დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
„ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის 2024 წლის ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2023 წლის 29 დეკემბრის №48 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის შესახებ | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 9 |
დოკუმენტის მიმღები | ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი |
მიღების თარიღი | 18/01/2024 |
დოკუმენტის ტიპი | მუნიციპალიტეტის საკრებულოს დადგენილება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 23/01/2024 |
სარეგისტრაციო კოდი | 190020020.35.105.016722 |
|
„ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის 2024 წლის ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2023 წლის 29 დეკემბრის №48 დადგენილებაში ცვლილების შეტანის შესახებ
|
საქართველოს ორგანული კანონის „ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექსი“ 24-ე მუხლის პირველი ნაწილის ,,დ“ პუნქტის „დ.ა“ ქვეპუნქტის და საქართველოს ორგანული კანონის ,,ნორმატიული აქტების შესახებ“ მე-20 მუხლის მე-4 პუნქტის შესაბამისად, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის საკრებულო ადგენს: |
მუხლი 1 |
„ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის 2024 წლის ბიუჯეტის დამტკიცების შესახებ“ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს 2023 წლის 29 დეკემბრის №48 დადგენილებაში (www.matsne.gov.ge, 05/01/2024, სარეგისტრაციო კოდი 190020020.35.105.016704) შეტანილ იქნეს ცვლილებება და დადგენილებით დამტკიცებული დანართი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:
„დანართი ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის 2024 წლის ბიუჯეტი თავი I. ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ძირითადი მაჩვენებლები მუხლი 1. ბიუჯეტის ბალანსი ბიუჯეტის ბალანსი განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
მუხლი 2. ბიუჯეტის შემოსულობები, გადასახდელები და ნაშთის ცვლილება ბიუჯეტის შემოსულობები, გადასახდელები და ნაშთის ცვლილება განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
მუხლი 3. ბიუჯეტის შემოსავლები ბიუჯეტის შემოსავლები განისაზღვროს 71316,7 ათასი ლარით: ათას ლარში
მუხლი 4. ბიუჯეტის საგადასახადო შემოსავლები ბიუჯეტის გადასახადები განისაზღვროს 50240,3 ათასი ლარით: ათას ლარში
მუხლი 5. ბიუჯეტის გრანტები ბიუჯეტის გრანტები განისაზღვროს 15282,3 ათასი ლარით: ათას ლარში
მუხლი 6 . ბიუჯეტის სხვა შემოსავლები ბიუჯეტის სხვა შემოსავლები განისაზღვროს 5794,1 ათასი ლარით: ათას ლარში
მუხლი 7. ბიუჯეტის ხარჯები ეკონომიკური კლასიფიკაციით ბიუჯეტის ხარჯები განისაზღვროს 56012,7 ათასი ლარით: ათას ლარში
მუხლი 8. ბიუჯეტის არაფინანსური აქტივების ცვლილება ბიუჯეტის არაფინანსური აქტივების ცვლილება განისაზღვოროს 13915,1 ათასი ლარით. მათ შორის, არაფინანსური აქტივების ზრდა -18415,1 ათასი ლარით, ხოლო არაფინანსური აქტივების კლება - 4500,0 ათასი ლარით: ათას ლარში
ათას ლარში
მუხლი 9. ბიუჯეტის ხარჯებისა და არაფინანსური აქტივების ფუნქციონალური კლასიფიკაცია განისაზღვროს ბიუჯეტის ხარჯებისა და არაფინანსური აქტივების ზრდა ფუნქციონალურ ჭრილში შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
მუხლი 10. ბიუჯეტის საოპერაციო და მთლიანი სალდო ბიუჯეტის მთლიანი სალდო განისაზღვროს 1388,9 ათასი ლარით, ხოლო საოპერაციო სალდო 15304,0 ათასი ლარით: ათას ლარში
მუხლი 11. მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ფინანსური აქტივების ცვლილება
მუხლი 12. მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ვალდებულებების ცვლილება ბიუჯეტის ვალდებულებების ცვლილება განისაზღვროს 2211.7 ათასი ლარის ოდენობით. აღნიშნული წარმოადგენს სასესხო ვალდებულებათა დაფარვის თანხას, რომელიც სსიპ მუნიციპალური განვითარების ფონდიდან და საქართველოს მთავრობასთან დადებული კაპიტალური ინვესტიციების (საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწყობა-რეაბილიტაციის, ნაგავმზიდი მანქანებისა და კონტეინერების შეძენის, ზუგდიდის ბოტანიკური ბაღის რეაბილიტაციის, მუნიციპალური ავტოპარკის გაფართოების მიზნით) სასესხო ხელშეკრულებებით არის გათვალისწინებული. აღნიშნული სასესხო ვალდებულების საწყისი ნაშთი 2023 წლის პირველი იანვრისთვის გახლავთ 14287.8 ათასი ლარი, 2024 წელს სასესხო ვალდებულებებით გადასახდელი თანხა შეადგენს 2211.7 ათას ლარს, ხოლო საბოლოო ნაშთი 2024 წლის 31 დეკემბრისთვის იქნება 11826.1 ათასი ლარი. ათას ლარში
თავი II. ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის პრიორიტეტები, პროგრამები, ქვეპროგრამები მუხლი 13. ინფრასტრუქტურის მშენებლობა, რეაბილიტაცია და ექსპლოატაცია ინფრასტრუქტურის განვითარების პრიორიტეტის დაფინანსებისათვის განისაზღვროს 26914,1 ათასი ლარი. ინფრასტრუქტურის განვითარების პრიორიტეტის ფარგლებში დაფინანსებული პროგრამების და ქვეპროგრამების მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით:
ათას ლარში
მუხლი 14. დასუფთავება და გარემოს დაცვა დასუფთავება და გარემოს დაცვის პრიორიტეტის დაფინანსებისათვის განისაზღვროს 8440,0 ათასი ლარი. დასუფთავება და გარემოს დაცვის პრიორიტეტის ფარგლებში დაფინანსებული პროგრამების და ქვეპროგრამების მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
მუხლი 15. განათლება განათლების პრიორიტეტის დაფინანსებისათვის განისაზღვროს 12625,0 ათასი ლარი. განათლების პიორიტეტის ფარგლებში დაფინანსებული პროგრამების და ქვეპროგრამების მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარებში
მუხლი 16. კულტურა, ახალგაზრდობა და სპორტი კულტურა, ახალგაზრდობა და სპორტის პრიორიტეტის დაფინანსებისათვის განისაზღვროს 6828,4 ათასი ლარი. კულტურა, ახალგაზრდობა და სპორტის პრიორიტეტის ფარგლებში დაფინანსებული პროგრამების და ქვეპროგრამების მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
მუხლი 17. ჯანმრთელობის დაცვა და სოციალური უზრუნველყოფა ჯანმრთელობის დაცვა და სოციალური უზრუნველყოფის პრიორიტეტის დაფინანსებისათვის განისაზღვროს 4945.0 ათასი ლარი. ჯანმრთელობის დაცვა და სოციალური უზრუნველყოფის პრიორიტეტის ფარგლებში დაფინანსებული პროგრამების და ქვეპროგრამების მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
სოციალური დაცვა პროგრამა ითვალისწინებს მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე რეგისტრირებული მოსახლეობის სხვადასხვა ფენებისათვის გარკვეული შეღავათებისა და სოციალური დახმარებების უზრუნველყოფას. მზრუნველობამოკლებული პირების უფასო კვებითა და ფართით უზრუნველყოფას, დემოგრაფიული მდგომარეობის გაუმჯობესების მიზნით მრავალშვილიანი ოჯახების დახმარებას, სხვა პროგრამების განხორციელებას, რომლებიც უზრუნველყოფენ მუნიციპალიტეტის მოსახლეობის სოციალური მდგომარეობის გაუმჯობესებას, მარტოხელა მშობლების, ქალთა მიმართ ან/და ოჯახში ძალადობის მსხვერპლთა ფსიქო-სოციალური მხარდაჭერასა და გენდერული თანასწორობის დაცვას. სოციალურად დაუცველი, კანონთან კონფლიქტში მყოფი და ჯანმრთელობის სერიოზული პრობლემების მქონე ბავშვების ეკონომიკური და ფსიქო-სოციალური მხარდაჭერას.
მუხლი 18. მმართველობა და საერთო დანიშნულების ხარჯები მმართველობითი სფეროს გამართული ფუნქციონირება მუნიციპალიტეტის საქმიანობის ეფექტურად წარმართვის ერთ-ერთი მთავარი ფაქტორია, სადაც მნიშვნელოვანი როლი ენიჭება მოსახლეობის ჩართულობის სისტემების შექმნას და უზრუნველყოფას, საბიუჯეტო პროცესის გაუმჯობესებას, მიმდინარე პროცესების მართვას და სხვა ფაქტორებს. პრიორიტეტი მოიცავს ისეთ ღონისძიებებს, რაც ადმინისტრაციული ხასიათისაა და ხელს უწყობს სისტემის გამართულ ფუნქციონირებას, რომელიც მოიცავს მუნიციპალიტეტის სტრუქტურული ერთეულების, მუნიციპალიტეტის საკრებულოს, საკრებულოს აპარატის შენახვის ხარჯების, პოლიტიკური თანამდებობის პირებისა და საჯარო მოხელეთა შრომის ანაზღაურების წყაროს, თანამდებობრივ სარგოს, კანონით დადგენილი წესით გათვალისწინებულ დანამატს, ჯილდოს და წახალისების სხვა ფორმას. პრიორიტეტი ასევე მოიცავს ბიუჯეტის სარეზერვო ფონდს, წინა წლებში წარმოქმნილი დავალიანებების დაფარვისა და სასამართლო გადაწყვეტილებების აღსრულების ფონდს, თავდაცვის ღონისძიებების, სესხის მომსახურების და ვალების დაფარვის ხარჯებს.
თავი III. ზუგდიდის ბიუჯეტის ასიგნებები მუხლი 19. ბიუჯეტის ასიგნებები ბიუჯეტის ასიგნებები განისაზღვროს შემდეგი რედაქციით: ათას ლარში
თავი IV. მარეგულირებელი ნორმები მუხლი 20. ასიგნებების დაფინანსება ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის 2024 წლის ბიუჯეტის ასიგნებების დაფინანსება გაგრძელდეს სახელმწიფო ხაზინის ერთიანი ანგარიშიდან საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახელმწიფო ფინანსების მართვის საინფორმაციო (ელექტრონული) სისტემის მეშვეობით. მუხლი 21. სარეზერვო ფონდი მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტით გაუთვალისწინებელი გადასახდელებისათვის, „საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსის“ 67-ე მუხლის მოთხოვნათა დაცვით და შესაბამისად შეიქმნას სარეზერვო ფონდი და მოცულობა განისაზღვროს 150.0 ათასი ლარის ოდენობით. მუხლი 22. მიზნობრივი ტრანსფერი დელეგირებული უფლებამოსილების განხორციელებისათვის საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი მიზნობრივი ტრანსფერი 315.6 ათასი ლარი, ადგილობრივი ბიუჯეტიდან შესაბამისი დანიშნულებით გამოყოფილ სახსრებთან ერთად, მიიმართოს ,,საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული უფლებამოსილების განხორციელებისათვის. მუხლი 23. ვალდებულებებისა და დავალიანებების ანაზღაურება 1. მუნიციპალიტეტის 2024 წლის ბიუჯეტით დაფინანსდება წინა წლების მუნიციპალიტეტის მიერ საინვესტიციო პროექტების განხორციელებისათვის აღებული ვალდებულებები, ასევე სასამართლოს გადაწყვეტილებით დაკისრებული თანხები ასეთის არსებობის შემთხვევაში და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით იძულებით ჩამოჭრილი თანხები. 2. წინა წლებში წარმოქმნილი ფაქტობრივი დავალიანებების დასაფარავად ბიუჯეტის დაფინანსებაზე მყოფმა საბიუჯეტო ორგანიზაციებმა და დაწესებულებებმა შესაძლებელია გამოიყენონ 2024 წელს მათთვის გამოყოფილი ასიგნებები იმ პირობით, რომ არ დაიშვება ახალი დავალიანების დაგროვება, რისთვისაც პასუხისმგებლობა ეკისრებათ აღნიშნულ ორგანიზაციებს. მუხლი 24. საჯარო დაწესებულებებში დასაქმებულთა შრომის ანაზღაურება 1. საჯარო დაწესებულებებში დასაქმებულთა შრომის ანაზღაურება განისაზღვრება “საჯარო დაწესებულებაში შრომის ანაზღაურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მიხედვით, ამასთან 2024 წელს მოხდება საჯარო მოსამსახურეთა თანამდებობრივი სარგოების ზრდა საშუალოდ 10%-ით. 2. 2024 წლის განმავლობაში ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის დაფინანსებაზე მყოფი დაწესებულებებისა და ორგანიზაციების მოსამსახურეებზე საქართველოს კანომდებლობით განსაზღვრული ფულადი ჯილდო, დანამატი და სხვა ანაზღაურება გაიცეს მათთვის შესაბამისი ბიუჯეტებით დამტკიცებული ასიგნებების ფარგლებში. საჭიროების შემთხვევაში აღმასრულებელი ორგანო უფლებამოსილია შეზღუდოს ჯილდოებისა და დანამატების გაცემა შესაბამისი წინადადებათა განხილვის შედეგად. მუხლი 25. ასიგნებების გადანაწილება ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის ასიგნებების გადანაწილება და ცვლილებები პროგრამულ კლასიფიკაციაში განხორციელდეს დამტკიცებული წლიური ასიგნებების ფარგლებში საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსის და ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ დადგენილი წესის შესაბამისად. მუხლი 26. სახელმწიფო შესყიდვების ხელშეკრულებებზე ზედამხედველობა მერიის საფინანსო-საბიუჯეტო და შესყიდვების სამსახურმა, ზედამხედველობის სამსახურმა და ინფრასტრუქტურული პროექტების მართვის და არქიტექტურის სამსახურმა ყოველი კვარტლის დასრულებიდან 10 დღის ვადაში მერიის ხელმძღვანელობას წარუდგინოს ინფორმაცია და წინადადებები: ა) სახელმწიფო და ადგილობრივი საბიუჯეტო სახსრებით „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად განხორციელებული ტენდერების შედეგად წარმოქმნილი და ხელშეკრულების შესრულების შემდგომ დარჩენილი ეკონომიის თანხების შესახებ. ბ) წარმოადგინონ წინადადებები ეკონომიის თანხებით ახალი - საშუალოვადიანი პერიოდში გათვალისწინებული ინფრასტრუქტურული პროექტების განხორციელების თაობაზე. მუხლი 27. პროგრამებისა და ქვეპროგრამების განმახორციელებელი ორგანიზაციები პროგრამებისა და ქვეპროგრამების განმახორციელებელი ორგანიზაციების ნუსხა დამტკიცდეს მუნიციპალიტეტის მერის მიერ და მასვე მიენიჭოს ცვლილებების შეტანის უფლებამოსილება. მუხლი 28. სოციალური და ჯანდაცვის პროგრამების განხორციელება სოციალური და ჯანდაცვის პროგრამების განხორციელება გაგრძელდეს მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ შესაბამის საკითხზე დამტკიცებული დადგენილებისა და დებულების შესაბამისად. მუხლი 29. შშმ პირთა საჭიროებები საგანმანათლებლო, კულტურული, სპორტული და შემეცნებითი ღონისძიებები, სოციალური პროგრამები, ინფრასტრუქტურული პროექტები მორგებულ (ადაპტირებულ) იქნას შშმ პირთა საჭიროებებს. მუხლი 30. 2024 წელს შესასწავლი და განსახორციელებელი ღონისძიებები ა) ადგილობრივი ბიუჯეტის დამატებითი შემოსავლების მობილიზაციის და საბიუჯეტო სახსრების ეფექტურად და რაციონალურად ხარჯვის წინადადების შემუშავება. ბ) 2023 წელს მუნიციპალიტეტის საკრებულოს მიერ კერძო სამართლის იურიდიული პირების ხელმძღვანელების ანგარიშების მოსმენის შედეგად გამოთქმული შენიშვნებისა და გაცემული რეკომენდაციების შესრულების მიმდინარეობაზე კონტროლის დაწესება და შედეგების შესწავლა.“. |
მუხლი 2 |
დადგენილება ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე, აქტის მოქმედება გავრცელდეს 2024 წლის 18 იანვრიდან წარმოშობილ სამართლებრივ ურთიერთობებზე.
|
|
დოკუმენტის კომენტარები