On Combating Terrorism

Consolidated versions (08/07/2015 - 31/10/2018)

საქართველოს კანონი

 

ტერორიზმთან ბრძოლის შესახებ

 

თავი I. ზოგადი დებულებანი

ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოში ტერორიზმთან ბრძოლის ორგანიზების ფორმებსა და სამართლებრივ საფუძვლებს, აგრეთვე ტერორიზმთან ბრძოლის სფეროში ხელისუფლების ორგანოთა კოორდინაციის წესს, საზოგადოებრივი გაერთიანებებისა და ორგანიზაციების, თანამდებობის პირებისა და მოქალაქეების მონაწილეობის საფუძვლებს, მათ უფლებებს, მოვალეობებს და მათი სოციალური დაცვის გარანტიებს.

    მუხლი 1. ტერმინთა განმარტება

კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) ტერორიზმი – ძალადობა ან ძალადობის გამოყენების მუქარა, მიმართული ფიზიკური ან იურიდიული პირების წინააღმდეგ, შენობა-ნაგებობების, სატრანსპორტო საშუალებების, კომუნიკაციების და სხვა მატერიალური ობიექტების განადგურება-დაზიანება ან მათი განადგურება-დაზიანების მუქარა იარაღის, ასაფეთქებელი მასალების, ბირთვული, ქიმიური, ბიოლოგიური თუ სხვა, ადამიანის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში ნივთიერების გამოყენებით ან ადამიანის გატაცებითა თუ მძევლად აყვანით, რათა ხელისუფლება ანდა მისი რომელიმე ორგანო ან საერთაშორისო ორგანიზაცია იძულებული გახდეს, განახორციელოს გარკვეული ქმედება ან თავი შეიკავოს გარკვეული ქმედების განხორციელებისაგან, რომელიც ტერორისტების მართლსაწინააღმდეგო ინტერესებში შედის;

ბ) ტერორისტული აქტი – აფეთქება, ცეცხლის წაკიდება, ადამიანზე თავდასხმა, იარაღის გამოყენება ან სხვა ქმედება, რომელიც ქმნის ადამიანის სიცოცხლის მოსპობის, მნიშვნელოვანი ქონებრივი ზიანის ან სხვა მძიმე შედეგის განხორციელების საშიშროებას, ჩადენილი ტერორისტული მიზნით, ან ტერორისტული აქტის ჩადენის მუქარა;

1) ტერორისტული მიზანი − მოსახლეობის დაშინება ან ხელისუფლების ორგანოს, უცხო ქვეყნის ხელისუფლების ორგანოს ან საერთაშორისო ორგანიზაციის იძულება, შეასრულოს ან არ შეასრულოს ესა თუ ის მოქმედება, ან ქვეყნის/უცხო ქვეყნის/საერთაშორისო ორგანიზაციის ფუნდამენტური პოლიტიკური, კონსტიტუციური, ეკონომიკური ან სოციალური სტრუქტურების დესტაბილიზაცია ან განადგურება;

გ) ტერორისტული საქმიანობა – საქმიანობა, რომლისთვისაც პასუხისმგებლობა განსაზღვრულია საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსის XXXVIII თავით;

დ) საერთაშორისო ტერორიზმი – ტერორისტული საქმიანობა, რომელიც განხორციელდა:

დ.ა) ტერორისტების, ტერორისტული ჯგუფების ან ტერორისტული ორგანიზაციების მიერ სხვა სახელმწიფოს (სახელმწიფოების) ტერიტორიაზე (ტერიტორიებზე), ან თუ ზიანი მიადგა სხვა სახელმწიფოს (სახელმწიფოებს);

დ.ბ) ერთი სახელმწიფოს მოქალაქეთა მიერ მეორე სახელმწიფოს მოქალაქეთა მიმართ;

დ.გ) იმ შემთხვევაში, როდესაც როგორც ტერორისტი, ისე ტერორიზმის მსხვერპლი არიან ერთი ან სხვადასხვა სახელმწიფოს მოქალაქეები, მაგრამ ტერორისტული აქტი ჩადენილია ამ სახელმწიფოთა ტერიტორიების გარეთ;

ე) ტერორისტი – პირი, რომელიც მონაწილეობს ტერორისტულ საქმიანობაში;

ვ) ტერორისტული ჯგუფი – ორი ან მეტი პირის გაერთიანება ტერორისტული საქმიანობის (ტერორისტული აქტის) განხორციელების მიზნით;

ზ) ტერორისტული ორგანიზაცია – ორგანიზაცია (მიუხედავად მისი ფორმისა), შექმნილი ტერორისტული საქმიანობის განხორციელების მიზნით. ორგანიზაცია შეიძლება ცნობილ იქნეს ტერორისტულ ორგანიზაციად, თუ ის არის დროის განსაზღვრულ პერიოდში არსებული ორზე მეტი პირის ორგანიზებული გაერთიანება. ორგანიზებულ გაერთიანებად ჩაითვლება გაერთიანება, რომელიც არ არის შემთხვევით შექმნილი დანაშაულის დაუყოვნებლივ ჩასადენად და რომელშიც არ არის აუცილებელი, ფორმალურად იყოს განაწილებული როლები გაერთიანების წევრთა შორის, წევრობას ჰქონდეს უწყვეტი ხასიათი ან ჩამოყალიბებული იყოს განვითარებული სტრუქტურა;

თ) მძევალი – ფიზიკური პირი, აყვანილი იმ მიზნით, რომ ხელისუფლება, საერთაშორისო ორგანიზაციები, სახელმწიფო-პოლიტიკური თანამდებობის პირები ან სხვა პირები აიძულონ, განახორციელონ რაიმე ქმედება ან თავი შეიკავონ რაიმე ქმედების განხორციელებისაგან, აყვანილი პირის გათავისუფლების პირობით;

ი) ტერორიზმთან ბრძოლა – საქმიანობა, რომელიც მიმართულია ტერორისტული საქმიანობის გამოვლენისაკენ, თავიდან აცილების, აღკვეთისა და მოსალოდნელი შედეგების მინიმუმამდე შემცირებისაკენ;

კ) კონტრტერორისტული ოპერაცია – სპეციალურ ღონისძიებათა კომპლექსი, რომელიც მიმართულია ტერორისტული ხასიათის დანაშაულებრივი ქმედების თავიდან აცილებისა და აღკვეთისაკენ, ადამიანთა უსაფრთხოების უზრუნველყოფისაკენ, ტერორისტების გაუვნებლებისაკენ და ტერორისტული აქტის ან/და ტერორისტული მიზნით განხორციელებული სხვა დანაშაულის მოსალოდნელი შედეგების მინიმუმამდე შემცირებისაკენ;

ლ) უსაფრთხოების ზონა – ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტების აქტიური და მასობრივი მოქმედების ზონა;

მ) კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონა – ადგილმდებარეობის ან აკვატორიის ცალკეული მონაკვეთები, სატრანსპორტო საშუალება, შენობა-ნაგებობა, დაწესებულება და მათი მიმდებარე სახმელეთო, საზღვაო და საჰაერო სივრცე, რომლის ფარგლებშიც ტარდება აღნიშნული ოპერაცია;

ნ) რეჟიმი კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონაში – განსაკუთრებული მდგომარეობა, რომელიც შეიძლება დამყარდეს დროებით, კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების პერიოდში და რომელიც ითვალისწინებს ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტებისათვის კანონით განსაზღვრული სპეციალური უფლებამოსილების მინიჭებას, რომელიც აუცილებელია მძევალთა განთავისუფლებისათვის, ადამიანის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის უსაფრთხოების უზრუნველყოფისათვის, სახელმწიფო ხელისუფლებისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების, დაწესებულებების, საწარმოებისა და ორგანიზაციების ნორმალური ფუნქციონირებისათვის.

საქართველოს 2013 წლის  27  ნოემბრის კანონი №1640  - ვებგვერდი, 16.12.2013წ.

    მუხლი 2. ტერორიზმთან ბრძოლის სამართლებრივი საფუძვლები

საქართველოში ტერორიზმთან ბრძოლის სამართლებრივი საფუძვლებია საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, საქართველოს კანონები, მათ შორის, ეს კანონი, და სხვა ნორმატიული აქტები.

    მუხლი 3. ტერორიზმთან ბრძოლის ძირითადი პრინციპები

საქართველოში ტერორიზმთან ბრძოლის ძირითადი პრინციპებია:

ა) კანონიერება;

ბ) ფიზიკური და იურიდიული პირების უფლებათა და თავისუფლებათა დაცვა და პატივისცემა;

გ) ტერორიზმთან ბრძოლისას ადამიანის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის უსაფრთხოების უზრუნველყოფის პრიორიტეტულობა;

დ) პრევენციული ღონისძიებების განხორციელების პრიორიტეტულობა;

ე) სამართლებრივი, პოლიტიკური, სოციალურ-ეკონომიკური, პროპაგანდისტული, საინფორმაციო და სხვა შესაძლებლობების კომპლექსური გამოყენება;

ვ) ტერორისტებთან მოლაპარაკების წარმოება ტერორისტული ხასიათის დანაშაულის მოსალოდნელი შედეგის თავიდან აცილების მიზნით;

ზ) კონტრტერორისტულ ოპერაციაში მონაწილე ძალებისა და საშუალებების ერთიანი ხელმძღვანელობა;

თ) კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ტაქტიკისა და ტექნიკური საშუალებების, აგრეთვე აღნიშნული ოპერაციის მონაწილეთა შემადგენლობის გახმაურების დაუშვებლობა;

ი) ტერორისტული საქმიანობისათვის სასჯელის გარდაუვალობა.

 

თავი II. ტერორიზმთან ბრძოლის ორგანიზაციული საფუძვლები

    მუხლი 4. სუბიექტები, რომლებიც ახორციელებენ ტერორიზმთან ბრძოლას

1. საქართველოში ტერორიზმთან ბრძოლის ორგანიზებას, მისი სპეციალური საშუალებებითა და მატერიალური რესურსებით უზრუნველყოფას ახორციელებს საქართველოს მთავრობა.

2. ტერორიზმთან ბრძოლას უშუალოდ ახორციელებენ შემდეგი სუბიექტები:

ა) საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური, რომელიც მთავარი ორგანოა ტერორიზმთან ბრძოლის ერთიან სახელმწიფო სისტემაში;

ბ) საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო;

გ) საქართველოს დაზვერვის სამსახური;;

დ) საქართველოს სახელმწიფო დაცვის სპეციალური სამსახური.

3. ტერორიზმთან ბრძოლაში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ასევე მონაწილეობენ სახელმწიფო ხელისუფლების სხვა ორგანოები.

საქართველოს 2010 წლის 27 აპრილის კანონი №2991-სსმI, №24, 10.05.2010წ., მუხ.156

საქართველოს 2015  წლის 8 ივლისის  კანონი №3960  – ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 5. იმ სუბიექტების უფლებამოსილებანი, რომლებიც უშუალოდ ახორციელებენ ტერორიზმთან ბრძოლას

1. საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური მთავარი სუბიექტია, რომელიც ტერორიზმთან ბრძოლას ახორციელებს: სპეციალური (ოპერატიული, ოპერატიულ-ტექნიკური) და ოპერატიულ-სამძებრო ღონისძიებების გამოყენებით, რომლებიც მიმართულია ტერორისტული საქმიანობის გამოვლენისაკენ, თავიდან აცილებისა და აღკვეთისაკენ; იმ დანაშაულის გამოვლენის, თავიდან აცილებისა და აღკვეთის გზით, რომელიც ტერორისტული მიზნითაა ჩადენილი და რომლის გამოძიება მის კომპეტენციას განეკუთვნება. საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური: აგროვებს ინფორმაციას უცხო ქვეყნებისა და საერთაშორისო ტერორისტული ორგანიზაციების საქმიანობის შესახებ და ახდენს მის სისტემატიზებას; კოორდინაციას უწევს ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტების საქმიანობას საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის კონტრტერორისტული ცენტრის მეშვეობით; ეს ცენტრი უშუალოდ უზრუნველყოფს კონტრტერორისტული ღონისძიების ჩატარებას. საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის სხვა დანაყოფები გამოყოფენ აუცილებელ ძალებსა და საშუალებებს და უზრუნველყოფენ მათ ეფექტიან გამოყენებას კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისას.

2. საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო უზრუნველყოფს იარაღის, საბრძოლო მასალის, ასაფეთქებელი და მომწამვლელი ნივთიერებების დაცვას, რომლებიც მოთავსებულია სამხედრო ნაწილებში ან ინახება განსაზღვრულ ადგილებში; საქართველოს საჰაერო სივრცეში ტერორისტული აქტის განხორციელების შემთხვევაში ორგანიზებას უწევს საქართველოს შეიარაღებული ძალების სახმელეთო ჯარების ქვედანაყოფების მომზადებასა და გამოყენებას; მონაწილეობს სამხედრო ობიექტებზე ჩატარებულ კონტრტერორისტულ ოპერაციებში.

3. საქართველოს დაზვერვის სამსახური მოიპოვებს და შემდეგ ამუშავებს ინფორმაციას საქართველოს გარეთ მოქმედი უცხო ქვეყნებისა და საერთაშორისო ტერორისტული ორგანიზაციების შესახებ და დადგენილი წესით წარუდგენს სათანადო ორგანოებს, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში მონაწილეობს კონტრტერორისტულ ოპერაციებში.

4. საქართველოს სახელმწიფო დაცვის სპეციალური სამსახური მონაწილეობს იმ ტერორისტული აქტის აღმკვეთ ოპერაციაში, რომელიც მიმართულია თანამდებობის პირებისა და იმ ობიექტებისაკენ, რომელთა დაცვაც მათ კომპეტენციას განეკუთვნება.

საქართველოს 2008 წლის 19 დეკემბრის კანონი №786 - სსმ I, №40, 29.12.2008 წ., მუხ.254

საქართველოს 2010 წლის 27 აპრილის კანონი №3022-სსმI, №23, 04.05.2010წ., მუხ.141

საქართველოს 2010 წლის 27 აპრილის კანონი №2991-სსმI, №24, 10.05.2010წ., მუხ.156

საქართველოს 2015  წლის 8 ივლისის  კანონი №3960  – ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 6. სხვა სუბიექტების უფლებამოსილებანი, რომლებიც მონაწილეობენ ტერორიზმთან ბრძოლაში

სხვა სუბიექტები, რომლებიც მონაწილეობენ ტერორიზმთან ბრძოლაში, თავიანთი კომპეტენციის ფარგლებში: ახორციელებენ ტერორისტული აქტისა და ტერორისტული ხასიათის სხვა დანაშაულის გამოვლენისაკენ, თავიდან აცილებისა და აღკვეთისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს, შეიმუშავებენ და ახორციელებენ გამაფრთხილებელ, რეჟიმულ, ორგანიზაციულ და სხვა სახის ღონისძიებებს; უზრუნველყოფენ კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების პირობებს იმ ობიექტებზე, რომლებიც მათი მმართველობის სფეროს განეკუთვნება; ასეთი ოპერაციის ჩატარებისას შესაბამის დანაყოფს გამოუყოფენ მატერიალურ-ტექნიკურ, ფინანსურ, სატრანსპორტო და კავშირგაბმულობის საშუალებებს, სამედიცინო მოწყობილობებსა და მედიკამენტებს, მიაწვდიან ტერორიზმთან ბრძოლისათვის და დასახული დავალების შესრულებისათვის აუცილებელ ინფორმაციასა და სხვა საშუალებებს.

 

თავი III. ტერორისტული საქმიანობის შედეგად შექმნილი ექსტრემალური სიტუაციების მართვა და კონტრტერორისტული ოპერაციების ჩატარება

    მუხლი 7. ტერორისტული საქმიანობის შედეგად შექმნილი ექსტრემალური სიტუაციის მართვა

1. ტერორისტული საქმიანობის შედეგად შექმნილი ექსტრემალური სიტუაციის დროს საქართველოს მთავრობის განკარგულებით იქმნება ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბი, რომელსაც ხელმძღვანელობს საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის უფროსი.  

2. ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბის საქმიანობის ორგანიზებისა და საქმიანობის წესს განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1266  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.
საქართველოს 2015  წლის 8 ივლისის  კანონი №3960  – ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 8. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ძალები და საშუალებები

1. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისას, ტერორისტული აქტის აღკვეთის მიზნით ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიულ შტაბს უფლება აქვს მიიზიდოს აღმასრულებელი ხელისუფლებისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა აუცილებელი ძალები და საშუალებები. აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოები საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გამოყოფენ კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისათვის აუცილებელ შეიარაღებას, სპეციალურ, სატრანსპორტო, კავშირგაბმულობისა და სხვა მატერიალურ საშუალებებს.

2. იარაღის, სპეციალური საშუალების გამოყენებისა და ფიზიკური იძულების ინტენსივობა განისაზღვრება კონკრეტული სიტუაციის, ტერორისტული ხასიათის დანაშაულისა და ტერორისტის ინდივიდუალურ თავისებურებათა გათვალისწინებით.

    მუხლი 9. კონტრტერორისტული ოპერაციის ხელმძღვანელობა

1. კონტრტერორისტული ოპერაციის დაწყების მომენტიდან კონტრტერორისტული ოპერაციის მონაწილე ყველა პირი ემორჩილება ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბის ხელმძღვანელს.

2. ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბის ხელმძღვანელის მოადგილე, როგორც კონტრტერორისტული ოპერაციის ხელმძღვანელი, განსაზღვრავს კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონის საზღვრებს, იღებს გადაწყვეტილებას ოპერაციის ჩატარებისათვის მოზიდული ძალებისა და საშუალებების გამოყენების თაობაზე.

3. კონტრტერორისტული ოპერაციის ხელმძღვანელობის საქმიანობაში ნებისმიერი სხვა პირის ჩარევა დაუშვებელია.

    მუხლი 10. სამართლებრივი რეჟიმი კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონაში

1. კონტრტერორისტული ღონისძიებების განხორციელებისას იქმნება განსაკუთრებული სამართლებრივი რეჟიმის ორი ზონა – უსაფრთხოების ზონა და კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონა.

2. ზონების შექმნის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის უფროსი – ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბის ხელმძღვანელი. ეს გადაწყვეტილება დაუყოვნებლივ ეცნობება საქართველოს მთავრობას, საქართველოს პარლამენტს, ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებს და დაუყოვნებლივ ქვეყნდება მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებით.

3. უსაფრთხოების ზონა გულისხმობს იმ ტერიტორიას, სადაც ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტები უფლებამოსილი არიან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, დროებით:

ა) მოაწყონ საგუშაგოები ავტოსატრანსპორტო საშუალებების დათვალიერების მიზნით;

ბ) განახორციელონ პატრულირება და შეუმოწმონ მოქალაქეებს პირადობის დამადასტურებელი საბუთები.

4. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონა გულისხმობს იმ ტერიტორიას, სადაც უშუალოდ ტარდება კონტრტერორისტული ოპერაცია.

5. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონაში ოპერაციის ჩამტარებელ პირებს უფლება აქვთ, გადაუდებელი აუცილებლობისას, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით:

ა) კონტრტერორისტული ოპერაციის დამთავრებამდე მიიღონ ზომები ქუჩებსა და გზებზე ფეხით მოსიარულეთა და სატრანსპორტო საშუალებათა მოძრაობის დროებით შეზღუდვის ან აკრძალვის თაობაზე;

ბ) შეუმოწმონ მოქალაქეებს პირადობის დამადასტურებელი საბუთები პიროვნების დადგენის მიზნით;

გ) ტერორისტული აქტის აღკვეთისას ან ტერორისტული აქტის ჩადენაში ბრალდებული პირის დევნისას, როცა დაყოვნებამ შეიძლება რეალური საფრთხე შეუქმნას ადამიანთა სიცოცხლესა და ჯანმრთელობას: დაუბრკოლებლად შევიდნენ (შეაღწიონ) მოქალაქეთა საცხოვრებელ ბინებში, აგრეთვე მათ კუთვნილ სხვა სადგომებსა და მიწის ნაკვეთებში, ორგანიზაციებისა და დაწესებულებების (მიუხედავად მათი საკუთრების ფორმისა) ტერიტორიებზე, სატრანსპორტო საშუალებებში; გამოიყენონ მოქალაქეებისა და ორგანიზაციების კუთვნილი კავშირგაბმულობის საშუალებები, სპეციალური საშუალებების ჩათვლით; დაათვალიერონ მოქალაქეთა პირადი ნივთები, სატრანსპორტო საშუალებები და ტვირთი, მათ შორის, ტექნიკური საშუალებების გამოყენებით, კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონაში შესვლისას და ზონიდან გამოსვლისას;

დ) ტერორისტული აქტის თავიდან აცილების მიზნით, ტერორისტული აქტის ჩამდენი პირის დევნისა და დაკავებისათვის, ან სასწრაფო სამედიცინო დახმარების აღმოჩენისათვის სამედიცინო დაწესებულებაში პირის მისაყვანად, აგრეთვე შემთხვევის ადგილზე მისასვლელად გამოიყენონ მოქალაქეების, საწარმოების, დაწესებულებების, ორგანიზაციებისა და საზოგადოებრივი გაერთიანებების კუთვნილი სატრანსპორტო საშუალებები, გარდა უცხო ქვეყნების საკონსულოების, დიპლომატიური და საერთაშორისო ორგანიზაციების, აგრეთვე საერთაშორისო დაცვის ქვეშ მყოფი სხვა ორგანიზაციების სატრანსპორტო საშუალებებისა.

6. უსაფრთხოებისა და კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონებში ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტები თავიანთი კომპეტენციის ფარგლებში ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

საქართველოს 2010 წლის 24 სექტემბრის კანონი №3619-სსმI, №51, 29.09.2010წ., მუხ.332

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1266  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.
საქართველოს 2015  წლის 8 ივლისის  კანონი №3960  – ვებგვერდი, 15.07.2015წ.

    მუხლი 11. სპეციალური საშუალებების ან/და ფიზიკური იძულების გამოყენების უფლება

კონტრტერორისტული ოპერაციის მონაწილე პირს უფლება აქვს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით გამოიყენოს სპეციალური საშუალებები ან/და ფიზიკური იძულება პირადი და მოქალაქეთა უსაფრთხოების დაცვის უზრუნველსაყოფად, დანაშაულის აღსაკვეთად და დამნაშავის დასაკავებლად, თუ მათი გამოუყენებლობა ვერ უზრუნველყოფს კონტრტერორისტული ოპერაციის მონაწილე პირის მიერ კანონით დაკისრებული მოვალეობის შესრულებას.

    მუხლი 12. ტერორისტებთან მოლაპარაკების წარმოება

1. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისას ადამიანთა სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის დაცვის, მატერიალური ფასეულობების შენარჩუნების, აგრეთვე ტერორისტული აქტის ძალისმიერი მეთოდების გამოყენების გარეშე აღკვეთის შესაძლებლობის მიზნით ტერორისტებთან მოლაპარაკების წარმოება დასაშვებია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. ტერორისტებთან მოლაპარაკების წარმოებისათვის კონტრტერორისტული ოპერაციის ხელმძღვანელის მიერ დაიშვებიან მხოლოდ საამისოდ სპეციალურად უფლებამოსილი პირები.

    მუხლი 13. მოსახლეობის ინფორმირება ტერორისტული აქტის შესახებ

1. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისას ტერორისტული აქტის შესახებ მოსახლეობის ინფორმირება ხდება მასობრივი ინფორმაციის საშუალებით ან მოსახლეობისათვის ხელმისაწვდომი სხვა ფორმით. ინფორმაციის მოცულობას „სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად განსაზღვრავს კონტრტერორისტული ოპერაციის ხელმძღვანელი. სახელმწიფო საიდუმლოებად მიჩნეული ინფორმაციის გახმაურება იწვევს პასუხისმგებლობას საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონაში შეზღუდულია სატელევიზიო, სამაუწყებლო მობილური სადგურების ან/და მასობრივი ინფორმაციის საშუალებების რეპორტიორთა ყოფნა, რის შესახებაც გადაწყვეტილებას იღებს ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბი.

    მუხლი 14. კონტრტერორისტული ოპერაციის დამთავრება

1. კონტრტერორისტული ოპერაცია დამთავრებულად ჩაითვლება, როდესაც საბოლოოდ აღიკვეთება ტერორისტული აქტი და კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარების ზონაში მყოფი ადამიანების სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის წინააღმდეგ მიმართული საფრთხე.

2. კონტრტერორისტული ოპერაციის დამთავრებულად გამოცხადების შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს კონტრტერორისტული ოპერაციის ხელმძღვანელი, რის თაობაზედაც დაუყოვნებლივ ეცნობება მოსახლეობას მასობრივი ინფორმაციის საშუალებით ან მოსახლეობისათვის ხელმისაწვდომი სხვა ფორმით.

 

თავი IV. ტერორისტული აქტის შედეგად მიყენებული ზიანის ანაზღაურება და დაზარალებული პირების სოციალური რეაბილიტაცია

    მუხლი 15. ტერორისტული აქტის ან მისი აღკვეთის შედეგად ფიზიკური და იურიდიული პირებისათვის მიყენებული ზიანის ანაზღაურება

1. ტერორისტული აქტის ან მისი აღკვეთის შედეგად ფიზიკური პირებისათვის მიყენებული ზიანი ანაზღაურდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. ტერორისტული აქტის ან მისი აღკვეთის შედეგად იურიდიული პირებისათვის მიყენებული ზიანი ანაზღაურდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

    მუხლი 16. ტერორისტული აქტის შედეგად დაზარალებული პირების სოციალური რეაბილიტაცია

1. ტერორისტული აქტის შედეგად დაზარალებული პირების, აგრეთვე ამ კანონის მე-17 მუხლში მითითებული პირების სოციალური რეაბილიტაცია ხორციელდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან.

2. ტერორისტული აქტის შედეგად დაზარალებულ პირთა სოციალური რეაბილიტაციის წესს განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1266  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.
 

თავი V. ტერორიზმთან ბრძოლაში მონაწილე პირების სამართლებრივი და სოციალური დაცვა

    მუხლი 17. ტერორიზმთან ბრძოლაში მონაწილე პირები, რომლებიც ექვემდებარებიან სამართლებრივ და სოციალურ დაცვას

1. ტერორიზმთან ბრძოლაში მონაწილე პირები იმყოფებიან სახელმწიფოს დაცვის ქვეშ.

2. სამართლებრივ და სოციალურ დაცვას ექვემდებარებიან:

ა) აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოების მოსამსახურეები, თანამშრომლები და სპეციალისტები, რომლებიც უშუალოდ მონაწილეობენ კონტრტერორისტულ ოპერაციაში;

ბ) პირები, რომლებიც დროებით ან მუდმივად თანამშრომლობენ ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტებთან და ხელს უწყობენ მათ ტერორისტული საქმიანობის გამოვლენაში, აღკვეთასა და მოსალოდნელი შედეგების მინიმუმამდე შემცირებაში;

გ) ამ პუნქტის „ა“ და „ბ“ ქვეპუნქტებში მითითებულ პირთა ოჯახის წევრები, თუ მათი დაცვის აუცილებლობა გამოწვეულია ტერორიზმთან ბრძოლაში მონაწილეობით.

3. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისას ამ ოპერაციაში მონაწილე პირს, რომელიც მონაწილეობდა ტერორიზმთან ბრძოლაში, დასახიჩრების შემთხვევაში (ხოლო დაღუპვის შემთხვევაში – მის ოჯახს) ეძლევა კომპენსაცია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

 

თავი VI. პასუხისმგებლობა ტერორიზმში მონაწილეობისათვის

    მუხლი 18. პასუხისმგებლობა ტერორიზმში მონაწილეობისათვის

პირები, რომლებიც ტერორიზმში მონაწილეობენ, ისჯებიან საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსით დადგენილი წესით. კონტრტერორისტული ოპერაციის ჩატარებისას თანამდებობის პირის კანონიერი მოთხოვნისადმი დაუმორჩილებლობა ან მისთვის წინააღმდეგობის გაწევა, აგრეთვე მის კანონიერ საქმიანობაში მართლსაწინააღმდეგო ჩარევა იწვევს საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ პასუხისმგებლობას.

    მუხლი 19. იმ ორგანიზაციის პასუხისმგებლობა, რომელიც ტერორისტულ საქმიანობას ახორციელებს

1. სასამართლოს მიერ ტერორისტულად ცნობილი და ტერორისტული აქტის ჩადენისათვის პასუხისმგებელი ორგანიზაცია პასუხს აგებს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

2. საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განცხადება ორგანიზაციის ტერორისტულ ორგანიზაციად ცნობის შესახებ სასამართლოში შეაქვს საქართველოს მთავარი პროკურორის მიერ განსაზღვრულ სპეციალურად უფლებამოსილ პროკურორს.

საქართველოს 2008 წლის 1 ნოემბრის კანონი №465 - სსმ I, №30, 07.11.2008 წ., მუხ.185

 

თავი VII. საქართველოს საერთაშორისო თანამშრომლობა ტერორიზმთან ბრძოლის სფეროში

    მუხლი 20. ტერორიზმთან ბრძოლის სფეროში საერთაშორისო თანამშრომლობის საფუძვლები

საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების თანახმად, საქართველო ტერორიზმთან ბრძოლის სფეროში თანამშრომლობს უცხო ქვეყნებთან, მათ სამართალდამცავ ორგანოებთან, სასამართლოებთან და სპეციალურ სამსახურებთან, აგრეთვე იმ საერთაშორისო ორგანიზაციებთან, რომლებიც ახორციელებენ საერთაშორისო ტერორიზმთან ბრძოლას.

    მუხლი 21. ინფორმაციის წარდგენა

საქართველო საერთაშორისო ტერორიზმის შესახებ ინფორმაციას უცხო ქვეყანას წარუდგენს საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნებისა და საერთაშორისო ხელშეკრულებებითა და შეთანხმებებით გათვალისწინებული ვალდებულებების შესაბამისად.

    მუხლი 22. ტერორისტულ საქმიანობაში მონაწილე პირების გადაცემა (ექსტრადიცია)

1. ტერორისტულ საქმიანობაში მონაწილე უცხო ქვეყნის მოქალაქეები ან/და მოქალაქეობის არმქონე პირები, რომლებიც მუდმივად არ ცხოვრობენ საქართველოში, შეიძლება გადაეცეს სხვა სახელმწიფოს მათი სისხლისსამართლებრივ პასუხისმგებლობაში მიცემის მიზნით.

2. ამ მუხლის პირველ პუნქტში აღნიშნული პირების გადაცემა ხორციელდება მათი სისხლისსამართლებრივ პასუხისმგებლობაში მიცემის მიზნით და საერთაშორისო ხელშეკრულებებითა და შეთანხმებებით ნაკისრი ვალდებულებების შესრულების უზრუნველსაყოფად.

 

თავი VIII. ტერორიზმთან ბრძოლის კანონიერების კონტროლი და ზედამხედველობა    

    მუხლი 23. საპარლამენტო და სამთავრობო კონტროლი 

1. ტერორიზმთან ბრძოლის საპარლამენტო და სამთავრობო კონტროლის ფორმები განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

2. საქართველოს პარლამენტის წევრებმა კანონით დაცული ინფორმაცია ტერორიზმთან ბრძოლის შესახებ შეიძლება მიიღონ საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1266  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

მუხლი 24. საპროკურორო ზედამხედველობა

ტერორიზმთან ბრძოლისას საქართველოს კანონმდებლობის ზუსტ და ერთგვაროვან შესრულებას ზედამხედველობენ საქართველოს მთავარი პროკურორი და საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული სპეციალურად უფლებამოსილი პროკურორი.

საქართველოს 2008 წლის 1 ნოემბრის კანონი №465 - სსმ I, №30, 07.11.2008 წ., მუხ.185

    მუხლი 25. ტერორიზმთან ბრძოლის საბიუჯეტო კონტროლი

ტერორიზმთან ბრძოლისას საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრებისა და სახელმწიფოს სხვა მატერიალურ ფასეულობ ების გამოყენებასა და ხარჯვას ზედამხედველობს სახელმწიფო აუდიტის ამსახურის სპეციალური ჯგუფი, რომლის წევრებსაც აქვთ სახელმწიფო საიდუმლოებასთან დაშვება.

საქართველოს 2012 წლის 22 ივნისის კანონი №6550 - ვებგვერდი, 29.06.2012წ.

 

თავი IX. გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი

    მუხლი 26. გარდამავალი დებულებანი

1. საქართველოს მთავრობამ 2014 წლის 1 აპრილამდე უზრუნველყოს შემდეგი ნორმატიული აქტების მიღება:

ა) „ქვეყანაში კონტრტერორისტული საქმიანობის ორგანიზებისა და ტერორიზმთან ბრძოლის სუბიექტების საქმიანობის კოორდინაციის წესის შესახებ“;

ბ) „კონტრტერორისტულ ოპერაციაში მონაწილე და ტერორისტული აქტის შედეგად დაზარალებულ პირთა სოციალური რეაბილიტაციის წესის შესახებ“;

გ) „ტერორისტული აქტის შედეგად დაზარალებულ პირთა სოციალური რეაბილიტაციის წესის შესახებ“;

დ) „ექსტრემალური სიტუაციების მართვის ოპერატიული შტაბის საქმიანობის ორგანიზებისა და საქმიანობის წესის შესახებ“.

2. ამ კანონის საფუძველზე გამოცემული საქართველოს პრეზიდენტის ბრძანებულებები ინარჩუნებს იურიდიულ ძალას ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული, საქართველოს მთავრობის მიერ მიღებული ნორმატიული აქტების ამოქმედებამდე.

საქართველოს 2013 წლის 20 სექტემბრის   კანონი №1266  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 27. დასკვნითი დებულება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

საქართველოს პრეზიდენტი                 მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2007 წლის 27 ივნისი.

№5071–რს

Закон Грузии

О борьбе с терроризмом

 

Глава I. Общие положения

 

Настоящий Закон определяет формы организации и правовые основы борьбы с терроризмом в Грузии, а также порядок координации органов власти в сфере борьбы с терроризмом, основания участия в борьбе с терроризмом общественных объединений, организаций, должностных лиц и граждан, их права, обязанности и гарантии социальной защиты.

 

Статья 1. Разъяснение терминов

Термины, использованные в Законе, имеют следующие значения:

а) терроризм – насилие или угроза его применения в отношении физических или юридических лиц, уничтожение, повреждение или угроза уничтожения, повреждения зданий, сооружений, транспортных средств, коммуникаций и других материальных объектов с применением оружия, взрывчатых материалов, ядерных, химических, биологических либо иных, опасных для жизни и здоровья людей веществ, или с похищением людей либо их захватом в заложники в целях понуждения властей или какого-либо органа власти либо международнойорганизации к осуществлению определенных деяний или воздержанию от осуществления определенных деяний для удовлетворения противоправных интересов террористов;

б) террористический акт - взрыв, поджог, нападение на человека, применение оружия или иные деяния, создающие опасность смерти человека, причинения значительного имущественного вреда либо наступления иных тяжких последствий, совершенные в террористических целях, либо угроза совершения террористического акта; (27.11.2013 N1640)

б1) террористические цели – устрашение населения или принуждение органов власти, органов власти иностранных государств или международных организаций совершить или не совершать те или иные действия, либо дестабилизация или уничтожение фундаментальных политических, конституционных, экономических или социальных структур страны/иностранных государств/международных организаций; (27.11.2013 N1640)

в) террористическая деятельность – деятельность, ответственность за которую определена главой ХХХVIII Уголовного кодекса Грузии;

г) международный терроризм – террористическая деятельность, осуществленная:

г.а) террористами, террористическими группами или террористическими организациями на территории иностранного государства (государств) либо причинившая вред иностранному государству (государствам);

г.б) гражданами одного государства в отношении граждан другого государства;

г.в) в случае, когда как террорист, так и жертва терроризма являются гражданами одного и того же государства либо разных государств, но террористический акт совершен за пределами территорий этих государств;

д) террорист – лицо, участвующее в террористической деятельности;

е) террористическая группа – объединение двух или более лиц в целях осуществления террористической деятельности (террористического акта);

ж) террористическая организация – организация (независимо от ее формы), созданная в целях осуществления террористической деятельности. Организация признается террористической организацией, если это – организованное объединение более чем двух лиц в определенный период времени. Организованным объединением считается объединение, не являющееся случайно созданным для немедленного совершения преступления, и в котором необязательно наличие формального распределения ролей между членами объединения, непрерывного характера членства или сформировавшейся развитой структуры;(27.11.2013 N1640)

з) заложник – физическое лицо, захваченное в целях понуждения властей, общественных организаций, государственно-политических должностных лиц или других лиц совершить какое-либо действие или воздержаться от совершения какого-либо действия как условия освобождения захваченного лица;

и) борьба с терроризмом – деятельность, направленная на выявление, предупреждение, пресечение террористической дятельности и сведение к минимуму возможных ее последствий;

к) контртеррористическая операция – комплекс специальных мероприятий, направленных на предупреждение и пресечение преступных действий террористического характера, обеспечение безопасности людей, обезвреживание террористов и сведение к минимуму возможных последствий террористического акта или(и) иного преступления, совершенного в террористических целях;

л) зона безопасности – зона активного и массированного действия субъектов борьбы с терроризмом;

м) зона проведения контртеррористических операций – отдельные участки местности или акватории, транспортные средства, здания, сооружения, учреждения и прилегающее к ним сухопутное, морское и воздушное пространство, в пределах которого проводится указанная операция;

н) режим в зоне проведения контртеррористической операции - чрезвычайное положение, которое устанавливается временно, в течение периода проведения контртеррористической операции и которое предусматривает предоставление субъекту борьбы с терроризмом определенных законом специальных полномочий, необходимых для освобождения заложников, обеспечения безопасности жизни и здоровья людей, нормального функционирования органов государственной власти и местного самоуправления, учреждений, предприятий и организаций.

 

Статья 2. Правовые основания борьбы с терроризмом

Правовую основу борьбы с терроризмом в Грузии составляют: международные договоры и соглашения Грузии, законы Грузии, в том числе - настоящий Закон, и другие нормативные акты.

 

Статья 3. Основные принципы борьбы с терроризмом

Основными принципами борьбы с терроризмом в Грузии являются:

а) законность;

б) защита и уважение прав и свобод физических и юридических лиц;

в) приоритетность обеспечения безопасности жизни и здоровья человека при борьбе с терроризмом;

г) приоритетность осуществления превентивных мероприятий;

д) комплексное использование правовых, политических, социально-экономических, пропагандистских, информационных и иных возможностей;

е) ведение переговоров с террористами в целях предотвращения возможных последствий преступления террористического характера;

ж) единоначалие в руководстве силами и средствами, задействованными в контртеррористической операции;

з) недопустимость разглашения сведений о тактике и технических средствах проведения контртеррористической операции, а также о составе участников указанной операции;

и) неотвратимость наказания за террористическую деятельность.

 

Глава II.

Основы организации борьбы с терроризмом

 

Статья 4. Субъекты, осуществляющие борьбу с терроризмом

1. Организацию борьбы с терроризмом в Грузии, обеспечение ее специальными средствами и материальными ресурсами осуществляет правительство Грузии.

2. Борьбу с терроризмом непосредственно осуществляют следующие субъекты:

а) Служба государственной безопасности Грузии, которая является главным органом единой государственной системы борьбы с терроризмом; (8.07.2015 N3960)

б) Министерство обороны Грузии;

в) Служба разведки Грузии; (27.04.2010 N2991)

г) Специальная служба государственной охраны Грузии.

3. В борьбе с терроризмом в порядке, установленном законодательством Грузии, в пределах своей компетенции также участвуют другие органы государственной власти.

 

Статья 5. Полномочия субъектов, непосредственно осуществляющих борьбу с терроризмом

1. Служба государственной безопасности Грузии является главным субъектом, осуществляющим борьбу с терроризмом: с применением специальных (оперативных, оперативно-технических) и оперативно-розыскных мероприятий, направленных на выявление, предупреждение и пресечение террористической деятельности; путем выявления, предупреждения и пресечения преступлений, которые совершаются в террористических целях и расследование которых относится к его компетенции. Служба государственной безопасности Грузии: собирает и систематизирует информацию о деятельности иностранных и международных террористических организаций; координирует деятельность субъектов борьбы с терроризмом при помощи контртеррористического центра Службы государственной безопасности Грузии; указанный Центр непосредственно обеспечивает проведениеконтртеррористических мероприятий. Другие подразделения Службы государственной безопасности Грузии выделяют необходимые силы и средства и обеспечивают их эффективное применение при проведении контртеррористической операции. (8.07.2015 N3960)

2. Министерство обороны Грузии обеспечивает охрану оружия, боеприпасов, взрывчатых и отравляющих веществ, имеющихся в военных частях, или хранящихся в определенных местах; в случае осуществления террористического акта в воздушном пространстве Грузии организует подготовку и использование подразделений сухопутных войск Вооруженных Сил Грузии; участвует в контртеррористических операциях, проводимых на военных объектах.(27.04.2010N3022)

3. Служба разведки Грузии добывает, обрабатывает и в

установленном порядке представляет надлежащим органам информацию о действующих за пределами Грузии иностранных и международных террористических организациях, в пределах своей компетенции участвует в контртеррористических операциях.(27.04.2010 N2991)

4. Специальная служба государственной охраны Грузии участвует в операциях по пресечению террористических актов, направленных против должностных лиц и объектов, защита которых относится к ее компетенции.

 

Статья 6. Полномочия других субъектов, участвующих в борьбе с терроризмом

Другие субъекты, участвующие в борьбе с терроризмом, в пределах своей компетенции: осуществляют мероприятия, направленные на выявление, предупреждение и пресечение террористических актов и других преступлений террористического характера, разрабатывают и осуществляют предупредительные, режимные, организационные и другие мероприятия; обеспечивают условия проведения контртеррористических операций на объектах, относящихся к сфере их управления; при проведении таких операций предоставляют соответствующему отделению материально-технические, финансовые, транспортные средства, средства связи, медицинское оборудование и медикаменты, обеспечивают его информацией и другими средствами, необходимыми для борьбы с терроризмом и выполнения поставленных задач.

 

Глава III.

Управление экстремальными ситуациями,

создавшимися в результате террористической деятельности, и проведение контртеррористических операций

 

Статья 7. Управление экстремальной ситуацией, создавшейся в результате террористической деятельности (20.09.2013 N1266)

1. Во время экстремальной ситуации, создавшейся в результате террористической деятельности, распоряжением Правительства Грузиисоздается оперативный штаб управления экстремальными ситуациями, которым руководит Начальник Службы государственной безопасности Грузии. (8.07.2015 N3960)

2. Порядок организации и осуществления деятельности оперативного штаба управления экстремальными ситуациями определяет Правительство Грузии.

 

Статья 8. Силы и средства для проведения контртеррористическихопераций

1. Для проведения контртеррористических операций в целях пресечения террористического акта оперативный штаб управления экстремальными ситуациями имеет право привлекать необходимые силы и средства органов исполнительной власти и местного самоуправления. Органы исполнительной власти в порядке, установленном законодательством Грузии, выделяют необходимые для проведения контртеррористической операции вооружение, специальные, транспортные средства, средства связи и другие материальные средства.

2. Интенсивность применения оружия, специальных средств и физического принуждения опредлеляется с учетом конкретной ситуации, преступления террористического характера и индивидуальных особенностей террориста.

 

Статья 9. Руководство контртеррористической операцией

1. С момента начала контртеррористической операции все лица, участвующие в контртеррористической операции, подчиняются руководителю оперативного штаба управления экстремальными ситуациями.

2. Заместитель руководителя оперативного штаба управления экстремальными ситуациями как руководитель контртеррористической операции определяет границы зоны проведения контртеррористической операции, принимает решение о применении сил и средств, привлеченных для проведения операции.

3. Вмешательство в деятельность руководства контртеррористической операции каких-либо других лиц не допускается.

 

Статья 10. Правовой режим в зоне проведения контртеррористической операции

1. При осуществлении контртеррористических мероприятий создаются две зоны особого правового режима – зона безопасности и зона проведения контртеррористической операции.

2. Решение о создании зон принимает Начальник Службы государственной безопасности Грузии – руководитель оперативного штаба управления экстремальными ситуациями. Об указанном решении незамедлительно сообщается Правительству Грузии, Парламенту Грузии, органам местного самоуправления, и оно незамедлительно публикуется в средствах массовой информации. (8.07.2015 N3960)

3. Зона безопасности подразумевает территорию, на которой субъекты борьбы с терроризмом правомочны в порядке, установленном законодательством Грузии, временно:

а) устраивать посты в целях досмотра автотранспортных средств;

б) осуществлять патрулирование и проверять у граждан документы, удостоверяющие личность.

4. Зона проведения контртеррористической операции подразумевает территорию, на которой непосредственно проводится контртеррористическая операция.

5. Лица, проводящие операцию в зоне проведения контртеррористических операций, при неотложной необходимости в порядке, установленном законодательством Грузии, имеют право:

а) до завершения контртеррористической операции принимать меры к временному ограничению или запрету на движение пешеходов и автотранспортных средств на улицах и дорогах;

б) в целях установления личности проверять у граждан документы, удостоверяющие личность;

в) во время пресечения террористического акта или преследования лица, обвиняемого в совершении террористического акта, когда промедление может создать реальную угрозу жизни и здоровью человека: беспрепятственно входить (проникать) в жилые квартиры граждан, а также принадлежащие им другие помещения и земельные участки, на территории и в транспортные средства организаций и учреждений (независимо от формы собственности); использовать принадлежащие гражданам и организациям средства связи, включая специальные средства; производить досмотр личных вещей, транспортных средств и багажа граждан, в том числе - с применением технических средств при входе в зону проведения контртеррористической операции и выходе из зоны; (24.09.2010 N3619)

 г) в целях предупреждения террористического акта, преследования и задержания лица, совершившего террористический акт, или доставления лиц в медицинское учреждение для оказания медицинской помощи, а также прибытия на место происшествия использовать транспортные средства, принадлежащие гражданам, предприятиям, учреждениям, организациям и общественным объединениям, кроме транспортных средств консульств иностранных государств, дипломатических и международных организаций, а также других оргнизаций, находящихся под международной защитой.

6. В зонах безопасности и проведения контртеррористической операции субъекты борьбы с терроризмом в пределах своей компетенции осуществляют другие полномочия, предоставленные законодательством Грузии.

 

Статья 11. Право на применение специальных средств или (и) физического принуждения

Лицо, участвующее в контртеррористической операции, имеет право в порядке, установленном законодательством Грузии, применять специальные средства или (и) физическое принуждение для обеспечения защиты личной безопасности и безопасности граждан, пресечения преступления или задержания преступника, если без их применения не представляется возможным обеспечение исполнения возложенных законом обязательств лицом, участвующим в контртеррористической операции.

 

Статья 12. Ведение переговоров с террористами

1. При проведении контртеррористической операции в целях защиты жизни и здоровья людей, сохранения материальных ценностей, а также обеспечения возможности пресечения террористического акта без применения силовых методов допускается ведение переговоров с террористами в порядке, установленном законодательством Грузии.

2. К ведению переговоров с террористами руководитель контртеррористической операции допускает только специально уполномоченных на то лиц.

 

Статья 13. Информирование населения о террористическом акте

1. При проведении контртеррористической операции информирование населения о террористическом акте осуществляется при помощи средств массовой информации или в другой доступной для населения форме. Объем информации в соответствии с Законом Грузии «О государственной тайне» определяет руководитель контртеррористической операции. Разглашение информации, признанной государственной тайной, влечет ответственность в порядке, установленном законодательством Грузии.

2. В зоне проведения контртеррористической операции ограничивается наличие телевизионных, вещательных мобильных станций или (и) пребывание репортеров средств массовой инормации, решение о чем принимает оперативный штаб управления экстремальными ситуациями.

 

Статья 14. Окончание контртеррористической операции

1. Контртеррористическая операция считается оконченной по окончательном пресечении террористического акта и ликвидации угрозы жизни и здоровью людей, находящихся в зоне проведения контртеррористической операции.

2. Решение об объявлении контртеррорстической операции оконченной принимает руководитель контртеррористической операции, о чем незамедлительно извещается население при помощи средств массовой информации или в другой, доступной для населения форме.

 

Глава IV.

Возмещение вреда, причиненного в результате

террористического акта, и социальная реабилитация пострадавших лиц

 

Статья 15. Возмещение вреда, причиненного физическим и юридическим лицам в результате террористического акта или его пресечения

1. Вред, причиненный физическим и юридическим лицам в результате террористического акта или его пресечения, возмещается из государственного бюджета Грузии в порядке, установленном законодательством Грузии.

2. Вред, причиненный юридическим лицам в результате террористического акта или его пресечения, возмещается в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 16. Социальная реабилитация лиц, пострадавших в результате террористического акта

1. Социальная реабилитация лиц, пострадавших в результате террористического акта, а также лиц, указанных в статье 17 настоящего Закона, осуществляется из государственного бюджета Грузии.

2. Порядок социальной реабилитации лиц, пострадавших в результате террористического акта, определяет Правительство Грузии.(20.09.2013 N1266)

 

Глава V.

Правовая и социальная защита лиц,

участвующих в борьбе с терроризмом

 

Статья 17. Лица, участвующие в борьбе с терроризмом, подлежащие правовой и социальной защите

1. Лица, участвующие в борьбе с терроризмом, находятся под защитой государства.

2. Правовой и социальной защите подлежат:

а) служащие, сотрудники и специалисты органов исполнительной власти, непосредственно участвующие в контртеррористической операции;

б) лица, на временной или постоянной основе сотрудничающие с субъектами борьбы с терроризмом и оказывающие им содействие в выявлении, пресечении террористической деятельности и сведении к минимуму ее возможных последствий;

в) члены семей лиц, указанных в подпунктах «а» и «б» настоящего пункта, если необходимость их защиты вызвана участием в борьбе с терроризмом.

3. Участвующему в борьбе с терроризмом лицу - участнику контртеррористической операции в случае получения увечья (в случае его гибели - его семье) при проведении указанной операции, выплачивается компенсация в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Глава VI.

Ответственность за участие в терроризме

 

Статья 18. Ответственность за участие в терроризме

Лица, участвующие в терроризме, наказываются в порядке, установленном Уголовным кодексом Грузии. Неподчинение законному требованию должностного лица при проведении контртеррористической операции либо оказание ему противодействия, а также противоправное вмешательство в его законную деятельность влекут ответственность, предусмотренную законодательством Грузии.

 

Статья 19. Ответственность организации, осуществляющей террористическую деятельность

1. Организация, признанная судом террористической и ответственная за совершение террористического акта, несет ответственность в порядке, установленномзаконодательством Грузии.

2. Заявление о признании организации террористической в

порядке, установленном законодательством Грузии, подает в суд специально уполномоченный прокурор, определенный Главным прокурором Грузии. (1.11.2008 N465)

 

Глава VII.

Международное сотрудничество Грузии

в сфере борьбы с терроризмом

 

Статья 20. Основы международного сотрудничества в сфере борьбы с терроризмом

Согласно международным договорам и соглашениям Грузия в сфере борьбы с терроризмом сотрудничает с иностранными государствами, их правоохранительными органами, судами и специальными службами, а также с международными организациями, осуществляющими борьбу с международным терроризмом.

 

Статья 21. Предоставление информации

Грузия предоставляет иностранным государствам информацию о международном терроризме в соответствии с требованиями законодательства Грузии и обязательствами, предусмотренными международными договорами и соглашениями.

 

Статья 22. Передача (экстрадиция) лиц, участвовавших в террористической деятельности

1. Иностранные граждане или(и) лица без гражданства, участникитеррористической деятельности, не проживающие постоянно в Грузии, могут передаваться иностранным государствам для привлечения к уголовной ответственности.

2. Передача лиц, указанных в пункте первом настоящей статьи, осуществляется в целях их привлечения к уголовной ответственности, обеспечения выполнения обязательств, взятых международными договорами и соглашениями.

 

Глава VIII.

Контроль и надзор за законностью

борьбы с терроризмом

 

Статья 23. Парламентский и правительственный контроль

1. Формы парламентского и правительственного контроля за борьбой с терроризмом определяются законодательством Грузии. (20.09.2013 N1266)

2. Члены Парламента Грузии могут получать охраняемую закономи информацию о борьбе с терроризмом в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Статья 24. Прокурорский надзор (1.11.2008 N465)

Надзор за точным и единообразным исполнением законодательства Грузии при борьбе с терроризмом осуществляют Главный прокурор Грузии и специально уполномоченный прокурор, определенный законодательством Грузии.

 

Статья 25. Бюджетный контроль борьбы с терроризмом (22.06.2012 N6550)

Надзором за использованием и расходованием выделенных из Государственного бюджета Грузии для борьбы с терроризмом средств и других материальных ценностей государства руководит специальная группа государственного аудита, у членов которой есть доступ к государственной тайне.

 

Глава IХ.

Переходные и заключительное положения

 

Статья 26. Переходные положения (20.09.2013 N1266)

1. Правительству Грузии до 1 апреля 2014 года обеспечить принятие следующих нормативных актов:

а) «О порядке организации в стране контртеррористической деятельности и координации деятельности субъектов борьбы с терроризмом»;

б) «О порядке социальной реабилитации лиц, участвовавших в контртеррористической операции и пострадавших в результате террористического акта»;

в) «О порядке социальной реабилитации лиц, пострадавших в результате террористического акта»;

г) «О порядке организации и деятельности оперативного штаба управления экстремальными ситуациями».

2. Указы Президента Грузии, изданные на основании настоящего Закона, сохраняют юридическую силу до введения в действие предусмотренных пунктом первым настоящей статьи нормативных актов, принятых Правительством Грузии.

 

Статья 27. Заключительное положение

Настоящий Закон ввести в действие по опубликовании.

 

 

Президент Грузии                                                                                                                                                   Михаил Саакашвили

Тбилиси

27 июня 2007 года

№ 5071-вс