On the Georgian Chamber of Commerce and Industry

Consolidated versions (27/10/2015 - 21/04/2017)

საქართველოს კანონი

საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის შესახებ

ეს კანონი ადგენს საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის საქმიანობის სამართლებრივ, ეკონომიკურ და სოციალურ საფუძვლებს, პრინციპებს და მის ორგანიზაციულ-სამართლებრივ ფორმას.

    მუხლი 1. საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის სტატუსი

1. საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატა (შემდგომ − პალატა ) არის წევრობაზე დაფუძნებული საჯარო სამართლის კორპორაცია, რომელიც აერთიანებს საქართველოს, აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების კანონმდებლობათა შესაბამისად შექმნილ აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებისა და რეგიონულ სავაჭრო-სამრეწველო პალატებს და საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით რეგისტრირებულ მეწარმე სუბიექტებს და მათ გაერთიანებებს.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით გათვალისწინებული მეწარმე სუბიექტები და მათი გაერთიანებები ნებაყოფლობით რეგისტრირდებიან პალატის წევრებად, მათი საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით რეგისტრაციის შემდეგ. პალატა წარმოადგენს რეზიდენტი ბიზნესსუბიექტების ინტერესებს ქვეყანაში და ქვეყნის ფარგლების გარეთ სამეწარმეო საქმიანობასთან დაკავშირებულ საკითხებში, მიუხედავად იმისა , არიან თუ არა რეზიდენტი ბიზნესსუბიექტები პალატის წევრები. პალატის, ასევე აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებისა და რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატების წევრობა ავტომატურად არ წარმოშობს მეწარმე სუბიექტებისა და მათი გაერთიანებებისათვის სავალდებულო საწევრო შენატანის გადახდის ვალდებულებას. მეწარმე სუბიექტებს და მათ გაერთიანებებს უფლება აქვთ , საწევრო შენატანი ნებაყოფლობით გადაიხადონ.

3 . პალატა თავის საქმიანობას ახორციელებს ამ კანონისა და პალატის წესდების საფუძველზე. პალატის მოქმედება ვრცელდება საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე.

4 . პალატის საქმიანობაზე არ ვრცელდება „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის მოქმედება.

    მუხლი 2. პალატის საქმიანობის პრინციპები

1. პალატა ამ კანონითა და პალატის წესდებით გათვალისწინებულ ფუნქციებს ასრულებს საქართველოს კონსტიტუციისა და საქართველოს სხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების შესაბამისად.

2. პალატას აქვს საკუთარი ქონება და სამართლებრივ ურთიერთობებში გამოდის თავისი სახელით.

3. პალატას დასახული მიზნების განსახორციელებლად და დაკისრებული ფუნქციების შესასრულებლად შეიძლება გადაეცეს სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული ქონება.

4. საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული სავაჭრო-სამრეწველო პალატები და მათი წევრები პასუხისმგებელი არ არიან ერთმანეთის ვალდებულებებზე.

    მუხლი 3. პალატის მიზნები და ფუნქციები

1. პალატის მიზანია, ხელი შეუწყოს ქვეყნის ეკონომიკურ ზრდას მეწარმე სუბიექტების საქმიანობის მხარდაჭერით.

2. პალატის ფუნქციებია:

ა) მეწარმე სუბიექტებისათვის საინფორმაციო-საკონსულტაციო მომსახურების გაწევა;

ბ) მეწარმე სუბიექტების პროფესიული განათლების დონისა და კვალიფიკაციის ამაღლების, აგრეთვე სხვა სახის სწავლების, მათ შორის, საზღვარგარეთ, ორგანიზება;

გ) სამეწარმეო საქმიანობასთან დაკავშირებულ საკითხებში, მათ შორის, საზღვარგარეთ, რეზიდენტი ბიზნესსუბიექტების საერთო და ინდივიდუალური ინტერესების წარმოდგენა და დაცვა, მიუხედავად იმისა, არიან თუ არა რეზიდენტი ბიზნესსუბიექტები პალატის წევრები ;

დ) ადგილობრივი საქონლის ექსპორტის ხელშეწყობა;

ე) გამოგონების, სასარგებლო მოდელის, სამრეწველო ნიმუშის, სასაქონლო ნიშნის, საფირმო სახელწოდებისა და მომსახურების დასახელების დაპატენტებასთან დაკავშირებული დოკუმენტაციის მომზადების ხელშეწყობა;

ვ) ადგილობრივი საქონლისა და უცხოური საქონლის გამოფენების მოწყობა , საქმიან წრეთა შეხვედრების ორგანიზება და სხვა ღონისძიებათა გამართვა;

ზ) საქართველოში საინვესტიციო საქმიანობის ხელშემწყობი ღონისძიებების განხორციელება;

) მეწარმე სუბიექტების ხელშეწყობის მიზნით მთარგმნელობითი საქმიანობის განხორციელება;

) უცხო ქვეყნის ორგანიზაციისა და საწარმოს მიერ საქართველოში სამეწარმეო საქმიანობის განხორციელებისას მათთვის საჭირო მომსახურების გაწევა თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში;

) პროდუქციის, მომსახურებისა და საქმიანი ინფორმაციის შესახებ საინფორმაციო სისტემებ ისა და ბანკებ ის შექმნა ;

) მეწარმე სუბიექტების ხელშეწყობა ბიზნესგეგმებ ის მომზადებაში;

) მეწარმე სუბიექტების ხელშეწყობა საქართველოს ნორმატიული აქტებით განსაზღვრულ მოთხოვნათა შესრულებაში;

ნ) კერძო სამართლის სუბიექტებს შორის წარმოშობილი ქონებრივი დავის მოგვარების ხელშეწყობა დავის გადაწყვეტის ალტერნატიული საშუალებების შექმნით;

) ამ კანონით, საქართველოს სხვა ნორმატიული აქტებით და პალატის წესდებით განსაზღვრული სხვა ამოცანების შესრულება .

3. პალატა ფიზიკური ან იურიდიული პირის მიერ ნებაყოფლობით წარდგენილი განაცხადის საფუძველზე ახორციელებს:

) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით აკრედიტაციის გავლის შემდეგ ადგილობრივი საქონლისა და უცხოური საქონლის რაოდენობრივ და ხარისხობრივ ექსპერტიზას და შეფასებას;

) საქართველოში მოქმედი სავაჭრო, საბაჟო და სანავსადგურო წესების შესახებ ინფორმაციის დამოწმებას;

) საგარეო-ეკონომიკურ საქმიანობასთან დაკავშირებული გარემოებების დამოწმებას;

დ) საერთო ფორმის არაპრეფერენციული წარმოშობის სერტიფიკატის გაცემას ან/და დამოწმებას;

ე) დამოუკიდებელ სახელმწიფოთა თანამეგობრობის წევრი ქვეყნების პრეფერენციული წარმოშობის სერტიფიკატის გაცემას ან/და დამოწმებას;

ვ) პრეფერენციული წარმოშობის GSP-სერტიფიკატის გაცემას ან/და დამოწმებას;

ზ) (ამოღებულია - 27.10.2015, №4406);

თ) საიდენტიფიკაციო შტრიხკოდის მინიჭებას;

ი) რეგისტრირებული სასაქონლო ნიშნის შესაბამისად დამცავი ნიშნის (ჰოლოგრამის) გაცემას;

კ) საქართველოს ტერიტორიაზე წარმოების დამადასტურებელი პალატის ნიშნის − „წარმოებულია საქართველოში“ − გაცემას;

ლ) ფორსმაჟორული გარემოებების დამოწმებას.

4. ამ კანონით განსაზღვრული საქმიანობა შეიძლება განხორციელდეს ელექტრონული ფორმით. ამ კანონით გათვალისწინებული ფუნქციების შესრულების შედეგად ელექტრონული ფორმით გაცემულ ან/და დამოწმებულ დოკუმენტს აქვს ისეთივე იურიდიული ძალა, როგორიც − მატერიალურ დოკუმენტს.

5 . პალატის მიერ ფიზიკური ან იურიდიული პირისათვის გაწეული მომსახურებისათვის დგინდება საფასური. მომსახურების საფასურის ოდენობა და გადახდის წესი, აგრეთვე მეწარმე სუბიექტისა და მისი გაერთიანებისათვის საწევრო შენატანის დადგენის წესი განისაზღვრება პალატის წესდებით. მომსახურების საფასური და საწევრო შენატანი უნდა იყოს არადისკრიმინაციული და ხარჯებზე ორიენტირებული.

საქართველოს 2015 წლის 27  ოქტომბრის  კანონი  №4406  - ვებგვერდი, 03.11.2015წ.

    მუხლი 4. პალატის უფლებები

1. პალატას უფლება აქვს:

ა) მონაწილეობა მიიღოს ეკონომიკური და სხვა საკითხების შესახებ კანონპროექტების შემუშავებასა და განხილვაში, განახორციელოს ეკონომიკის სფერო ნორმატიული აქტების პროექტების დამოუკიდებელი ექსპერტიზა და შესაბამის სახელმწიფო ორგანოებს განსახილველად წარუდგინოს წინადადებები;

ბ) ამ კანონითა და პალატის წესდებით გათვალისწინებული ფუნქციების შესრულებისას გაწეული მომსახურებისათვის ხელშეკრულების საფუძველზე დააწესოს საფასური;

გ) ააშენოს, შეიძინოს და საქართველოს კანონმდებლობით ქონების გადაცემისათვის დადგენილი ნებისმიერი ფორმით მიიღოს პალატის საქმიანობისათვის საჭირო მოძრავი და უძრავი ქონება როგორც საქართველოში, ისე საზღვარგარეთ;

დ) დაკისრებული ფუნქციების ეფექტიანად შესრულების მიზნით, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით დადოს გარიგებები;

ე) წარმოადგინოს ადგილობრივ მეწარმე სუბიექტების ინტერესები საერთაშორისო და უცხო ქვეყნების ორგანიზაციებში, ითანამშრომლოს მათთან და გახდეს მათი წევრი;

ვ) ამ კანონით განსაზღვრული გარკვეული საქმიანობისა და ფუნქციების დელეგირების მიზნით დააფუძნოს კერძო სამართლის სუბიექტები;

ზ) მოახდინოს ამ კანონით მისთვის მინიჭებული გარკვეული ფუნქციების სრული ან ნაწილობრივი დელეგირება აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებისა და რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატებისათვის, ტერიტორიული გამიჯვნის პრინციპით.

2. პალატას უფლება აქვს, ამ კანონით დადგენილი წესით შექმნას სხვა სახის სავაჭრო-სამრეწველო პალატები (ერთობლივად დაფუძნებული, სპეციალურ- დარგობრივი), რომელთა საქმიანობის და უფლებამოსილების სფეროები განისაზღვრება მათი დაფუძნების აქტებით.

    მუხლი 5. პალატის ფინანსები

პალატის ფინანსები შედგება:

ა) საწევრო შენატანებისაგან;

ბ) ფიზიკური და იურიდიული პირების შემოწირულ ბებისაგან;

გ) საქართველოს კანონმდებლობით ნებადართული სხვა შემოსავლებისაგან.

    მუხლი 6. პალატის მართვა

1. პალატის ორგანოები არიან:

ა) საერთო კრება;

ბ) პალატის საბჭო (შემდგომ − საბჭო);

) პალატის პრეზიდენტი (შემდგომ − პრეზიდენტი) .

2. პალატის უმაღლესი ორგანოა საერთო კრება.

3. საერთო კრება მოიწვევა წელიწადში ერთხელ მაინც.

4. საერთო კრება ამ კანონითა და პალატის წესდებით გათვალისწინებული სხვა ფუნქციების შესრულებასთან ერთად თავისი შემადგენლობიდან ირჩევს პრეზიდენტს და ამტკიცებს პალატის წესდებას .

5. პალატის წევრები საერთო კრებაზე წარმოდგენილი არიან დელეგატების სახით, რომელთა არჩევის წესი განისაზღვრება პალატის წესდებით.

6. საერთო კრება უფლებამოსილია, თუ მას ესწრება დელეგატთა ნახევარზე მეტი.

7. პალატის პოლიტიკის განმსაზღვრელი ძირითადი ორგანოა საბჭო. საბჭო ამ კანონისა და პალატის წესდების შესაბამისად განიხილავს და იღებს გადაწყვეტილებას პალატის ძირითად პრიორიტეტებზე, მიზნებზე, სტრატეგიაზე და პალატის წესდებით განსაზღვრულ სხვა საკითხებზე. საბჭომ პალატის წესდებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში შეიძლება შეასრულოს საერთო კრების გარკვეული ფუნქციები საერთო კრებებს შორის პერიოდში.

8. საბჭო შედგება სხვადასხვა მეწარმე სუბიექტების გაერთიანების (ასოციაციის) წარმომადგენლებისა და პრეზიდენტისაგან. საბჭოს წევრთა რაოდენობა არ უნდა იყოს 10-ზე ნაკლები. საბჭოს ახალი წევრის მიღების შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს საბჭო პალატის წესდებით გათვალისწინებული წესით.

9. საბჭო უფლებამოსილია, თუ მას ესწრება საერთო შემადგენლობის ნახევარზე მეტი.

10. საბჭოს ფუნქციები, უფლებამოსილება, საქმიანობისა და გადაწყვეტილების მიღების წესი განისაზღვრება პალატის წესდებით.

11. პალატის უმაღლესი თანამდებობის პირია პრეზიდენტი.

12. პრეზიდენტს ირჩევს საერთო კრება ღია, პირდაპირი კენჭისყრით, 4 წლის ვადით, საერთო კრებაზე დამსწრე დელეგატების ხმათა უმრავლესობით, პალატის წესდებით გათვალისწინებული წესით.

13. პალატას ჰყავს ვიცე-პრეზიდენტები და გენერალური დირექტორი.

14. ვიცე-პრეზიდენტებს, რომელთა რაოდენობა განისაზღვრება პალატის წესდებით, თანამდებობაზე ნიშნავს პრეზიდენტი. ვიცე-პრეზიდენტ თავი საქმიანობას წარმართავ პალატის წესდებით განსაზღვრულ სფეროში. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატების ხელმძღვანელები იმავდროულად არიან პალატის ვიცე-პრეზიდენტები. პრეზიდენტის არყოფნის შემთხვევაში მის უფლებამოსილებას ახორციელებს ერთ-ერთი ვიცე-პრეზიდენტი.

15 . პალატის მიმდინარე საქმიანობას წარმართავს გენერალური დირექტორი, რომელსაც თანამდებობაზე ნიშნავს პრეზიდენტი. პრეზიდენტს უფლება აქვს, საკუთარ უფლებამოსილებათა ნაწილი გადასცეს გენერალურ დირექტორს.

16. პალატის ორგანოებისა და თანამდებობის პირების არჩევის (დანიშვნის) და უფლებამოსილების საკითხები განისაზღვრება პალატის წესდებით.

17. პალატის საქმიანობის შეწყვეტა (რეორგანიზაცია, ლიკვიდაცია) ხდება პალატის წესდებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

    მუხლი 7. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებისა და რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატები

1. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატები არიან წევრობაზე დაფუძნებული საჯარო სამართლის კორპორაციები, რომლებ იც აერთიანებენ თავიანთ სამოქმედო ტერიტორიებზე საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით რ ეგისტრირებულ მეწარმე სუბიექტებს და მათ გაერთიანებებს.

2. ამ მუხლის პირველი პუნქტით განსაზღვრული ტერიტორიული პრინციპის დაცვის უზრუნველსაყოფად აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატები ვალდებული არიან, წელიწადში ერთხელ წარუდგინონ პალატას თავიანთი წევრი მეწარმე სუბიექტების და მათი გაერთიანებების დაზუსტებული სია დასამტკიცებლად. პალატას უფლება აქვს, არ დაამტკიცოს იმ წევრთა სია, რომელთა საქმიანობაც სცდება აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების ტერიტორიულ საზღვრებს.

3. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატების დაფუძნება შეუძლია პალატას მისთვის არანაკლებ 20 მეწარმე სუბიექტის საინიციატივო ჯგუფის მიმართვის საფუძველზე.

4 . პრეზიდენტს შეუძლია ბრძანებით შექმნას რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატები ქვეყნის რეგიონული მოწყობის გათვალისწინებით.

5 . რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატის შექმნის შესახებ პრეზიდენტის ბრძანებით უნდა განისაზღვროს ამ პალატის მოქმედების ტერიტორიული საზღვრები და უფლებამოსილება .

6 . ერთსა და იმავე ტერიტორიაზე შეიძლება ფუნქციონირებდეს მხოლოდ ერთი რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატა.

7. შესაძლებელია რამდენიმე რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატის გაერთიანება.

8 . აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატები თავიანთ საქმიანობას ახორციელებენ ამ კანონი , პალატის ესდების, შესაბამისად აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების კანონმდებლობათა და თავიანთი წესდებების საფუძველზე, ხოლო რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატა − ამ კანონისა და პალატის წესდების საფუძველზე.

9. საქმიანობის ტერიტორიიდან გამომდინარე, პალატის წევრი მეწარმე სუბიექტები (მათი გაერთიანებები) იმავდროულად არიან შესაბამისი რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატის წევრები.

10 . პალატის წევრი შესაძლებელია იმავდროულად იყოს აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატების წევრი, ნებაყოფლობითი წევრობის საფუძველზე . აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების და რეგიონული სავაჭრო-სამრეწველო პალატების წევრები საწევრო შენატანს (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) იხდიან შესაბამის სავაჭრო-სამრეწველო პალატაში.

11. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების და რეგიონულ სავაჭრო-სამრეწველო პალატებს საწევრო შენატანის დაწესება შეუძლიათ მხოლოდ პალატასთან შეთანხმებით.

12 . პალატას, აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების და რეგიონულ სავაჭრო-სამრეწველო პალატებს შორის ურთიერთობა, მათი საქმიანობისა და ფინანსების გამიჯვნა დამატებით რეგულირდება პალატის წესდებით და ამ კანონის მე-4 მუხლის პირველი პუნქტის „ზ“ ქვეპუნქტის საფუძველზე გამოცემული აქტებით .

    მუხლი 8. პალატის საქმიანობის სახელმწიფო კონტროლი

პალატის საქმიანობის სახელმწიფო კონტროლს ახორციელებს საქართველოს პრემიერ- მინისტრი.

    მუხლი 9. გარდამავალი დებულებანი

1. ამ კანონის ამოქმედებამდე არსებულმა სავაჭრო-სამრეწველო პალატებმა მისი ამოქმედებიდან 3 თვის ვადაში უზრუნველყონ ამ კანონის მოთხოვნათა შესაბამისად ჩამოყალიბება და თავიანთი საქმიანობის ამ კანონთან შესაბამისობა.

2. საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის პრეზიდენტმა ამ კანონის შესაბამისად, მისი ამოქმედებიდან 1 თვის ვადაში უზრუნველყოს პალატის საბჭოს ჩამოყალიბების ორგანიზება.

3 . საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის ქონება, რომელსაც იგი ამ კანონის ამოქმედებამდე ფლობდა, განუყოფელია და არ შეიძლება განაწილდეს აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების და რეგიონულ სავაჭრო-სამრეწველო პალატებს და მათ წევრებს შორის.

4. საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატამ და აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების სავაჭრო-სამრეწველო პალატებმა უზრუნველყონ თავიანთი წესდებების ამ კანონთან შესაბამისობა მისი ამოქმედებიდან 2 თვის ვადაში.

5. ამ მუხლის მე-4 პუნქტის მოთხოვნის შესრულებამდე ძალაში დარჩეს წესდებები ამ კანონის ამოქმედებამდე არსებული რედაქციით.

    მუხლი 10. დასკვნითი დებულებანი

1. ამ კანონის ამოქმედებისთანავე ძალადაკარგულად გამოცხადდეს საქართველოს 2001 წლის 26 ოქტომბრის კანონი „საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის შესახებ“ (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე, №33, 10.11.2001, მუხ. 132).

2. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

საქართველოს პრეზიდენტი . სააკაშვილი

თბილისი,

2012 წლის 28 ივნისი.

№6569-რს

LAW OF GEORGIA

ON THE GEORGIAN CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY

 

This Law defines the legal, economic and social grounds for the activities of the Georgian Chamber of Commerce and Industry, as well as its principles, and organisational and legal form.

 

Article 1 - Status of the Georgian Chamber of Commerce and Industry

1. The Georgian Chamber of Commerce and Industry (the ‘Chamber’) is a membership-based corporation under public law that incorporates the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia, and regional Chambers of Commerce and Industry established according to the legislation of Georgia and the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia, as well as business entities and associations registered according to the legislation of Georgia.

2. The business entities and their associations specified in paragraph 1 of this article may become members of the Chamber on a voluntary basis after their registration according to the legislation of Georgia. The Chamber represents the interests of resident business entities in issues related to business activities within Georgia and abroad, regardless of whether or not such resident business entities are members of the Chamber. Membership of the Chamber, as well as membership of the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and regional Chambers of Commerce, shall not automatically entail an obligation on the part of the business entities and associations to pay a mandatory membership fee. Business entities and their associations may pay a membership fee on a voluntary basis.

3. The Chamber shall perform its activities in accordance with this Law and the Charter of the Chamber. The jurisdiction of the Chamber shall apply across Georgia.

4. The Law of Georgia on Public Service shall not apply to the activities of the Chamber.

 

Article 2 - Principles of the Chamber’s activities

1. The Chamber shall perform its functions in accordance with this Law and the Charter of the Chamber and in accordance with the Constitution of Georgia and other legislative and subordinate acts of Georgia.

2. The Chamber shall have its own property and act in its own name in legal relations.

3. State-owned property may be transferred to the Chamber for the accomplishment of its objectives and the performance of the functions imposed on the Chamber.

4. Chambers of Commerce and Industry operating within the territory of Georgia and their members shall not be responsible for each other’s liabilities.

 

Article 3 - Goals and functions of the Chamber

1. The goal of the Chamber is to promote the economic growth of the country by supporting the activities of business entities.

2. The functions of the Chamber are to:

a) provide informational and advisory services to business entities;

b) improve professional education levels and the qualifications of business entities and organise other types of training within the country and abroad;

c) represent and protect the common and individual interests of resident business entities within the country and abroad in matters related to entrepreneurial activities, regardless of whether or not the resident business entities are members of the Chamber;

d) support the export of local goods;

e) render assistance in the preparation of documents required for patenting inventions, utility models, industrial designs, trademarks, brand names and service marks;

f) arrange exhibitions of local and foreign goods, organise business meetings and other events;

g) carry out investment promotion activities in Georgia;

h) provide translation services to facilitate the activities of business entities;

i) within its competence, render services required by foreign organisations and enterprises to carry out entrepreneurial activities in Georgia;

j) create IT systems and data banks containing information about products, services and business information;

k) assist business entities in preparing business plans;

l) support business entities in fulfilling the requirements of the normative acts of Georgia;

m) facilitate the settlement of property disputes arising between the entities of private law by establishing alternative dispute resolution mechanisms;

n) fulfil other tasks determined by this Law, other normative acts of Georgia and the Charter of the Chamber.

3. Based on applications voluntarily submitted by physical or legal persons, the Chamber carries out the following activities:

a) quantitative and qualitative expertise and evaluation of local and foreign goods after obtaining accreditation in accordance with the legislation of Georgia;

b) verification of information concerning trade, customs and port rules and regulations in force in Georgia;

c) certification of circumstances related to foreign economic activities;

d) issuance and/or verification of General (Non-preferential) Certificates of Origin;

e) issuance and/or verification of Preferential Certificates of Origin of member states of the Commonwealth of Independent States;

f) issuance and/or verification of Preferential GSP Certificates of Origin;

g) (deleted - 27.10.2015, No 4406);

h) assignment of identification bar codes;

i) issuance of protective (holographic markings) according to a registered trade mark;

j) issuance of the ‘Made in Georgia’ label confirming the Georgian origin of goods;

k) confirmation of force-majeure.

4. Activities defined by this Law can be performed by electronic means. A document issued and/or verified in an electronic form as a result of the performance of the functions defined by this Law shall have the same legal effect as a hardcopy document.

5. Fees shall be determined for services provided by the Chamber to physical or legal persons. The amount of the service fee and the manner of payment, as well as the procedure for determining the membership fee for a business entity and its associations, shall be defined by the Charter of the Chamber. Service fees and membership fees shall be non-discriminatory and cost-oriented.

Law of Georgia No 4406 of 27 October 2015-website, 3.11.2015.

 

Article 4 - Rights of the Chamber

1. The Chamber has the right to:

a) participate in the preparation and review of draft laws on economic or other issues, and carry out an independent evaluation of draft normative acts of the economic sector, and submit proposals to the relevant public authorities for review;

b) determine fees for services rendered under a contract when carrying out the functions determined by this Law and the Charter of the Chamber;

c) build, acquire or receive, in any form laid down in the legislation of Georgia for the transfer of property, movable and/or immovable property necessary for the activities of the Chamber both in the territory of Georgia and abroad;

d) conclude transactions in accordance with the legislation of Georgia for the efficient performance of the functions imposed on it;

e) represent the interests of local business entities in international and foreign organisations, and cooperate with them and become a member of them;

f) establish legal entities of private law to delegate the specific activities and functions defined in this Law;

g) on the basis of the principle of territorial differentiation, delegate, fully or partially, the specific functions imposed on it under this Law to the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and regional Chambers of Commerce and Industry;

2. The Chamber has the right to establish other kinds of Chambers of Commerce and Industry (joint, industry-specific) in accordance with this Law, and their scope of activities and authority shall be determined by their foundation documents.

 

Article 5 - Finances of the Chamber

The finances of the Chamber consist of:

a) membership fees;

b) donations from physical and legal persons;

c) other income permitted by the legislation of Georgia.

 

Article 6 - Management of the Chamber

1. The bodies of the Chamber are:

a) the General Meeting;

b) the Council of the Chamber (the ‘Council’);

c) the President of the Chamber (the ‘President’).

2. The supreme body of the Chamber is the General Meeting.

3. The General Meeting shall be convened at least once a year.

4. Along with fulfilling other functions provided for by this Law and the Charter of the Chamber, the General Meeting shall elect the President from among its members and approve the Charter of the Chamber.

5. At the General Meeting the members of the Chamber shall be represented as delegates elected according to the procedure determined by the Charter of the Chamber.

6. The General Meeting shall be duly constituted if attended by more than half of its delegates.

7. The main policy-making body of the Chamber is the Council. In accordance with this Law and the Charter of the Chamber, the Council shall discuss and decide main priorities, objectives, strategy and other issues stipulated by the Charter of the Chamber. In cases defined by the Charter of the Chamber, the Council may fulfil certain functions of the General Meeting during the period between the General Meetings.

8. The Council shall be composed of the representatives of different unions (associations) of business entities and the President. The Council shall be composed of at least ten members. The Council shall make decisions on the admission of new members in accordance with the Charter of the Chamber.

9. The Council shall be duly constituted if attended by more than half of the total number of its members.

10. Functions, powers, activities and decision-making procedures shall be determined by the Charter of the Chamber.

11. The President is the highest officer of the Chamber.

12. The President shall be elected by the General Meeting for four years through direct, open voting and by a majority of votes of the delegates attending the meeting, as provided for by the Charter of the Chamber.

13. The Chamber shall have Vice Presidents and a General Director.

14. Vice Presidents, whose number is determined by the Charter of the Chamber, shall be appointed by the President. Vice Presidents shall conduct their activities within the area determined by the Charter. The heads of the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia are, at the same time, Vice Presidents of the Chamber. In the absence of the President, one of the Vice-Presidents shall exercise the President’s official powers.

15. The daily activities of the Chamber shall be carried out by the General Director appointed by the President. The President has the right to delegate some of his/her powers to the General Director.

16. Issues related to the election (appointment) of the bodies and officials of the Chamber and their powers shall be determined by the Charter of the Chamber.

17. Termination of the activities of the Chamber (reorganisation, liquidation) shall be effected in cases determined by the Charter of the Chamber as determined by the legislation of Georgia.

 

Article 7 - Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and Regional Chambers of Commerce and Industry

1. The Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia are membership-based corporations under public law, which incorporate under their jurisdictions business entities and associations registered according to the legislation of Georgia.

2. To ensure the observance of the territorial principle provided for by paragraph 1 of this article, once a year, the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia shall submit to the Chamber for approval an updated list of their member business entities and their associations. The Chamber may reject the list of the members whose activities extend beyond the territorial boundaries of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia.

3. The Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia may be established by the Chamber upon the application of an initiative group composed of at least 20 business entities.

4. Based on the regional structure of the country, regional Chambers of Commerce and Industry may be established on the basis of an order of the President.

5. The territorial boundaries and powers of a regional Chamber of Commerce and Industry shall be defined by an order of the President on the establishment of the regional Chamber of Commerce and Industry.

6. Only one regional Chamber of Commerce and Industry can operate within the same territory.

7. Several regional Chambers of Commerce and Industry may be merged into one.

8. The Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia shall carry out their activities in accordance with this Law, the Charter of the Chamber, the legislation of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and the Charters of their Chambers of Commerce and Industry; the regional Chambers of Commerce and Industry shall carry out their activities in accordance with this Law and the Charter of the Chamber.

9. Based on the territory of operation, member business entities (their associations) of the Chamber are, at the same time, members of the respective regional Chamber of Commerce and Industry.

10. Members of the Chamber may simultaneously be members of the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia on the basis of voluntary membership. Members of the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and regional Chambers of Commerce and Industry shall pay membership fees (if any) to the respective Chamber of Commerce and Industry.

11. Membership fees may be established by the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and regional Chambers of Commerce and Industry only in agreement with the Chamber.

12. The relationship between the Chamber and the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and regional Chambers of Commerce and Industry, and the separation of their activities and finances, shall be additionally regulated by the Charter of the Chamber and acts issued in accordance with Article 4 (1)(g) of this Law.

 

Article 8 - State control over the activities of the Chamber

State control over the activities of the Chamber shall be exercised by the Prime Minister of Georgia.

 

Article 9 - Transitional provisions

1. The Chambers of Commerce and Industry that existed before the entry into force of this Law shall be re-established within 3 months after the entry into force of this Law, and their activities shall be brought in line with the provisions of this Law.

2. Within 1 month after the entry into force of this Law, the President of the Georgian Chamber of Commerce and Industry shall arrange the establishment of the Council of the Chamber in accordance with this Law.

3. The property of the Georgian Chamber of Commerce and Industry owned by it prior to the entry into force of this Law shall be indivisible and may not be distributed among the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia and regional Chambers of Commerce and Industry and their members.

4. The Georgian Chamber of Commerce and Industry and the Chambers of Commerce and Industry of the Autonomous Republics of Adjara and Abkhazia shall bring their Charters in line with this Law within 2 months after the entry into force of this Law.

5. Until the fulfilment of the requirement of paragraph 4 of this article, the Charter as amended before the entry into force of this Law shall remain in force and effect.

 

Article 10 - Final provisions

1. Upon the entry into force of this Law, the Law On the Chamber of Commerce and Industry of 26 October 2001 (Legislative Herald of Georgia, No33, 10.11.2001, Art. 132) shall be declared invalid.

2. This Law shall enter into force upon its promulgation.

 

 

President of Georgia                                                                                                                                                   M. Saakashvili

Tbilisi,

28 June 2012

No 6569-RS