Law of Georgia on Construction Activities

Consolidated versions (24/09/2013 - 20/07/2018)

საქართველოს კანონი

სამშენებლო საქმიანობის შესახებ

თავი I. დებულებანი

    მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო

1. ეს კანონი განსაზღვრავს საქართველოს ტერიტორიაზე სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა შორის ურთიერთობების სამართლებრივ, ორგანიზაციულ და ეკონომიკურ თავისებურებებს, ადგენს ამ საქმიანობასთან დაკავშირებული ნორმების დაცვისა და რეგულირების მექანიზმს.

2. სამშენებლო საქმიანობა საქართველოში, რომელიც მიმართულია ეროვნული მეურნეობის ყველა დარგის განვითარებისაკენ, მოსახლეობის საბინაო-კომუნალური, კულტურულ-საყოფაცხოვრებო და სოციალური პირობების გაუმჯობესებისაკენ, წარმოადგენს დარგთაშორის საქმიანობას.

    მუხლი 2. კანონის მიზნები

კანონის მიზნებია:

ა) სამშენებლო კომპლექსის ეფექტიანი ფუნქციონირების უზრუნველყოფა; ქვეყნის ეკონომიკური პოტენციალის ამაღლება; საქართველოს ეროვნული მეურნეობის დარგების განვითარებისათვის ხელის შეწყობა; მოსახლეობის სოციალური და კულტურულ-საყოფაცხოვრებო დონის გაუმჯობესება;

ბ) სამშენებლო საქმიანობის ძირითადი ამოცანების შესრულება, კონკურენტული გარემოს შექმნისათვის ხელშეწყობა;

გ) სამშენებლო პროდუქციის ხარისხის, მისი საიმედოობის ფუნქციური დანიშნულებისადმი სრული შესაბამისობა, ეროვნული და თანამედროვე არქიტექტურულ-ესთეტიკური სახის უზრუნველყოფა გარემოსა და მისი ცალკეული კომპონენტების გათვალისწინებით.

    მუხლი 3. ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) საპროექტო-საძიებო სამუშაოები – ტოპოგრაფიულ, გეოლოგიურ, ჰიდროგეოლოგიურ, ლაბორატორიულ კვლევებთან, მშენებლობასთან, რეკონსტრუქციასთან, კაპიტალურ შეკეთებასთან, აღდგენასთან, რესტავრაციასთან და საწარმოთა ახალი ტექნოლოგიებით აღჭურვასთან დაკავშირებული კომპლექსური ტექნიკური დოკუმენტაცია;

ბ) სამშენებლო-სამონტაჟო სამუშაოები – მშენებლობის, კაპიტალური შეკეთების, რეკონსტრუქციის, საწარმოთა ახალი ტექნოლოგიებით აღჭურვის, აღდგენითი და სარესტავრაციო სამუშაოები;

გ) სამშენებლო კომპლექსი – სამშენებლო საქმიანობის განმახორციელებელი სამეცნიერო-კვლევითი, საპროექტო-საძიებო, სამშენებლო-სამონტაჟო, საშენი მასალებისა და ნაკეთობების, სპეციალიზებული მექანიზაციისა და ტრანსპორტის საჯარო სამართლის იურიდიულ და კერძო სამართლის იურიდიულ და ფიზიკურ პირთა ერთობლიობა;

დ) სამშენებლო საქმიანობა – ხელშეკრულებით გათვალისწინებული, მშენებლობადამთავრებული შენობა-ნაგებობების მენაშენისათვის გადასაცემად (ჩასაბარებლად) დამკვეთისა და სამშენებლო კომპლექსის ყველა მონაწილის მოქმედების ერთობლიობა;

ე) კაპიტალური ხარჯები (ძირითადი კაპიტალის შეძენა) – სამშენებლო საქმიანობის განსახორციელებლად სახელმწიფო დაკვეთებით ანდა ფიზიკური ან იურიდიული პირების მიერ გაწეული ხარჯები;

ვ) მენაშენე – საჯარო სამართლის იურიდიული პირი, კერძო სამართლის იურიდიული ან ფიზიკური პირი, რომელსაც ხელშეკრულების საფუძველზე, დამკვეთის მეშვეობით ან უშუალოდ, ურთიერთობა აქვს წინასაპროექტო, საპროექტო, სამშენებლო-სამონტაჟო და გამშვებ-გასამართი სამუშაოების შემსრულებელ მენარდესთან და რომლისგანაც მას საექსპლუატაციოდ გადაეცემა დასრულებული ობიექტი ან მისი ნაწილი;

ზ) დამკვეთი – საჯარო სამართლის იურიდიული პირი, კერძო სამართლის იურიდიული ან ფიზიკური პირი, რომელსაც მენაშენისაგან ხელშეკრულებით დელეგირებული აქვს მშენებლობის პროცესთან დაკავშირებულ იურიდიულ ან მეწარმე ფიზიკურ პირთან უშუალო ურთიერთობის განხორციელების ფუნქციები;

თ) მენარდე – იურიდიული ან მეწარმე ფიზიკური პირი, რომელიც ასრულებს წინასაპროექტო, საპროექტო-საძიებო, სამშენებლო-სამონტაჟო და გამშვებ-გასამართ სამუშაოებს, დადგენილი წესით მიღებული აქვს საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობის ლიცენზია და პასუხისმგებელია მის და ქვემენარდის მიერ წარმოებულ სამუშაოებზე;

ი) ქვემენარდე – იურიდიული ან მეწარმე ფიზიკური პირი, რომელიც ხელშეკრულებით დაკავშირებულია მენარდესთან სამუშაოს გარკვეული ნაწილის შესრულებაზე და რომელსაც მიღებული აქვს საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობის ლიცენზია;

კ) სერტიფიკატი – კანონმდებლობის საფუძველზე მშენებლობაში სერტიფიკაციის სისტემის წესების შესაბამისად გაცემული დოკუმენტი, რომელიც ადასტურებს, რომ სერტიფიკაციას დაქვემდებარებული პროდუქცია შეესაბამება კონკრეტულ სტანდარტს;

ლ) ლიცენზია – კანონმდებლობის შესაბამისად მიღებული სახელმწიფო ორგანოს სპეციალური ნებართვა, რომელიც მის მფლობელს აძლევს უფლებას განსაზღვრული პირობების დაცვით განახორციელოს საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობა;

) არქიტექტურულ - სამშენებლო საქმიანობაზე სახელმწიფო ზედამხედველობის ორგანო საჯარო სამართლის იურიდიული პირი ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტო , აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების აღმასრულებელი ხელისუფლების უფლებამოსილი დაწესებულებების არქიტექტურულ - სამშენებლო საქმიანობაზე სახელმწიფო ზედამხედველობის ორგანოები და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების არქიტექტურულ - სამშენებლო საქმიანობაზე ზედამხედველობის უფლებამოსილი ორგანოები , რომლებიც თავიანთ საქმიანობას ახორციელებენ საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში ;

ნ) საექსპლუატაციოდ მიმღები კომისია – დადგენილი წესით შექმნილი და დამტკიცებული სპეციალისტების ჯგუფი, რომლის ამოცანაა მშენებლობადამთავრებული შენობებისა და ნაგებობების საექსპლუატაციოდ მზადყოფნის დადგენა შესაბამისი დოკუმენტით.

საქართველოს 2008 წლის 23 დეკემბრის კანონი №829 - სსმ I, №40, 29.12.2008 წ., მუხ.286

საქართველოს 2009 წლის 4 დეკემბრის კანონი №2264 - სსმ I, №45, 21.12.2009 წ., მუხ.333

საქართველოს 2010 წლის 23 მარტის კანონი №2804 - სსმ I, №20, 19.04.2010 წ., მუხ.109

საქართველოს 2011  წლის 22 მარტის კანონი №4469 -ვებგვერდი,01.04.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 8 მაისის კანონი №6166 - ვებგვერდი, 25.05.2012წ.

 

თავი II. სამშენებლო საქმიანობის განხორციელება

    მუხლი 4. დაფინანსების წყაროები

სამშენებლო საქმიანობა ხორციელდება:

ა) სახელმწიფო კაპიტალური ხარჯებით;

ბ) კერძო კაპიტალური ხარჯებით;

გ) ერთობლივი კაპიტალური ხარჯებით;

დ) კანონმდებლობით ნებადართული სხვა სახსრებით.

    მუხლი 5. სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეები

სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეები არიან: მენაშენე, დამკვეთი, მენარდე, ქვემენარდე და სამშენებლო კომპლექსთან დაკავშირებული სამეცნიერო-კვლევითი ორგანიზაციები.

    მუხლი 6. სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა ვალდებულებანი

1. სამშენებლო საქმიანობის ყველა მონაწილე ვალდებულია დაიცვას საქართველოს კანონმდებლობა, სამშენებლო ნორმები, წესები და სტანდარტები, ტექნიკური პირობები; დადგენილ მოთხოვნათა შესაბამისად აწარმოოს და წარადგინოს სტატისტიკური ანგარიშგება.

2. დამკვეთმა საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობის განსახორციელებლად უნდა შეარჩიოს შესაბამისი კვალიფიკაციის მქონე მენარდე, უზრუნველყოს მშენებლობის პროექტის ექსპერტიზა, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად აიღოს მშენებლობის დაწყების ნებართვა უფლებამოსილი ორგანოსაგან, დააფინანსოს შესრულებული სამუშაოები.

3. მშენებლობაში სამშენებლო მასალების, კონსტრუქციების, ნაკეთობებისა და სხვა სამშენებლო პროდუქციის გამოყენება დაიშვება მხოლოდ საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად გაცემული სერტიფიკატითა და წესით.

4. სამშენებლო საქმიანობა, მათ შორის, მშენებლობადამთავრებული ობიექტების ექსპლუატაციაში მიღება, ხორციელდება საქართველოს საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებით დადგენილი წესების შესაბამისად.

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1287  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 7. სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა სამეურნეო-საფინანსო ურთიერთობა

1. სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა სამეურნეო-საფინანსო ურთიერთობა განისაზღვრება მათ შორის დადებული ხელშეკრულების (კონტრაქტის) საფუძველზე.

2. ხელშეკრულება არის სამართლებრივი დოკუმენტი, რომლითაც საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად რეგულირდება ურთიერთდამოკიდებულება სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა შორის.

3. სამშენებლო-სამონტაჟო სამუშაოების განხორციელებისას ხელშეკრულების დადების ძირითად საფუძველს წარმოადგენს საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად დამტკიცებული საპროექტო-სახარჯთაღრიცხვო დოკუმენტაცია, ხოლო საპროექტო სამუშაოების განხორციელებისას – საპროექტო დავალება.

4. პარტნიორის არჩევა, ხელშეკრულების გაფორმება, სამეურნეო ურთიერთდამოკიდებულების ვალდებულება და სხვა ნებისმიერი პირობების განსაზღვრა განეკუთვნება სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა კომპეტენციას კანონმდებლობის ფარგლებში.

 

თავი III. სამშენებლო საქმიანობის კოორდინაცია და სამართლებრივი რეგულირება

    მუხლი 8. სამშენებლო საქმიანობის კოორდინაცია

1. სამშენებლო დარგში სახელმწიფო პოლიტიკას ახორციელებს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო, ხოლო აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიურ რესპუბლიკებში მას ახორციელებენ შესაბამისი უწყებები.

2. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო შეიმუშავებს და ამტკიცებს საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობასთან დაკავშირებულ კანონქვემდებარე ნორმატიულ აქტებს.

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1287  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

    მუხლი 9. სამშენებლო საქმიანობის სამართლებრივი რეგულირება

სამშენებლო საქმიანობის სამართლებრივ რეგულირებას საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების, საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების შესაბამისად, თავიანთი კომპეტენციის ფარგლებში, ახორციელებენ საქართველოს, აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების და ადგილობრივი თვითმმართველობის აღმასრულებელი ორგანოები.

საქართველოს 2011 წლის 24 ნოემბრის კანონი №5293 - ვებგვერდი, 08.12.2011წ.

 

თავი IV. სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა სამართლებრივი დაცვა და სტიმულირება

    მუხლი 10. სამართლებრივი გარანტიები

1. სახელმწიფო ორგანოებსა და თანამდებობის პირებს უფლება არა აქვთ ჩაერიონ სამშენებლო კომპლექსის მონაწილეთა სამეურნეო-საფინანსო საქმიანობაში, გარდა მაკონტროლებელი ორგანოებისა, რომელთაც კანონმდებლობით მინიჭებული აქვთ ეს უფლება.

2. სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა მიერ მიყენებულ მატერიალურ და მორალურ ზიანს განსაზღვრავს სასამართლო.

    მუხლი 11. საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა სტიმულირება

1. საპროექტო-სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა სტიმულირების ფორმებია „საქართველოს დამსახურებული მშენებლის“, „საქართველოს დამსახურებული არქიტექტორის“ წოდებათა მინიჭება და სპეციალური სამკერდე ნიშნით დაჯილდოება საქართველოს კანონმდებლებით დადგენილი წესით.

2. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო შეიმუშავებს და ამტკიცებს დებულებას წოდებათა მინიჭებისა და სამკერდე ნიშნით დაჯილდოების წესის შესახებ.

საქართველოს 2013 წლის 24 სექტემბრის   კანონი №1287  – ვებგვერდი, 08.10.2013წ.

     მუხლი 12. სამშენებლო საქმიანობის შეწყვეტა ან შეჩერება

სამშენებლო საქმიანობის შეწყვეტა ან შეჩერება ხდება საჯარო სამართლის იურიდიული პირის − ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს და სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა მიერ და მისი საფუძველი შეიძლება იყოს :

ა) სამშენებლო ნორმების , წესების , სტანდარტებისა და სახელშეკრულებო ვალდებულებების უხეში დარღვევა ;

ბ) ფორსმაჟორული სიტუაციები .

საქართველოს 2010 წლის 23 მარტის კანონი №2804 - სსმ I, №20, 19.04.2010 წ., მუხ.109

საქართველოს 2011  წლის 22 მარტის კანონი №4469 -ვებგვერდი,01.04.2011წ.

საქართველოს 2012 წლის 8 მაისის კანონი №6166 - ვებგვერდი, 25.05.2012წ.

 

თავი V. დავის გადაწყვეტის წესი და პასუხისმგებლობა ამ კანონის დარღვევისათვის

    მუხლი 13. დავის გადაწყვეტა

ურთიერთშეუთანხმებლობის შემთხვევაში სამშენებლო საქმიანობის მონაწილეთა შორის წარმოშობილ დავას იხილავს სასამართლო.

    მუხლი 14. პასუხისმგებლობა ამ კანონის დარღვევისათვის

„სამშენებლო საქმიანობის შესახებ“ კანონის მოთხოვნათა დარღვევა გამოიწვევს პასუხისმგებლობას საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

 

თავი VI.  გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი

    მუხლი 15. კანონის ამოქმედებასთან დაკავშირებით შესამუშავებელი ღონისძიება

საქართველოს ურბანიზაციისა და მშენებლობის სამინისტრომ ამ კანონის მიღებიდან 1 თვის ვადაში შეიმუშაოს დებულების პროექტი „საქართველოს დამსახურებული მშენებლის“ და „საქართველოს დამსახურებული არქიტექტორის“ წოდებათა მინიჭებისა და სპეციალური სამკერდე ნიშნით დაჯილდოების წესის შესახებ“ და წარუდგინოს საქართველოს პრეზიდენტს დასამტკიცებლად.

    მუხლი 16. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

საქართველოს პრეზიდენტი ედუარდ შევარდნაძე

თბილისი,

2000 წლის 27 ოქტომბერი.

№577–Iს

PFRJY UHEPBB

 

J cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

 

 

Ukfdf ^\

J,obt gjkj;tybz

 

Cnfnmz 1\ Cathf htuekbhjdfybz Pfrjyf

1\ Yfcnjzobq Pfrjy jghtltkztn ghfdjdst= jhufybpfwbjyyst b 'rjyjvbxtcrbt jcj,tyyjcnb jnyjitybq vt;le exfcnybrfvb cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb yf nthhbnjhbb Uhepbb= ecnfyfdkbdftn vt[fybpv cj,k.ltybz b htuekbhjdfybz yjhv= rfcf.ob[cz 'njq ltzntkmyjcnb\

2\ Cnhjbntkmyfz ltzntkmyjcnm d Uhepbb= yfghfdktyyfz yf hfpdbnbt dct[ jnhfcktq yfwbjyfkmyjuj [jpzqcndf= ekexitybt ;bkboyj-rjvveyfkmys[= rekmnehyj-,snjds[ b cjwbfkmys[ eckjdbq yfctktybz= ghtlcnfdkztn cj,jq vt;jnhfcktde. ltzntkmyjcnm\

 

Cnfnmz 2\ Wtkb Pfrjyf

Wtkzvb Pfrjyf zdkz.ncz|

f) j,tcgtxtybt 'aatrnbdyjuj aeyrwbjybhjdfybz cnhjbntkmyjuj rjvgktrcf+ gjdsitybt 'rjyjvbxtcrjuj gjntywbfkf cnhfys+ cjltqcndbt hfpdbnb. jnhfcktq yfwbjyfkmyjuj [jpzqcndf Uhepbb+ ekexitybt rekmnehyj-,snjdjuj b cjwbfkmyjuj ehjdyz yfctktybz+

,) dsgjkytybt jcyjdys[ pflfx cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb= cjltqcndbt cjplfyb. rjyrehtynyjq chtls+

d) ghbdtltybt d gjkyjt cjjndtncndbt c aeyrwbjyfkmysv yfpyfxtybtv rfxtcndf cnhjbntkmyjq ghjlerwbb b t/ yflt;yjcnb= j,tcgtxtybt yfwbjyfkmyjuj b cjdhtvtyyjuj fh[bntrnehyj-'cntnbxtcrjuj dblf c extnjv chtls b t/ jnltkmys[ rjvgjytynjd\

 

Cnfnmz 3\ Hfp]zcytybt nthvbyjd

Nthvbys= bcgjkmpjdfyyst d yfcnjzotv Pfrjyt= bvt.n cktle.obt pyfxtybz|

f) ghjtrnyj-bpscrfntkmcrbt hf,jns - rjvgktrcyst nt[ybxtcrbt hf,jns= cdzpfyyst c njgjuhfabxtcrbvb= utjkjubxtcrbvb= ublhjutjkjubxtcrbvb b kf,jhfnjhysvb bccktljdfybzvb= cnhjbntkmcndjv= htrjycnherwbtq= rfgbnfkmysv htvjynjv= djccnfyjdktybtv= htcnfdhfwbtq b jcyfotybtv ghtlghbznbq yjdsvb nt[yjkjubzvb+

,) cnhjbntkmyj-vjynf;yst hf,jns - cnhjbntkmyst= djccnfyjdbntkmyst= htcnfdhfwbjyyst hf,jns= hf,jns gj rfgbnfkmyjve htvjyne= htrjycnherwbb b gj jcyfotyb. yjdsvb nt[yjkjubzvb+

d) cnhjbntkmysq rjvgktrc - cjj,otcndj .hblbxtcrb[ kbw ge,kbxyjuj ghfdf b .hblbxtcrb[ b abpbxtcrb[ kbw xfcnyjuj ghfdf= jceotcndkz.ob[ yfexyj-bccktljdfntkmcre.= ghjtrnyj-bpscrfntkmcre.= cnhjbntkmyj-vjynf;ye. ltzntkmyjcnm b ltzntkmyjcnm d j,kfcnb ghjbpdjlcndf cnhjqvfnthbfkjd b bpltkbq= cgtwbfkbpbhjdfyyjq vt[fybpfwbb b nhfycgjhnf d catht cnhjbntkmcndf\

u) cnhjbntkmyfz ltzntkmyjcnm - tlbycndj ltqcndbq pfrfpxbrf b dct[ exfcnybrjd cnhjbntkmyjuj rjvgktrcf c wtkm. gthtlfxb (clfxb) pfcnhjqobre ghtlecvjnhtyys[ ljujdjhjv plfybq b cjjhe;tybq= cnhjbntkmcndj rjnjhs[ pfdthityj+

l) rfgbnfkmyst hfc[jls (ghbj,htntybt jcyjdyjuj rfgbnfkf) - hfc[jls= gjytctyyst gj ujcelfhcndtyysv pfrfpfv bkb ;t abpbxtcrbvb bkb .hblbxtcrbvb kbwfvb d wtkz[ jceotcndktybz cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb+

t) pfcnhjqobr - .hblbxtcrjt kbwj ge,kbxyjuj ghfdf= .hblbxtcrjt bkb abpbxtcrjt kbwj xfcnyjuj ghfdf= rjnjhjt yf jcyjdfybb ljujdjhf gjllth;bdftn jnyjitybz xthtp pfrfpxbrf bkb ytgjchtlcndtyyj c gjlhzlxbrjv= dsgjkyz.obv ghtlghjtrnyst= ghjtrnyst= cnhjbntkmyj-vjynf;yst b gecrjyfkfljxyst hf,jns= b jn rjnjhjuj gjlhzlxbre ,eltn gthtlfy lkz 'rcgkefnfwbb pfdthityysq j,]trn bkb tuj xfcnm+

;) pfrfpxbr - .hblbxtcrjt kbwj ge,kbxyjuj ghfdf= .hblbxtcrjt bkb abpbxtcrjt kbwj xfcnyjuj ghfdf= rjnjhjve jn pfcnhjqobrf ltktubhjdfys gj ljujdjhe aeyrwbb jceotcndktybz ytgjchtlcndtyyjuj jnyjitybz c .hblbxtcrbv kbwjv bkb c abpbxtcrbv kbwjv-ghtlghbybvfntktv= cdzpfyysv c ghjwtccjv cnhjbntkmcndf+

p) gjlhzlxbr - .hblbxtcrjt kbwj bkb abpbxtcrjt kbwj-ghtlghbybvfntkm= dsgjkyz.ott ghtlghjtrnyst= ghjtrnyj-bpscrfntkmcrbt= cnhjbntkmyj-vjynf;yst b gecrjyfkfljxyst hf,jns= gjkexbditt d ecnfyjdktyyjv gjhzlrt kbwtypb. yf ghjtrnyj-cnhjbntkmye. ltzntkmyjcnm b jndtncndtyyjt pf hf,jns= ghjbpdtltyyst bv b ce,gjlhzlxbrjv+

b) ce,gjlhzlxbr - .hblbxtcrjt kbwj bkb abpbxtcrjt kbwj-ghtlghbybvfntkm= cdzpfyyjt gj ljujdjhe c gjlhzlxbrjv d dsgjkytybb jghtltktyyjq xfcnb hf,jn b gjkexbditt kbwtypb. yf ghjtrnyj-cnhjbntkmye. ltzntkmyjcnm+

r) cthnbabrfn - dslfyysq yf jcyjdfybb pfrjyjlfntkmcndf d cjjndtncndbb c ghfdbkfvb cbcntvs cthnbabrfwbb d cnhjbntkmcndt ljrevtyn= eljcnjdthz.obq= xnj gjlkt;fofz cthnbabrfwbb ghjlerwbz cjjndtncndetn rjyrhtnyjve cnfylfhne+

k) kbwtypbz - cgtwbfkmyjt hfphtitybt ujcelfhcndtyyjuj jhufyf= gjkextyyjt d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv= rjnjhjt lftn ghfdj tuj j,kflfntk. jceotcndbnm ghjtrnyj-cnhjbntkmye. ltzntkmyjcnm c cj,k.ltybtv jghtltktyys[ eckjdbq+

м) орган государственного надзора за архитектурно-строительной деятельностью – юридическое лицо публичного права – Агентство технического и строительного надзора, органы государственного надзора за архитектурно-строительной деятельностью правомочных учреждений исполнительных властей Абхазской и Аджарской автономных республик и правомочных органов надзора за архитектурно-строительной деятельностью органов местного самоуправления, которые осуществляют свою деятельность в пределах полномочий, предоставленных законодательством Грузии;(8.05.2012 N6166)

y) ghbtvyfz rjvbccbz gj clfxt d 'rcgkefnfwb. - cjplfyyfz b endth;ltyyfz d ecnfyjdktyyjv gjhzlrt uheggf cgtwbfkbcnjd= pflfxtq rjnjhjq zdkztncz ecnfyjdktybt cjjndtncnde.obv ljrevtynjv ujnjdyjcnb r 'rcgkefnfwbb plfybq b cjjhe;tybq= cnhjbntkmcndj rjnjhs[ pfdthityj\

 

Ukfdf ^^\

Jceotcndktybt cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

 

Cnfnmz 4\ Bcnjxybrb abyfycbhjdfybz

Cnhjbntkmyfz ltzntkmyjcnm jceotcndkztncz pf cxtn|

f) ujcelfhcndtyys[ rfgbnfkmys[ hfc[jljd+

,) xfcnys[ rfgbnfkmys[ hfc[jljd+

d) cjdvtcnys[ rfgbnfkmys[ hfc[jljd+

u) bys[ chtlcnd= hfphtityys[ pfrjyjlfntkmcndjv\

 

Cnfnmz 5\ Exfcnybrb cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

Exfcnybrfvb cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb zdkz.ncz| pfcnhjqobr= pfrfpxbr= gjlhzlxbr= ce,gjlhzlxbr b yfexyj-bccktljdfntkmcrbt jhufybpfwbb= cdzpfyyst cj cnhjbntkmysv rjvgktrcjv\

 

Cnfnmz 6\ J,zpfyyjcnb exfcnybrjd cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

1\ Rf;lsq exfcnybr cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb j,zpfy cj,k.lfnm pfrjyjlfntkmcndj Uhepbb= cnhjbntkmyst yjhvs= ghfdbkf b cnfylfhns= nt[ybxtcrbt eckjdbz+ dtcnb b ghtlcnfdkznm d cjjndtncndbb c ecnfyjdktyysvb nht,jdfybzvb cnfnbcnbxtcre. jnxtnyjcnm\

2\ Lkz jceotcndktybz ghjtrnyj-cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb pfrfpxbr ljk;ty gjlj,hfnm gjlhzlxbrf cjjndtncnde.otq rdfkbabrfwbb= j,tcgtxbnm ghjdtltybt 'rcgthnbps ghjtrnf cnhjbntkmcndf= d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb dpznm jn egjkyjvjxtyyjuj yf nj jhufyf hfphtitybt yfxfnm cnhjbntkmcndj= abyfycbhjdfnm dsgjkytyyst hf,jns\

3\ Bcgjkmpjdfybt cnhjbntkmys[ vfnthbfkjd= rjycnherwbq= bpltkbq b byjq cnhjbntkmyjq ghjlerwbb d cnhjbntkmcndt ljgecrftncz njkmrj gj cthnbabrfne= dslfyyjve d cjjndtncndbb njkmrj c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

4. Строительная деятельность, в том числе – прием в эксплуатацию завершенных строительством объектов, осуществляется в соответствии с правилами, установленными законодательными и подзаконными нормативными актами Грузии.(24.09.2013 N1287)

 

 

 Cnfnmz 7\ {jpzqcndtyyj-abyfycjdst jnyjitybz exfcnybrjd cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

1\ {jpzqcndtyyj-abyfycjdst jnyjitybz exfcnybrjd cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb jghtltkz.ncz yf jcyjdfybb ljujdjhf (rjynhfrnf)= pfrk.xtyyjuj vt;le ybvb\

2\ Ljujdjh - ghfdjdjq ljrevtyn= htuekbhe.obq d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb dpfbvjjnyjitybz exfcnybrjd cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb\

3\ Ukfdysv jcyjdfybtv pfrk.xtybz ljujdjhf ghb jceotcndktybb cnhjbntkmyj-vjynf;ys[ hf,jn zdkztncz endth;ltyyfz d cjjndtncndbb c pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb ghjtrnyj-cvtnyfz ljrevtynfwbz= f ghb jceotcndktybb ghjtrnys[ hf,jn - ghjtrnyjt pflfybt\

4\ Ds,jh gfhnythf= jajhvktybt ljujdjhf= j,zpfntkmcndj [jpzqcndtyys[ dpfbvjjnyjitybq b jghtltktybt k.,s[ bys[ eckjdbq jnyjcbncz r rjvgtntywbb exfcnybrjd cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb d ghtltkf[ pfrjyjlfntkmcndf\

 

Ukfdf ^^^\

Rjjhlbyfwbz b ghfdjdjt htuekbhjdfybt cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

 

 

Cnfnmz 8\ Координация строительной деятельности (24.09.2013 N1287)

1. Государственную политику в строительной отрасли осуществляет Министерство экономики и устойчивого развития Грузии, а в Абхазской и Аджарской автономных республиках ее осуществляют соответствующие ведомства.

2. Министерство экономики и устойчивого развития Грузии разрабатывает и утверждает подзаконные нормативные акты, связанные с проектно-строительной деятельностью.

Cnfnmz 9 . Правовое регулирование строительной деятельности (24.11.2011 N5293)

Правовое регулирование строительной деятельности в соответствии с Конституцией Грузии, международными договорами и соглашениями Грузии законодательными и подзаконными нормативными актами в пределах своей компетенции осуществляют исполнительные органы Грузии, Абхазской и Аджарской автономных республик и местного самоуправления.

 

Ukfdf ^&\

Ghfdjdfz pfobnf b cnbvekbhjdfybt exfcnybrjd cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

 

Cnfnmz 10\ Ghfdjdst ufhfynbb

1\ Ujcelfhcndtyyst jhufys b ljk;yjcnyst kbwf yt dghfdt dvtibdfnmcz d [jpzqcndtyyj-abyfycjde. ltzntkmyjcnm exfcnybrjd cnhjbntkmyjuj rjvgktrcf= rhjvt rjynhjkbhe.ob[ jhufyjd= rjnjhsv gj pfrjyjlfntkmcnde ghtljcnfdktyj 'nj ghfdj\

2\ Vfnthbfkmysq b vjhfkmysq eoth,= ghbxbytyysq exfcnybrfvb cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb= jghtltkztncz celjv\

 

Cnfnmz 11\ Cnbvekbhjdfybt exfcnybrjd ghjtrnyj- cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb

1\ Ajhvfvb cnbvekbhjdfybz exfcnybrjd ghjtrnyj-cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb zdkztncz ghbcdjtybt pdfybq @Pfcke;tyysq cnhjbntkm Uhepbb@= @Pfcke;tyysq fh[bntrnjh Uhepbb@ b yfuhf;ltybt cgtwbfkmysv yfuhelysv pyfrjv d gjhzlrt= ecnfyjdktyyjv pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

2. Министерство экономики и устойчивого развития Грузии разрабатывает и утверждает Положение о порядке присвоения званий и награждения нагрудными знаками.(24.09.2013 N1287)

 

  Статья 12. Прекращение или приостановление строительной деятельности

  (8.05.2012 N6166)

Прекращение или приостановление строительной деятельности осуществляется юридическим лицом публичного права – Агентством технического и строительного надзора и участниками строительной деятельности, и его основаниями могут быть:

а) грубое нарушение строительных норм, правил, стандартов и договорных обязательств;

б) форс-мажорные ситуации.

 

Ukfdf &\

Gjhzljr hfphtitybz cgjhjd b jndtncndtyyjcnm

 pf yfheitybt yfcnjzotuj Pfrjyf

 

Cnfnmz 13\ Hfphtitybt cgjhjd

D ckexft dpfbvyjq ytcjukfcjdfyyjcnb cgjhs= djpybribt vt;le exfcnybrfvb cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb= hfphtif.ncz celjv\

 

Cnfnmz 14\ Jndtncndtyyjcnm pf yfheitybt yfcnjzotuj Pfrjyf

Yfheitybt nht,jdfybq Pfrjyf Uhepbb @J cnhjbntkmyjq ltzntkmyjcnb@ dktxtn jndtncndtyyjcnm d gjhzlrt= ecnfyjdktyyjv pfrjyjlfntkmcndjv Uhepbb\

 

 

Ukfdf &^\

Gtht[jlyst b pfrk.xbntkmyst gjkj;tybz

 

Cnfnmz 15\ Vthjghbznbt= gjlkt;fott hfphf,jnrt d cdzpb c ddtltybtv d ltqcndbt Pfrjyf

Vbybcnthcnde eh,fybpfwbb b cnhjbntkmcndf Uhepbb hfphf,jnfnm d vtczxysq chjr gjckt ghbyznbz yfcnjzotuj Pfrjyf ghjtrn gjkj;tybz j gjhzlrt ghbcdjtybz pdfybq @Pfcke;tyysq cnhjbntkm Uhepbb@ b @Pfcke;tyysq fh[bntrnjh Uhepbb@ b yfuhf;ltybz cgtwbfkmysv yfuhelysv pyfrjv b ghtlcnfdbnm Ghtpbltyne Uhepbb lkz endth;ltybz\

 

Cnfnmz 16\ Ddtltybt d ltqcndbt Pfrjyf

Yfcnjzobq Pfrjy ddtcnb d ltqcndbt gj jge,kbrjdfybb\

 

Ghtpbltyn Uhepbb                                        "lefhl Itdfhlyflpt

N,bkbcb

27 jrnz,hz 2000 ujlf

` 577-^c