილობის შემუშავებასთან/განვითარებასთან, წარმოებასთან, მართვასთან, ექსპლუატაციასთან, ტექნიკურ მომსახურებასთან, შენახვასთან, აღმოჩენასთან, იდენტიფიცირებასთან ან გავრცელებასთან დაკავშირებით ან ასეთი იარაღის გადამტანი ჭურვის/რაკეტის შემუშავებასთან/განვითარებასთან, წარმოებასთან, ტექნიკურ მომსახურებასთან ან შენახვასთან დაკავშირებით;

ა.ბ) სამხედრო მიზნებისათვის, თუ გაეროს უშიშროების საბჭოს რეზოლუციის ან საქართველოს საერთაშორისო ვალდებულებების საფუძველზე ან საქართველოს მიერ ცალმხრივად მყიდველი მხარის ან საბოლოო დანიშნულების ქვეყნის მიმართ იარაღის ემბარგოა დაწესებული. სამხედრო მიზნებისათვის გამოყენება ამ მუხლში გულისხმობს:

ა.ბ.ა) პროდუქციის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ სამხედრო პროდუქციაში ჩაყენებას/ჩამონტაჟებას;

ა.ბ.ბ) საწარმოო, საცდელი ან ანალიტიკური აღჭურვილობის და მისი კომპონენტის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრული სამხედრო პროდუქციის შემუშავებისთვის/განვითარებისთვის, წარმოებისთვის ან ტექნიკური მომსახურებისთვის გამოყენებას;

ა.ბ.გ) ნებისმიერი ნახევარფაბრიკატის/დაუსრულებელი პროდუქციის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული სამხედრო პროდუქციის წარმოებისთვის გამოყენებას;

ბ) ექსპორტიორისთვის ცნობილია ან მას აქვს გონივრული ვარაუდი, რომ ამ მუხლით განსაზღვრული პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ამავე მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის.

თავი III

იმპორტი

 მუხლი 5

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრული პროდუქციის იმპორტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული იმპორტის ნებართვის საფუძველზე.

თავი IV

ტრანზიტი

მუხლი 6

  1. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრული სამხედრო პროდუქციის ტრანზიტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ტრანზიტის ნებართვის საფუძველზე.

  2. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნულ საკონტროლო ნუსხაში ერთი (*) ან/და ორი (**) ვარსკვლავით აღნიშნული ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ტრანზიტი ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ტრანზიტის ნებართვის საფუძველზე.

თავი V

საბროკერო მომსახურება

 მუხლი 7

1. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ სამხედრო პროდუქციაზე საბროკერო მომსახურება ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული საბროკერო მომსახურების ნებართვის საფუძველზე.

2. ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ ორმაგი დანიშნულების პროდუქციაზე საბროკერო მომსახურება ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული საბროკერო მომსახურების ნებართვის საფუძველზე, თუ:

ა) ბროკერს ამ კანონის მე-10 მუხლით განსაზღვრულმა ნებართვის გამცემმა გონივრული ვარაუდის საფუძველზე აცნობა, რომ ამ პუნქტით განსაზღვრული პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ამავე კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის;

ბ) ბროკერისთვის ცნობილია ან მას აქვს გონივრული ვარაუდი, რომ ამ პუნქტით განსაზღვრული პროდუქცია მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ან შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ამ კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის.

თავი VI

ტექნიკური დახმარება

მუხლი 8

1. რეზიდენტის მიერ საქართველოს საბაჟო ტერიტორიის გარეთ ტექნიკური დახმარების გაწევა ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული ტექნიკური დახმარების ნებართვის საფუძველზე, თუ:

ა) ტექნიკური დახმარების გამწევს ნებართვის გამცემმა გონივრული ვარაუდის საფუძველზე აცნობა, რომ ტექნიკური დახმარება მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ამ კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის;

ბ) ტექნიკური დახმარების გამწევისთვის ცნობილია ან მას აქვს გონივრული ვარაუდი, რომ ტექნიკური დახმარება მთლიანად ან ნაწილობრივ გამოყენებული იქნება ან შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ამ კანონის მე-4 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მიზნებისათვის.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტის მოქმედება არ ვრცელდება იმ შემთხვევაზე, როცა ტექნიკური დახმარება:

ა) ღია ინფორმაციაა ან ფუნდამენტური მეცნიერული კვლევის ნაწილია;

ბ) ხორციელდება ზეპირი ფორმით და დაკავშირებული არ არის ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხებით განსაზღვრულ ტექნოლოგიასთან. 

თავი VII

ნებართვები

მუხლი 9

საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო არის უფლებამოსილი ორგანო, რომელიც ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ სამხედრო პროდუქციაზე გასცემს:

ა) ექსპორტის ნებართვას;

ბ) იმპორტის ნებართვას;

გ) ტრანზიტის ნებართვას;

დ) საბროკერო მომსახურების ნებართვას;

ე) ტექნიკური დახმარების ნებართვას.

 მუხლი 10

1. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − შემოსავლების სამსახური (შემდგომ − შემოსავლების სამსახური) არის უფლებამოსილი ორგანო, რომელიც ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრულ ორმაგი დანიშნულების პროდუქციაზე გასცემს:

ა) ექსპორტის ნებართვას;

ბ) იმპორტის ნებართვას;

გ) ტრანზიტის ნებართვას;

დ) საბროკერო მომსახურების ნებართვას;

ე) ტექნიკური დახმარების ნებართვას.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული ნებართვები გაიცემა საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიის რეკომენდაციის საფუძველზე:

ა) თუ საკონტროლო ნუსხაში ორმაგი დანიშნულების პროდუქცია ერთი (*) ან/და ორი (**) ვარსკვლავით იქნება აღნიშნული;

 ბ) ამ კანონის მე-4 მუხლით, მე-7 მუხლის მე-2 პუნქტითა და მე-8 მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებში.

 მუხლი 11

1. ამ კანონით გათვალისწინებული კონტროლის განხორციელებისას უწყებათაშორისი კოორდინაციის საკითხები, აგრეთვე კონტროლის განხორციელების მეთოდიკა და წესები, ამ კანონის განმარტებისა და გამოყენების საკითხები, საბოლოო მომხმარებლის სერტიფიკატის გაცემის წესი განისაზღვრება სამხედრო და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის კონტროლის ღონისძიებების განსაზღვრის შესახებ საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით განსაზღვრულ შემთხვევებში და ამ აქტის საფუძველზე, ნებართვების გაცემისას ან/და კონტროლის ღონისძიებების განხორციელებისას შესაძლებელია გამოყენებულ იქნეს ელექტრონული დოკუმენტები და დოკუმენტები გაიცვალოს ელექტრონული დოკუმენტბრუნვის სისტემის მეშვეობით.

3. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით, კონკრეტულ შემთხვევებში, შესაძლებელია დადგინდეს ამ კანონით განსაზღვრულ ნებართვებთან დაკავშირებული და მათი გაცემისათვის დადგენილი პროცედურების საგამონაკლისო წესები.

   მუხლი 12

1. ნებართვის მაძიებელი უნდა იყოს სანებართვო ქმედების უშუალო განმახორციელებელი, ხოლო ტრანზიტის შემთხვევაში ნებართვის მაძიებელი შესაძლებელია იყოს აგრეთვე გადამზიდველი.

  2. ნებართვის მაძიებელი ნებართვის მისაღებად მიმართავს ამ კანონის მე-9 ან მე-10 მუხლით განსაზღვრულ ნებართვის გამცემს და მას წარუდგენს:

  ა) „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონითა და საქართველოს სხვა ნორმატიული აქტებით განსაზღვრულ დოკუმენტაციას;

  ბ) ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით განსაზღვრულ დოკუმენტაციას. 

  3. ამ კანონის მე-10 მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრულ შემთხვევებში ნებართვის მაძიებელი რეკომენდაციის მისაღებად მიმართავს საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედ კომისიას, ხოლო რეკომენდაციის მიღების შემდეგ − ნებართვის გამცემს. თუ ნებართვის მაძიებელი განცხადებას ამ წესის დარღვევით წარადგენს, ნებართვის გაცემისათვის დადგენილი წარმოება არ იწყება და ეს განცხადება ქვემდებარეობით განსახილველად ეგზავნება საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედ კომისიას.

  4. ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით განისაზღვრება ის შემთხვევები, როდესაც ადმინისტრაციული ორგანო, ფიზიკური ან იურიდიული პირი ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნი ვალდებული არ არის, მოიპოვოს ამ კანონით განსაზღვრული ნებართვები. აღნიშნული არ გულისხმობს საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიის რეკომენდაციის მოპოვების ვალდებულებისაგან გათავისუფლებას.

მუხლი 13

1. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისია რეკომენდაციის გაცემისას ითვალისწინებს:

ა) ბირთვული, მასობრივი განადგურების და სხვა სახის იარაღის გაუვრცელებლობის საკითხებზე საქართველოს მიერ აღებულ საერთაშორისო ვალდებულებებს;

ბ) საქართველოს ეროვნულ და უსაფრთხოების ინტერესებს.

2. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიისათვის წარსადგენი დოკუმენტების ჩამონათვალი, კომისიის მიერ გადაწყვეტილების მიღების პროცედურები, აგრეთვე გადაწყვეტილების მიღებისას გასათვალისწინებელი კრიტერიუმები განისაზღვრება ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით.

  3. საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედი კომისიის საქმიანობაზე არ ვრცელდება საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის მოქმედება.

მუხლი 14

1. ნებართვის მაძიებელი ნებართვის გამცემს წარუდგენს ამ კანონის შესაბამისად ნებართვის ან რეკომენდაციის მისაღებად საჭირო ყველა ინფორმაციას.

2. ნებართვა მოქმედებს მასში მითითებული ვადის განმავლობაში. თუ ნებართვაში ვადა მითითებული არ არის, იგულისხმება, რომ ნებართვა მოქმედებს მისი გაცემიდან 12 თვის განმავლობაში.

3. ნებართვის მფლობელი ვალდებულია შეასრულოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სანებართვო პირობები, მათ შორის:

ა) ნებართვის გაცემისათვის წარდგენილი დოკუმენტების შეცვლისას ამის თაობაზე აცნობოს ნებართვის გამცემს;

ბ) შექმნას შიდა კონტროლის სისტემა, რომელიც უზრუნველყოფს ნებართვის მფლობელის მიერ სანებართვო პირობების შესრულებას;

გ) მუდმივად აწარმოოს საინფორმაციო ბაზა, რომელიც მას საშუალებას მისცემს, ნებართვის გამცემს მოთხოვნისთანავე წარუდგინოს ანგარიში სანებართვო ქმედების განხორციელების მდგომარეობის შესახებ;

დ) არ შეაფერხოს და ხელი შეუწყოს ნებართვის გამცემს, რათა მან განახორციელოს სანებართვო საქმიანობის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი კონტროლის ღონისძიებები.

 მუხლი 15

1. ნებართვის გამცემმა შეიძლება უარი თქვას ნებართვის გაცემაზე, შეაჩეროს გაცემული ნებართვა ან გააუქმოს (ბათილად ან არარად ცნოს ან ძალადაკარგულად გამოაცხადოს) გაცემული ნებართვა:

  ა) „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში;

  ბ) ამ კანონის მე-11 მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული ნორმატიული აქტით გათვალისწინებული საფუძვლით;

  გ) სახელმწიფო ინტერესებიდან გამომდინარე ან თუ ამ კანონის VIII თავის საფუძველზე კონკრეტული ქვეყნის მიმართ ემბარგო ან სახელმწიფო სანქცია დაწესდა.     

  2. შემოსავლების სამსახური უფლებამოსილია შეაჩეროს პროდუქციის  ექსპორტი, იმპორტი, ტრანზიტი, თუ წარმოიქმნა ან აღმოჩნდა ახალი გარემოებები, რომლებიც კომპეტენტური ორგანოს მიერ შესწავლას საჭიროებს და რომლებიც ვერ იქნებოდა გათვალისწინებული ნებართვის გაცემისას. ასეთ შემთხვევაში შემოსავლების სამსახური საქმეს საკითხის ხელახალი განხილვისათვის უგზავნის შესაბამის კომპეტენტურ ორგანოს. 

თავი VIII

საერთაშორისო ეკონომიკური სანქციები

 მუხლი 16

1. ერთი ან მეტი ქვეყნის წინააღმდეგ მიმართულ საერთაშორისო ეკონომიკურ სანქციებში საქართველოს მონაწილეობა განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით ან ეფუძნება გაეროს ან სხვა საერთაშორისო ორგანიზაციის გადაწყვეტილებას.

2. საქართველოს შეუძლია ცალმხრივად დააწესოს ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული სანქციები.

3. საქართველოს მიერ საერთაშორისო ეკონომიკური სანქციების დაწესების შემთხვევაში ზიანის კომპენსირების პროცედურა განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

4. გაეროს უშიშროების საბჭოს რეზოლუციებთან შესაბამისობის საკითხებზე მომუშავე სამთავრობო კომისიის სამუშაო ჯგუფი უფლებამოსილია დააწესოს აკრძალვები, მათ შორის, პროდუქციის ექსპორტზე, იმპორტზე, ტრანზიტზე.

5. ამ მუხლის მე-4 პუნქტით განსაზღვრული აკრძალვების შესრულება სავალდებულოა იმ ადმინისტრაციული ორგანოებისთვის, რომლებიც ამგვარ დავალებას მიიღებენ.

თავი IX

კონტროლის ღონისძიებები

 მუხლი 17

1. ნებართვის მფლობელი ვალდებულია „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად აწარმოოს სანებართვო საქმიანობის რეესტრი. 

2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული რეესტრი ინახება 6 წლის განმავლობაში. ამ ვადის ათვლა იწყება იმ კალენდარული წლის ბოლოდან, როდესაც ამოიწურება ნებართვის მოქმედების ვადა. პირველადი საბუღალტრო დოკუმენტები ინახება არანაკლებ ამ პუნქტში მითითებული ვადის განმავლობაში, თუნდაც შესაბამისი კანონმდებლობით უფრო მცირე ვადა იყოს დადგენილი.

მუხლი 18

ამ კანონის მე-2 მუხლის „ჟ“ ქვეპუნქტში აღნიშნული საკონტროლო ნუსხით განსაზღვრული საქართველოს შეიარაღების, სამხედრო ტექნიკის, სასწავლო და სამხედრო დანიშნულების დამხმარე ქონების, აგრეთვე მათი შემადგენელი ნაწილების მიერ სახელმწიფო საზღვრის გადაკვეთა ხორციელდება და მაკონტროლებელი ორგანო განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის ან მის მიერ უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს გადაწყვეტილებით, რის შესახებაც ეცნობება საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო-ტექნიკურ საკითხთა მუდმივმოქმედ კომისიას.

მუხლი 19

1. ამ კანონის მე-9 და მე-10 მუხლებით განსაზღვრული ნებართვის გამცემები უფლებამოსილი არიან, კონტროლის განხორციელების მიზნით ნებართვის მფლობელს მოსთხოვონ სანებართვო ქმედებასთან დაკავშირებული ინფორმაციის ან დოკუმენტის წარდგენა. ნებართვის მფლობელი ინფორმაციას ან დოკუმენტს წარადგენს გონივრულ ვადაში.

2. ნებართვის მაძიებლის ან ამ კანონის შესაბამისად განხორციელებული კონტროლის პროცესში ნებართვის მფლობელის შესახებ მიღებული ინფორმაცია გამოიყენება მხოლოდ ამ კანონის მიზნებისათვის.

თავი X

პასუხისმგებლობა ამ კანონის დარღვევისათვის

მუხლი 20

1. ამ კანონით გათვალისწინებული სანებართვო პირობების დარღვევა იწვევს „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით დაჯარიმებას. 

2. ამ კანონის დარღვევისათვის სისხლისსამართლებრივი პასუხისმგებლობა განისაზღვრება საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსით.

თავი XI

გარდამავალი დებულებანი

მუხლი 21

ნებართვა, რომელიც ამ კანონის ამოქმედებამდეა გაცემული, ინარჩუნებს ძალას.  

მუხლი 22

საქართველოს მთავრობამ ამ კანონის გამოქვეყნებიდან 6 თვის ვადაში უზრუნველყოს ამავე კანონით განსაზღვრული ნორმატიული აქტების მიღება. 

თავი XII

დასკვნითი დებულებანი

მუხლი 23

ძალადაკარგულად გამოცხადდეს „შეიარაღების, სამხედრო ტექნიკისა და ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის საექსპორტო და საიმპორტო კონტროლის შესახებ“ საქართველოს 1998 წლის 28 აპრილის კანონი (პარლამენტის უწყებანი, №19-20, 30.05.1998, გვ. 19).

მუხლი 24

  1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი−21-ე და 23-ე მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

   2. ამ კანონის პირველი−21-ე და 23-ე მუხლები ამოქმედდეს 2014 წლის 1 ოქტომბრიდან.


საქართველოს პრეზიდენტიგიორგი მარგველაშვილი

 

 

ქუთაისი,

29 ნოემბერი 2013 წ.

N1683-Iს

LAW OF GEORGIA

ON THE CONTROL OF MILITARY AND DUAL-USE GOODS

 

Chapter I - Scope and Purpose of the Law; Definition of Terms

 

Article 1

1. This Law regulates the basis and the procedure for exercising national control and policy in relation to the circulation of military and dual-use goods ('the Goods). The aim of this Law is:

a) to protect the national security of Georgia by establishing national control over the circulation of the Goods;

b) to support the strengthening of international stability and security in accordance with the obligations and principles existing within the framework of the United Nations ('the UN');

c) to ensure that Georgia fulfils international obligations undertaken as a member state of the UN and of the Non-proliferation and Security Regimes.

2. This Law does not regulate issues connected with the circulation of civilian weapons. Issues connected with the circulation of civilian weapons are regulated by the Law of Georgia on Weapons and other legislative and subordinate normative acts of Georgia.

 

Article 2

The terms used in this Law shall have the following meaning:

a) a non-resident - this term shall be defined withing the meaning of the Tax Code of Georgia;

b) a broker – a resident who carries out brokerage services under this Law;

c) a carrier – a natural or legal person or any other organisational entity responsible for the transit of goods;

d) export:

d.a) the temporary or permanent removal of goods from the customs territory of Georgia, which is subject to customs control;

d.b) the transfer of computer software and/or technologies specified in the control lists referred to in sub-paragraph (p) of this article from the customs territory of Georgia by any electronic means, which includes the provision of access to such computer software and/or technologies, to a natural or legal person or other organisational entity in an electronic form;

d.c) the transfer of computer software and/or technologies specified by the control lists referred to in sub-paragraph (p) of this article via phone or orally within the customs territory of Georgia to a non-resident or another organisational entity;

e) an exporter – an administrative body, or a natural or legal person or any other organisational entity that carries out exportation;

f) import – to bring goods into the customs territory of Georgia, temporarily or permanently;

g) importer – an administrative body, or a natural or legal person or any other organisational entity that carries out importation;

h) a permit – this term shall be defined within the meaning of the Law of Georgia on Licences and Permits;

i) a permit issuer – an administrative body that issues permits according to the procedure laid down by the legislation of Georgia;

j) a permit applicant - this term shall be defined within the meaning of the Law of Georgia on Licences and Permits;

k) a permit holder - this term shall be defined within the meaning of the Law of Georgia on Licences and Permits;

l) dual-use goods – goods (including computer software and/or technologies) that can be used for both civil and military purposes, as well as for the manufacture of biological and/or chemical weapons, or nuclear weapons or any other explosive weapons composed of nuclear materials, including for non-explosive purposes;

m) a resident – this term shall be defined within the meaning of the Tax Code of Georgia;

n) an end-user certificate – a document confirming the purpose of final use and the user of the goods;

o) brokerage services:

o.a) the organisation of the purchase, sale or delivery of goods from outside the customs territory of Georgia in another final destination outside the customs territory of Georgia, including the conduct of official negotiations;

 Note: This sub-paragraph regulates activities connected with the organisation of the purchase, sale or delivery for the transfer the Goods between two or more identified countries;

o.b) the purchase and sale of goods located outside of the customs territory of Georgia or the delivery of them to another country outside the Georgian customs territory.

Note: Brokerage services do not cover such auxiliary services as transportation, financial services, insurance and reinsurance, general advertising and support;

p) control lists – lists of military and dual-use goods determined by the Ordinance of the Government of Georgia on the Approval of the Lists of Military and Dual-Use Goods;

q) military goods – goods for military use specified in the control lists referred to in sub-paragraph (p) of this article;

r) permit conditions – conditions established under this Law that shall be met by a permit holder while carrying out the activities determined by the permit;

s) the customs territory of Georgia – this term shall be defined within the meaning of the Tax Code of Georgia;

t) the State border - this term shall be defined within the meaning of the Law of Georgia on State Borders of Georgia;

u) technical assistance – technical assistance connected with repairing, developing, manufacturing, assembling, and testing goods, or other technical assistance that may include the provision of instructions, training, sharing of working experience, and consultative assistance connected with the goods. Technical assistance also comprises any form of verbal support.

v) transit – this term shall be defined within the meaning of the Tax Code of Georgia;

 

Chapter II - Export

 

Article 3

The export of the goods specified in the control lists referred to in Article 2(p) of this Law shall be carried out on the basis of a permit issued under the legislation of Georgia.

 

Article 4

The export of the dual-use goods that are not specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law shall require a permit if:

a) the permit issuer referred to in Article 10 of this Law, based on a reasonable belief, has informed the exporter that the Goods will or could be used, entirely or partially, for:

a.a) the design, development, manufacture, management, exploitation, maintenance, storage, discovery, identification or circulation of biological and/or chemical weapons, nuclear weapons or other explosive devices composed of nuclear materials, or for the design, development, manufacture, maintenance or storage of shells and/or rockets used to carry such weapons;

a.b) military purposes, if under a resolution of the UN Security Council or the international obligations of Georgia, or unilaterally by Georgia, there is an arms embargo imposed on the purchasing party or the state of final destination. 'Use for military purposes' referred to in this article shall mean:

a.b.a) the installing and/or mounting of the Goods in the military goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law;

a.b.b) the use of industrial, testing or analytical equipment or its components for the design, development, manufacture or maintenance of military goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law;

a.b.c) the use of any partially manufactured goods for the manufacture of military goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law;

b) the exporter knows or reasonably believes that the goods provided for by this article will be used, entirely or partially, for the purposes determined by sub-paragraph (a) of this article.

 

Chapter III - Import

 

Article 5

Importation of the goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law shall be carried out on the basis of a permit issued under the legislation of Georgia.

 

Chapter IV - Transit

 

Article 6

1. Transit of the military goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law shall be carried out on the basis of a permit issued under the legislation of Georgia.

2. Transit of goods marked in the control lists referred to in Article 2(p) of this Law with one asterisk (*) and/or two asterisks (**) shall be carried out on the basis of a permit issued under the legislation of Georgia.

 

Chapter V - Brokerage Services

 

Article 7

1. Brokerage services relating to the military goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law shall be carried out on the basis of a permit for brokerage services issued under the legislation of Georgia.

2. Brokerage services relating to the dual-use goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law shall be carried out on the basis of a permit for brokerage services issued under the legislation of Georgia, if:

a) the permit issuer referred to in Article 10 of this Law, based on a reasonable belief, has informed the broker that the goods will be used, entirely or partially, for the purposes determined by Article 4(a) of this Law.

b) the broker knows or reasonably believes that the goods provided for by this paragraph will or could be used, entirely or partially, for the purposes determined by Article 4(a) of this Law.

 

Chapter VI - Technical Assistance

 

Article 8

1. Technical assistance shall be provided by a resident outside the customs territory of Georgia on the basis of a permit issued under the legislation of Georgia, if:

a) the permit issuer, based on a reasonable belief, has informed the person rendering the technical assistance that the technical assistance will be used, entirely or partially, for the purposes determined by Article 4(a) of this Law;

b) the person providing technical assistance knows or reasonably believes that the technical assistance will be used, entirely or partially, for the purposes determined by Article 4(a) of this Law.

2. Paragraph 1 of this article does not apply to cases where technical assistance:

a) is public information or part of fundamental scientific research;

b) is carried out in an oral form and is not connected with the technologies specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law.

 

Chapter VII - Permits

 

Article 9

The Ministry of Defence of Georgia is the body authorised to issue the following permits for the military goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law:

a) export permits;

b) import permits;

c) transit permits;

d) brokerage services permits;

e) technical assistance permits.

 

Article 10

1. The Legal Entity under Public Law (LEPL) called the Revenue Service of the Ministry of Finance of Georgia ('the Revenue Service') is a body authorised to issue the following permits for the dual-use goods specified by the control lists referred to in Article 2(p) of this Law:

a) export permits;

b) import permits;

c) transit permits;

d) brokerage services permits;

e) technical assistance permits.

2. The permits referred to in paragraph 1 of this article shall be issued on the basis of a recommendation of the Standing Commission on Military-technical Issues of the Ministry of Defence of Georgia:

a) if the dual-use goods are marked with one asterisk (*) and/or two asterisks (**) in the control lists;

b) in the cases provided for by Articles 4, 7(2) and 8(1) of this Law.

 

Article 11

1. Interagency coordination issues connected with the exercise of control provided for by this Law, as well as the methods and rules for the exercise of control, and issues connected with the interpretation and use of this Law, and rules for the issuance of end-user certificates, shall be determined by the Ordinance of the Government of Georgia on the Measures concerning Control of Military and Dual-Use Goods.

2. In the cases provided for by the normative act referred to in paragraph 1 of this article and on the basis of this act, electronic documents may be used and documents may be exchanged through the electronic document flow systems at the time of issuing permits and/or implementing control measures.

3. The normative act referred to in paragraph 1 of this article may establish exceptions in respect of the permits provided for by this Law and the procedures of their issuance.

 

Article 12

1. A permit applicant is a person directly carrying out the activities authorised by the permit. In the case of transit, a carrier may also be a permit applicant.

2. In order to obtain a permit, a permit applicant shall apply to the permit issuer specified in Articles 9 and 10 of this Law and submit:

a) documents required by the Law of Georgia on Licences and Permits and by other normative acts of Georgia;

b) documents required under the normative act referred to in Article 11(1) of this Law.

3. In the cases provided for by Article 10(2) of this Law, a permit applicant shall apply for a recommendation to the Standing Commission on Military-technical issues of the Ministry of Defence of Georgia, and after receiving such recommendation, to the permit issuer. If a permit applicant submits an application in violation of this procedure, the proceedings stipulated for the issuance of a permit shall not start and this application shall be forwarded for review to the Standing Commission on Military-technical issues of the Ministry of Defence of Georgia.

4. The normative act referred to in Article 11(1) of this Law specifies cases where an administrative body, or a natural or legal person or any other organisational entity, need not acquire a permit. This shall not apply to the obligation to acquire a recommendation from the Standing Commission on Military-technical Issues of the Ministry of Defence of Georgia.

 

Article 13

1. While issuing recommendations, the Standing Commission on Military-technical Issues of the Ministry of Defence of Georgia shall take into consideration:

a) international obligations undertaken by Georgia in respect of the non-proliferation of nuclear weapons, and weapons of mass destruction and other type of weapons;

b) the national and security interests of Georgia.

2. The list of documents to be submitted to the Standing Commission on Military-technical issues of the Ministry of Defence of Georgia, and the decision-making procedure, as well as the criteria to be considered at the time of making a decision, shall be determined under the normative act provided for by Article 11(1) of this Law.

3. The General Administrative Code of Georgia shall not apply to the activities carried out by the Standing Commission on Military-technical Issues of the Ministry of Defence of Georgia.

 

Article 14

1. A permit applicant shall submit to the permit issuer all information necessary to obtain a permit or a recommendation under this Law.

2. The permit shall be valid for the term specified therein. If a permit does not specify a term, it shall be valid for 12 months from the date of its issuance.

3. A permit holder is obligated to fulfil permit conditions established by the legislation of Georgia, inter alia:

a) to notify the permit issuer of any changes made to the documents submitted for the issuance of the permit;

b) to develop an internal control system that ensures that the permit holder fulfils the permit conditions;

c) to permanently maintain an information database that will enable the permit holder to submit to the permit issuer a progress report on the activities authorised by the permit;

d) to assist and not to hinder the permit issuer in carrying out control measures established by the legislation of Georgia for the control of activities authorised by the permit.

 

Article 15

1. The permit issuer may refuse to grant a permit, or suspend an issued permit or revoke it (declare it invalid, null and void or repealed):

a) in the cases provided for by the Law of Georgia on Licences and Permits;

b) on the basis of the normative act referred to in Article 11(1) of this Law;

c) based on state interests or if there is an embargo or state sanctions imposed on a specific country under Chapter VIII of this Law.

2. The Revenue Service is authorised to suspend the export, import, or transit of the Goods if there are new circumstances that need to be examined by a competent body and that could not have been taken into account at the time of the issuance of the permit. In such cases, the Revenue Service shall refer the case for re-examination to the relevant competent body.

 

Chapter VIII - International Economic Sanctions

 

Article 16

1. The participation of Georgia in economic sanctions imposed against one or more countries is governed by the legislation of Georgia or is based on a decision of the UN or any other international organisation.

2. Georgia may unilaterally impose the sanctions referred to in paragraph 1 of this article.

3. If Georgia imposes international economic sanctions, the procedure for damage compensation shall be determined under the legislation of Georgia.

4. The Working Group of the Government Commission for Compliance with the Resolutions of the UN Security Council shall be authorised to impose prohibitions, inter alia, on the export, import, or transit of the Goods.

5. The prohibitions referred to in paragraph 4 of this article shall be binding for the administrative bodies that receive such an order.

 

Chapter IX - Control Measures

 

Article 17

1. A permit holder shall maintain a register of activities authorised by the permit in accordance with the Law of Georgia on Licences and Permits.

2. The register referred to in paragraph 1 of this article shall be kept for 6 years. This period shall be calculated from the end of the year when the permit's validity expires. Primary accounting documents shall be kept for a term not less than the one provided for by this paragraph, even if the relevant legislation provides for a shorter term.

 

Article 18

Movement across the state borders of Georgia of Georgian arms, and military equipment, and auxiliary equipment intended for educational and military use specified by the control list referred to in Article 2(p) of this Law, and their constituent parts, shall be carried out by, and the controlling body shall be determined by, a decision of the Government of Georgia or of an administrative body authorised by the Government of Georgia, and this shall be notified to the Standing Commission on Military-technical issues of the Ministry of Defence of Georgia.

 

Article 19

1. For the purpose of exercising control, the permit issuers referred to in Articles 9 and 10 of this Law are authorised to require that a permit holder submit information or documents connected with the activities authorised by the permit. A permit holder shall submit information or documents within a reasonable period.

2. Information about permit applicants or permit holders obtained in the process of exercising control under this Law shall be used only for the purposes of this Law.

 

Chapter X - Liability for Violating this Law

 

Article 20

1. Violation of permit conditions determined by this Law shall cause the imposition of fines under the Law of Georgia on Licences and Permits.

2. Criminal liability for violation of this Law shall be determined under the Criminal Code of Georgia.

 

Chapter XI - Transitional Provisions

 

Article 21

Permits issued prior to the entry of this Law into force shall remain in force.

 

Article 22

The Government of Georgia shall adopt the normative acts provided for by this Law within 6 months from the promulgation of this Law.

 

Chapter XII - Final Provisions

 

Article 23

The Law of Georgia On Export and Import Control of Arms, Military Equipment and Dual-Use Goods of 28 April 1998 (the Parliamentary Bulletin, No. 19-20, 30.5.1998, p.19) is hereby repealed.

 

Article 24

1. This Law, except for Articles 1-21 and 23, shall enter into force upon promulgation.

2. Articles 1-21 and 23 of this Law shall enter into force on 1 October 2014.

 

 

President of Georgia                                                                                                                                                  George Margvelashvili

Kutaisi

29 November 2013

No 1683-Iს