დოკუმენტის სტრუქტურა
განმარტებების დათვალიერება
დაკავშირებული დოკუმენტები
დოკუმენტის მონიშვნები
კონსოლიდირებული პუბლიკაციები
საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისიის დებულების დამტკიცების შესახებ | |
---|---|
დოკუმენტის ნომერი | 408 |
დოკუმენტის მიმღები | საქართველოს მთავრობა |
მიღების თარიღი | 28/10/2011 |
დოკუმენტის ტიპი | საქართველოს მთავრობის დადგენილება |
გამოქვეყნების წყარო, თარიღი | ვებგვერდი, 111031039, 31/10/2011 |
სარეგისტრაციო კოდი | 010220030.10.003.016568 |
კონსოლიდირებული პუბლიკაციები |
პირველადი სახე (31/10/2011 - 09/09/2013)
საქართველოს მთავრობის
დადგენილება №408
2011 წლის 28 ოქტომბერი
ქ. თბილისი
საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისიის დებულების დამტკიცების შესახებ
მუხლი 1 . „საქართველოს მთავრობის სტრუქტურის, უფლებამოსილებისა და საქმიანობის წესის შესახებ“ საქართველოს კანონის 29-ე მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტების შესაბამისად, შეიქმნას საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისია.
მუხლი 2 . დამტკიცდეს საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისიის თანდართული დებულება.
მუხლი 3. დადგენილება ამოქმედდეს საქართველოს პრეზიდენტის 1998 წლის 24 აგვისტოს №494 ბრძანებულების ძალადაკარგულად გამოცხადების თაობაზე საქართველოს პრეზიდენტის შესაბამისი ბრძანებულების ძალაში შესვლისთანავე.
პრემიერ-მინისტრი ნ . გილაური
საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისიის დებულება
მუხლი 1. საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისიის სტატუსი
საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის უწყებათაშორისი კომისია (შემდგომში – კომისია) არის საქართველოს მთავრობის მუდმივმოქმედი სათათბირო ორგანო, რომელიც იქმნება საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის ნორმათა დაცვის ხელშეწყობის, მათი ინტეგრაციისა და საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის სფეროში შესაბამისი უწყებების საქმიანობის კოორდინაციის მიზნით.
მუხლი 2. კომისიის საქმიანობის ძირითადი მიმართულებები
კომისიის საქმიანობის ძირითადი მიმართულებები ა:
ა) საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის სფეროში წინადადებებისა და რეკომენდაციების მომზადება და საქართველოს მთავრობისათვის წარდგენა;
ბ) საქართველოს პრეზიდენტისთვის წინადადებების წარდგენა ჰუ მანიტარული სამართლის სფეროში მოქმედ კონვენციებთან შეერთების თაობაზე;
გ) საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის სფეროში საქარ თვე ლოს მიერ ნაკისრ საერთაშორისო ვალდებულებებთან შიდასახელმწიფოებრივი კანონმდებლობის შესაბამისობის უზრუნველსაყოფად წი ნა დადებათა მომზადება და საქართველოს მთავრობისთვის წარდგენა სა ქარ თველოს კანონმდებლობაში შესაბამისი ცვლილების განხორციელების მიზნით;
დ) ჰუმანიტარული სამართლის პროგრამების განხორციელებისა და სხვადასხვა სახის საგანმანათლებლო საქმიანობის ხელშეწყობა წითე ლი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტთან თანამშრომლობით;
ე) წითელი ჯვრის საერთაშორისო კონფერენციი ს, გაეროს გე ნე რა ლუ რი მდივნი ს და საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის ეროვ ნუ ლი კომიტეტების საერთაშორისო ყრილობისათვის ინფორმაციის წარდგენა საქართველოში ჰუმანიტარული სამართლის სფეროში არსებული მდგომარეობის შესახებ .
მუხლი 3. კომისიის უფლებამოსილება
კომისია უფლებამოსილია:
ა) მოამზადოს და საქართველოს მთავრობას წარუდგინოს წინადადებები და რეკომენდაციები საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის სფე როში საქართველოს მიერ ნაკისრ საერთაშორისო ვალდებულებებთან შიდასახელმწიფოებრივი კანონმდებლობის შესაბამისობის უზრუნველ სა ყოფ ად;
ბ) საქართველოს პრეზიდენტს წარუდგინოს წინადადებები ჰუმა ნი ტარული სამართლის სფეროში მოქმედ კონვენციებთან საქართველოს შეერთების მიზანშეწონილობის თაობაზე ;
გ) განიხილოს შესაბამისი თანამდებობის პირების მოხსენებები ჰუ მა ნიტარული სამართლის იმპლემენტაციის თაობაზე;
დ) სახელმწიფო დაწესებულებებიდან მიიღოს თავისი მუშაობი სა თ ვის საჭირო დოკუმენტები, ცნობები და სხვა მონაცემები;
ე) შექმნას სამუშაო ჯგუფები კომისიის ფუნქციების განხორციელების ხელშეწყობის მიზნით;
ვ) მოამზადოს და დაამტკიცოს კომისიის სამოქმედო გეგმა და ყო ველ წლიური ანგარიშები.
მუხლი 4. კომისიის შემადგენლობა
1. კომისია შედგება შემდეგი უწყებების წარმომადგენლებისაგან :
ა) საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტრო;
ბ) საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო;
გ) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო;
დ) საქართველოს იუსტიციის სამინისტრო;
ე) საქართველოს სასჯელაღსრულების, პრობაციისა და იურიდიული დახმარების საკითხთა სამინისტრო;
ვ) საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გა და ადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტრო;
ზ) სახელმწიფო მინისტრის აპარატი რეინტეგრაციის საკითხებში;
თ) საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო;
ი) საქართველოს კულტურისა და ძეგ ლთა დაცვის სამინისტრო;
კ) საქართველოს გარემოს დაცვის სამინისტრო;
ლ) საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრო;
მ) ეროვნული უშიშროების საბჭო.
2 . კომისიის შემადგენლობაში მოწვეული წევრის სტატუსით შედიან საერთაშორისო საჯარო სამართლის, ჰუმანიტარული სამართლისა და სის ხლის სამართლის სფეროს ექსპერტები .
3 . კომისიის მუშაობაში წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომი ტე ტი სა და საქართველოს წითელი ჯვრის საზოგადოების წარმომადგენლები მოწვეული უნდა იქნენ დამკვირვებლის სტატუსით .
4. კომისიის მუშაობაში კომისიის მოწვევით შეიძლება მონაწილეობა მიიღონ საქართველოს პარლამენტის წარმომადგენლებმა.
5. კომისიის შემადგენლობა განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის განკარგულებით.
მუხლი 5. კომისიის ხელმძღვანელობა და სამდივნო
1. კომისიას ხელმძღვანელობს საქართველოს იუსტიციის მინისტ რი ან მის მიერ უფლებამოსილი პირი.
2. კომისიის თავმჯდომარე:
ა) წარმართავს და ხელმძღვანელობს კომისიის საქმიანობას;
ბ) ამტკიცებს კომისიის შეხვედრების განრიგს ;
გ) წარმოადგენს კომისიას სახელმწიფო და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან.
3. კომისიის მუშაობის ორგანიზაციული უზრუნველყოფის მიზნით იქმნება კომისიის სამდივნო , რომელიც:
ა) კომისიას უწევს ორგანიზაციულ-ტექნიკურ დახმარებას ;
ბ ) წარმართავს კომისიის ყოველდღიურ საქმიანობას;
გ) ხელს უწყობს კომისიის მიერ სამოქმედო გეგმისა და ყოველწლიური ანგარიშების მომზადებას;
დ ) აკონტროლებს შესაბამისი უწყებებისა და თანამდებობის პირების მიერ კომისიის რეკომენდაციებისა და მითითებების შესრულებას;
ე ) უზრუნველყოფს კომისიის მიერ მიღებული გადაწყვეტი ლებ ებ ი სა და ანგარიშების დაარქივებას;
ვ) კომისიის ფუნქციების განხორციელების ხელშეწყობის მიზნით ახორციელებს სხვა უფლებამოსილებებს.
4. კომისიის სამდივნოს ფუნქციას ასრულებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს შესაბამისი სტრუქტურული ქვედანაყოფი.
მუხლი 6. კომისიის საქმიანობის წესი
1. კომისიის სხდომა იმართება ექვს თვეში ერთხელ მაინც .
2. კომისიის გადაწყვეტილება მიიღება დამსწრე წევრთა ხმების უმ რავ ლესობით. ხმების თანაბრად გაყოფის შემთხვევაში გადამწყვეტია კომისიის თავმჯდომარის ხმა.
დოკუმენტის კომენტარები