დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
„საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის დებულებისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2010 წლის 1 ოქტომბრის №99/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის შესახებ | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 07/ნ |
დოკუმენტის მიმღები | საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი |
მიღების თარიღი | 31/01/2018 |
დოკუმენტის ტიპი | საქართველოს მინისტრის ბრძანება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 31/01/2018 |
სარეგისტრაციო კოდი | 430030000.22.022.017468 |
|
„საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის დებულებისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2010 წლის 1 ოქტომბრის №99/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის შესახებ
|
„ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-20 მუხლის მე-4 პუნქტისა და „საქართველოს მთავრობის სტრუქტურის, უფლებამოსილებისა და საქმიანობის წესის შესახებ“ საქართველოს კანონის 21-ე მუხლის საფუძველზე, ვბრძანებ:
|
მუხლი 1 |
შეტანილ იქნეს ცვლილება „საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის დებულებისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2010 წლის 1 ოქტომბრის №99/ნ ბრძანებაში (სსმ III, 01.10.2010 წ., №126, მუხ. 1840) და ბრძანების:
1. პირველი პუნქტით დამტკიცებული „ საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის დებულების “ ( დანართი №1): ა) მე-13 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი სახით: „მუხლი 13. პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელების პირობა 1. ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება უფლებამოსილია განახორციელოს შესაბამისი პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამა მხოლოდ ამ დებულების III თავით გათვალისწინებული პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტების დაკმაყოფილების შემთხვევაში. 2. პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების უფლების მოპოვების სურვილის შემთხვევაში ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება/დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი ცენტრში წარადგენს პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებლის თვითშეფასების შევსებულ ფორმას, მასზე დასართავ დოკუმენტაციას და პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების უფლების მოპოვებისათვის დადგენილი საფასურის გადახდის დამადასტურებელ დოკუმენტს. 3. იმ შემთხვევაში, თუ ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელს სურს პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების უფლების მოპოვება, შესაბამისი საბჭო პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელების უფლების მინიჭების/მინიჭებაზე უარის თქმის თაობაზე გადაწყვეტილებას იღებს მხოლოდ შესაბამისი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის შესახებ დადებითი გადაწყვეტილების მიღების შემდგომ. პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელების უფლება საგანმანათლებლო დაწესებულებას ენიჭება ავტორიზაციის ვადით.“; ბ) მე-18 მუხლის პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „1. ავტორიზაციის ექსპერტი არ შეიძლება იყოს ცენტრის თანამშრომელი, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი ცენტრში დასაქმებულია 3 თვეზე ნაკლები ვადით კონკრეტული მოცულობის საექსპერტო სამუშაოს შესასრულებლად.“; გ) მე-19 მუხლის: გ.ა) პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „1. ავტორიზაციის საფასურის გადახდიდან 60 კალენდარული დღის განმავლობაში ცენტრი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის გათვალისწინებით გამოსცემს ინდივიდუალურ ადმინისტრაციულ-სამართლებრივ აქტს ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის შექმნისა და საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელ დაწესებულებაში ვიზიტის შესახებ.“; გ.ბ) მე-2 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 21 და 22 პუნქტები: „21. იმ შემთხვევაში, თუ უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებლის საავტორიზაციო განაცხადში მითითებულია რეგულირებადი სამედიცინო აკადემიური უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამა, ექსპერტთა ჯგუფში თანათავმჯდომარის სტატუსით შედის შესაბამისი დარგობრივი კომპეტენციის მქონე საერთაშორისო ექსპერტი. 22. იმ შემთხვევაში, თუ ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელს სურს პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელება, ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელ დაწესებულებაში ვიზიტის შესახებ ბრძანებით ცალ-ცალკე იქმნება ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი და პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი.“; გ.გ) მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „3. იმ შემთხვევაში, თუ ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებას სურს პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების უფლების მოპოვება, ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი შედგება პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის ექსპერტ(ებ)ისაგან, ამასთან ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფში შედის ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის ექსპერტიც.“; გ.დ) მე-12 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „12. ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის საქმიანობის კანონმდებლობით დადგენილ ფარგლებში ეფექტიანად წარმართვისა და შეფასების ერთიანი მიდგომის დაცვის მიზნით, ცენტრი ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის ვიზიტზე მიავლენს ცენტრის თანამშრომელს.“; დ) 21-ე მუხლის მე-6 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „6. ამ მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული არგუმენტირებული პოზიციის წარდგენის შემთხვევაში, მისი გაცნობის შემდგომ ან არგუმენტირებული პოზიციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, ამ მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული ვადის გასვლის შემდგომ, ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი აყალიბებს დასკვნას საბოლოო სახით და წარუდგენს ცენტრს.“; ე) 231 მუხლის მე-7 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „7. სამდივნო საბჭოს წევრებს ზეპირი მოსმენის გამართვამდე 7 კალენდარული დღით ადრე უგზავნის სხდომის დღის წესრიგსა და შემდეგ დოკუმენტაციას: ა) ავტორიზაციის მაძიებლის თვითშეფასების შევსებულ ფორმასა და მასზე თანდართულ დოკუმენტაციას; ბ) ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის დასკვნას; გ) ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის დასკვნის პროექტზე ავტორიზაციის მაძიებლის მიერ წარდგენილ არგუმენტირებულ პოზიციას.“; ვ) 25-ე მუხლის: ვ.ა) მე-4 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 41 პუნქტი: „41. პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების შემთხვევაში, ზოგადსაგანმანათლებლო და უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებს შესაბამისი საბჭო მოსწავლეთა და სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობის გარდა, ასევე განუსაზღვრავს პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრულ რაოდენობას.“; ვ.ბ) მე-5 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „5. ამ მუხლის მე-4 და 41 პუნქტებით გათვალისწინებული პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობა გულისხმობს შესაბამისი საბჭოს მიერ დაწესებულებისათვის თითოეული პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის მიხედვით განსაზღვრული პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობების ჯამს. თითოეული პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის მიხედვით, შესაბამისი საბჭო დაწესებულებას განუსაზღვრავს, ასევე პროგრამის განხორციელების ადგილს.“; ზ) 2 6 2 მუხლის: ზ.ა) მე-7 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: 7. სამდივნო სააპელაციო საბჭოს წევრებს ზეპირი მოსმენის გამართვამდე არანაკლებ 7 კალენდარული დღით ადრე უგზავნის შემდეგ დოკუმენტაციას: ა) სააპელაციო საჩივარსა და მასზე თანდართულ დოკუმენტაციას; ბ) საავტორიზაციო დოკუმენტაციას; გ) ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის დასკვნასა და მასზე მაძიებლის მოსაზრებებს (ასეთის არსებობის შემთხვევაში); დ) გასაჩივრებულ გადაწყვეტილებას.“; ზ.ბ) მე-8 პუნქტი ამოღებულ იქნეს; თ) 2 6 3 მუხლის: თ.ა) მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „3. სააპელაციო საბჭო სააპელაციო საჩივრის მიღების ან განხილვაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს საჩივრის წარდგენიდან 10 სამუშაო დღის ვადაში. სააპელაციო საბჭოს გადაწყვეტილება ფორმდება სააპელაციო საბჭოს თავმჯდომარის ხელმოწერით.“; თ.ბ) მე-4 პუნქტი ამოღებულ იქნეს; ი) 26 5 მუხლის მე-3 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „3. ზეპირი მოსმენის შესახებ დაინტერესებულ მხარეს ეცნობება ზეპირი მოსმენის გამართვამდე არანაკლებ 7 კალენდარული დღით ადრე. დაინტერესებული მხარე უფლებამოსილია, მონაწილეობა მიიღოს ზეპირ მოსმენაში.“; კ) 26 6 მუხლის: კ.ა) პირველი და მე-2 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „1. სააპელაციო საბჭოს მიერ სააპელაციო საჩივრის მიღების შემთხვევაში, გასაჩივრებული გადაწყვეტილების მიმღებ ავტორიზაციის საბჭოს, სამდივნოს მეშვეობით, ეგზავნება სააპელაციო საჩივარი და მასზე დართული დოკუმენტების ასლები. 2. გასაჩივრებული გადაწყვეტილების მიმღები ავტორიზაციის საბჭო უფლებამოსილია, სააპელაციო საჩივრის ასლის მიღებიდან 10 სამუშაო დღის განმავლობაში წარუდგინოს სააპელაციო საბჭოს საკუთარი წერილობითი მოსაზრება სააპელაციო საჩივრის შესახებ.“; კ.ბ) მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „4. გასაჩივრებული გადაწყვეტილების მიმღები ავტორიზაციის საბჭო ადმინისტრაციულ წარმოებაში, მათ შორის, ზეპირ მოსმენაზე, წარმოდგენილი უნდა იყოს ამ საბჭოს თავმჯდომარით ან მისი თანხმობით, საბჭოს სხვა წევრით.“; ლ) 301 მუხლის მე-8 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „8. ამ მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებული არგუმენტირებული პოზიციის წარდგენის შემთხვევაში, მისი გაცნობის შემდგომ ან არგუმენტირებული პოზიციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, ამ მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებული ვადის გასვლის შემდგომ, ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი აყალიბებს დასკვნას საბოლოო სახით და წარუდგენს ცენტრს.“; მ) 31-ე მუხლის: მ.ა) მე-6 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „6. ამ მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული არგუმენტირებული პოზიციის წარდგენის შემთხვევაში, მისი გაცნობის შემდგომ ან არგუმენტირებული პოზიციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, ამ მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული ვადის გასვლის შემდგომ, ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი აყალიბებს დასკვნას საბოლოო სახით და წარუდგენს ცენტრს.“; მ.ბ) მე-8 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „8. ცენტრის დირექტორის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის შექმნისა და დაწესებულებაში მონიტორინგის ვიზიტის შესახებ დაწესებულებას წარედგინება უშუალოდ ვიზიტის დაწყების წინ ან არაუმეტეს მონიტორინგის ვიზიტამდე 1 დღით ადრე.“; მ.გ) მე-9 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 91 პუნქტი: „91. გარდა ამ მუხლის მე-9 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა, თუ ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში განხორციელდა მონიტორინგი პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის/პროგრამების ნაწილში, პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტების შესრულების შემოწმების შედეგად შესაბამისი საბჭო უფლებამოსილია, მიიღოს გადაწყვეტილება ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებისათვის პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელების უფლების ჩამორთმევის შესახებ, თუ ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება არღვევს პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტებს.“; ნ) 33-ე მუხლის მე-2 პუნქტის: ნ.ა) „ბ“ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „ბ) მოსწავლეთა, პროფესიულ სტუდენტთა ან სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის გაზრდის შემთხვევაში – ავტორიზაციის დარჩენილი ვადით; ნ.ბ) „ბ“ ქვეპუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის „გ“ ქვეპუნქტი: „გ) პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის დამატების შემთხვევაში (მხოლოდ პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრულ რაოდენობასთან მიმართებით) – ავტორიზაციის დარჩენილი ვადით.“; ო) 331 მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „1. მოსწავლეთა/პროფესიულ სტუდენტთა/სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის განსაზღვრის საფუძველია საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ ცენტრში წარდგენილ საავტორიზაციო განაცხადში ან მოსწავლეთა/პროფესიულ სტუდენტთა/სტუდენტთა რაოდენობის გაზრდის შესახებ განაცხადში, ასევე პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის დამატების შესახებ განაცხადში მითითებული ადგილების რაოდენობა. 2. საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებულ განაცხადში მითითებული მოსწავლეების/ პროფესიული სტუდენტების/ სტუდენტების ზღვრული რაოდენობა უნდა ეფუძნებოდეს დაწესებულების მოსწავლეების/ პროფესიული სტუდენტების/ სტუდენტების ზღვრული რაოდენობის განსაზღვრის მეთოდოლოგიას, რომელიც ითვალისწინებს პროგრამების სპეციფიკასა და დაწესებულების რესურსებს.“; პ) 34-ე მუხლის: პ.ა) მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „4. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული განაცხადისა და მასზე თანდართული დოკუმენტაციის შესწავლის, დაწესებულების მოსწავლეების/ პროფესიული სტუდენტების/ სტუდენტების ზღვრული რაოდენობის განსაზღვრის მეთოდოლოგიის – პროგრამების სპეციფიკისა და დაწესებულების რესურსების გათვალისწინებით, საავტორიზაციო ვიზიტის შედეგად დგება ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის დასკვნის პროექტი და წარედგინება ცენტრს.“; პ.ბ) მე-7 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „7. ამ მუხლის მე-6 პუნქტით გათვალისწინებული არგუმენტირებული პოზიციის წარდგენის შემთხვევაში, მისი გაცნობის შემდგომ ან არგუმენტირებული პოზიციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, ამ მუხლის მე-6 პუნქტით გათვალისწინებული ვადის გასვლის შემდგომ, ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფი აყალიბებს დასკვნას საბოლოო სახით და წარუდგენს ცენტრს.“; პ.გ) მე-10 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „10. პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობის გაზრდის შესახებ განაცხადში მიეთითება ის პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამა/პროგრამები, რომლისთვის განსაზღვრული ადგილების ზღვრული რაოდენობის გაზრდაც სურს საგანმანათლებლო დაწესებულებას.“; ჟ) 38-ე მუხლის ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 38. საგანმანათლებლო პროგრამაზე ჩასარიცხ პირთა ადგილების რაოდენობის განსაზღვრის წესი 1. საგანმანათლებლო დაწესებულება შესაბამის საგანმანათლებლო პროგრამაზე ჩასარიცხ პირთა ადგილების რაოდენობას განსაზღვრავს ავტორიზაციის შესაბამისი საბჭოს მიერ დადგენილ მოსწავლეთა/პროფესიულ სტუდენტთა/სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის ფარგლებში. 2. შესაბამის საგანმანათლებლო პროგრამაზე მისაღებ მოსწავლეთა/პროფესიულ სტუდენტთა/სტუდენტთა და მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამაზე მისაღებ პირთა ადგილების რაოდენობის გაანგარიშება ხდება საგანმანათლებლო დაწესებულებების რეესტრის მონაცემების შესაბამისად მოსწავლეთა/პროფესიულ სტუდენტთა/სტუდენტთა ფაქტობრივი (აქტიური სტატუსის მქონე) და შესაბამისი წლის დამამთავრებელი, ასევე საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ კანონმდებლობით დადგენილი წესით შესაბამისი წლისათვის გამოცხადებული მისაღები ადგილების რაოდენობის შესაბამისად. 3. იმ შემთხვევაში, თუ ამ მუხლის მე-2 პუნქტის შესაბამისად, საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ მისაღებ პირთა ადგილების რაოდენობის შესახებ მონაცემები არ შეესაბამება ავტორიზაციის შესაბამისი საბჭოს მიერ დადგენილ ადგილების რაოდენობას, ცენტრი აღნიშნულის თაობაზე აცნობებს შესაბამის დაწესებულებას.“; რ) მე-40 მუხლის მე-10 პუნქტის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის მე-11 პუნქტი: „11. პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განმახორციელებელი საგანმანათლებლო დაწესებულებები, ვალდებულნი არიან შესაბამისი საბჭოს მიერ განსაზღვრული პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობის ფარგლებში, 2018 წლის 01 მარტამდე უზრუნველყონ პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების განაწილება თითოეული პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის მიხედვით და პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის განსაზღვრასთან დაკავშირებულ გადაწყვეტილებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე შუამდგომლობით მიმართონ შესაბამის საბჭოს. იმ შემთხვევაში, თუ პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის გადანაწილება გაითვალისწინებს შესაბამისი საბჭოს მიერ თითოეული პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამისათვის უკვე განსაზღვრული პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობის გაზრდას, ეს პროცესი უნდა წარიმართოს პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის გაზრდისათვის ამ დებულებით დადგენილი წესის შესაბამისად.“. 2. მე-2 პუნქტით დამტკიცებული „საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საფასურის“ ( დანართი №2): ა) პირველი მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 1. ზოგადი დებულებები 1. ამ დანართით გათვალისწინებული საფასურის ოდენობები მოიცავს შესაბამის ადმინისტრაციულ წარმოებასთან დაკავშირებულ ფაქტობრივ ადმინისტრაციულ (სახელფასო, საოფისე და საბჭოს სხდომის ჩატარებასთან დაკავშირებულ) ხარჯებს, ავტორიზაციის ექსპერტთა ანაზღაურებისა და მივლინების (საჭიროების შემთხვევაში) ხარჯებს, ავტორიზაციის პერიოდში საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის პირობების შესრულების შემოწმებასთან დაკავშირებული მომსახურების ხარჯებსა და დამატებული ღირებულების გადასახადს. 2. ამ დანართით გათვალისწინებული საფასური გადაიხდება უნაღდო ანგარიშსწორებით, ცენტრის საბანკო ანგარიშზე შეტანის გზით.“; ბ) პირველი მუხლის შემდეგ დაემატოს შემდეგი შინაარსის 11 – 18 მუხლები: „მუხლი 11. ავტორიზაციის განაცხადის განხილვის საფასური ავტორიზაციის განაცხადის განხილვის საფასური შეადგენს 500 ლარს. მუხლი 12. ავტორიზაციის საფასურის უკან დაბრუნება ავტორიზაციის საფასური, გარდა ავტორიზაციის განაცხადის განხილვის საფასურისა, სრულად ბრუნდება, თუ საგანმანათლებლო დაწესებულება ადმინისტრაციული წარმოების შეწყვეტას მოითხოვს ავტორიზაციის ექსპერტთა ჯგუფის შექმნამდე. მუხლი 13. ავტორიზაციის საფასური უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებლისათვის 1. ავტორიზაციის მაძიებლად ცნობის შემთხვევაში, უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება იხდის ავტორიზაციის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის (მინიმუმ 20 და მაქსიმუმ 42 კაც/დღე) მიხედვით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება საერთო შეფასებაში (100%) შესაბამისი წილის მქონე და შინაარსობრივი/რაოდენობრივი ნიშნით ჩაშლილი შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით: ა ) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სახე – 1/10 წილი, საიდანაც: ა.ა) კოლეჯი = 30%; ა.ბ) სასწავლო უნივერსიტეტი = 50%; ა.გ) უნივერსიტეტი =100%; ბ ) მდგომარეობა ( არსებული / ახალი ) – 1/20 წილი, საიდანაც: ბ.ა) ახალი = 70%; ბ.გ) არსებული = 100%; გ) სტუდენტების მოთხოვნილი ზღვრული რაოდენობა – ¼ წილი , საიდანაც: გ.ა) 1-500 = 60%; გ.ბ) 501-1500 = 70%; გ.გ) 1501-4500 = 80%; გ.დ) 4501-13500 = 90%; გ.ე) 13501-და მეტი = 100%; დ) მითითებული უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამების რაოდენობა – ¼ წილი , საიდანაც: დ.ა) 1-20 = 60%; დ.ბ) 21-50 = 70%; დ.გ) 51-100 = 80%; დ.დ) 101-150 = 90%; დ.ე) 151-და მეტი = 100%; ე ) აკადემიური პერსონალის რაოდენობა – 1/5 წილი , საიდანაც: ე.ა) 1-50 = 45%; ე.ბ) 51-100 = 60%; ე.გ) 101-150 = 70%; ე.დ) 151-200 = 80%; ე.ე) 201-და მეტი = 100%; ვ) ფართი – 1/20 წილი , საიდანაც: ვ.ა) 1-5000 კვ.მ.= 50%; ვ.ბ) 5001-15000 კვ.მ. = 60%; ვ.გ) 15001-40000 კვ.მ. = 70%; ვ.დ) 40001-80000 კვ.მ. = 80%; ვ.ე) 80001-და მეტი კვ.მ. = 100%. ზ ) მისამართების რაოდენობა და მდებარეობა – 1/10 წილი, საიდანაც: ზ.ა) ერთ მისამართზე = 0%; ზ.ბ) სხვადასხვა მისამართზე ერთ მუნიციპალიტეტში = 70%; ზ.გ) სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში = 100%. 3. ამ მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტების შესაბამისად, უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სახისა და კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით: ა) კოლეჯის სტატუსის მაძიებლისათვის:
ბ) სასწავლო უნივერსიტეტის სტატუსის მაძიებლისათვის:
გ) უნივერსიტეტის სტატუსის მაძიებლისათვის:
4. იმ შემთხვევაში, თუ უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი საავტორიზაციო განაცხადში მიუთითებს, რომ სურს რეგულირებადი სამედიცინო აკადემიური უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელება, ამ მუხლის მე-3 პუნქტით განსაზღვრულ ავტორიზაციის საფასურს დაემატება შესაბამისი კვალიფიკაციის მქონე ავტორიზაციის ექსპერტთა ანაზღაურებისა და მივლინების (საჭიროების შემთხვევაში) ხარჯები, რაც გამოითვლება ამ მუხლის მე-2 პუნქტის მიხედვით გაანგარიშებული კაც/დღის ნამრავლით შესაბამის კოეფიციენტზე, შემდეგი სახით:
5. იმ შემთხვევაში, თუ უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი საავტორიზაციო განაცხადში მიუთითებს, რომ სურს პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელებაც, ამ მუხლის მე-3 პუნქტით განსაზღვრულ ავტორიზაციის საფასურს დაემატება ამ დანართის 16 მუხლით გათვალისწინებული საფასური. მუხლი 14. ავტორიზაციის საფასური პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებლისათვის 1. ავტორიზაციის მაძიებლად ცნობის შემთხვევაში, პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულება იხდის ავტორიზაციის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის (მინიმუმ 12 და მაქსიმუმ 30 კაც/დღე) მიხედვით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება საერთო შეფასებაში (100%) შესაბამისი წილის მქონე და შინაარსობრივი/რაოდენობრივი ნიშნით ჩაშლილი შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით: ა ) მდგომარეობა ( არსებული / ახალი ) – 1/20 წილი, საიდანაც: ა.ა) ახალი = 70%; ა.ბ) არსებული = 100%; ბ) პროფესიული სტუდენტების მოთხოვნილი ზღვრული რაოდენობა – 1/5 წილი , საიდანაც: ბ.ა) 1-20 = 50%; ბ.ბ) 21-50 = 70%; ბ.გ) 51-150 = 80%; ბ.დ) 151-500 = 90%; ბ.ე) 501-და მეტი = 100%; გ) მითითებული პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების რაოდენობა – ½.5 წილი , საიდანაც: გ.ა) 1-5 = 40%; გ.ბ) 6-10 = 70%; გ.გ) 11-15 = 80%; გ.დ) 16-20 = 90%; გ.ე) 21-და მეტი = 100%; დ) საგანმანათლებლო პროგრამების განმახორციელებელი პერსონალის რაოდენობა – 1/ 5 წილი , საიდანაც: დ.ა) 1-20 = 40%; დ.ბ) 21-50 = 60%; დ.გ) 51-100 = 70%; დ.დ) 101-150 = 80%; დ.ე) 151-და მეტი = 100%; ე) ფართი – 1/20 წილი , საიდანაც: ე.ა) 1-500 კვ.მ.= 50%; ე.ბ) 501-1500 კვ.მ. = 60%; ე.გ) 1501-3000 კვ.მ. = 70%; ე.დ) 3001-5000 კვ.მ. = 80%; ე.ე) 5001-და მეტი კვ.მ. = 100%; ვ) მისამართების რაოდენობა და მდებარეობა – 1/ 10 წილი, საიდანაც: ვ.ა) ერთ მისამართზე = 0%; ვ.ბ) სხვადასხვა მისამართზე ერთ მუნიციპალიტეტში = 70%; ვ.გ) სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში = 100%. 3. ამ მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტების შესაბამისად, კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით, ავტორიზაციის საფასური შეადგენს:
მუხლი 15. ავტორიზაციის საფასური ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებლისათვის 1. ავტორიზაციის მაძიებლად ცნობის შემთხვევაში, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება იხდის ავტორიზაციის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება საერთო შეფასებაში (100%) შესაბამისი წილის მქონე და შინაარსობრივი/რაოდენობრივი ნიშნით ჩაშლილი შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით: ა ) მდგომარეობა ( არსებული / ახალი ) – 1/20 წილი, საიდანაც: ა.ა) ახალი = 70%; ა.ბ) არსებული = 100%; ბ) მოსწავლეთა მოთხოვნილი ზღვრული რაოდენობა – 1/3.33 წილი , საიდანაც: ბ.ა) 1-50 = 50%; ბ.ბ) 51-150 = 60%; ბ.გ) 151-300 = 70%; ბ.დ) 301-500 = 80%; ბ.ე) 501-1000 = 90%; ბ.ვ) 1001 და მეტი = 100%; გ) ზოგადი განათლების საფეხურების რაოდენობა, რომელთა შესაბამისი საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელებაც სურს დაწესებულებას – ½.5 წილი , საიდანაც: გ.ა) 1 = 30%; გ.ბ) 2 = 70%; გ.გ) 3 = 100%; დ) საგანმანათლებლო პროგრამების განმახორციელებელი პერსონალის რაოდენობა – 1/20 წილი , საიდანაც: დ.ა) 1-20 = 50%; დ.ბ) 21-50 = 60%; დ.გ) 51-100 = 70%; დ.დ) 101-150 = 80%; დ.ე) 151-და მეტი = 100%; ე) ფართი – 1/10 წილი , საიდანაც: ე.ა) 1-250 კვ.მ.= 45%; ე.ბ) 251- 500 კვ.მ. = 60%; ე.გ) 501-2000 კვ.მ. = 70%; ე.დ) 2001-5000 კვ.მ. = 80%; ე.ე) 5001-და მეტი კვ.მ. = 100%. ვ) მისამართების რაოდენობა და მდებარეობა – 1/ 10 წილი, საიდანაც: ვ.ა) ერთ მისამართზე = 0%; ვ.ბ) სხვადასხვა მისამართზე ერთ მუნიციპალიტეტში = 70%; ვ.გ) სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში = 100%. 3. ამ მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტების შესაბამისად, კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით, ავტორიზაციის საფასური შეადგენს:
4. იმ შემთხვევაში, თუ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი საავტორიზაციო განაცხადში მიუთითებს, რომ სურს პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განხორციელებაც, ამ მუხლის მე-3 პუნქტით განსაზღვრულ ავტორიზაციის საფასურს დაემატება ამ დანართის 16 მუხლით გათვალისწინებული საფასური. მუხლი 16. საფასური პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების უფლების მოპოვებისათვის 1. ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი ან ამ სტატუსის მფლობელი, რომელსაც ზოგადსაგანმანათლებლო/უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამის გარდა, სურს პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის განხორციელების უფლების მოპოვება, იხდის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის რაოდენობის შესაბამისად და საფასური შეადგენს:
მუხლი 17. საფასური საგანმანათლებლო პროგრამის დამატებისათვის 1. უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელსაც სურს დაიმატოს შესაბამისი აკადემიური უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამა/პროგრამები, იხდის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება აკადემიური უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამის რაოდენობის შესაბამისად და საფასური შეადგენს:
3. საგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელსაც სურს დაიმატოს შესაბამისი პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამა/პროგრამები, იხდის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 4. ამ მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის რაოდენობის შესაბამისად და საფასური შეადგენს:
მუხლი 18. საფასური მოსწავლეთა/პროფესიულ სტუდენტთა/სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის გაზრდისათვის 1. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელსაც სურს მოსწავლეთა ადგილების რაოდენობის გაზრდა, იხდის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება საერთო შეფასებაში (100%) შესაბამისი წილის მქონე და შინაარსობრივი/რაოდენობრივი ნიშნით ჩაშლილი შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით: ა ) მოსწავლეთა მოთხოვნილი რაოდენობა, რომლითაც დაწესებულებას სურს ადგილების ზღვრული რაოდენობის გაზრდა – 1/ 3.33 წილი, საიდანაც: ა.ა) 1-50 = 60%; ა.ბ) 51-100 = 70%; ა.გ) 101-200 = 80%; ა.დ) 201-500 = 90%; ა.ე) 501-და მეტი = 100%; ბ) მოსწავლეთა არსებული ზღვრული რაოდენობა – 1/3.33 წილი, საიდანაც: ბ.ა) 1-50 = 50%; ბ.ბ) 51-150 = 60%; ბ.გ) 151-300 =70%; ბ.დ) 301-500 = 80%; ბ.ე) 501-1000 = 90%; ბ.დ) 1001 და მეტი = 100%; გ) საგანმანათლებლო პროგრამების განმახორციელებელი პერსონალის რაოდენობა – 1/5 წილი , საიდანაც: გ.ა) 1-20 = 40%; გ.ბ) 21-50 = 60%; გ.გ) 51-100 = 70%; გ.დ) 101-150 = 80%; გ.ე) 151-და მეტი = 100%; დ ) მისამართების რაოდენობა და მდებარეობა – 1/10 წილი, საიდანაც: დ.ა) ერთ მისამართზე = 30%; დ.ბ) სხვადასხვა მისამართზე ერთ მუნიციპალიტეტში = 70%; დ.გ) სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში = 100%. ე) ფართი – 1/10 წილი , საიდანაც: ე.ა) 0-250 კვ.მ.= 40%; ე.ბ) 251-500 კვ.მ. = 60%; ე.გ) 501-2000 კვ.მ. = 70%; ე.დ) 2001-5000 კვ.მ. = 80%; ე.ე) 5001-და მეტი კვ.მ. = 100%. 3. ამ მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტების შესაბამისად, კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით, ავტორიზაციის საფასური შეადგენს:
4. უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელსაც სურს სტუდენტთა ადგილების რაოდენობის გაზრდა, იხდის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 5. ამ მუხლის მე-4 პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება საერთო შეფასებაში (100%) შესაბამისი წილის მქონე და შინაარსობრივი/რაოდენობრივი ნიშნით ჩაშლილი შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით: ა ) სტუდენტების მოთხოვნილი რაოდენობა, რომლითაც დაწესებულებას სურს ადგილების ზღვრული რაოდენობის გაზრდა – 1/ 5 წილი, საიდანაც: ა.ა) 1-100 = 60%; ა.ბ) 101-150 = 70%; ა.გ) 151-500 = 80%; ა.დ) 501-1000 = 90%; ა.ე) 1001-და მეტი = 100%; ბ ) საგანმანათლებლო პროგრამების განმახორციელებელი პერსონალის რაოდენობა – 1/3.33 წილი , საიდანაც: ბ.ა) 1-20 = 45%; ბ.ბ) 21-50 = 60%; ბ.გ) 51-100 = 70%; ბ.დ) 101-150 = 80%; ბ.ე) 151-და მეტი = 100%; გ ) მისამართების რაოდენობა და მდებარეობა – 1/3.33 წილი, საიდანაც: გ.ა) ერთ მისამართზე = 35%; გ.ბ) სხვადასხვა მისამართზე ერთ მუნიციპალიტეტში = 70%; გ.გ) სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში = 100%; დ) ფართი – 1/5 წილი , საიდანაც: დ.ა) 1-500 კვ.მ.= 50%; დ.ბ) 501-1500 კვ.მ. = 60%; დ.გ) 1501-3000 კვ.მ. = 70%; დ.დ) 3001-5000 კვ.მ. = 80%; დ.ე) 5001-და მეტი კვ.მ. = 100%. 6. ამ მუხლის მე-4 და მე-5 პუნქტების შესაბამისად, კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით, საფასური შეადგენს:
7. საგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელსაც სურს პროფესიულ სტუდენტთა ადგილების ზღვრული რაოდენობის გაზრდა, იხდის საფასურს, რომლის ოდენობა გამოითვლება ექსპერტთა ჯგუფის სამუშაოს მოცულობის – კაც/დღეების რაოდენობის მიხედვით. 8. ამ მუხლის მე-7 პუნქტით გათვალისწინებული კაც/დღეების რაოდენობა განისაზღვრება პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამის რაოდენობის შესაბამისად და საფასური შეადგენს:
3. 21 პუნქტით დამტკიცებული „უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტები“ ( დანართი №3) ჩამოყალიბდეს ამ ბრძანების დანართის შესაბამისად. |
მუხლი 2 |
ბრძანება ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
|
|
დოკუმენტის კომენტარები