Document structure
View explanations
Referenced documents
Document Highlights
Consolidated publications
Consolidated versions (08/07/2015 - 27/06/2018)
სპეციალური პროფესიული განათლების შესახებ
ამ კანონის მიზანია მოაწესრიგოს საქართველოში სპეციალური პროფესიული განათლების განხორციელების პროცესი , და ადგი ნო ს სპეციალური პროფესიული განათლების მიღების წესი და განსაზღვრო ს სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსი .
მუხლი 2. სპეციალური პროფესიული განათლების სამართლებრივი საფუძვლები
სპეციალური პროფესიული განათლების სამართლებრივი საფუძვლებია: საქართველოს კონსტიტუცია, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებები და შეთანხმებები, საქართველოს კანონი „პროფესიული განათლების შესახებ “ , ეს კანონი და საქართველოს სხვა ნორმატიულ ი აქტები.
ამ კანონ ში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:
ა) სპეციალური პროფესიული განათლება – განათლება, რომლის მიზანია პირის საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურში ან/და საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალებში მომავალი პროფესიული საქმიანობისათვის მომზადება;
ბ) (ამოღებულია – 25.05.2012, №6300) ;
გ) ინსტრუქტორი – პირი, რომელიც ასწავლის მსმენელს თეორიული ცოდნისა და პრაქტიკული უნარ -ჩვევების განვითარების მიზნით ;
დ) მსმენელი – პირი, რომელიც სწავლობს სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამით;
ე) სპეციალური პროფესიული მომზადება − სწავლების პროცესი, რომლის მიზანია საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურში ან/და საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების საქმიანობის სფეროში ძირეული სპეციალური პროფესიული ცოდნის შეძენა და უნარ-ჩვევების გამომუშავება;
ვ) გადამზადება – სწავლების პროცესი, რომლის მიზანია ადრე მიღებული ცოდნისაგან განსხვავებული სპეციალური პროფესიული ცოდნის შეძენა და უნარ -ჩვევების გამომუშავება, რაც განპირობებულია სპეციალური პროფესიული საქმიანობის სპეციფიკის შეცვლის აუცილებლობით;
ზ) კვალიფიკაციის ამაღლება – სწავლების პროცესი, რომლის მიზანია საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურში ან/და საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების საქმიანობის სფეროში სპეციალური პროფესიული კვალიფიკაციის მქონე პირის მიერ დამატებითი სპეციალური პროფესიული ცოდნის შეძენა და უნარ-ჩვევების დახვეწა.
საქ ართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6300 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.
საქართველოს 2015 წლის 8 ივლისის კანონი №3958 - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.
მუხლი 4. სპეციალური პროფესიული განათლების მიზნები
საქართველოში სპეციალური პროფესიული განათლების მიზნებია:
ა) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურისა და საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების კვალიფიციური კადრებით უზრუნველყოფა;
ბ) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურისა და საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების მოსამსახურეთა გადამზადებისა და კვალიფიკაციის ამაღლების უზრუნველყოფა;
გ) სპეციალური პროფესიული განათლების სფეროში სწავლის სისტემის განვითარება.
საქართველოს 2015 წლის 8 ივლისის კანონი №3958 - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.
მუხლი 5. სპეციალური პროფესიული განათლების მიღების უფლება
სპეციალური პროფესიული განათლების მიღების უფლება აქვს ყველას, გარდა იმ პირებისა, რომლებიც, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, არ მიიღებიან საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურში ან საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალებში.
საქ ართველოს 2012 წლის 25 მაისის კანონი №6300 – ვებგვერდი, 12.06.2012წ.
მუხლი 7. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამა
1. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამა ხორციელდება იმ ძირითადი საკითხების შესწავლის მიზნით, რომლებიც აუცილებელია საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურისა და საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების მოსამსახურეთათვის დაკისრებული მოვალეობების შესასრულებლად და მათთვის მინიჭებული უფლებების განსახორციელებლად.
2. სპეციალურ პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამას შეიმუშავებს სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულება.
3. სპეციალურ პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე მსმენელ ის ჩარიცხვის წესს განსაზღვრავს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო.
საქართველოს 2015 წლის 8 ივლისის კანონი №3958 - ვებგვერდი, 15.07.2015წ.
1. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია უზრუნველყოს მსმენელის სამართლიანი და დადგენილი კრიტერიუმებით შეფასება.
2. მსმენელ ის შეფასების სისტემასა და კრიტერიუმებს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით განსაზღვრავს სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულება.
1. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულება არის საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს მმართველობაში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს აკადემია (შემდგომ – აკადემია).
2. აკადემია:
ა) ახორციელებს სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამით სწავლებას ;
ბ) პროფესიული განვითარებისათვის, სპეციალური პროფესიული ცოდნის შეძენისა და უნარ-ჩვევების გამომუშავებისა და დახვეწის მიზნით ახორციელებს გადამზადებისა და კვალიფიკაციის ამაღლების პროგრამებით სწავლებას ;
გ) ხელშეკრულების საფუძველზე უზრუნველყოფს სპეციალური პროფესიული მომზადებისა და გადამზადების შესაბამისი სასწავლო კურსების ორგანიზებასა და განხორციელებას.
მუხლი 10. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების მართვა
სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების მართვა ხორციელდება მისი წესდების (დებულების) შესაბამისად.
თეორიული ცოდნისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარების მიზნით მსმენელს ასწავლის ინსტრუქტორი , რომელსაც უნდა ჰქონდეს უმაღლესი განათლება ან შესაბამის სფეროში მუშაობის არანაკლებ 3 წლის გამოცდილება.
მუხლი 12. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების სოციალურ-სამართლებრივი ვალდებულებები
1. სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია სწავლის მიმდინარეობისას დაწესებულების ტერიტორიაზე შექმნას ჯანმრთელობის ა და სიცოცხლისათვის უსაფრთხო გარემო.
2. საჭიროებიდან გამომდინარე, სპეციალური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების დამატებით სოციალურ-სამართლებრივ ვალდებულებებს განსაზღვრავს საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრი.
ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
საქართველოს პრეზიდენტი მ . სააკაშვილი
თბილისი,
2011 წლის 6 დეკემბერი.
№5366- IIს
LAW OF GEORGIA
ON SPECIAL VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING
Chapter I - General Provisions
Article 1 - Purpose of the Law
The purpose of this Law is to regulate the process of providing special vocational education, to establish the rules for acquiring special vocational education and the status of a special vocational education institution in Georgia.
Article 2 - Legal grounds for special vocational education
Legal grounds for special vocational education shall be: the Constitution of Georgia, international treaties and agreements of Georgia, the Law of Georgia on Vocational Education, this Law and other normative acts of Georgia.
Article 3 - Definition of terms
The terms used in this Law shall have the following meanings:
a) special vocational education – education aiming to train a person for future professional service in the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia and/or the emergency response forces;
b) (Deleted – 25.5.2012, No 6300);
c) a trainer – a person training trainees for the purpose of developing their theoretical knowledge and practical skills;
d) a trainee – a person studying according to a special vocational education and training programme;
e) special vocational training – learning aimed at acquiring basic special vocational knowledge and skills within the sphere of activity of the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia and/or the emergency response forces;
f) retraining – learning aimed at acquiring special vocational knowledge and skills, different from previously acquired knowledge, due to the necessity of change in the specifics of special vocational occupation;
g) qualification upgrade – a learning process aimed at acquiring additional special vocational education and improving skills within the sphere of activity of the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia and/or the emergency response forces by a person with special vocational education.
Law of Georgia No 6300 of 25 May 2012 - website, 12.6.2012
Law of Georgia No 3958 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015
Article 4 - Goals of special vocational education and training
The goals of special vocational education and training in Georgia shall be:
a) to provide the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia and the emergency response forces with qualified staff;
b) to ensure retraining and upgrading of the qualification of the staff of the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia and the emergency response forces;
c) to develop the system of learning in the field of special vocational education and training.
Law of Georgia No 3958 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015
Chapter II - Procedure of Acquiring Special Vocational Education and the Programme of Special Vocational Education and Training
Article 5 - Right to acquire special vocational education
Everybody shall have the right to acquire special vocational education, except for persons who, under the legislation of Georgia, may not be admitted for service in the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia or the emergency response forces.
Law of Georgia No 3958 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015
Article 6 - (Deleted)
Law of Georgia No 6300 of 25 May 2012 - website, 12.6.2012
Article 7 - Programme of special vocational educational and training
1. A special vocational education and training programme shall be implemented to study the basic topics necessary for the staff of the Ministry of Internal Affairs of Georgia, the State Security Service of Georgia and the emergency response forces to perform their official duties and exercise the rights granted to them.
2. A special vocational education institution shall develop a special vocational education and training programme.
3. The Ministry of Internal Affairs of Georgia shall determine the procedure for admission to a special vocational education and training programme.
Law of Georgia No 3958 of 8 July 2015 - website, 15.7.2015
Article 8 - Evaluation of trainees
1. A special vocational education institution must evaluate trainees according to fair and established criteria.
2. A trainee evaluation system and criteria shall be defined by special vocational education institutions, as provided for by the legislation of Georgia.
Chapter III - Status, Organisational and Legal form and Activities of a Special Vocational Education Institution
Article 9 - Status and organisational and legal form of a special vocational education institution
1. The Academy of the Ministry of Internal Affairs of Georgia, a legal entity under public law (LEPL), shall be a special vocational education institution within the Ministry of Internal Affairs of Georgia.
2. The Academy shall:
a) carry out training under a special vocational education and training programme;
b) carry out training under a programme of retraining and qualification upgrade for acquiring special vocational education and developing and improving skills for professional development purposes;
c) organise and implement appropriate special vocational training and retraining courses on the basis of a contract.
Article 10 - Administration of a special vocational education institution
A special vocational education institution shall be administered as provided for by its statute (regulations).
Article 11 - A trainer
For the purpose of developing theoretical knowledge and practical skills, trainees shall be trained by a trainer who must have a higher education or at least three years' experience in the relevant field.
Article 12 - Social and legal obligations of a special vocational education institution
1. During the training process, a special vocational education institution shall be obliged to provide an environment that is safe for health and life on the territory of the institution.
2. Additional social and legal obligations of a special vocational education institution shall be determined by the Minister of Internal Affairs of Georgia, as needed.
Article 13 - Entry into force of this Law
This Law shall enter into force upon promulgation.
The President of Georgia M. Saakashvili
Tbilisi,
6 December 2011
No 5366- II S
Document comments