Document structure
View explanations
Referenced documents
Document Highlights
Consolidated publications
Consolidated versions (02/05/2014 - 29/12/2021)
ტრანსპორტის სფეროს მართვისა და რეგულირების შესახებ
ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს ტერიტორიაზე ტრანსპორტის სფეროს მართვისა და რეგულირების სამართლებრივ და ორგანიზაციულ საფუძვლებს.
მუხლი 1. კანონში გამოყენებულ ტერმინთა განმარტება:
ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:
ა) სატრანსპორტო სისტემა – საავტომობილო, სპეციალური, საზღვაო/სამდინარო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სფეროს სატრანსპორტო საწარმოთა, ხელოვნურ სატრანსპორტო ნაგებობათა, შესაბამისი ინფრასტრუქტურის სატრანსპორტო ქსელისა და მათი მართვის სისტემათა ერთობლიობა;
ბ) ტრანსპორტის სფეროში საქმიანობა – საავტომობილო, სპეციალური, საზღვაო/სამდინარო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სფეროში სატრანსპორტო პროცესთან დაკავშირებული საქმიანობა;
გ) სატრანსპორტო საშუალება – მგზავრების გადასაყვანად და ტვირთების გადასაზიდად, აგრეთვე საავიაციო სამუშაოების შესასრულებლად გამოყენებული მოძრავი სატრანსპორტო ერთეული: საავტომობილო, სპეციალური, საზღვაო, საჰაერო, სამდინარო;
დ) სატრანსპორტო პროცესი – ღონისძიებათა კომპლექსი, რომელიც უზრუნველყოფს მგზავრების გადაყვანასა და ტვირთების გადაზიდვას, აგრეთვე საავიაციო სამუშაოების შესასრულებლად მომხმარებელთა მოთხოვნის დაკმაყოფილებას;
ე) ტრანსპორტის სფეროს ტექნიკური რეგულირების ორგანოები – სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოები – საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირები, რომლებიც ტრანსპორტის სფეროში ახორციელებენ ამ კანონითა და შესაბამისი კანონმდებლობით მინიჭებულ უფლებამოსილებებს;
ვ) სახელმწიფო რეგისტრაცია – ტრანსპორტის სფეროში საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით სატრანსპორტო სისტემისა და საშუალებების აღრიცხვასთან დაკავშირებული საქმიანობა;
ზ) ტრანსპორტის სფერო – სატრანსპორტო სისტემისა და სატრანსპორტო პროცესის ერთობლიობა;
თ) ტექნიკური რეგლამენტი − პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის კოდექსის შესაბამისად განსაზღვრული დოკუმენტი;
ი) ტექნიკური რეგულირება – ტრანსპორტის სფეროს უსაფრთხოების მიზნით ტექნიკური რეგლამენტების შემუშავება და მათი შესრულების ზედამხედველობა;
კ) საფასური – სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოების მიერ გაწეული მომსახურებისათვის მათ ანგარიშზე გადასახდელი სავალდებულო თანხა;
ლ) მომსახურება – სატრანსპორტო პროცესის შეუფერხებელი და უსაფრთხო განხორციელების მიზნით საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირებისთვის − სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოებისთვის საქართველოს კანონმდებლობით დაკისრებული საქმიანობა, რომელიც დაკავშირებულია საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებითა და შესაბამისი ნორმატიული აქტებით განსაზღვრული ქმედების განხორციელების უფლების მინიჭებასთან, სატრანსპორტო უსაფრთხოების შესაბამისობის დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემასთან, მათ აღრიცხვა-რეგისტრაციასთან და გამოყენების მონიტორინგთან, აგრეთვე სატრანსპორტო პროცესების მონაწილე სუბიექტთა კვალიფიკაციის ამაღლებასთან ან/და მინიჭებასთან/აღიარებასთან და რომლის განხორციელებისთვისაც დაინტერესებულმა პირმა სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოებს საფასური უნდა გადაუხადოს;
მ) სპეციალური ტრანსპორტი – მექანიკური ამძრავის მქონე, სახმელეთო ან ხმელეთზე დაფუძნებული სპეციალური გზით მგზავრების გადაყვანისათვის და ტვირთების გადაზიდვისათვის განკუთვნილი სატრანსპორტო საშუალებებისა და სატრანსპორტო სისტემების (საბაგირო, საბაგირო-რელსური, მონორელსური და სხვა) ერთობლიობა, რომლის რეგულირებას ახორციელებს სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტო.
ამ კანონის მიზანია ტრანსპორტის სფეროს ტექნიკური რეგულირების პრინციპებისა და ტექნიკური რეგულირების ორგანოების ფუნქციონირების სამართლებრივი საფუძვლის განსაზღვრა.
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 3. საქართველოს კანონმდებლობა ტრანსპორტის სფეროში
ტრანსპორტის სფეროში ურთიერთობები წესრიგდება საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების, ამ კანონისა და სხვა ნორმატიული აქტების საფუძველზე.
მუხლი 4. კანონის მოქმედების სფერო
1. ეს კანონი ვრცელდება:
ა) ტრანსპორტის სფეროში საქმიანობის ყველა სუბიექტზე;
ბ) საქართველოს ტერიტორიაზე მყოფ ყველა სატრანსპორტო საშუალებაზე:
გ) სხვა სახელმწიფოში მყოფ საქართველოს სატრანსპორტო საშუალებებზე, თუ აღნიშნული სახელმწიფოს კანონმდებლობით სხვა რამ არ არის დადგენილი.
2. ეს კანონი არ ვრცელდება სარკინიგზო ტრანსპორტზე, მილსადენებზე და მათთან დაკავშირებულ ინფრასტრუქტურაზე.
თავი II. ტრანსპორტის სფეროს სახელმწიფო მართვა
მუხლი 5. ტრანსპორტის სფეროს სახელმწიფო მართვა
1. ტრანსპორტის სფეროში ერთიან სახელმწიფო პოლიტიკას შეიმუშავებს და ახორციელებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო (შემდგომში – სამინისტრო).
2. ტრანსპორტის სფეროში სამინისტროს ძირითადი ფუნქციები განისაზღვრება ამ კანონით, საქართველოს სხვა საკანონმდებლო აქტებითა და სამინისტროს დებულებით.
3. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკებში ტრანსპორტის სფეროს სახელმწიფო მართვა ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
4. პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის კოდექსის შესაბამისად, ტექნიკური რეგლამენტების ნუსხას ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა. ტექნიკური რეგლამენტების ნუსხა მოიცავს ტრანსპორტის სფეროში არსებულ ტექნიკურ რეგლამენტებსაც.
5. სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოების საქმიანობის კონტროლს ახორციელებს სამინისტრო საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
საქართველოს 2008 წლის 23 დეკემბრის კანონი №856 - სსმ I, №40, 29.12.2008 წ., მუხ.281
საქართველოს 2009 წლის 3 ნოემბრის კანონი №1922 - სსმ I, №35, 19.11.2009 წ., მუხ.232
საქართველოს 2009 წლის 4 დეკემბრის კანონი №2265 - სსმ I, №45, 21.12.2009 წ., მუხ.334
საქართველოს 2010 წლის 26 ოქტომბრის კანონი №3748 - სსმ I, №62, 05.11.2010 წ., მუხ.388
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 51. სატრანსპორტო შემთხვევებისა და ინციდენტების სამსახურებრივი მოკვლევა
1. სამოქალაქო ავიაციისა და საზღვაო ტრანსპორტის სფეროებში მომხდარი სატრანსპორტო შემთხვევებისა და ინციდენტების (გარდა ამ მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული ინციდენტებისა) სამსახურებრივ მოკვლევას ახორციელებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო.
2. სამოქალაქო ავიაციისა და საზღვაო ტრანსპორტის სფეროებში მომხდარი სატრანსპორტო შემთხვევებისა და ინციდენტების სამსახურებრივი მოკვლევის მიზნით საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო ში იქმნება სამოქალაქო ავიაციისა და საზღვაო ტრანსპორტის სფეროებში მომხდარი სატრანსპორტო შემთხვევებისა და ინციდენტების მოკვლევის ბიურო.
3. სამოქალაქო ავიაციის სფეროში მომხდარ იმ ინციდენტს, რომელშიც არ იკვეთება საავიაციო შემთხვევის ან სერიოზული ინციდენტის დადგომის მაღალი ალბათობა, იკვლევს საჰაერო ხომალდის ექსპლუატანტი ან/და ავიასაწარმო და მოთხოვნის შემთხვევაში მოკვლევის ანგარიშს წარუდგენს სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოსა და სამინისტროს.
4. სამოქალაქო ავიაციისა და საზღვაო ტრანსპორტის სფეროებში მომხდარი სატრანსპორტო შემთხვევებისა და ინციდენტების (გარდა ამ მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული ინციდენტებისა) სამსახურებრივი მოკვლევის წესს ამტკიცებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი.
საქართველოს 2012 წლის 12 ივნისის კანონი №6435 – ვებგვერდი, 25.06.2012წ.
საქართველოს 2013 წლის 12 ივლისის კანონი №823 – ვებგვერდი, 06.08.2013წ.
მუხლი 6. საერთაშორისო თანამშრომლობა
1. საერთაშორისო ორგანიზაციებში ტრანსპორტის სფეროსთან დაკავშირებულ საკითხებზე საქართველოს წარმოადგენს სამინისტრო.
2. ტრანსპორტის სფეროში საერთაშორისო თანამშრომლობა ხორციელდება საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებებისა და საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.
თავი III. ტრანსპორტის სფეროს ტექნიკური რეგულირების ორგანოები
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 7. სააგენტოების სტატუსი და ფუნქციები
1. ტრანსპორტის სფეროს ტექნიკურ რეგულირებას ახორციელებენ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირები − სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოები (შემდგომ – სააგენტო), რომელთა საქმიანობის ზედამხედველობასა და კონტროლს ახორციელებს სამინისტრო. სააგენტოს უფლებამოსილება ვრცელდება მხოლოდ შესაბამის დარგში.
2. სააგენტო იქმნება ამ კანონისა და „საჯარო სამართლის იურიდიული პირის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.
3. სააგენტოს დებულებასა და სტრუქტურას ამტკიცებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი.
4. სააგენტოს ძირითადი ფუნქციებია:
ა) საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად მისთვის მინიჭებულ უფლებამოსილებათა ფარგლებში საქმიანობის განხორციელება;
ბ) საავიაციო, სახმელეთო და საზღვაო ტრანსპორტის დარგებში მისთვის დელეგირებული, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებით გათვალისწინებული ფუნქციების შესრულება;
გ) სატრანსპორტო საშუალებების მოძრაობისას, მგზავრების გადაყვანისას და ტვირთების გადაზიდვისას, აგრეთვე საგანგებო სიტუაციების დროს მოსახლეობის გადაყვანისას და ტვირთების გადაზიდვისას უსაფრთხოებისა და უშიშროების ტექნიკური რეგლამენტების შემუშავება;
დ) ტექნიკური რეგლამენტების შესრულების ზედამხედველობა, გარდა სპეციალური ტრანსპორტის დარგში ტექნიკური რეგლამენტების შესრულების ზედამხედველობისა, რომელსაც ახორციელებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი − ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტო;
ე) აეროპორტების (აეროდრომების), საჰაერო ხომალდებისა და საზღვაო გემების სახელმწიფო რეგისტრაცია;
ვ) საავიაციო და საზღვაო ტექნიკის ექსპლუატაციისა და შეკეთების უფლების დამადასტურებელი მოწმობების გაცემა;
ზ) მისთვის მინიჭებულ უფლებამოსილებათა ფარგლებში „ლიცენზიებისა და ნებართვების შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული ნებართვების გაცემა.
საქართველოს 2008 წლის 23 დეკემბრის კანონი №856 - სსმ I, №40, 29.12.2008 წ., მუხ.281
საქართველოს 2009 წლის 3 ნოემბრის კანონი №1922 - სსმ I, №35, 19.11.2009 წ., მუხ.232
საქართველოს 2010 წლის 26 ოქტომბრის კანონი №3748 - სსმ I, №62, 05.11.2010 წ., მუხ.388
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
1. სააგენტოს დირექტორს თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი.
2. სააგენტოს დირექტორს ჰყავს სამი მოადგილე, მათ შორის, ერთი − პირველი მოადგილე, რომელიც ასრულებს სააგენტოს დირექტორის მოვალეობას მისი არყოფნის შემთხვევაში. მოადგილეებს თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს სააგენტოს დირექტორი სამინისტროსთან შეთანხმებით.
3. სააგენტოს დირექტორი მოქმედებს ამ კანონითა და სააგენტოს დებულებით მისთვის მინიჭებულ უფლებამოსილებათა ფარგლებში.
4. სააგენტოს დირექტორი უფლებამოსილია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით თანამდებობაზე დანიშნოს და თანამდებობიდან გაათავისუფლოს სააგენტოს თანამშრომლები.
5. სააგენტოს დირექტორი, გარდა სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს დირექტორისა, გამოსცემს ნორმატიულ აქტს – ბრძანებას ამ კანონითა და სხვა საკანონმდებლო აქტებით განსაზღვრულ შემთხვევებსა და ფარგლებში. სახმელეთო ტრანსპორტის დარგის მარეგულირებელ ნორმატიულ აქტებს გამოსცემს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი.
6. სააგენტოს დირექტორი სამართლებრივი აქტით ამტკიცებს სააგენტოს საშტატო განრიგს, ხოლო საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრთან შეთანხმებით – თანამდებობრივ სარგოებს.
საქართველოს 2008 წლის 23 დეკემბრის კანონი №856 - სსმ I, №40, 29.12.2008 წ., მუხ.281
საქართველოს 2009 წლის 22 ოქტომბრის კანონი №1885 - სსმ I, № 33, 09.11.2009 წ., მუხ.207
საქართველოს 2010 წლის 26 ოქტომბრის კანონი №3748 - სსმ I, №62, 05.11.2010 წ., მუხ.388
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 9. სააგენტოს ქონება და დაფინანსება
1. დასახული მიზნების განსახორციელებლად და დაკისრებული ფუნქციების შესასრულებლად სააგენტოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გადაეცემა შესაბამისი ქონება.
2. სააგენტოს დაფინანსების წყაროებია:
ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრები;
ბ) საფასური;
გ) სახელმწიფო შეკვეთის შესრულებიდან მიღებული შემოსავალი;
დ) ხელშეკრულების საფუძველზე შესრულებული სამუშაოდან მიღებული შემოსავალი;
ე) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები.
3. სააგენტოს მიერ გაწეული მომსახურების სახეები, ვადები, საფასურის განაკვეთები, ასევე საფასურის გადახდისა და გადახდილი საფასურის დაბრუნების წესები და პირობები განისაზღვრება საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ნორმატიული აქტით.
4. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული სახსრები და შემოსავლები ხმარდება სააგენტოსთვის დაკისრებული ფუნქციების შესრულებას.
5. საფასური და საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები ჩაირიცხება სააგენტოს ანგარიშზე.
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 91. სააგენტოს სახელმწიფო კონტროლი
1. სააგენტოს სახელმწიფო კონტროლს ახორციელებს სამინისტრო, რომელსაც უფლება აქვს, მოითხოვოს ამისთვის საჭირო მასალები და ინფორმაცია.
2. სამინისტრო უფლებამოსილია შეამოწმოს სააგენტოს საფინანსო-ეკონომიკური საქმიანობა, ასევე მის მიერ განხორციელებული საქმიანობის კანონიერება და მიზანშეწონილობა.
3. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი უფლებამოსილია შეაჩეროს ან/და გააუქმოს სააგენტოს დირექტორის არამართლზომიერი გადაწყვეტილება.
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 92. საქმიანობა, რომლის განხორციელებაც საჭიროებს თანხმობას
1. სააგენტომ სამინისტროს თანხმობით შეიძლება განახორციელოს შემდეგი ქმედებები:
ა) უძრავი ქონების შეძენა, სააგენტოს საკუთრებაში არსებული ქონების გასხვისება და დატვირთვა;
ბ) სესხის აღება;
გ) თავდებობა;
დ) სააგენტოს საშტატო განრიგისა და ხელფასის ფონდის განსაზღვრა;
ე) სააგენტოს თანამშრომელთა მატერიალური წახალისებისათვის გამოსაყოფი სახსრების, აგრეთვე სააგენტოს მიერ შესაძენი საწვავისა და გასაწევი საკომუნიკაციო ხარჯების ლიმიტების განსაზღვრა;
ვ) სააგენტოს ქონებასთან დაკავშირებით მისაღები სხვა გადაწყვეტილებები, თუ ისინი სცილდება ჩვეულებრივი საქმიანობის ფარგლებს.
2. ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ და „გ“ ქვეპუნქტებით გათვალისწინებულ ქმედებათა განსახორციელებლად აუცილებელია საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს თანხმობა.
3. სააგენტოს უფლება აქვს, მისთვის გადაცემული სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული ქონება სარგებლობის უფლებით გადასცეს/გაასხვისოს სხვა პირზე საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
თავი IV. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი
მუხლი 10. გარდამავალი დებულებანი
1. განხორციელდეს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – ერთიანი სატრანსპორტო ადმინისტრაციის რეორგანიზაცია და მის ბაზაზე ჩამოყალიბდეს საჯარო სამართლის იურიდიული პირები – სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოები 2011 წლის 15 აპრილიდან.
2. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულება – ერთიანი სატრანსპორტო ადმინისტრაცია მისი რეორგანიზაციის დასრულებამდე (სააგენტოების დებულებების დამტკიცებამდე და სააგენტოების დირექტორების დანიშვნამდე) ფუნქციონირებას აგრძელებს ამ კანონის ამოქმედებამდე მინიჭებული უფლებამოსილებების ფარგლებში.
3. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირები − სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოები არიან საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – ერთიანი სატრანსპორტო ადმინისტრაციის უფლებამონაცვლეები შესაბამის დარგებში. ერთიანი სატრანსპორტო ადმინისტრაციის მიერ გამოცემული ნორმატიული აქტები ინარჩუნებს იურიდიულ ძალას. ამ ნორმატიულ აქტებში ცვლილებებისა და დამატებების შეტანის, აგრეთვე მათი გაუქმების უფლება ენიჭება საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალ საჯარო სამართლის იურიდიულ პირებს − საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოებს შესაბამის დარგებში და სამინისტროს სახმელეთო ტრანსპორტის დარგში.
4. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალმა საჯარო სამართლის იურიდიულმა პირებმა − სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოებმა ჩამოყალიბებიდან 3 თვის ვადაში უზრუნველყონ თავიანთი ფუნქციების შესასრულებლად საჭირო კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების შესაბამისობა საქართველოს კანონმდებლობასთან.
5. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა არა უგვიანეს 2011 წლის 15 აპრილისა უზრუნველყოს:
ა) საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირების – სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოების დებულებების დამტკიცება და სააგენტოების დირექტორების დანიშვნა;
ბ) საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირების – სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოების ფუნქციონირებისათვის აუცილებელი (მათ შორის, საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სახელმწიფო საქვეუწყებო დაწესებულების – ერთიანი სატრანსპორტო ადმინისტრაციის ბალანსზე რიცხული) ქონების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გადაცემა სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოებისთვის;
გ) საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირების – სახმელეთო ტრანსპორტის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოების მიერ გაწეული მომსახურებების სახეების, ვადების, საფასურების განაკვეთების, ასევე საფასურების გადახდისა და გადახდილი საფასურების დაბრუნების წესებისა და პირობების დამტკიცება.
6. (ამოღებულია).
7. (ამოღებულია).
8. (ამოღებულია).
9. (ამოღებულია).
10. (ამოღებულია).
საქართველოს 2010 წლის 26 ოქტომბრის კანონი №3748 - სსმ I, №62, 05.11.2010 წ., მუხ.388
საქართველოს 2011 წლის 22 თებერვლის კანონი №4211 – ვებგვერდი, 10.03.2011წ.
მუხლი 11. ძალადაკარგული ნორმატიული აქტი
ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად იქნეს ცნობილი საქართველოს 2001 წლის 20 ივლისის კანონი „ტრანსპორტის სფეროს სახელმწიფო მართვისა და რეგულირების წესის შესახებ“ (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე, №24, 1.08.2001, მუხ. 93).
ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
საქართველოს პრეზიდენტი მ. სააკაშვილი
თბილისი,
2007 წლის 30 მარტი
№4593–Iს
Закон Грузии
Об управлении сферой транспорта и ее регулировании
Настоящий Закон определяет правовые и организационные основания управления сферой транспорта и ее регулирования на территории Грузии.
Глава I
Общие положения
Статья 1. Разъяснение терминов, использованных в настоящем Законе.
Термины, использованные в настоящем Законе, имеют следующие значения:
а) транспортная система – совокупность транспортных предприятий в сферах автомобильного, специального, морского/речного транспорта и гражданской авиации, искусственных транспортных сооружений, транспортных сетей соответствующей инфраструктуры и систем управления ими; (22.02.2011 N4211)
б) деятельность в сфере транспорта – деятельность, связанная с транспортным процессом в сферах автомобильного, специального, морского/речного транспорта и гражданской авиации; (22.02.2011 N4211)
в) транспортное средство – автомобильные, специальные, морские, воздушные, речные движимые транспортные единицы, используемые для перевозки пассажиров и грузов, а также для выполнения авиационных работ; (22.02.2011 N4211)
г) транспортный процесс - комплекс мероприятий, по обеспечению перевозки пассажиров и грузов, а также по выполнению авиационных работ для удовлетворения протребительского спроса;
д) органы технического регулирования в сфере транспорта – Агентство сухопутного транспорта, Агентство морского транспорта и Агентство гражданской авиации – юридические лица публичного права, входящие в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, осуществляющие в сфере транспорта полномочия, предоставленные им настоящим Законом и соответствующим законодательством;(22.02.2011 N4211)
е) государственная регистрация - деятельность, связанная с учетом транспортных средств и транспортной системы в случаях и порядке, определенных законодательством Грузии в сфере транспорта;
ж) сфера транспорта - совокупность транспортной системы и транспортного процесса;
з) технический регламент – документ, определенный в соответствии с Кодексом о безопасности и свободном обороте продукта; (2.05.2014 N2399)
и) техническое регулирование – разработка технических регламентов и надзор за их исполнением в целях безопасности в сфере транспорта; (2.05.2014 N2399)
к) плата – обязательная сумма, подлежащая внесению на счета Агентства сухопутного транспорта, Агентства морского транспорта и Агентства гражданской авиации за оказанные ими услуги; (22.02.2011 N4211)
л) услуги – деятельность юридических лиц публичного права, входящих в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентства сухопутного транспорта, Агентства морского транспорта и Агентства гражданской авиации согласно законодательству Грузии, направленная на беспрепятственное и безопасное ведение транспортных процессов, связанная с: предоставлением права на осуществление действий, определенных международными договорами и соответствующими нормативными актами Грузии, выдачей документа, удостоверяющего соответствие требованиям транспортной безопасности, их учетом, регистрацией и мониторингом использования, а также с повышением или (и) присвоением (признанием) квалификации субъектов – участников транспортных процессов, в целях осуществления которой заинтересованные лица должны вносить сумму платы на счета Агентства сухопутного транспорта, Агентства морского транспорта и Агентства гражданской авиации; (22.02.2011 N4211)
м) специальный транспорт – совокупность транспортных средств с механическим приводом, предназначенных для перевозки пассажиров и грузов по сухопутной или основанной на суше специальной дороге, и транспортных систем (канатная, канатно-рельсовая, монорельсовая и другие системы), регулируемых Агентством сухопутного транспорта. (22.02.2011 N4211)
Статья 2. Цель Закона (22.02.2011 N4211)
Целью настоящего Закона является определение принципов технического регулирования в сфере транспорта и правового основания функционирования органов, осуществляющих техническое регулирование.
Статья 3. Законодательство Грузии в сфере транспорта
Отношения в сфере транспорта регулируются на основании международных договоров и соглашений Грузии, настоящего Закона и других нормативных актов.
Статья 4. Сфера действия Закона
1.Настоящий Закон распространяется:
а) на все субъекты деятельности в сфере транспорта;
б) на все транспортные средства, находящиеся на территории Грузии;
в) на транспортные средства Грузии, находящиеся на территории иностранных государств, если законодательством указанных государств не установлено иное.
2. Настоящий Закон не распространяется на железнодорожный транспорт, трубопроводы и связанную с ними инфраструктуру.
Глава II
Государственное управление сферой транспорта
Статья 5. Государственное управление сферой транспорта
1. Единую государственную политику в сфере транспорта разрабатывает и осуществляет Министерство экономики и устойчивого развития Грузии (далее – Министерство).(26.10.2010 N3748)
2. Основные функции Министерства в сфере транспорта определяются настоящим Законом, другими законодательными актами Грузии и Положением о Министерстве.
3. Государственное управление сферой транспорта в Абхазской и Аджарской автономных республиках осуществляется в порядке, установленном законодательством Грузии.
4. В соответствии с Кодексом о безопасности и свободном обороте продукта перечень технических регламентов утверждает Правительство Грузии. Перечень технических регламентов включает в себя и технические регламенты, имеющиеся в сфере транспорта.(2.05.2014 N2399)
5. Контроль за деятельностью Агентства сухопутного транспорта, Агентства морского транспорта и Агентства гражданской авиации осуществляет Министерство в порядке, установленном законодательством Грузии.(22.02.2011 N4211)
Статья 51. Служебное дознание транспортных происшествий и инцидентов (12.06.2012 N6435)
1. Служебное дознание транспортных происшествий и инцидентов (кроме инцидентов, предусмотренных пунктом 3 настоящей статьи) в сферах гражданской авиации и морского транспорта осуществляется Министерством экономики и устойчивого развития Грузии.
2. С целью производства служебного дознания транспортных происшествий и инцидентов в сферах гражданской авиации и морского транспорта в Министерстве экономики и устойчивого развития Грузии образуется Бюро дознания транспортных происшествий и инцидентов в сферах гражданской авиации и морского транспорта.
3. Инцидент в сфере гражданской авиации, в котором не прослеживается высокая вероятность наступления авиационного происшествия или серьезного инцидента, расследует эксплуатант воздушного судна или (и) авиапредприятие, и в случае требования отчет о расследовании должен быть представлен им в Агентство гражданской авиации и Министерство.(12.07.2013 N823)
4. Порядок производства служебного дознания транспортных происшествий и инцидентов (кроме инцидентов, предусмотренных пунктом 3 настоящей статьи) в сферах гражданской авиации и морского транспорта утверждает Министр экономики и устойчивого развития Грузии.
Статья 6. Международное сотрудничество
1. В международных организациях Грузию по вопросам, связанным со сферой транспорта, представляет Министерство.
2. Международное сотрудничество в сфере транспорта осуществляется в соответствии с международными договорами и соглашениями Грузии и законодательством Грузии.
Глава III (22.02.2011 N4211)
Органы технического регулирования в сфере транспорта
Статья 7. Статус и функции агентств (22.02.2011 N4211)
1. Техническое регулирование в сфере транспорта осуществляют юридические лица публичного права, входящие в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентство сухопутного транспорта, Агентство морского транспорта и Агентство гражданской авиации (далее – Агентство), надзор и контроль за деятельностью которых осуществляет Министерство. Полномочия Агентства распространяются только в соответствующей области.
2. Агентство создается в соответствии с настоящим Законом и Законом Грузии «О юридическом лице публичного права».
3. Положение об Агентстве и его структуру утверждает Министр экономики и устойчивого развития Грузии.
4. Основными функциями Агентства являются:
а) осуществление деятельности в пределах полномочий, предоставленных ему в соответствии с законодательством Грузии;
б) осуществление делегированных ему, предусмотренных международными договорами и соглашениями Грузии функций в областях авиационного, сухопутного и морского транспорта;
в) разработка технических регламентов о безопасности при движении транспортных средств, пассажирских и грузовых перевозках, а также при перевозках населения и грузов во время чрезвычайных ситуаций; (2.05.2014 N2399)
г) надзор за исполнением технических регламентов, кроме надзора за исполнением технических регламентов в сфере специального транспорта, который осуществляет юридическое лицо публичного права, входящее в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентство технического и строительного надзора; (2.05.2014 N2399)
д) государственная регистрация аэропортов (аэродромов), воздушных и морских судов;
е) выдача свидетельств, удостоверяющих право на эксплуатацию и ремонт авиационной и морской техники;
ж) выдача разрешений, определенных Законом Грузии «О лицензиях и разрешениях», в пределах предоставленных ему полномочий.
Статья 8. Директор Агентства (22.02.2011 N4211)
1. Директора Агентства назначает на должность и освобождает от должности Министр экономики и устойчивого развития Грузии.
2. Директор Агентства имеет трех заместителей, в том числе, одного первого заместителя, исполняющего обязанности Директора Агентства в его отсутствие. Заместителей назначает на должность и освобождает от должности Директор Агентства по согласованию с Министерством.
3. Директор Агентства действует в пределах полномочий, предоставленных ему настоящим Законом и Положением об Агентстве.
4. Директор Агентства правомочен в порядке, установленном законодательством Грузии, назначать на должность и освобождать от должности сотрудников Агентства.
5. Директор Агентства, за исключением Директора Агентства сухопутного транспорта, издает нормативный акт – приказ в случаях и пределах, определенных настоящим Законом и другими законодательными актами. Нормативные акты, регулирующие область сухопутного транспорта, издает Министр экономики и устойчивого развития Грузии.
6. Директор Агентства правовым актом утверждает штатное расписание Агентства, а по согласованию с Министром экономики и устойчивого развития Грузии – штатные оклады.
Статья 9. Имущество и финансирование Агентства (22.02.2011 N4211)
1. Для осуществления поставленных целей и выполнения возложенных функций Агентству передается соответствующее имущество в порядке, установленном законодательством Грузии.
2. Источниками финансирования Агентства являются:
а) средства, выделяемые из государственного бюджета Грузии;
б) плата;
в) прибыль, полученная от выполнения государственных заказов;
г) доход, полученный от работ, выполненных на основании договора;
д) другие доходы, разрешенные законодательством Грузии.
3. Виды, сроки, ставки платы за услуги, оказываемые Агентством, а также правила и условия внесения платы и возврата внесенной платы определяются нормативным актом Министерства экономики и устойчивого развития Грузии.
4. Средства и доходы, предусмотренные пунктом 2 настоящей статьи, направляются на выполнение функций, возложенных на Агентство.
5. Плата и другие доходы, разрешенные законодательством Грузии, зачисляются на счет Агентства.
Статья 91. Государственный контроль за деятельностью Агентства (22.02.2011 N4211)
1. Государственный контроль за деятельностью Агентства осуществляется Министерством, которое вправе потребовать представления материалов и предоставления информации, необходимых для осуществления указанного контроля.
2. Министерство правомочно проверять финансово-экономическую деятельность Агентства, а также законность и целесообразность осуществляемой им деятельности.
3. Министр экономики и устойчивого развития Грузии правомочен приостановить или (и) отменить неправомерные решения Директора Агентства.
Статья 92. Деятельность, для осуществления которой необходимо получение согласия (22.02.2011 N4211)
1. Агентство с согласия Министерства может осуществлять следующие действия:
а) приобретать недвижимое имущество, отчуждать и обременять имущество, находящееся в собственности Агентства;
б) брать взаймы;
в) поручительство;
г) определять штатное расписание и Фонд заработной платы Агентства;
д) определять лимиты средств, выделяемых для материального поощрения сотрудников Агентства, а также расходов по приобретаемому Агентством горючему и производимых коммуникационных расходов;
е) принимать другие решения в связи с имуществом Агентства, если они выходят за рамки обычной деятельности.
2. Для осуществления действий, предусмотренных подпунктами «б» и «в» пункта первого настоящей статьи, необходимо согласие Министерства финансов Грузии.
3. Агентство имеет право на передачу (отчуждение) с правом пользования переданного ему имущества, находящегося в государственной собственности, другим лицам в соответствии с законодательством Грузии.
Глава IV
Переходные и заключительные положения
Статья 10. Переходные положения
1. Реорганизовать государственное подведомственное учреждение Министерства экономики и устойчивого развития Грузии – Единую транспортную администрацию и на базе указанного учреждения с 15 апреля 2011 года сформировать юридические лица публичного права – Агентство сухопутного транспорта, Агентство морского транспорта и Агентство гражданской авиации. (22.02.2011 N4211)
2. Государственное подведомственное учреждение Министерства экономики и устойчивого развития Грузии – Единая транспортная администрация до завершения ее реорганизации (утверждения положений об агентствах и назначения директоров агентств) продолжает функционировать в пределах полномочий, предоставленных до введения в действие настоящего Закона. (22.02.2011 N4211)
3. Юридические лица публичного права, входящие в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентство сухопутного транспорта, Агентство морского транспорта и Агентство гражданской авиации являются правопреемниками государственного подведомственного учреждения Министерства экономики и устойчивого развития Грузии – Единой транспортной администрации в соответствующих областях. Нормативные акты, изданные Единой транспортной администрацией, сохраняют юридическую силу. Право на внесение изменений и дополнений в указанные нормативные акты, а также на их отмену предоставляется юридическим лицам публичного права, входящим в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентству морского транспорта и Агентству гражданской авиации в соответствующих областях и Министерству в области сухопутного транспорта. (22.02.2011 N4211)
4. Юридическим лицам публичного права, входящим в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентству сухопутного транспорта, Агентству морского транспорта и Агентству гражданской авиации в 3-месячный срок после формирования обеспечить соответствие законодательству Грузии подзаконных нормативных актов, необходимых для выполнения своих функций. (22.02.2011 N4211)
5. Министру экономики и устойчивого развития Грузии не позднее 15 апреля 2011 года обеспечить: (22.02.2011 N4211)
а) утверждение положений о юридических лицах публичного права, входящих в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентстве сухопутного транспорта, Агентстве морского транспорта и Агентстве гражданской авиации и назначение директоров агентств;
б) передачу юридическим лицам публичного права, входящим в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентству сухопутного транспорта, Агентству морского транспорта и Агентству гражданской авиации имущества, необходимого для функционирования Агентства сухопутного транспорта, Агентства морского транспорта и Агентства гражданской авиации (в том числе – имущества, числящегося на балансе государственного подведомственного учреждения Министерства экономики и устойчивого развития Грузии – Единой транспортной администрации), в порядке, установленном законодательством Грузии;
в) утверждение видов, сроков, ставок платы за услуги, оказываемые юридическими лицами публичного права, входящими в систему Министерства экономики и устойчивого развития Грузии, – Агентством сухопутного транспорта, Агентством морского транспорта и Агентством гражданской авиации, а также правил и условий внесения платы и возврата внесенной платы.
6. (22.02.2011 N4211)
7. (22.02.2011 N4211)
8. (22.02.2011 N4211)
9. (22.02.2011 N4211)
10. (22.02.2011 N4211)
Статья 11. Нормативный акт, утративший силу
С введением в действие настоящего Закона считать утратившим силу Закон Грузии "О порядке государственного управления сферой транспорта и ее регулировании" от 20 июля 2001 года (Сакартвелос саканонмдебло мацне № 24, 1.08.2001, ст. 93).
Статья 12. Введение Закона в действие
Настоящий Закон ввести в действие по опубликовании.
Президент Грузии Михаил Саакашвили
Тбилиси
30 марта 2007 года
№4593-Iс
Document comments