On Radioactive Waste

Consolidated version (final)

 

საქართველოს კანონი

 

 

რადიოაქტიური ნარჩენების შესახებ

მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო

ეს კანონი არეგულირებს სამართლებრივ ურთიერთობებს სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოებსა და იმ ფიზიკურ და იურიდიულ პირებს შორის, რომლებიც ახორციელებენ რადიოაქტიური ნარჩენების მართვას, რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობას ან/და რადიოაქტიური ნარჩენების წარმოქმნასთან დაკავშირებულ საქმიანობას. ეს კანონი აგრეთვე განსაზღვრავს რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის უსაფრთხოებისა და დაცულობის მოთხოვნებს რადიოაქტიურ ნარჩენებთან დაკავშირებული საქმიანობისა და შესაბამისი ობიექტისათვის.

 

მუხლი 2. კანონის მიზნები

 ამ კანონის მიზნებია რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში „ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონისა და საერთაშორისო ვალდებულებების, მათ შორის, „გამოყენებულ საწვავთან მოპყრობის უსაფრთხოებისა და რადიაქტიურ ნარჩენებთან მოპყრობის უსაფრთხოების შესახებ“ ატომური ენერგიის საერთაშორისო სააგენტოს 1997 წლის 5 სექტემბრის გაერთიანებული კონვენციის მოთხოვნების შესრულებისათვის:

 ა) ქვეყანაში რადიოაქტიური ნარჩენების უსაფრთხო მართვის მაღალი სტანდარტების მიღწევა;

 ბ) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ყველა ეტაპზე მათი უსაფრთხოებისა და დაცულობის მოთხოვნების შესრულების უზრუნველყოფა ადამიანსა და გარემოზე მაიონებელი გამოსხივების მავნე ზემოქმედების თავიდან ასაცილებლად როგორც აწმყოში, ისე მომავალში;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ყველა ეტაპზე მოსალოდნელი ინციდენტების თავიდან აცილების და მომხდარი ინციდენტების უარყოფითი შედეგების შემარბილებელი ღონისძიებების დაგეგმვის საფუძვლების შექმნა.

 

მუხლი 3. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის პრინციპები

 რადიოაქტიური ნარჩენების მართვა ხორციელდება შემდეგი პრინციპების გათვალისწინებით:

 ა) უსაფრთხოების პრინციპი – რადიოაქტიური ნარჩენების მართვა უნდა ხორციელდებოდეს აღიარებული საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად, ადეკვატური ზომების მიღებით, რომლებიც უზრუნველყოფს მათი მავნე ზემოქმედებისაგან ადამიანის ჯანმრთელობისა და გარემოს დაცვას;

 ბ) მომავალი თაობების დაცვის პრინციპი – რადიოაქტიური ნარჩენების მართვა იმგვარად უნდა იყოს ორგანიზებული, რომ მომავალმა თაობებმა რადიოაქტიური ნარჩენების იმაზე ნაკლები მავნე ზემოქმედება განიცადონ, ვიდრე ახლანდელი თაობა განიცდის, და მათი მოვლა-პატრონობისათვის იმაზე ნაკლები რესურსი დახარჯონ, ვიდრე ახლანდელი თაობა ხარჯავს;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენების წარმოქმნის კონტროლის პრინციპი – ბირთვული და რადიაციული საქმიანობა იმგვარად უნდა განხორციელდეს, რომ ახალი რადიოაქტიური ნარჩენების წარმოქმნის ალბათობა შესაძლო მინიმუმამდე შემცირდეს;

 დ) დაცულობის პრინციპი – რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ობიექტი უზრუნველყოფილი უნდა იყოს შესაბამისი ინფრასტრუქტურით, რათა თავიდან იქნეს აცილებული რადიოაქტიურ ნარჩენებთან დაკავშირებული ნებისმიერი უკანონო ქმედება მათი არსებობის მთელი პერიოდის განმავლობაში;

 ე) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სისტემის გამჭვირვალობის პრინციპი – მოსახლეობისათვის ხელმისაწვდომი უნდა იყოს საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ნებისმიერი ინფორმაცია რადიოაქტიური ნარჩენების განთავსების ადგილისა და რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის შესახებ;

 ვ) პრინციპი „დამაბინძურებელი იხდის“ – რადიოაქტიური ნარჩენების წარმომქმნელმა ან რადიოაქტიური ნარჩენების მფლობელმა უნდა აანაზღაუროს რადიოაქტიური ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული ხარჯები;

 ზ) გარემოს დაცვის პრინციპი – რადიოაქტიური ნარჩენების მართვა იმგვარად უნდა იყოს ორგანიზებული, რომ გარემოს დაცვა მისაღებ დონეზე იქნეს უზრუნველყოფილი;

 თ) პრინციპი „დაცვა ქვეყნის საზღვრების გარეთ“ – ქვეყანაში რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ორგანიზებისას გათვალისწინებული უნდა იქნეს მათი ზემოქმედება ადამიანის ჯანმრთელობასა და გარემოზე ქვეყნის საზღვრების გარეთ.

 

მუხლი 4. ტერმინთა განმარტება

 ამ კანონში გამოყენებულ ტერმინებს ამავე კანონის მიზნებისათვის აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

 ა) გამოყენებიდან ამოღებული რადიოაქტიური წყარო – რადიოაქტიური წყარო, რომელიც აღარ გამოიყენება ან რომლის შემდგომი გამოყენება გათვალისწინებული არ არის;

 ბ) დახურვა – რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხში განთავსებიდან განსაზღვრული დროის გასვლის შემდეგ რადიოაქტიური ნარჩენების დამარხვასთან დაკავშირებული ყველა მოქმედების დასრულება, აგრეთვე საბოლოო საინჟინრო და სხვა სამუშაოების შესრულება, რომლებიც აუცილებელია შესაბამისი ობიექტის ხანგრძლივი უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად;

 გ) დეკონტამინაცია – ტექნიკური ღონისძიებების (ფიზიკური, ქიმიური, ბიოლოგიური პროცესები) ერთობლიობა, რომელთა მიზანია რადიოაქტიურად დაბინძურებული ზედაპირის ბირთვული მასალებისა და რადიოაქტიური ნივთიერებებისგან სრულად ან ნაწილობრივ გასუფთავება;

 დ) რადიოაქტიური ნარჩენების კონდიცირება – ღონისძიებების ერთობლიობა, რომელთა მიზანია რადიოაქტიური ნარჩენების შეფუთვა და გადაფუთვა მათი უსაფრთხო ტრანსპორტირების, შენახვის ან დამარხვის უზრუნველსაყოფად;

 ე) რადიოაქტიური ნარჩენები – ნაკეთობები, მათ შორის, გამოყენებიდან ამოღებული რადიოაქტიური წყარო, მოწყობილობა, ნებისმიერ აგრეგატულ მდგომარეობაში მყოფი ნივთიერება, რომელიც შეიცავს რეგულირებიდან ამოღების დონეზე მეტი აქტივობის კონცენტრაციის რადიონუკლიდებს ან დაბინძურებულია ასეთი რადიონუკლიდებით და რომლის შემდგომი გამოყენება გათვალისწინებული არ არის;

 ვ) რადიოაქტიური ნარჩენების მიღების კრიტერიუმები – რადიოაქტიური ნარჩენების რაოდენობრივი და ხარისხობრივი მაჩვენებლები, რომელთა გათვალისწინებაც აუცილებელია შესაბამის შესანახში, საცავში ან/და სამარხში მათი მიღებისათვის;

 ზ) რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხი – შენობა-ნაგებობების კომპლექსი, სადაც უსაფრთხო შენახვისათვის უვადოდ განთავსებულია რადიოაქტიური ნარჩენები მათი შემდგომი ამოღების განზრახვის გარეშე;

 თ) რადიოაქტიური ნარჩენების შესანახი – შენობა-ნაგებობების კომპლექსი, სადაც უსაფრთხო შენახვისათვის დროებით შეიძლება განთავსდეს რადიოაქტიური ნარჩენები, გარდა სახელმწიფოს მფლობელობაში არსებული რადიოაქტიური ნარჩენებისა, მათი შემდგომი ამოღების შესაძლებლობის გათვალისწინებით;

 ი) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავი – შენობა-ნაგებობების კომპლექსი, სადაც უსაფრთხო შენახვისათვის დროებით შეიძლება განთავსდეს რადიოაქტიური ნარჩენები, მათ შორის, სახელმწიფოს მფლობელობაში არსებული რადიოაქტიური ნარჩენები, მათი შემდგომი ამოღების შესაძლებლობის გათვალისწინებით;

 კ) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვა – რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობის და შესაბამისი ორგანიზაციული ღონისძიებების ერთობლიობა;

 ლ) რადიოაქტიური ნარჩენების მფლობელი – ბირთვული და რადიაციული საქმიანობის განმახორციელებელი ფიზიკური ან იურიდიული პირი, რომლის საქმიანობის შედეგად წარმოიქმნა ან წარმოიქმნება რადიოაქტიური ნარჩენები ან/და რომელიც ფლობს რადიოაქტიურ ნარჩენებს;

 მ) რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობა – ღონისძიება ან ღონისძიებათა ერთობლიობა, რომელიც/რომლებიც მოიცავს რადიოაქტიური ნარჩენების შეგროვებას, დახარისხებას, გადამუშავებას, კონდიცირებას, ტრანსპორტირებას, შენახვასა და დამარხვას, აგრეთვე რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობისათვის განკუთვნილი შენობა-ნაგებობების, დანადგარებისა და მოწყობილობების ექსპლუატაციას, ექსპლუატაციიდან გამოყვანას/დემონტაჟს და დახურვას;

 ნ) რადიოაქტიური წყარო – რადიოაქტიური ნივთიერება, აგრეთვე მისი შემცველი ან მაგენერირებელი მოწყობილობა, რომელიც ასხივებს ან რომელსაც უნარი აქვს, დასხივებისას ნივთიერების იონიზაცია გამოიწვიოს;

 ო) სახელმწიფოს მფლობელობაში არსებული რადიოაქტიური ნარჩენები – რადიოაქტიური ნარჩენები ან/და უპატრონო (უკონტროლო) რადიოაქტიური წყარო, რომელიც რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხში ან/და რადიოაქტიური ნარჩენების საცავში განსათავსებლად სახელმწიფოს მფლობელობაში გადავიდა;

პ) სამინისტრო – საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო;

ჟ) სააგენტო – საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების სააგენტო;

 რ) დეპარტამენტი – „ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის დეპარტამენტი.

საქართველოს 2017 წლის 7  დეკემბრის   კანონი №1661   ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

მუხლი 5. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში უფლებამოსილი ორგანოები

1. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში საქართველოს მთავრობის კომპეტენციას განეკუთვნება:

 ა) ამ კანონის მე-3 მუხლით გათვალისწინებული პრინციპების შესაბამისად რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგიის დამტკიცება;

 ბ) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგიის განსახორციელებელი სამოქმედო გეგმის დამტკიცება;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხისთვის ადგილის შერჩევის, მათი დაპროექტების, მშენებლობის, ექსპლუატაციაში შეყვანის, რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის დახურვისა და დეკომისიის, რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის დახურვის შესახებ გადაწყვეტილებების მიღება რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის უსაფრთხოებისა და დაცულობის მოთხოვნების გათვალისწინებით;

 დ) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის უსაფრთხოებისა და დაცულობის მოთხოვნების დადგენა.

 2. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში სამინისტროს კომპეტენციას განეკუთვნება:

 ა) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის განხორციელება;

 ბ) შესაბამის სფეროში დადებული საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების შესრულებაზე ზედამხედველობა;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში სააგენტოს საქმიანობის სახელმწიფო კონტროლი საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად;

 დ) დაინტერესებული პირებისა და ქვეყნებისათვის საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მეშვეობით რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროსთან დაკავშირებული ინფორმაციის მიწოდება.

 3. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს კომპეტენციას განეკუთვნება:

 ა) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავების ან/და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხების ფიზიკური დაცვის უზრუნველყოფა და კონტროლი საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად;

 ბ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში რადიოაქტიური ნარჩენების საქართველოს ტერიტორიაზე შემოტანის აღკვეთა;

 გ) საჭიროების შემთხვევაში, უფლებამოსილი დანაყოფების მეშვეობით რადიოაქტიური ნარჩენების ამოღებაში, რადიოაქტიური ნარჩენების საცავში ან/და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხში განსათავსებლად რადიოაქტიური ნარჩენების ტრანსპორტირებაში მონაწილეობა.

 4. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში სააგენტოს კომპეტენციას განეკუთვნება:

 ა) განსაზღვრული რადიოაქტიურ ნარჩენებთან დაკავშირებული საქმიანობის ავტორიზაცია „ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად;

 ბ) რადიოაქტიურ ნარჩენებთან დაკავშირებული საქმიანობის კონტროლი ინსპექტირების განხორციელებით;

 გ) რადიოაქტიურ ნარჩენებთან დაკავშირებული საქმიანობის სალიცენზიო პირობების დარღვევის და არაავტორიზებული რადიოაქტიურ ნარჩენებთან დაკავშირებული საქმიანობის გამოვლენის შემთხვევაში იძულებითი ზომების განხორციელება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;

 დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგიის შემუშავებაში მონაწილეობა;

 ე) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგიის განსახორციელებელი სამოქმედო გეგმის შემუშავებაში მონაწილეობა;

 ვ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში მოქმედ საერთაშორისო ორგანიზაციებთან და სხვა ქვეყნების შესაბამის სამსახურებთან თანამშრომლობა;

 ზ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში შესაბამის სფეროში საზოგადოების ინფორმირებასთან დაკავშირებული ღონისძიებების განხორციელება;

 თ) რადიოაქტიური ნარჩენების უსაფრთხო მართვის მიზნით შესაბამისი სამართლებრივი აქტების პროექტების შემუშავება;

 ი) საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრული სხვა უფლებამოსილებების განხორციელება.

 5. დეპარტამენტის ძირითადი ფუნქციებია:

 ა) სახელმწიფოს მფლობელობაში არსებული რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობა;

 ბ) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავებისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხების მართვა;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენებისა და რადიოაქტიური ნივთიერებების ტრანსპორტირება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;

 დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში რადიოაქტიური ნივთიერებებით დაბინძურებული ტერიტორიებისა და საგნების ზედაპირის დეკონტამინაცია;

 ე) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხისთვის ადგილის შერჩევის, მათი დაპროექტების, მშენებლობის, ექსპლუატაციაში შეყვანის, რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის დახურვისა და დეკომისიის, რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის დახურვის შესახებ შესაბამისი წინადადებების მომზადება და ამ პროცესში საზოგადოების მონაწილეობის უზრუნველსაყოფად საჯარო განხილვის ორგანიზება;

 ვ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის საკითხებზე საერთაშორისო ორგანიზაციებთან და სხვა ქვეყნების შესაბამის სამსახურებთან თანამშრომლობა.

 6. დეპარტამენტი მისთვის განსაზღვრული ფუნქციების შესრულებისას უზრუნველყოფს რადიოაქტიური ნარჩენების მავნე ზემოქმედებისაგან ადამიანის ჯანმრთელობისა და გარემოს დაცვას რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის უსაფრთხოებისა და დაცულობის მოთხოვნების გათვალისწინებით.

 

მუხლი 6. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგია და მისი განსახორციელებელი სამოქმედო გეგმა

 1. საქართველოს მთავრობა ამტკიცებს რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნულ სტრატეგიას 15-წლიანი პერიოდისათვის. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგია უნდა მოიცავდეს რადიოაქტიური ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებით ქვეყანაში არსებული მდგომარეობის ანალიზს და ინფორმაციას განსახორციელებელი ღონისძიებების შესახებ.

 2. საქართველოს მთავრობა ამტკიცებს რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგიის განსახორციელებელ სამოქმედო გეგმას, რომელიც უნდა მოიცავდეს შემდეგ ინფორმაციას:

 ა) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგიით გათვალისწინებული ღონისძიებების განხორციელების გზები;

 ბ) რადიოაქტიური ნარჩენების გადამუშავებისათვის საჭირო ტექნოლოგიური პროცესები;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავთან და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხთან დაკავშირებული საფრთხეების შეფასების ღონისძიებები;

 დ) რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის უსაფრთხოების შეფასების ღონისძიებები;

 ე) რადიოაქტიური ნარჩენების განთავსების ადგილები, რადიოაქტიური ნივთიერებებით ისტორიულად დაბინძურებული ადგილები და მათი სრული დეკონტამინაციისათვის საჭირო ღონისძიებები;

 ვ) რადიოაქტიური ნარჩენების წარმოქმნის შესაძლო ნაკადების შეფასება;

 ზ) უპატრონო (უკონტროლო) რადიოაქტიურ წყაროებზე სახელმწიფოს მიერ კონტროლის აღდგენის ღონისძიებები;

 თ) სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული ღონისძიებების განხორციელების გზები და ვადები, სავარაუდო ხარჯები და დაფინანსების წყაროები, ამ ღონისძიებების განხორციელებისათვის პასუხისმგებელი უწყებები და ორგანიზაციები;

 ი) რადიოაქტიური ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული სხვა მნიშვნელოვანი ინფორმაცია.

 

მუხლი 7. რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის მოსაწყობად ტერიტორიის შერჩევა

 რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის მოსაწყობად ტერიტორია შეირჩევა შეფასების საფუძველზე, რომელიც მოიცავს:

 ა) ყველა შესაძლო ფაქტორის ანალიზს, რომლებიც გავლენას მოახდენს შესაბამისად რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის ან რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის უსაფრთხოებასა და დაცულობაზე;

 ბ) სხვადასხვა სახის კვლევას, მათ შორის, გეოლოგიურ, ჰიდროგეოლოგიურ, გეოფიზიკურ და გარემოსდაცვით კვლევებს;

 გ) საქართველოს მეზობელ ქვეყნებზე რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის ფუნქციონირების შესაძლო გავლენის შეფასებას.

 

მუხლი 8. რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხისა და რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის დაცვითი ზონების დადგენა

 1. რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხისა და რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის ირგვლივ დგინდება დაცვითი ზონები, რომელთა საზღვრები განისაზღვრება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

 2. რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხისა და რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის დაცვითი ზონების საზღვრები განისაზღვრება ამ ობიექტებით გამოწვეული დასხივების დონეების, რადიოაქტიური ნივთიერებების გარშემო გაშვების/ჩაშვების რაოდენობისა და ფართობის გათვალისწინებით.

 3. რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხისა და რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის დაცვით ზონებში დაუშვებელია ნებისმიერი საქმიანობის განხორციელება და ნებისმიერი ობიექტის განთავსება, რომლებიც უშუალოდ არ უკავშირდება შესაბამისი ობიექტების ფუნქციონირებას.

 

მუხლი 9. რადიოაქტიური ნარჩენების განთავსება

 1. უსაფრთხოების მიზნებიდან გამომდინარე, რადიოაქტიური ნარჩენები რადიოაქტიური ნარჩენების შესანახში, რადიოაქტიური ნარჩენების საცავში ან რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხში უნდა განთავსდეს.

 2. რადიოაქტიური ნარჩენების განთავსებასთან დაკავშირებულ ხარჯებს რადიოაქტიური ნარჩენების მფლობელი ანაზღაურებს.

 3. რადიოაქტიური ნარჩენები რადიოაქტიური ნარჩენების შესანახში, რადიოაქტიური ნარჩენების საცავში ან რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხში შესაბამისი რადიოაქტიური ნარჩენების მიღების კრიტერიუმების მიხედვით განთავსდება.

 4. რადიოაქტიური ნარჩენების მიღების კრიტერიუმებში გათვალისწინებული უნდა იქნეს:

 ა) რადიოაქტიური ნარჩენების კლასი, რომელიც განისაზღვრება „ტექნიკური რეგლამენტით – მაიონებელი გამოსხივების წყაროების, რადიოაქტიური ნარჩენების, ავტორიზაციის უწყებრივი რეესტრის შექმნისა და წარმოების წესი, მაიონებელი გამოსხივების წყაროების კატეგორიზაცია“;

 ბ) რადიოაქტიური ნარჩენების ფიზიკურ-ქიმიური მახასიათებლები;

 გ) რადიოაქტიური ნარჩენების აქტივობა;

 დ) რადიოაქტიური ნარჩენების მოცულობა და მასა;

 ე) სხვა შესაბამისი ინფორმაცია.

 

მუხლი 10. ზოგადი მოთხოვნები რადიოაქტიური ნარჩენების მფლობელისადმი

 1. რადიოაქტიური ნარჩენების მფლობელი ვალდებულია რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობისას:

 ა) უზრუნველყოს საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული უსაფრთხოების ზომების მიღება;

 ბ) უზრუნველყოს მოსალოდნელი ინციდენტისა და ავარიის თავიდან აცილება, ხოლო ინციდენტის ან ავარიის შემთხვევაში – მისი შედეგების აღმოფხვრა და მიყენებული ზარალის სრულად ანაზღაურება;

 გ) შეასრულოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სხვა მოთხოვნები.

 2. რადიოაქტიური ნარჩენების მფლობელს რადიოაქტიური ნარჩენების რადიოაქტიური ნარჩენების შესანახში ან რადიოაქტიური ნარჩენების საცავში შენახვის ვადა სალიცენზიო პირობებით განესაზღვრება.

 

მუხლი 11. რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში სხვა პირთა მოვალეობები

 ფიზიკური ან იურიდიული პირი, რომელიც არ ახორციელებს ბირთვულ და რადიაციულ საქმიანობას, მაგრამ რომლის საქმიანობის შედეგად წარმოიქმნება რადიოაქტიური ნარჩენები (რომლებიც შეიცავს ბუნებაში წარმოქმნილ რადიოაქტიურ ნივთიერებებს), ვალდებულია:

 ა) რადიოაქტიური ნარჩენების წარმოქმნის თაობაზე დაუყოვნებლივ შეატყობინოს სააგენტოს და რადიოაქტიური ნარჩენების საბოლოო განთავსებამდე უზრუნველყოს მათი უსაფრთხოება „ტექნიკური რეგლამენტის – რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობის წესის“ შესაბამისად;

 ბ) რადიოაქტიური ნარჩენების წარმოქმნისთანავე, დაუყოვნებლივ უზრუნველყოს მათი უსაფრთხო განთავსება რადიოაქტიური ნარჩენების საცავში ან რადიოაქტიური ნარჩენების შესანახში.

 

მუხლი 12. საქართველოს მოქალაქის, მოქალაქეობის არმქონე პირისა და უცხო ქვეყნის მოქალაქის უფლებები რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში

 საქართველოს მოქალაქეს, მოქალაქეობის არმქონე პირსა და უცხო ქვეყნის მოქალაქეს უფლება აქვთ:

 ა) მიიღონ რადიოაქტიური ნარჩენების მართვასთან დაკავშირებული საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული საჯარო ინფორმაცია;

 ბ) მიმართონ უფლებამოსილ ორგანოებს და მოსთხოვონ საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის უსაფრთხოებისა და დაცულობის მოთხოვნების შესრულების უზრუნველყოფა;

 გ) მონაწილეობა მიიღონ რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის მოწყობასთან, აგრეთვე რადიოაქტიური ნარჩენების საცავისა და რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის დახურვასთან დაკავშირებულ საჯარო განხილვებში.

 

მუხლი 13. რადიოაქტიური ნარჩენების იმპორტი, ექსპორტი, ტრანზიტი, რეექსპორტი და ტრანსპორტირება

 რადიოაქტიური ნარჩენების იმპორტთან, ექსპორტთან, ტრანზიტთან, რეექსპორტთან და ტრანსპორტირებასთან დაკავშირებული საკითხები რეგულირდება „ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონით.

 

მუხლი 14. პასუხისმგებლობა რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნათა შეუსრულებლობისათვის

 რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის სფეროში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნათა შეუსრულებლობისათვის პასუხისმგებლობა განისაზღვრება საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსით, საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსითა და „ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონით.

 

მუხლი 15. კანონის ამოქმედებასთან დაკავშირებით მისაღები ნორმატიული აქტები

 საქართველოს მთავრობამ:

 ა) ამ კანონის ამოქმედებიდან 2 თვის ვადაში მიიღოს დადგენილება „ტექნიკური რეგლამენტის – რადიოაქტიური ნარჩენებისადმი მოპყრობის წესის“ დამტკიცების შესახებ“;

 ბ) 2017 წლის 1 იანვრამდე მიიღოს დადგენილება „ტექნიკური რეგლამენტის – რადიოაქტიური ნარჩენების საცავის უსაფრთხოების შეფასებისადმი ძირითადი მოთხოვნების“ დამტკიცების შესახებ“;

 გ) 2017 წლის 1 იანვრამდე მიიღოს დადგენილება „ტექნიკური რეგლამენტის – რადიოაქტიური ნარჩენების სამარხის უსაფრთხოების შეფასებისადმი ძირითადი მოთხოვნების“ დამტკიცების შესახებ“.

 

მუხლი 16. გარდამავალი დებულება

 საქართველოს მთავრობამ ამ კანონის ამოქმედებიდან 1 წლის ვადაში დაამტკიცოს რადიოაქტიური ნარჩენების მართვის ეროვნული სტრატეგია.

 

მუხლი 17. კანონის ამოქმედება

 ეს კანონი ამოქმედდეს 2016 წლის 4 იანვრიდან.


საქართველოს პრეზიდენტიგიორგი მარგველაშვილი

 

 

ქუთაისი,

11 ნოემბერი 2015 წ.

N4487-Iს

ЗАКОН ГРУЗИИ

О радиоактивных отходах

 

Статья 1. Сфера, регулируемая Законом

Настоящий Закон регулирует правовые отношения между органами государственной власти и физическими и юридическими лицами, осуществляющими управление радиоактивными отходами, обращение с радиоактивными отходами или (и) деятельность, связанную с возникновением радиоактивных отходов. Настоящий Закон также определяет требования к безопасности управления радиоактивными отходами и их защищенности для деятельности, связанной с радиоактивными отходами, и соответствующего объекта.

 

Статья 2. Цели Закона

Целями настоящего Закона в сфере управления радиоактивными отходами во исполнение требований Закона Грузии «О ядерной и радиационной безопасности» и международных обязательств, в том числе – Объединенной конвенции Международного агентства по атомной энергии о безопасности обращения с отработавшим топливом и о безопасности обращения с радиоактивными отходами от 5 сентября 1997 года являются:

а) достижение высоких стандартов безопасного управления радиоактивными отходами в стране;

б) обеспечение на всех этапах управления радиоактивными отходами исполнения требований к их безопасности и защищенности для предотвращения вредного воздействия ионизирующего излучения на человека и окружающую среду как в настоящее время, так и в будущем;

в) создание основ для планирования мероприятий по предотвращению ожидаемых инцидентов и смягчению отрицательных последствий случившихся инцидентов на всех этапах управления радиоактивными отходами.

 

Статья 3. Принципы управления радиоактивными отходами

Управление радиоактивными отходами осуществляется с учетом следующих принципов:

а) принцип безопасности – управление радиоактивными отходами должно осуществляться в соответствии с признанными международными стандартами, путем принятия адекватных мер, обеспечивающих охрану здоровья человека и окружающей среды от их вредного воздействия;

б) принцип защиты будущих поколений – управление радиоактивными отходами должно быть организовано таким образом, чтобы будущие поколения подвергались вредному воздействию радиоактивных отходов меньше, чем нынешнее поколение, и расходовали на их содержание меньше ресурсов, чем нынешнее поколение;

в) принцип контроля возникновения радиоактивных отходов – ядерная и радиационная деятельность должна осуществляться таким образом, чтобы вероятность возникновения новых радиоактивных отходов сократилась до возможного минимума;

г) принцип защищенности – объекты по управлению радиоактивными отходами должны быть обеспечены соответствующей инфраструктурой для предотвращения любых незаконных деяний, связанных с радиоактивными отходами, в течение всего периода их существования;

д) принцип прозрачности системы управления радиоактивными отходами – любая информация, предусмотренная законодательством Грузии, о местах размещения радиоактивных отходов и управлении радиоактивными отходами должна быть доступна населению;

е) принцип «загрязнитель платит» – производитель радиоактивных отходов или владелец радиоактивных отходов должен возмещать расходы, связанные управлением радиоактивными отходами;

ж) принцип охраны окружающей среды – управление радиоактивными отходами должно быть организовано таким образом, чтобы охрана окружающей среды была обеспечена на приемлемом уровне;

з) принцип «защиты за пределами страны» – при организации управления радиоактивными отходами в стране должно предусматриваться их воздействие на здоровье человека и окружающую среду за пределами страны.

 

Статья 4. Разъяснение терминов

Термины, использованные в настоящем Законе, в целях этого же Закона имеют следующие значения:

а) радиоактивный источник, изъятый из употребления, – радиоактивный источник, который больше не используется или последующее использование которого не предусмотрено;

б) закрытие – завершение всех действий, связанных с захоронением радиоактивных отходов, после истечения определенного времени с момента размещения радиоактивных отходов в пункте захоронения, а также выполнение окончательных инженерных и других работ, необходимых для обеспечения долгосрочной безопасности соответствующего объекта;

в) деконтаминация – совокупность технических мероприятий (физические, химические, биологические процессы), целью которых является полная или частичная очистка радиоактивно загрязненной поверхности от ядерных материалов и радиоактивных веществ;

г) кондицирование радиоактивных отходов – совокупность мероприятий, целью которых является упаковка и повторная упаковка радиоактивных отходов для обеспечения их безопасной транспортировки, хранения или захоронения;

д) радиоактивные отходы – изделия, в том числе – изъятые из употребления радиоактивные источники, устройства, вещества, находящиеся в любом агрегатном состоянии, содержащие радионуклиды более высокой концентрации активности, чем на уровне изъятия из регулирования, или загрязненные такими радионуклидами, и последующее использование которых не предусмотрено;

е) критерии приема радиоактивных отходов – количественные и качественные показатели радиоактивных отходов, учет которых необходим для их приема в соответствующие пункт хранения, хранилище или (и) пункт захоронения радиоактивных отходов;

ж) пункт захоронения радиоактивных отходов – комплекс зданий и сооружений, где радиоактивные отходы бессрочно размещены для безопасного хранения без намерения их последующего изъятия;

з) пункт хранения радиоактивных отходов – комплекс зданий и сооружений, где радиоактивные отходы временно могут размещаться для безопасного хранения, кроме радиоактивных отходов, находящихся во владении государства, с учетом возможности их последующего изъятия;

и) хранилище радиоактивных отходов – комплекс зданий и сооружений, где радиоактивные отходы, в том числе – радиоактивные отходы, находящиеся во владении государства, могут временно размещаться для безопасного хранения с учетом возможности их последующего изъятия;

к) управление радиоактивными отходами – совокупность мер по обращению с радиоактивными отходами и соответствующих организационных мероприятий;

л) владелец радиоактивных отходов – физическое или юридическое лицо, осуществляющее ядерную и радиационную деятельность, в результате деятельности которого возникли или возникают радиоактивные отходы, или (и) владеющее радиоактивными отходами;

м) обращение с радиоактивными отходами – мера или совокупность мер, которая/которые включают в себя: сбор, сортировку, переработку, кондицирование, транспортировку, хранение и захоронение радиоактивных отходов, а также эксплуатацию, вывод из эксплуатации/демонтаж и закрытие зданий и сооружений, установок и устройств, предназначенных для обращения с радиоактивными отходами;

н) радиоактивный источник – радиоактивное вещество, а также содержащее или генерирующее его устройство, излучающее или имеющее способность вызывать ионизацию вещества при облучении;

о) радиоактивные отходы, находящиеся во владении государства, – радиоактивные отходы или (и) безхозяйный (неконтролируемый) радиоактивный источник, который перешел во владение государства с целью размещения в пункте захоронения радиоактивных отходов или (и) в хранилище радиоактивных отходов;

п) Министерство – Министерство охраны окружающей среды и сельского хозяйства Грузии; (7.12.2017 N1661)

р) Агентство – юридическое лицо публичного права, входящее в систему Министерства охраны окружающей среды и сельского хозяйства Грузии, –Агентство по ядерной и радиационной безопасности; (7.12.2017 N1661)

с) Департамент – Департамент управления радиоактивными отходами, определенный Законом Грузии «О ядерной и радиационной безопасности».

 

Статья 5. Органы, уполномоченные в сфере управления радиоактивными отходами

1. К компетенции Правительства Грузии в сфере управления радиоактивными отходами относятся:

а) утверждение Национальной стратегии по управлению радиоактивными отходами в соответствии с принципами, предусмотренными статьей 3 настоящего Закона;

б) утверждение Плана действий для осуществления Национальной стратегии по управлению радиоактивными отходами;

в) принятие решений о подборе мест для хранилища радиоактивных отходов и пункта захоронения радиоактивных отходов, об их проектировании, строительстве, вводе в эксплуатацию, закрытии и декомиссии хранилища радиоактивных отходов, закрытии пункта захоронения радиоактивных отходов с учетом требований к безопасности и защищенности управления радиоактивными отходами;

г) установление требований безопасности и защищенности управления радиоактивными отходами.

2. К компетенции Министерства в сфере управления радиоактивными отходами относятся:

а) осуществление единой государственной политики управления радиоактивными отходами;

б) надзор за исполнением международных договоров Грузии, заключенных в соответствующей сфере;

в) государственный контроль деятельности Агентства в сфере управления радиоактивными отходами в соответствии с законодательством Грузии;

г) предоставление информации, связанной со сферой управления радиоактивными отходами, заинтересованным лицам и странам посредством Министерства иностранных дел Грузии.

3. К компетенции Министерства внутренних дел Грузии в сфере управления радиоактивными отходами относятся:

а) обеспечение физической защиты хранилищ радиоактивных отходов или (и) пунктов захоронения радиоактивных отходов и контроль за ними в соответствии с законодательством Грузии;

б) пресечение в пределах своей компетенции ввоза на территорию Грузии радиоактивных отходов;

в) в случае необходимости, участие в изъятии радиоактивных отходов, транспортировке радиоактивных отходов для размещения в хранилище радиоактивных отходов или (и) пункте захоронения радиоактивных отходов посредством уполномоченных подразделений.

4. К компетенции Агентства в сфере управления радиоактивными отходами относятся:

а) авторизация деятельности, связанной с радиоактивными отходами, определенная в соответствии с Законом Грузии «О ядерной и радиационной безопасности»;

б) контроль за деятельностью, связанной с радиоактивными отходами, путем осуществления инспектирования;

в) осуществление принудительных мер в случае нарушения лицензионных условий деятельности, связанной с радиоактивными отходами, и выявления деятельности, связанной с неавторизованными радиоактивными отходами, в порядке, установленном законодательством Грузии;

г) участие в пределах своей компетенции в разработке Национальной стратегии по управлению радиоактивными отходами;

д) участие в разработке Плана действий для осуществления Национальной стратегии по управлению радиоактивными отходами;

е) сотрудничество в пределах своей компетенции с международными организациями и соответствующими службами других стран, действующими в сфере управления радиоактивными отходами;

ж) осуществление в пределах своей компетенции мероприятий, связанных с информированием общества в соответствующей сфере;

з) разработка проектов соответствующих правовых актов в целях безопасного управления радиоактивными отходами;

и) осуществление иных полномочий, определенных законодательством Грузии.

5. К основным функциям Департамента относятся:

а) обращение с радиоактивными отходами, находящимися во владении государства;

б) управление хранилищами радиоактивных отходов и пунктами захоронения радиоактивных отходов;

в) транспортировка радиоактивных отходов и радиоактивных веществ в порядке, установленном законодательством Грузии;

г) деконтаминация в пределах своей компетенции территорий и поверхностей предметов, загрязненных радиоактивными веществами;

д) подготовка соответствующих предложений по подбору мест для хранилищ радиоактивных отходов и пунктов захоронения радиоактивных отходов, их проектированию, строительству, вводу в эксплуатацию, закрытию и декомиссии хранилища радиоактивных отходов, закрытию пункта захоронения радиоактивных отходов и организация публичного обсуждения для обеспечения участия общества в этом процессе;

е) сотрудничество в пределах своей компетенции с международными организациями и соответствующими службами других стран по вопросам управления радиоактивными отходами.

6. Департамент при выполнении определенных для него функций обеспечивает защиту здоровья человека и окружающей среды от вредного воздействия радиоактивных отходов с учетом требований безопасности управления радиоактивными отходами и защищенности.

 

Статья 6. Национальная стратегия по управлению радиоактивными отходами и План действий по ее осуществлению

1. Правительство Грузии утверждает Национальную стратегию по управлению радиоактивными отходами на 15-летний период. Национальная стратегия по управлению радиоактивными отходами должна включать в себя анализ сложившейся в стране ситуации в связи с управлением радиоактивными отходами, и информацию о мерах, подлежащих осуществлению.

2. Правительство Грузии утверждает План действий для осуществления Национальной стратегии по управлению радиоактивными отходами, в котором должна содержаться следующая информация:

а) пути осуществления мер, предусмотренных Национальной стратегией по управлению радиоактивными отходами;

б) технологические процессы, необходимые для переработки радиоактивных отходов;

в) меры по оценке угроз, связанных с хранилищем радиоактивных отходов и пунктом захоронения радиоактивных отходов;

г) меры по оценке безопасности хранилища радиоактивных отходов и пункта захоронения радиоактивных отходов;

д) места размещения радиоактивных отходов, места, исторически загрязненные радиоактивными веществами, и меры, необходимые для их полной деконтаминации;

е) оценка возможных потоков возникновения радиоактивных отходов;

ж) меры по восстановлению государством контроля за безхозяйными (бесконтрольными) радиоактивными отходами;

з) пути и сроки осуществления мер, предусмотренных Планом действий, предполагаемые расходы и источники финансирования, ведомства и организации, ответственные за осуществление этих мер;

и) другая важная информация, связанная с управлением радиоактивными отходами.

 

Статья 7. Подбор территории для устройства хранилища радиоактивных отходов и пункта захоронения радиоактивных отходов

Подбор территорий для устройства хранилища радиоактивных отходов и пункта захоронения радиоактивных отходов осуществляется на основании оценки, которая включает в себя:

а) анализ всевозможных факторов, которые будут оказывать влияние соответственно на безопасность и защищенность хранилища радиоактивных отходов или пункта захоронения радиоактивных отходов;

б) исследования различного вида, в том числе – геологические, гидрогеологические, геофизические и природоохранные исследования;

в) оценку возможного влияния функционирования хранилища радиоактивных отходов и пункта захоронения радиоактивных отходов на соседние с Грузией страны.

 

Статья 8. Установление защитных зон вокруг пункта захоронения радиоактивных отходов и хранилища радиоактивных отходов

1. Вокруг пункта захоронения радиоактивных отходов и хранилища радиоактивных отходов устанавливаются защитные зоны, границы которых определяются в порядке, установленном законодательством Грузии.

2. Границы защитных зон вокруг пункта захоронения радиоактивных отходов и хранилища радиоактивных отходов определяются с учетом уровней облучения, вызванного этими объектами, количества и площади выброса/сброса вокруг радиоактивных веществ.

3. В защитных зонах вокруг пункта захоронения радиоактивных отходов и хранилища радиоактивных отходов не допускаются осуществление любой деятельности и размещение любых объектов, непосредственно не связанных с функционированием соответствующих объектов.

 

Статья 9. Размещение радиоактивных отходов

1. Исходя из целей безопасности радиоактивные отходы должны быть размещены в пункте хранения радиоактивных отходов, хранилище радиоактивных отходов или пункте захоронения радиоактивных отходов.

2. Расходы, связанные с размещением радиоактивных отходов, возмещает владелец радиоактивных отходов.

3. Радиоактивные отходы размещаются в пункте хранения радиоактивных отходов, хранилище радиоактивных отходов или пункте захоронения радиоактивных отходов согласно критериям приема соответствующих радиоактивных отходов.

4. Среди критериев приема радиоактивных отходов должны учитываться:

а) класс радиоактивных отходов, который определяется «Техническим регламентом – Порядок создания и ведения ведомственного реестра источников ионизирующего излучения, радиоактивных отходов, авторизации, категоризация источников ионизирующего излучения»;

б) физико-химические характеристики радиоактивных отходов;

в) активность радиоактивных отходов;

г) объем и масса радиоактивных отходов;

д) другая соответствующая информация.

 

Статья 10. Общие требования к владельцу радиоактивных отходов

1. Владелец радиоактивных отходов обязан при обращении с радиоактивными отходами:

а) обеспечивать принятие мер безопасности, предусмотренных законодательством Грузии;

б) обеспечивать предупреждение предполагаемого инцидента и предотвращение аварии, а в случае инцидента или аварии – устранение их последствий и полное возмещение причиненного ущерба;

в) выполнять иные требования, установленные законодательством Грузии.

2. Срок хранения радиоактивных отходов в пункте хранения радиоактивных отходов и хранилище радиоактивных отходов определяется для владельца радиоактивных отходов лицензионными условиями.

 

Статья 11. Обязанности других лиц в сфере управления радиоактивными отходами

Физическое или юридическое лицо, не осуществляющее ядерную и радиационную деятельность, но в результате деятельности которого образуются радиоактивные отходы (содержащие радиоактивные вещества, возникшие в природе), обязано:

а) незамедлительно сообщать Агентству о возникновении радиоактивных отходов и до окончательного размещения радиоактивных отходов обеспечивать их безопасность в соответствии с «Техническим регламентом – Порядком обращения с радиоактивными отходами»;

б) по мере возникновения радиоактивных отходов незамедлительно обеспечивать их безопасное размещение в хранилище радиоактивных отходов или пункте хранения радиоактивных отходов.

 

Статья 12. Права гражданина Грузии, лица без гражданства и иностранного гражданина в сфере управления радиоактивными отходами

Гражданин Грузии, лицо без гражданства и иностранный гражданин вправе:

а) получать связанную с управлением радиоактивными отходами публичную информацию, предусмотренную законодательством Грузии;

б) обращаться к уполномоченным органам с требованием об обеспечении выполнения требований безопасности управления радиоактивными отходами и защищенности, предусмотренных законодательством Грузии;

в) участвовать в публичных обсуждениях, связанных с устройством хранилища радиоактивных отходов и пунктом захоронения радиоактивных отходов, а также с закрытием хранилища радиоактивных отходов и пунктом захоронения радиоактивных отходов.

 

Статья 13. Импорт, экспорт, транзит, реэкспорт и транспортировка радиоактивных отходов

Вопросы, связанные с импортом, экспортом, транзитом, реэкспортом и транспортировкой радиоактивных отходов, регулируются Законом Грузии «О ядерной и радиационной безопасности».

 

Статья 14. Ответственность за невыполнение требований, установленных законодательством Грузии в сфере управления радиоактивными отходами

Ответственность за невыполнение требований, установленных законодательством Грузии в сфере управления радиоактивными отходами, определяется Уголовным кодексом Грузии, Кодексом Грузии об административных правонарушениях и Законом Грузии «О ядерной и радиационной безопасности».

 

Статья 15. Нормативные акты, подлежащие принятию в связи с введением Закона в действие

Правительству Грузии:

а) в 2-месячный срок после введения настоящего Закона в действие принять постановление «Об утверждении «Технического регламента – Порядка обращения с радиоактивными отходами»;

б) до 1 января 2017 года принять постановление «Об утверждении «Технического регламента – Основных требований к оценке безопасности хранилища радиоактивных отходов»;

в) до 17января 2017 года принять постановление «Об утверждении «Технического регламента – Основных требований к оценке безопасности пункта захоронения радиоактивных отходов».

 

Статья 16. Переходное положение

Правительству Грузии в годичный срок после введения настоящего Закона в действие утвердить Национальную стратегию по управлению радиоактивными отходами.

 

Статья 17. Введение Закона в действие

Настоящий Закон ввести в действие с 4 января 2016 года.

 

 

Президент Грузии                                                                                                                                  Георгий Маргвелашвили

Кутаиси

11 ноября 2015 года

№ 4487-Ic

ри

totop
Online consultation

Unfortunately no operator is online.