On Planning and Coordination of the National Security Policy

Consolidated versions (15/07/2020 - 02/11/2021)

 

საქართველოს კანონი

 

 

ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის წესის შესახებ

თავი I

ზოგადი დებულებანი

 

მუხლი 1. კანონის რეგულირების სფერო

ეს კანონი განსაზღვრავს ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის სფეროებს, ამ პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის პროცესს და მისი დაგეგმვის მაკოორდინირებელი უწყებების უფლებამოსილებებს.

 

მუხლი 2. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის ცნება

ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკა არის საქართველოს სახელმწიფო ინტერესების უზრუნველსაყოფად განხორციელებული საქმიანობა, რომელიც გულისხმობს ქვეყნის შიგნით და მისი ფარგლების გარეთ არსებული საფრთხეების, რისკებისა და გამოწვევების გამოვლენას, იდენტიფიცირებას, შეფასებას, თავიდან აცილებასა და აღკვეთას.

 

მუხლი 3. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის სფეროები

 ამ კანონის მიზნებისთვის ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის სფეროებია:

 ა) სახელმწიფო თავდაცვა;

 ბ) საგარეო უსაფრთხოება;

 გ) შიდა უსაფრთხოება;

დ) სოციალურ-ეკონომიკური და ენერგეტიკული უსაფრთხოება;

ე) სამოქალაქო უსაფრთხოება;

 ვ) ინფორმაციული უსაფრთხოება;

 ზ) მართლწესრიგი.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 4. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის ღირებულებები

 ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკა ეფუძნება შემდეგ ღირებულებებს:

 ა) სუვერენიტეტი და ტერიტორიული მთლიანობა;

 ბ) თავისუფლება;

 გ) დემოკრატია და კანონის უზენაესობა;

 დ) უსაფრთხოება;

 ე) კეთილდღეობა;

 ვ) მშვიდობა.

 

მუხლი 5. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის პრინციპები

 ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის პრინციპებია:

 ა) კანონიერება;

 ბ) ადამიანის უფლებებისა და ძირითადი თავისუფლებების განუხრელი დაცვა და პატივისცემა;

 გ) ერთიანი სამთავრობო მიდგომა;

 დ) უწყვეტობა;

 ე) გეგმურობა;

 ვ) საჯაროობა და სამოქალაქო ჩართულობა.

 

თავი II

ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის სფეროები

 

მუხლი 6. სახელმწიფო თავდაცვა

 სახელმწიფო თავდაცვის სფერო მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:

 ა) სამხედრო საფრთხეების გამოვლენა, იდენტიფიცირება, შეფასება და პროგნოზირება;

 ბ) შეიარაღებული თავდასხმის შემთხვევაში ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობისა და სუვერენიტეტის სამხედრო ძალებით უზრუნველყოფა;

 გ) სამხედრო ძალების განვითარება, მომზადება და საბრძოლო მზადყოფნა;

 დ) ქვეყნის ინფრასტრუქტურისა და კომუნიკაციების თავდაცვით მიზნებთან თავსებადობის უზრუნველყოფა;

 ე) ქვეყნის ეკონომიკის, ცენტრალური და ადგილობრივი ხელისუფლებების ორგანოების, საწარმოების, ორგანიზაციებისა და მოსახლეობის საომარი მდგომარეობისთვის მომზადება და სამობილიზაციო ღონისძიებების განხორციელება;

 ვ) თავდაცვითი მიზნებისთვის მატერიალური რეზერვების შექმნა;

 ზ) სამხედრო განათლების სისტემის, მეცნიერებისა და მრეწველობის განვითარება;

 თ) უსაფრთხოებისა და სამხედრო-ტექნიკურ საკითხებში საერთაშორისო თანამშრომლობის განვითარება.

 

მუხლი 7. საგარეო უსაფრთხოება

 საგარეო უსაფრთხოების სფერო მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:

 ა) საგარეო საფრთხეების, რისკებისა და გამოწვევების გამოვლენა, იდენტიფიცირება, შეფასება და პროგნოზირება;

 ბ) სახელმწიფოს საგარეო პოლიტიკის ეროვნული უსაფრთხოების მიზნებისა და ამოცანების შესაბამისად განხორციელება;

 გ) საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიების არაღიარებისა და დეოკუპაციის პოლიტიკის საერთაშორისო დონეზე განხორციელება;

 დ) ქვეყნის ფარგლების გარეთ მცხოვრები საქართველოს მოქალაქეების უფლებებისა და კანონიერი ინტერესების დაცვა;

 ე) ქართული დიასპორების ინტერესების დაცვა და მათი საქმიანობის მხარდაჭერა;

 ვ) სადაზვერვო და საგარეო კონტრდაზვერვითი საქმიანობის განხორციელება;

 ზ) საგარეო უსაფრთხოების უზრუნველყოფის პროცესში ჩართული უწყებების შესაძლებლობათა განვითარება.

 

მუხლი 8. შიდა უსაფრთხოება

 შიდა უსაფრთხოების სფერო მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:

 ა) შიდა საფრთხეების, რისკებისა და გამოწვევების გამოვლენა, იდენტიფიცირება, შეფასება და პროგნოზირება;

 ბ) საქართველოს კონსტიტუციური წყობილებისა და სუვერენიტეტის დაცვა, ტერიტორიული მთლიანობის უზრუნველყოფა;

 გ) ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენისა და იძულებით გადაადგილებულ პირთა ღირსეული დაბრუნების უზრუნველყოფა;

დ) უცხო ქვეყნების ორგანიზაციების, პირთა ჯგუფებისა და ცალკეულ პირთა სადაზვერვო ან/და საქართველოს სახელმწიფო ინტერესების წინააღმდეგ მიმართული სხვა საქმიანობის ნეიტრალიზაცია;

 ე) ექსტრემისტულ-ტერორისტული იდეოლოგიისა და საქმიანობის წინააღმდეგ ბრძოლა;

 ვ) ქვეყნის ტერიტორიაზე მცხოვრები ეროვნული და რელიგიური უმცირესობების სამოქალაქო ინტეგრაციის უზრუნველყოფა;

 ზ) საქართველოს სახელმწიფო საზღვრის დაცვის უზრუნველყოფა;

 თ) მიგრაციული და რეპატრიაციული პროცესების საერთაშორისო დონეზე აღიარებული ნორმების შესაბამისად მართვა;

 ი) სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველი ინფორმაციის დაცვის უზრუნველყოფა;

 კ) შიდა უსაფრთხოების უზრუნველყოფის პროცესში ჩართული უწყებების შესაძლებლობათა განვითარება.

 

მუხლი 9. სოციალურ-ეკონომიკური და ენერგეტიკული უსაფრთხოება

სოციალურ-ეკონომიკური და ენერგეტიკული უსაფრთხოების სფერო მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:

ა) ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და განხორციელების პროცესში საქართველოს კონსტიტუციით გარანტირებული ადამიანის უფლებებისა და თავისუფლებების დაცვა;

ბ) სოციალურ-ეკონომიკური და ენერგეტიკული საფრთხეების, რისკებისა და გამოწვევების გამოვლენა, იდენტიფიცირება და პროგნოზირება, შესაბამისი უსაფრთხოების მექანიზმების შემუშავება;

გ) საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველი ეკონომიკური და ფინანსური საქმიანობის ნეიტრალიზაცია;

დ) სტრატეგიული მნიშვნელობის ობიექტებთან დაკავშირებული მარეგულირებელი ნორმების ეროვნული უსაფრთხოების მიზნებსა და ამოცანებთან თავსებადობის უზრუნველყოფა;

ე) სტრატეგიული მნიშვნელობის ეკონომიკური პროექტების უსაფრთხოების ასპექტების შეფასება და შესაბამისი უსაფრთხოების მექანიზმების შემუშავება;

ვ) ენერგეტიკული პოლიტიკის ეროვნული უსაფრთხოების მიზნებისა და ამოცანების შესაბამისად განხორციელება;

ზ) საგარეო ეკონომიკური ურთიერთობების ეროვნული უსაფრთხოების მიზნებსა და ამოცანებთან თავსებადობის უზრუნველყოფა;

თ) დემოგრაფიული უსაფრთხოების უზრუნველყოფა;

ი) ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის პოლიტიკის ეროვნული უსაფრთხოების მიზნებსა და ამოცანებთან თავსებადობის უზრუნველყოფა;

კ) სასურსათო უსაფრთხოების უზრუნველყოფა;

ლ) პანდემიებისგან, ეპიდემიებისგან, ეპიზოოტიებისა და სხვა ბიოლოგიური საფრთხეებისგან დაცვის უზრუნველყოფა.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 10. სამოქალაქო უსაფრთხოება

1. სამოქალაქო უსაფრთხოების სფერო მოიცავს „სამოქალაქო უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ მიმართულებებს.

2. ამ კანონის მიზნებისთვის სამოქალაქო უსაფრთხოების სფერო მოიცავს აგრეთვე შემდეგ მიმართულებებს:

ა) ეკოლოგიური საფრთხეების, რისკებისა და გამოწვევების გამოვლენა, იდენტიფიცირება, შეფასება და პროგნოზირება;

ბ) ბუნებრივი და ადამიანური ფაქტორით გამოწვეული საგანგებო სიტუაციებისგან ქვეყნის მოსახლეობისა და ტერიტორიის დასაცავად შესაბამისი მექანიზმების შემუშავება;

გ) საომარი მდგომარეობის, ბუნებრივი და ადამიანური ფაქტორით გამოწვეული კატასტროფების, ეროვნული ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველი სხვა კრიზისული ვითარების შედეგად მიყენებული ზიანის შემცირება, ქვეყნის მედეგობის უზრუნველყოფა;

დ) საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების ძალების შესაძლებლობათა განვითარება და მათი კოორდინაცია.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 11. ინფორმაციული უსაფრთხოება

 ინფორმაციული უსაფრთხოების სფერო მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:

ა) საქართველოს საინფორმაციო სივრცის უსაფრთხოების უზრუნველყოფა და მასთან დაკავშირებული საფრთხეების, რისკებისა და გამოწვევების გამოვლენა, იდენტიფიცირება, შეფასება და პროგნოზირება;

 ბ) კრიტიკული ინფორმაციული სისტემების დაცვის უზრუნველყოფა;

 გ) კიბერსივრცეში საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველი ქმედებების ნეიტრალიზაცია;

 დ) კიბერუსაფრთხოების უზრუნველყოფის პროცესში ჩართული უწყებების შესაძლებლობათა განვითარება;

 ე) კიბერუსაფრთხოების უზრუნველყოფის პროცესში ინსტიტუციური კოორდინაციისა და საერთაშორისო თანამშრომლობის განვითარება;

 ვ) ელექტრონული მმართველობის სისტემების უსაფრთხოების უზრუნველყოფა;

 ზ) კიბერსაკითხებზე საზოგადოების ცნობიერების ამაღლება, შესაბამისი საგანმანათლებლო ბაზის ჩამოყალიბება და განვითარება;

თ) სახელმწიფო საიდუმლოების შემცველი ინფორმაციისადმი ელექტრონული მოპყრობის საშუალებათა ფიზიკური, ტექნიკური და პროგრამული დაცვის უზრუნველყოფა.

 

მუხლი 12. მართლწესრიგი

 მართლწესრიგის სფერო მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:

 ა) კანონის უზენაესობის განმტკიცება;

 ბ) კრიმინოგენული ვითარების გასაუმჯობესებლად შესაბამისი მექანიზმების შემუშავება;

 გ) ტრანსნაციონალურ და ორგანიზებულ დანაშაულებთან ბრძოლა;

 დ) სამართალდამცავი სტრუქტურების შესაძლებლობათა განვითარება;

 ე) სამართალდაცვით და სისხლის სამართლის სფეროებში საერთაშორისო თანამშრომლობის განვითარება.

 

მუხლი 13. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკასთან დაკავშირებული სხვა საკითხები

ამ კანონის მე-6−მე-12 მუხლებით გათვალისწინებული მიმართულებების გარდა, ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკა მოიცავს სხვა საკითხებსაც, რომლებსაც უშუალო კავშირი აქვს აღნიშნულ მიმართულებებთან. 

 

თავი III

ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის წესი

 

მუხლი 14. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის ორგანიზება

1. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვა ხორციელდება ეროვნული და უწყებრივი დონეების კონცეპტუალური და ორგანიზაციული დოკუმენტების მეშვეობით.

2. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვა და კოორდინაცია ხორციელდება ამ კანონის II თავში მითითებული მიმართულებების გათვალისწინებით.

 

 მუხლი 15. ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტები

 1. ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების სახეებია:

 ა) ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფცია;

 ბ) საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტი;

 გ) უსაფრთხოების სფეროში ეროვნული სტრატეგიები.

 2. ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფცია არის ფუძემდებლური დოკუმენტი, რომელიც განმარტავს ეროვნულ ღირებულებებსა და ინტერესებს, აყალიბებს ქვეყნის უსაფრთხო განვითარების ხედვას, განსაზღვრავს სახელმწიფოს წინაშე არსებულ საფრთხეებს, რისკებსა და გამოწვევებს და ადგენს ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის ძირითად მიმართულებებს. ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციას უნდა შეესაბამებოდეს ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვის ყველა ეროვნული და უწყებრივი დონის დოკუმენტი. ეროვნული უსაფრთხოების კონცეფციას შეიმუშავებს და საქართველოს პარლამენტს წარუდგენს საქართველოს მთავრობა. მას დადგენილებით ამტკიცებს საქართველოს პარლამენტი.

3. საქართველოს საფრთხეების შეფასების დოკუმენტი ასახავს ეროვნული უსაფრთხოებისთვის არსებითი საფრთხის შემცველ სამხედრო, საგარეო-პოლიტიკურ, შინაპოლიტიკურ, ტრანსნაციონალურ, სოციალურ-ეკონომიკურ, ბუნებრივ და ადამიანური ფაქტორით გამოწვეულ საფრთხეებსა და გამოწვევებს. ამ პუნქტით გათვალისწინებულ დოკუმენტს ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

4. ამ კანონის მიზნებისთვის უსაფრთხოების სფეროში ეროვნული სტრატეგია არის სახელმწიფოს მიერ დასახული მიზნების მისაღწევად შემუშავებული დოკუმენტი, რომელიც იქმნება ამავე კანონის მე-6−მე-13 მუხლებით გათვალისწინებულ ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის კონკრეტულ სფეროში ან/და მიმართულებაში და რომელშიც აღწერილია ამ სფეროში ან/და მიმართულებაში არსებული პრობლემები და მათი გადაჭრის გზები. უსაფრთხოების სფეროში ეროვნულ სტრატეგიას, გარდა საქართველოს ეროვნული თავდაცვის სტრატეგიისა, აქვს დროში გაწერილი სამოქმედო გეგმა, რომლითაც კონკრეტული ამოცანების შესრულებისთვის განისაზღვრება დრო, საშუალებები და პასუხისმგებელი უწყებები. უსაფრთხოების სფეროში ეროვნულ სტრატეგიებს ამტკიცებს საქართველოს მთავრობა.

5. უსაფრთხოების სფეროში ეროვნული სტრატეგიის სამოქმედო გეგმით დასახული მიზნებისა და ამოცანების მისაღწევად საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოებს და სახელმწიფო რწმუნებულებს ევალებათ უწყებრივი სამოქმედო გეგმების საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შემუშავება. უწყებრივი სამოქმედო გეგმებით განისაზღვრება უსაფრთხოების სფეროში ეროვნული სტრატეგიის სამოქმედო გეგმით საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოებისა და სახელმწიფო რწმუნებულებისთვის დაკისრებული ვალდებულებების შესრულების მექანიზმები.  

6. უსაფრთხოების სფეროში ეროვნული სტრატეგიის სამოქმედო გეგმით დასახული მიზნებისა და ამოცანების მისაღწევად მუნიციპალიტეტები უწყებრივ სამოქმედო გეგმებს შეიმუშავებენ კანონით დადგენილი წესით მათთვის სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილების ფარგლებში. უწყებრივი სამოქმედო გეგმების საკუთარი უფლებამოსილების ფარგლებში შემუშავება სარეკომენდაციო ხასიათისაა.

საქართველოს 2018 წლის 27 ივნისის კანონი №2609 – ვებგვერდი, 06.07.2018წ.
საქართველოს 2018 წლის 20 სექტემბრის კანონი №3456 – ვებგვერდი, 09.10.2018წ.
საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3580 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
საქართველოს 2018 წლის 22  დეკემბრის კანონი №4087 – ვებგვერდი, 28.12.2018წ.
საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.
საქართველოს 2020 წლის 15 ივლისის კანონი №6917-რს - ვებგვერდი, 28.07.2020 წ.
 

 მუხლი 16. უწყებრივი დონის დოკუმენტები

1. უწყებრივ დონეზე ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვა ხორციელდება შესაბამის უწყებათა მიერ შემუშავებული კონცეპტუალური და ორგანიზაციული დოკუმენტების მეშვეობით.

 2. უწყებრივი დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების სახეებია:

 ა) უწყებრივი კონცეფცია;

 ბ) უწყებრივი სტრატეგია;

 გ) დოქტრინა;

 დ) პროგრამა.

3. უწყებრივი დონის ორგანიზაციული დოკუმენტების სახეები განისაზღვრება საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოების, მუნიციპალიტეტის ორგანოებისა და სახელმწიფო რწმუნებულების შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით.

4. სახელმწიფო თავდაცვის პოლიტიკის სფეროში უწყებრივი დონის კონცეპტუალური დოკუმენტებისა და ორგანიზაციული დოკუმენტების რეგულირების სფერო და მათი მიღების წესი განისაზღვრება „თავდაცვის დაგეგმვის შესახებ“ საქართველოს კანონით.

საქართველოს 2018 წლის 20 სექტემბრის კანონი №3456 – ვებგვერდი, 09.10.2018წ.
საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის  კანონი №3580 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
საქართველოს 2020 წლის 15 ივლისის კანონი №6917-რს - ვებგვერდი, 28.07.2020 წ.

 

მუხლი 17. უწყებრივი დონის კონცეპტუალური დოკუმენტები

1.  უწყებრივი დონის კონცეპტუალური დოკუმენტები იქმნება ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტებით გათვალისწინებული მიზნებისა და ამოცანების მისაღწევად და მტკიცდება საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოების, მუნიციპალიტეტის ორგანოებისა და სახელმწიფო რწმუნებულების შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით.

 2. ამ კანონის მიზნებისთვის:

ა) უწყებრივი კონცეფცია არის ამ კანონის მე-7−მე-13 მუხლებით გათვალისწინებულ სფეროზე ან/და მიმართულებაზე შესაბამისი უწყების შეხედულებების, მისი ღირებულებების, მიდგომების, იდეების, განზრახვებისა და ზოგადი პრინციპების დეკლარირება, რომლებიც სათანადო გარემოებებსა და მოთხოვნებს ესადაგება. უწყებრივ კონცეფციას მიეკუთვნება აგრეთვე შესაბამისი უწყების ხელმძღვანელის ხედვა ამ უწყების მიზნების, ამოცანების, საქმიანობის სპეციფიკისა და განვითარების შესახებ;

 ბ) უწყებრივი სტრატეგია არის შესაბამისი უწყების მიერ საკუთარი უფლებამოსილების ფარგლებში, ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტებით გათვალისწინებული მიზნებისა და ამოცანების მისაღწევად შემუშავებული დოკუმენტი, რომელშიც დეტალურად აღწერილია ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების მიერ იდენტიფიცირებული ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის კონკრეტულ სფეროში ან/და მიმართულებაში არსებული პრობლემები და მათი გადაჭრის გზები. უწყებრივ სტრატეგიას აქვს დროში გაწერილი სამოქმედო გეგმა, რომლითაც კონკრეტული ამოცანების შესასრულებლად განისაზღვრება დრო, საშუალებები და პასუხისმგებელი სტრუქტურული ერთეულები;

გ) დოქტრინა არის ამ კანონის მე-7−მე-13 მუხლებით გათვალისწინებული სფეროს ან/და მიმართულების შესახებ ეროვნულ დონეზე დეკლარირებული უმთავრესი პრინციპების შესაბამისად უწყების მიერ შემუშავებული დოკუმენტი, რომელიც ადგენს ამ უწყებაში არსებული რესურსების კონკრეტული ამოცანის (ამოცანების) შესასრულებლად ეფექტიანი გამოყენების წესს;

დ) პროგრამა განსაზღვრავს სპეციალურ ღონისძიებებს, რომლებიც უნდა განხორციელდეს ამ კანონის მე-7−მე-13 მუხლებით გათვალისწინებული სფეროებიდან ან/და მიმართულებებიდან გამომდინარე, და მათი განხორციელების საშუალებებს. პროგრამა არ ადგენს აღნიშნულ ღონისძიებათა განხორციელების გეგმებს.

 3. მუნიციპალიტეტის უწყებრივი დონის კონცეპტუალურ დოკუმენტებს შეიმუშავებენ კანონით დადგენილი წესით მისთვის სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილების ფარგლებში. უწყებრივი დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების საკუთარი უფლებამოსილების ფარგლებში შემუშავება სარეკომენდაციო ხასიათისაა.

საქართველოს 2018 წლის 20 სექტემბრის კანონი №3456 – ვებგვერდი, 09.10.2018წ.
საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3580 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
საქართველოს 2020 წლის 15 ივლისის კანონი №6917-რს - ვებგვერდი, 28.07.2020 წ.

 

მუხლი 18. უწყებრივი დონის ორგანიზაციული დოკუმენტები

1. უწყებრივი დონის ორგანიზაციული დოკუმენტები მტკიცდება/მიიღება საქართველოს აღმასრულებელი ხელისუფლების ორგანოების, მუნიციპალიტეტის ორგანოებისა და სახელმწიფო რწმუნებულების შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით, რომლებიც გამოიცემა/მიიღება ეროვნული და უწყებრივი დონეების კონცეპტუალური დოკუმენტებით გათვალისწინებული მიზნებისა და ამოცანების მისაღწევად.

 2. მუნიციპალიტეტები უწყებრივი დონის ორგანიზაციულ დოკუმენტებს შეიმუშავებენ კანონით დადგენილი წესით მათთვის სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოს მიერ დელეგირებული უფლებამოსილების ფარგლებში. უწყებრივი დონის ორგანიზაციული დოკუმენტების საკუთარი უფლებამოსილების ფარგლებში შემუშავება სარეკომენდაციო ხასიათისაა.

საქართველოს 2018 წლის 20   სექტემბრის  კანონი №3456  –  ვებგვერდი, 09.10.2018წ.
საქართველოს 2020 წლის 15 ივლისის კანონი №6917-რს - ვებგვერდი, 28.07.2020 წ.

 

მუხლი 19. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის პროცესი და მისი დაგეგმვის მაკოორდინირებელი უწყებები

1. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის პროცესი ხორციელდება ერთიანი სამთავრობო მიდგომის პრინციპის შესაბამისად.

2. ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების შესამუშავებლად იქმნება მუდმივმოქმედი ან დროებითი უწყებათაშორისი კომისიები ან/და სამუშაო ჯგუფები, რომელთა სტრუქტურა, უფლებამოსილებები და საქმიანობის წესი განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის შესაბამისი დადგენილებით.

3. ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვის მაკოორდინირებელი უწყება არის ეროვნული უსაფრთხოების საბჭო, რომლის უფლებამოსილებები განისაზღვრება ამ კანონის III 1 თავით.

4. (ამოღებულია - 31.10.2018, №3580). 

 5. (ამოღებულია - 07.12.2017, №1622).

საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.
საქართველოს 2018 წლის 31 ოქტომბრის კანონი №3580 – ვებგვერდი, 21.11.2018წ.
საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.
 

თავი III1

ეროვნული უსაფრთხოების საბჭო

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.
 

მუხლი 191. ეროვნული უსაფრთხოების საბჭოს სტატუსი და დანიშნულება

1. ეროვნული უსაფრთხოებისა და სახელმწიფო ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველ საკითხებზე საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ინფორმირებისა და მის მიერ მისაღები პოლიტიკური გადაწყვეტილებების მომზადების, სტრატეგიულ დონეზე ეროვნული უსაფრთხოების პოლიტიკის დაგეგმვისა და კოორდინაციის მიზნით იქმნება ეროვნული უსაფრთხოების საბჭო (შემდგომ − საბჭო). საბჭოს ხელმძღვანელობს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

2. საბჭო არის საქართველოს პრემიერ-მინისტრის სათათბირო ორგანო, რომელიც უფლებამოსილია უმაღლესი დონის გადაწყვეტილებების მოსამზადებლად განიხილოს ამ კანონით განსაზღვრული საკითხები.

3. საბჭო ექვემდებარება უშუალოდ საქართველოს პრემიერ-მინისტრს.

4. საბჭო თავის საქმიანობას ახორციელებს საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების, ამ კანონისა და საქართველოს სხვა სამართლებრივი აქტების საფუძველზე. 

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 192. საბჭოს უფლებამოსილებები

საბჭო ამ კანონის 19მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული მიზნებისა და საკუთარი უფლებამოსილებების განსახორციელებლად:

ა) განიხილავს და აანალიზებს საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკითხებს, რომლებიც უშუალოდ უკავშირდება ეროვნული უსაფრთხოების უზრუნველყოფას;

ბ) ეცნობა და აანალიზებს ეროვნული უსაფრთხოების სფეროში არსებული მდგომარეობის შესახებ ინფორმაციას, ახდენს საფრთხეების იდენტიფიცირებასა და შეფასებას, შეიმუშავებს რეკომენდაციებს ამ საფრთხეების თავიდან აცილებისა და აღკვეთისთვის საჭირო ზომების მიღების შესახებ;

გ) განიხილავს და აანალიზებს საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე შექმნილ ვითარებას, აფასებს შესაბამის საფრთხეებს, რისკებსა და გამოწვევებს, რომლებიც უშუალოდ უკავშირდება ეროვნული უსაფრთხოების უზრუნველყოფასა და საქართველოს სახელმწიფო ინტერესების დაცვას;

დ) საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებიდან გამომდინარე, სწავლობს და აანალიზებს საერთაშორისო კონფლიქტების ზონებში არსებულ მდგომარეობას, ამუშავებს მოვლენათა შესაძლო განვითარების სცენარებს და საჭიროების შემთხვევაში აფასებს შესაბამის საფრთხეებს, რისკებსა და გამოწვევებს;

ე) შეიმუშავებს წინადადებებს პოლიტიკურ, თავდაცვის, სოციალურ, ეკონომიკურ და უსაფრთხოების პოლიტიკასთან დაკავშირებულ სხვა სფეროებში საქართველოსთვის საფრთხის შემცველ ცალკეულ მოვლენათა შედეგების თავიდან აცილებისა და აღმოფხვრისთვის;

ვ) საერთაშორისო კონფლიქტების ზონებში არსებული მდგომარეობის შესწავლის შედეგად შეიმუშავებს წინადადებებს საერთაშორისო უსაფრთხოების უზრუნველყოფის მიზნით თანამშრომლობის სფეროში საქართველოს ჩართულობისა და კოლექტიური თავდაცვის სისტემებთან საქართველოს თანამშრომლობის შესახებ;

ზ) საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების შესაბამისად შეიმუშავებს რეკომენდაციებს ქვეყნის ფარგლების გარეთ უსაფრთხოების უზრუნველყოფის ღონისძიებებში საქართველოს მონაწილეობის საკითხებზე;

თ) ორგანიზებასა და კოორდინაციას უწევს ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების შემუშავებას;

ი) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში განიხილავს ეროვნული უსაფრთხოების უზრუნველყოფის საკითხებთან დაკავშირებულ კანონპროექტებსა და საერთაშორისო ხელშეკრულებების პროექტებს;

კ) განიხილავს თავდაცვის ძალების სახეობებთან, შემადგენლობასა და რაოდენობასთან დაკავშირებულ საკითხებს;

ლ) განიხილავს სახელმწიფოს თავდაცვის მიზნით განსაკუთრებულ და კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში ქვეყანაში სხვა სახელმწიფოს სამხედრო ძალების შემოყვანის, გამოყენებისა და გადაადგილების საკითხებს;

მ) განიხილავს საქართველოზე შეიარაღებული თავდასხმის ან მისი უშუალო საფრთხის შემთხვევაში საომარი მდგომარეობის გამოცხადების საკითხს;

ნ) განიხილავს მასობრივი არეულობის, ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობის ხელყოფის, სამხედრო გადატრიალების, შეიარაღებული ამბოხების, ტერორისტული აქტის, ბუნებრივი ან ტექნოგენური კატასტროფის ან ეპიდემიის დროს ან სხვა შემთხვევაში, როდესაც სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოები მოკლებული არიან კონსტიტუციურ უფლებამოსილებათა ნორმალური განხორციელების შესაძლებლობას, ქვეყნის მთელ ტერიტორიაზე ან მის რომელიმე ნაწილში საგანგებო მდგომარეობის გამოცხადების საკითხს;

 ო) შეიმუშავებს რეკომენდაციებს ეროვნული უსაფრთხოების სფეროში სტრატეგიული კომუნიკაციის შესახებ;

პ) შეიმუშავებს რეკომენდაციებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მიერ ეროვნული ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველი კრიზისული ვითარების პოლიტიკურ დონეზე მართვის მიზნით შესაბამისი გადაწყვეტილებების მოსამზადებლად;

 ჟ) შეიმუშავებს რეკომენდაციებს ეროვნული უსაფრთხოების სფეროში საქართველოს საერთაშორისო თანამშრომლობის შესახებ;

რ) საქართველოს პრემიერ-მინისტრის დავალებით განიხილავს ეროვნული უსაფრთხოების სფეროში საქართველოს მთავრობისა და საქართველოს პრემიერ-მინისტრის კომპეტენციისთვის მიკუთვნებულ სხვა საკითხებს და ამ საკითხებზე შეიმუშავებს რეკომენდაციებს;

 ს) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით მისთვის მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.
 
 

მუხლი 193. საბჭოს შემადგენლობა

1. საბჭოს ჰყავს მუდმივი წევრები და მოწვეული წევრები.

2. საბჭოს მუდმივი წევრები არიან: საქართველოს პრემიერ-მინისტრი, საქართველოს თავდაცვის მინისტრი, საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრი, საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი, საქართველოს ფინანსთა მინისტრი, საქართველოს სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის უფროსი, საქართველოს დაზვერვის სამსახურის უფროსი და საქართველოს თავდაცვის ძალების მეთაური.

3. საქართველოს პრემიერ-მინისტრის გადაწყვეტილებით, საქართველოს პრეზიდენტის კონსტიტუციური უფლებამოსილებების ფარგლებში ინფორმირების მიზნით საბჭოს სხდომაზე შეიძლება მოწვეულ იქნეს საქართველოს პრეზიდენტის მიერ ნომინირებული და ნდობით აღჭურვილი პირი.

4. საქართველოს პრემიერ-მინისტრის გადაწყვეტილებით, საჭიროების შემთხვევაში საბჭოს სხდომაზე შეიძლება მოწვეულ იქნენ სხვა პირები, რომლებიც საბჭოს მუდმივი წევრები არ არიან.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 194. საბჭოს მდივანი და მისი უფლებამოსილებები

1. საქართველოს პრემიერ-მინისტრი საბჭოს ერთ-ერთ მუდმივ წევრს აკისრებს საბჭოს მდივნის ფუნქციას.

2. საბჭოს მდივანი საკუთარი უფლებამოსილების განხორციელებისას ანგარიშვალდებულია მხოლოდ საქართველოს პრემიერ-მინისტრის წინაშე.

3. საბჭოს მდივანი:

ა) ორგანიზებას უწევს საბჭოს საქმიანობას;

ბ) საქართველოს მთავრობის მიერ დამტკიცების მიზნით საქართველოს პრემიერ-მინისტრს შესათანხმებლად წარუდგენს საბჭოს აპარატის დებულებას, საბჭოს აპარატის მოსამსახურის სამსახურში მიღების, მისთვის სახელმწიფო სპეციალური წოდების მინიჭების, მის მიერ სამსახურის გავლის წესს და საბჭოს აპარატის მოსამსახურის სოციალური დაცვის გარანტიებს;

გ) ამზადებს საბჭოს სხდომებს;

დ) თავისი უფლებამოსილებების ფარგლებში ხელს აწერს სამსახურებრივ დოკუმენტებს;

ე) დადგენილი წესით ასრულებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ცალკეულ დავალებებს;

ვ) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით მისთვის მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 195. საბჭოს სხდომა

1. საბჭოს სხდომას იწვევს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი თავისი ინიციატივით ან საბჭოს მუდმივი წევრის მოთხოვნით, ამ კანონით დადგენილი უფლებამოსილებების ფარგლებში.

2. საბჭოს სხდომას თავმჯდომარეობს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი.

3. საბჭოს სხდომა, როგორც წესი, იმართება 3 თვეში ერთხელ.

4. საბჭოს სხდომა, როგორც წესი, დახურულია. საქართველოს პრემიერ-მინისტრის გადაწყვეტილებით, საბჭოს სხდომა შეიძლება ღიად გამოცხადდეს.

5. საბჭო საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მიერ გადაწყვეტილების მისაღებად განსახილველ შესაბამის საკითხზე შეიმუშავებს რეკომენდაციებს. 

6. საბჭოს სხდომა ფორმდება საბჭოს სხდომის ოქმით, რომელსაც ხელს აწერენ საბჭოს სხდომის თავმჯდომარე და საბჭოს მდივანი.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.

 

მუხლი 196. საბჭოს აპარატი

1. საბჭოს აპარატი არის პოლიტიკურად ნეიტრალური, სახელმწიფო საიდუმლოებისთვის მიკუთვნებულ ინფორმაციაზე, აგრეთვე საბჭოს საქმიანობასთან დაკავშირებულ სხვა ტიპის ინფორმაციაზე მომუშავე განსაკუთრებული რეჟიმის სამსახური, რომელიც საქართველოს კანონმდებლობის საფუძველზე მისთვის მინიჭებული უფლებამოსილებების ფარგლებში ახორციელებს საბჭოს საქმიანობის საინფორმაციო-ანალიტიკურ და ორგანიზაციულ უზრუნველყოფას.

2. საბჭოს აპარატი საბჭოსთვის კანონით მინიჭებული უფლებამოსილებების განსახორციელებლად:

ა) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ორგანიზებასა და კოორდინაციას უწევს ეროვნული დონის კონცეპტუალური დოკუმენტების შემუშავების პროცესს;

ბ) საბჭოს ინფორმირების მიზნით თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ახდენს ეროვნული უსაფრთხოების სფეროში არსებული მდგომარეობის, შიდა და საგარეო საფრთხეებისა და გამოწვევების იდენტიფიცირებას, შეფასებას, ანალიზსა და პროგნოზირებას;

გ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უზრუნველყოფს საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე შექმნილი ვითარების განხილვასა და გაანალიზებას, აგრეთვე შესაბამისი გამოწვევების, საფრთხეებისა და რისკების შეფასებას, რომლებიც უშუალოდ უკავშირდება ეროვნული უსაფრთხოების უზრუნველყოფასა და საქართველოს სახელმწიფო ინტერესების დაცვას;

დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ახორციელებს საბჭოს საინფორმაციო-ანალიტიკურ უზრუნველყოფას ეროვნული უსაფრთხოების სფეროებთან დაკავშირებით;

ე) საკუთარი უფლებამოსილებების განსახორციელებლად თავისი კომპეტენციის ფარგლებში შესაბამისი სახელმწიფო უწყებებისგან გამოითხოვს ინფორმაციას;

ვ) ამზადებს საბჭოს სხდომებს და უზრუნველყოფს საბჭოს სხდომების ოქმების მომზადებას;

ზ) საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მიერ ეროვნული ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველი კრიზისული ვითარების მართვის მიზნით თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უზრუნველყოფს ეროვნული სიტუაციური ოთახის ფუნქციონირებას;

თ) ახორციელებს საქართველოს კანონმდებლობით მისთვის მინიჭებულ სხვა უფლებამოსილებებს.

3. საბჭოს აპარატს ხელმძღვანელობს საბჭოს აპარატის უფროსი, რომელიც უზრუნველყოფს საბჭოს აპარატის საქმიანობის ადმინისტრირებას. საბჭოს აპარატის უფროსს საბჭოს მდივნის წარდგინებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრემიერ-მინისტრი. საბჭოს აპარატის უფროსს ჰყავს მოადგილე, რომელსაც საბჭოს მდივანთან შეთანხმებით თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საბჭოს აპარატის უფროსი.

4. საბჭოს აპარატი შედგება სტრუქტურული ქვედანაყოფებისგან, რომლებშიც დასაქმებული არიან სახელმწიფო სპეციალური წოდების მქონე პირები და სხვა საჯარო მოსამსახურეები. საბჭოს აპარატის სტრუქტურა, უფლებამოსილებები, საქმიანობის წესი, საშტატო ნუსხა, თანამდებობრივი სარგოს და წოდებრივი სარგოს ოდენობები და სხვა ორგანიზაციული საკითხები განისაზღვრება საბჭოს აპარატის დებულებით, რომელსაც საბჭოს მდივანი საქართველოს პრემიერ-მინისტრთან შეთანხმების შემდეგ, დასამტკიცებლად წარუდგენს საქართველოს მთავრობას.

5. საბჭოს აპარატის მოსამსახურეზე „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონი ვრცელდება იმ შემთხვევაში, თუ სპეციალური კანონმდებლობით სხვა რამ არ არის დადგენილი.

6. საბჭოს აპარატის დაფინანსება და მატერიალურ-ტექნიკური უზრუნველყოფა ხორციელდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისთვის გამოყოფილი ასიგნებებით.

7. საბჭოს აპარატის სახელმწიფო სპეციალური წოდების მქონე მოსამსახურის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის დაზღვევა სავალდებულოა და ხორციელდება საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებით. ამასთანავე, შესაძლებელია საქართველოს სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებით საბჭოს აპარატის სახელმწიფო სპეციალური წოდების მქონე მოსამსახურის მეუღლისა და არასრულწლოვანი შვილების დაზღვევა.

8. საბჭოს აპარატის მოსამსახურის ფულადი სარგო (ხელფასი) შედგება თანამდებობრივი სარგოსგან, ხოლო საბჭოს აპარატის სახელმწიფო სპეციალური წოდების მქონე მოსამსახურის ფულადი სარგო (ხელფასი) − აგრეთვე წოდებისთვის დადგენილი (წოდებრივი) სარგოსგან. საბჭოს აპარატის სახელმწიფო სპეციალური წოდების მქონე მოსამსახურეს ყოველთვიურად ეძლევა ფულად სარგოზე (ხელფასზე) დანამატი სახელმწიფო სპეციალური წოდებით ნამსახურები კალენდარული წლების მიხედვით (წელთა ნამსახურობის დანამატი), შემდეგი პროცენტული ოდენობით:

ა) 1 წლიდან 2 წლამდე ნამსახურობისთვის − 5 პროცენტი;

ბ) 2 წლიდან 5 წლამდე ნამსახურობისთვის − 10 პროცენტი;

გ) 5 წლიდან 10 წლამდე ნამსახურობისთვის − 15 პროცენტი;

დ) 10 წლის ან მეტი ნამსახურობისთვის − 20 პროცენტი.

9. საბჭოს აპარატის მოსამსახურედ სპეციალური შემოწმების შემდეგ მიიღება საქართველოს მოქალაქე 21 წლის ასაკიდან, რომელსაც, პირადი და საქმიანი თვისებებიდან, განათლებიდან, ჯანმრთელობის მდგომარეობიდან და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი სხვა მოთხოვნებიდან გამომდინარე, შეუძლია შეასრულოს მისთვის დაკისრებული მოვალეობები.

10. საბჭოს აპარატში მოსამსახურის მიღებისას საბჭოს აპარატის საშტატო ნუსხით გათვალისწინებულ თანამდებობაზე დანიშვნის დროს მას ენიჭება ეროვნული უსაფრთხოების სახელმწიფო სპეციალური წოდება.

11. საბჭოს აპარატის მოსამსახურის სამსახურში მიღების, მისთვის სახელმწიფო სპეციალური წოდების მინიჭების, მის მიერ სამსახურის გავლის წესი და პირობები, სოციალური დაცვის გარანტიები განისაზღვრება საქართველოს მთავრობის დადგენილებით.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.
 

მუხლი 197. ეროვნული სიტუაციური ოთახი

ეროვნული სიტუაციური ოთახი არის შესაბამისი ტექნიკური და ტექნოლოგიური საშუალებებით აღჭურვილი პუნქტი, რომელიც აქტიურდება საჭიროებისამებრ, ეროვნული ინტერესებისთვის საფრთხის შემცველი კრიზისული ვითარების დროს, სადაც ხდება ინციდენტის ადგილიდან და ინფორმაციის (მათ შორის, ვიდეო- და აუდიოსიგნალების) სხვა შესაძლო წყაროდან მონაცემების ოპერატიულად მიღება/დამუშავება და საიდანაც საქართველოს პრემიერ-მინისტრი აღნიშნულ ვითარებას პოლიტიკურ დონეზე მართავს.

საქართველოს 2019 წლის 2 აპრილის კანონი №4397 – ვებგვერდი, 08.04.2019წ.
 
 

თავი IV. (ამოღებულია)

საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

მუხლი 20. (ამოღებულია)

საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

 მუხლი 21. (ამოღებულია).

საქართველოს 2015 წლის 8 ივლისის კანონი №3962 – ვებგვერდი, 15.07.2015წ.
საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

მუხლი 22. (ამოღებულია)

საქართველოს 2015 წლის 8 ივლისის კანონი №3962 – ვებგვერდი, 15.07.2015წ.
საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

მუხლი 23. (ამოღებულია)

საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

მუხლი 24. (ამოღებულია)

აქართველოს 2015 წლის 27 ოქტომბრის კანონი №4354 - ვებგვერდი, 11.11.2015წ.
საქართველოს 2016 წლის 21 დეკემბრის კანონი №133 - ვებგვერდი, 28.12.2016წ.
საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

მუხლი 25. (ამოღებულია)

საქართველოს 2015 წლის 27 ოქტომბრის კანონი №4354 - ვებგვერდი, 11.11.2015წ.
საქართველოს 2016 წლის 21 დეკემბრის კანონი №133 - ვებგვერდი, 28.12.2016წ.
საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

 

 მუხლი 26. (ამოღებულია)

საქართველოს 2017 წლის 7 დეკემბრის კანონი №1622 – ვებგვერდი, 14.12.2017წ.

თავი V

გარდამავალი და დასკვნითი დებულებანი

 

 მუხლი 27. გარდამავალი დებულებანი

 1. სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს აპარატმა ამ კანონის ამოქმედებიდან 2 თვის ვადაში უზრუნველყოს სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს აპარატის მოსამსახურის შერჩევის, სპეციალური შემოწმების, სამსახურში მიღების, მისთვის სამხედრო წოდების მინიჭების და მის მიერ სამსახურის გავლის წესისა და პირობების შემუშავება და საქართველოს მთავრობისათვის დასამტკიცებლად წარდგენა.

 2. საქართველოს მთავრობამ ამ კანონის ამოქმედებიდან 4 თვის ვადაში დაამტკიცოს სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს აპარატის მოსამსახურის შერჩევის, სპეციალური შემოწმების, სამსახურში მიღების, მისთვის სამხედრო წოდების მინიჭების და მის მიერ სამსახურის გავლის წესი და პირობები.

 

 მუხლი 28. დასკვნითი დებულებანი

 1. ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად გამოცხადდეს საქართველოს მთავრობის 2014 წლის 6 იანვრის №38 დადგენილება „სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს შექმნისა და მისი დებულების დამტკიცების შესახებ“.

 2. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.


საქართველოს პრეზიდენტიგიორგი მარგველაშვილი

 

 

ქუთაისი,

4 მარტი 2015 წ.

N3126-IIს

 

LAW OF GEORGIA

ON NATIONAL SECURITY POLICY PLANNING AND COORDINATION

 

Chapter 1 – General Provisions

 

Article 1 – Scope of the Law

This Law determines the areas of the national security policy, the process of planning and coordination of the policy and the authority of agencies that coordinate the policy planning process.

 

Article 2 – Concept of the national security policy

The national security policy is an activity carried out to ensure the state interests of Georgia, which implies activities to detect, identify, assess, evade and prevent threats, risks and challenges existing on the domestic level or abroad.

 

Article 3 – Areas of the national security policy

For the purposes of this Law the areas of the national security policy are as follows:

a) state defence

b) external security

c) internal security

d) social, economic and energy security

e) public safety

f) information security

g) legal order.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 4 – Values of national security policy

The national security policy is based on the following values:

a) sovereignty and territorial integrity

b) freedom

c) democracy and the rule of law

d) security

e) welfare

f) peace.

 

Article 5 – Principles of planning and coordination of the national security policy

Principles of planning and coordination of the national security policy are as follows:

a) lawfulness

b) strict abidance by, and respect of human rights and fundamental freedoms

c) a unified governmental approach

d) continuity

e) scheduling

f) publicity and civic engagement.

 

Chapter II – Areas of National Security Policy

 

Article 6 – State defence

The area of the state defence includes the following fields:

a) detection, identification, assessment and prediction of military threats;

b) ensuring the territorial integrity and sovereignty of the State by providing military forces in the case of armed attack;

c) development, training and operational readiness of military forces;

d) ensuring the compliance of infrastructure and communications of the country with the objectives of state defence ;

e) preparation of the economy of the country, central and local self-government bodies, enterprises, organisations and population for martial law, and implementation of mobilisation measures;

f) creation of material resources for the purposes of defence ;

g) development of the military education system, science and industry;

h) development of international cooperation in security and military technical areas.

 

Article 7 – External security

The area of external security includes the following fields:

a) detection, identification, assessment and prediction of external threats, risks and challenges;

b) implementation of the foreign policy of the State in compliance with the goals and objectives of national security ;

c) implementation of the policy of non-recognition and of de-occupation of the occupied territories of Georgia at the international level;

d) protection of the rights and lawful interests of the citizens of Georgia residing abroad;

e) protection of the interests of the Georgian diaspora and support of their activities;

f) implementation of intelligence and external counter-intelligence activities;

g) ensuring capacity building of the agencies involved in the provision of external security.

 

Article 8 – Internal security

The area of internal security includes the following fields:

a) detection, identification, assessment and prediction of internal threats, risks and challenges;

b) protection of the constitutional order and sovereignty and ensuring the territorial integrity of Georgia;

c) ensuring the restoration of the territorial integrity of the country and the return of internally displaced persons in a dignified manner;

d) neutralisation of intelligence and/or other activities carried out by foreign organisations, groups of persons or individuals against the state interests of Georgia;

e) combating extremist and terrorist ideology and activities;

f) ensuring the civil integration of ethnic and religious minorities residing on the territory of the country;

g) ensuring the protection of the state borders of Georgia;

h) management of migration and repatriation processes in accordance with internationally recognised norms;

i) ensuring the protection of information containing state secrets;

j) ensuring capacity building of the agencies involved in the provision of internal security.

 

Article 9 – Social and economic security

The area of social and economic security includes the following fields:

a) protection of the human rights and fundamental freedoms guaranteed by the Constitution of Georgia, in the process of planning and implementing the national security policy;

b) detection, identification, assessment and prediction of social, economic and energy threats, risks and challenges;

c) neutralisation of the economic and financial activities threatening the state interests of Georgia;

d) ensuring compliance of the regulatory norms related to strategically important facilities with the goals and objectives of the national security policy;

e) assessment of the aspects of security of strategically important economic projects and development of appropriate security mechanisms;

f) ensuring compliance of foreign economic relations with the goals and objectives of the national security policy;

g) ensuring demographic security;

h) ensuring compliance of the health and social protection policy with the goals and objectives of the national security policy;

i) ensuring food safety;

j) ensuring the protection from pandemic, epidemic, epizootic and other biological hazards.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 10 – Civil security

1. The area of public safety includes the fields provided for by the Law of Georgia on Public Safety.

2. For the purposes of this Law, the area of public safety also includes the following fields:

a) detection, identification, assessment and prediction of ecological threats, risks and challenges;

b) development of appropriate mechanisms to protect population and territory from emergency situations of natural and technogenic character;

c) mitigation of damage impacts caused by martial law, natural and man-made disasters, and other crisis circumstances threatening national interests, and ensuring sustainability of the country;

d) ensuring capacity building of the Emergency Response Forces and coordination of their activities.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 11 – Information security

The area of information security includes the following fields:

a) ensuring security of the information space of Georgia and detection, identification, assessment and prediction of the threats, risks and challenges related to it;

b) ensuring protection of critical information systems;

c) neutralisation of activities threatening the state interests of Georgia in cyberspace;

d) ensuring capacity building of the agencies involved in the provision of cyber-security;

e) development of institutional coordination and international cooperation in the provision of cyber-security;

f) ensuring security of e-governance systems;

g) raising public awareness of cyber-security matters, and formation and development of an appropriate education base;

h) ensuring physical, technical and software protection of the electronic means of processing information that contains state secrets.

 

Article 12 – Legal order

 The area of legal order includes the following fields:

a) consolidation of the rule of law;

b) development of appropriate mechanisms for improving the crime situation;

c) combatting transnational and organised crime;

d) ensuring capacity building of law enforcement agencies;

e) development of international cooperation in the areas of law enforcement and criminal law.

 

Article 13 – Other matters related to the national security policy

In addition to the fields determined by Articles 6-12 of this Law, the national security policy also includes other matters that are directly related to the above fields.

 

Chapter III – Procedures of Planning and Coordination of the National Security Policy

 

Article 14 – Organisation of planning and coordination of the national security policy

1. National security policy planning is implemented by means of national and agency level conceptual and organisational documents.

2. National security policy is planned and coordinated considering the fields determined by Chapter II of this Law.

 

Article 15National-level conceptual documents

1. The types of the national-level conceptual documents are as follows:

a) the National Security Concept of Georgia

b) the Threat Assessment Document of Georgia

c) national security strategies.

2. The National Security Concept of Georgia is a basic document that outlines national values and interests, defines the vision of the safe development of the country, determines the threats, risks and challenges that the country faces and identifies basic areas of the national security policy. All national and agency-level documents of national security policy planning shall comply with the National Security Concept of Georgia. The Government of Georgia shall develop the National Security Concept of Georgia and submit it to the Parliament of Georgia for approval. The National Security Concept of Georgia shall be approved by resolution of the Parliament of Georgia.

3. The Threat Assessment Document of Georgia determines military, foreign policy, domestic policy, transnational, social and economic, natural and technogenic threats and challenges that pose significant danger to the national security of the country. The document determined by this paragraph shall be prepared and approved by the Government of Georgia.

4. For the purposes of this Law a national strategy in the field of security is a document prepared by the State for achieving the set goals, which is prepared in particular areas and/or fields of the national security policy determined by Articles 6 through 13 of this Law, and which defines the problems existing in that areas and/or fields and suggests the ways of solving those problems. The national security strategy, except for the national defence strategy of Georgia, has a time-defined action plan that defines the time, means and agencies responsible for the performance of particular tasks. The national strategies in the field of security shall be determined by the Government of Georgia.

5. In order to achieve the goals and objectives defined in the action plan of the national security strategy, the state authorities and the state trustees are obliged to develop agency-level action plans in accordance with the procedures established by the legislation of Georgia. The agency-level action plans determine the mechanisms of fulfillment of the obligations imposed on the state authorities and the state trustees under the action plan of the national security strategy.

6. In order to achieve the goals and objectives defined in the action plan of the national security strategy in the field of security, municipalities shall prepare agency-level action plans in accordance with the procedures established by the legislation of Georgia within the authority delegated to them by the State. Preparation of agency-level action plans within the scope of authority carries a recommendatory character.

Law of Georgia No 2609 of 27 June 2018 – website, 6.7.2018

Law of Georgia No 3456 of 20 September 2018 – website, 9.10.2018

Law of Georgia No 3580 of 31 October 2018 – website, 21.11.2018

Law of Georgia No 4087 of 22 December 2018 – website, 28.12.2018

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

Law of Georgia No 6917 of 15 July 2020 – website, 28.7.2020

 

Article 16 – Agency-level documents

1. The agency-level national security policy is planned by means of conceptual and organisational documents prepared by the respective agencies.

2. The types of the agency-level conceptual documents are as follows:

a) an agency-level concept

b) an agency-level strategy

c) a doctrine

d) a programme.

3. The types of the agency-level organisational documents shall be determined by relevant legal acts of the state authorities, municipality bodies and state trustees of Georgia.

4. The sphere of regulation of conceptual documents and organisational documents in the field of state defence policy and the procedure for their adoption shall be defined by the Law of Georgia on Defense Planning.

Law of Georgia No 3456 of 20 September 2018 – website, 9.10.2018

Law of Georgia No 3580 of 31 October 2018 – website, 21.11.2018

Law of Georgia No 6917 of 15 July 2020 – website, 28.7.2020

 

Article 17 – Agency-level conceptual documents

1. The agency-level conceptual documents are prepared in order to achieve the goals and objectives determined by the national-level conceptual documents, and are approved by relevant legal acts of the state authorities, municipality bodies and state trustees of Georgia.

2. For the purposes of this Law:

a) an agency-level concept is a declaration of the vision of the relevant agency regarding the areas and/or fields determined by Articles 7-13 of this Law, and also a declaration of its values, methods, ideas, intentions and general principles that are applicable to appropriate conditions and requirements. The agency-level concept also includes the vision of the head of an appropriate agency for the goals, objectives, activities, functions and development of the agency;

b) the agency-level strategy is a document prepared by an appropriate agency, within its authority, for achieving the goals and objectives determined by national-level conceptual documents that gives a detailed description of the problems and the solutions thereof identified by the national-level conceptual documents in a particular area and/or field of the national security policy. The agency-level strategy has a time-defined action plan that defines the time, means and structural units responsible for the fulfillment of particular tasks;

c) the doctrine is a document prepared by an agency in accordance with the main principles of the areas and/or fields declared at the national level as provided for by Articles 7 through 13 of this Law; the document establishes the procedures for the efficient use of the agency's resources for performing particular task(s);

d) the programme determines special measures to be taken depending on the areas and/or fields specified by Articles 7 through 13 of this Law, and the mechanisms for the implementation of those measures. The programme does not identify the plans for the implementation of the above measures.

3. Municipality bodies shall prepare the agency-level conceptual documents in accordance with the procedures established by the legislation of Georgia, within the authority delegated to them by the State. Preparation of the agency-level conceptual documents within the scope of authority is recommendatory.

Law of Georgia No 3456 of 20 September 2018 – website, 9.10.2018

Law of Georgia No 3580 of 31 October 2018 – website, 21.11.2018

Law of Georgia No 6917 of 15 July 2020 – website, 28.7.2020

 

Article 18 – Agency-level organisational documents

1. The agency-level organisational documents are approved and/or adopted by relevant legal acts of the state authorities, municipality bodies and state trustees of Georgia that are issued and/or adopted to achieve the goals and objectives determined by the national and agency-level conceptual documents.

2. Municipality bodies shall prepare agency-level organisational documents in accordance with the procedures established by the legislation of Georgia, within the authority delegated to them by the State. Preparation of the agency-level organisational documents within the scope of authority is recommendatory.

Law of Georgia No 3456 of 20 September 2018 – website, 9.10.2018

Law of Georgia No 6917 of 15 July 2020 – website, 28.7.2020

 

Article 19 – Process of planning and coordination of the national security policy and the bodies coordinating the policy planning process

1. The process of planning and coordination of the national security policy is carried out in accordance with the unified governmental approach principle.

2. Standing or temporary interagency commissions and/or working groups are established to prepare national-level conceptual documents, the structure, authority and activities of which are determined by an appropriate ordinance of the Government of Georgia.

3. The process of planning the national security policy shall be coordinated by the National Security Council, and its powers shall be determined by Chapter III1 of this Law.

4. Deleted (31.10.2018, N 3580).

5. Deleted (7.12.2017, N 1622).

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

Law of Georgia No 3580 of 31 October 2018 – website, 21.11.2018

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Chapter III1 – National Security Council

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 191 – Status and purpose of the National Security Council

1. A National Security Council (‘the Council’) shall be hereby set up for providing information to the Prime Minister of Georgia on issues containing threat to the national security and public interests, and for preparing political decisions to be taken by the Prime Minister, as well as for planning and coordinating the national security policy on the strategic level. The Council shall be headed by the Prime Minister of Georgia.

2. The Council shall be a consultative body of the Prime Minister of Georgia, which is authorised to review the issues defined by this law in order to prepare high-level decisions.

3. The Council shall be under the direct subordination of the Prime Minister of Georgia.

4. The Council shall carry out its activities on the basis of the Constitution of Georgia, international treaties of Georgia, this Law and other legal acts of Georgia.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 192 – Powers of the Council

For the purpose of carrying out the goals and own powers under Article 191 (1) of this Law, the Council shall:

a) review and analyse domestic and foreign policy issues directly related to ensuring national security;

b) become familiar with and analyse information on circumstances in the field of national security, identify and assess threats, develop recommendations on the taking of measures necessary for preventing such threats;

c) review and analyse the current situation on the occupied territories of Georgia, assess the relevant threats, risks and challenges directly related to ensuring national security and safeguarding national interests of Georgia;

d) study and analyse the state of affairs in international conflict zones according to the state interests of Georgia, elaborate scenarios of possible developments and, where necessary, assess relevant threats, risks and challenges;

e) develops proposals to prevent and eliminate the effects of certain events that contain threat for Georgia in the areas of political, defence, social, economic and security policy;

f) as a result of the study of the situation in the international conflict zones, prepare proposals on the involvement of Georgia in cooperation in the field of international security and cooperation of Georgia with collective defense systems;

g) in line with international treaties of Georgia, develop recommendations on the participation of Georgia in security measures outside the country;

h) organise and coordinate the development of national level concept documents;

i) review within its competence draft laws related to national security and draft international treaties;

j) review matters related to the type, composition and quantity of defense forces;

k) review the matters related to the deployment, use and movement of military forces of another country in special cases and the cases provided for by law for ensuring the defence of the state;

l) review the matters related to the declaring of martial law in the case of armed attack on Georgia or in the event of the immediate threat thereof;

m) review the matters related to declaring a state of emergency throughout the whole territory of Georgia, or a part thereof during mass riots, encroaching the territorial integrity of the country, military coups, armed uprisings, terrorist acts, natural or man-made disasters or epidemics, or in other cases where public authorities are deprived of the normal exercise of their constitutional powers;

n) develop recommendations on strategic communication in the field of national security;

o) develop recommendations for the Prime Minister of Georgia to prepare appropriate solutions to control the crisis situation containing threat to national interests at the political level;

p) develop recommendations on international cooperation of Georgia in the field of national security;

q) under instruction of the Prime Minister of Georgia, review other matters within the competence of the Government of Georgia and the Prime Minister of Georgia in the field of national security and develop recommendations on such matters;

r) exercises other powers conferred by the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 193 – Composition of the Council

1. The Council shall have permanent and invited members.

2. The permanent members of the Council shall be: the Prime Minister of Georgia, the Minister of Defence of Georgia, the Minister of Internal Affairs of Georgia, the Minister of Foreign Affairs of Georgia, the Minister of Finance of Georgia, the Head of State Security Service of Georgia, the Head of Intelligence Service of Georgia and the Commander of Defence Forces of Georgia.

3. Based on the decision of the Prime Minister of Georgia, a person nominated and entrusted by the President of Georgia may be invited to the meeting of the Council for providing information to the President of Georgia within the constitutional powers.

4. Based on the decision of the Prime Minister of Georgia, other persons who are not permanent members of the Council may be invited to the meeting of the Council where necessary.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 194 – Secretary of the Council and his/her powers

1. The Prime Minister of Georgia shall appoint one of the permanent members of the Council as Secretary of the Council.

2. The Secretary of the Council shall be accountable only to the Prime Minister of Georgia in the exercise of his / her powers.

3. The Secretary of the Council shall:

a) organise activities of the Council;

b) for the purposes of approval by the Government of Georgia, submit the Statute of the Office of the Council to the Prime Minister of Georgia for agreement, as well as procedures for the recruitment, the granting of a special state rank, the performance of service and the social protection guarantees of an employee of the Office of the Council;

c) prepare meetings of the Council;

d) sign official documents within his/her powers;

e) perform certain tasks of the Prime Minister of Georgia in accordance with the established procedure;

f) exercise other powers granted by the legislation of Georgia.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 195 – Council meeting

1. The meeting of the Council shall be convened by the Prime Minister of Georgia, either on his/her own initiative or at the request of a permanent member of the Council, within the powers prescribed by this Law.

2. The meeting of the Council shall be chaired by the Prime Minister of Georgia.

3. The meeting of the Council shall be held once in three months.

4. The meeting of the Council shall be closed, as a rule. By the decision of the Prime Minister of Georgia the meeting may be declared open.

5. The Council shall develop recommendations on the relevant issues to make decisions on by the Prime Minister of Georgia.

6. The meeting of the Council shall be registered through the minutes of the Council meeting, which shall be signed by the Chairperson of the Council and the Secretary of the Council.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 196 – The office of the Council

1. The office of the Council shall be a politically neutral special regime service working on information related to state secrets, as well as on other information related to the activities of the Council, which, on the basis of the vested powers and in accordance with the legislation of Georgia, shall carry out informational – analytical and organizational support of the activities of the Council.

2. For the exercise of powers vested by law to the Council, the office of the Council shall:

a) organise and coordinate the process of developing national level conceptual documents within its competence;

b) for the purpose of informing the Council, identify, assess, analyse, and forecast the situation in the field of national security, internal and external threats and challenges within the scope of its competence;

c) provides, within its competence, a review and analysis of the situation in the occupied territories of Georgia, as well as an assessment of the relevant challenges, threats and risks directly related to ensuring national security and safeguarding national interests of Georgia;

d) provide, within its competence, information-analytical support to Council in the fields of national security;

e) request information from the relevant state agencies within the scope of its competence in order ensure the exercise of its powers;

f) prepare meetings of the Council and ensure the preparation of the minutes of the Council meetings;

g) for the Prime Minister of Georgia to control crisis situations containing threat to national interests, ensure the functioning of the National Situation Room within the scope of its competence;

h) exercise other powers granted by the legislation of Georgia.

3. The office of the Council shall be headed by the Head of the office of the Council, who shall administer the activities of the office of the Council. The Prime Minister of Georgia shall appoint and dismiss the Head of the office of the Council upon the recommendation of the Secretary of the Council. The Head of the Office of the Council shall have a deputy, who shall be appointed and dismissed by the Head of the Office of the Council in agreement with the Secretary of the Council.

4. The office of the Council consists of structural subdivisions that employ persons with special state rank and other public servants. The structure of the office of the Council, its powers, its procedure for activities, staff list, the amounts of remuneration and rank salary, and other organisational matters shall be determined by the Statute of the office of the Council, which shall be submitted to the Government of Georgia for approval by the Secretary of the Council after agreement with the Prime Minister of Georgia.

5. The Law of Georgia on Public Service shall apply to an employee of the office of the Council, unless otherwise provided for by special legislation.

6. Financing and material-technical support of the office of the Council shall be carried out by appropriations allocated from the State Budget of Georgia.

7. Life and health insurance of an employee of the office of the Council with special state rank shall be mandatory and shall be financed by the State Budget of Georgia. At the same time, the spouse and minor children of the employee of the office of the Council with the special state rank may be insured by the financing of the State Budget of Georgia.

8. The remuneration (salary) of an employee of the office of the Council shall consist of official salary, and the remuneration of an employee with a special state rank shall also consist of the (rank) salary established for the rank. An employee who is awarded a special state rank shall be given a monthly supplement (according to the years of service) to the remuneration according to the calendar years served with a special state rank in the following percentage:

a) from 1 to 2 years – 5 per cents;

b) from 2 to 5 years – 10 per cents

c) from 5 to 10 years – 15 per cents

d) 10 and more years – 20 per cents.

9. A citizen of Georgia who has attained the age of 21 shall be recruited for an employee of the Office of the Council after special examination who, in accordance with his/her personal and business characteristics, education, health status and other requirements established by the legislation of Georgia, is capable to perform the duties assigned to him/her.

10. Upon his / her appointment to the office of the Council on the position under the staff list of the Council, an employee shall be granted a special national state security rank.

11. The procedure and conditions for the recruitment of an employee of the office of the Council, granting him/her a special state rank, and the conditions for performing service, and social protection guarantees shall be determined by an ordinance of the Government of Georgia.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

Article 197 – National situation room

National Situation Room shall be a station equipped with relevant technical and technological means, which is activated where necessary during the crisis situations containing threat to national interests, where the data from the place of incident and from other possible information sources (including video and audio signals) are promptly received/processed and where the management of the emergency situation is carried out at the political level by the Prime Minister of Georgia.

Law of Georgia No 4397 of 2 April 2019 – website, 8.4.2019

 

 

Chapter IV – (Deleted)

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

 

Article 20 – (Deleted)

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Article 21 – (Deleted)

Law of Georgia No 3962 of 8 July 2015 – website, 15.7.2015

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Article 22 – (Deleted)

Law of Georgia No 3962 of 8 July 2015 – website, 15.7.2015

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Article 23 – (Deleted)

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Article 24 – (Deleted)

Law of Georgia No 4354 of 27 October 2015 – website, 11.11.2015

Law of Georgia No 133 of 21 December 2016 – website, 28.12.2016

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Article 25 – (Deleted)

Law of Georgia No 4354 of 27 October 2015 – website, 11.11.2015

Law of Georgia No 133 of 21 December 2016 – website, 28.12.2016

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Article 26 – (Deleted)

Law of Georgia No 1622 of 7 December 2017 – website, 14.12.2017

 

Chapter V – Transitional and Final Provisions

 

Article 27 – Transitional Provisions

1. Within two months after the entry of this Law into force the Office of the State Security and Crisis Management Council shall prepare and submit for approval to the Government of Georgia the procedures and requirements for the recruitment, special examination, admission to work of, granting of military ranks to, and performing military service by, the employees of the Office of the State Security and Crisis Management Council.

2. Within four months after the entry of this Law into force the Government of Georgia shall approve the procedures and conditions for the recruitment, special examination, admission to work of, granting military ranks to, and performing military service by, the employees of the Office of the State Security and Crisis Management Council.

 

Article 28 – Final Provisions

1. Upon the entry of this Law into force, Ordinance No 38 of 6 January 2014 of the Government of Georgia on Establishment and Approval of the Internal Regulations of the State Security and Crisis Management Council shall be declared void.

2. This Law shall enter into force upon promulgation.

 

President of Georgia                                          Giorgi Margvelashvili

 

Kutaisi

4 March 2015

No 3126-IIს