On Education Quality Improvement

Consolidated versions (01/12/2016 - 26/07/2017)

საქართველოს კანონი

განათლების ხარისხის განვითარების შესახებ

თავი I. ზოგადი დებულებები

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანონის მიზანია განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის მექანიზმების სამართლებრივი საფუძვლების განსაზღვრა.

    მუხლი 2. განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის მექანიზმები

1. განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობა ხდება შიდა და გარე მექანიზმების საშუალებით.

2. განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის გარე მექანიზმებია ავტორიზაცია და აკრედიტაცია.

3. განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის შიდა მექანიზმები ხორციელდება საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

 

თავი II. განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის გარე მექანიზმების განხორციელებაზე უფლებამოსილი ორგანო

    მუხლი 3. განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი

1. განათლების ხარისხის განვითარების ხელშეწყობის მიზნით იქმნება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს (შემდგომში – სამინისტრო) მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი (შემდგომში – ცენტრი).

2. ცენტრი დამოუკიდებელია თავის საქმიანობაში. იგი მუშაობას წარმართავს საჯაროობისა და გამჭვირვალობის პრინციპების დაცვით, საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების, ამ კანონის, სხვა საკანონმდებლო აქტების, სამინისტროს მიერ დამტკიცებული ცენტრის დებულებისა და სხვა სამართლებრივი აქტების შესაბამისად.

3. ცენტრის საქმიანობასთან დაკავშირებით სამინისტრო საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით:

ა) ამტკიცებს ცენტრის დებულებას;

ბ) ამტკიცებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის დებულებასა (შემდგომში – ავტორიზაციის დებულება) და საფასურს;

გ) ამტკიცებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციის დებულებასა (შემდგომში – აკრედიტაციის დებულება) და საფასურს;

დ) ამტკიცებს საქართველოში გაცემული საგანმანათლებლო დოკუმენტების ნამდვილობის დადასტურებისა და უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესსა და საფასურებს; უფლებამოსილია საქართველოში გაცემული საგანმანათლებლო დოკუმენტების ნამდვილობის დადასტურებასა და უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარებასთან დაკავშირებული ადმინისტრაციული წარმოებისათვის დაადგინოს საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსით გათვალისწინებულისაგან განსხვავებული ვადები;

ე) ამტკიცებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების რეესტრის წარმოების წესს;

1) ამტკიცებს მკაცრი აღრიცხვის დოკუმენტის − განათლების დამადასტურებელი სახელმწიფო დოკუმენტის – ენობრივი სისწორის შემოწმების საფასურს;

ვ) განსაზღვრავს ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურების ვადებს ან/და ამ მომსახურების საფასურს;

ზ) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

საქართველოს 2011 წლის 17 ივნისის კანონი №4790 - ვებგვერდი, 28.06.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 25 ნოემბრის კანონი №5348 - ვებგვერდი, 06.12.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 347 – ვებგვერდი, 2 9 .03.2013წ.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 4. ცენტრის სამართლებრივი სტატუსი

1. ცენტრი არის ამ კანონით შექმნილი, სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

2. ცენტრს ხელმძღვანელობს დირექტორი, რომელსაც საქართველოს პრემიერ-მინისტრთან შეთანხმებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი.

3. ცენტრის დირექტორის უფლება-მოვალეობები, ცენტრის სტრუქტურა და სტრუქტურული ერთეულების კომპეტენცია განისაზღვრება ცენტრის დებულებით.

4. ცენტრის სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით ახორციელებს სამინისტრო.

    მუხლი 5. ცენტრის საქმიანობის ძირითადი მიმართულებები 

1. ცენტრი საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში:

ა) ხელს უწყობს განათლების ხარისხის გაუმჯობესებას, რისთვისაც შეიმუშავებს რეკომენდაციებს;

ბ) ახორციელებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციას და მათი საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციას, გარდა საჯარო სამართლის იურიდიული პირისა – ტექნოლოგიური ინსტიტუტისა (შემდგომ – ტექნოლოგიური ინსტიტუტი);

გ) უზრუნველყოფს საქართველოში გაცემული საგანმანათლებლო დოკუმენტების ნამდვილობის დადასტურებას;

დ) ახორციელებს უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარებას;

ე) აწარმოებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების რეესტრს;

ვ) ამოწმებს მკაცრი აღრიცხვის დოკუმენტის − განათლების დამადასტურებელი სახელმწიფო დოკუმენტის – ენობრივ სისწორეს;

ზ) ახორციელებს ცენტრის დებულებით გათვალისწინებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

2. ცენტრი სამინისტროს და მის სისტემაში შემავალი ორგანოების მიერ გაცემული დოკუმენტების, აგრეთვე საგანმანათლებლო დაწესებულებების მიერ თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში გაცემული დოკუმენტების აპოსტილით დამოწმების/ლეგალიზაციის უზრუნველსაყოფად საჭირო ინფორმაციას აწვდის საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედ საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს – სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს. სამინისტროს და მის სისტემაში შემავალი ორგანოების მიერ გაცემული დოკუმენტების, აგრეთვე საგანმანათლებლო დაწესებულებების მიერ თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში გაცემული დოკუმენტების აპოსტილით დამოწმების/ლეგალიზაციის უზრუნველსაყოფად საჭირო ინფორმაციის გამოთხოვისა და მიწოდების წესი მტკიცდება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრისა და საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ერთობლივი ბრძანებით. 

საქართველოს 2016 წლის 27  აპრილის კანონი 5022  - ვებგვერდი, 13.05.2016წ.

     მუხლი 6. ცენტრის ქონება და დაფინანსება

1. ცენტრს საკუთარი მიზნების განსახორციელებლად და ფუნქციების შესასრულებლად აქვს ქონება, რომლის ფორმირების წესი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

2. ცენტრის ქონებას შეადგენს ძირითადი და საბრუნავი საშუალებები, აგრეთვე სხვა მატერიალური ფასეულობები და ფინანსური რესურსები, რომლებიც აისახება ცენტრის დამოუკიდებელ ბალანსზე.

3. ცენტრის დაფინანსების წყაროებია:

ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი სახსრები;

ბ) ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურების საფასური;

გ) მიზნობრივი კრედიტები და გრანტები;

დ) ხელშეკრულების საფუძველზე შესრულებული სამუშაოდან მიღებული შემოსავალი;

ე) საჩუქრისა და შემოწირულების სახით მიღებული შემოსავლები;

ვ) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები.

4. ამ მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული სახსრები და შემოსავლები სრულად ხმარდება ცენტრის მიზნების განხორციელებასა და ფუნქციების შესრულებას.

 

თავი III . ავტორიზაცია

    მუხლი 7. ავტორიზაციის მიზანი და შინაარსი. ავტორიზაციის სტანდარტები

1. ავტორიზაცია არის საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მოპოვების პროცედურა, რომლის მიზანია სახელმწიფოს მიერ აღიარებული განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტის გასაცემად შესაბამისი საქმიანობის განხორციელებისათვის აუცილებელი სტანდარტების დაკმაყოფილების უზრუნველყოფა.

2. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებისა და პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტები ეხება:

ა) საგანმანათლებლო პროგრამებს;

ბ) მატერიალურ რესურსებს;

გ) ადამიანურ რესურსებს.

21. უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტები ეხება:

ა) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების მისიას და სტრატეგიულ განვითარებას;

ბ) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ორგანიზაციულ სტრუქტურას და მართვას;

გ) საგანმანათლებლო პროგრამებს;

დ) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების პერსონალს;

ე) სტუდენტებს და მათი მხარდაჭერის ღონისძიებებს;

ვ) კვლევას, განვითარებას ან/და სხვა შემოქმედებით საქმიანობას;

ზ) მატერიალურ, საინფორმაციო და ფინანსურ რესურსებს.

3. ავტორიზაციის სტანდარტების დაკმაყოფილების პირობები და ავტორიზაციის წესი განისაზღვრება ავტორიზაციის დებულებით.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 8. ავტორიზაციას დაქვემდებარებული დაწესებულებები

1. ავტორიზაციას დაქვემდებარებული დაწესებულებებია (შემდგომში – სტატუსის მაძიებელი):

ა) ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი;

ბ) პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი;

გ) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი.

1 1. ტექნოლოგიური ინსტიტუტი ავტორიზაციას მოიპოვებს „საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – ტექნოლოგიური ინსტიტუტის შექმნის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.

2. სტატუსის მაძიებელმა საავტორიზაციო განაცხადში უნდა მიუთითოს, რომ ავტორიზაციის მოპოვების შემთხვევაში განახორციელებს:

ა) დაწყებითი ზოგადსაგანმანათლებლო საფეხურის საგანმანათლებლო პროგრამას;

ბ) საბაზო ზოგადსაგანმანათლებლო საფეხურის საგანმანათლებლო პროგრამას;

გ) საშუალო ზოგადსაგანმანათლებლო საფეხურის საგანმანათლებლო პროგრამას;

დ) პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამას;

ე) ბაკალავრიატის საგანმანათლებლო პროგრამას;

1) მასწავლებლის მომზადების ინტეგრირებულ საბაკალავრო-სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამას;

ვ) მაგისტრატურის საგანმანათლებლო პროგრამას;

ზ) დოქტორანტურის საგანმანათლებლო პროგრამას;

თ) სხვა საგანმანათლებლო პროგრამას, რომლის განხორციელებისთვისაც საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილია სავალდებულო აკრედიტაცია, ასევე იმ საგანმანათლებლო პროგრამებს, რომელთაც უკავშირდება სახელმწიფოს მიერ აღიარებული განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემა.

3. საგანმანათლებლო დაწესებულება უფლებამოსილია განახორციელოს მხოლოდ საავტორიზაციო განაცხადში მითითებული საგანმანათლებლო პროგრამა/პროგრამები, აგრეთვე ის პროგრამა, რომელიც ავტორიზაციის მოქმედების პერიოდში აისახა თვითშეფასების ანგარიშში.

4. ავტორიზაციას არ ექვემდებარება:

ა) სუბიექტი, რომელიც ახორციელებს ისეთ საგანმანათლებლო საქმიანობას, რომელსაც თან არ ახლავს კვალიფიკაციის დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემა;

ბ) ფიზიკური პირის ინდივიდუალური საგანმანათლებლო საქმიანობა, მათ შორის, პროფესიული მომზადების სფეროში.

5. დაწესებულება, რომელმაც მოიპოვა ზოგადსაგანმანათლებლო, პროფესიული საგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსი სხვა, დამოუკიდებელი იურიდიული პირის შექმნის გარეშე, უფლებამოსილი არ არის, მოიპოვოს სხვა საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსი. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება უფლებამოსილია განახორციელოს პროფესიული განათლების პირველი სამი საფეხურის საგანმანათლებლო პროგრამები, ხოლო უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება – პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამა დამატებითი სტატუსის მოპოვების გარეშე. აღნიშნულთან დაკავშირებით გადაწყვეტილებას იღებს შესაბამისად ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო.

6. ამ მუხლის მე-3 და მე-5 პუნქტების მოთხოვნათა შეუსრულებლობა შეიძლება გახდეს ავტორიზაციის გაუქმების საფუძველი.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 347 – ვებგვერდი, 2 9 .03.2013წ.

საქართველოს 2015 წლის 25  ნოემბრის კანონი  №4559  - ვებგვერდი, 08.12.2015წ.
საქართველოს 2015 წლის 27 ნოემბრის კანონი №4585 - ვებგვერდი, 10.12.2015 წ.

    მუხლი 9. სტატუსის მაძიებლის თვითშეფასება

ავტორიზაციის პროცესის პირველი საფეხურია ცენტრის მიერ სტატუსის მაძიებლისთვის წინასწარ მიწოდებული ფორმის მიხედვით სტატუსის მაძიებლის მიერ ჩატარებული თვითშეფასება.

    მუხლი 10. ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი

ზოგადსაგანმანათლებლო, პროფესიული და უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებებისათვის ავტორიზაციის ჩატარების უზრუნველსაყოფად ცენტრი ქმნის შესაბამისად ზოგადსაგანმანათლებლო, პროფესიული და უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფებს, რომელთა შექმნისა და საქმიანობის წესი განისაზღვრება ავტორიზაციის დებულებით. სტატუსის მაძიებელი უფლებამოსილია ავტორიზაციის დებულებით დადგენილი წესით ისარგებლოს ექსპერტთა აცილების უფლებით.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 347 – ვებგვერდი, 2 9 .03.2013წ.

    მუხლი 11. გადაწყვეტილება ავტორიზაციის თაობაზე

1. ზოგადსაგანმანათლებლო, პროფესიული და უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის თაობაზე გადაწყვეტილებებს იღებენ შესაბამისად ზოგადსაგანმანათლებლო, პროფესიული და უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭოები (შემდგომ – ავტორიზაციის საბჭოები), რომელთა წევრებსაც სამინისტროს წარდგინებით ნიშნავს და ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი. ავტორიზაციის საბჭოების წევრები არ შეიძლება იყვნენ საჯარო მოხელეები. ავტორიზაციის საბჭოების უფლებამოსილებანი და საქმიანობის წესი განისაზღვრება ავტორიზაციის დებულებით, რომლითაც გარანტირებულია მათი ფუნქციური დამოუკიდებლობა საგანმანათლებლო დაწესებულებებისა და სახელმწიფო ორგანოებისაგან.

2. ავტორიზაციის საბჭოები საავტორიზაციო დოკუმენტაციისა და შესაბამისი ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის დასკვნის საფუძველზე იღებენ ერთ-ერთ შემდეგ გადაწყვეტილებას:

ა) ავტორიზაციის შესახებ;

ბ) ავტორიზაციაზე უარის თქმის შესახებ;

გ) ავტორიზაციის გაუქმების შესახებ.

3. ავტორიზაციის საბჭოები ვალდებული არიან დაასაბუთონ მათ მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები.

4. ავტორიზაციის შესახებ ან ავტორიზაციაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება დაწესებულების სტატუსის მაძიებლად ცნობიდან 180 კალენდარული დღის განმავლობაში.

5. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული გადაწყვეტილება მიღებიდან 10 სამუშაო დღის ვადაში ქვეყნდება ცენტრის ვებგვერდზე.

6. საავტორიზაციო განაცხადის ცენტრისათვის წარდგენის ვადები უნდა იძლეოდეს საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის უწყვეტობის შესაძლებლობას. ცენტრი ვალდებულია საგანმანათლებლო დაწესებულებას ავტორიზაციის ვადის გასვლამდე 9 თვით ადრე აცნობოს ავტორიზაციის ვადის გასვლის შესახებ.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 347 – ვებგვერდი, 2 9 .03.2013წ.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 12. გადაწყვეტილება ავტორიზაციის შესახებ

1. ავტორიზაციის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება იმ შემთხვევაში, თუ საგანმანათლებლო დაწესებულება აკმაყოფილებს ავტორიზაციის ყველა სტანდარტს.

2. ავტორიზაციის ვადა 6 წელია.

3. ავტორიზაციის საბჭოები ავტორიზაციის შესახებ გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში შესაბამის საგანმანათლებლო დაწესებულებას ავტორიზაციის დებულებით დადგენილი წესით განუსაზღვრავენ მოსწავლეთა, პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განმახორციელებელი დაწესებულების სტუდენტთა და უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტუდენტთა ადგილების ზღვრულ რაოდენობებს ავტორიზაციის ვადის განმავლობაში.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 347 – ვებგვერდი, 2 9 .03.2013წ.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 13. ავტორიზაციის სამართლებრივი შედეგი

ავტორიზაციის შედეგად საგანმანათლებლო დაწესებულებას უფლება აქვს, მიიღოს მოსწავლეები, პროფესიული სტუდენტები და სტუდენტები საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით და გასცეს კვალიფიკაციის დამადასტურებელი დოკუმენტი.

    მუხლი 14. გადაწყვეტილება ავტორიზაციაზე უარის თქმის შესახებ

ავტორიზაციაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება იმ შემთხვევაში, თუ საგანმანათლებლო დაწესებულება არ აკმაყოფილებს ავტორიზაციის ერთ-ერთ სტანდარტს.

    მუხლი 15. ავტორიზაციის პირობების შემოწმება და ავტორიზაციის გაუქმება

1. ცენტრი აკონტროლებს საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ ავტორიზაციის პირობების შესრულებას. დარღვევის გამოვლენის შემთხვევაში ავტორიზაციის საბჭოები უფლებამოსილი არიან, შესაბამის საგანმანათლებლო დაწესებულებას ხარვეზის გამოსასწორებლად განუსაზღვრონ არაუმეტეს 60 დღის ვადა, გარდა იმ შემთხვევისა, თუ აშკარაა, რომ ამას შედეგი არ მოჰყვება.

2. ავტორიზაციის პირობები მოწმდება ყოველწლიურად ცენტრში თვითშეფასების ანგარიშის წარდგენით, ასევე ცენტრის ინიციატივით.

3. ავტორიზაციის საბჭოები უფლებამოსილი არიან შესაბამისი საგანმანათლებლო დაწესებულების შემოწმების შედეგების საფუძველზე, ცენტრის წარდგინებით მიიღონ გადაწყვეტილება ავტორიზაციის გაუქმების შესახებ, თუ საგანმანათლებლო დაწესებულება არღვევს ავტორიზაციის სტანდარტს ან საგანმანათლებლო სფეროში საქართველოს კანონმდებლობის ნორმებს საგანმანათლებლო დაწესებულების მოსწავლის, პროფესიული სტუდენტის ან სტუდენტის სტატუსის წარმოშობასთან, შეჩერებასთან ან შეწყვეტასთან დაკავშირებით.

4. ავტორიზაციის გაუქმების შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ ავტორიზაციის პირობების შესრულების შემოწმების შესახებ ცენტრის დირექტორის ბრძანების გამოცემიდან 90 კალენდარული დღის განმავლობაში.

საქართველოს 2011 წლის 25 ნოემბრის კანონი №5348 - ვებგვერდი, 06.12.2011წ.

საქართველოს 2013 წლის 20 მარტის კანონი № 347 – ვებგვერდი, 2 9 .03.2013წ.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 16. ავტორიზაციაზე უარის თქმის ან ავტორიზაციის გაუქმების სამართლებრივი შედეგები

 1. ავტორიზაციაზე უარის თქმის ან ავტორიზაციის გაუქმების შემთხვევაში:

ა) დაწესებულება ვერ მოიპოვებს ან კარგავს საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსს;

ბ) მოსწავლეებს უფლება აქვთ, გადავიდნენ სხვა შესაბამის დაწესებულებაში;

გ) სტუდენტებს 5 წლის განმავლობაში უჩერდებათ სტუდენტის სტატუსი და უფლებამოსილი არიან, ისარგებლონ მობილობის უფლებით.

2. ავტორიზაციაზე უარის თქმის ან ავტორიზაციის გაუქმების შესახებ გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში იურიდიული პირი უფლებამოსილია ცენტრს საავტორიზაციო განაცხადი წარუდგინოს ავტორიზაციაზე უარის თქმის ან ავტორიზაციის გაუქმების შესახებ გადაწყვეტილების მიღებიდან 1 წლის შემდეგ.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.
 

თავი IV. აკრედიტაცია

    მუხლი 17. აკრედიტაციის მიზანი და შინაარსი

1. აკრედიტაციის მიზანია აკრედიტაციის სტანდარტებთან საგანმანათლებლო დაწესებულების საგანმანათლებლო პროგრამების შესაბამისობის განსაზღვრის გზით, განათლების ხარისხის ასამაღლებლად საგანმანათლებლო დაწესებულების სისტემატური თვითშეფასების დამკვიდრება და ხარისხის უზრუნველყოფის მექანიზმების განვითარების ხელშეწყობა.

2. სახელმწიფო სასწავლო გრანტი და სახელმწიფო სასწავლო სამაგისტრო გრანტი გაიცემა მხოლოდ უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების (გარდა მართლმადიდებლური საღვთისმეტყველო უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებისა) იმ საგანმანათლებლო პროგრამის დასაფინანსებლად, რომელმაც გაიარა აკრედიტაცია ან რომლის აკრედიტაცია განახორციელა ცენტრის მიერ აღიარებულმა შესაბამისი კომპეტენციის მქონე უცხოურმა ორგანიზაციამ.

3. რეგულირებადი, მასწავლებლის მომზადებისა და ქართულ ენაში მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამების, ასევე დოქტორანტურის, გარდა მართლმადიდებლური საღვთისმეტყველო საგანმანათლებლო დაწესებულების დოქტორანტურისა, საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელება შესაძლებელია მხოლოდ აკრედიტაციის გავლის შემთხვევაში.

4. ტექნოლოგიური ინსტიტუტის საგანმანათლებლო პროგრამები აკრედიტაციას გადის „საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – ტექნოლოგიური ინსტიტუტის შექმნის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.

5. იმ ერთობლივი უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელება, რომლისთვისაც, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, სავალდებულოა აკრედიტაციის გავლა, დასაშვებია მხოლოდ აკრედიტაციის გავლის შემთხვევაში. ერთობლივი უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამის აკრედიტაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, გარდა ამ მუხლის მე-6 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა.

6. უცხო ქვეყნის კანონმდებლობის შესაბამისად აღიარებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებასთან ერთად განხორციელებული ერთობლივი უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამის აკრედიტაცია შესაძლებელია განახორციელოს ცენტრის მიერ აღიარებულმა შესაბამისი კომპეტენციის მქონე უცხოურმა ორგანიზაციამ.

საქართველოს 2012 წლის 28 დეკემბრის კანონი №188 - ვებგვერდი, 29.12.2012წ.  

საქართველოს 2015 წლის 25  ნოემბრის კანონი  №4559  - ვებგვერდი, 08.12.2015წ.
საქართველოს 2015 წლის 27 ნოემბრის კანონი №4585 - ვებგვერდი, 10.12.2015წ.

    მუხლი 18. აკრედიტაციის სტანდარტები

აკრედიტაციის სტანდარტებია:

ა) საგანმანათლებლო პროგრამის მიზანი, სწავლის შედეგები და მათთან პროგრამის შესაბამისობა;

ბ) სწავლების მეთოდოლოგია და ორგანიზება, პროგრამის ათვისების შეფასების ადეკვატურობა;

გ) მოსწავლეების/სტუდენტების მიღწევები, მათთან ინდივიდუალური მუშაობა;

დ) სწავლების რესურსებით უზრუნველყოფა;

ე) სწავლების ხარისხის განვითარების შესაძლებლობები.

    მუხლი 19. აკრედიტაციის ჩატარება

1. აკრედიტაციის ჩატარებას უზრუნველყოფს ცენტრი.

2. აკრედიტაციის თაობაზე გადაწყვეტილების მისაღებად იქმნება საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციის საბჭო (შემდგომ – აკრედიტაციის საბჭო), რომლის წევრებსაც სამინისტროს წარდგინებით ნიშნავს და ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი. აკრედიტაციის საბჭოს წევრი არ შეიძლება იყოს საჯარო მოხელე. აკრედიტაციის საბჭოს უფლებამოსილება და საქმიანობის წესი განისაზღვრება აკრედიტაციის დებულებით, რომლითაც გარანტირებულია მისი ფუნქციური დამოუკიდებლობა საგანმანათლებლო დაწესებულებებისა და სახელმწიფო ორგანოებისაგან.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 20. აკრედიტაციის მაძიებლის თვითშეფასება

აკრედიტაციის პროცესის პირველი საფეხურია ცენტრის მიერ აკრედიტაციის მაძიებლისთვის წინასწარ მიწოდებული ფორმის მიხედვით აკრედიტაციის მაძიებლის მიერ ჩატარებული თვითშეფასება.

    მუხლი 21. აკრედიტაციის ექსპერტთა ჯგუფი

აკრედიტაციის ჩატარების უზრუნველსაყოფად ცენტრი ქმნის აკრედიტაციის ექსპერტთა ჯგუფს, რომლის შექმნისა და საქმიანობის წესი განისაზღვრება აკრედიტაციის დებულებით.

    მუხლი 22. გადაწყვეტილება აკრედიტაციის თაობაზე

1. საგანმანათლებლო დაწესებულებების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციის თაობაზე გადაწყვეტილებას იღებს აკრედიტაციის საბჭო აკრედიტაციის დებულების შესაბამისად, მათ შორის, აკრედიტაციის ექსპერტთა ჯგუფის დასკვნის საფუძველზე, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. აკრედიტაციის თაობაზე გადაწყვეტილება შეიძლება იყოს ოთხი სახის:

ა) აკრედიტაციის შესახებ;

ბ) პირობითი აკრედიტაციის შესახებ;

გ) აკრედიტაციაზე უარის თქმის შესახებ;

დ) აკრედიტაციის გაუქმების შესახებ.

3. აკრედიტაციის ვადა 7 წელია. პირობითი აკრედიტაციის ვადაა არაუმეტეს 2 წლისა. ავტორიზაციის ვადის გასვლის ან ავტორიზაციის გაუქმების შემთხვევაში აკრედიტაცია უქმდება.

31. საგანმანათლებლო პროგრამის პირველი და ყოველი მომდევნო აკრედიტაციის შემთხვევაში აკრედიტაციის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება, თუ საგანმანათლებლო პროგრამა სრულად აკმაყოფილებს აკრედიტაციის ყველა სტანდარტს.

32. საგანმანათლებლო პროგრამის ყოველი მომდევნო აკრედიტაციის შემთხვევაში პირობითი აკრედიტაციის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება აკრედიტაციის დებულებით დადგენილ შემთხვევაში და დადგენილი წესით, თუ საგანმანათლებლო პროგრამა სრულად ვერ აკმაყოფილებს აკრედიტაციის სტანდარტებს.

33. პირობითი აკრედიტაციის შესახებ გადაწყვეტილება არ შეიძლება მიღებულ იქნეს ზედიზედ ორჯერ.

34. აკრედიტაციის თაობაზე გადაწყვეტილება მიიღება აკრედიტაციის საფასურის გადახდიდან 180 კალენდარული დღის განმავლობაში.

4. სააკრედიტაციო განაცხადის წარდგენის ვადები უნდა იძლეოდეს საგანმანათლებლო პროგრამის აკრედიტაციის უწყვეტობის შესაძლებლობას.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 23. აკრედიტაციის პირობების შემოწმება და აკრედიტაციის გაუქმება

1. ცენტრი აკონტროლებს საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ აკრედიტაციის პირობების შესრულებას. დარღვევის გამოვლენის შემთხვევაში აკრედიტაციის საბჭო უფლებამოსილია შესაბამის საგანმანათლებლო დაწესებულებას ხარვეზის გამოსასწორებლად განუსაზღვროს არაუმეტეს 60 დღის ვადა, გარდა იმ შემთხვევისა, თუ აშკარაა, რომ ამას შედეგი არ მოჰყვება.

2. აკრედიტაციის პირობები მოწმდება ყოველწლიურად ცენტრში თვითშეფასების ანგარიშის წარდგენით, ასევე ცენტრის ინიციატივით.

3. აკრედიტაციის საბჭო უფლებამოსილია საგანმანათლებლო დაწესებულების შემოწმების შედეგების საფუძველზე, ცენტრის წარდგინებით მიიღოს გადაწყვეტილება აკრედიტაციის გაუქმების შესახებ, თუ დაწესებულება არღვევს აკრედიტაციის პირობებს.

4. აკრედიტაციის გაუქმების შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ აკრედიტაციის პირობების შესრულების შემოწმების შესახებ ცენტრის დირექტორის ბრძანების გამოცემიდან 90 კალენდარული დღის განმავლობაში.

საქართველოს 2011 წლის 25 ნოემბრის კანონი №5348 - ვებგვერდი, 06.12.2011წ.  

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 24. აკრედიტაციაზე უარის თქმის ან აკრედიტაციის გაუქმების სამართლებრივი შედეგები

აკრედიტაციაზე უარის თქმის ან აკრედიტაციის გაუქმების შემთხვევაში:

ა) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება კარგავს შესაბამის საგანმანათლებლო პროგრამაზე სახელმწიფო სასწავლო გრანტისა და სახელმწიფო სასწავლო სამაგისტრო გრანტის მიღების უფლებას;

ბ) ის სტუდენტი, რომელიც სწავლობდა სახელმწიფო დაფინანსებით, უფლებამოსილია გადავიდეს სხვა აკრედიტებულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე და მისთვის გამოყოფილი სახელმწიფო დაფინანსების დარჩენილი ოდენობა გადაიტანოს ამ საგანმანათლებლო პროგრამაზე;

გ) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება წყვეტს რეგულირებადი, მასწავლებლის მომზადებისა და ქართულ ენაში მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამების, ასევე დოქტორანტურის საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელებას. ამ შემთხვევაში სტუდენტებს 5 წლის განმავლობაში უჩერდებათ სტუდენტის სტატუსი და უფლებამოსილი არიან ისარგებლონ მობილობის უფლებით.

თავი IV1. დავის განმხილველი ორგანო

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.  

    მუხლი 241. სააპელაციო საბჭო

1. ამ კანონის მე-11 მუხლის მე-2 პუნქტითა და 22-ე მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული გადაწყვეტილებები შეიძლება გასაჩივრდეს სააპელაციო საბჭოში ან/და სასამართლოში.

2. სააპელაციო საბჭოს წევრებს სამინისტროს წარდგინებით ნიშნავს და ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი. სააპელაციო საბჭოს წევრი არ შეიძლება იყოს საჯარო მოხელე, ავტორიზაციის საბჭოს წევრი ან აკრედიტაციის საბჭოს წევრი. სააპელაციო საბჭოს უფლებამოსილება და საქმიანობის წესი განისაზღვრება ავტორიზაციის დებულებითა და აკრედიტაციის დებულებით, რომლებითაც გარანტირებულია მისი ფუნქციური დამოუკიდებლობა საგანმანათლებლო დაწესებულებებისა და სახელმწიფო ორგანოებისაგან. მინისტრი უფლებამოსილია დაადგინოს საჩივრის სააპელაციო საბჭოსთვის წარდგენისა და განხილვის საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსით გათვალისწინებულისაგან განსხვავებული ვადები.

3. სააპელაციო საბჭოს გადაწყვეტილება შეიძლება იყოს ორი სახის:

ა) ავტორიზაციის საბჭოს/აკრედიტაციის საბჭოს გადაწყვეტილების გაზიარების შესახებ;

ბ) ავტორიზაციის საბჭოსათვის/აკრედიტაციის საბჭოსათვის საკითხის ხელახლა განსახილველად დაბრუნების შესახებ.

4. ავტორიზაციის საბჭოს/აკრედიტაციის საბჭოს გადაწყვეტილების სააპელაციო საბჭოში ან/და სასამართლოში გასაჩივრება არ იწვევს ამ გადაწყვეტილების მოქმედების შეჩერებას.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.
 

თავი V. ცენტრის უფლებამოსილება საგანმანათლებლო დოკუმენტების ნამდვილობის დადასტურებისა და მიღებული განათლების აღიარების მიმართულებით

       მუხლი 25. საქართველოში გაცემული საგანმანათლებლო დოკუმენტების ნამდვილობის დადასტურება 

საქართველოში გაცემული საგანმანათლებლო დოკუმენტების ნამდვილობის დადასტურებისას ცენტრი ადგენს პირის მიერ საგანმანათლებლო პროგრამის სრულად ან ნაწილობრივ გავლის, აგრეთვე მისთვის კვალიფიკაციის მინიჭების შესახებ სათანადო დოკუმენტის გაცემის ფაქტს და საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნებთან მათ შესაბამისობას. 

საქართველოს 2016 წლის 27  აპრილის კანონი  5022  - ვებგვერდი, 13.05.2016წ.

მუხლი 251 . საქართველოში მიღებული განათლების აღიარება

1. ცენტრი ახდენს ოკუპირებულ ტერიტორიაზე მიღებული უმაღლესი განათლების, ლიცენზირებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში ჩარიცხული პირების მიერ მიღებული უმაღლესი განათლების, ლიკვიდირებულ ან საგანმანათლებლოსაქმიანობაშეწყვეტილ დაწესებულებაში განათლებამიღებული იმ პირების, რომლებიც ვერ ახერხებენ თავიანთი განათლების ან კვალიფიკაციის დადასტურებას, აგრეთვე საერთაშორისო დაცვის მქონე პირებისა და საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებული პირების – დევნილების მიერ მიღებული განათლების აღიარებას. 

2. ცენტრი უფლებამოსილია გასცეს ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული განათლების აღიარების დამადასტურებელი დოკუმენტი − პროფესიული დიპლომი/დიპლომი. 

3. სამინისტრო უფლებამოსილია დააწესოს ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული დოკუმენტის გაცემის საფასური.

საქართველოს 2011 წლის 25 ნოემბრის კანონი №5348 - ვებგვერდი, 06.12.2011წ.

საქართველოს 2011 წლის 27 დეკემბრის კანონი №5639 - ვებგვერდი, 09.01.2012წ.

საქართველოს 2016 წლის 1  დეკემბრის კანონი  №52  - ვებგვერდი, 15.12.2016წ.

    მუხლი 26. უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარება

უცხოეთში მიღებული განათლების ან კვალიფიკაციის აღიარების მიზნით ცენტრი ადგენს:

ა) გაცემულია თუ არა საგანმანათლებლო დოკუმენტი იმ პირის სახელზე, რომელიც მითითებულია ამ დოკუმენტში, და არის თუ არა დოკუმენტის გამცემი საგანმანათლებლო დაწესებულება აღიარებული იმ ქვეყნის კანონმდებლობით, სადაც ეს დაწესებულება ახორციელებს საგანმანათლებლო საქმიანობას (ნამდვილობის დადასტურება);

ბ) უცხოეთში მიღებული კვალიფიკაციის შესაბამისობას საქართველოში არსებულ კვალიფიკაციებთან (შესაბამისობის დადგენა).

 

თავი VI. ცენტრის უფლებამოსილება საგანმანათლებლო დაწესებულებების რეესტრის წარმოების მიმართულებით

    მუხლი 27. საგანმანათლებლო დაწესებულებების რეესტრის წარმოება

1. საგანმანათლებლო დაწესებულებების რეესტრში (შემდგომში – რეესტრი) აისახება ინფორმაცია დაწესებულებების საგანმანათლებლო პროგრამების, მათ შორის, პროგრამის განმახორციელებელი პერსონალისა და პროგრამაზე ჩარიცხული პირების შესახებ.

2. რეესტრის წარმოების პირობებს, რეესტრში ინფორმაციის შეტანისათვის პასუხისმგებელ სუბიექტებს, რეესტრში ინფორმაციის შეტანის, რეგისტრირებულ ინფორმაციაში ცვლილების განხორციელებისა და რეესტრიდან ინფორმაციის ამოღების წესებს განსაზღვრავს სამინისტრო.

3. რეესტრის წარმოების პროგრამული უზრუნველყოფისთვის ცენტრი ქმნის მონაცემთა ინტერაქტიულ ბაზას, რომლის ფორმაც მტკიცდება ცენტრის დირექტორის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.

    მუხლი 28. საგანმანათლებლო დაწესებულების ვალდებულებები. რეესტრის მონაცემების სისწორის პრეზუმფცია

1. საგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია დადგენილ ვადებში შეიტანოს შესაბამისი ინფორმაცია რეესტრში.

2. საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ რეესტრში ინფორმაციის დროულად შეუტანლობა შეიძლება გახდეს ცენტრის მხრიდან რეესტრის მონაცემებზე დაყრდნობით განსახორციელებელი შესაბამისი მოქმედების შეჩერების ან მოქმედების განხორციელებაზე უარის თქმის საფუძველი.

3. საგანმანათლებლო დაწესებულების სამართლებრივ აქტებში ასახულ ინფორმაციასა და რეესტრში რეგისტრირებულ შესაბამის ინფორმაციას შორის განსხვავების არსებობის შემთხვევაში მხედველობაში მიიღება რეესტრის მონაცემები.

4. საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ შემთხვევებში ცენტრი უფლებამოსილია დაადგინოს რეესტრში შეტანილი ინფორმაციის დადასტურების ფორმები.

    მუხლი 29. პასუხისმგებლობა რეესტრში შეტანილი ინფორმაციის სისწორესა და სისრულეზე

1. რეესტრში შეტანილი ინფორმაციის სისწორესა და სისრულეზე პასუხისმგებელია საგანმანათლებლო დაწესებულება.

2. ცენტრი უფლებამოსილია გადაამოწმოს საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ რეესტრში შეტანილი ინფორმაცია და დარღვევის გამოვლენის შემთხვევაში მიმართოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ ზომებს.

 

თავი VII. ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურების საფასურისა და ვადების განსაზღვრის ზოგადი პრინციპები

    მუხლი 30. ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურების საფასური

1. საფასური არის ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურებისათვის სამინისტროს აქტით დადგენილი სავალდებულო გადასახდელი, დამატებული ღირებულების გადასახადის ჩათვლით.

2. საფასური გადაიხდება წინასწარ, შესაბამისი მომსახურების გაწევამდე, უნაღდო ანგარიშსწორებით.

3. საფასური ჩაირიცხება ცენტრის ანგარიშსწორების ანგარიშზე.

საქართველოს 2011 წლის 25 ნოემბრის კანონი №5348 - ვებგვერდი, 06.12.2011წ.

    მუხლი 31. ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურების საფასურის გადახდა, მომსახურებისათვის დაწესებული ვადის ათვლა და გადახდილი საფასურის დაბრუნება

1. ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურების ვადები და საფასურის განაკვეთები განისაზღვრება სამინისტროს აქტით.

2. დაინტერესებული პირი ვალდებულია გადაიხადოს სამინისტროს აქტით დადგენილი საფასური.

3. სამინისტროს აქტით მომსახურებისათვის დაწესებული ვადის ათვლა იწყება განცხადების რეგისტრაციის მომდევნო დღიდან და მთავრდება ვადის ბოლო დღის გასვლისთანავე. თუ ვადის ბოლო დღე ემთხვევა უქმე ან დასვენების დღეს, ვადის დამთავრების დღედ ჩაითვლება მისი მომდევნო სამუშაო დღე.

4. ამ მუხლის მე-3 პუნქტით დადგენილი წესი არ ვრცელდება სამინისტროს აქტით განსაზღვრული დაჩქარებული მომსახურების გაწევაზე.

5. ცენტრის მიერ გაწეული მომსახურებისათვის გადახდილი საფასურის დაბრუნების წესი განისაზღვრება სამინისტროს აქტით.

 

თავი VIII. გარდამავალი დებულებები

    მუხლი 32. კანონის ამოქმედებასთან დაკავშირებული ღონისძიებები

1. საქართველოს მთავრობამ 2010 წლის 15 სექტემბრამდე უზრუნველყოს „საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს დებულების დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის 2004 წლის 21 მაისის №37 დადგენილების ამ კანონთან შესაბამისობა.

2. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ 2010 წლის 15 სექტემბრამდე უზრუნველყოს ამ კანონის მე-3 მუხლის მე-3 პუნქტის „ა“ და „ბ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული სამართლებრივი აქტების დამტკიცება, ხოლო 2011 წლის 1 მარტამდე – ამ კანონის მე-3 მუხლის მე-3 პუნქტის „გ“–„ე“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული სამართლებრივი აქტების დამტკიცება.

3. საქართველოს პრეზიდენტმა, საქართველოს მთავრობამ, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ და საგანმანათლებლო დაწესებულებებმა 2011 წლის 1 მარტამდე უზრუნველყონ შესაბამისი სამართლებრივი აქტების ამ კანონთან შესაბამისობა.

4. რეორგანიზებულ იქნეს საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – განათლების აკრედიტაციის ეროვნული ცენტრი საჯარო სამართლის იურიდიულ პირად – განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრად. საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი არის საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – განათლების აკრედიტაციის ეროვნული ცენტრის უფლებამონაცვლე.

5. განისაზღვროს საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს უფლებამონაცვლედ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სამართლებრივი უზრუნველყოფის დეპარტამენტის ლიცენზირების, ლეგალიზაციისა და აპოსტილის სამმართველოს მიერ განხორციელებული და მიმდინარე საქმიანობის ნაწილში.

6. დაევალოს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – განათლების აკრედიტაციის ეროვნული ცენტრის საჯარო სამართლის იურიდიულ პირად – განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრად რეორგანიზაციასთან დაკავშირებული ღონისძიებების განხორციელება. ამ ღონისძიებების დასრულებამდე საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის ფუნქციებს ასრულებს საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – განათლების აკრედიტაციის ეროვნული ცენტრი, ხოლო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სამართლებრივი უზრუნველყოფის დეპარტამენტის ლიცენზირების, ლეგალიზაციისა და აპოსტილის სამმართველოს ფუნქციებს – საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო.

მუხლი 321. მართლმადიდებლური საღვთისმეტყველო უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაცია

   საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესიის მიერ ამ კანონის საფუძველზე დაფუძნებული მართლმადიდებლური საღვთისმეტყველო უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებები 2015 წლის 1 იანვრამდე ითვლება ამ კანონის შესაბამისად ავტორიზებულად. 2015 წლის 1 იანვრიდან აღნიშნული მართლმადიდებლური საღვთისმეტყველო უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებები  ექვემდებარება ავტორიზაციას საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

საქართველოს 2012 წლის 28 დეკემბრის კანონი №188 - ვებგვერდი, 29.12.2012წ.  

    მუხლი 322. უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია

აკრედიტებული უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამები, რომლებმაც აკრედიტაცია 2011-2012 წლებში გაიარა, ჩაითვალოს აკრედიტებულად შესაბამისი უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ხელახალი ავტორიზაციიდან 1 წლის ვადით.

საქართველოს 2016 წლის 19  თებერვლის   კანონი  №4784  - ვებგვერდი, 07.03.2016წ.

    მუხლი 323. 2010 წლის 1 სექტემბრის შემდეგ მიღებული განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტების აპოსტილით დამოწმება/ლეგალიზაცია 

დაუშვებელია განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტების აპოსტილით დამოწმება/ლეგალიზაცია, თუ განათლება მიღებულია ლიცენზირებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში 2010 წლის 1 სექტემბრის შემდეგ.

საქართველოს 2016 წლის 27  აპრილის კანონი  5022  - ვებგვერდი, 13.05.2016წ.
 

თავი IX. დასკვნითი დებულება

    მუხლი 33. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს 2010 წლის 1 სექტემბრიდან.

საქართველოს პრეზიდენტი                          მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2010 წლის 21 ივლისი.

№3531–რს

LAW OF GEORGIA

ON EDUCATION QUALITY IMPROVEMENT

 

Chapter I - General Provisions

 

Article 1 - Purpose of the Law

The purpose of this Law is to define the legal basis for the mechanisms, which facilitate education quality improvement.

 

Article 2 - Mechanisms facilitating education quality improvement

1. Education quality improvement shall be facilitated by means of internal and external mechanisms.

2. External mechanisms of the facilitation of education quality improvement shall be authorisation and accreditation.

3. Internal mechanisms of the facilitation of education quality improvement shall be applied by educational institutions, as provided for by the legislation of Georgia.

 

Chapter II - Body authorised to apply external mechanisms for the facilitation of education quality improvement

 

Article 3 - National Centre for Educational Quality Enhancement

1. A legal entity under public law (LEPL) – the National Centre for Educational Quality Enhancement ('the Centre') within the Ministry of Education and Science of Georgia ('the Ministry') shall be established for the facilitation of educational quality enhancement.

2. The Centre shall be independent in its activities. The Centre shall perform activities on the principles of publicity and transparency, under the Constitution of Georgia, international agreements and treaties of Georgia, this Law, other legislative acts, the statute of the Centre approved by the Ministry, and other legal acts.

3. Regarding the activities of the Centre, under the procedure established by the legislation of Georgia, the Ministry shall:

a) approve the statute of the Centre;

b) approve the regulations ('the authorisation regulations') and fees for the authorisation of educational institutions;

c) approve the regulations ('the accreditation regulations') and fees for the accreditation of the educational programmes of educational institutions;

d) approve the procedure and fees for the verification of the authenticity of educational documents issued in Georgia and of the recognition of education acquired abroad; be authorised to set terms that are different from those determined by the General Administrative Code of Georgia for administrative procedures related to the verification of the authenticity of educational documents issued in Georgia and of the recognition of education acquired abroad;

e) approve the procedure for keeping the register of educational institutions;

e1) approve the fee for the verification of linguistic accuracy of of a strict accounting document – a state document certifying education;

f) determine timeframes and/or fees for services rendered by the Centre;

g) exercise other rights determined by the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 4790 of 17 June 2011 - website, 28.6.2011

Law of Georgia No 5348 of 25 November 2011 - website, 6.12.2011

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 - website, 29.3.2013

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 4 - Legal status of the Centre

1. The Centre shall be a legal entity under public law within the Ministry, established by this Law.

2. The head of the Centre shall be a director appointed and dismissed by the Minister of Education and Science of Georgia in coordination with the Prime Minister of Georgia.

3. Rights and obligations of the director of the Centre, structure of the Centre and the scope of authority of its structural units shall be determined by the statute of the Centre.

4. Public control of the Centre shall be performed by the Ministry, as provided for by the legislation of Georgia.

 

Article 5 - Basic areas of activities of the Centre

1. The Centre, within the scope of its authority, shall:

a) facilitate educational quality improvement and develop recommendations for this purpose;

b) perform authorisation of education institutions and accreditation of their educational programmes, except for the Legal Entity under Public Law – the Technology Institute (‘the Technology Institute’).

c) ensure verification of the authenticity of educational documents issued in Georgia;

d) provide recognition of education acquired abroad;

e) keep a register of educational institutions;

f) provide verification of linguistic accuracy of a strict accounting document – a state document certifying education;

g) exercise other rights determined by the statute of the Centre.

2. The Centre shall forward information necessary for ensuring apostille certification/legalisation of documents issued by the Ministry and the bodies within its system, as well as of documents issued by the educational institutions within their authority to the Legal Entity under Public Law (LEPL) operating under the Ministry of Justice of Georgia – the Public Service Development Agency. Rules for requesting and forwarding information necessary for ensuring apostille certification/legalisation of documents issued by the Ministry and the bodies within its system, as well as of documents issued by the educational institutions within their authority shall be approved by a joint order of the Minister of Education and Science of Georgia and the Minister of Justice of Georgia.

Law of Georgia No 5348 of 25 November 2011 - website, 6.12.2011

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 – website, 29.3.2013

Law of Georgia No 4559 of 25 November 2015 - website, 8.12.2015

Law of Georgia No 5022 of 27 April 2016 – website, 13.5.2016

 

Article 6 - Property and financing of the Centre

1. The Centre shall have property for achieving its goals and performing its functions, which shall be formed as provided for by the legislation of Georgia.

2. The property of the Centre shall be comprised of fixed assets and current assets, as well as other material valuables and financial resources, which shall be reflected in the independent balance sheet of the Centre.

3. Sources of financing of the Centre shall be:

a) targeted resources allocated from the State Budget of Georgia;

b) fees for services provided by the Centre;

c) purpose loans and grants;

d) income from the work performed on the basis of a contract;

e) income in the form of gifts and donations;

f) other income allowed by the legislation of Georgia.

4. Funds and income determined by paragraph 3 of this article shall be completely used for achieving the goals and performing the functions of the Centre.

 

Chapter III - Authorisation

 

Article 7 - Purpose and content of authorisation. Authorisation standards

1. Authorisation is the procedure of acquiring educational institution status in order to meet standards necessary for implementing appropriate activities for issuing a document certifying education recognised by the state.

2. Authorisation standards for general education institutions and vocational education institution shall be as follows:

a) educational programmes;

b) material resources;

c) human resources.

21. Authorisation standards of higher education institution shall apply to:

a) the mission of a higher educational institution and its strategic development;

b) organizational structure and management of higher educational institutions;

c) educational programmes;

d) personnel of a higher educational institution;

e) students and activities for their facilitation;

f) research, development and/or other creative activity;

g) material, informational and financial resources.

3. Conditions for meeting authorisation standards and the rule of authorisation shall be determined by authorisation regulations.

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 8 - Institutions subject to authorisation

1. The following institutions (’applicants’) shall be subject to authorisation:

a) applicants for the status of a general education institution;

b) applicants for the status of a vocational education institution;

c) applicants for the status of a higher education institution.

11. The Technology Institute shall obtain authorisation according to the Law of Georgia on Establishment of the Legal Entity under Public Law – the Technology Institute.

2. An applicant shall state in the authorisation application that in the case of acquiring authorisation, it shall implement:

a) a primary general educational programme;

b) a basic general educational programme;

c) a secondary general educational programme;

d) a vocational educational programme;

e) an educational programme for Bachelor's studies;

e1) an integrated teacher bachelor's and master’s education training programme;

f) an educational programme for Master's studies;

g) an educational programme for Doctoral studies;

h) another educational programme, which require mandatory accreditation under the legislation of Georgia, and educational programmes, which are related to the issuance of documents certifying education recognised by the state.

3. An educational institution shall be authorised to implement only the educational programme/programmes indicated in the authorisation application, and the programmes indicated in a self-evaluation report during the term of authorisation.

4. The following shall not be subject to authorisation:

a) an entity performing educational activities, which do not imply issuance of a document certifying qualification;

b) individual educational activities of a natural person, including those in the field of vocational training.

5. An institution that has acquired the status of a general, vocational or higher education institution shall not be authorised to acquire any other status of an educational institution, without establishing another independent legal entity. A general educational institution shall be authorised to implement educational programmes of the first three stages of vocational education, while a higher educational institution shall be authorised to implement a vocational educational programme without acquiring an additional status. An Authorisation Council of a general education institution or an Authorisation Council of a higher education institution, respectively, shall make a decision in this regard.

6. Failure to meet the requirements specified by paragraphs 3 and 5 of this article may cause revocation of authorisation.

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 - website, 29.3.2013

Law of Georgia No 4559 of 25 November 2015 - website, 8.12.2015

Law of Georgia No 4585 of 27 November 2015 - website, 10.12.2015

 

Article 9 - Self-evaluation of an applicant

The first stage of the authorisation process shall be a self-evaluation carried out by an applicant according to a form preliminarily provided by the Centre.

 

Article 10 - A group of authorisation experts

To provide authorisation of general, vocation and higher educational institutions, the Centre shall form groups of authorisation experts for general, vocation and higher education institutions respectively, the procedure for formation and activities of which shall be determined by the authorisation regulations. An applicant shall be authorised to exercise its right to decline experts, as provided for by the authorisation regulations.

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 – website, 29.3.2013

 

Article 11 - Decisions regarding authorisation

1. Decisions regarding the authorisation of general, vocation and higher education institutions shall be made by the authorisation councils of general, vocation and higher education institutions ('the Authorisation Councils'), whose members shall be appointed and dismissed by the Prime Minister of Georgia upon the recommendation of the Ministry. Members of Authorisation Councils shall not be civil servants. Powers of the Authorisation Councils shall be determined by the authorisation regulations, which guarantee their functional independence from educational institutions and state bodies.

2. Based on the authorisation documentation and the opinion of an appropriate group of authorisation experts, the Authorisation Councils shall make one of the following decisions:

a) to grant an authorisation;

b) to deny an authorisation;

c) to revoke an authorisation.

3. Authorisation Councils must justify the decisions they render.

4. Decisions on authorisation or on denial of authorisation shall be made within 180 calendar days after recognition of an institution as an applicant.

5. A decision specified in paragraph 2 of this article shall be published on the Centre's website within 10 working days.

6. Times for submission of an authorisation application must provide for the continuity of the status of an educational institution. The Centre must notify the educational institution on the expiry of the term of authorisation nine months prior to its expiry.

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 - website, 29.3.2013

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 12 - Decision regarding granting authorisation

1. Decisions to grant an authorisation shall be made if an educational institution meets all authorisation standards.

2. The term of authorisation shall be six years.

3. If a decision to grant an authorisation is made, the Authorisation Councils shall determine the limit of the number of pupils, or students of an institution implementing vocational educational programmes or students of higher education institutions for an appropriate educational institution within the term of the authorisation, as provided for by the authorisation regulations.

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 – website, 29.3.2013

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 13 - Legal consequences of authorisation

As a result of authorisation, an educational institution shall be entitled to admit pupils, vocational students and students, as provided for by the legislation of Georgia, and issue documents certifying qualification.

 

Article 14 - Decisions to deny an authorisation

A decision to deny an authorisation shall be made if an educational institution fails to meet one of the authorisation standards.

 

Article 15 - Verification of terms of authorisation and revocation of authorisation

1. The Centre shall monitor the performance of the terms of authorisation by an educational institution. If a violation is identified, the Authorisation Councils shall be empowered to provide up not more than 60 days for the educational institution to correct flaws, unless it is obvious that this will have no effect.

2. The terms of authorisation shall be verified annually by submitting a self-evaluation report to the Centre, as well as on the initiative of the Centre.

3. Upon the recommendation of the Centre, the Authorisation Councils shall be empowered to make a decision to revoke an authorisation based on the results of an inspection of an educational institution, if the educational institution violates authorisation standards or legislative norms of Georgia in the field of education regarding origination, suspension or termination of the status of a pupil, a vocational student or a student of an educational institution.

4. The decision on the revocation of authorisation shall be taken within 90 calendar days after the issue of an order of a director of the Centre regarding the monitoring of the compliance with authorisation provisions by the education institution.

Law of Georgia No 5348 of 25 November 2011 - website, 6.12.2011

Law of Georgia No 347 of 20 March 2013 – website, 29.3.2013

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 16 - Legal consequences of denial or revocation of authorisation

1. In case of denial or revocation of an authorisation:

a) an institution shall not be able to obtain or shall be deprived of the status of an educational institution;

b) pupils shall have the right to opt for another appropriate institution;

c) students shall have their status of students suspended for five years, and they shall have the right to exercise their right of mobility.

2. In case of denial or revocation of an authorisation a legal person shall be authorised to submit an authorisation application to the Centre a year after a denial to authorise or after a decision to revoke an authorisation is taken.

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Chapter IV - Accreditation

 

Article 17 - Purpose and content of accreditation

1. The purpose of accreditation shall be to establish systematic self-evaluation of educational institutions and to facilitate the development of quality assurance mechanisms for improving the quality of education by determining the compliance of the educational institution's educational programmes with the accreditation standards.

2. State education grants and state Master's education grants shall be awarded to finance an educational programme of a higher education institution (except for an Orthodox theological education institution) that underwent accreditation, or whose accreditation was performed by an appropriately competent foreign organisation recognised by the Centre.

3. Educational programmes for regulated teachers' training and Georgian language training, as well as educational programmes for Doctorate, except for Doctorate in Orthodox theological education institutions, may be implemented only upon acquiring accreditation.

4. The education programmes of the Technology Institute shall undergo accreditation according to the Law of Georgia on Establishment of the Legal Entity under Public Law – the Technology Institute

5. A joint higher education programme, for which, according to the legislation of Georgia, accreditation is required, may be implemented only after it obtains the accreditation. Accreditation of the joint higher education programme shall be performed under the procedure established by the legislation of Georgia, except as provided for by paragraph 6 of this article.

6. Accreditation of a joint higher education programme implemented jointly with a higher education institute recognised under the legislation of a foreign country can be performed by an appropriately competent foreign organisation recognised by the Centre.

Law of Georgia No 188 of 28 December 2012 - website, 29.12.2012

Law of Georgia No 4559 of 25 November 2015 - website, 8.12.2015

Law of Georgia No 4585 of 27 November 2015 - website, 10.12.2015

 

Article 18 - Accreditation standards

Accreditation standards shall be as follows:

a) the purpose of the educational programme, outcome of learning and the compliance of the outcome with the programme;

b) methodology and organisation of the study process, adequacy of evaluation of mastering the programme;

c) achievements of pupils/students, and individual work with them;

d) provision with resources necessary for the study process;

e) possibilities for education quality improvement.

 

Article 19 - Accreditation process

1. The Centre shall carry out accreditation.

2. The Educational Programmes Accreditation Council ('the Accreditation Council') shall be formed for rendering decisions regarding accreditation, whose members shall be appointed and dismissed by the Prime Minister of Georgia, upon the recommendation of the Ministry. A civil servant may not be a member of the Accreditation Council. The powers and rules of operation of the Accreditation Council shall be determined by accreditation regulations which guarantee its functional independence from educational institutions and state bodies.

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 20 - Self-evaluation of an accreditation applicant

The first stage of accreditation process shall be the self-evaluation carried out by an accreditation applicant according to a form preliminarily provided by the Centre.

 

Article 21 - A group of accreditation experts

For carrying out accreditation, the Centre shall form a group of experts, whose formation and activities shall be determined by the accreditation regulations.

 

Article 22 - Decisions regarding accreditation

1. Decisions regarding accreditation of educational programmes of educational institutions shall be made by the Accreditation Council in accordance with accreditation regulations and based on the opinion of a group of accreditation experts, as provided for by the legislation of Georgia.

2. With regard to accreditation there may be four types of decisions on:

a) accreditation

b) conditional accreditation

c) refusing accreditation

d) revoking accreditation.

3. The term of accreditation is seven years. The term of conditional accreditation is no more than two years. In the case of expiry of the term of authorisation or revocation of authorisation, accreditation shall be also revoked.

3. The term of accreditation shall be five years. In the case of expiry of the term of authorisation or revocation of authorisation the accreditation shall be revoked.

31. In the case of the first and each subsequent accreditation of the higher education institution, a decision with regard to accreditation shall be taken in the event the higher educational programme meets all accreditation standards.

32. In the case of each subsequent accreditation of the higher education institution a decision with regard to a conditional accreditation shall be taken in the cases defined by the Accreditation Regulations of the Educational Programmes of Education Institutions and in accordance with the established procedures, if the higher educational programme fails to fully meet the accreditation standards.

33. A decision with regard to a conditional accreditation of a higher educational programme may be taken twice successively.

34. A decision with regard to an accreditation shall be taken within 180 calendar days after the accreditation fee has been paid.

4. Timeframes for submitting an accreditation application must provide for the continuity of accreditation of an educational programme.

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 23 - Verification of terms of accreditation and revocation of accreditation

1. The Centre shall monitor the performance of the terms of accreditation by an educational institution. If a violation is identified, the Accreditation Council shall be empowered to define not more than 60 days for an educational institution to correct flaws, unless it is obvious that this will have no effect.

2. The terms of accreditation shall be verified annually by submitting a self-evaluation report to the Centre, as well as on the initiative of the Centre.

3. Upon the recommendation of the Centre, the Accreditation Council shall be empowered to make a decision to revoke accreditation based on the results of an inspection of an educational institution, if the institution violates the terms of accreditation.

4. The decision on the revocation of accreditation shall be taken within 90 calendar days after the issue of an order of a director of the Centre regarding the monitoring of the compliance with accreditation provisions by the education institution.

Law of Georgia No 5348 of 25 November 2011 - website, 6.12.2011

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 24 - Legal consequences of denial or revocation of accreditation

In case of denial or revocation of accreditation:

a) a higher education institution shall be deprived of the right to acquire state education grants for appropriate educational programmes and state education grants for the Master's degree;

b) students, whose education was financed by the state shall have the right to opt for another accredited educational programme and to transfer the remaining part of the sum allocated to him/her by the state to pay for his/her tuition to that educational programme.

c) a higher education institution shall terminate the implementation of regulated teachers' training and the Georgian language training, as well as educational programmes for Doctorate. In such a case students shall have their status of students suspended for five years, and they shall have the right to exercise their right of mobility.

 

Chapter IVI - Authority for Considering Disputes

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 241 - Council of appeals

1. The decisions under Article 11(2) and Article 22(2) of this Law may be appealed to the Council of Appeals and/or to a court.

2. Members of the Council of Appeals shall be appointed and dismissed by the Prime Minister of Georgia upon the recommendation of the Ministry. Members of the Council of Appeals may not be public officials, members of authorisation and accreditation councils. The powers and rules of operation of the Council of Appeals shall be determined by the authorisation and accreditation regulations by which its functional independence from education institutions and state bodies is guaranteed. The Minister shall be authorised to set the terms that are different from those determined by the General Administrative Code of Georgia for submitting complaints to the Court of Appeals and for considering relevant complaints by the Council of Appeals.

3. There may be two types of decisions by the Council of Appeals on:

a) sharing authorisation/accreditation council decisions;

b) returning the decisions for the reconsideration by the authorisation/accreditation council.

4. Appealing the decisions of the authorisation/accreditation council to the Council of Appeals and/or to a court shall not cause the suspension of a relevant decision.

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Chapter V - Authority of the Centre in Verification of Authenticity of Educational Documents and Recognition of Acquired Education

 

Article 25 – Verification of authenticity of educational documents issued in Georgia

During the verification of authenticity of educational documents issued in Georgia, the Centre shall determine whether the person has undergone an educational programme in full or in part, and whether an appropriate document certifying his/her qualification has been issued to him/her and the compliance of these facts with requirements of the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 5022 of 27 April 2016 – website, 13.5.2016

 

Article 251 – Recognition of education acquired in Georgia

1. The Centre shall recognise higher education acquired in the occupied territories, higher education acquired by persons admitted to licensed higher education institutions, education acquired by persons who cannot confirm their education or qualification acquired at educational institutions that have been liquidated or terminated their educational activities, as well as education acquired by persons with international protection and internally displaced persons from the occupied territories of Georgia.

2. The Centre shall be authorised to issue a document certifying the recognition of acquired education determined by paragraph 1 of this article - a professional diploma/a diploma.

3. The Ministry shall be authorised to determine a fee for issuing a document specified in paragraph 2 of this article.

Law of Georgia No 5348 of 25 November 2011 - website, 6.12.2011

Law of Georgia No 5639 of 27 December 2011 - website, 9.1.2012

Law of Georgia No 52 of 1 December 2016 - website, 15.12.2016

 

Article 26 - Recognition of education acquired abroad

For the recognition of education or qualification acquired abroad, the Centre shall determine:

a) whether an educational document has been issued in the name of the person indicated in the document, and whether an educational institution issuing the document is recognised by the legislation of the country, where the educational institution carries out its educational activities (verification of authenticity);

b) compliance of a qualification acquired abroad with qualifications existing in Georgia (establishment of compliance).

 

Chapter VI - Authority of the Centre Regarding Keeping a Register of Educational Institutions

 

Article 27 - Keeping a register of educational institutions

1. The register of educational institutions ('the Register') shall include information regarding educational programmes of the institution, including information regarding the staff implementing the programme and the persons admitted to the programme.

2. Conditions of keeping a register, entities responsible for entry of information into the register, the procedure of entry of information into the register, making alterations to the registered information and removal of information from the register shall be determined by the Ministry.

3. In order to provide the software for the register, the Centre shall create an interactive data-base, whose form shall be approved by an individual administrative act of the Director of the Centre.

 

Article 28 - Obligations of an educational institution; presumption of accuracy of the register data

1. An educational institution shall be obliged to enter appropriate information into the register within the set time.

2. Failure of an educational institution to enter information into the register in due time may cause the termination of or denial to perform appropriate activities on the basis of the register data by the Centre.

3. In the case of discrepancy between the information included in the legal acts of an educational institution and the relevant information registered in the register, the register data shall be taken into consideration.

4. In the cases specified by the legislation of Georgia, the Centre shall be authorised to determine the forms of approval of the information entered into the register.

 

Article 29 - Responsibility for the accuracy and completeness of the information entered into a register

1. The accuracy and completeness of the information entered into a register shall be the responsibility of the educational institution.

2. The Centre shall be authorised to check the information entered into a register by an educational institution, and if a violation is revealed, to apply measures established by the legislation of Georgia.

 

Chapter VII - General Principles of Defining Fees and Times for Services Rendered by the Centre

 

Article 30 - Fees for services rendered by the Centre

1. The fee shall be a mandatory payment, including the value added tax, for the services rendered by the Centre, determined by an act of the Ministry.

2. The fee shall be paid by a bank transfer, prior to rendering the appropriate services.

3. The fee shall be transferred to the settlement account of the Centre.

Law of Georgia No 5348 of 25 November 2011 - website, 6.12.2011

 

Article 31 - Payment of fees for services rendered by the Centre, commencement of time determined for services and refund of paid fees

1. Time limits and fees for services rendered by the Centre shall be determined by an act of the Ministry.

2. An interested person shall be obliged to pay the fee determined by an act of the Ministry.

3. The period established by an act of the Ministry for services shall commence on the day following the registration of an application and shall finish upon the expiry of the last day of the period. If the last day of the period is Saturday, Sunday or a public holiday, the following working day shall be considered as the day of the expiry of the timeframe.

4. Paragraph 3 of this article shall not apply to expedited services determined by the act of the Ministry.

5. The procedure for refunding fees paid for services rendered by the Centre shall be determined by an act of the Ministry.

 

Chapter VIII - Transitional Provisions

 

Article 32 - Measures related to entry into force of this Law

1. The Government of Georgia shall ensure the compliance of Ordinance No 37 of 21 May 2004 on the Approval of the Statute of the Ministry of Education and Science of Georgia with this Law, before 15 September 2010.

2. The Ministry of Education and Science of Georgia shall ensure the approval of legal acts specified by Article 3(3)(a) and (b) of this Law, before 15 September 2010, and the approval of legal acts specified by Article 3(3)(c-e) of this Law, before 1 March 2011.

3. The President if Georgia, the Government of Georgia, the Ministry of Education and Science of Georgia, and educational institutions shall ensure the compliance of the appropriate legal acts with this Law before 1 March 2011.

4. The legal entity under public law (LEPL) – the National Centre for Education Accreditation shall be reorganised into the LEPL - the National Centre for Educational Quality Enhancement. The LEPL – the National Centre for Educational Quality Enhancement shall be the successor of the LEPL – the National Centre for Education Accreditation.

5. The LEPL - the National Centre for Educational Quality Enhancement shall be the successor of the Ministry of Education and Science of Georgia in the field of performed and ongoing activities of the Licensing, Legalisation and Apostille Division within the Legal Issues Department of the Ministry.

6. The Ministry of Education and Science of Georgia shall be assigned to perform measures necessary for the reorganisation of the LEPL – the National Centre for Education Accreditation into the LEPL – the National Centre for Educational Quality Enhancement. Until the completion of these measures, the functions of the LEPL – the National Centre for Educational Quality Enhancement shall be performed by the LEPL – the National Centre for Education Accreditation, while the functions of the Licensing, Legalisation and Apostille Division within the Legal Issues Department of the Ministry of Education and Science of Georgia shall be performed by the Ministry.

 

Article 321 – Authorisation of Orthodox theological higher education institutions

Orthodox theological higher education institutions, established by the Georgian Apostolic Autocephalous Orthodox Church on the basis of this Law, shall be considered authorised until 1 January 2015, under this Law. From 1 January 2015, the Orthodox theological higher education institutions shall be subject to authorisation, as provided for by the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 188 of 28 December 2012 - website, 29.12.2012

 

Article 322 - Accreditation of higher educational programmes

Accredited higher educational programmes having been accredited in 2011-2012 shall be deemed accredited for the period of a year after a repeated accreditation of the relevant higher education institution is made.

Law of Georgia No 4784 of 19 February 2016 - website, 7.3.2016

 

Article 323 – Apositlle certification/legalisation of documents certifying education acquired after 1 September 2010

Apositlle certification/legalisation of educational documents shall not be allowed if the education is acquired at a licensed higher educational institution after 1 September 2010.

Law of Georgia No 5022 of 27 April 2016 – website, 13.5.2016

 

Chapter IX - Final Provision

 

Article 33 - Entry into force of the Law

This Law shall enter into force on 1 September 2010.

 

 

The President of Georgia                                                                                                                                  M. Saakashvili

Tbilisi,

21 July 2010

No 3531–ES