On The Establishment of the Legal Entity Under Public Law Called Georgia’s Reforms and Partnership Enterprise

საქართველოს კანონი

საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საქართველოს რეფორმებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის შექმნის შესახებ

თავი I

ზოგადი დებულებები

    მუხლი 1. კანონის მიზანი

ამ კანონის მიზანია საქართველოს მთავრობის სახელმწიფო კონტროლისადმი დაქვემდებარებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საქართველოს რეფორმებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის (შემდგომ – ორგანიზაცია) შექმნა, მისი სამართლებრივი ფორმის, უფლებამოსილებებისა და საქმიანობის ძირითადი მიმართულებებისა და პრინციპების განსაზღვრა.

    მუხლი 2. ორგანიზაციის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველი

ორგანიზაციის საქმიანობის სამართლებრივი საფუძველია საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, ეს კანონი, ორგანიზაციის დებულება და სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტები.

თავი II

ძირითადი დებულებები

  მუხლი 3. ორგანიზაციის სამართლებრივი სტატუსი

1. ორგანიზაცია არის ამ კანონით დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

2. ორგანიზაციის ინგლისურენოვანი სახელწოდებაა Georgia’s Reforms and Partnership Enterprise (GRAPE).

   მუხლი 4. ორგანიზაციის მიზანი და საქმიანობის სფერო

1. ორგანიზაციის მიზანია საერთაშორისო საზოგადოებისათვის საქართველოში განხორციელებული რეფორმების (შემდგომ − ქართული რეფორმები) და ინოვაციების შესახებ ინფორმაციის კოორდინირებულად მიწოდება, ცალკეულ დაინტერესებულ სახელმწიფოებში ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების გავრცელების უზრუნველყოფა, ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების, როგორც ქართული ბრენდის, მსოფლიოში დამკვიდრებისათვის ხელის შეწყობა და, საქართველოს შესაძლებლობების გათვალისწინებით, განვითარების საერთაშორისო პოლიტიკაში წვლილის შეტანა.

2. ორგანიზაციის საქმიანობის სფეროა ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების შესახებ ინფორმაციის შეგროვება, დამუშავება, ანალიზი და განზოგადება, მათი საერთაშორისო მასშტაბით გავრცელებისა და პოპულარიზაციის უზრუნველყოფა, საჭიროების შემთხვევაში სხვა სახელმწიფოსთვის ტექნიკური, ფინანსური თუ სამაშველო დახმარების გაწევა, რაც ხელს შეუწყობს განვითარებადი პარტნიორი ქვეყნების ეკონომიკურ და სოციალურ განვითარებას, აგრეთვე მათ მიერ კრიზისული სიტუაციების დაძლევას.

   მუხლი 5. ორგანიზაციის ფუნქციები

1. ორგანიზაციის ფუნქციებია:

ა) ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების თაობაზე საქართველოს სახელმწიფო დაწესებულებებიდან და უწყებებიდან მიღებული ინფორმაციის გაანალიზება და განზოგადება, სხვა სახელმწიფოებში მათი პოპულარიზაციისათვის უნივერსალური მოდელების შექმნა;

ბ) ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების თაობაზე ინფორმაციის სხვა სახელმწიფოებში გავრცელებაში და მათ პოპულარიზაციაში საქართველოს სახელმწიფო დაწესებულებებისა და უწყებების ხელშეწყობა;

გ) სათანადო ქართული რეფორმისათვის საბრენდო სახელწოდების, სლოგანისა და გამოყენების სავარაუდო არეალის განსაზღვრა;

დ) სხვა სახელმწიფოს ხელისუფლების შესაბამის ორგანოებთან ურთიერთობა მათ სახელმწიფოში ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების დანერგვის ხელშეწყობის მიზნით;

ე) განვითარების საერთაშორისო პოლიტიკის მიზნების მისაღწევად, მსოფლიოს სხვადასხვა რეგიონის საჭიროების შეფასების საფუძველზე და საქართველოს შესაძლებლობების გათვალისწინებით, დონორ ორგანიზაციათა კოორდინირებულ საქმიანობაში ჩართვა;

ვ) საერთაშორისო ორგანიზაციებთან თანამშრომლობა მათთვის ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების მიზნით.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული ფუნქციების შესასრულებლად ორგანიზაცია უზრუნველყოფს:

ა) საქართველოს სახელმწიფო დაწესებულებებიდან და უწყებებიდან მათ მიერ განხორციელებული რეფორმების ან დანერგილი ინოვაციების შესახებ ინფორმაციის შეგროვებას და დამუშავებას (მათ შორის, შესაბამის ენებზე თარგმნას);

ბ) საჭიროების შემთხვევაში თითოეული ქართული რეფორმისა და ინოვაციის თაობაზე სამუშაო ჯგუფების შექმნას;

გ) ქართულ რეფორმებთან და ინოვაციებთან დაკავშირებული საერთაშორისო შეხვედრების (სემინარები, სიმპოზიუმები და სხვა) ორგანიზებას;

დ) ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების თაობაზე სხვა სახელმწიფოების საჯარო სექტორში დასაქმებულ პირთათვის საზაფხულო სკოლების მოწყობას;

ე) პარტნიორი ქვეყნებისათვის დახმარების გაწევას განათლების, ჯანმრთელობის დაცვის, სოციალური უზრუნველყოფის და მდგრადი განვითარების სფეროებში;

ვ) პარტნიორი ქვეყნების მთავრობებისათვის დახმარების გაწევას ბუნებრივი და ადამიანის ზემოქმედებით გამოწვეული კატასტროფების შედეგების აღმოფხვრაში, მათ შორის, დონორ ორგანიზაციებთან დახმარების სქემების კოორდინაციით;

ზ) მჭიდრო თანამშრომლობას პარტნიორი ქვეყნებიდან ახალგაზრდა პროფესიონალებისა და საჯარო მოსამსახურეთა კვალიფიკაციის ამაღლებისათვის სპეციალური ტრენინგების, სემინარებისა და სიმპოზიუმების ორგანიზებით;

თ) საჯარო მოხელეების საზღვარგარეთ ტრენინგებზე, სემინარებსა და კვალიფიკაციის ასამაღლებელ სხვა კურსებზე გაგზავნას;

ი) გრანტების გაცემას;

კ) ქართული რეფორმებისა და ინოვაციების გავრცელებისათვის ხელის შეწყობის მიზნით საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა უფლებამოსილებების განხორციელებას.

3. ორგანიზაციის მიერ გრანტების გაცემის წესსა და პირობებს ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

  მუხლი 6. ორგანიზაციის მართვა და წარმომადგენლობა

1. ორგანიზაციას ხელმძღვანელობს თავმჯდომარე, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

2. ორგანიზაციის თავმჯდომარე არ შეიძლება ეწეოდეს სამეწარმეო საქმიანობას, აგრეთვე შედიოდეს სამეწარმეო საზოგადოების ხელმძღვანელ, საკონტროლო და სარევიზიო ორგანოებში. ორგანიზაციის თავმჯდომარეს იმავდროულად შეიძლება ეკავოს სხვა თანამდებობა საჯარო სამსახურში.

3. ორგანიზაციის თავმჯდომარე:

ა) წარმოადგენს ორგანიზაციას;

ბ) წარმართავს ორგანიზაციის საქმიანობას;

გ) იღებს გადაწყვეტილებებს (გამოსცემს ინდივიდუალურ სამართლებრივ აქტს) ორგანიზაციის კომპეტენციისთვის მიკუთვნებულ საკითხებზე;

დ) თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს ორგანიზაციის თანამშრომლებს;

ე) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განკარგავს ორგანიზაციის სახსრებსა და ქონებას;

ვ) ახორციელებს ორგანიზაციის დებულებითა და საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

4. ორგანიზაციის საქმიანობის პრიორიტეტულ მიმართულებებს და საქმიანობის სტრატეგიას განსაზღვრავს მმართველი საბჭო. მმართველ საბჭოს ხელმძღვანელობს და მის შემადგენლობას განსაზღვრავს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი. მმართველი საბჭოს შემადგენლობაში შეიძლება შედიოდნენ ორგანიზაციის თანამშრომლები, საქართველოს სახელმწიფო დაწესებულებათა წარმომადგენლები, ქართველი და უცხოელი ექსპერტები და სპეციალისტები.

  მუხლი 7. ორგანიზაციის სტრუქტურა

ორგანიზაციის სტრუქტურა და მის საქმიანობასთან დაკავშირებული სხვა საკითხები განისაზღვრება ორგანიზაციის დებულებით, რომელსაც ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

   მუხლი 8. ორგანიზაციის ქონება

ორგანიზაციას საკუთარი მიზნების განსახორციელებლად და ფუნქციების შესასრულებლად აქვს ქონება, რომლის შექმნის წესი განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით.

    მუხლი 9. ორგანიზაციის დაფინანსება

1. ორგანიზაციის დაფინანსების წყაროებია:

ა) საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი სახსრები;

ბ) ორგანიზაციის მიერ მომსახურების გაწევისათვის დადგენილი საფასური, რომელსაც განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა;

გ) კრედიტები და გრანტები;

დ) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლები.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული სახსრები და შემოსავლები სრულად ხმარდება ორგანიზაციის მიზნების განხორციელებას და ფუნქციების შესრულებას.

  მუხლი 10. ორგანიზაციის სახელმწიფო კონტროლი

ორგანიზაციის სახელმწიფო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს მთავრობა, რომელიც ზედამხედველობს ორგანიზაციის საქმიანობის კანონიერებას, მიზანშეწონილობას, ეფექტიანობას და საფინანსო-ეკონომიკურ საქმიანობას და უფლებამოსილია შეაჩეროს ან გააუქმოს მისი არამართლზომიერი გადაწყვეტილება.

  მუხლი 11. ორგანიზაციის საქმიანობის შეწყვეტისა და ლიკვიდაციის წესი

ორგანიზაციის საქმიანობის შეწყვეტა და ლიკვიდაცია ხორციელდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

თავი III

გარდამავალი და დასკვნითი დებულებები

    მუხლი 12. გარდამავალი დებულებები

1. საქართველოს მთავრობამ ამ კანონის გამოქვეყნებიდან 30 დღის ვადაში დაამტკიცოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საქართველოს რეფორმებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის დებულება.

2. საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ამ კანონის გამოქვეყნებიდან 30 დღის ვადაში თანამდებობაზე დანიშნოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საქართველოს რეფორმებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის თავმჯდომარე.

3. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ ამ კანონის გამოქვეყნებიდან 30 დღის ვადაში უზრუნველყოს საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საქართველოს რეფორმებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის ფუნქციონირებისათვის აუცილებელი ქონების ორგანიზაციისათვის გადაცემა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

    მუხლი 13. კანონის ამოქმედება

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი−მე-11 მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

2. ამ კანონის პირველი−მე-11 მუხლები ამოქმედდეს გამოქვეყნებიდან 30-ე დღეს.

 

საქართველოს პრეზიდენტი                                მ. სააკაშვილი

თბილისი,

2012 წლის 24 აპრილი.

№6059-Iს

Закон Грузии

 

О создании юридического лица публичного права – Организации по реформам и сотрудничеству Грузии

 

Глава I

Общие положения

 

Статья 1. Цели Закона

Целями настоящего Закона являются создание подлежащего государственному контролю Правительства Грузии юридического лица публичного права – организации по реформам и сотрудничеству Грузии (далее-организация), определение его правовой формы, полномочий, основных направлений и принципов деятельности.

 

Статья 2. Правовое основание деятельности организации

Правовым основанием деятельности организации являются Конституция Грузии, международные договора и соглашения Грузии, настоящий Закон, положение об организации и другие законодательные и подзаконные нормативные акты.

 

Глава II

Основные положения

 

Статья 3. Правовой статус организации

  1. Организация является юридическим лицом публичного права, учрежденным настоящим Законом.
  2. Английское название организации Georgian Reforms and Partnership Enterprise (GRAPE).

 

Статья 4. Цели и сфера деятельности организации

1. Целями организации являются координированное предоставление международной общественности информации об осуществляемых в Грузии реформах (далее – грузинские реформы) и инновациях, обеспечение распространения в отдельных заинтересованных государствах грузинских реформ и инноваций, содействие внедрению в мировую политику грузинских реформ и инноваций в качестве грузинского бренда и внесение с учетом возможностей Грузии вклада в международную политику развития.

2. Сферой деятельности организации является сбор, обработка, анализ и обобщение информации о грузинских реформах и инновациях, обеспечение их распространения и популяризации в международном масштабе, оказание иностранным государствам в случае необходимости технической, финансовой либо спасательской помощи, что будет способствовать экономическому и социальному развитию развивающихся стран – партнеров, а также преодолению ими кризисных ситуаций.

 

Статья 5. Функции организации

  1. Функциями организации являются:

а) анализ и обобщение полученной от государственных учреждений и ведомств информации о грузинских реформах и инновациях, создание универсальных моделей для их популяризации в иностранных государствах;

б) содействие государственным учреждениям и ведомствам Грузии в распространении в иностранных государствах информации о грузинских реформах и инновациях и их популяризации;

в) определение наименования бренда и слогана для грузинских реформ и определение предполагаемого ареала использования;

г) установление отношений с соответствующими органами иностранных государств в целях содействия внедрению в указанных государствах грузинских реформ и инноваций;

д) для достижения целей международной политики развития, на основании оценки нужд различных регионов мира и с учетом возможностей Грузии включение в координированную работу донорских организаций;

е) сотрудничество с международными организациями в целях предоставления им информации о грузинских реформах и инновациях.

2. Для выполнения функций, предусмотренных пунктом первым настоящей статьи, организация обеспечивает:

а) сбор получаемой от государственных учреждений и ведомств Грузии и обработку (в том числе перевод на соответствующие языки) информации об осуществленных ими реформах и внедренных инновациях;

б) создание в случае необходимости рабочих групп в связи с грузинскими реформами и инновациями;

в) организацию международных встреч (семинаров, симпозиумов и др.), связанных с грузинскими реформами и инновациями;

г) устройство летних школ для лиц, занятых в публичном секторе иностранных государств по вопросам, связанным с грузинскими реформами и инновациями;

д) оказание странам –партнерам помощи в области образования, здравоохранения, социального обеспечения и устойчивого развития;

е) оказание помощи, в том числе путем координации схем помощи с донорскими организациями; правительствам стран-партнеров в устранении последствий катастроф, природных и вызванных воздействием человека;

ж) тесное сотрудничество со странами-партнерами при организации специальных тренингов, семинаров и симпозиумов для повышения квалификации молодых профессионалов и публичных служащих;

з) направление публичных служащих за рубеж на тренинги, семинары и другие курсы повышения квалификации;

и) предоставление грантов;

к) осуществление других предусмотренных законодательством Грузии полномочий в целях содействия распространению грузинских реформ и инноваций.

3. Порядок и условия предоставления организацией грантов утверждает Правительство Грузии.

 

Статья 6. Управление организацией и ее представительство

  1. Организацией руководит председатель, которого назначает на

 должность и освобождает от должности Премьер-министр Грузии.

2. Председатель организации не может заниматься предпринимательской деятельностью, а также быть членом руководящих, контрольных и ревизионных органов предпринимательского общества. Председатель организации одновременно может занимать другую должность на публичной службе.

3. Председатель организации:

а) представляет организацию;

б) направляет деятельность организации;

в) принимает решения (издает индивидуальные правовые акты) по вопросам, относящимся к компетенции организации;

г) назначает на должность и освобождает от должности сотрудников организации;

д) в порядке, установленном законодательством Грузии, распоряжается средствами и имуществом организации;

е) осуществляет другие полномочия, предусмотренные положением об организации и законодательством Грузии.

4. Приоритетные направления и стратегию деятельности организации определяет управляющий совет. Управляющим советом руководит и его состав определяет Премьер-министр Грузии. В состав управляющего совета могут входить сотрудники организации, представители государственных учреждений Грузии, грузинские и иностранные эксперты и специалисты.

 

Статья 7. Структура организации

Структура организации и другие вопросы, связанные с ее деятельностью, определяются положением об организации, которое утверждает Правительство Грузии.

 

Статья 8. Имущество организации

Организация для осуществления собственных целей и выполнения функций располагает имуществом, порядок создания которого определяется законодательством Грузии.

 

Статья 9. Финансирование организации

  1. Источниками финансирования организации являются:

а) целевые средства, выделяемые из государственного бюджета Грузии;

б) плата за услуги, оказываемые организацией, которую устанавливает Правительство Грузии;

в) кредиты и гранты;

г) другие доходы, разрешенные законодательством Грузии.

2. Средства и доходы, предусмотренные пунктом первым настоящей статьи, полностью расходуются на осуществление целей организации и выполнение функций.

 

Статья 10. Государственный контроль организации

Государственный контроль организации осуществляет Правительство Грузии, осуществляющее надзор за законностью, целесообразностью, эффективностью деятельности организации и ее финансово-экономической деятельностью и правомочно приостановить или отменить его неправомерные решения.

 

Статья 11. Порядок прекращения деятельности и ликвидации организации

Прекращение деятельности и ликвидация организации осуществляется в порядке, установленном законодательством Грузии.

 

Глава III

Переходные и заключительные положения

 

Статья 12. Переходные положения

  1. Правительству Грузии в 30-дневный срок со дня опубликования настоящего Закона утвердить положение о юридическом лице публичного права – Организации по реформам и сотрудничеству Грузии.
  2. Премьер-министру Грузии в 30-дневный срок со дня опубликования настоящего Закона назначить на должность председателя юридического лица публичного права – Организации по реформам и сотрудничеству Грузии.
  3. Министерству экономики и устойчивого развития Грузии в 30-дневный срок со дня опубликования настоящего Закона обеспечить передачу в порядке, установленном законодательством Грузии, юридическому лицу публичного права – Организации по реформам и сотрудничеству Грузии имущества, необходимого для его функционирования.

 

Статья 13. Введение Закона в действие

1. Настоящий Закон, кроме статей первой - 11 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую -11 настоящего Закона ввести в действие на 30-й день после опубликования.

 

Президент Грузии                                        Михаил Саакашвили

Тбилиси

24 апреля 2012 года

№ 6059-Ic