ON Labour Migration

Consolidated version (final)

 

საქართველოს კანონი

 

 

შრომითი მიგრაციის შესახებ

თავი I

ზოგადი დებულებები

მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო და საგანი

1. ეს კანონი განსაზღვრავს შრომითი მიგრაციის სფეროსთვის მიკუთვნებულ საკითხებს, ურთიერთობებსა და სუბიექტებს, შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელ ორგანოებს და მათ უფლება-მოვალეობებს და ადგენს შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელების პრინციპებსა და მექანიზმებს.

2. ეს კანონი არეგულირებს შრომითი მიგრაციის სფეროსთვის მიკუთვნებულ ურთიერთობებს, რომლებიც პირის (საქართველოს მოქალაქის, საქართველოში მუდმივი ბინადრობის ნებართვის მქონე უცხოელის, საქართველოში სტატუსის მქონე მოქალაქეობის არმქონე პირის) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობას და მის მიერ ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელებას უკავშირდება.

3. ეს კანონი არ ვრცელდება საკრუინგო საქმიანობაზე, რომელიც ხორციელდება მეზღვაურთა დასაქმების მიზნით, საქართველოს საზღვაო კოდექსის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების, სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების საფუძველზე.

საქართველოს 2017 წლის 21 აპრილის  კანონი  №714  - ვებგვერდი, 03.05.2017წ.

მუხლი 2. საქართველოს კანონმდებლობა შრომითი მიგრაციის შესახებ

შრომითი მიგრაციის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობა შედგება საქართველოს კონსტიტუციისაგან, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებებისაგან, ამ კანონისაგან, სხვა საკანონმდებლო აქტებისა და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტებისაგან.

მუხლი 3. ტერმინთა განმარტება

ამ კანონის მიზნებისათვის მასში გამოყენებულ ტერმინებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა:

ა) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობა – პირის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან ან მისთვის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობაში დახმარების გაწევასთან დაკავშირებული საქმიანობა;

ბ) სეზონური სამუშაო – სამუშაო, რომელიც მხოლოდ გარკვეულ პერიოდში ან წელიწადის გარკვეულ დროს სრულდება, რაც კლიმატურ ან სხვა ბუნებრივ პირობებთან არის დაკავშირებული;

გ) უცხოელი დამსაქმებელი – უცხოელი ან უცხოური ორგანიზაცია, რომელსაც შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს კანონმდებლობის შესაბამისად  უფლება აქვს, შრომითი ურთიერთობა ჰქონდეს შრომით ემიგრანტთან, და რომელიც მის შრომას შრომითი მოწყობის სახელმწიფოში იყენებს;

დ) უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით დადებული შრომითი ხელშეკრულება – შრომითი ხელშეკრულება, რომელსაც შრომით ემიგრანტთან უცხოელი დამსაქმებლის სახელით დებს ამ დამსაქმებლის დავალებით მოქმედი იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება), რომელიც საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებულ საქმიანობას ამ კანონის შესაბამისად რეგისტრაციის საფუძველზე ახორციელებს;

ე) უცხოური ორგანიზაცია – უცხოური იურიდიული პირი ან იურიდიული პირის სამართლებრივი სტატუსის არმქონე უცხოური ორგანიზაცია;

ვ) შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულება – პირსა და საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის ამ კანონის შესაბამისად განმახორციელებელ იურიდიულ პირს, ინდივიდუალურ მეწარმეს ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალს (წარმომადგენლობას, მუდმივ დაწესებულებას) შორის დადებული წერილობითი ხელშეკრულება, რომელიც აწესრიგებს ხელშემკვრელ მხარეებს შორის პირისთვის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობაში დახმარების მომსახურების (მომსახურებების) გაწევასთან დაკავშირებით წარმოშობილ ურთიერთობებს;

ზ) შრომითი ემიგრანტი – პირი, რომელიც გადის ან გასულია საქართველოდან შრომითი მოწყობის სახელმწიფოში უცხოელ დამსაქმებელთან შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით;

თ) შრომითი იმიგრანტი – საქართველოში მუდმივი ბინადრობის ნებართვის არმქონე უცხოელი, რომელიც საქართველოში შემოდის ადგილობრივ დამსაქმებელთან შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით;

ი) შრომითი მიგრაცია – პირის საქართველოდან შრომითი მოწყობის სახელმწიფოში გასვლა უცხოელ დამსაქმებელთან შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით ან საქართველოში მუდმივი ბინადრობის ნებართვის არმქონე უცხოელის სხვა სახელმწიფოდან საქართველოში შემოსვლა ადგილობრივ დამსაქმებელთან შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით;

კ) შრომითი მოწყობის სახელმწიფო – სახელმწიფო, რომლის ტერიტორიაზედაც შრომითი ემიგრანტი უცხოელ დამსაქმებელთან ანაზღაურებად შრომით საქმიანობას ახორციელებს;

ლ) შრომითი მოწყობის შესახებ ხელშეკრულება – უცხოელ დამსაქმებელსა და საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის ამ კანონის შესაბამისად განმახორციელებელ იურიდიულ პირს, ინდივიდუალურ მეწარმეს ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალს (წარმომადგენლობას, მუდმივ დაწესებულებას) შორის დადებული წერილობითი ხელშეკრულება, რომელიც აწესრიგებს ხელშემკვრელ მხარეებს შორის პირის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებით წარმოშობილ ურთიერთობებს;

მ) შრომითი ურთიერთობა – პირსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის არსებული, შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შრომითი ურთიერთობა;

ნ) შრომითი ხელშეკრულება – ხელშეკრულება, რომელიც აწესრიგებს პირსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის არსებულ შრომით ურთიერთობას.

თავი II

შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო

ორგანოების უფლება-მოვალეობები

მუხლი 4. შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო ორგანოების უფლებამოსილებები

შრომითი მიგრაციის სფეროში ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის ძირითად მიმართულებებს განსაზღვრავს საქართველოს პარლამენტი, ხოლო სახელმწიფო მმართველობას საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში ახორციელებენ საქართველოს მთავრობა, საქართველოს სამინისტროები და მათ სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოები, საქართველოს სახელმწიფო მინისტრები და მათი აპარატები, აგრეთვე სხვა ადმინისტრაციული ორგანოები.

მუხლი 5. შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელებაში საქართველოს მთავრობის უფლებამოსილებები

შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელებაში საქართველოს მთავრობის უფლებამოსილებებია:

ა) შრომითი მიგრაციის სფეროში ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის განხორციელება;

ბ) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო პროგრამების დამტკიცება და მათი შესრულების უზრუნველყოფა;

  გ) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის და შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელების მარეგულირებელი კანონქვემდებარე აქტების დამტკიცება;

დ) საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებისა და ეროვნული შრომის ბაზრის მოთხოვნათა გათვალისწინებით, სხვა სახელმწიფოებთან სამუშაო ძალის გაცვლის შესახებ მოლაპარაკებების წარმოება და ხელშეკრულებების დადება;

ე) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის ეფექტიანი განხორციელებისათვის აუცილებელი ინფრასტრუქტურის, მათ შორის, შრომითი მიგრაციის მართვის საინფორმაციო სისტემის, განვითარება;

ვ) სხვა უფლებამოსილებების განხორციელება საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების, ამ კანონის, სხვა საკანონმდებლო აქტებისა და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების შესაბამისად.

მუხლი 6. შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელებაში საქართველოს სამინისტროებისა და მათ სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების, საქართველოს სახელმწიფო მინისტრებისა და მათი აპარატების და სხვა ადმინისტრაციული ორგანოების უფლება-მოვალეობები

1. შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელებაში საქართველოს სამინისტროების, საქართველოს სახელმწიფო მინისტრებისა და მათი აპარატების ზოგადი უფლება-მოვალეობებია:

ა) შრომითი მიგრაციის სფეროში ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის შემუშავებაში მონაწილეობა და საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში მისი განხორციელების უზრუნველყოფა;

ბ) შრომითი მიგრაციის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობის სრულყოფის მიზნით წინადადებების მომზადება;

გ) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო პროგრამების შემუშავებაში მონაწილეობა და საქართველოს მთავრობის მიერ დამტკიცებული სახელმწიფო პროგრამების საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში შესრულება;

დ) შრომითი მიგრაციის სფეროში საერთაშორისო თანამშრომლობის და პარტნიორობის განვითარების ხელშეწყობა;

ე) სხვა უფლებამოსილებების განხორციელება საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების, ამ კანონის, სხვა საკანონმდებლო აქტებისა და კანონქვემდებარე აქტების შესაბამისად.

2. შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განხორციელებაში საქართველოს ცალკეული სამინისტროებისა და მათ სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების სპეციფიკური უფლება-მოვალეობებია:

ა) საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს ან/და მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების მიერ საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში:

ა.ა) პირის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით საქართველოდან დამოუკიდებლად გასვლასთან ან/და საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის რეგისტრაციის გარეშე განმახორციელებელი სუბიექტის დახმარებით გასვლასთან დაკავშირებული რისკების შესახებ ინფორმაციის საზოგადოებისთვის მიწოდების უზრუნველყოფა;

ა.ბ) შრომითი მიგრაციის სფეროში საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების დასადებად წინადადებებისა და პროექტების მომზადება;

ა.გ) შრომითი მიგრაციის სფეროში საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების დებულებების და ანგარიშგებითი ვალდებულებების შესრულების კოორდინირება;

ა.დ) შრომითი მიგრაციის სფეროში სამეცნიერო-კვლევითი, საინფორმაციო და ანალიტიკური საქმიანობების განხორციელების ხელშეწყობა;

ა.ე) შრომითი მიგრაციის სფეროში საქართველოს ორგანული კანონით „საქართველოს შრომის კოდექსი“ განსაზღვრულ სოციალურ პარტნიორებთან და სხვა დაინტერესებულ ადგილობრივ და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან თანამშრომლობის განვითარება;

 ა.ვ) საჭიროების შემთხვევაში, ამ კანონის საფუძველზე წარმოებული დოკუმენტაციის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის განმახორციელებელი სუბიექტისგან საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით და დადგენილ შემთხვევებში გამოთხოვა;

ა.ზ) შრომითი მიგრაციის მარეგულირებელი კანონქვემდებარე აქტების გამოცემა;

ბ) საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს ან/და მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების მიერ საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში:

ბ.ა) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი ორგანოებისათვის „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული საქართველოს ვიზის მიმღები უცხოელების და მათზე გაცემული საქართველოს ვიზის კატეგორიების შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შესაბამისი მონაცემების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა;

გ) საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს ან/და მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების მიერ საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში:

გ.ა) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი ორგანოებისათვის „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრული საქართველოში ბინადრობის ნებართვის მიმღები უცხოელების და მათზე გაცემული საქართველოში ბინადრობის ნებართვის სახეების შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შესაბამისი მონაცემების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა;

გ.ბ) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის განმახორციელებელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) საქმიანობის რეგისტრაცია და მისი საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შესაბამისი მონაცემების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა;

დ) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ან/და მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების მიერ საკუთარი კომპეტენციის ფარგლებში:

დ.ა) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი ორგანოებისათვის საქართველოში შემოსული და მყოფი უცხოელების და საქართველოში მათი შემოსვლისა და ყოფნის საფუძვლების შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შესაბამისი მონაცემების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა;

დ.ბ) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით საქართველოდან გამსვლელი პირების აღრიცხვის წარმოება და შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი ორგანოებისათვის საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შესაბამისი მონაცემების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა.

3. ამ მუხლით გათვალისწინებული მონაცემების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფის წესს განსაზღვრავს საქართველოს მთავრობა.

4. საქართველოს სამინისტროები და მათ სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოები, საქართველოს სახელმწიფო მინისტრები და მათი აპარატები, აგრეთვე სხვა ადმინისტრაციული ორგანოები ვალდებული არიან, ამ კანონით გათვალისწინებული უფლებამოსილებების განხორციელებისას დაიცვან შესაბამის სუბიექტთა პერსონალური მონაცემები.

საქართველოს 2016 წლის 24 ივნისის  კანონი  №5570  - ვებგვერდი, 13.07.2016წ.

მუხლი 7. საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობის ან/და შრომით მოწყობაში დახმარების განმახორციელებელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) საქმიანობის ეკონომიკურ საქმიანობათა რეესტრში რეგისტრაცია

1. იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება), რომლის საქმიანობაც დაკავშირებულია საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან ან/და შრომით მოწყობაში დახმარებასთან, ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესითა და პირობებით განახორციელოს შესაბამისი საქმიანობის რეგისტრაცია ეკონომიკურ საქმიანობათა რეესტრში.

2. აკრძალულია ამ მუხლის პირველ პუნქტში მითითებული სუბიექტების მიერ საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობის ან/და შრომით მოწყობაში დახმარების განხორციელება შესაბამისი საქმიანობის ეკონომიკურ საქმიანობათა რეესტრში რეგისტრაციის გარეშე.

3. საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობის ან/და შრომით მოწყობაში დახმარების განმახორციელებელი სუბიექტის საქმიანობის რეგისტრაციის წესი და პირობები განისაზღვრება საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით.

საქართველოს 2016 წლის 24 ივნისის  კანონი  №5570  - ვებგვერდი, 13.07.2016წ.

თავი III

პირის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობა

მუხლი 8. პირის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობა

პირის საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობა ხორციელდება:

ა) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის განმახორციელებელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) დახმარებით;

ბ) ამ პირის მიერ დამოუკიდებლად.

მუხლი 9. იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) ვალდებულებები

იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება), რომლის საქმიანობა დაკავშირებულია საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან ან/და შრომით მოწყობაში დახმარებასთან, ვალდებულია:

  ა) დარეგისტრირდეს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით და დაიცვას საქმიანობის პირობები;

ბ) უცხოელ დამსაქმებელთან დადოს შრომითი მოწყობის შესახებ ხელშეკრულება, მიიღოს ზომები უცხოელი დამსაქმებლის შესახებ არსებული ინფორმაციის შესამოწმებლად;

გ) იმ პირთან, რომელსაც საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობაში დახმარების მომსახურებას (მომსახურებებს) უწევს, დადოს შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულება;

დ) უზრუნველყოს უცხოელი დამსაქმებლის მიერ შრომით ემიგრანტთან შრომითი ხელშეკრულების დადება;

ე) შრომით ემიგრანტთან დადოს შრომითი ხელშეკრულება უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით, თუ ამას ითვალისწინებს ამ დამსაქმებელსა და იურიდიულ პირს, ინდივიდუალურ მეწარმეს ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალს (წარმომადგენლობას, მუდმივ დაწესებულებას) შორის დადებული შრომითი მოწყობის შესახებ ხელშეკრულება;

ვ) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობის მიზნით საქართველოდან გამსვლელ შრომით ემიგრანტს გამგზავრებამდე მიაწოდოს ინფორმაცია:

ვ.ა) საქართველოსა და შრომითი მოწყობის სახელმწიფოში შრომითი მიგრაციის მარეგულირებელი აქტების მოთხოვნების, აგრეთვე ამ სახელმწიფოებში შესვლისა და ყოფნის და აღნიშნული სახელმწიფოებიდან გასვლის წესების შესახებ;

  ვ.ბ) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს სისტემაში და საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოების (ტერიტორიული ორგანოების ჩათვლით) ადგილმდებარეობისა და საკონტაქტო ინფორმაციის შესახებ;

ვ.გ) საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობებისა და საკონსულო დაწესებულებების (მათი არსებობის შემთხვევაში) ადგილმდებარეობისა და საკონტაქტო ინფორმაციის შესახებ;

ზ) აღრიცხოს ის პირები, რომლებსაც საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობაში დახმარების მომსახურება (მომსახურებები) გაუწია;

თ) 5 წლის განმავლობაში შეინახოს ამ კანონის საფუძველზე წარმოებული დოკუმენტაცია (მათ შორის, დადებული ხელშეკრულებები) და, მიმართვის შემთხვევაში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსთვის ან/და მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოსთვის მისი ხელმისაწვდომობა;

ი) განსაზღვრული პერიოდულობით, დადგენილი წესით წარუდგინოს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს შრომითი მიგრაციის სფეროში განხორციელებული საქმიანობის შესახებ ანგარიში;

კ) შეასრულოს სხვა ვალდებულებები ამ კანონის, სხვა საკანონმდებლო აქტებისა და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების შესაბამისად.

მუხლი 10. შრომითი მოწყობის შესახებ ხელშეკრულების რეკვიზიტები

1. შრომითი მოწყობის შესახებ ხელშეკრულებაში შეიძლება მიეთითოს:

ა) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) დასახელება ან ინდივიდუალური მეწარმის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი, საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის რეგისტრირებისას მისთვის მინიჭებული საიდენტიფიკაციო ნომერი, რეგისტრირების თარიღი და მარეგისტრირებელი ორგანოს დასახელება;

ბ) იმ ხელშემკვრელი უცხოელის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი ან/და პასპორტის ნომერი ან იმ ხელშემკვრელი უცხოური ორგანიზაციის დასახელება, რომელიც უცხოელი დამსაქმებელია;

გ) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) იურიდიული მისამართი და საბანკო რეკვიზიტები;

დ) ხელშემკვრელი უცხოელი დამსაქმებლის მისამართი და საბანკო რეკვიზიტები;

ე) იმ მომსახურებების ნუსხა და შინაარსი, რომლებსაც ხელშემკვრელი იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება) ხელშემკვრელ უცხოელ დამსაქმებელს უწევს, ან/და ამ მომსახურებათა გაწევის წესი;

ვ) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) უფლება-მოვალეობები (მათ შორის, უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით პირთან შრომითი ხელშეკრულების დადების თაობაზე) და პასუხისმგებლობა;

ზ) იმ ხელშემკვრელი უცხოური ორგანიზაციის უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა, რომელიც უცხოელი დამსაქმებელია;

თ) ხელშეკრულებით გათვალისწინებული მომსახურების (მომსახურებების) ანაზღაურების წესი და ანგარიშსწორების ფორმა;

ი) ხელშეკრულების მოქმედების ვადა;

კ) ხელშეკრულების შეწყვეტის პირობები;

ლ) ყველა სხვა პირობა, რომლებზედაც ხელშემკვრელი უცხოელი დამსაქმებელი და იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება) თანხმდებიან.

2. შრომითი მოწყობის შესახებ ხელშეკრულება იდება წერილობით, ქართულ ენაზე, ხოლო აუცილებლობის შემთხვევაში – აგრეთვე სხვა ენაზე (ენებზე).

მუხლი 11. მოთხოვნები შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულებისადმი

1. შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულებაში სავალდებულო წესით მიეთითება:

ა) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) დასახელება ან ინდივიდუალური მეწარმის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი, საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის რეგისტრირებისას მისთვის მინიჭებული საიდენტიფიკაციო ნომერი, რეგისტრირების თარიღი და მარეგისტრირებელი ორგანოს დასახელება;

ბ) ხელშემკვრელი პირის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი ან/და საქართველოში ბინადრობის ნებართვის მოწმობის ნომერი ან/და პასპორტის ნომერი;

გ) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) იურიდიული მისამართი და საბანკო რეკვიზიტები;

დ) ხელშემკვრელი პირის რეგისტრაციის ადგილის ან/და ფაქტობრივი საცხოვრებელი ადგილის მისამართი და საბანკო რეკვიზიტები, მათი არსებობის შემთხვევაში;

ე) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობაში დახმარების მომსახურებების ნუსხა და შინაარსი, რომლებსაც ხელშემკვრელი იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება) ხელშემკვრელ პირს უწევს, და ამ მომსახურებათა გაწევის წესი;

ვ) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) ვალდებულებები, მათ შორის:

ვ.ა) ხელშემკვრელ პირსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის შრომითი ხელშეკრულების დადების უზრუნველყოფის ან უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით შრომითი ხელშეკრულების დადების ვალდებულება;

ვ.ბ) ხელშემკვრელი პირისთვის უცხოელ დამსაქმებელთან შესასრულებელი სამუშაოს შესახებ ობიექტური ინფორმაციის მიწოდების ვალდებულება;

ვ.გ) შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულებით გათვალისწინებული სხვა ვალდებულებები;

ზ) ხელშემკვრელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) პასუხისმგებლობა ამ ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების დარღვევისათვის, აგრეთვე ხელშემკვრელი პირისთვის მცდარი ინფორმაციის მიწოდებისათვის;

თ) ამ კანონით გათვალისწინებული შრომითი ხელშეკრულების დადების წინაპირობები, მათი არსებობის შემთხვევაში;

ი) ხელშეკრულების მოქმედების ვადა;

კ) ხელშეკრულების შეწყვეტის პირობები;

ლ) ყველა სხვა პირობა, რომლებზედაც ხელშემკვრელი პირი და იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება) თანხმდებიან.

2. აკრძალულია შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულებით პირისათვის რაიმე საფასურის (ჰონორარის) მოთხოვნა.

3. შრომით მოწყობაში დახმარების შესახებ ხელშეკრულება იდება წერილობით, ქართულ ენაზე, ხოლო აუცილებლობის შემთხვევაში – აგრეთვე სხვა ენაზე (ენებზე).

მუხლი 12. შრომით ემიგრანტსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის საქართველოში დადებული შრომითი ხელშეკრულების პირობები

1. საქართველოში დადებული შრომითი ხელშეკრულება, რომელიც შრომით ემიგრანტსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის შრომით ურთიერთობას აწესრიგებს, შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს შრომის კანონმდებლობას ეფუძნება. დაუშვებელია ამ შრომით ხელშეკრულებაში ისეთი პირობის შეტანა, რომელიც შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს შრომის კანონმდებლობას ეწინააღმდეგება.

2. თუ შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს კანონმდებლობაში შრომით ემიგრანტსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის შრომითი ურთიერთობის მომწესრიგებელი ნორმები არ არსებობს, შრომით ემიგრანტსა და უცხოელ დამსაქმებელს შორის საქართველოში დადებულ შრომით ხელშეკრულებაში შეიძლება მიეთითოს:

ა) ხელშემკვრელი შრომითი ემიგრანტის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი ან პასპორტის ნომერი;

ბ) იმ ხელშემკვრელი უცხოური ორგანიზაციის დასახელება, მისამართი და საბანკო რეკვიზიტები ან იმ ხელშემკვრელი უცხოელის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი, საცხოვრებელი ადგილის მისამართი და საბანკო რეკვიზიტები, რომელიც უცხოელი დამსაქმებელია;

გ) შრომითი ხელშეკრულების უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით დადების შემთხვევაში:

გ.ა) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის განმახორციელებელი იმ იურიდიული პირის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) დასახელება ან იმ ინდივიდუალური მეწარმის სახელი, გვარი და პირადი ნომერი, რომელიც შრომით ხელშეკრულებას უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით დებს, და საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის რეგისტრირებისას ამ იურიდიული პირისათვის, ინდივიდუალური მეწარმისათვის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალისათვის (წარმომადგენლობისათვის, მუდმივი დაწესებულებისათვის) მინიჭებული საიდენტიფიკაციო ნომერი, რეგისტრირების თარიღი და მარეგისტრირებელი ორგანოს დასახელება;

გ.ბ) საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის განმახორციელებელი იმ იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა, რომელიც შრომით ხელშეკრულებას უცხოელი დამსაქმებლის დავალებით დებს;

დ) ხელშემკვრელი შრომითი ემიგრანტის სამუშაო ადგილი და შესასრულებელი სამუშაოს აღწერილობა;

ე) ხელშეკრულების ძალაში შესვლის თარიღი და მოქმედების ვადა;

ვ) ხელშემკვრელი შრომითი ემიგრანტისა და უცხოელი დამსაქმებლის შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ძირითადი უფლება-მოვალეობები და პასუხისმგებლობა შრომითი ურთიერთობის, აგრეთვე ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სფეროებში;

ზ) ყველა სხვა პირობა, რომლებზედაც ხელშემკვრელი შრომითი ემიგრანტი და უცხოელი დამსაქმებელი თანხმდებიან.

  3. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული შრომითი ხელშეკრულება იდება წერილობით, ქართულ ენაზე და შრომითი მოწყობის სახელმწიფოს სახელმწიფო ენაზე.

მუხლი 13. საქართველოს მიერ საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით საქართველოდან დამოუკიდებლად გამსვლელი პირის უფლებების, თავისუფლებებისა და კანონიერი ინტერესების დაცვის უზრუნველყოფის პირობები

საქართველოს მიერ საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობისა და ანაზღაურებადი შრომითი საქმიანობის განხორციელების მიზნით საქართველოდან დამოუკიდებლად გამსვლელი პირის უფლებების, თავისუფლებებისა და კანონიერი ინტერესების დაცვის უზრუნველსაყოფად ამ პირს უფლება აქვს:

ა) კონსულტაციის მისაღებად შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელ საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს სისტემაში შემავალ ადმინისტრაციულ ორგანოს აცნობოს თავისი განზრახვის შესახებ და წარუდგინოს მას უცხოელ დამსაქმებელთან დადებული შრომითი ხელშეკრულების ასლი ან/და ამ ხელშეკრულების სანოტარო წესით დამოწმებული ქართულენოვანი ასლი, თუ ეს ხელშეკრულება ქართულ ენაზე არ არის დადებული;

ბ) შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოს მეშვეობით მიიღოს ინფორმაცია შრომითი მიგრაციის სფეროში სახელმწიფო მმართველობის განმახორციელებელი ორგანოების მისამართებისა და საკონტაქტო ინფორმაციის შესახებ.

თავი IV

პასუხისმგებლობა

მუხლი 14. პასუხისმგებლობის საფუძვლები

1. შრომითი მიგრაციის სფეროში არსებული მოთხოვნების დარღვევისათვის ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობა განისაზღვრება ამ კანონით. ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმის წარმოებასთან დაკავშირებული საკითხები რეგულირდება აგრეთვე საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსით, ხოლო ამ კანონის საფუძველზე უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს (თანამდებობის პირის) ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტი ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმეზე ექვემდებარება აღსრულებას „სააღსრულებო წარმოებათა შესახებ“ საქართველოს კანონით დადგენილი წესით. 

2. ამ თავით გათვალისწინებული ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმის განხილვის, ადმინისტრაციული სახდელის დადების და, საჭიროების შემთხვევაში, „სააღსრულებო წარმოებათა შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად სააღსრულებო ფურცლის გამოწერისა და აღსასრულებლად წარდგენის უფლება აქვს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს ან მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოს უფლებამოსილ პირს.

3.  საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს ან მის სისტემაში შემავალი ადმინისტრაციული ორგანოს უფლებამოსილი პირი ამ კანონის მე-15 მუხლით გათვალისწინებული ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმეზე სამართალდამრღვევს ადგილზევე შეუფარდებს ადმინისტრაციულ სახდელს – გამოუწერს საჯარიმო ქვითარს, რომელიც იმავდროულად არის ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის შესახებ ოქმი. 

4. ამ თავით გათვალისწინებული საჯარიმო ქვითრის ფორმა, მისი შევსებისა და წარდგენის წესი განისაზღვრება საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრის ბრძანებით.

მუხლი 15. საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობის ან/და შრომით მოწყობაში დახმარების განმახორციელებელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) მიერ საქმიანობის ეკონომიკურ საქმიანობათა რეესტრში რეგისტრაციის გარეშე განხორციელება

1. საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომითი მოწყობის ან/და შრომით მოწყობაში დახმარების განმახორციელებელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) მიერ საქმიანობის ეკონომიკურ საქმიანობათა რეესტრში რეგისტრაციის გარეშე განხორციელება –

გამოიწვევს დაჯარიმებას 500 ლარის ოდენობით.

2. იგივე ქმედება, ჩადენილი განმეორებით, –

გამოიწვევს დაჯარიმებას 1 000 ლარის ოდენობით.

საქართველოს 2016 წლის 24 ივნისის  კანონი  №5570  - ვებგვერდი, 13.07.2016წ.

მუხლი 16. საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსთვის ამ კანონის საფუძველზე ინფორმაციის მიუწოდებლობა/ანგარიშის წარუდგენლობა

  1. საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან დაკავშირებული საქმიანობის განმახორციელებელი იურიდიული პირის, ინდივიდუალური მეწარმის ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალის (წარმომადგენლობის, მუდმივი დაწესებულების) მიერ საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსთვის ამ კანონის საფუძველზე ინფორმაციის მიუწოდებლობა/ანგარიშის წარუდგენლობა –  

გამოიწვევს დაჯარიმებას 300 ლარის ოდენობით.

2. იგივე ქმედება, ჩადენილი განმეორებით, –

გამოიწვევს დაჯარიმებას 600 ლარის ოდენობით.

თავი V

გარდამავალი და დასკვნითი დებულებები

მუხლი 17. გარდამავალი დებულებები

1. 2015 წლის 1 ნოემბრამდე:

ა) საქართველოს მთავრობამ უზრუნველყოს ამ კანონის მე-6 მუხლის მე-3 პუნქტისა და მე-9 მუხლის „ბ“ და „ი“ ქვეპუნქტების შესასრულებლად საჭირო კანონქვემდებარე აქტის შემუშავება და დამტკიცება;

ბ) საქართველოს მთავრობამ შრომის ბაზრის კვლევის საფუძველზე შრომითი იმიგრაციის პოლიტიკის განხორციელების შესაძლებლობის შეფასების მიზნით დაამტკიცოს შესაბამისი კანონქვემდებარე აქტი;

გ) საქართველოს იუსტიციის მინისტრმა უზრუნველყოს ამ კანონის მე-7 მუხლის მე-3 პუნქტით გათვალისწინებული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტის შემუშავება და გამოცემა;

დ) საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრმა უზრუნველყოს ამ კანონის მე-14 მუხლის მე-4 პუნქტით გათვალისწინებული კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტის შემუშავება და გამოცემა.

2. ამ კანონით გათვალისწინებული იურიდიული პირი, ინდივიდუალური მეწარმე ან უცხო ქვეყნის საწარმოს ან არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირის ფილიალი (წარმომადგენლობა, მუდმივი დაწესებულება), რომლის საქმიანობა დაკავშირებულია საქართველოს ფარგლების გარეთ შრომით მოწყობასთან ან/და შრომით მოწყობაში დახმარებასთან, ვალდებულია ამ კანონის მე-7 მუხლის შესაბამისი ცვლილება 2016 წლის 1 მაისამდე შეიტანოს თავის სარეგისტრაციო დოკუმენტაციაში.

3. ამ კანონის მოქმედება არ ვრცელდება ამ კანონის ამოქმედების დროისათვის ძალაში მყოფ სახელშეკრულებო ურთიერთობებზე მათი ვადის ამოწურვამდე.

მუხლი 18. დასკვნითი დებულებები

1. ეს კანონი, გარდა ამ კანონის პირველი–მე-16 მუხლებისა, ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 2. ამ კანონის პირველი–მე-16 მუხლები ამოქმედდეს 2015 წლის 1 ნოემბრიდან.


საქართველოს პრეზიდენტიგიორგი მარგველაშვილი

 

 

ქუთაისი,

1 აპრილი 2015 წ.

N3418-IIს

Закон Грузии

О трудовой миграции

 

Глава I

Общие положения

 

Статья 1. Сфера и предмет, регулируемые Законом

1. Настоящим Законом определяются вопросы, относящиеся к сфере трудовой миграции, отношения и субъекты, органы, осуществляющие государственное управление в сфере трудовой миграции, их права и обязанности и устанавливаются принципы и механизмы осуществления государственного управления в сфере трудовой миграции.

2. Настоящим Законом регулируются отношения в сфере трудовой миграции, связанные с трудоустройством лиц (граждан Грузии, иностранцев, имеющих постоянный вид на жительство в Грузии, лиц без гражданства, имеющих статус в Грузии) за пределами территории Грузии и осуществлением ими оплачиваемой трудовой деятельности.

3. Настоящий Закон не распространяется на круинговую деятельность, осуществляемую с целью трудоустройства моряков, на основании Морского кодекса Грузии, международных договоров Грузии, других законодательных и подзаконных нормативных актов Грузии. (21. 04. 2017 N714)

 

Статья 2. Законодательство Грузии о трудовой миграции

Законодательство Грузии о трудовой миграции состоит из Конституции Грузии, международных договоров Грузии, настоящего Закона, других законодательных актов и подзаконных нормативных актов.

 

Статья 3. Толкование терминов

Для целей настоящего Закона термины, использованные в нем, имеют следующие значения:

а) деятельность, связанная с трудоустройством за пределами территории Грузии, – деятельность, связанная с трудоустройством лиц за пределами территории Грузии, или с оказанием им помощи в трудоустройстве за пределами территории Грузии;

б) сезонная работа – работа, выполняемая только в определенный период или в определенное время года, что связанно с климатическими или другими природными условиями;

в) иностранный работодатель – иностранцы или иностранные организации, которые в соответствии с законодательством государства трудоустройства вправе иметь трудовые отношения с трудовыми эмигрантами и которые используют их труд в государстве трудоустройства;

г) договор, заключенный по поручению иностранного работодателя, – трудовой договор, который от имени иностранного работодателя заключают с трудовым эмигрантом действующее по поручению указанного работодателя юридическое лицо, индивидуальный предприниматель или филиал (представительство, постоянное учреждение) иностранного предприятия либо непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, осуществляющие деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, на основании регистрации в соответствии с настоящим Законом;

д) иностранная организация – иностранные юридические лица или иностранные организации, не имеющие правового статуса юридического лица;

е) договор об оказании содействия в трудоустройстве – письменный договор, заключенный между лицом и осуществляющими в соответствии с настоящим Законом деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия либо непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, регулирующий отношения, возникающие между договаривающимися сторонами в связи с оказанием лицу услуги (услуг) по содействию в трудоустройстве за пределами территории Грузии;

ж) трудовой эмигрант – лицо, выезжающее или выехавшее из Грузии в государство трудоустройства в целях трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности у иностранного работодателя;

з) трудовой иммигрант – иностранцы без постоянного вида на жительство в Грузии, въезжающие в Грузию в целях трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности у местного работодателя;

и) трудовая миграция – выезд из Грузии лиц в государство трудоустройства в целях трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности у иностранного работодателя или въезд в Грузию из иностранного государства иностранцев без постоянного разрешения на проживание в Грузии в целях трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности у местного работодателя;

к) государство трудоустройства – государство, на территории которого трудовой эмигрант осуществляет оплачиваемую трудовую деятельность у иностранного работодателя;

л) договор о трудоустройстве – письменный договор, заключенный между иностранным работодателем и осуществляющими в соответствии с настоящим Законом деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия либо непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, регулирующий отношения, возникающие между договаривающимися сторонами в связи с трудоустройством лиц за пределами территории Грузии;

м) трудовые отношения – трудовые отношения между лицом и иностранным работодателем, предусмотренные законодательством государства трудоустройства;

н) трудовой договор – договор, регулирующий трудовые отношения между лицом и иностранным работодателем.

 

Глава II

Права и обязанности государственных органов

в сфере трудовой миграции

 

Статья 4. Полномочия государственных органов в сфере трудовой миграции

Основные направления единой государственной политики в сфере трудовой миграции определяет Парламент Грузии, а государственное управление в пределах своей компетенции осуществляют Правительство Грузии, министерства Грузии и входящие в их систему административные органы, государственные министры Грузии и их аппараты, а также другие административные органы.

 

Статья 5. Полномочия Правительства Грузии в осуществлении государственного управления в сфере трудовой миграции

Полномочиями Правительства Грузии в осуществлении государственного управления в сфере трудовой миграции являются:

а) осуществление единой государственной политики в сфере трудовой миграции;

б) утверждение государственных программ в сфере трудовой миграции и обеспечение их выполнения;

в) утверждение подзаконных актов, регулирующих деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, и осуществление государственного управления в сфере трудовой миграции;

г) ведение переговоров и заключение договоров с иностранными государствами об обмене рабочей силой с учетом государственных интересов Грузии и требований национального рынка труда;

д) развитие инфраструктуры, необходимой для эффективного осуществления государственного управления в сфере трудовой миграции, в том числе информационной системы управления трудовой миграцией;

е) осуществление других полномочий в соответствии с Конституцией Грузии, международными договорами Грузии, настоящим Законом, другими законодательными актами и подзаконными нормативными актами.

 

Статья 6. Права и обязанности министерств Грузии и входящих в их систему административных органов, государственных министров Грузии и их аппаратов и других административных органов при осуществлении государственного управления в сфере трудовой миграции

1. Правами и обязанностями министерств Грузии, государственных министров Грузии и их аппаратов при осуществлении государственного управления в сфере трудовой миграции являются:

а) участие в разработке единой государственной политики в сфере трудовой миграции и обеспечение ее осуществления в пределах своей компетенции;

б) подготовка предложений целью совершенствования законодательства Грузии о трудовой миграции;

в) участие в разработке государственных программ в сфере трудовой миграции и выполнение в пределах своей компетенции государственных программ, утвержденных Правительством Грузии;

г) содействие развитию международного сотрудничества и партнерства в сфере трудовой миграции;

д) осуществление других полномочий в соответствии с Конституцией Грузии, международными договорами Грузии, настоящим Законом, другими законодательными актами и подзаконными актами.

2. Специфическими правами и обязанностями отдельных министерств Грузии и входящих в их систему административных органов при осуществлении государственного управления в сфере трудовой миграции являются:

а) Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии или (и) входящих в его систему административных органов – в пределах своей компетенции:

а.а) обеспечение предоставления общественности информации о рисках, связанных с самостоятельным выездом лиц из Грузии с целью трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности за пределами территории Грузии или (и) с выездом с помощью субъекта, без регистрации осуществляющего деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии;

а.б) подготовка предложений и проектов для заключения международных договоров Грузии в сфере трудовой миграции;

а.в) координация исполнения положений международных договоров Грузии в сфере трудовой миграции и обязательств по отчетности;

а.г) содействие осуществлению научно-исследовательской, информационной и аналитической деятельности в сфере трудовой миграции;

а.д) развитие сотрудничества в сфере трудовой миграции с определенными Органическим законом Грузии «Трудовой кодекс Грузии» социальными партнерами и другими заинтересованными местными и международными организациями;

а.е) истребование в случае необходимости в порядке и случаях, установленных законодательством Грузии, у субъекта, осуществляющего деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, документации, которая ведется на основании настоящего Закона;

а.ж) издание подзаконных актов, регулирующих трудовую миграцию;

б) Министерства иностранных дел Грузии или (и) входящих в его систему административных органов – в пределах своей компетенции:

б.а) обеспечение для органов, осуществляющих государственное управление в сфере трудовой миграции, доступа к предусмотренным законодательством Грузии соответствующим данным об определенных Законом Грузии «О правовом положении иностранцев и лиц без гражданства» иностранцах, получающих визу Грузии, и категориях предоставленной им визы Грузии;

в) Министерства юстиции Грузии или (и) входящих в его систему административных органов – в пределах своей компетенции:

в.а) обеспечение для органов, осуществляющих государственное управление в сфере трудовой миграции, доступа к предусмотренным законодательством Грузии соответствующим данным об определенных Законом Грузии «О правовом положении иностранцев и лиц без гражданства» иностранцах, получающих разрешение на проживание в Грузии, и категориях предоставленного им разрешения на проживание в Грузии;

в.б) регистрация деятельности юридических лиц, индивидуальных предпринимателей или филиалов (представительств, постоянных учреждений) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, осуществляющих деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, и обеспечение доступа к определенным законодательством Грузии соответствующим данным о них; (24.06.2016 N5570, ввести в действие со 2 сентября 2016 года)

г) Министерства внутренних Грузии или (и) входящих в его систему административных органов – в пределах своей компетенции:

г.а) обеспечение для органов, осуществляющих государственное управление в сфере трудовой миграции, доступа к предусмотренным законодательством Грузии соответствующим данным о въезжающих в Грузию и находящихся в Грузии иностранцах, основаниях их въезда и пребывания в Грузии;

г.б) ведение учета лиц, выезжающих из Грузии с целью трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности за пределами территории Грузии, и обеспечение для органов, осуществляющих государственное управление в сфере трудовой миграции, доступа к предусмотренным законодательством Грузии соответствующим данным.

3. Порядок обеспечения доступа к данным, предусмотренным настоящей статьей, определяет Правительство Грузии.

4. Министерства Грузии и входящие в их систему административные органы, государственные министры Грузии и их аппараты, а также другие административные органы при осуществлении полномочий, предусмотренных настоящим Законом, обязаны охранять персональные данные соответствующих субъектов.

 

Статья 7. Регистрация деятельности юридических лиц, индивидуальных предпринимателей или филиалов (представительств, постоянных учреждений) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, осуществляющих трудоустройство или (и) содействие в трудоустройстве за пределами территории Грузии, в реестре видов экономической деятельности(24.06.2016 N5570, ввести в действие со 2 сентября 2016 года)

1. Юридические лица, индивидуальные предприниматели или филиалы (представительства, постоянные учреждения) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, деятельность которых связана с трудоустройством или (и) содействием в трудоустройстве за пределами территории Грузии, обязаны в порядке и на условиях, установленных законодательством Грузии, зарегистрировать соответствующую деятельность в реестре видов экономической деятельности.

2. Запрещается осуществление субъектами, указанными в пункте первом настоящей статьи, трудоустройства или (и) содействия в трудоустройстве за пределами территории Грузии, без регистрации соответствующей деятельности в реестре видов экономической деятельности.

3. Порядок и условия регистрации деятельности субъекта, осуществляющего трудоустройство или (и) содействие в трудоустройстве за пределами территории Грузии, определяются приказом Министра юстиции Грузии.

 

Глава III

Трудоустройство лиц за пределами территории Грузии

 

Статья 8. Трудоустройство лиц за пределами территории Грузии

Трудоустройство лиц за пределами территории Грузии осуществляется:

а) при помощи юридических лиц, индивидуальных предпринимателей или филиалов (представительств, постоянных учреждений) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, осуществляющих деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии;

б) указанными лицами самостоятельно.

 

Статья 9. Обязательства юридических лиц, индивидуальных предпринимателей или филиалов (представительств, постоянных учреждений) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц

Юридические лица, индивидуальные предприниматели или филиалы (представительства, постоянные учреждения) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, деятельность которых связана с трудоустройством или (и) содействием в трудоустройстве за пределами территории Грузии, обязаны:

а) зарегистрироваться в порядке, установленном законодательством Грузии, и соблюдать условия деятельности;

б) заключать с иностранными работодателями договор о трудоустройстве, принимать меры для проверки информации об иностранном работодателе;

в) заключать договор об оказании содействия в трудоустройстве с лицами, которым оказывают услуги по трудоустройству за пределами территории Грузии;

г) обеспечивать заключение иностранным работодателем трудового договора с трудовым эмигрантом;

д) заключать трудовой договор с трудовым эмигрантом по поручению иностранного работодателя, если это предусмотрено договором о трудоустройстве, заключенном между указанным работодателем и юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия либо непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица;

е) предоставлять трудовым эмигрантам, выезжающим из Грузии с целью трудоустройства за пределами территории Грузии, до их выезда информацию:

е.а) о требованиях актов, регулирующих трудовую миграцию в Грузии и государстве трудоустройства, а также правилах въезда и пребывания в указанных государствах и выезда из указанных государств;

е.б) о местонахождении и контактную информацию об осуществляющих государственное управление в сфере трудовой миграции административных органах (включая территориальные органы), входящих в систему Министерства юстиции Грузии и систему Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии;

е.в) о местонахождении и контактную информацию о дипломатических представительствах и консульских учреждениях Грузии за рубежом (при наличии таковых);

ж) вести учет лиц, которым они оказали услуги по содействию в трудоустройстве за пределами территории Грузии;

з) в течение 5 лет хранить документацию (в том числе заключенные договора), которая велась на основании настоящего Закона, и в случае обращения обеспечивать в порядке, установленном законодательством Грузии, доступ к ней Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии или (и) входящего в его систему административного органа;

и) с определенной периодичностью в установленном порядке представлять Министерству труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии отчет о деятельности, осуществленной в сфере трудовой миграции;

к) исполнять другие обязательства в соответствии с настоящим Законом, другими законодательными актами и подзаконными нормативными актами.

 

Статья 10. Реквизиты договора о трудоустройстве

1. В договоре о трудоустройстве могут указываться:

а) наименование договаривающегося юридического лица или иностранного предприятия либо филиала (представительства, постоянного учреждения) непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица или имя, фамилия и личный номер индивидуального предпринимателя, идентификационный номер, присвоенный ему при регистрации деятельности, связанной с трудоустройством за пределами территории Грузии, дата регистрации и наименование регистрирующего органа;

б) имя, фамилия и личный номер или (и) номер паспорта договаривающегося иностранца или наименование договаривающейся иностранной организации, являющихся иностранными работодателями;

в) юридический адрес и банковские реквизиты договаривающихся юридического лица, индивидуального предпринимателя или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица;

г) адрес и банковские реквизиты договаривающегося иностранного работодателя;

д) перечень и содержание услуг, оказываемых договаривающимися юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица договаривающемуся иностранному работодателю, или (и) порядок оказания услуг;

е) права, обязанности (в том числе, касающиеся заключения с лицом трудового договора по поручению иностранного работодателя) и ответственность договаривающихся юридического лица, индивидуального предпринимателя или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица;

ж) права, обязанности и ответственность договаривающейся иностранной организации, являющейся иностранным работодателем;

з) порядок оплаты услуг, предусмотренных договором, и форма расчета;

и) срок действия договора;

к) условия прекращения договора;

л) все иные условия, согласованные договаривающимися иностранным работодателем и юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого ) юридического лица.

2. Договор о трудоустройстве заключается письменно, на грузинском языке, а в случае необходимости также на другом языке (языках).

 

Статья 11. Требования к договору о содействии в трудоустройстве

1. В договоре о содействии в трудоустройстве в обязательном порядке указываются:

а) наименование договаривающегося юридического лица или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия либо непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица или имя, фамилия и личный номер индивидуального предпринимателя, идентификационный номер, присвоенный ему при регистрации деятельности, связанной с трудоустройством за пределами территории Грузии, дата регистрации и наименование регистрирующего органа;

б) имя, фамилия и личный номер или (и) номер удостоверения разрешения на проживание в Грузии или (и) паспорта договаривающегося лица;

в) юридический адрес и банковские реквизиты договаривающихся юридического лица, индивидуального предпринимателя или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица;

г) адрес места регистрации или (и) фактического места жительства и банковские реквизиты договаривающегося лица в случае наличия таковых;

д) перечень и содержание услуг по содействию в трудоустройстве за пределами территории Грузии, оказываемых договаривающимися юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица договаривающемуся лицу, и порядок оказания этих услуг;

е) обязательства договаривающихся юридического лица, индивидуального предпринимателя или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, в том числе:

е.а) обязательство по обеспечению заключения трудового договора между договаривающимися лицом и иностранным работодателем или по заключению трудового договора по поручению иностранного работодателя;

е.б) обязательство по предоставлению договаривающемуся лицу объективной информации о работе, подлежащей выполнению у иностранного работодателя;

е.в) другие обязательства, предусмотренные договором об оказании содействия в трудоустройстве;

ж) ответственность договаривающихся юридического лица, индивидуального предпринимателя или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия либо непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица за нарушение условий, предусмотренных указанным договором, а также предоставление договаривающемуся лицу недостоверной информации;

з) предпосылки для заключения трудового договора, предусмотренного настоящим Законом, при наличии таковых;

и) срок действия договора;

к) условия прекращения договора;

л) все другие условия, согласованные между договаривающимися лицом и юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица.

2. Запрещается требовать у лица какую-либо плату (гонорар) по договору об оказании содействия в трудоустройстве.

3. Договор об оказании содействия в трудоустройстве заключается письменно, на грузинском языке, а в случае необходимости также на другом языке (языках).

 

Статья 12. Условия трудового договора, заключенного между трудовым эмигрантом и иностранным работодателем в Грузии

1. Трудовой договор, заключенный в Грузии, регулирующий трудовые отношения между трудовым эмигрантом и иностранным работодателем, основывается на законодательстве государства трудоустройства. Не допускается включение в указанный трудовой договор условий, противоречащих законодательству государства трудоустройства.

2. Если в законодательстве государства трудоустройства отсутствуют нормы, регулирующие трудовые отношения между трудовым эмигрантом и иностранным работодателем, в трудовом договоре, заключенном в Грузии между трудовым эмигрантом и иностранным работодателем, могут указываться:

а) имя, фамилия и личный номер или номер паспорта договаривающегося трудового эмигранта;

б) наименование, адрес и банковские реквизиты договаривающейся иностранной организации или имя, фамилия, личный номер, адрес места жительства и банковские реквизиты договаривающегося иностранца, являющегося иностранным работодателем;

в) в случае заключения трудового договора по поручению иностранного работодателя:

в.а) наименование осуществляющего деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, юридического лица или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица или имя, фамилия и личный номер индивидуального предпринимателя, заключающих трудовой договор по поручению иностранного работодателя, идентификационный номер, присвоенный при регистрации деятельности, связанной с трудоустройством за пределами территории Грузии, указанному юридическому лицу, индивидуальному предпринимателю или филиалу (представительству, постоянному учреждению) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, дата регистрации и наименование регистрирующего органа;

в.б) права, обязанности и ответственность осуществляющего деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, юридического лица, индивидуального предпринимателя или филиала (представительства, постоянного учреждения) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, заключающих трудовой договор по поручению иностранного работодателя;

г) место работы договаривающегося трудового эмигранта и описание выполняемой работы;

д) дата вступления в силу и срок действия договора;

е) основные права, обязанности и ответственность договаривающихся трудового эмигранта и иностранного работодателя, предусмотренные законодательством государства трудоустройства в сфере трудовых отношений, а также здравоохранения и социальной защиты;

ж) все другие условия, согласованные между договаривающимися трудовым эмигрантом и иностранным работодателем.

3. Трудовой договор, предусмотренный пунктом первым настоящей статьи, заключается письменно, на грузинском языке и государственном языке государства трудоустройства.

 

Статья 13. Условия обеспечения Грузией защиты прав, свобод и законных интересов лиц, самостоятельно выезжающих из Грузии с целью трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности за пределами территории Грузии

С целью обеспечения защиты своих прав, свобод и законных интересов лица, самостоятельно выезжающие из Грузии с целью трудоустройства и осуществления оплачиваемой трудовой деятельности за пределами территории Грузии, вправе:

а) для получения консультации сообщить о своих намеренииях осуществляющему государственное управление в сфере трудовой миграции административному органу, входящему в систему Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии, и представить ему копию трудового договора, заключенного с иностранным работодателем или (и) нотариально удостоверенную копию указанного договора на грузинском языке, если указанный договор не был заключен на грузинском языке;

б) получать посредством осуществляющего государственное управление в сфере трудовой миграции административного органа, входящего в систему Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии, информацию об адресах и контактную информацию об органах, осуществляющих государственное управление в сфере трудовой миграции.

 

Глава IV

Ответственность

 

Статья 14. Основания ответственности

1. Административная ответственность за нарушение требований в сфере трудовой миграции определяется настоящим Законом. Вопросы, связанные с производством по делу об административном правонарушении, регулируются также Кодексом Грузии об административных правонарушениях, а индивидуальный административно-правовой акт уполномоченного на основании настоящего Закона административного органа (должностного лица) по делу об административном правонарушении подлежит исполнению в порядке, установленном Законом Грузии «Об исполнительных производствах».

2. Право рассматривать предусмотренное настоящей главой дело об административном правонарушении, налагать административное взыскание и в случае необходимости выписывать и представлять к исполнению в соответствии с Законом Грузии «Об исполнительных производствах» исполнительный лист имеет уполномоченное лицо Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии или административного органа, входящего в его систему.

3. Уполномоченное лицо Министерства труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии или административного органа, входящего в его систему, на месте налагает на правонарушителя по делу об административном правонарушении, предусмотренном статьей 15 настоящего Закона, административное взыскание – выписывает штрафную квитанцию, которая одновременно является протоколом об административном правонарушении.

4. Форма, порядок заполнения и представления штрафной квитанции, предусмотренной настоящей главой, определяются приказом Министра труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии.

 

Статья 15. Деятельность юридических лиц, индивидуальных предпринимателей или филиалов (представительств, постоянных учреждений) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, осуществляющих трудоустройство или содействие в трудоустройстве за пределами территории Грузии без регистрации соответствующей деятельности в реестре видов экономической деятельности (24.06.2016 N5570, ввести в действие со 2 сентября 2016 года)

1. Деятельность юридических лиц, индивидуальных предпринимателей или филиалов (представительств, постоянных учреждений) иностранных предприятий либо непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, осуществляющих трудоустройство или содействие в трудоустройстве за пределами территории Грузии, без регистрации соответствующей деятельности в реестре видов экономической деятельности, –

влечет наложение штрафа в размере 500 лари.

2. То же деяние, совершенное повторно, –

влечет наложение штрафа в размере 1000 лари.

 

Статья 16. Непредоставление информации/непредставление отчета Министерству труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии на основании настоящего Закона

1. Непредоставление информации/непредставление отчета юридическим лицом, индивидуальным предпринимателем или филиалом (представительством, постоянным учреждением) иностранного предприятия или непредпринимательского (некоммерческого) юридического лица, осуществляющего деятельность, связанную с трудоустройством за пределами территории Грузии, Министерству труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии на основании настоящего Закона – влечет наложение штрафа в размере 300 лари.

2. То же деяние, совершенное повторно, –

влечет наложение штрафа в размере 600 лари.

 

Глава V

Переходные и заключительные положения

 

Статья 17. Переходные положения

1. До 1 ноября 2015 года:

а) Правительству Грузии обеспечить разработку и утверждение подзаконных актов, необходимых для исполнения пункта 3 статьи 6 и подпунктов «б» и «и» статьи 9 настоящего Закона;

б) Правительству Грузии с целью оценки возможности осуществления трудовой иммиграционной политики на основании исследования рынка труда утвердить соответствующий подзаконный акт;

в) Министру юстиции Грузии обеспечить разработку и издание подзаконного нормативного акта, предусмотренного пунктом 3 статьи 7 настоящего Закона;

г) Министерству труда, здравоохранения и социальной защиты Грузии обеспечить разработку и издание подзаконного нормативного акта, предусмотренного пунктом 4 статьи 14 настоящего Закона;

2. Предусмотренные настоящим Законом юридические лица, индивидуальные предприниматели или филиалы (представительства, постоянные учреждения) иностранных предприятий или непредпринимательских (некоммерческих) юридических лиц, осуществляющие деятельность, связанную с трудоустройством или содействием в трудоустройстве за пределами территории Грузии, обязаны до 1 мая 2016 года внести в свою регистрационную документацию изменение, соответствующее статье 7 настоящего Закона.

3. Действие настоящего Закона не распространяется на действующие на момент введения настоящего Закона в действие договорные отношения до истечения их срока.

 

Статья 18. Заключительные положения

1. Настоящий Закон, кроме статей первой – 16 настоящего Закона, ввести в действие по опубликовании.

2. Статьи первую–16 настоящего Закона ввести в действие с 1 ноября 2015 года.

 

 

Президент Грузии                                                                                                                         Георгий Маргвелашвили

Кутаиси

1 апреля 2015 года

№ 3418-IIс

рс

totop
Online consultation

Unfortunately no operator is online.