LAW OF GEORGIA FOREIGN AGENTS REGISTRATION ACT

 

საქართველოს კანონი

 

 

უცხოეთის აგენტების რეგისტრაციის აქტი

მუხლი 1. ტერმინთა განმარტება

ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) პირი − ფიზიკური პირი, პარტნიორთა ჯგუფი, ასოციაცია, კორპორაცია, ორგანიზაცია ან ფიზიკურ პირთა ნებისმიერი სხვა გაერთიანება;

ბ) უცხოური პრინციპალი:

ბ.ა) უცხო ქვეყნის ხელისუფლება ან უცხოური პოლიტიკური პარტია;

ბ.ბ) პირი, რომელიც საქართველოს ფარგლების გარეთ იმყოფება, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ეს პირი საქართველოს მოქალაქეა და მისი მუდმივი საცხოვრებელი ადგილი საქართველოს ტერიტორიაზეა, ან როდესაც ეს პირი ფიზიკური პირი არ არის, მაგრამ იგი საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად არის დაფუძნებული და ორგანიზებული და მისი საქმიანობის ძირითადი ადგილი საქართველოს ტერიტორიაზეა;

ბ.გ) პარტნიორთა ჯგუფი, ასოციაცია, კორპორაცია, ორგანიზაცია ან ფიზიკურ პირთა სხვა გაერთიანება, რომლის საქმიანობაც მოწესრიგებულია უცხო ქვეყნის კანონით ან რომლის საქმიანობის ძირითადი ადგილი უცხო ქვეყნის ტერიტორიაზეა;

გ) უცხოური პრინციპალის აგენტი (გარდა ამ მუხლის „დ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა):

გ.ა) პირი, რომელიც მოქმედებს, როგორც უცხოური პრინციპალის აგენტი, წარმომადგენელი, მის მიერ დასაქმებული პირი ან მის სამსახურში მყოფი პირი, ან სხვა პირი, რომელიც მოქმედებს უცხოური პრინციპალის მითითებით, მოთხოვნით, ინსტრუქციით ან კონტროლით, ან იმ პირის აგენტი, წარმომადგენელი, მის მიერ დასაქმებული პირი ან მის სამსახურში მყოფი პირი ან სხვა პირი, რომელიც მოქმედებს უცხოური პრინციპალის მითითებით, მოთხოვნით, ინსტრუქციით ან კონტროლით და რომლის საქმიანობას მთლიანად ან უმეტესწილად, პირდაპირ ან არაპირდაპირ ზედამხედველობს, მართავს, აკონტროლებს, აფინანსებს ან რომლის საქმიანობის სუბსიდირებას ახორციელებს უცხოური პრინციპალი, თუ აღნიშნული პირი აკმაყოფილებს ერთ-ერთ შემდეგ პირობას:

გ.ა.ა) იგი უშუალოდ ან სხვა პირის მეშვეობით, უცხოური პრინციპალის სასარგებლოდ ან მისი ინტერესის გამო საქართველოში პოლიტიკურ საქმიანობაში მონაწილეობს;

გ.ა.ბ) იგი უშუალოდ ან სხვა პირის მეშვეობით, უცხოური პრინციპალის სასარგებლოდ ან მისი ინტერესის გამო საქართველოში  მოქმედებს, როგორც საზოგადოებასთან ურთიერთობების მრჩეველი, სარეკლამო აგენტი, საინფორმაციო სამსახურის თანამშრომელი ან პოლიტიკური მრჩეველი;

გ.ა.გ) იგი უშუალოდ ან სხვა პირის მეშვეობით, უცხოური პრინციპალის სასარგებლოდ ან მისი ინტერესის გამო საქართველოში მოიძიებს, აგროვებს, გამოყოფს ან გასცემს შემოწირულებას, სესხს, ფულს ან სხვა მატერიალურ ფასეულობას;

გ.ა.დ) იგი საქართველოში წარმოადგენს უცხოური პრინციპალის ინტერესებს  ნებისმიერი სახელმწიფო დაწესებულების ან თანამდებობის პირის წინაშე;

გ.ბ) პირი, რომელიც თანხმდება, ნებას ავლენს ან უშვებს, რომ სახელშეკრულებო ურთიერთობის ფარგლებში ან სახელშეკრულებო ურთიერთობის გარეშე იმოქმედოს, როგორც ამ მუხლის „გ.ა“ ქვეპუნქტით განსაზღვრულმა უცხოური პრინციპალის აგენტმა, ან რომელიც თავს უცხოური პრინციპალის აგენტად მოქმედად აჩვენებს ან წარმოაჩენს;

დ) ტერმინი „უცხოური პრინციპალის აგენტი“ არ მოიცავს ახალი ამბების მასობრივი გავრცელების იმ საშუალებას, ახალი ამბების მასობრივად გამავრცელებელ პირთა იმ გაერთიანებას, მასობრივი ინფორმაციის იმ ბეჭდურ საშუალებას, მასობრივი ინფორმაციის ბეჭდური საშუალებით გამავრცელებელ პირთა იმ გაერთიანებას, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობის საფუძველზე ჩამოყალიბდა/შეიქმნა. ეს ტერმინი არ მოიცავს აგრეთვე იმ გაზეთს, იმ ჟურნალს, იმ პერიოდულ ბეჭდურ გამოცემას, იმ პუბლიკაციას, რომელიც საქართველოში გამოიცემა ახალი ამბების კეთილსინდისიერი გავრცელებით ან ჟურნალისტური საქმიანობის კეთილსინდისიერი განხორციელებით, მათ შორის, რეკლამის შეთავაზების ან მოზიდვის, პროდუქტის ან მომსახურების გამოწერის შეთავაზების ან სხვა სახის საზღაურის მეშვეობით. ამ ქვეპუნქტის მოქმედება ვრცელდება მხოლოდ ახალი ამბების მასობრივი გავრცელების იმ საშუალებაზე, ახალი ამბების მასობრივად გამავრცელებელ პირთა იმ გაერთიანებაზე, მასობრივი ინფორმაციის იმ ბეჭდურ საშუალებაზე, მასობრივი ინფორმაციის ბეჭდური საშუალებით გამავრცელებელ პირთა იმ გაერთიანებაზე, აგრეთვე იმ გაზეთზე, იმ ჟურნალზე, იმ პერიოდულ ბეჭდურ გამოცემაზე, იმ პუბლიკაციაზე, რომლის არანაკლებ 80%-ის ბენეფიციარი მესაკუთრეები და რომლის მმართველები და ხელმძღვანელები (მათი არსებობის შემთხვევაში) საქართველოს მოქალაქეები არიან, რომელსაც არ ფლობს, არ ზედამხედველობს, არ მართავს, არ აკონტროლებს, არ აფინანსებს, რომლის სუბსიდირებას არ ახორციელებს და რომელსაც არანაირ პოლიტიკას არ განუსაზღვრავს ამ მუხლის „ბ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული უცხოური პრინციპალი ან უცხოური პრინციპალის აგენტი, რომელიც ამ კანონის შესაბამისად უნდა დარეგისტრირდეს;

ე) უცხო ქვეყნის ხელისუფლება − პირი ან პირთა ჯგუფი, რომელიც ნებისმიერ უცხო ქვეყანაში ან უცხო ქვეყნის ნაწილში ახორციელებს სუვერენულ ფაქტობრივ ან სამართლებრივ პოლიტიკურ იურისდიქციას, ან პირთა ჯგუფის დანაყოფი, პირთა ჯგუფი ან ორგანო, რომელსაც პირდაპირ ან არაპირდაპირ დელეგირებული აქვს აღნიშნული სუვერენული ფაქტობრივი ან სამართლებრივი უფლებამოსილება ანდა ფუნქცია, ან უცხო ქვეყნის მეამბოხეთა დაჯგუფება ან ორგანო, რომლის მიმართაც ივარაუდება, რომ იგი ხელისუფლების უფლებამოსილებას ახორციელებს, მიუხედავად იმისა, აღიარა თუ არა საქართველომ მეამბოხეთა ეს დაჯგუფება ან ორგანო;

ვ) უცხოური პოლიტიკური პარტია − უცხოური ორგანიზაცია, ფიზიკურ პირთა სხვა უცხოური გაერთიანება ან უცხოური ორგანიზაციის ან ფიზიკურ პირთა სხვა უცხოური გაერთიანების სტრუქტურული ერთეული ან ფილიალი, რომელიც მიზნად ისახავს, განახორციელოს ან რომელიც ახორციელებს ისეთ საქმიანობას, რომელიც მთლიანად ან ნაწილობრივ ორიენტირებულია უცხო ქვეყნის ხელისუფლების ორგანოების ან მათი დანაყოფების ჩამოყალიბებაზე, მართვაზე, კონტროლზე, მართვის ან კონტროლის მოპოვებაზე, უცხო ქვეყნის ხელისუფლების ორგანოების ან მათი დანაყოფების პოლიტიკური ან საჯარო ინტერესების, პოლიტიკის განხორციელების ან ურთიერთობების ხელშეწყობაზე ან ამ ინტერესებზე, პოლიტიკის განხორციელებაზე ან ურთიერთობებზე გავლენის მოხდენაზე;

ზ) მრჩეველი საზოგადოებასთან ურთიერთობების საკითხებში − პირი, რომელიც პირდაპირ ან არაპირდაპირ ახორციელებს ისეთ საქმიანობას, რომელიც მოიცავს უცხოური პრინციპალისთვის ინფორმაციის მიწოდებას, რჩევების მიცემას ან მის რაიმე ფორმით წარმომადგენლობას საზოგადოებასთან ურთიერთობების ნებისმიერ საკითხში, რომელიც ეხება უცხოური პრინციპალის პოლიტიკურ ან საჯარო ინტერესებს, მიდგომებს ან ურთიერთობებს;

თ) სარეკლამო აგენტი − პირი, რომელიც პირდაპირ ან არაპირდაპირ არის ჩართული ზეპირი, ვიზუალური, გრაფიკული, წერილობითი ან ილუსტრირებული ინფორმაციის ან სხვა სახის პუბლიკაციის გამოცემაში ან გავრცელებაში, მათ შორის, რეკლამით, წიგნებით, პერიოდული გამოცემებით, გაზეთებით, ლექციებით, მაუწყებლობით, კინოკადრებით ან სხვა საშუალებების გამოყენებით;

ი) საინფორმაციო სამსახურის თანამშრომელი − პირი, რომელიც აგროვებს, ავრცელებს ან აქვეყნებს პოლიტიკური, სამრეწველო, შრომითი, ეკონომიკური, სოციალური, კულტურული ან სხვა სახის სარგებლის, ფაქტების ან პირობების შესახებ ანგარიშებს, აღწერილობებს, ინფორმაციას ან მონაცემებს ნებისმიერი ქვეყნის (გარდა საქართველოსი) თაობაზე, ან აგროვებს, ავრცელებს ან აქვეყნებს მათ რომელიმე უცხო ქვეყნის ხელისუფლების ან უცხოური პოლიტიკური პარტიის ანდა პარტნიორთა ჯგუფის, ასოციაციის, კორპორაციის, ორგანიზაციის ან ფიზიკურ პირთა სხვა გაერთიანების ინტერესების შესაბამისად, რომლის საქმიანობაც მოწესრიგებულია უცხო ქვეყნის კანონით ან რომლის საქმიანობის ძირითადი ადგილი უცხო ქვეყნის ტერიტორიაზეა;

კ) რეგისტრაციის განცხადება − განცხადება, რომელიც უნდა წარედგინოს საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს − ანტიკორუფციულ ბიუროს (შემდგომ − ანტიკორუფციული ბიურო) ამ კანონის მე-2 მუხლის პირველი პუნქტის შესაბამისად, აგრეთვე ნებისმიერი დამატებითი დოკუმენტი, რომლის წარდგენაც საჭიროა ამ კანონის მე-2 მუხლის მე-2 პუნქტის თანახმად, და რომელიც მოიცავს როგორც ყველა სავალდებულო დოკუმენტს, ისე დამატებით დოკუმენტებს ან მათში მითითებულ სხვა დოკუმენტაციას;

ლ) ნაბეჭდი მასალა − გაზეთი, პერიოდული გამოცემა, წიგნი, ბროშურა, პარტიტურა, სავიზიტო ბარათი, სამისამართო ბარათი, ბეჭდვითი ნიმუში, გრავიურა, ფოტო, სურათი, ნახატი, გეგმა, რუკა, ამოსაჭრელი ნიმუში, კატალოგი, ბუკლეტი, რეკლამა, სხვადასხვა სახის დაბეჭდილი, გრავირებული, ლითოგრაფიული ან ავტოგრაფიული ჩანაწერი, აგრეთვე, ზოგადად,  ანაბეჭდი, რომელიც მიღებულია ქაღალდზე ან სხვა, ქაღალდის მსგავს მასალაზე, პერგამენტზე ან მუყაოზე ბეჭდვის, გრავირების, ლითოგრაფიის ან ავტოგრაფიის მეშვეობით, გარდა გასამრავლებელი მანქანის (პრესის), საცვლელი ან უცვლელი შრიფტის მქონე შტამპისა და საბეჭდი მანქანის გამოყენებით მიღებული ანაბეჭდებისა;

მ) პოლიტიკური საქმიანობა − პირის მიერ საქართველოს ხელისუფლებაზე, სახელმწიფო დაწესებულებებზე ან საზოგადოების ნებისმიერ ნაწილზე რაიმე გავლენის მოხდენის რწმენით ან განზრახვით განხორციელებული ან განსახორციელებელი საქმიანობა, რომელიც მიმართული იქნება საქართველოს საშინაო ან საგარეო პოლიტიკის ჩამოყალიბებისკენ, მიღებისკენ ან შეცვლისკენ, აგრეთვე ის საქმიანობა, რომელიც უცხო ქვეყნის ხელისუფლების ან უცხოური პოლიტიკური პარტიის პოლიტიკური ან საჯარო ინტერესებიდან, მიდგომებიდან ან ურთიერთობებიდან გამომდინარეობს;

ნ) პოლიტიკური მრჩეველი − პირი, რომელიც ნებისმიერ სხვა პირს აწვდის ინფორმაციას ან აძლევს რჩევებს საქართველოს საშინაო ან საგარეო პოლიტიკის საკითხებთან ან უცხო ქვეყნის ან უცხოური პოლიტიკური პარტიის პოლიტიკურ ან საჯარო ინტერესებთან, მიდგომებთან ან ურთიერთობებთან დაკავშირებით.

მუხლი 2. რეგისტრაციის განცხადება

1. პირმა არ უნდა იმოქმედოს, როგორც უცხოური პრინციპალის აგენტმა, თუ მან ანტიკორუფციულ ბიუროს არ წარუდგინა ავთენტური და სრულად შევსებული რეგისტრაციის განცხადება და დამატებითი დოკუმენტები, რომლებიც გათვალისწინებულია ამ პუნქტითა და ამ მუხლის მე-2 პუნქტით, ან თუ იგი ამ კანონით დადგენილი წესით გათავისუფლებული არ არის რეგისტრაციის ვალდებულებისგან. გარდა შემდგომ გათვალისწინებული შემთხვევებისა, პირმა იმ დღიდან 10 დღის განმავლობაში, როდესაც იგი უცხოური პრინციპალის აგენტი გახდება, ანტიკორუფციულ ბიუროს ფიცის ქვეშ, ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსის მიერ დადგენილი ფორმით უნდა წარუდგინოს რეგისტრაციის განცხადების ასლი. უცხოური პრინციპალის აგენტზე ვალდებულება, შეავსოს რეგისტრაციის განცხადება, ვრცელდება იმ დღიდან 10 დღის გასვლის შემდეგაც, როდესაც იგი უცხოური პრინციპალის აგენტი გახდება. უცხოური პრინციპალის აგენტის სტატუსის შეწყვეტა პირს არ ათავისუფლებს ვალდებულებისგან, შეავსოს რეგისტრაციის განცხადება იმ პერიოდისთვის, როდესაც იგი უცხოური პრინციპალის აგენტი იყო. რეგისტრაციის განცხადება უნდა შეიცავდეს შემდეგ მონაცემებს:

ა) განმცხადებლის სახელს, ძირითად იურიდიულ მისამართს და მასთან დაკავშირებულ ყველა სხვა იურიდიულ მისამართს საქართველოში ან საქართველოს ფარგლების გარეთ, აგრეთვე ყველა  ფაქტობრივ მისამართს (მათი არსებობის შემთხვევაში);

ბ) განმცხადებლის სტატუსს; ფიზიკური პირის შემთხვევაში − მისი მოქალაქეობის შესახებ ინფორმაციას, პარტნიორთა ჯგუფის შემთხვევაში − თითოეული პარტნიორის სახელს, საცხოვრებელი ადგილის მისამართს, მისი მოქალაქეობის შესახებ ინფორმაციას და თანაპარტნიორებთან დადებული ხელშეკრულებების ნამდვილ და სრულ ასლებს, ასოციაციის, კორპორაციის, ორგანიზაციის ან ფიზიკურ პირთა სხვა გაერთიანების შემთხვევაში − მისი მმართველებისა და ხელმძღვანელების ან მათი ფუნქციებისა და მოვალეობების შემსრულებელი პირების სახელებს, საცხოვრებელი ადგილების მისამართებს, მათი მოქალაქეობის შესახებ ინფორმაციას, ყველა დოკუმენტის (მათ შორის, სადამფუძნებლო შეთანხმების, წესდებისა და მათში შეტანილი ცვლილებებისა და დამატებების) ასლებს, აგრეთვე ნებისმიერი სხვა აქტის/დოკუმენტის ასლს და ყველა იმ ზეპირი შეთანხმების წესებისა და პირობების წერილობით აღწერას, რომლებიც ეხება მის ორგანიზებას, უფლებამოსილებებსა და მიზნებს, ასევე სრულ ინფორმაციას მისი მფლობელებისა და მაკონტროლებლების შესახებ;

გ) ყოვლისმომცველ ინფორმაციას განმცხადებლის საქმიანობის არსის შესახებ, განმცხადებლის თანამშრომლების სრულ სიას და თითოეული მათგანის სამუშაოს სპეციფიკის აღწერას; ყველა იმ უცხოური პრინციპალის სახელსა და მისამართს, რომლისთვისაც განმცხადებელი მოქმედებს ან რომლისთვის მოქმედადაც თავს აჩვენებს ან წარმოაჩენს ან რომლისთვის მოქმედებასაც თანხმდება; ყველა ასეთი უცხოური პრინციპალის საქმიანობის ან სხვა სახის აქტივობის სპეციფიკის შესახებ ინფორმაციას, ხოლო თუ უცხოური პრინციპალი ფიზიკური პირი არ არის − ინფორმაციას იურიდიული პირის მფლობელისა და თითოეული მაკონტროლებლის თაობაზე; აგრეთვე არსებობის შემთხვევაში − ყველა იმ უცხოური პრინციპალის შესახებ ინფორმაციას, რომელსაც სრულად ან ნაწილობრივ ფლობს, ზედამხედველობს, მართავს, აკონტროლებს, აფინანსებს ან რომლის სუბსიდირებას ახორციელებს უცხო ქვეყნის ხელისუფლება ან/და უცხოური პოლიტიკური პარტია ან/და სხვა უცხოური პრინციპალი; 

დ) თითოეული წერილობითი შეთანხმების ასლს და ზეპირი შეთანხმებით გათვალისწინებულ წესებსა და პირობებს, მათ შორის, ასეთ შეთანხმებებში შეტანილ ცვლილებებს, ხოლო ხელშეკრულების არარსებობის შემთხვევაში − სრულ ინფორმაციას იმ გარემოებების შესახებ, რომელთა გამოც განმცხადებელი უცხოური პრინციპალის აგენტია; აგრეთვე თითოეული ასეთი ხელშეკრულების არსისა და შესაბამისი საქმიანობის მეთოდების სრულყოფილ აღწერას, იმ საქმიანობის დეტალურ აღწერას, რომელიც განხორციელდა ან განხორციელდება და რომელიც შეიძლება პოლიტიკურ საქმიანობად იქნეს მიჩნეული;

ე) ინფორმაციას იმ შემოსავლის, შემოწირულების, ფულის ან მატერიალური ფასეულობის წარმომავლობისა და ოდენობის შესახებ, რომელიც განმცხადებელმა უცხოური პრინციპალისგან ბოლო 60 დღის განმავლობაში კომპენსაციის, დანახარჯის ან ნებისმიერი სხვა სახით მიიღო. განცხადებაში მითითებული უნდა იყოს აგრეთვე თითოეული ასეთი გადახდის ფორმა და დრო, გადახდის განმახორციელებელი პირის ვინაობა;

ვ) დეტალურ ინფორმაციას ყველა იმ საქმიანობის (მათ შორის, პოლიტიკური საქმიანობის) შესახებ, რომელსაც განმცხადებელი ახორციელებს ან რომლის განმახორციელებლადაც თავს აჩვენებს ან წარმოაჩენს ან რომლის თავისთვის ან იმ სხვა პირისთვის (გარდა უცხოური პრინციპალისა) განხორციელებაზე თანხმდება, რომელიც განმცხადებელს ავალდებულებს, დარეგისტრირდეს ამ კანონის მოთხოვნების შესაბამისად;

ზ) იმ პირის (გარდა უცხოური პრინციპალისა) სახელს, საქმიანობისა და რეგისტრაციის მისამართებს, ხოლო ფიზიკური პირის შემთხვევაში − აგრეთვე მოქალაქეობის შესახებ ინფორმაციას, რომლის ინტერესების შესაბამისადაც განმცხადებელი ახორციელებს იმ საქმიანობას, რომელიც, ამ კანონის თანახმად, მის რეგისტრაციას საჭიროებს, ან თავს აჩვენებს ან წარმოაჩენს ამ საქმიანობის განმახორციელებლად ან თანხმდება აღნიშნული საქმიანობის განხორციელებაზე, ასევე შესაბამის ინფორმაციას იმ მოცულობით, რამდენადაც ასეთი პირი ექვემდებარება რომელიმე უცხო ქვეყნის ხელისუფლების, უცხოური პოლიტიკური პარტიის ან სხვა უცხოური პრინციპალის მიერ ფლობას, ზედამხედველობას, კონტროლს, მართვას, დაფინანსებას ან სუბსიდირებას მთლიანად ან ნაწილობრივ; არსებობის შემთხვევაში − ინფორმაციას იმ შემოსავლის, შემოწირულების, ფულის ან მატერიალური ფასეულობის წარმომავლობისა და ოდენობის შესახებ, რომელიც განმცხადებელმა ამ მუხლის „ვ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული საქმიანობის განმახორციელებელი პირისგან ბოლო 60 დღის განმავლობაში მიიღო. განცხადებაში მითითებული უნდა იყოს აგრეთვე თითოეული ასეთი გადახდის ფორმა და დრო, გადახდის განმახორციელებელი პირის ვინაობა;

თ) დეტალურ ინფორმაციას იმ ფულის ან სხვა მატერიალური ფასეულობის შესახებ, რომელიც განმცხადებელმა ბოლო 60 დღის განმავლობაში დახარჯა ან განკარგა იმ საქმიანობისთვის, რომელიც, ამ კანონის თანახმად, მის რეგისტრაციას საჭიროებს და რომელიც მან განახორციელა, როგორც უცხოური პრინციპალის აგენტმა, თავისთვის ან/და სხვა პირისთვის, ან სხვა საქმიანობისთვის, რომელიც მას უცხოური პრინციპალის აგენტად ხდის; აგრეთვე დეტალურ ინფორმაციას მის მიერ ბოლო 60 დღის განმავლობაში ფულადი შენატანის ან/და სხვა მატერიალური ფასეულობის სახით განხორციელებული შემოწირულების შესახებ (გარდა იმ შემოწირულებისა, რომლის განხორციელებაც აკრძალულია საქართველოს კანონმდებლობით), რომელიც რომელიმე პოლიტიკური თანამდებობის პირის არჩევნებს ან პოლიტიკური თანამდებობის პირის კანდიდატურის შესარჩევად გამართულ პრაიმერს, კონფერენციას ან ყრილობას უკავშირდება;

ი) თითოეული წერილობითი შეთანხმების ასლს და ზეპირი შეთანხმებით გათვალისწინებულ წესებსა და პირობებს, მათ შორის, ასეთ შეთანხმებებში შეტანილ ცვლილებებს, ხოლო ხელშეკრულების არარსებობის შემთხვევაში − სრულ ინფორმაციას იმ საქმიანობასთან დაკავშირებული ყველა გარემოების შესახებ, რომელსაც განმცხადებელი ახორციელებს ან რომლის განმახორციელებლადაც თავს აჩვენებს ან წარმოაჩენს ან რომლის თავისთვის, უცხოური პრინციპალისთვის ან იმ სხვა პირისთვის (გარდა უცხოური პრიციპალისა) განხორციელებაზე თანხმდება, რომელიც განმცხადებელს ავალდებულებს, დარეგისტრირდეს ამ კანონის მოთხოვნების შესაბამისად;

კ) ყველა სხვა ინფორმაციას ან დოკუმენტს, რომელიც ამ კანონის მიზნებთან არის დაკავშირებული და შესაძლებელია პერიოდულად მოითხოვოს ანტიკორუფციულმა ბიურომ ეროვნული უსაფრთხოებისა და საჯარო ინტერესებიდან გამომდინარე;

ლ) ინფორმაციას, დოკუმენტების ასლებსა და დამატებით დოკუმენტებს, რომლებიც საჭიროა რეგისტრაციის განცხადებასა და თანდართულ დოკუმენტებში მოყვანილი ინფორმაციის სიზუსტის წარმოსაჩენად.

2. უცხოური პრინციპალის  აგენტი, რომელმაც შეავსო რეგისტრაციის განცხადება ამ მუხლის პირველი პუნქტის მოთხოვნების შესაბამისად, ვალდებულია ყოველი 6 თვის გასვლის შემდეგ, 30 დღის ვადაში, ფიცის ქვეშ, ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსის მიერ დადგენილი ფორმით წარუდგინოს ანტიკორუფციულ ბიუროს ის ინფორმაცია, რომელსაც ანტიკორუფციული ბიურო, ეროვნული უსაფრთხოებისა და საჯარო ინტერესებიდან გამომდინარე, საჭიროდ მიიჩნევს, რათა ინფორმაცია იყოს ზუსტი, სრულყოფილი და უახლესი იმ პერიოდისთვის, რომელსაც ის აღწერს. ამ მუხლის პირველი პუნქტის „გ“, „დ“, „ვ“ ან „ი“ ქვეპუნქტის საფუძველზე განმცხადებელმა ანტიკორუფციულ ბიუროს 10 დღის ვადაში უნდა აცნობოს ნებისმიერი ცვლილების შესახებ. ანტიკორუფციულ ბიუროს შეუძლია მოითხოვოს რეგისტრაციის განცხადებისთვის დართულ დამატებით დოკუმენტებში ყველა საკითხის ან კონკრეტული საკითხების თაობაზე ინფორმაციის უფრო ხშირად შეტანა, თუ იგი ამას, ეროვნული უსაფრთხოებისა და საჯარო ინტერესებიდან გამომდინარე, ამ კანონის მიზნების განსახორციელებლად საჭიროდ მიიჩნევს.  

3. რეგისტრაციის განცხადება და დამატებითი დოკუმენტები ფიცის ქვეშ უნდა იქნეს წარდგენილი. ფიზიკური პირი დოკუმენტაციას თავად ავსებს. თუ განმცხადებელი პარტნიორთა ჯგუფია, დოკუმენტაციას ავსებს მისი წევრების უმრავლესობა. თუ პირი არ არის არც ფიზიკური პირი და არც პარტნიორთა ჯგუფი, დოკუმენტაციას ავსებს მისი მმართველების, ხელმძღვანელების, დირექტორთა საბჭოს წევრების ან მათი ფუნქციებისა და მოვალეობების შემსრულებელი პირების (მათი არსებობის შემთხვევაში) უმრავლესობა.

4. რეგისტრაციის განცხადების ან დამატებითი დოკუმენტების შევსება და წარდგენა არ ნიშნავს იმას, რომ განმცხადებლის მიერ წარდგენილი ინფორმაცია აუცილებლად და სრულად შეესაბამება საქართველოს კანონმდებლობას. ამასთანავე, ეს არ უნდა აღიქმებოდეს ისე, რომ ანტიკორუფციული ბიურო განმცხადებელს დამატებით დოკუმენტაციას არ მოსთხოვს. რეგისტრაციის განცხადების შევსება არ გამორიცხავს სისხლისსამართლებრივ დევნას, რომელიც გათვალისწინებულია ამ კანონით რეგისტრაციის განცხადების ან დამატებითი დოკუმენტების შესაბამის ვადებში განზრახ არასათანადოდ შევსებისთვის, არსებითი ფაქტების განზრახ გაყალბებისთვის, ისეთი ფაქტების გამოტოვებისთვის, რომლებიც რეგისტრაციის განცხადებაში მითითებული უნდა იყოს, ისეთი მატერიალური მტკიცებულების განზრახ წარუდგენლობისთვის ან ისეთი მატერიალური დოკუმენტის ასლის წარუდგენლობისთვის, რომლის წარდგენაც აუცილებელია რეგისტრაციის განცხადებისთვის.

5. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი ამ კანონის შესაბამისად უფლებამოსილია, პირის ფუნქციებიდან ან საქმიანობის ხასიათიდან გამომდინარე, ეროვნული უსაფრთხოებისა და საჯარო ინტერესების გათვალისწინებით დაადგინოს, რომ რეგისტრაცია ან დამატებითი ინფორმაციის წარდგენა ამ კანონის მიზნების განსახორციელებლად შეიძლება აუცილებელი არ იყოს, და დაუშვას შემდეგი გამონაკლისები:

ა) რეგისტრაციის ან ამ კანონით გათვალისწინებული სხვა სახის ინფორმაციის წარდგენის ვალდებულებისგან გაათავისუფლოს პირი, რომელიც ამავე კანონის შესაბამისად შევსებულ უცხოური პრინციპალის აგენტის რეგისტრაციის განცხადებაში მოხსენიებულია, როგორც პარტნიორი, მმართველი, დირექტორი ან თანამშრომელი;

ბ) ამ კანონით გათვალისწინებული ინფორმაციის წარდგენის ვალდებულებისგან გაათავისუფლოს უცხოური პრინციპალის აგენტი.

6. ამ მუხლის შესაბამისად, რეგისტრაციის განცხადება ან/და დამატებითი დოკუმენტები წარდგენილი უნდა იქნეს ელექტრონულად, აგრეთვე იმ დამატებითი ფორმატებით, რომლებიც შეიძლება ანტიკორუფციულმა ბიურომ მოითხოვოს.

მუხლი 3. გამონაკლისები

ამ კანონის მე-2 მუხლის პირველი პუნქტის მოქმედება არ ვრცელდება შემდეგ უცხოური პრინციპალის აგენტებზე:

ა) დიპლომატიურ და საკონსულო თანამდებობის პირებზე (მოხელეებზე) − შესაბამისი წესის დაცვით აკრედიტებულ, უცხო ქვეყნის ხელისუფლების წარმომადგენელ, დიპლომატიური ან საკონსულო საქმიანობის განმახორციელებელ პირებზე, რომლებიც აღიარებული არიან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, − მაშინ, როდესაც ეს პირები (მოხელეები) ექსკლუზიურად არიან ჩართული ისეთ საქმიანობაში და ასრულებენ ისეთ ფუნქციებს (უფლება-მოვალეობებს), რომელიც/რომლებიც აღიარებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, ამასთანავე, აღნიშნული საქმიანობა მათ ფუნქციებს (უფლება-მოვალეობებს) შეესაბამება;

ბ) უცხო ქვეყნის ხელისუფლების თანამდებობის პირზე − თუ ეს ხელისუფლება აღიარებულია საქართველოს მიერ და აღნიშნული თანამდებობის პირი იმავდროულად არ არის საზოგადოებასთან ურთიერთობების მრჩეველი, სარეკლამო აგენტი, საინფორმაციო ცენტრის თანამშრომელი ან საქართველოს მოქალაქე, მისი სახელის, სტატუსისა და საქმიანობის ხასიათის შესახებ ინფორმაცია დარეგულირებულია საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ და იგი ახორციელებს საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ აღიარებულ ექსკლუზიურ საქმიანობას, რომელიც თანამდებობის პირის ფუნქციებს შეესაბამება;

გ) დიპლომატიური ან საკონსულო თანამდებობის პირების (მოხელეების) პერსონალზე − პერსონალის წევრზე ან სხვა ფიზიკურ პირზე, რომელიც დასაქმებულია უცხო ქვეყნის ხელისუფლების სათანადოდ აკრედიტებულ დიპლომატიურ ან საკონსულო სამსახურში და იმავდროულად ახორციელებს საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ აღიარებულ ექსკლუზიურ საქმიანობას, რომელიც თანამდებობის პირის ფუნქციებს მიეკუთვნება, გარდა საზოგადოებასთან ურთიერთობების მრჩევლისა, სარეკლამო აგენტისა ან საინფორმაციო სამსახურის თანამშრომლისა, რომლის სახელის, სტატუსისა და საქმიანობის ხასიათის შესახებ ინფორმაცია საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროში საჯარო ინფორმაციაა და რომელიც ახორციელებს საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ აღიარებულ ექსკლუზიურ საქმიანობას, რომელიც თანამდებობის პირის ფუნქციებს შეესაბამება;

დ) კერძო და არაპოლიტიკურ საქმიანობასთან, სახსრების მოზიდვასთან დაკავშირებით − ნებისმიერ პირზე, რომელიც ჩართულია ან თანხმდება, ჩაერთოს მხოლოდ შემდეგ საქმიანობაში:

დ.ა) კერძო და არაპოლიტიკურ საქმიანობაში, უცხოურ პრინციპალთან კეთილსინდისიერი ვაჭრობის განსავითარებლად;

დ.ბ) საქმიანობაში, რომელიც უპირატესად არ ემსახურება უცხო ქვეყნის ინტერესებს;

დ.გ) საქმიანობაში, რომელიც გულისხმობს ადამიანების ტანჯვის შესამსუბუქებლად საქართველოში ფინანსური რესურსებისა და სხვა სახის შემოწირულებების შეგროვებას მხოლოდ სამედიცინო და ჰუმანიტარული ან ტანსაცმლისა და საკვების შეგროვების მიზნით, თუ ეს საქმიანობა გამომდინარეობს საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებიდან და არ ეწინააღმდეგება მათ. ამასთანავე, ის უნდა გამომდინარეობდეს საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებით ჩამოყალიბებული წესებიდან და პროცედურებიდან;

ე) რელიგიურ, სასწავლო ან სამეცნიერო საქმიანობასთან დაკავშირებით − ნებისმიერ პირზე, რომელიც თანხმდება, განახორციელოს  ან რომელიც ახორციელებს მხოლოდ ისეთ კეთილსინდისიერ საქმიანობას, როგორიცაა რელიგიური, საქველმოქმედო, აკადემიური, სამეცნიერო ან სახელოვნებო საქმიანობა;

ვ) საქართველოს თავდაცვის მიზნებისთვის მნიშვნელოვან უცხო ქვეყნის მთავრობის დაცვასთან დაკავშირებით:

ვ.ა) ნებისმიერ პირზე ან მის თანამშრომელზე, რომლის უცხოური პრინციპალი არის იმ უცხო ქვეყნის მთავრობა, რომლის დაცვა, საქართველოს მთავრობის აზრით, მნიშვნელოვანია საქართველოს თავდაცვისთვის. ასეთი პირი ან მისი თანამშრომელი გათავისუფლებულია რეგისტრაციის ვალდებულებისგან, თუ:

ვ.ა.ა) იგი ახორციელებს მხოლოდ ისეთ საქმიანობას, რომელიც ემსახურება როგორც აღნიშნული უცხო ქვეყნის მთავრობის, ისე საქართველოს მთავრობის პოლიტიკას, საჯარო ინტერესებს ან ეროვნულ უსაფრთხოებას და მიმართული არ არის საქართველოს მთავრობის საშინაო ან საგარეო პოლიტიკის წინააღმდეგ;

ვ.ა.ბ) ყველა კომუნიკაცია ან განცხადება, რომელიც ამ პირმა ან მისმა თანამშრომელმა განახორციელა ან გააკეთა, ან რომელსაც იგი მიზნად ისახავს, ან რომლის მიმართაც იგი საფუძვლიანად ვარაუდობს, რომ ის გავრცელდება ან ხელმისაწვდომი გახდება საქართველოს მოსახლეობის რომელიმე ნაწილისთვის, აღნიშნული საქმიანობის ნაწილია, ამასთანავე, ითვლება, რომ ეს განცხადება სიმართლეა და რომ ის ზუსტია, და მასში მითითებულია, რომ ეს პირი უცხოური პრინციპალის აგენტია;

ვ.ა.გ) აღნიშნული უცხო ქვეყნის მთავრობა საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრს აწვდის ამ პირის ან მისი თანამშრომლის ვინაობისა და საქმიანობის შესახებ ინფორმაციას, რომელიც ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსს გადაეცემა და მის მიერ განსაზღვრული ვადით ინახება;

ვ.ბ) ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი უფლებამოსილია, საჯარო ინტერესისა და ეროვნული უსაფრთხოების გათვალისწინებით, საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის თანხმობით ან მისი მოთხოვნით მთლიანად ან ნაწილობრივ გააუქმოს ამ მუხლის „ვ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული გამონაკლისი;

ზ) საადვოკატო საქმიანობის განმახორციელებელ პირზე, რომელიც საქართველოს სასამართლოების ან ნებისმიერი სახელმწიფო დაწესებულების წინაშე ახორციელებს უცხოური პრინციპალის წარმომადგენლობას, − იმ პირობით, რომ ამ კანონის მიზნებისთვის სამართლებრივი წარმომადგენლობა არ მოიცავს საქართველოს სახელმწიფო დაწესებულებაზე გავლენის მოხდენის ან მისი პერსონალის ან თანამდებობის პირების დარწმუნებას, გარდა მართლმსაჯულების წარმოებისა, სისხლის სამართლის პროცესის ან სამოქალაქო პროცესის აღსრულებისა, გამოძიების მსვლელობისა და სამართალწარმოების პერიოდისა, როდესაც საქართველოს კანონმდებლობით სავალდებულოა მათი სათანადო ფორმით განხორციელება; 

თ) უცხოური პრინციპალის აგენტზე, რომელიც არის ამ კანონის პირველი მუხლის  „ბ.ბ“ ან „ბ.გ“ ქვეპუნქტით განსაზღვრული ნებისმიერი აგენტი, − თუ იგი ჩართულია ლობისტურ საქმიანობაში და დარეგისტრირებულია ლობისტად „ლობისტური საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად.

მუხლი 4. პოლიტიკური პროპაგანდის დახარისხება/კატეგორიებად დაყოფა

1. საქართველოში მყოფმა ყველა იმ პირმა, რომელიც უცხოური პრინციპალის აგენტია და ვალდებულია დარეგისტრირდეს ამ კანონის თანახმად, უცხოური პრინციპალის ინტერესების შესაბამისად რაიმე საინფორმაციო მასალის ფოსტით ან სახელმწიფოთაშორისი ურთიერთობების ან საგარეო ვაჭრობის საშუალებების ან სხვა ინსტრუმენტების გამოყენებით, ნაბეჭდი მასალის ან ისეთი ფორმით გავრცელებისას, რომელიც გულისხმობს, რომ ის გავრცელდება ან გონივრულ ფარგლებში ივარაუდება, რომ გავრცელდება ორ ან ორზე მეტ პირს შორის, ანტიკორუფციულ ბიუროს ამ საინფორმაციო მასალის გავრცელებიდან არაუგვიანეს 48 საათისა მისი 2 ეგზემპლარი უნდა წარუდგინოს.

2. უკანონოა საქართველოში მყოფი იმ პირის მიერ, რომელიც უცხოური პრინციპალის აგენტია და ვალდებულია დარეგისტრირდეს ამ კანონის შესაბამისად, უშუალოდ ან სხვა პირის მეშვეობით რაიმე საინფორმაციო მასალის საფოსტო გზავნილის სახით ან შიდა ან საერთაშორისო ვაჭრობის რომელიმე სხვა საშუალების გამოყენებით გავრცელება, თუ ამ საინფორმაციო მასალაში თვალსაჩინოდ მითითებული არ არის, რომ ეს საინფორმაციო მასალა უცხოური პრინციპალის აგენტის მიერ უცხოური პრინციპალის სახელით არის გავრცელებული და დამატებითი ინფორმაცია ანტიკორუფციულ ბიუროშია დაცული. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი უფლებამოსილია ამ კანონის მიზნებისთვის განსაზღვროს ტერმინი „თვალსაჩინო“.

3. ამ კანონით მოთხოვნილი საინფორმაციო მასალის ასლი, რომელიც ანტიკორუფციულ ბიუროს უნდა წარედგინოს, ხელმისაწვდომი უნდა იყოს ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსის მიერ  დადგენილი წესის შესაბამისად საჯარო მონიტორინგის განსახორციელებლად.

4. უკანონოა საქართველოში მყოფი იმ პირის მიერ, რომელიც უცხოური პრინციპალის აგენტია და ვალდებულია დარეგისტრირდეს ამ კანონის შესაბამისად, ნებისმიერი ფორმით რომელიმე სახელმწიფო დაწესებულებისთვის ან თანამდებობის პირისთვის უცხოური პრინციპალის ინტერესების შესაბამისად პოლიტიკური პროპაგანდის შემცველი ინფორმაციის მიწოდება ან მის მიერ რომელიმე სახელმწიფო დაწესებულებისგან ან თანამდებობის პირისგან ნებისმიერი ინფორმაციის ან კონსულტაციის მიღება, რომელიც ეხება პოლიტიკურ ან საჯარო ინტერესებს, პოლიტიკას ან უცხო ქვეყნის ან პოლიტიკური პარტიის ურთიერთობებს, აგრეთვე უკავშირდება საქართველოს საგარეო ან საშინაო პოლიტიკას, თუ პოლიტიკური პროპაგანდის შემცველი ინფორმაციის მიწოდების ან ინფორმაციის ან კონსულტაციის მიღების მოთხოვნას არ ერთვის ან წამძღვარებული არ აქვს თვალსაჩინო და ზუსტი განცხადება იმის შესახებ, რომ აღნიშნული პირი ამ კანონის შესაბამისად დარეგისტრირებულია უცხოური პრინციპალის აგენტად.

5. თუ უცხოური პრინციპალის აგენტი, რომელიც ვალდებულია დარეგისტრირდეს ამ კანონის შესაბამისად, საქართველოს პარლამენტის კომიტეტის/დროებითი საგამოძიებო კომისიის ან სხვა დროებითი კომისიის წინაშე გამოდის, მან საქართველოს პარლამენტის კომიტეტს/დროებით საგამოძიებო კომისიას ან სხვა დროებით კომისიას უნდა წარუდგინოს თავისი უახლესი რეგისტრაციის განცხადება, რომელიც ამ პირმა, როგორც უცხოური პრინციპალის აგენტმა, ანტიკორუფციულ ბიუროს წარუდგინა. ეს უნდა დაფიქსირდეს საქართველოს პარლამენტის კომიტეტის/დროებითი საგამოძიებო კომისიის ან სხვა დროებითი კომისიის ოქმში, როგორც უცხოური პრინციპალის აგენტის გამოსვლის ნაწილი.

მუხლი 5. დოკუმენტები და ჩანაწერები

ამ კანონის საფუძველზე რეგისტრირებული უცხოური პრინციპალის აგენტი ვალდებულია აგენტობის პერიოდში შეინახოს მის საქმიანობასთან დაკავშირებული ყველა ის ფინანსური ანგარიში და სხვა ჩანაწერი, რომელთა წარდგენაც სავალდებულოა ამ კანონის შესაბამისად. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი უფლებამოსილია პირისთვის უცხოური პრინციპალის აგენტის სტატუსის შეწყვეტიდან 3 წლის განმავლობაში, ეროვნული უსაფრთხოებისა და საჯარო ინტერესებიდან გამომდინარე, საჭიროების შემთხვევაში, ამ კანონის აღსასრულებლად დადგენილი რეგულაციებით განსაზღვროს აღნიშნული დოკუმენტების წარდგენის წესი. ამ რეგულაციების ძალაში შესვლამდე უცხოური პრინციპალის აგენტი ვალდებულია აწარმოოს ამავე კანონით განსაზღვრული ფინანსური დოკუმენტაცია და შეინახოს მის საქმიანობასთან დაკავშირებული ყველა წერილობითი ჩანაწერი. ეს დოკუმენტაცია და ჩანაწერები ნებისმიერ გონივრულ დროს უნდა იყოს ხელმისაწვდომი ამ კანონის აღსრულებისთვის პასუხისმგებელი ორგანოსთვის. ამ კანონით გათვალისწინებული შესანახი დოკუმენტების მიზანმიმართული დამალვა, განადგურება, წაშლა, მნიშვნელოვნად დაზიანება ან გაყალბება ან ასეთი ქმედების ჩადენის მცდელობა უკანონო ქმედებად ითვლება.

მუხლი 6. ოფიციალური ჩანაწერების საჯარო მონიტორინგის განხორციელება, ჩანაწერებისა და ინფორმაციის გადაცემა

1. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსმა მუდმივად უნდა შეინახოს ამ კანონის შესაბამისად მიწოდებული უცხოური პრინციპალის აგენტის ყველა რეგისტრაციის განცხადების თითო ეგზემპლარი. ეს ეგზემპლარები ხელმისაწვდომი უნდა იყოს საჯარო მონიტორინგის (შემოწმების) განსახორციელებლად ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსის მიერ განსაზღვრულ გონივრულ დროს, მის მიერვე დადგენილი რეგულაციების ფარგლებში. აღნიშნული დოკუმენტების ასლები უნდა გადაეცეს ყველა განმცხადებელს გონივრული საფასურის გადახდის შემდეგ, რომელსაც ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი აწესებს. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსს ამ კანონის თანახმად შეუძლია შეწყვიტოს იმ უცხოური პრინციპალის აგენტის რეგისტრაციის განცხადებისა და სხვა დოკუმენტების საჯარო მონიტორინგი, რომელიც გათავისუფლდა რეგისტრაციის განცხადების წარდგენის ვალდებულებისგან.

2. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსმა რეგისტრაციის განცხადების მიღებისთანავე, აგრეთვე შემდგომ ყოველი რეგისტრაციის განცხადებისა და დამატებითი დოკუმენტების მიღებისთანავე მათი ასლები უნდა გადასცეს საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრს ისეთი ფორმით გამოსაყენებლად და ისეთი კომენტარების გასაკეთებლად, რომელსაც/რომლებსაც საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი, საქართველოს საგარეო ურთიერთობების გათვალისწინებით, საჭიროდ მიიჩნევს. ამ კანონის საფუძველზე ანტიკორუფციული ბიუროს მიერ აღნიშნული ასლების საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრისთვის გადაუცემლობა/გადაცემის შეუძლებლობა არ უნდა გახდეს სისხლისსამართლებრივი დევნის შემზღუდველი ფაქტორი.

3. ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი უფლებამოსილია საქართველოს სახელმწიფო დაწესებულებებს მიაწოდოს ამ კანონის ადმინისტრირებისას მის მიერ მიღებული ინფორმაცია, მათ შორის, რეგისტრირებული პირების სახელები, რეგისტრაციის განცხადებების ასლები, მათი ნაწილები ან სხვა დოკუმენტები და ინფორმაცია, რომლებიც განისაზღვრება ამ კანონის მიზნებიდან გამომდინარე.

4. რეგისტრაციის განცხადებებისა და განახლებების შემცველი საჯარო მონაცემთა ბაზის შექმნის მიზნით ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი ვალდებულია უზრუნველყოს, რომ:

ა) არსებობდეს საზოგადოებისთვის ინტერნეტით ხელმისაწვდომი, ძებნის, დახარისხებისა და გადმოწერის ფუნქციების მქონე, არსებული ტექნიკური შესაძლებლობების ფარგლებში გამართული, უფასო ელექტრონული მონაცემთა ბაზა, რომელიც შეიცავს ამ კანონის შესაბამისად წარდგენილი რეგისტრაციის განცხადებებისა და განახლებების შესახებ ინფორმაციას, რომლის მოძებნა, დალაგება და დახარისხება შესაძლებელია სულ მცირე ამ კანონის მე-2 მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული მონაცემების კატეგორიების მიხედვით;

ბ) ამ კანონის მე-2 მუხლის მე-6 პუნქტის შესაბამისად ელექტრონულად წარდგენილი თითოეული რეგისტრაციის განცხადება და განახლება საჯაროდ ხელმისაწვდომი იყოს ინტერნეტით, წარდგენის შემდეგ გონივრულ ვადაში.

მუხლი 7. უცხოური პრინციპალის მიერ დასაქმებული პირის პასუხისმგებლობა

იმ უცხოური პრინციპალის აგენტის, რომელიც ფიზიკური პირი არ არის, თითოეული ხელმძღვანელი, მმართველი ან ხელმძღვანელის ან/და მმართველის ფუნქციების შემსრულებელი პირი ვალდებულია წარადგინოს უცხოური პრინციპალის აგენტის რეგისტრაციის განცხადება და დამატებითი დოკუმენტები, რომლებიც გათვალისწინებულია ამ კანონის მე-2 მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით. ამასთანავე, იგი ვალდებულია შეასრულოს ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებისა და მე-5 მუხლის მოთხოვნები და ამავე კანონით გათვალისწინებული სხვა მოთხოვნები. თავის მხრივ, იმ ორგანიზაციის დაშლა, რომელიც მოქმედებს, როგორც უცხოური პრინციპალის აგენტი, არ გამოიწვევს მისი ხელმძღვანელის, მმართველის ან ხელმძღვანელის ან/და მმართველის ფუნქციების შემსრულებელი პირის იმ პასუხისმგებლობისგან გათავისუფლებას, რომელიც გულისხმობს ამ კანონით განსაზღვრული დოკუმენტაციის შევსებას. უცხოური პრინციპალის აგენტის, ნებისმიერი ხელმძღვანელის, მმართველის ან ხელმძღვანელის ან/და მმართველის ფუნქციების შემსრულებელი პირის მიერ ამ კანონით გათვალისწინებული მოთხოვნების შეუსრულებლობა გამოიწვევს მისთვის საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი პასუხისმგებლობის დაკისრებას.

მუხლი 8. კანონის აღსრულება და სანქცია

1. პირი, რომელიც:

ა) განზრახ დაარღვევს ამ კანონის რომელიმე ნორმას (მუხლს, პუნქტს ან ქვეპუნქტს);

ბ) ნებისმიერ რეგისტრაციის განცხადებაში, დამატებით დოკუმენტში ან ნებისმიერ სხვა დოკუმენტში, რომელსაც ანტიკორუფციულ ბიუროს წარუდგენს ან მიაწვდის ამ კანონის შესაბამისად, განზრახ შეიტანს არსებითი ფაქტის შესახებ მცდარ ინფორმაციას ან განზრახ გამოტოვებს ნებისმიერ ფაქტს ან არ წარადგენს იმ დოკუმენტების ასლებს, რომლებიც მასში მითითებული უნდა იყოს, −

ისჯება ჯარიმით არაუმეტეს 10 000 ლარის ოდენობით ან/და თავისუფლების აღკვეთით ვადით ხუთ წლამდე. ამ კანონის მე-4 მუხლის მე-2, მე-4 ან მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული ნორმის დარღვევისთვის ან ამ მუხლის მე-6 ან მე-7 პუნქტის დარღვევისთვის პირი ისჯება ჯარიმით არაუმეტეს 5 000 ლარის ოდენობით ან/და თავისუფლების აღკვეთით ვადით არაუმეტეს ექვსი თვისა.

2. უცხოური პრინციპალის აგენტის მიერ ამ კანონით გათვალისწინებული ნებისმიერი პროცედურის საზღვარგარეთ განხორციელებისას უცხოური პრინციპალის აგენტის მიერ უცხოური პრინციპალის ვინაობის გამჟღავნება ნებადართულია, მაგრამ აუცილებელი არ არის.

3. თუ უცხოელს მსჯავრი დაედება ამ კანონის რომელიმე ნორმის დარღვევისთვის ან გამოაშკარავდება მისი მცდელობა, დაარღვიოს ამ კანონით გათვალისწინებული რეგულაცია, იგი გაძევებული იქნება საქართველოდან საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.

4. იმ რეგისტრაციის განცხადების ან დამატებითი დოკუმენტების წარუდგენლობა, რომელიც/რომლებიც გათვალისწინებულია ამ კანონის მე-2 მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით, ითვლება დენად დანაშაულად მანამ, სანამ იარსებებს, იმის მიუხედავად, ეწინააღმდეგება თუ არა სხვა კანონს, და მასზე არ ვრცელდება ხანდაზმულობა.

5. თუ, ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსის აზრით, პირი ჩართულია ან აპირებს ჩაერთოს ნებისმიერ ქმედებაში, რომელიც არღვევს ამ კანონის რომელიმე ნორმას ან ამ კანონის საფუძველზე დაწესებულ რეგულაციას, ან თუ უცხოური პრინციპალის აგენტი არ ასრულებს ამავე კანონით გათვალისწინებულ რეგულაციას, ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსს შეუძლია მიმართოს საქართველოს შესაბამის სასამართლოს. სასამართლო ამ პირს დაავალდებულებს, შეწყვიტოს აღნიშნული ქმედება ან უცხოური პრინციპალის აგენტის სტატუსით მოქმედება, ან მოითხოვს ამ კანონის ან ამ კანონით გათვალისწინებული ნებისმიერი შესაბამისი რეგულაციის შესრულებას. რაიონულ (საქალაქო) სასამართლოს აქვს იურისდიქცია და უფლებამოსილება, გამოიტანოს ისეთი დროებითი ან მუდმივი განჩინება ან გადაწყვეტილება, რომელსაც იგი სათანადოდ მიიჩნევს.

6. თუ ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი დაადგენს, რომ რეგისტრაციის განცხადება არ შეესაბამება ამ კანონის მოთხოვნებს ან ამ კანონით დაწესებულ რეგულაციებს, იგი ამის შესახებ წერილობით აცნობებს განმცხადებელს და მას რეგისტრაციის განცხადების ხარვეზზე მიუთითებს. პირის მიერ უცხოური პრინციპალის აგენტის სტატუსით მოქმედება უკანონოდ ჩაითვლება შესაბამისი შეტყობინების მიღების დღიდან 10 დღის ან 10 დღეზე მეტი დროის გასვლის შემდეგ, იმის მიუხედავად, წარდგენილი იქნება თუ არა შესწორებული რეგისტრაციის განცხადება, რომელიც ამ კანონის მოთხოვნებს სრულად შეესაბამება, და შესრულებული იქნება თუ არა რეგულაციები.

7. უკანონოა უცხოური პრინციპალის აგენტის უცხოურ პრინციპალთან დადებული ისეთი ხელშეკრულების ან შეთანხმების მხარედ დაფიქსირება (მიუხედავად იმისა, ეს ღიად არის გამოხატული თუ ნაგულისხმებია), რომლის თანახმად, უცხოური პრინციპალის აგენტის ანაზღაურების, ხელფასის ან სხვა სახის მატერიალური სიკეთის ოდენობა ან მისი მიღება სრულად ან ნაწილობრივ დამოკიდებული იქნება მის მიერ განხორციელებული პოლიტიკური საქმიანობის წარმატებაზე.

მუხლი 9. წესები და რეგულაციები

ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი უფლებამოსილია ნებისმიერ დროს დაადგინოს, შეასწოროს, შეცვალოს და გააუქმოს ის წესები და რეგულაციები, რომლებსაც იგი ამ კანონის აღსასრულებლად საჭიროდ მიიჩნევს.

მუხლი 10. ანგარიშვალდებულება საქართველოს პარლამენტის წინაშე

ანტიკორუფციული ბიუროს უფროსი ყოველ 6 თვეში ერთხელ საქართველოს პარლამენტს წარუდგენს ამ კანონის აღსრულების შესახებ ანგარიშს, მათ შორის, უცხოური პრინციპალის აგენტების მიერ გავლილი რეგისტრაციის სათანადო რეგულაციებთან შესაბამისობის თაობაზე ინფორმაციას და გავრცელებული პოლიტიკური პროპაგანდის ხასიათის, წყაროებისა და შინაარსის შესახებ ანგარიშს.

მუხლი 11. კანონის ამოქმედება

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებიდან მე-60 დღეს.


საქართველოს პრეზიდენტიმიხეილ ყაველაშვილი

 

 

თბილისი,

1 აპრილი 2025 წ.

N399-IIმს-XIმპ

 

 

LAW OF GEORGIA

FOREIGN AGENTS REGISTRATION ACT

 

Article 1 - Definition of terms

The terms used in this Law have the following meanings:

a) person − a natural person, a group of partners, association, corporation, organisation, or any other combination of natural persons;

b) foreign principal:

b.a.) a government of a foreign country or a foreign political party;

b.b.) a person outside of the territory of Georgia, unless such person is a citizen of Georgia and is domiciled within the territory of Georgia, or such person is not a natural person, but it is established and organised in accordance with the legislation of Georgia and its principal place of business is in the territory of Georgia;

b.c.) a group of partners, an association, a corporation, an organisation or other combination of natural persons whose activities are regulated by the law of a foreign country or whose principal place of business is in the territory of a foreign country;

c) agent of a foreign principal (except as provided for in subparagraph (d) of this article):

c.a.) a person acting as an agent, a representative, or a person employed by or in the service of a foreign principal, or any other person acting at the order, request, or under the direction or control, of a foreign principal, or an agent, a representative, or a person employed by or in the service of that person, or any other person acting at the order, request, or under the direction or control, of a foreign principal, and whose activities are in whole or in major part supervised, managed, controlled, financed or subsidised, directly or indirectly, by the foreign principal, if the person meets one of the following conditions:

c.a.a.) he/she/it participates in political activities in Georgia, directly or through another person, for the benefit of or in the interest of a foreign principal;

c.a.b.) he/she/it acts within the territory of Georgia as a public relations counsel, publicity agent, information-service employee or political consultant for the benefit of or in the interests of such foreign principal;

c.a.c.) within the territory of Georgia, he/she/it solicits, collects, disburses, or dispenses contributions, loans, money, or other things of value for the benefit of or in the interest of such foreign principal;

c.a.d.) within the territory of Georgia, he/she/it represents the interests of such foreign principal before any state agency or official;

c.b.) any person who agrees, consents, assumes or purports to act as, or who is or holds himself/herself/itself out to be, whether or not under a contractual relationship, an agent of a foreign principal as determined by subparagraph (c.a.) of this article;

d) the term ‘agent of a foreign principal’ does not include a means of mass dissemination of news, an association of persons disseminating news, print media, or an association of persons disseminating print media, which was established/created on the basis of the legislation of Georgia. Moreover, the term does not include a newspaper, magazine, periodical, or publication published in Georgia for the bona fide dissemination of news or the bona fide exercise of journalistic activity, including by offering or soliciting advertising, offering a subscription to a product or service, or for other consideration. This subparagraph shall apply only to a means of mass dissemination of news,  an association of persons disseminating news, print media, or an association of persons disseminating print media, as well as to a newspaper, magazine, periodical and publication at least 80% of whose beneficial owners and whose managers and directors (if any) are citizens of Georgia, and which is not owned, supervised, managed, controlled, financed, subsidised, or none of its policies are determined by a foreign principal or an agent of a foreign principal as determined by subparagraph (b) of this article, which shall be registered under this Law;

e) government of a foreign country − any person or group of persons exercising sovereign de facto or de jure political jurisdiction over any foreign country or over any part of such country, or a subdivision of any such group, any group or agency to which such sovereign de facto and/or de jure authority or functions are directly or indirectly delegated, or any faction or body of insurgents within a foreign country assuming to exercise governmental authority, whether such faction or body of insurgents has or has not been recognised by Georgia;

f) foreign political party − any organisation, any other combination of natural persons in a foreign country, or any unit or branch of an organisation or any other combination of natural persons in a foreign country, having for an aim or purpose, or which is engaged in any activity devoted in whole or in part to, the establishment, administration, control, or acquisition of administration or control, of government bodies of a foreign country or subdivisions thereof, or the furtherance or influencing of the political or public interests, policies, or relations of government bodies of a foreign country or subdivisions thereof;

g) public relations counsel − any person who engages directly or indirectly in activities that involve informing, advising, or in any way representing a principal of a foreign country in any public relations matter pertaining to the political or public interests, policies, or relations of such principal of a foreign country;

h) publicity agent − any person who engages directly or indirectly in the publication or dissemination of oral, visual, graphic, written, or pictorial information or matter of any kind, including publication by means of advertising, books, periodicals, newspapers, lectures, broadcasts, motion pictures, or other means;

i) information-service employee − any person who is engaged in collecting, disseminating, or publishing accounts, descriptions, information, or data with respect to the political, industrial, employment, economic, social, cultural, or other benefits,  facts, or conditions of any country (other than Georgia), or collects, disseminates, or publishes them in accordance with the interests of any government of a foreign country or of a foreign political party and/or a partnership, association, corporation, organisation, or other combination of natural persons, whose activities are regulated by the laws of a foreign country, or whose principal place of business is in a foreign country;  

j) registration statement − the registration statement required to be filed with the Legal Entity under Public Law called the Anti-Corruption Bureau (the Anti-Corruption Bureau) in accordance with Article 2 (1) of this Law, also, all additional documents required to be filed in accordance with Article 2 (2) of this Law, and which includes all mandatory documents as well as documents supplemental thereto, or other documentation incorporated therein by reference;  

k) prints − newspapers and periodicals, books, pamphlets, sheet music, visiting cards, address cards, printing proofs, engravings, photographs, pictures, drawings, plans, maps, patterns to be cut out, catalogues, prospectuses, advertisements, and printed, engraved, lithographed, or autographed notices of various kinds, and, in general, all impressions obtained on paper or other material assimilable to paper, on parchment or on cardboard, by means of printing, engraving, lithography, autography, with the exception of impressions obtained by means of  the copying press, stamps with movable or immovable type, and the typewriter;  

l) political activities − any activity carried out or to be carried out by a person with the belief or intention to influence, in any way, the Government of Georgia, any state agency or any section of the public with reference to formulating, adopting, or changing the domestic or foreign policies of Georgia, as well as any activity originating from the political or public interests, policies, or relations of a government of a foreign country or a foreign political party;

m) political consultant − any person who engages in informing or advising any other person with regard to the domestic or foreign policies of Georgia or the political or public interests, policies, or relations of a foreign country or of a foreign political party.

 

Article 2 - Registration statement

1. No person shall act as an agent of a foreign principal unless he/she/it has filed with the Anti-Corruption Bureau an authentic and filled out registration statement and additional documents as required by this paragraph and paragraph 2 of this article, unless it is exempt from the obligation to register under the procedures provided for by this Law. Except as hereinafter provided, every person who becomes an agent of a foreign principal shall, within 10 days thereafter, file with the Anti-Corruption Bureau a copy of the registration statement, under oath, on a form prescribed by the head of the Anti-Corruption Bureau. The obligation of an agent of a foreign principal to complete a registration statement shall continue after the 10th day of its becoming an agent of a foreign principal. The termination of the status of an agent of a foreign principal shall not relieve such person from his/her/its obligation to fill out a registration statement for the period during which he/she/it was an agent of a foreign principal. The registration statement shall include the following data:

a) the registrant’s name, principal business address, and all other business addresses related thereto within and outside the territory of Georgia, as well as all residence addresses (if any);

b) the status of the registrant; in the case of a natural person, statement on the nationality; in the case of a group of partners, the names, residence addresses, and statement on the nationality of each partner and true and complete copies of agreements with co-partners; in the case of an association, corporation, organisation, or any other combination of natural persons, the names, residence addresses, and statement on the nationality of their directors and managers and persons performing the functions and obligations of such directors or managers, and the copies of all documents (including articles of incorporation, charters and amendments and additions thereto); also, a copy of any other instrument/document and a written description of the terms and conditions of each oral agreement relating to the organisation, powers, and purposes thereof; also, a complete statement on the owners and controllers thereof;

c) a comprehensive statement of the nature of a registrant’s business; a complete list of the registrant’s employees and a description of the nature of the work of each; the name and address of each principal of a foreign country for whom the registrant is acting, assuming or purporting to act or has agreed to act; the character of the business or other activities of each such foreign principal, and, if any such foreign principal be other than a natural person, a statement of the ownership and control of each; also, a statement, if any, on each such foreign principal, which is fully or partially owned, supervised, directed, controlled, financed, or subsidised, by any government of a foreign country and/or foreign political party, and/or by any other foreign principal;

d) copies of each written agreement and the terms and conditions of each oral agreement, including all modifications of such agreements, or, where no contract exists, a full statement of all the circumstances, by reason of which the registrant is an agent of a foreign principal; also, a comprehensive statement of the nature and method of performance of each such contract, a detailed statement of any such activity engaged in or to be engaged in, and which can be assumed a political activity;

e) a statement on the origin and amount of income, contributions, money, or thing of value that the registrant has received within the preceding 60 days from each such foreign principal, either as compensation or for disbursement or otherwise. The statement shall also specify the form and time of each such payment and the identity of the person making such payment;

f) a detailed statement of each activity (including a political activity) which the registrant is performing or is assuming or purporting or has agreed to perform for itself or for any other person (other than a foreign principal), which requires the registration of the registrant hereunder;

g) the name, business, and residence addresses, and if a natural person, the statement of nationality, of any person (other than a foreign principal) for whom the registrant is acting, assuming or purporting to act or has agreed to act under such circumstances as require its registration hereunder; the extent to which each such person is owned, supervised, directed, controlled, financed, or subsidised, in whole or in part, by any government of a foreign country or foreign political party or by any other foreign principal; and the origin and amount of income, contributions, money, or thing of value, if any, that the registrant has received during the preceding 60 days from each such person in connection with any of the activities referred to in paragraph (f) of this article. The statement shall also specify the form and time of each such payment and the identity of the person making such payment;

h) a detailed statement of the money and other things of value spent or disposed of by the registrant during the preceding 60 days in furtherance of or in connection with activities which require its registration hereunder and which have been undertaken by it either as an agent of a foreign principal for itself and/or any other person or in connection with any other activities relating to its becoming an agent of the foreign principal, and a detailed statement of any contributions of money or other things of value made by it during the preceding 60 days (other than contributions the making of which is prohibited under the legislation of Georgia) in connection with an election to any political office or in connection with any primary election, convention, or caucus held to select candidates for any political office;

i) a copy of each written agreement and the terms and conditions of any oral agreement, including all modifications of such agreements, or, where no contract exists, a full statement of all the circumstances, by reason of which the registrant is performing or assuming or purporting or has agreed to perform for itself or for a foreign principal or for any person other than a foreign principal any activities which require its registration hereunder;

j) such other statements or documents pertinent to the purposes of this Law as the Anti-Corruption Bureau, having due regard for national security and the public interest, may from time to time require;

k) information, copies of documents and additional documents, required to demonstrate the accuracy of the information provided in the registration statement and supplements thereto.

2. An agent of a foreign principal who has filled out a registration statement in accordance with the requirements of paragraph 1 of this article shall be obliged to submit to the Anti-Corruption Bureau, within 30 days after the expiry of every 6 months, under oath and in a form established by the head of the Anti-Corruption Bureau, the following information which the Anti-Corruption Bureau, having due regard for national security and the public interest, may deem necessary to make the information accurate, complete, and current with respect to the period it describes. The registrant shall notify the Anti-Corruption Bureau of any changes pursuant to paragraph 1 (c), (d), (f) or (i) of this article within 10 days. The Anti-Corruption Bureau may require supplements to the registration statement to be filled out at more frequent intervals in respect of all or particular items of information to be furnished, if, having due regard for the national security and the public interest, it determines that it is necessary to carry out the purposes of this Law.

3. The registration statement and supplements thereto shall be executed under oath. A natural person shall fill out the documentation himself/herself. If the registrant is a group of partners, the documentation shall be filled out by a majority of the members thereof. If the person is neither a natural person nor a group of partners, the documentation shall be filled out by a majority of its directors, managers, members of the board of directors or persons performing their functions and duties (if any).

4. The fact that a registration statement or supplement thereto has been filled out and submitted shall not necessarily be deemed to be in full compliance with the legislation of Georgia on the part of the registrant. At the same time, this should not be perceived as meaning that the Anti-Corruption Bureau shall not request additional documentation from the registrant. The filing of the registration statement shall not preclude prosecution, as provided for by this Law, for wilful failure to fill out a registration statement or supplement thereto when due or for a wilful false statement of a material fact therein or the wilful omission of a material fact required to be stated therein or the wilful omission of a material fact or a copy of a material document that is necessary to be submitted for the registration statement.

5. The head of the Anti-Corruption Bureau shall be authorised, under this Law, depending on the functions or nature of the person’s activities, with due regard to national security and the public interest, to determine that the registration or submission of additional statements may not be necessary to carry out the purposes of this Law, and allow the following exceptions to:

a) exempt from the obligation to register or to submit other information provided for by this Law a person who is referred to as a partner, manager, director or employee in the registration statement of an agent of a foreign principal filled out in accordance with this Law;

b) exempt the agent of a foreign principal from the obligation to submit information provided for by this Law.

6. In accordance with this article, the registration statement and/or supplements thereto shall be submitted electronically, as well as in such additional forms as the Anti-Corruption Bureau may require.

 

Article 3 - Exemptions

Article 2(1) of this Law shall not apply to the following agents of a foreign principal:

a) diplomatic and consular officials (officers) − persons accredited in accordance with the relevant procedure, representing the government of a foreign country, carrying out diplomatic or consular activities, who are recognised in accordance with the procedures established by the legislation of Georgia, where said officials (officers) are engaged exclusively in activities and fulfil those functions (rights and duties) which are recognised by the procedures determined by the legislation of Georgia as being within the scope of their functions (rights and duties);

b) any official of a foreign government, if such government is recognised by Georgia, who is not a public relations counsel, publicity agent, information-service employee, or a citizen of Georgia, information on his/her name, status and nature of activities is regulated by the Ministry of Foreign Affairs of Georgia and he/she is engaged exclusively in the performance of activities which are recognised by the Ministry of Foreign Affairs of Georgia as being within the scope of the functions of such official;

c) personnel of diplomatic or consular officials (officers) − a member of the staff or another natural person who is employed by a duly accredited diplomatic or consular service of a foreign government and at the same time carries out exclusive activities recognised by the Ministry of Foreign Affairs of Georgia, which are part of the functions of an official, other than a public relations counsel, publicity agent, or information-service employee, whose name and status and the character of whose duties as such member or employee are of public record in the Ministry of Foreign Affairs of Georgia and who is engaged exclusively in the performance of activities which are recognised by the Ministry of Foreign Affairs of Georgia as being within the scope of the functions of such official;

d) in relation to private and non-political activities, raising funds − any person who engages or agrees to engage in only the following activities:

d.a) in private and non-political activities in furtherance of the bona fide trade or commerce of such foreign principal;

d.b) in other activities not serving predominantly the interests of a foreign country;

d.c) activities that involve the collection of financial resources and other donations in Georgia to alleviate human suffering, solely for the purpose of collecting medical and humanitarian aid or clothing and food, if such activities are based on and do not contravene the international treaties of Georgia. In addition, such activities should be based on the rules and procedures established by international treaties of Georgia;

e) in relation to religious, educational or scientific activities − any person who agrees to carry out or who carries out only such bona fide activities as religious, charitable, academic, scientific or artistic activities;

f) regarding the protection of the government of a foreign country important for the defence purposes of Georgia:

f.a) any person or employee whose foreign principal is the government of a foreign country whose protection, in the opinion of the Government of Georgia, is important to the defence of Georgia. Such a person or its employee shall be exempt from the obligation to register if:

f.a.a) he/she carries out only such activities that serve the policy, public interests or national security of both the government of the foreign country in question and the Government of Georgia and do not contravene the domestic or foreign policy of the Government of Georgia;

f.a.b) each communication or expression by such person or employee which he/she intends to, or has reason to believe will, be disseminated or circulated among any section of the population of Georgia, is a part of such activities and is believed by such person to be truthful and accurate and the identity of such person as an agent of such foreign principal is disclosed therein;

f.a.c) the government of the said foreign country shall provide the Minister of Foreign Affairs of Georgia with information on the identity and activities of the person or its employee, which shall be transferred to the head of the Anti-Corruption Bureau and stored for a period determined by it;

f.b) the head of the Anti-Corruption Bureau shall be authorised, with due regard to public interest and national security, with the consent or at the request of the Minister of Foreign Affairs of Georgia, to completely or partially cancel the exception provided for by subparagraph (f) of this article;

g) a person practising law who represents a foreign principal before the courts of Georgia or any government agency, provided that for the purposes of this Law, legal representation does not include influencing a government agency of Georgia or persuading its personnel or officials, except for the administration of justice, the execution of criminal or civil proceedings, the course of an investigation, and the period of legal proceedings, when their implementation in an appropriate form is mandatory under the legislation of Georgia;

h) an agent of a foreign principal, who is any agent determined by Article 1 (b.b) or (b.c) of this Law, if it is involved in lobbying activities and is registered as a lobbyist in accordance with the Law of Georgia on Lobbying.

 

Article 4 - Classification/categorisation of political propaganda

1. Any person residing in Georgia who is an agent of a foreign principal and is required to register under this Law, with due regard to the interests of the foreign principal, when distributing any information material by mail or using the means of interstate relations or foreign trade or other instruments, in printed or in such form which implies that it will be distributed or can reasonably be expected to be distributed among two or more persons, shall submit to the Anti-Corruption Bureau 2 copies of the information material no later than 48 hours after its distribution.

2. It shall be unlawful for any person within the territory of Georgia who is an agent of a foreign principal and required to register under the provisions of this Law to transmit by mails or by any means or instrumentality of interstate or foreign commerce any informational materials unless such informational materials contain a conspicuous statement that the materials are distributed by the agent of a foreign principal on behalf of the foreign principal, and that additional information is on file with the Anti-Corruption Bureau. The head of the Anti-Corruption Bureau shall be authorised to define what constitutes ‘a conspicuous statement’ for the purposes of this Law.

3. A copy of the informational materials required by this Law, which shall be submitted to the Anti-Corruption Bureau, shall be available for public monitoring in accordance with the procedure established by the head of the Anti-Corruption Bureau.

4. It shall be unlawful for a person in Georgia who is an agent of a foreign principal and is required to register in accordance with this Law to provide information containing political propaganda in any form to any government agency or official with due regard to the interests of the foreign principal, or to receive any information or consultation from any government agency or official, which concerns political or public interests, politics or relations of a foreign country or political party, or is related to the foreign or domestic policy of Georgia, unless the request to provide information containing political propaganda or to receive information or advice is prefaced or accompanied by a true and accurate statement that the person in question is registered as an agent of a foreign principal in accordance with this Law.

5. If an agent of a foreign principal, who is required to register in accordance with this Law, appears before a committee/temporary investigative commission or other temporary commission of the Parliament of Georgia to testify, it shall submit to the committee/temporary investigative commission or other temporary commission of the Parliament of Georgia its most recent registration statement, which this person, as an agent of a foreign principal, submitted to the Anti-Corruption Bureau. It shall be registered in the records of the committee/temporary investigative commission or other temporary commission of the Parliament of Georgia as part of the testimony of the agent of the foreign principal.

 

Article 5 - Documents and records

An agent of a foreign principal registered under this Law shall keep, while being an agent of a foreign principal, such books of account and other records with respect to all its activities, the submittal of which is required under this Law. The head of the Anti-Corruption Bureau shall be authorised, within 3 years after the termination of the status of an agent of a foreign principal for a person, with due regard to national security and the public interest, where necessary, to determine the procedure for submitting the aforementioned documentation on the basis of the regulations established for the implementation of this Law. Before the entry into force of these regulations, the agent of a foreign principal is obliged to maintain the financial documentation specified by this Law and to keep all written records related to its activities. The documentation and records shall be available at any reasonable time to the authority responsible for the enforcement of this Law. The intentional concealment, destruction, erasure, significant damage or falsification of documents to be retained under this Law, or the attempt to commit such acts, shall be considered an unlawful act.

 

Article 6 - Implementation of public monitoring of official records, and transfer of records and information

1. The head of the Anti-Corruption Bureau shall retain in permanent form one copy of all registration statements of a foreign principal’s agent submitted in accordance with this Law. These copies shall be available for public monitoring (inspection) at reasonable times determined by the head of the Anti-Corruption Bureau, within the framework of the regulations established by him/her. The copies of the above documents shall be provided to all registrants upon the payment of a reasonable fee that shall be determined by the head of the Anti-Corruption Bureau. The head of the Anti-Corruption Bureau may, in accordance with this Law, withdraw from public monitoring the registration statement and other statements of an agent of a foreign principal who has been exempted from the obligation to submit a registration statement.

2. The head of the Anti-Corruption Bureau shall, promptly upon receipt, as well as upon receipt of each subsequent registration statement and supplements thereto, submit copies thereof to the Minister of Foreign Affairs of Georgia for use in such form and for making such comments as the Minister of Foreign Affairs of Georgia, taking into account foreign relations of Georgia, deems necessary. The inability/failure to transfer the aforementioned copies to the Minister of Foreign Affairs of Georgia by the Anti-Corruption Bureau based on this Law shall not become a limiting factor in any criminal prosecution.

3. The head of the Anti-Corruption Bureau shall be authorised to provide the government agencies of Georgia with information received by him/her during the administration of this Law, including the names of registered persons, copies of registration statements, their parts or other statements and information that are determined for the purposes of this Law.

4. In order to create a public database containing registration statements and updates, the head of the Anti-Corruption Bureau is obliged to ensure that:

a) a free electronic database accessible to the public via the Internet, with search, sorting and downloading functions, be in place, maintained within the limits of existing technical capabilities, containing information on registration statements and updates submitted in accordance with this Law, which shall be searchable, sorted and classified at least according to the data categories provided for by Article 2 (1) of this Law;

b) each registration statement and updating thereof submitted electronically pursuant to Article 2 (6) of this Law shall be publicly available on the Internet within a reasonable time after submission.

 

Article 7 - Liability of persons employed by a foreign principal

Each manager, director and/or person performing the functions of a manager and/or director of an agent of a foreign principal who is not a natural person shall be required to submit a registration statement and the supplements thereto of an agent of a foreign principal as provided for by Article 2 (1) and (2) of this Law. In addition, it is obliged to comply with the requirements of Article 4 (1) and (2) and Article 5 of this Law, as well as other requirements stipulated by the same Law. On the other hand, the dissolution of an organisation that acts as an agent of a foreign principal shall not result in the release of its head, manager, and/or person performing the functions of the head and/or the manager from the responsibility that entails the filling out of the documentation specified in this Law. Failure to comply with the requirements set forth in this Law by an agent of a foreign principal, any manager, director, and/or person performing the functions of a manager and/or director, shall result in the imposition of liability as established by the legislation of Georgia.

 

Article 8 - Law enforcement and penalties

1. Any person who:

a) wilfully violates any provision (article, paragraph or subparagraph) of this Law;

b) in any registration statement or supplement thereto or in any other document filed with or provided to the Anti-Corruption Bureau under the provisions of this Law, wilfully makes a false statement of a material fact or wilfully omits any material fact required to be stated therein or wilfully omits a copy of a material document necessary to make the statements therein − shall be punished by a fine of not more than GEL 10,000 or by imprisonment for not more than 5 years. In the case of a violation of the provision under Article 4 (2), (4) or (5) of this Law or paragraphs (6) or (7) of the same article, the punishment shall be a fine of not more than GEL 5,000 and/or imprisonment for not more than 6 months.

2. When an agent of a foreign principal carries out any procedure provided for by this Law abroad, the agent of the foreign principal shall be permitted, but not required, to disclose the identity of the foreign principal.

3. If an alien is convicted of violating any provision of this Law or is found to be attempting to violate the regulations provided for in this Law, he / she shall be subject to removal from Georgia in accordance with the legislation of Georgia.

4. Failure to submit the registration statement or the supplements thereto required by Article 2 (1) and (2) of this Law shall be considered a continuing offence for as long as such failure exists, notwithstanding any statute of limitations or other statute to the contrary.

5. Whenever, in the judgment of the head of the Anti-Corruption Bureau, any person is engaged in or is about to engage in any acts which constitute or will constitute a violation of any provision of this Law, or regulations issued thereunder, or whenever any agent of a foreign principal fails to comply with any of the regulations issued under the same Law, the head of the Anti-Corruption Bureau may apply to the relevant court of Georgia. The court shall order such person to cease such conduct or to cease to act as an agent of a foreign principal, or shall require compliance with this Law or any relevant regulation provided for under this Law. The District (City) Court shall have jurisdiction and authority to issue such temporary or permanent rulings or decisions as it deems appropriate.

6. If the head of the Anti-Corruption Bureau determines that a registration statement does not comply with the requirements of this Law or the regulations issued thereunder, he/she shall so notify the registrant in writing, specifying in what respects the statement is deficient. It shall be unlawful for any person to act as an agent of a foreign principal at any time 10 days or more after receipt of such notification whether or not an amended registration statement has been submitted in full compliance with the requirements of this Law and the regulations issued thereunder.

7. It shall be unlawful for any agent of a foreign principal to register as a party to any contract, agreement, or understanding (either express or implied) concluded with the foreign principal, pursuant to which the amount or payment of the compensation,  remuneration or other thing of value for such agent of a foreign principal is contingent in whole or in part upon the success of any political activities carried out by such agent.

 

Article 9 - Rules and regulations

The head of the Anti-Corruption Bureau may at any time prescribe, amend, change and rescind such rules and regulations as he/she may deem necessary for the administration of this Law.

 

Article 10 - Reports to the Parliament of Georgia

The head of the Anti-Corruption Bureau shall every 6 months report to the Parliament of Georgia concerning the administration of this Law, including information on compliance with relevant registration regulations by agents of foreign principals and concerning the nature, sources and content of political propaganda disseminated.

 

Article 11 – Coming into effect of this Law

This Law shall come into effect on the 60th day after its promulgation.

 

 

President of Georgia                                                    Mikheil Kavelashvili

 

Tbilisi,

1 April 2025

N399-II მს -XI მპ